Page 1 of 3
Izh Planeta 3K 71.a taas elama
Posted: 09. Jan 2016 17:22
by Nobody
Mis nüüd siis talv garaazi tõi ja dokumendid veel lisaks
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 27. Feb 2016 12:23
by Nobody
Sai korv külge pandud ja masin veidi õue uudistamiseks lükatud. Läbisõidu poolest on ratas üsna vähe liikunud, kuid siiski on selle ajaga külge saanud uue värvi - lihtsalt üle värvitud ning kaduma läinud üht-teist pudi-padi. Muidu paistab korralik põhi rattaehituseks olema.
Esimese hooga on masinale veel leidmata mootor
, süütelukukate, peegel, embleemid paagile/karpidele.
Esimese hooga proovin leida mootori peale, kohtparandada ära roosteplekid ning dokumendid ARKs ümber vormistada - õnneks paberimajandus korras ja pärijaga kontakt olemas.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 28. Feb 2016 20:18
by Myrka
Paistab hea materjal
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 29. Mar 2016 20:45
by Nobody
Sain originaal mootori ka Planetale. Õlis oli näha sädelevat helki. Ei paista kena lugu...
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 31. Mar 2016 09:48
by madeinussr
Väike
glitter õlis tähendab, seda et sissesõit on tehtud ja aeg on õli vahetada
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 31. Mar 2016 10:15
by Nobody
madeinussr wrote:Väike
glitter õlis tähendab, seda et sissesõit on tehtud ja aeg on õli vahetada
Mõistlik on korra kaan maha võtta ja karu kõhtu kiigata. Õli oli kahjuks uus ja läbipaistev, seega liiga ruttu särama hakanud. Eks siis selgub, kas võib laulu sisse puhuda või on mõni laager elu lõpetamas või hammasratas veidi oskamatut ragistamist saanud.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 28. Aug 2016 15:48
by Nobody
Kuna mootorratas sai ostetud kevadel, siis esmalt õli välja lastud. Tulemus oli kenasti sädelev, mille peale lõi kogemus häirekella ning tahtsin kaaned enne maha võtta ja kontrollida olukorda. Sai siis uuritud ka karupoja kõhtu.
Esmalt maha siduripoolne kaas, pesin cleaneri ja pintsliga settinud õlijäägid ära ning nõrutasin välja. Midagi tavapäratut ei ilmnenud.
Seejärel kord käigukasti poolel
Kolm paharetti paistavad käigukasti põhjast, õli ja mustusse sisse kleebitult. Ehks siis hooletu remondimees on sidurit ja käigukasti hooldades pillanud mootorisse reguleerseibid. Hea on, et käima ei pannud ning need siiani pahandust teha ei jõudnud. Kusjuures müüja kurtis, et 3. käigu haakumisega on probleeme. Hammasrattad on ilusad ja nukid kenasti kalasabas. Õnnelik juhus!
Kokkuvõttes sai kogu kast puhtaks pestud Brake Cleaneriga ning ära nõrutatud/kuivatatud. Sisse olid kukkunud 3 reguleerseibi ja väsimise märke hakkasid ilmutama ka küljekaanes olev kuullaager. Krõbises ja veeres takistusega.
Käigukasti otsakaane poldid oli tagasi pandud ilma vedruseibideta. Nii ei ole ilus teha! Sai ka selle asja korda ja uued seibid üles otsitud.
Vahetusse lähevad hetkel kasti kuullaagrid ning hammasrattavõlli väline ja generaatori alune simmerling tihend. Korra võtan lahti ka silindri, kontrollin ära väntvõlli laagrid ning kolvi-rõngaste-kepsu olukorra.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 28. Aug 2016 16:02
by madeinussr
Lahe rakis mootori hoidmiseks.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K
Posted: 28. Aug 2016 16:12
by Nobody
madeinussr wrote:Lahe rakis mootori hoidmiseks.
Palju mugavam! Sattus just üks lõigatud, tuunitud ja kõver raam mulle koos muu träniga ning sai uus elu antud. Alla on plaanis laiendused juurde keevitada, et küljele keerates ei jääks raskus võllidele ja generaatorile toetuma. Hetkel tuli klotse alla panna. Soovitan remondirakiseid
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 29. Aug 2016 23:10
by Nobody
Metallipuru tekitaja ka leitud. Sidurikoda oli söönud karteris oleva võllilaagrite otsaplaadi külge. Kuna antud rattal oli eelmise omaniku sõnul siduriga probleemid (lahutamine jne), siis kahtlustan, et mitmel lahtivõtmisel pandi sidurikoja taga ja sidurikoja ees olevad seibid vastupidi tagasi. Erinevate paksustega 1,45 mm vs 0,5mm.
Kaardistasin selles mootoris seibide asukohad ja mõõdud paberile. Äkki kellelgi vaja infoks. Muidugi täpsed mõõdud on igal mootoril erinevad ja seetõttu võllide asetusi reguleeritaksegi seibidega.
1) 203 laagri all karteri vahel siduri pool 2 seibi - paksus kokku 1,2mm
2) 204 laagri all karteri vahel siduri pool 1 seib - paksus kokku 0,5mm
3) Peavõlli otsas enne ketihammasratast 1 seib - paksus 2,4mm
4) Sidurikoja all, võlli peal 1 seib - paksus 0,5mm
võib olla viga
5) Sidurikoja ja siduritrumli vahel vaskseib 1tk - paksus 1,45mm
võib olla viga
6) Ussvõlli siduripoolses otsas 2 seibi - paksus kokku 0,5 mm
Põhjast leitud kolm seibi olid 2tk veidi suuremad ja üks veidi väiksem välisläbimõõdult. Sisemõõdud olid 10,2...10,4 vahel. Jälgede järgi paistab, et need olid
7) Käigukasti kaane all, ussvõlli otsas ketihammasratta poolne 2 tükki - paksus kokku 0,5mm
8) Käiguvahetusvõlli ja sektori vahel üks seib - paksus 1,4mm
Käigukastis olevad laagrid on:
6004 1tk
203 2tk
204 1tk
Hammasratta alune laager on rullaager, mida ilmselt ei ole kerge leida.
Loomulikult on käivitussektori esimesed hambad ka puruks tambitud, see on izil tüüpviga, kui oskamatult on proovitud käima lüüa. Juhtub siis, kui käivitushooba ei vajutata sujuvalt kuni sektori haakumiseni, vaid lüüakse kohe hoogsalt. Foto nurgast on näha ka tulemust, killud väljas.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 31. Aug 2016 12:22
by roosakummik
Need pakutud seibide mõõdud töötavad siis, kui kõik on korras.
Näiteks ise lasin taastada Iz- i väntvõlli, kuid peale kokkupanekut selgus et keps on vanast kepsust 1,5 mm paksem
, seega väntvõlli põsed nihkusid 1,5 mm üksteisest eemale. Sellega seoses pidin karterite vahele panema ka paksema tihendi (originaalis isegi vist tihendit ei käi, kuigi ühepütastel pole probleem kui sinna ka tihend panna). sellega seoses tuli juurde ka reguleerseibe, vastasel juhul oleks lihtsalt karteri pooled vastu väntvõlli põski käima hakanud. On kolm Planeta mootorit ja kõigil on reguleering erinev. juba sellepärast, et üks mootor on kokku pandud tont teab kust pärit käigukasti- ja väntvõlliga. Õnneks on planeta selle puhul lollikindel, et tervet mootorit käigukasti reguleerimiseks lahti ei pea võtma.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 05. Sep 2016 23:09
by Nobody
Laagrid - simmerid käes ja hakkasin neid vahetama. Tuli välja ka üllatus, kus peavõlli ketiratta laagrikoostus distantsseib oli purunenud. Pressisin selle välja. Kuna asenduseks oli Iz 56 oma, kasutasin hädakorral viimast. Erinevus on ka fotol näha. Iz 56 oma asub paremal, Planeta 3 laagrikoost vasakul. Sisulist vahet ei ole, toimivad mõlemad.
Mõned õpetused, kuidas Iz Planeta käigukasti kokkupanek käib:
https://www.youtube.com/watch?v=U6FVvkVqIJ0
https://www.youtube.com/watch?v=TxrUvpnJVz8
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 13. Oct 2016 23:36
by madeinussr
Kaugel mootori ehitus on?
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 14. Oct 2016 08:46
by Nobody
madeinussr wrote:Kaugel mootori ehitus on?
Tagadilt sain viimased pisipudinad mootorisse. Loodetavasti lähipäevil, sai vahepeal üks 49 mootor kokku laotud.
Selle laagrite piirajapleki serva kulumise põhjus oli üsna labane. Siduritrumli käivitussektori survevedru seib oli kulunud ning seetõttu küljega puudutas vastu. Vahetasin selle seibi välja ja nüüd ok. Laadal nägin nii mõndagi katteplekki sama probleemiga.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 14. Oct 2016 16:58
by roosakummik
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 31. Oct 2016 10:09
by Nobody
Mootori sain kokku ja käigud lülituvad laual kenasti. Muidugi sai tehtud ka üks viga, kasutades Iz-56 laagrivõru ketihammasrattal. Sellele nimelt peavad minema lühemad rulllaagrid, muidu läheb süsteem nihkesse.
Foto tagantjärgi heietuseks. Vahetasin võru välja ning asi korras:
Samuti kerge meeldetuletus, miks tasub kriitiliselt suhtuda valmis tihendikomplektidesse. See muide ostetud omal ajal ühest tuntud motokauplusest.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 01. Nov 2016 23:55
by Nobody
Veidi reklaami ka Motip carburettor cleaner-ile:
Paistab, et mootor ei ole oma elus just palju tukseid teinud. Siiski pesin silindri vanast õlist puhtaks, hoonisin ning käisin üle akende servad. Tihti on neil seespool teravad kraasid üleval ning olen need peene muukviiliga üle käinud.
Teha saab vabadel hetkedel nii vähe, nüüd tuleb ratas korra kõrvale lükata ning auto veermikku remontida ülevaatuse jaoks..
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 07. Nov 2016 11:43
by hmm
Proovisin seda cleanerit ka oma tahmanud kolvi peal... siis mingi osa puhastas aga tavalise paberrätikuga nühimisega puhtaks ei saanud. Väga edukalt sai puhtaks cleaner + metallispesukäsna koostöös.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 07. Nov 2016 11:46
by fomoco
Sama hästi oleks võinud bensiini ja käsnaga puhastada.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 07. Nov 2016 12:11
by hmm
Sisuliselt jah... kuid eks huvi ju tekkis, et kas on see efektiivne... vähemalt mugavam, kui lödistada bensiininõus.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 03. Dec 2016 15:23
by Nobody
Kiire teemauuendus. Laupäevane hommik möödus rattale hooldust tehes. Kõik võllid ja liikuvad sõlmed lahti, puhtaks ja uus määre sisse. Endiselt on rõõmu, sest valdavalt on liigendid väga heas seisukorras ja vähe kulunud.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 14. Dec 2016 10:42
by Nobody
Vahetusse minevad varuosad raamil:
Rattalaagrid FAG 6203 6tk
Ketirattalaager FAG 6205 1tk
Süüteküünal
Ketisukk 1tk
Siduritross
Õhufiltri kummilutt
Mootoriõli
Rehvid 3tk
Esitule lähi- ja kaugtulepirn
Parktulepirn
Küünlapiip
Küünlajuhe
Tagapiduri hoova kummilõdvik
Korviratta kinnitusmutter
Spidomeetri tross
Suunarelee 6V
Aku 6V
Amordiõli
Süütepool
Vaatamata tehtud töödele saab ikka öelda - "kjõik ratas katkji..."
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 21. Dec 2016 22:25
by Nobody
Peale kõige liikuva, mis sai lahti võetud, pestud ja uuesti määritud, sai täna proovitud ka esimest käivitust. Asi on positiivne, pill läks ja jäi peale mootoriremonti ilusasti käima. Pöörded tahavad veel veidi sättimist ning sumbutid tihendamist.
Puudu on osadest veel:
Ketisukk 1tk
Õhufiltri kummilutt
Uued rehvid 3tk
Esitule lähi- ja kaugtulepirn
Korviratta kinnitusmutter
Spidomeetri tross
Suunarelee 6V
UUED Dokumendid
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 21. Dec 2016 23:02
by Myrka
Vastik vaadata kõik neid ehitamise teemasid see talv. Keha läheb imelikuks, näpud hakkavad sügelema ja üldse tahaks ju ka mõnda enda ratast ehitada. Tänavune talv on mul garaazis üks neljarattaline projekt.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 10. Jan 2017 22:50
by Nobody
Pill sai ühed kenad veljed veel lisaks. Ainult rehvid rändavad maakrantsile ja siia uusi vaja. :)
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 10. Jan 2017 23:59
by Nobody
Puudulik on ka süütepoolimajandus. Olen segaduses, kas Izh 56 Cb 39 gost 3940-57 on ikka 6V pool?
4 tk on 12 V omad, ülejäänud kontrollimata. Kindel on vaid Jawa 6V pool, mis ühel mootoril tegi pikki sõite, kuni sinna 12V süsteem läks. Ehk siis taas Izh Jaffi elektriosadega?
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 14. Jan 2017 13:34
by Nobody
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 17. Jan 2017 00:14
by roosakummik
Popsub hästi-
Kust sellist planeta 3 paaki saaks kus külje peal Planeta 2 kummid. Kas see on mingi isearetatud versioon või olidki sellised paagid.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 17. Jan 2017 00:26
by Nobody
roosakummik wrote:Popsub hästi-
Kust sellist planeta 3 paaki saaks kus külje peal Planeta 2 kummid. Kas see on mingi isearetatud versioon või olidki sellised paagid.
Mul ei ole põhjust arvata, et sellel paagil oleks keegi midagi aretanud. Ratas üsna heas komplektsuses ja vähe kulunud - vaid üle värvitud rapsides. Ilmselt kasutati eelmise seeria laojääke ära, nagu tollal ikka. (sujuvalt mudelivahetus)
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 17. Jan 2017 21:24
by mk
Parem hilja kui eerika. See on kindlalt 6 voldine süütepool
Nobody wrote:Puudulik on ka süütepoolimajandus. Olen segaduses, kas Izh 56 Cb 39 gost 3940-57 on ikka 6V pool?
IMG_20170110_225359.jpg
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 17. Jan 2017 23:12
by Nobody
mk wrote:Parem hilja kui eerika. See on kindlalt 6 voldine süütepool
Nobody wrote:Puudulik on ka süütepoolimajandus. Olen segaduses, kas Izh 56 Cb 39 gost 3940-57 on ikka 6V pool?
IMG_20170110_225359.jpg
Tänud, nii ka fakt kinnitus. Õnneks ka vägagi elujõulised.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 26. Jan 2017 23:17
by Nobody
Siiski siiski, uued sidurikettad ka ikka sisse.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 09. Mar 2017 23:36
by Nobody
Uus õli sees, aku laetud ja proovitiir tehtud. Ehk siis korvivanni panek ja suunatulede ühendamine lahutab selle ratta sõitu ARKist. Loodetavasti juhtub see kohe-kohe.
Samuti sai kirja pandud lubadus, et see ratas sõidab ka Motonostalgiale sellel suvel.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 15. Mar 2017 23:24
by Nobody
Täna otsustas Iz minuga pahandama hakata. Vana kütusekraan oli lekkima hakanud ja mootori kütust täis tilgutanud, ratas tegi paar plärtsu, summutist voolas musta õlist läga välja ning edasi ei midagi.
Tuleb lekkekindel kraan leida.
Muidu korvivann peal, istmed tagasi sees ning suunatulede ühendamine veel jäänud.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 17. Mar 2017 17:59
by Nobody
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 18. Mar 2017 01:39
by Nobody
Tehtud täna ka üks proovisõit ning tuli kaks viga välja.
Säde nõrk ja kaob vahepeal ära - müstilistel põhjustel oli tekkinud piibu küünlajuhtme poolsesse otsa mikromõra, kust ilmselt sädet üle lõi. Juhet veidi mudides tuli isolaator tükina lahti. Vahetatud uue piibu vastu ja säde korras.
Masin enam pöördesse ei läinud ja suri välja tühikäigul. Gaasi põhja keerates pöörded vähehaaval tõusid ja ülirikka segu tunnused. Tuli välja, et plastmassist ujukis oli mikromõra ning see oli kütust täis valgunud. Madeinussrlt soetatud uus metallist ujuk asemele pandud ning pill käis nagu siidi.
Peab ikka proovima ja parandama, et nn lastehaigusi masinast välja saada...
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 06. Jun 2017 00:25
by Nobody
Proovime suunatulesi vilkuma saada. Tundub, et ilma elektrooniku sekkumiseta need vanad releed siiski tööle ei hakka...
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 07. Jun 2017 15:06
by Nobody
Suunarelee trall sai otsustava lõpu. Nüüd pill kenasti koos ja tehniliselt korras. Võib maagilise 3-tähelise ettevõtte poole liikuda.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 10. Jun 2017 20:31
by Nobody
Pillil paberid korras ja piisavalt pikk kindlustus olemas. Ainult laupäeval otsustasid kõik tsikliülevaatajad puhata. Mis siis ikka, esmaspäeval uuesti.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 11. Jun 2017 23:07
by Nobody
Tehnilise seisukorra update:
1. esitulepirnil vibreeris klaas lahti ja ei tööta
2. tagapidurit vajutades sureb mootor välja
3. kuumalt ei taha mootor käivituda
Meeldivat nädalalõppu
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 12. Jun 2017 08:53
by madeinussr
Izh mis izh :)
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 12. Jun 2017 12:59
by roosakummik
Ilus kohe vaadata. Välimuselt vana ja kulunud, kuid elus. Mis ülevaatusel korvi puhul vaadati?
Tulevikus, kui enda korvi kokku hakkan lappima, siis sooviks saada detailseid piltte su korvist.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 12. Jun 2017 14:39
by Nobody
roosakummik wrote:Ilus kohe vaadata. Välimuselt vana ja kulunud, kuid elus. Mis ülevaatusel korvi puhul vaadati?
Tulevikus, kui enda korvi kokku hakkan lappima, siis sooviks saada detailseid piltte su korvist.
Tehnoülevaatusesse ma ei ole veel jõudnud, laupäeval kõik vastava ala mehed puhkasid. Noriti, et ARKs ei olnud peegleid peal, kuid näitasin lenksul kronsteini ja andsin mõista, et peale masina suuremat remonti, viimase lisamine ei käi ilmselt üle jõu.
Nüüd tuleb siis kontaktivahe ja nurk üle kontrollida, sõita ja seejärel osasi vajadusel elimineerima, kuni põhjus käes.
Töö järjekord:
1) Uus küünal, sädevahe 0,6...0,8mm - TEHTUD
2) Kontaktivahe 0,4...0,6mm - KONTROLLIDA
3) Eelsüüte nurk 2,0...2,6mm - KONTROLLIDA
4) BrakeCleaneriga pihustada töötavale mootorile süütepoolse simmeri peale, liitekohtadesse jne - kas pöörded muutvad?
5) Vahetada ära kondensaator
6) Vahetada ära süütepool
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 12. Jun 2017 23:47
by Nobody
Ülevaatus läbitud, tehti nurinat laikude peale. Samuti selgus, et nn. doonorilt võetud esitule pirn oli ka vigane, ehk põlesid mõlemad niidid.
Sai otsitud kuumalt halva käivitumise põhjuseid.
1) Eelsüüde oli ca 6mm
. Sättisin selle 2..3 vahele. Sellega kadusid ühtlasel sõitmisel nn tagasilöögid ära ja mootor töötab pehmemalt.
2) Samuti läks peale uus küünal
3) Karburaatoril proovisin segu lahjemaks viia, ei aidanud. Hakkas lõpuks vahele jätma. Viisin nõela keskmisele asendile tagasi
4) Kondekas kontrollitud teise uuega, ei muutu midagi kuumalt käivitades
5) Tehtud proovisõit, sõidab juba peaaegu hästi, kuid käigud lõpuni ei käi. Lõpus hakkab nn tatistama ja puterdama.
6) Viimasena panin peale uue süütepooli, mis ootas riiulil oma aega. Sellega näis säde tugevam. Proovisõitu enam ei teinud, kell oli hiline.
Sõita on hea! Täispaagist sai täna maha vuristatud 1/3.
Lõpetuseks siis üks teemakohane foto
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Posted: 13. Jun 2017 17:05
by Myrka
Jääb üle ainult kiita :)