IŽ 56 1960.a

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
jim66
Posts: 3
Joined: 06. Sep 2015 21:12

IŽ 56 1960.a

Unread post by jim66 » 06. Sep 2015 21:29

Nonii, olen ka siis lõpuks võtnud ennast käsile ning kuuri alt välja veeretanud minu vanaisale kuulunud tsikli. Seisnud on ta seal vast ca 20 aastat. Kunagi teismelisena sai temaga üksjagu tööd tehtud, kuid käivitada teda ei õnnestunud. Nüüd mõned aastad hiljem panin talle korraliku aku peale ja masin käis kolmanda vändalöögiga. Mul on ratta jaoks olemas ka originaal külgkorv. Eks ajahammas ole mõlemast üle käinud ja roostet on igale poole tekkinud üksjagu. Plaan oleks siis hakkata ratast taastama ning pärast lubade kätte saamist, ratas arvele võtta. Üks pisike pildimaterjal ka siis aparaadist Image



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4516
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 06. Sep 2015 22:23

Pildijärgi paistab, et selle ratta suurim väärtus on originaalvärv koos triipudega. Kahjuks infot vähe ja fotod väikesed. Kui kannatust ja isu asja korralikumalt ette võtta, siis välista liivaprits-krunt-värv teekond ning proovi säilitada originaali ja pidurdada kohtroostet, tehes värviparandusi.

Vähemalt ennast on küll närima jäänud mõni algusaastatel agaramalt liivapritsitud raam ja porilaud, mis oleks võinud oma välimuse säilitada. :?

Näiteks mu isa iz-56 oli paksu õlivärviga üle värvitud originaalpinnakattega ratas, mille alt oleks värvi kätte saanud tollal värvieemaldajat kasutades. Kahjuks ei olnud siis oskusi ega kannatust.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

jim66
Posts: 3
Joined: 06. Sep 2015 21:12

Unread post by jim66 » 07. Sep 2015 11:05

Räägin pisut täpsemalt. Asi paistab pildilt palju roosilisem välja, kui ta tegelikult on. Ratas on kunagi nõuka ajal üle värvitud ning seetõttu ei ole kahjuks originaal värvist ning triipudest enam palju alles, kuigi on mõne koha pealt paistavad nad uue värvi alt välja. Ratas on olnud muldpõranda peal küllili ning seetõttu sattus praegu pildile pool, kus seis kaugelt vaadates väga hull ei paista. Aga roostet on ikkagi liiga palju, siis ei pääse see aparaat liivapritsist ning uuest värvikuuest.
Mootorist tean hetkel nii palju, et tehasest tulles oli tal probleem väntvõlliga ning mingil kaugel ajal vahetati tal väntvõll koos kolviga välja(mõlemad ka minu käes hetkel olemas). Ratas on sõitnud kokku ca 15-16 tuhat kilomeetrit ning minu käes on mõnisada kilomeetrit talle juurde tiksunud.
Samuti tean, et IŽ 56 omast kahe sadula süsteemi pole antud rattal mitte kunagi küljes olnud ning juba tehasest tuli ta ühe pika istmega.



Post Reply