Pühapäev sai hoo sisse juba varahommikul.
Esiteks rattad õue ja proovitud, kas käima lähevad. Eile sai veidi korrastatud Planeta 5 ning tehtud pisike proovisõit. Töötas hästi.
Plaan oli veidi Planeta 3 hooldada.
1) Esiamordid pesta ja uus õli sisse 150g mõlemasse torusse
2) Õhufilter pesta ja uus õli sisse 200g
Esiamortidest sai vana õli välja ja veidi loputatud. Eelmise aasta õli oli kohati tavotisarnaseks muutunud. Korgid lahti, nirisema ja pealt veidi brakecleanerit peale loputuseks.
Lõpuks suuremast sodist detailid puhastatud ja pestud ning võis tagasi kokku panna. Sõber E. märkas, et külgkorviga hoiab esiots madalale. Tema oletus oli õige, vajalikud distantspuksid vedru eeljäikuse tõstmiseks sai juurde pandud. Paistab, et varasemalt oli ratas solo seades.
Samuti võtsin ette õhufiltri, et see läbi pesta ja uus õli sisse panna. Kasutasin esimest pudelipõhja 80w90 käigukastiõlist ja panin 200 ml. Tegevus osutus õigeks, sest kes harrastab kruusaseid ja liivaseid metsateid, siis ühe suvega oli filter muutunud seest päris koledaks. Nüüd on kõri taas puhas ja valmis uutes väljakutseteks.
Viimasena kontrollisin üle ka süüte, kontaktivahe oli 0,45mm ja jäi nii. Eelsüüte keerasin eelmisel aastal metsavahel ise paigast, kui ratas ei tahtnud üks hetk häsi käia, oli jäänud 1mm peale. Panin eelsüüte tagasi 2.3mm. Loomulikult abiks suurepärane süütekell, mis selle töö kordades kiiremaks teeb. Nüüd peab E. selle tagasi saama.
PS! Soovin endale ka osta süütekella, kui kellelgi äkki-mingil moel-mine tea see üle on, siis olen huvitatud. Eelkõige on vaja vajalikke adaptereid ja pulkasi, kella võin vajadusel ka poest juurde osta. Aga, kui Sul on üle, paku mulle.
Süüte reguleerimise kohta olen kogunud kogu info järgneva lingi alla. Märksõnad on 2t mootorratta eelsüüte nurk, süütenurk, süütekell, kontaktivahe, iz eelsüüde
viewtopic.php?f=9&t=24379
Samuti kontrollisin mootori kompressiooni külma mootoriga. Sain 7.1 bari kellale. See võiks rohkem olla, kuid ratas sõidab solo seades üsna hästi ja hetkel pole ilmselt mõistlik seda kolbi-silindrit tegema hakata. Küünal oli pisut õline, kui varasemalt sai vahetatud generaatori poolne simmer, siis tuleks nüüd siduri poolel sama teha.
Siit jälle tarkuseks, et oluliselt lihtsam oleks olnud seda kohe alguses teha, kui käigukastis sai laagrid ära vahetatud. Õnneks saan teadmisi kohe rakendama uuesti hakata, üks Planeta 3 varumootor on plaanis tegemisse võtta. Sellest plaanist järgmises postituses lühidalt.
Võtan simmri vahetuse ilmselt tulevikus mõnikord ette, kui siduripoolne otsalaager ostetud on, seda saab vahetada mootorit poolitamata. Vajalikud laagritõmmitsad on mul olemas.
Järgmiseks korraks mõned memod:
1) Siduripoolne simmer + laager vahetada
2) Siduri pingutusvedrusi reguleerida, veab õrnalt korvi kaasa, ilmselt plaat vajub viltu.
3) Külgkorv külge
4) Leida 15 hambaga esimene hammasratas, 16-ne jäi eelmisel aastal suureks vastutuule, kaasreisija ja varustusega. Võiks ära proovida, kas saab sellega 4-käigu jõulisemaks.