Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Vabam6tleja »

Kiire poiss :) ma märkasin liiga hilja
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Uudishimu oli suur ka uue Planeta 3K 84. aasta mootorisse vaadata. Odomeetri järgi on see 30 000+ km sõitnud. Korralikult mudane jälle.
20210105_215705.jpg
Muide rootori eemaldamiseks kasutan sellist abivahendit.
20210105_215801.jpg
Mootor ei ole pooleks käinud, kuid käigukasti kaant on küll maha võetud. Samuti oli kohe näha, et ussvõlli seibid on pandud valesti tagasi. Lisaks oli peavõllil lõtk sees. Viimane oli ilmselt tegelik käigukasti remondisoovi põhjuseks varasemalt.
Mootori küljekaane saab mugavalt ja ohutult lahti tõmmitsaga ketiratta küljes.
20210105_220447.jpg
20210105_220604.jpg
20210105_220609.jpg
20210105_220752.jpg
20210105_220959.jpg
Üldiselt kokkuvõttes võib öelda, et selle rattaga on sõidetud mõistlikult. 2-4 käigu hammasratta nukid olid hindele 4. Veel kalasabas, kuid nuki servades väikesed raadiused. Ühel hammakal oli väike kild nukist väljas, saab välja vahetada, kuid minu arvates veel ei pea. Kahvlite seisukord oli väga hea.
20210105_221012.jpg
Kokkuvõttes võib öelda, et õli vahetusega kastis on laisk oldud. Sadet ja mustust sees korralikult. Samas detailid korralikud. Sidurikorv, kett ja hammakas täielikult kulunud ja vaja vahetada. Silinder oli seest ilus, kuid väljalaskeavad tugevalt tahmunud. Õlil ja õlil on ikka vahe sees! Saab mootorist asja, plaanis eelnevale lisaksin uued laagrid, simmerid, väntvõlli rihtimine ja laagrivahetus. Silindriga selgub tulevik hiljem.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Lausa rõõm, kuidas Izh külmaga käivitub!
BC20210119_184934.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Vabam6tleja »

Jõuab selle rehviga lumes mütata ka ?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Vabam6tleja wrote: 19. Jan 2021 21:30 Jõuab selle rehviga lumes mütata ka ?
Lumi oli kohev ja pehme, selles vedas ilusasti. Kui koorik peale tuleb või alla jääkiht tekib, siis mitte.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Vabam6tleja »

NSV insenerid oleks vöinud ju izh-le ka külgkorvi veo välja mõelda, oleks talvel löbusam
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 751
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by fomoco »

Korviga ratas võiks olla hübriid.
Jätad korvi laadima laadimispunkti ning ise sõidad soolona ringi.
Kui korv laetud siis haagid külge ning ökosõit jätkub.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Vahetasin täna esiamortides õli. Samuti läksid kohe vahetusse ka uued komposiidist amordipuksid. Samuti tuli esihargi laagrit pisut pingutada.

Memosse läheb odomeetrinäit 34369 km.
20210124_200734.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Mootorite remont läks täna pisut kiiremaks uue abivahendi näol. Võtsin samuti 22L ultraheli pesuri. Kasutasin sooja vett ja Plexu pesuainet u 250 ml. Mootorikaaned jms. käigukasti jupid pesi ilusti puhtaks. Silindri ribidega ma nii imelist tulemust ei saanud.
IMG_20210127_211755.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by hundu615 »

Mul sama aparaat ainult 30 liitrine,mina panen plexut 15% ja alumiinium detaile puhastan 65 kraadi juures ja 2x30 min siis saab päris ilusad,ühe 30min. tsükliga päris head tulemust ei saa.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

hundu615 wrote: 28. Jan 2021 08:18 Mul sama aparaat ainult 30 liitrine,mina panen plexut 15% ja alumiinium detaile puhastan 65 kraadi juures ja 2x30 min siis saab päris ilusad,ühe 30min. tsükliga päris head tulemust ei saa.
Võrdlesin hiljem mõõte, võibolla oleks ka pidanud 30L oma võtma, see on 5 cm kõrgem. Kuid siia mahub izhi küljekaas ilusti sisse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Külgkorviga sai nüüd amortidele ja veermikule ring peale tehtud. Korviamort lahti võetud ja puhtaks pestud. Sisse läks Valvoline 10w amordiõli.
20210211_114034.jpg
Võtsin ka õõtsa alt ära ning pesin liikuvad sõlmed puhtaks. Võll oli seest tänaseks kuiv, kuigi määrdega sai ise mõned aastad tagasi kokku pandud. Tegin väikese täienduse ning lisasin pukside määrimiseks nipli. Kui õõts omal kohal, siis lõin värsket määret täis. Edaspidi hooldus mugavam ja puksid kestavad paremini.
20210211_130943.jpg
20210211_143430.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Puurisin istme needid lahti ja võtsin katte maha. Istmepõhjal paistab plekki olema, mida värvida. Kas puhastada soodapritsiga või riskida liivaga?

Poroloon on väga heas korras. Uus kate tuleks samuti hall ja valge randiga, nagu originaalis. Võib ka privasse soovitada uue katte õmblejat ;)
20210224_174210.jpg
20210224_174223.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Mattu »

Sooda võtab värvi aga roostet ei võta.
Sõidan nagu suudan.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Vabam6tleja »

Vähe lahjema liivapritsiga saab ilusti puhtaks, tuleb õieti lasta, et metalli minema ei laseks. Nörgemad kohad võid ju traatkettaga üle lasta ja pärast roostesurm, happe krun jne. :)
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by roosakummik »

Elektrolüüs.
Seebikivi, vesi ja alalisvool.
Muundab ja eemaldab roostet, kuid pleki jätab alles.
Soodapritsi soovitaks mina ka, kuid liivapritsil mõistust pole, kui suunad liiva plekile. Ja ega liivapritsi pole igal mehel võtta käepärast.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1531
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by hmm »

See on nii väike plekitükk, kasuta rellakat ja traatharja.
Kui on käepärast, siis pisikesed kohad saad kahvlite puhastuseks mõeldud liivapritsiga ka üle käidud (kui on olemas).
Samas see seebikivi süsteemi võiks ju ka katsetada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by teints »

Kui korrosioon on metalli hävitanud, siis üksi puhastusviis seda tagasi ei tooda. Lase liivapritsiga puhtaks, siis näed palju alles on. Kõik teised meetodid on suure ajakuluga.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Väntvõllid said valmis. P3K mootorile uued laagrid, uus kepsupuks ja uus sõrmepuks. P3-02 mootorile samad tööd, lisaks ka uus Izhmashi keps. 8 )
20210303_111508.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Korvipõhi sai seestpoolt väikese värskenduse roostetõrje näol. Põhja läks kummist porimatt, mida oli lihtne mõõtu lõigata.
20210301_114129.jpg
20210307_140026.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Ajasin täna külka õue, et mootorile õlivahetus teha. Sõitsin pilli soojaks ning vana õli välja. Õli oli ilus, kuid soov oli ka sidur üle kontrollida, kuna viimasel sõidul eelmine aasta mõned korrad hakkas libisema.
Sisse läksid uued kettad ning sidurikorvi mutter vajas juurde pingutamist. Sidur reguleeritud, kaas tagasi peale, värske Motuli 10w40 4T sisse ja proovisõidule.

Sõita oli mõnus, päike paistis ning kaugelt palliplatsilt kostus laste kilkeid. Just selline on minu jaoks õige kevade kuulutus. Raplamaa õhus on nüüd head 2T kevade lõhna!
BC20210325_174730.jpg
Huvitavam osa on see, et sellel aastal on mootorratta 50. kevad. Palju õnne! 🙂
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Planeta 3-02 mootor sai ka kokku. Tehtud sai uus Izhmashi keps, kõik laagrid, vv rihitud, uus sõrmepuks hõõritsetud, tihendid ja käigukast paika reguleeritud. Uus sidurikett, korv Planeta 5 oma ja siduri väike hammasratas samuti uus.

Keskele läks Victor Reinzi plastne kuumakindel liim, muud tihendid musta mootorisilikoni ja uute tihenditega.


20210501_105833.jpg
20210507_102546.jpg
20210507_102554.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1531
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by hmm »

Sa kasutasid Victor Reinz Reinzoplast asjandust karteri poolte kokkupanemisel?

See jääb ju elastne ja ei "kivistu". Sellist oleks ehk hea karpa ühenduste tihendamisel.
Loodame, et jääb pidama, sest sul ei tohi olla karteri pindade vahel suuremaid "pilusid" suurem kui 0,14mm. Reinzosil kannatab suuremaid vahesid tihendada ja seega ehk ka suuremaid surveid...
Ise olen siiani kasutanud ikka Reinzosil e. seda musta värvi. See on siiani väga hästi töötanud.
Mul 200ml pudel ja seda on ülimugav hallata. Eelnevalt olen 5x neid tuube ostnud - no krt... paras nikerdamine (kork läheb keermest katki, tagant see pingutuse juurest ka metall praguneb...). Eriti kui veel lõpuni ei kasuta.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

"REINZOPLAST is a solvent-free, permanently plastic, non-curing polyurethane sealer with very good flow properties. It creates ideal sealing conditions, especially in sealing joints subject to great static loads with vibrations."
Reinzoplast is a permanently elastic, non-curing sealant especially for connections subject to vibrations; e.g. in engines and pumps. Because Reinzoplast is non-curing it can also be used for components that require a long installation time. Reinzoplast is suitable for sealing very small and rough surfaces and is available in tube and syringe.

Applications: Reinzoplast is perfect for sealing surfaces susceptible to vibrations. This means the sealant can be used for sealing fine and very fine parts in engines, transmissions and shafts and for sealing screw threads. It is also suitable for pumps and power tools.

Reinzoplast can withstand temperatures from -50°C to +250°C (short peak temperature +300°C) and is highly resistant to:

•petrol
•diesel
•oil
•grease
•lubricants
•antifreeze
•water
•gas

The parts to be sealed can be attached to each other immediately after applying Reinzoplast. Because Reinzoplast is non-curing, it can also be used for components that require a long installation time.

Its high adhesive strength means that Reinzoplast can also be applied to overhead or vertical surfaces without dripping. In addition, Reinzoplast retards rust.

Because this sealant is non-curing, the assembled parts can be loosened fairly easily even after a long time and exposure to high temperatures. Another advantage is that the surfaces can be cleaned very easily with Re-Move (after firstly removing thick layers with a spatula). This is not possible with fully curing sealants.

Reinzoplast is blue in colour. Unopened packages will keep for up to three years.
Kuna poolte vahel tihendit ei käi, otsustasin spetsifikatsiooni põhjal just seda kasutada.

0.14mm on päris korralik silmaga nähtav pilu. Kahtlen, kas kokku kruvitud karteripoolte vahele 0.05mm kaliiber mahuks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

6 kuud kindlustust tehtud. 12.06€
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Õhk oli täna Raplamaal tublisti üle 30 kraadi ning sai väikene tiir mööda ümbruskaudseid mõisahooneid ja endisi kolhoose tehtud. Pill sõitis ilusasti ning üksi sõites õnnestus spido nõela 80 peal hoida. Igas peatuses või poe juures tuli keegi uurima. Üle 1.5h rääkisin juttu Raikküla mõisa juures kunagise Jupiteri mehega kolhoosi aegadest. Hageri juures sai tehtud ühele huvilisele ka väike korvisõit. 50-aastase mootorratta kohta rõõmu ja emotsiooni palju. 8 )

Üks klõps ka.
BC20210621_222115.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Sattus üks sõitev ja arvel 1970. a Planeta 2K ette. Raske oli võtmata jätta. Masin töötab, kuid tahab üle käimist saada. Emotsioon sõites oli hea, tõmbas kaasliiklejate tähelepanu hästi 8 )
BC20210801_215343.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

18 aastat oli korviklaas oodanud õiget külgkorvi 8 )
BC20210807_031556.jpg
Hetkel sai Planeta 2 ära pestud, uus kütus sisse, uus õli kasti, liigendid määritud. Sellest rattast ilmselt kunagi teises teemas edasi, kui järg sinnani jõuab.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Vasakusse tagumisse amorti ei jäänud õli ikka püsima. Täna vaatasin põhjalikumalt üle uuesti. Arvasin algselt, et kulunud kolvivars ja tihend põhjuseks, kuid..
20220212_202226.jpg
Panen siia memona üles, et Iz tagaamorti läheb 60ml õli ja ette 150ml. Olen jäänud ise kasutama Valvoline w10 amordiõli Izhi juures.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Kevad käes ja sai vana sõbrake taas õue aetud. Laetud aku peale, paagis vana kütus, paar lööki ette ja töötab!

Rehvid pumbatud, talvine garaažitolm maha pestud, proovisõit ja õlivahetus mootoris. Odomeetri näit 34625km.

Ülevaatuse jaoks on vaja veel esitule pirn vahetada. Järgmine planeeritud matk on mais külgkorvidega Hiiumaale. 8 )
20230426_122422.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Vallutasime mais Virumaad 3 päeva. Seltskonnas oli K-58, Kovrovets 175, Izh Planeta 3K ja uuem +00' korviveoga Ural.

Kilomeetreid kogu matkaga tuli mul 578. Korra oli probleem tühjeneva akuga, kuid süüteluku kontakti ja katkesti kontaktide puhastusrga taastus tugev säde ja laadimine. Öömajaks sattusime ühe tuntud meisterkoka hoovi, kus sain aku laadida ja meid kostitati hea ja külma käsitööõllega. Järgmised päevad toimis ratas ilusti lõpuni.
inbound5811702769913742476.jpg
inbound6756896831022964863.jpg
inbound7388488261381769625.jpg
inbound6470636293468137327.jpg
inbound3205861162976630443.jpg
inbound201677089183611222.jpg
inbound2119083239700638274.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1531
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by hmm »

Hea, et mingi grupp veel sõidab nende vanakestega teisiti kui ühepäevastele 6h üritustele.

Kas K175-l on mingi praktiline põhjus, miks esiporikas tagurpidi? Pakkimise eest 18 punkti ;)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

hmm wrote: 03. Jun 2024 17:59 Hea, et mingi grupp veel sõidab nende vanakestega teisiti kui ühepäevastele 6h üritustele.

Kas K175-l on mingi praktiline põhjus, miks esiporikas tagurpidi? Pakkimise eest 18 punkti ;)
Tänud, annan 175se mehele info edasi. Proovime mingeid matku väiksemas seltskonnas sättida, et oleks tahet pidevalt masinaid ehitada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 328
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Myrka »

Päris huvitav näha seda K-175 siin. See ratas seisis mõned aastad tagasi minu garaazis. Tegu mu venna vana rattaga.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Myrka wrote: 08. Jun 2024 00:28 Päris huvitav näha seda K-175 siin. See ratas seisis mõned aastad tagasi minu garaazis. Tegu mu venna vana rattaga.
Aastaid 2-3 läksime sõbrale maakoju külla, kui toimus Kuimetsa kokkutulek. Samal õhtul rääkisime tema sünnipäeval ratastest, tema K175 värsketest kogemustest jne. Kuigi A katt oli tal ammu olemas, siis see Kovross muutis midagi ta hinges. Ta käis ratta tublisti üle uutest kodaratest, veermiku laagrite, rehvide, süüte ja mootori osalise remondini välja. 2 aastat on see meiega Hiiumaal ja nüüd Ida-Eestis kaasas käinud ja mehe koju toonud. See ratas pani midagi liikuma, niiet nüüd ootab oma aega tema käeall mõnigi järgmine vene ratas.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply