K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 328
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: K-58 & M103

Unread post by Prii »

Minu kokkupuuted on olnud sellised, et andmeplaadil 1958 väljalaskega K175 on sinu mainitud 13l ümarpaagiga ning 1959 on selle nn kandilise paagiga, mille korki aasta keskel millalgi muudeti. Kuid nagu sa ütlesid, et midagi kindlat ei tea ning hetkel see teadmine puhtalt kogemusel põhinev.

Paagi tagumise kinnituse kohta leidsin ainult ühe pildi. Sinna peale lähevad vee pika istme esimesed kinnitused. K-175 raamil on õiges kohas vastavad avad ning mingit küsimust ei teki, kuidas paak peaks külge minema.
Capture.JPG
Äkki aitab sind see musta numbri akt: https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:3 ... UK_ID:1443

Siin kõik Degtjarjovi tehases toodetud masinate aktid: https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:5::::::
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm »

Kiirel vaatlusel märkasin, et sadula esimesed kinnitusekronsteinid on erinevad.
Beezhil "musta nr" masinal on ees väljaulatuvad astmed - minul need puuduvad. Lisaks on paine oluliselt püstisem.
Lisaks on ka istme esimene kinnitus rohkem alla poole suunatud - see tagab selle, et tagumised vedrud ei jääks paindesse.
Samas on iste väga ebaloomulikult vastu paaki - ehk on neid asju ise kohendatud - no ei tea.
minu masina vaade:
Image

võreldava masina vaade:
Image

Lisaks on selline huvitav asi veel, et esimestel K58-tel olid istmealused plekid paksemad ning vasakpoolne serv ilusti tagasi astmega sisse poole, mitte terav ja kinnitus klambriga summuti kinnituse juurest + esimene nokk oli paagisuunas 45 kraadise nurgaga.
Minu istmealune plekk pärineb 61a. masinalt. Originaali ei olnud säilinud.
uuematel oli õhemast plekist ja esimene ots sirge. Aga jällegi, minu arvamus...

Istmealune plekk on pärit sellelt raamilt - muid vidinaid ka nt amordid - ehk ka need on n.ö. uuema disainiga, mitte ülemiste poolkuudega.
viewtopic.php?p=100808#p100808

Ahjaa.... minu masina raami nr algab vene tähega "Ы" mis on tähestikus päris lõpus.... samas mootori nr on "B", mis on tähestiku alguses.
Mootori nr, mis algasid "П" lähedal, pandi masinatele 59...60 ning seal kandis kadus karterist "U" raud...
Igasuguseid huvitavaid nüansse on selle masinaga, kahju et vanaisa enam pole, kes midagigi teaks.

Kui keegi teab või tunneb selle beeži K58 tegelast oleks hea masina kõrval arutada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm »

Korraks sai lapatud K55 karpasid.
K55; K55Д; K55Б; K55B
Kõikidel versioonidel olid eripikkusega nõelad...
Panin Minsk M103 K55Д karpa peale ning kergelt ning lauldes läks tööle.

Järgmine päev ajasin masina õue ning nii ta töötab:
https://www.youtube.com/watch?v=uvlG4OgIGKM

Enne käivitamist ei soendanud masinat, lisaks ajasin natuke sassi KP12 kraani avamised...

Eks hiljem panen ka sõiduvideo.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm »

Täna oli K58 kord omal jõul liikuda.
Üle pikaaja sai talle aistevahele 125cc mootor.
Kunagisel mootoril oli kaks probleemi: ei suutnud 2 käiku stabiilselt hoida ja karterite probleem (ava väntvõlli kojas ning keps läks kõveraks)
Eelmine sügis sai Tagadi laadalt korrektne mootor soetatud, kevadel osandatud ning nüüd komplekteeritud.
Silku ja kolb jäid vanad, uued rõngad, sõrm. Kahjuks rõngaste lukupilu jäi sinna 0,4 ja 0,5 vahele ning mingi aeg tuleks silku järgmisesse remonti puurida.
Süüteks läks siis G427, koos süütekarbi ja pooliga.
20221017_203329.jpg
20221017_203155.jpg
Märkasin, et praegusel mootoril on valu erinevus peavõlli siduripoolsel laagril, nagu oleks väike kate jäätud, et õli õlivardast väöja ei viskuks
20221017_203158.jpg
20221017_203201.jpg
Silku karteritega sobivaks. Ehk siis ülevoolukanalid sobivals ja karpa sisend 20mm 22 mm peale, et k55d saaks vabamalt hingata.
20221017_203923.jpg
20221017_210205.jpg
20221017_214324.jpg
Lahjuks ei saanud väntvõlli rohkem siduri poole paigaldada, laagri fiksaatrorrõngas ei luba... seoses sellega jäi geneka magnet liiga välja ning geneka kinnituste alla olo vaja 1,5mm seibid panna, et magnet ei hõõruks vastu genekakorpust.
20221022_230756.jpg
20221024_173114.jpg
20221025_105725.jpg
20221025_172209.jpg
20221025_172159.jpg
Väike video ka:
https://youtu.be/7Yb24C3nghA
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm »

Tänane sõit:
K58_soit.jpg
youtube video

Ütleme nii, et enam vähem... aga silku vajaks uuesti puurimist järgmisesse remonti, sest 0,5 lukupilu on nõks lohva juba. Lisaks peab süüte ka paremini ajastama, praegu peaaegu 4mm enne ÜSS-i
Ka karpa on praegu pandud K55D, 145mm düüsiga, nõel alt teises astmes.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1518
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: K-58 & M103

Unread post by madeinussr »

0,5mm lukupilu pole küll märk mille järgi silindrit puurima hakata. Silindri kulumise järgi tehakse seda . Aga tegelt tead ju ise ka.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm »

Silku ongi kulunud, sest lukupilu on 0,3...0,5ni. 0,5 on siis tööpiirkonna alumises osas. Sõelfilter ei hoia ju sissetulevat õhku puhtana. Sõitmiseks peaks midagi sarnase välimusega, kuid efektiivsema filtri sinna kompunnima.
Eesmärk oli panna masin liikuma ning korjata riiulis olevad detailid rattale kokku - hakkasid need juba muude nodiga segunema.
Ammu pole vana 125sega avalikel teedel vuranud, tahtsin ka seda tunnet uuesti kogeda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply