K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
ullar
Tavakasutaja
Posts: 59
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Re: K-58 & M103

Unread post by ullar » 08. Aug 2018 16:42

Rikun natuke teemat. Kas Sul K-58-le midagi üle ka on? Mul suurematest asjadest puudu paak,tagumine porilaud koos tulega, silindripea ja õhufilter. Pole praegu aega projektipäevikut pidama hakata, saaks tehnika vähe parema välimusega ritta panna.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Aug 2018 23:20

Ullar:
Mingisuguse õhufiltri ehk leiab, amööbidega silinder on ka aga sellega ta ei sõitnud hästi..., väga kehv paak on..., porikat koos tagatulega ei ole pakkuda.

Täna oli siis väga päikseline päev ja minsk M103 sai endale nii mõnegi väga heas korras asja juurde. Kõik tänu ksf OstapBenderile ;) kes oleks osanud arvata, et need vidinad on kõigest 300m kaugusel...
Igatahes M103 omad:
1. uus NOS iste - e. varuosana tehtud komplekt samast ajast ja mõeldud M103-le, kasutamata 8 )
2. NOS paagikork
3. NOS tulelüliti
4. ülikorras bensiinikraan aastat 1963 ja M103 paagi küljest
5. M103 suht rahuldavas seisus tagaamordi katted
6. komplekt tehniliselt korras ja õigete poltidega hoobade komplekt.
7. Esitule hoidjad/amordkatted - huvitavad... mainiti, et need on m103 omad, ise natuke kahtlen aga mine tea. Tunduvad liiga käsitöö versioonid. Esimeses postituses on mul pildid, millises seisus ma masinad sain. Seal on kindlasti K58 küljes M103 esihark, sest vanaisa ei kasutanud "uuemate" masinate osi. M103 küljest tõstis sinna amordid, amordikatted pingutuskruvi süsteemi, prillid, komplektse esitule koos juhtmestikuga. Tal ei olnud neid tõesti kuskilt võtta, kui kõrvalseisvalt M103-lt. Just selle pärast ma kahtlen, et saadud asjad on tehase m103 omad. Meenutavad kuidagi M72 või mõne muu sarnase masina tulehoidjat ning alumine osa paistab ikkagi minski oma olevat.
20180814_213809.jpg
20180814_213822.jpg
20180814_213842_001.jpg
20180814_213906.jpg
lisaks pildistasin ka originaal käepidemed.
20180814_202552_001.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Aug 2018 16:03

Mulle meeldib arutleda asjadest ja ülihea kui ka pildimaterjali viideteks pakutakse.
Sain mõned pildid kinnituseks, et need amordikatted/esitulehoidjad on M103 omad. Samas ei ole ka vale paigaldada M104-M06 omi, sest mingi hetk toodeti ökonoomsem lahend tulekatete koostamiseks e. suhteliselt ühestükis. Neid võidi paigutada viimastele versioonidele, sest laos võisid "vanad" otsa saada.
8dcaf7aae5395794903a23e4a0daf929.jpg
8dcaf7aae5395794903a23e4a0daf929.jpg (38 KiB) Viewed 44 times
4601034639.jpg
1477566938206_default.jpg
maxresdefault.jpg
minsk_m103__76300578f.jpg
Sama võib olla ka lenksu muutusega, viie valtssoone rummudega ja seisuhargi muutumisega.
M1M oli ju seisuhargiga, vanemad versioonid M103 samuti, siis mingi hetk lisandus "lambajalg" ja siis veel järgmistel versioonidel kadus seisuhark... aga millal - no ei oska hetkel veel keegi seostada raami numbritega.

Eks see M103 oli üks suur arenguprojekt, sest tegelikult taheti ju M101 algselt käiku lasta, siis ka M102 aga need ei projektid ei jõudnud prototüüpidest eriti kaugemale ja ainuke suht väheste muudatustega tootmiskõlbulik versioon oli M103. See omakorda arenes ajas edasi ökonoomsema tootmise poole.

Hetkel, mida suudan meenutada, et mis mul veel puudu on:
1. Paberil originaal kasutusjuhend (nu jah muud dokumendid ka)
2. tööriistakott koos sisuga
3. viie sisemise valtsiga rummud (vot ei oska kindlalt väita, et kas nii esimene, kui tagumine on sellised... igatahes olen käeshoidnud esimest rummu)
4. korralik gaasirutsa - olemas natuke pidune.
5. õige aastaarvuga pirnid.

Lisaks korraliku kroomiga osad (korralikud olemas tulevõru, paagikork, esiamordid, heeblid, süütevõtme kate) on ka puudu aga füüsiliselt olemas (summuti, leegitoru, leegitoru mutter, lenks, tagaamordi alumised katted, mootori hoovad, spidomeetriklaasi võru, kodarad)

Eks ma pean mingi hetk selle ratta korraks komplekteerima, sest asjad on juba päris kaua olnud karpides (kuskil)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply