K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm » 09. Dec 2016 14:01

Peale voshodi saamsit pole sellele pillile tähelepanu jätkunud... aga sai teine siis seinaäärde pandud ning talle näitamiseks ka K58 mootor kõrvale asetatud.
Muide K58-le läheb ilusti külge (kinnitused+mahtumine) Voshodi tagumised küljekarbid + istme alused plekid - siis ei ole ta enam mitte K58 vaid mingi K175 ristand...
20161208_K58_M1Mmootoriga_k58mootorall.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Dec 2016 09:32

Eile õhtul oli ilus ilm ning sai vanake ka välja aetud ning sõidetud mõned tiirud.
Üldhinnang masinale on rahuldav. Mootor vajab mõningast tähelepanu, sest soojana ei taha korralikult töötada - arvan, et saab kuskilt lisaõhku (suur tõenäosus silindri tikkpoldid vajavad pingutamist või parema silindri aluse tihendi tegemist)
Sõitmise mõnu häiris ka praegu õlita amordid... selline vedrutunne oli. Amordid teen korda siis, kui tagakiige võlli ja amordi ühenduskohad õigeks saab.
Üllatavalt hea esitule vihk on suurematel pööretel... seal 2000 RPMi juures genekas ikka väga tugevat särtsu sinna ei anna ja sellest ka tuhmus.

K58 oma mootorist:
Vaatasime siis kohaliku lukksepaga asja üle, ning oli plaanis kepsupuks õigesse mõõtu hõõritseda. Tegelane andis mõista, et vaja on ikka õiget puksi, mis ei ole lehtmaterjalist keeratud + kolb on liiga kulunud ja ka sõrm pole enam hea... minu silmadele oli puks ja sõrm need kahtlased tegelased...
Seega vaatan turu peal ringi, ning püüan soetada siis kolvi+sõrme+kepsupuksi...

Täna siis uuesti masin kurjaks, ning ~10 km ring tehtud. Sai proovitud palju siis masin ka välja läheb - 70 sain kätte (gps järgi) - rohkem ei julgenud, sest kindluse tunne hakkas kaduma... natuke ujuma kippus (eks siin mängisid paljud asjad rolli, alates amortidest).
Kruusateel ainult teine käik - liiga pehmed on need selle masina jaoks. Rehvid ju ka tolleaegsed. Nüüd saan aru küll, miks masinal kiirust polnud vaja... teed ei võimaldanud ;)
Väike pildike ka teise nurga alt:
20161220_K58_M1Mmootoriga_10km.jpg
Motonostalgiaks peaks asjad joonepeal olema e. Laitsesse vean selle vanakese kohale kindlasti ning selleks ajaks peaks K58-l ka õige mootor peal olema. M1M mootor jääb ootama M103 kere vuntsimist... loodame, et selleks ajaks on ka M103 värvkatte peale saanud ja koos M1M mootoriga vurada saaks.
Praegu M103 plekid on veel kastis... ja ootavad oma tähelepanu. Mootor vaikselt sõidab ennast sisse, kuid... ega selle töötamine nii roosiline ka pole, midagi jääb vajakka - pigem tihedusest... võib olla ka natuke süütest... mõni kraadike siia sinna...
Küünal ise oli suht OK välimusega:
20161208_K58_M1Mmootoriga_kyynal_peale10km.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Dec 2016 09:36

Tere!
Küünla värvi järgi ütleks, et küttesegu on lahjavõitu; isolaator peaks tumedam/pruunikam olema, eriti veel 2-taktilisel. Samas võib küünal ka vale hõõgarvuga olla. Kui kusagilt lisaõhku võtab, siis peaks samast kohast ka õlist plöga välja ajama. Üldiselt tasub lahja seguga sõites ettevaatlik olla, et mitte mootorit kokku lasta.
Küünal peaks mul olema uus vene oma ja märgistusega А11–3.
Jah, lekkekoht leitud - see oli karburaatori ja silindri vaheline koht, mingit plöga sealt välja ei paistnud tulema (silinder ju mustaks värvitud ega märgata midagi polnud, ainult kohati oli sealt kandist tulemas suitsu....)
Selgeks sai siis kui mootor oli juba päris soe ning hakkasin brakecleaneriga ühenduskohti pihustama - sinna lastes suri mootor kohe välja... igaks juhuks tegin veel paar loomkatset ning kordus täpselt sama.
Kuna väga palju pingutada ei julgenud - korra olen klambri katki keeranud, siis panin tihendisilikooni silindri ühendustoru otsa ning karburaator peale. Tiba kinnitust ning 24h seisma.
Täna popsus asi ilusti ning ei mingit pudinat. Loomulikult tekkis kihk veel natuke pingutada ja prõksti, klamber kati :evil:
Õnneks leidus veel üks originaal K55 klaber... aga rohkem neid pole.

Silikoon ei ole seal väga hea... eriti vasevärvi... inetu paistab. Mõtlesin, et peaks mingi bensiini ja kuumakindla tihendi leidma ning paigaldama karburaatori sisse...

Karburaatoritest hiljem veel, sest K55 V ja D on suurema tootlikusega ja seega suurema siseläbimõõduga - Minsk M103 ranti ei teki, kuid K58, K55 silindrite sissevõtuava sisemine mõõt on väiksem, ning seal tekib K55D omaga rant...
Aga nagu mainitud nende muredega hiljem.

Sai tehtud koos kaasabiga kepsule puks.
Soetatud Madeussr käest kolb (vene oma ilusti konserveeritud paberis), sõrm, rõngad siis ostast.
Puks tuli spetsiaalselt treida, sest eelmine puks oli kespusilmas ringi käinud ning ava suuremaks hõõristanud nii palju, et originaalmõõdus puksid läksid sinna sisse lihtsalt sõrmega vajutades.

Rõngastest... jah uued rõngad, kuid lukupilu koht tulem natuke sissepoole mõlemal rõngal ning jätavad lisa vahe silindri ja rõngaste vahele. Lukupilu on 0,5 mõlemal rõngal.
On ka remontmõõdus rõngad olemas, kuid need ei mahtunud silindrisse ning ei hakanud silindrit remontmõõtu meisterdama.
Kolb ise istub suhteliselt hästi silindris, ning allavajumine kui hoida silindri peopeal on 3-4sek...

Kolb sai siis kepsukülge pandud ja jälgisin siis выход —» märki. Uuel kolvil olid lukupilud выход —» märgi suunas aga eelmisel kolvil vastas küljes... kiikasin ka voshodi kolve seal samuti vastas küljes.
20161229_K58_Kolb_vantvoll.jpg
Kuhu poole need nüüd siis jääma peaksid?
Silindriga võrreldes jäävad lukupilud ilusti siledale silindri pinnale ning ei ühti ühegi avaga (olenemata sellest kummale poole pilud jäävad)

Teine kahtlus on karteritega - pole kindel kas mõlmad karteripooled ka ühest seeriast on. Põhjus selles, et geneka poolne karteri väliskontuur ei ühti täielikult teise poolega - esimene otsa kaar on natuke lühem, kuigi augud kalapivad.
Teine põhjus on U raua lukustuskohtades. U raual on mõlemal pool kohad kuhu peaks käima mingi tihvt ja üks tihvti koht on siduri poolses karteris ilusti olemas (vt roheline ring). Teisel karteripoolel pole kuskil tihvti kohta.
20161229_K58_KarteridjaUraud.jpg
Mõlemad karterid paistavad olema ikkagi kavrovetsi omad, sest ülevoolu kanalid on ühesugused. Ehk on teine n.ö. K55 oma...
Küsimus kas mõlemal karteripoolel peab olema U rauale lukupilu?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Jan 2017 00:37

Sai siis Motonostalgiale ennast kah kirja pandud koos minsk M103-ga... varuvarjandina jäi K58... eks näis kas vean kohale ka Riga7-e
Minsk praegu veel kastis ja keretööde ootel...

Pole ammu masinate juurde oma nina näidanud ning võtsin siis ette tubastesse tingimustesse toodud juhtmed...
Sai nad laiali lammutatud, et puhastada ja veenduda, mis korras mis mitte.
Kasutada oli pea kahe ratta jagu juhtmeid... aga reaalsus on see, et nendest korralikku kokku ei saa ühtegi komplekti.
Asi selles, et kui taga ajada ilusaid puhtaid värve ja korras juhtmeid, siis suurem osa neist on õli/muda teinud pöördumatuid kahjustusi. Mustus mustuseks, aga õli on juhtmed kangeks teinud ja kate mureneb.
Kõridest ei tasu rääkidagi - need on kanged...
Lülitiga pundist paremal on siis pea kasutud juhtmed, vasakul siis veel pehkemed ja enam vähem OK värvkattega.
20170117_juhtmed.jpg
Kõrisid oleks vaja siis kolmes paksuses: kolmele juhtmele, kahesele, ja ühele. Lisaks vaja nii heledaid kui ka musta värvi kõrisid, mis oleks õli ja UV kindlad...
20170117_juhtmedok.jpg
Kui väga tahta siis saab teha nii, et uued kõrid (kus kohast hetkel ei tea veel...), nende sisse kaasaegsed juhtmed, ja kõridest välja paistvad juhtmed siis teha nendest vanadest...
Üli positiivne oleks kõik juhtmed uued tekstiilkattega juhtmetest teha... pole veel oma silmaga näinud müügikohta kus ühe soonega tekstiilkattega juhet saab...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 19. Jan 2017 10:52

Riidekattega või kangaskattega või tekstiilkattega juhtmeid võib uurida siit:

http://kangasjuhe.ee/

Ehk õnnestub.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Jan 2017 11:59

Leidsin selle koha netiavarustest ka ülesse, kuid seal paistab, et on n.ö. mitme soonelised juhtmed, mis on kaetud kangasümbrisega...
Aga eks küsin/uurin ka nende käest.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 19. Jan 2017 20:42

Paistab, et tõesti pakuvad 2- ja 3-soonega, kuid müüjalt tasub uurida. Huvitav, kust lätlased oma replika komplektide toorme saavad?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Jan 2017 21:42

Kirjavahetus oli tore:
Sellist meil laos pole.
Teoorias oleks vőimalik üksiksoonega kaabli kata tekstiiliga, aga pean uurima kas me saame nii peenikest kaablit kasutada.
Pildil olevad kaablid on impregneeritud ja ma ei tea millega. Ise proovisin vahaga aga tulemus pole just see nagu pildil.
Ma kasutaks juba isoleeritud kaabli ja kataks selle tekstiiliga.
Mőtet oleks teha 100 vői 50 meeter / värv.
Minu vastus:
Raamat jutustab nii: для монтажа електрооборудования применены провода марки АОЛ (с резиновой и хлопчатобумажной изоляцией)
Seega mingi gost Провода марок АОЛ ( ГОСТ 974 - 47)
http://www.ngpedia.ru/id326738p2.html

Tundub, et neid on jah immutatud õlikndlamaks... kuid just õli ja mustus on teinud nad kangemaks... Sees on neil õhuke kummi ümbris, millepeal siis see immutatud kangas.
Õnneks/kahjuks pole mul 50+ meetriste juhtmetega midagi suurt peale hakata ja minu kogused jäävad olulisel väiksemateks...

alternatiiv on mul lihtsalt selline, et hankida korralikud õli ja UV kindlad kõrid (mustad ja heledad) - nende sees kaasaegsed juhtmed ning kõridest välja ulatuvad juhtmed on siis "alles jäänud vanad head..." kuid ega ka kõrisid eriti kuskilt saada pole (on aga need on n.ö. termokahanevad, mis ei ole just päris need)

Ma uurin järgmisel nädalal kas saame midagi teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 20. Jan 2017 00:44

Kindel, et Läti sõbrad ka 125 stele neid ei tooda? Ise ostsin tekstiilist komplekti iz 56le 50ga. Tavalise juhtmega oli 40.

East Highway peaks neid ka edasi müüma, uuri sealt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Jan 2017 10:53

Ehk saad mingi viite visata...
Tagadil nägin komplekte, kuid 125-stele oli ainult M1A/K125 komplekt. ilma akuta versioonidele polnud...
Kribasin EeatHigwayle ka, alternatiivina küsisin ainult juhtmeid, mitte komplekti.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 20. Jan 2017 12:08

hmm wrote:Ehk saad mingi viite visata...
Tagadil nägin komplekte, kuid 125-stele oli ainult M1A/K125 komplekt. ilma akuta versioonidele polnud...
Kribasin EeatHigwayle ka, alternatiivina küsisin ainult juhtmeid, mitte komplekti.
Viide oligi Tagadi. Hoia meid kursis :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1655
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 20. Jan 2017 13:59

Musta ja ka valget rüüsi saab Esvika elektrikaupade poest. Paides ja Tallinas oli rahuldav valik. Musta on erinevates mõõtudes. Ei ole termkkahanev.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Jan 2017 15:12

Seda on hea teada.

EastHigwayst vastus, et kahjuks ei ole komplekti ning aksessuaare st ka juhtmeid mitte.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 24. Jan 2017 22:49

Mitmes nädal juba kui pole masinateni jõudnud.... :| aga
Rõngastest - sai need siis vahetatud ning lõpuks leitud ka sobivad.
Osta.ee kasutajaga vaatasine rõngad üle (mul oli silinder kaasas) ja tõdesime, et praagid... tõi siis veel komplekte ning kõige viimased olid siis OK.
Ok tähendas seda, et istusid silindris ilusti kogu välispinnaga vasta silindri seina - ei tekkinud valgusvihku sinna vahele.
1. komplekt oli siis need, mis soetasin - luku otsad tulid sissepoole, seega tekkis lisa vahe luku juurde.
2. komplektil oli mingi vahe lukkude vastas küljel...
3. komplekt oli OK.
Kõikide rõngaste lukupilu oli 0,4mm

Et asi ka selgem oleks, siis tegin ka pildid uutest rõngastest silindris:
uued_rongad.jpg
Seega kui rõngaid ostma lähete siis soovitan silindri kaasa võtta, et kohapeal proovida sobivust. Samas need rõngad maksavad piisavalt vähe, et ...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Feb 2017 14:16

Räägin natuke ka minski M103 asjadest lihtsalt logi pidamise ja ka motonostalgiale mineku pärast, sest minsk M103 on juba registreeritud võidusõiduks 8 ) .

Kuna mootor on korras ja töötab, siis on jäänud ainult kere korda teha.... :lol:
Kõik keredetailid on korrastamise ootel ning kui alguses suure hurraga tahtsin ise puhastada, roostet tõrjuda, kruntida ja värvida - siis mida aeg edasi seda väiksemaks see soov muutub.
Põhjus selles, et pole kasutada efektiivseid töötlemise vahendeid... ja nende soetamist ei pea väga mõtekaks, pigem otsin tegijat, kes selle töö efektiivsemalt teeks.

Seega sai soetatud ka kruntimise materjalid - kõige parempoolne siis rooste töötlemisvahend:
20170201_keretöötlusvahendid.jpg
Detailid lahtivõetud ning osad neist puhastatud ja roostetõrjega kaetud. Tulekorpus, tagaratta velg rumm ja minsk pressitud kirjaga paak lisaks veel krundidtud Lesonal 1K Etch Primerkrundiga.
Rooste tõrjet tehtud Fertan rust converteriga

Raam (tagaratas ei kuulu selle juurde, on M105 oma ja on sinna lihtsalt alla pandud, et raami kergem lohistada oleks)
20170201_M103_Keretööde_eel_raam.jpg
Rattad/veljed-rummud - musta värviga siis täielikult puhastatud, roostetõrje ja 1K krunt, punane lihtsalt kellegi poolt krundiga kaetud, et rooste ei läheks:
20170201_M103_Keretööde_eel_veljed.jpg
Ülejäänud jubinad siis suuresti kastis
20170201_M103_kerekastis.jpg
Porilauad ja esihark - mustavärviga porilaud siis puhastatud ja roostetõrjega töödeltud. Punane porilaud veel tehase värviall, vajab alumise otsa töötlust nii, et tekiks selleaegne veenina... Esihargi amordikatted... vaja puhastada...
20170201_M103_Keretööde_eel_porilaiuad_esihark.jpg
Paagid - minski pressitud kirjaga täielikult puhastatud, roostetõrje ja 1K krunt. teine on n.ö. õige paak, kuid pealt natuke lömmis, lisaks ka külgedelt esihargi liikumisest tekituad väiksed mõlgid.
20170201_M103_Keretööde_eel_paagid.jpg
Ülejäänud pudinad - Täielikult puhastatud v.a. pakiraam ja roostetõrjega töödeldud. Esitule korpusi on veel - s.h. korralik ka, kus on originaavärv täitsa korras... Sadula kronsteinid on muidugi K58 omad... misnki omad on natuke räbalad aga kasutatavad... vahe on ainult küljel oleva pressitud tugevduse volüümis.. minskil on see sujuvam vt ülemist postitust, kus on praegu toodud K58, selle küljes on minski sadulahoidikud.
20170201_M103_Keretööde_eel_pudinad.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 01. Feb 2017 18:16

Kes seda tootesarja müüb, ehk avalikustad hindasi?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Feb 2017 20:44

Rakveres Karja tn Värvikuningas OÜ http://www.varvikuningas.ee/
Minul läks see kompot maksma kuskil 50€ kandis...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

lexar
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 03. Feb 2017 20:45

Unread post by lexar » 03. Feb 2017 21:26

hmm wrote:Peale voshodi saamsit pole sellele pillile tähelepanu jätkunud... aga sai teine siis seinaäärde pandud ning talle näitamiseks ka K58 mootor kõrvale asetatud.
Muide K58-le läheb ilusti külge (kinnitused+mahtumine) Voshodi tagumised küljekarbid + istme alused plekid - siis ei ole ta enam mitte K58 vaid mingi K175 ristand...
20161208_K58_M1Mmootoriga_k58mootorall.jpg
tekkis küsimus kust kohast juppe leiad sellele? mul omal kodus samasugune ja plaanis ka tegema hakata ja praegu uurin maad kust juppe leiaks

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Feb 2017 22:58

Oleneb mis sul olemas on...
Jupid... ega leiagi... lihtsalt kiikan suuresti interneti müügikeskkondades ringi...
K58 mootori juppe (karter, silinder + katted, silinder, silindipea) on ikka väga raske leida, kuid mitte võimatu. Väntvõll, kolb jne need sobivad ka minski omad... käigukast samuti... siduri korvi surveplaat on erinev.
Kui tahad, et K58 oleks liikumisvõimeline siis soovitan lihtsalt soetada komplektne M1M mootor peale - neid liigub. Seejärel kõrvale komplekteerida K58 mootor - nii ei teki masendust...
Kere... need on mul olemas - varsti jääb ka teine raam üle - puudu on lenks... tulekorpusi on mitu tk...

Rattad... juhus, kui leiad. Pigem leiad minski M1A, M1M või Kavrovets K125 velgesid...

Seega pidev scannimine ja valmisolek asju soetada...
Aga tee teema ning see aitab lihtsalt mõtteid koondada... Nagu minu teemast võid aru saada suht koht iseenda blogi pidamine...
Muide Tagadi on alati koht kus saada asju... kuid kõige olulisem on suhelda, ning lihtsalt küsida inimeste käest...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

lexar
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 03. Feb 2017 20:45

Unread post by lexar » 04. Feb 2017 00:24

hmm wrote:Oleneb mis sul olemas on...
Jupid... ega leiagi... lihtsalt kiikan suuresti interneti müügikeskkondades ringi...
K58 mootori juppe (karter, silinder + katted, silinder, silindipea) on ikka väga raske leida, kuid mitte võimatu. Väntvõll, kolb jne need sobivad ka minski omad... käigukast samuti... siduri korvi surveplaat on erinev.
Kui tahad, et K58 oleks liikumisvõimeline siis soovitan lihtsalt soetada komplektne M1M mootor peale - neid liigub. Seejärel kõrvale komplekteerida K58 mootor - nii ei teki masendust...
Kere... need on mul olemas - varsti jääb ka teine raam üle - puudu on lenks... tulekorpusi on mitu tk...

Rattad... juhus, kui leiad. Pigem leiad minski M1A, M1M või Kavrovets K125 velgesid...

Seega pidev scannimine ja valmisolek asju soetada...
Aga tee teema ning see aitab lihtsalt mõtteid koondada... Nagu minu teemast võid aru saada suht koht iseenda blogi pidamine...
Muide Tagadi on alati koht kus saada asju... kuid kõige olulisem on suhelda, ning lihtsalt küsida inimeste käest...
teema peaks mingihetk tegema jap, M1M mootorit peab siis otsima hakkam ja tagadile pole siiamaani veel jõudnud aga kindlasti tahan minna. oskad ehk kuupäeva öelda?

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 04. Feb 2017 09:39

mai esimene ja oktoobri esimene pühapäev , iskeles juuni esimene ja septembri esimene .

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Feb 2017 09:45

Tagadi restauraatorite päev 2017. aastal seega 7. mail ja 1. oktoobril.
Lisaks võiks suvel kindlasti kaaluda Motonostalgiat 22 juulil

Narva-jõesuus on mingi aeg motolaat...
Kahju on see, et 123m3 mootorid on tõsiuskse motofänni/laada müüja jaoks võrrid... ning need pole populaarsed ja laadal on see kaup pigem vähe tähelepanu saanud.

Lisaks veel igasugused laadad - kuid sealt midagi leida on korralik juhus... sest peamiselt on ise käkerdatud söögid, nikerdused + kaltsud...

Aga tee teema saab juba sinna kribada, muidu läheb siinne asi lappama...

Ega ma nüüd ütle, et kindlasti pead M1M mootorit otsima hakkama - pigem ikka kohe õiget. Kuid kui kätte satub ~100-200€ komplektne M1M mootor siis kindlasti soeta (hetkel vist kuldsed börsis, soov.ee müüb üks M1A mootorit 200€-ga - alustuseks sobib ka see...)
Miks M1M:
1. vändvõll, kolb keps, rõngad on ümbertõstetavad.
2. karburaator on K55 (uuematel M103 mootoril juba K55D, mis on tiba suurema läbilasekevõimega, kuid istub ka M1M peale)
3. süütesüsteem on sama e. saad kasutada genekat G401
4. istub raamile hästi - K58 mootor M1M/M103 raamile ei istu, sest parempoolne spidoajami kaan jääb piduripedaalile ette.

PS ära tsiteeri kogu minu lõiku - venitab postitust, kui vaja tsiteerida siis jäta ainult oluline sõna, sõnapaar... üldjuhul kasuta "vasta" nuppu
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Feb 2017 10:46

Nüüd siis natuke on saadud ka K58 kallal nokitseda.
Aega kulub mõnusalt, lisaks veel Teie peale mõtlemine, et kuidas pildid tehtud saaks : )
Kajastan nüüd mitut teemat seoses K58-ga.
1. summuti leegitoru külmutamine
2. tagumise ratas
3. Mootor

1. Summuti leegitoru külmutamine suures plaanis midagi ei andnud, kui ehk muutus natukene tasapindsemaks.
Pildil siis vasakpoolne enne külmutamist ja kõige parempoolne pärast (2x külmutamist)
20170215_K58_summuti_kylmutamine.jpg
2. Tagumine ratas...
Kõigepealt sain siis ketihammasratta, lisaks õnnestus saada ka juba vahetatud hammakaga (paksemale ketile) - kõrvale panin M103 ketiratta.
20170215_K58_tagaratta_hammakad.jpg
Ketiratastega lõpuks saaks ratta alla panna, kuid sai mõõdetud siis velje viskumist... no 5mm üles alla + 4mm vasakule paremale. Selle peaks saama kodarate pingutustega sirgeks, kuid kodarad järgi ei anna... kuumuta palju tahad - nipli kandid annavad järgi... ning kaks kodarat läksid katki... lisaks mõned kodarad juba 2mm niplist väljas.
Eks peab mingi hetk uued/korralikumad kodarad hankima...

3. Mootori möll
Alguses võtsin ette lasin ketihammaka ja geneka vahelise seina taastada - 15€ ja asi korras, lihtne.
Siis inspekteerisin silindreid. On kasutada kaks Kavrovetsi 123m3 silindrit - üks see mis oli M1M mootori küljes ja ülemine osa ära treitud, sest kellegil polnud õiget silindripead panna ja asetati 175 silindri pea, millel puuriti/treiti silindri pesa parajaks... no geeniused.. :roll: . Teine silindri sain ja ning see on suht korras. Mõõtsin silindri sees olevaid avade asetusi - need on erinevad...
20170215_K58_silindritemootmine.jpg
Vot ei oskagi öelda, milline silinder töötaks paremini... aga peale läheb korralikum. Kuigi see vajaks akendest väljapoole kanalite korrastamist/silumist - kuidagi valupraaki/kühme,muhke on seal.

Sai proovitud ka genekat ühendada ning vaadatud, kuidas süüte eelseade jääb. Jällegi kui kontaktivahe 0,4mm panna, seejärel geneka korpus sättida kinnituste suhtes kellaosuti suunas kõige maksimumi juurde, õnnestub süüte reguleerimise plaadil saada vahemik 3,5-4,5mm.
20170215_K58_syyte_seadmine.jpg
Seejärel tegin ise U-rauale fikseerimise tihvdi ühest rapitud poldst. tuli teine päris Ok.
20170215_K58_U-rauale_dift.jpg
Lõpuks tirisin asjad sooja ning alustasin karteritihendi tegemist 0,4mm tihendipapist. Alguses tegin karteri servad veega märjaks, siis papipeale ning markeriga äärised paika. Siis kääridega enam vähem kuju välja ja asetasin oma kohale. Võtsin 5mm auguraua, millega mudisin poldiaugud paika. fikseerisin tihendi poltidega ning terariistaga lõikasin piki ääriserandi tihendi parajaks. Siis karter kokku ja väljaspoolt samuti.
20170215_K58_karteritihend_04-papist.jpg
Sai ka see tehtud, kuid kurivaim väntvõll tegi lauapealt vehkat kolksti otse põrandale :evil: Ei olnud harjunud uue töökoha kitsaste mõõtmetega... tulemus on selline, et väntvõlli põsed viskuvad 0,9mm (enne oli 0,1... :cry: ) sellega seoses ka võllid... eks püüan mingite kiiludega põsed võrdseks koputada... kui ei õnnestu, siis pean kedagi appi paluma.
Last edited by hmm on 11. Dec 2017 21:00, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

lexar
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 03. Feb 2017 20:45

Unread post by lexar » 15. Feb 2017 14:27

Millega mootori pooled ja sisu puhtaks said? :?:

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Feb 2017 14:37

Ega need nüüd nii puhtad pole kui M1M mootor, mis käis Madeussr käes ultrahelivannis ujumas.... see oli ikka väga puhas...,
See K58 mootor on puhastatud PaintRemoveriga tihendid... + BrakeCleaner nõgi ja õli ning profülaktikana veel n.ö. pigileotus/loputusvahend - käsi väga ei määri aga puhtaks ka ei jäta..

Edit: Sai täna siis seda väntvõlli kopsitud ühtepidi ja teistpidi. Tulemus pole kõige hullem kuid see U raud ei jäta palju mänguruumi.
Põsed sain 0,3mm piiridesse, võllid 0,05. kahepõse vahe on seal 9...8,7 juures. Seega pole kõige hullem, kuid peaaegu alumise surnudseisu juures midagi kuskil poob. Aga eks püüab karteritihendiga ja reguleerimisseibidega asja joonde ajada (proovin ka U rauda teistpidi panna...)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Feb 2017 23:44

No nii, tiba aega tubastes tingimustes mootorit uurida ja keegi ei saga ka - luksus ;)
Sai silindrit rohkem uuritud ning ka üks lisa teemagi tehtud - kajastan siin pigem mida tegin ja mis ehk vaja kunagi ettevõtta.
Koostasin paigaldava silindri akende skeemi.
20170215_K58_silindrit_portmapi_tegemine.jpg
tulemus pole just kiita, sest aknad ei ole sümmeetrilised vaid ääred on väga ebamäärased, ning moodustavad n.ö. amööbi kujusid.
20170215_K58_silindrit_portmap.jpg
Silinder_töötakt_reaalavad.jpg
Kahjuks ei leia netiavarustest selle mootorile kõige õigemat gaasijaotuse skeemi... leian M1M, M1A ja siis veel mingeid - kõik on muidugi erinevad.
Pau piibel ütleb samuti üldiselt, et harilikel kahetaktilistel mootoritel on:
- Sissevooluava 100-110 kraadi (M1A: 122 kraadi M1M:123,46)
- Ülevooluava 110-120 kraadi (M1A: 110 kraadi; M1M: 116,10)
- Väljavooluava 130-140 kraadi. (M1A: 132 kraadi, M1M: 136,26)

K-125 - K175 raamatust, mille taga on ka varuosade loetelu leian lk 26 järgmise (lisatud siis CAD joonisele vastavad jooned):
Sissevoolu ava 125 kraadi
Ülevooluava 108 kraadi
Väljavooluava 150 kraadi

No võta sa nüüd kinni...
Last edited by hmm on 11. Dec 2017 21:01, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Feb 2017 01:44

Kus on tuleb juurde.
Õnnestus suht hea hinnaga raam saada, millel korralikud amordid, sadulavedrud, ketikaitse, tagakiik, instrumendikarp ja mingis osas säilinud istmealune plekk - kuigi seda on ratsitud...
Sai siis teisele seda näidatud:
20170220_K58_yks_juures.jpg
Tõstsin ketikaitse ja istmealuse pleki ringi.
Lisaks komplekteerisin värskelt saadud raami tagaratta, esihargi ja M1M mootoriga...
20170220_K58_yks_juures2.jpg
Märkasin, et sellel raamil puudub suurema paagi kinnituskoht numbriplaadi juures... ehk siis veel varasem versioon, kui minu oma?
20170220_K58_yks_jpaagikinnitus.jpg
Eks mul ole nüüd otsustuse koht, et kas komplekteerin saadud raami ning selle "vanaisakuuristleitud" asjaga lõpetan tegevuse... või pingutan tagumise osa ümber tõstmisele...
tagumise osa ümbertõstmine läheb oluliselt kallimaks:
1. tagakiik vaja lahti saada - mis ei õnnestunud isegi sellel uuemal... ja ringi tõsta
2. amortide ülemised kinnitused uuesti keevitada.

Uuemal raamil oleks vaja ainult kerenumber viia vastavusse vana birkaga...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

lexar
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 03. Feb 2017 20:45

Unread post by lexar » 24. Feb 2017 23:02

mis eesmärki täidab u raud? minuomal sellist pole
20170215_K58_U-rauale_dift (1).jpg

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1655
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 24. Feb 2017 23:30

Vähenda väntvõlli kambri mahtu ja seeäbi rohkem kütust põlemiskambrisse saata.
Peaks vist nii olema.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 25. Feb 2017 00:14

Jah, see U raud oli ainult K55 ja K58 mootoritel.
Eks need relvatehase vennad püüdsid sellest mootorist võtta mis võtta annab ning lõpuks ikkagi loobusid ja läksid 175 peale üle.
Väntvõllikambri mahu vähendamise eesmärgil on see sinna tehtud jah, seega tekib suurem surve, mis parandab silindrisse küttesegu surumist...
Minski mootoritel seda U rauda polnud, nemad läksid üle suurema läbilaskevõimega karburaatoritele ja mängisid silindri akendega.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Mar 2017 23:12

Selle mootori kokkupanek on ikka palju töömahukam kui M1M mootor.
See sama U raud ei jäta palju mängimisruumi väntvõlli põskedele ning kui midagi on natukene nihu poob väntvõlli kinni.
Loomulikult avastad selle siis, kui asjad on ikka kapitaalselt kinni pandud (st tihendid + tihendisilikoon + kruvide pingutus) - ainult kolm korda tuli mootor lahti võtta :lol: üks lahti-kokku panek koos uute tihendite tegemistega ja vigade kõrvaldamistega on julge 2h tegutsemist.
Lisaks loomulikult erinevate seibide otsimine/meisterdamine ning tõmmitsate leiutamine (kahjuks puuduvad selle mootori jaoks spetsiaalsed tööriistad...), ehk kuidas väntvõlli poolset teist laagrit oma kohale suruda nii, et väntvõll ei liiguks laagrile kaasa...
Aga peaaegu on mootor koos, jah just peaaegu. Täieliku komplekteerimsit segab üks inimlik asjaolu... kui detailid võivad asuda kolmes kohas, siis mingi osa neist asub piisavalt kaugel...
Asi selles, et võtsin nädalavahetuseks kaasa poltide/mutrite kohvri, kus sees on ka selle mootori karterite kinnitamiste poldid... :roll: loomulikult jäi see kohver Rakverre... mootor ise asub Tartus...
Võiks ju uued poldid osta... ehk isegi homme lähen ostan ühe täiendava komplekti BalticBoldist... saab vähemalt mootori kokku ning tihendi silikoon korralikult kuivada/taheneda.
20170301_K58_Mootor_peaaegukoos.jpg
Kokkupanemisel seadsin ka süüte ilusi paika, ning tegin märgid peale 3,4...4mm enne ÜSS - siis ei pea kogu aeg mõõtma.
Mootor sai suht tihe...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 02. Mar 2017 00:32

Tänud, et väga detailselt ja heade fotodega teemat kajastad! Loen huviga ning hea uusi teadmisi meelde jätta. Ei ole veel enda k-58 sisse piilunudki. Vaid korra käima pandud - seisab konserveeritult, kuniks teised pillid taas liikuma saab.
IMG_20170204_231817.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Mar 2017 10:29

Vaatan, et su K58-l on suuna andmiseks mõned huvitavad detailid.
1. disaini jooned - oleks vaja joonte paksusi ning täpseid kulgemise kohti... sooviksin mingi hetk neid fikseerida enda jaoks, et tulevikus suht täpselt järgi teha.
2. tagumised jalatoed - kas tõesti on see sul originaal, et on käimalöömise vända jures on liigendiga.. minul on fikseeritud sirge... (võib olla on järgitehtud...)
3. millised on jalatoe ja kepidemete katted - st millise mustriga?
4- kas K175 ja K58 prillid on ühesugused - s.h. amordikatted/esitulehoidja, Amordi ülemised torud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4472
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 02. Mar 2017 13:11

Teen varsti eraldi teema informeerimiseks, saab seal täpsemalt lahata 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Mar 2017 02:13

Läbi suure kadalipu on nüüd K58 mootor koos ja valmis tuld sisse võtma.
Täna meisterdasin siis sidurikaane kinnituspoldid... kurja küll kohe, no ei ole Tartu kaubanduses letist võtta miinus peaga M6x85 polte... saab aga esmaspäevaks - no kes see siis nii kaua oodata kannatab... :lol:
Leidsin oma varudest kolm sarnast polti ning tegin parajaks.
Lisaks oli vaja sinna ka tihend teha, sest käimalöömise võlli rant poos kaane pesa sisse ennast kinni.. täiendavalt faasisin sidurikaane selle osa ka, et kindlasti ei pooks - nööd liigub hoob vabalt...
Kõik tihendi ja silikooni nakkepinnad tegin mitu korda brakecleaneriga puhtaks, et nakkumne kindlam oleks...
20170302_K58_Mootor_peaaegukoos1.jpg
Ekstra tahaks välja tuua ketihammaka ja spidomeetri teo ühenduse - panin spidomeetri korpusele (see mis asub kaane sees) ekstra seibid alla, et kogu korpus nihkuks hammakale lähemale ja ühendus tummisem oleks.
Lisaks on mul karteri küljest vehkat teinud üks ühenduse koht... õnneks see väga suurt rolli ei mängi, kui ainult toetab genekakaant, et siduri vajutamisel seda liiga palju ei murtaks... väiksed distans mutrid toeks ning asi jonksus.
20170302_K58_Mootor_koos.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Mar 2017 12:53

Ketiratta ja käigunäidiku vahelt vehkat teinud toetuspinna asenduse püüan teha sellise lahendiga:
DA5M3X.jpg
DA5M3X.jpg (15.04 KiB) Viewed 9193 times
Kus kermed D on M6.
L osa pikkuse mõõdan esmaspäeval
ja A samuti.
Asi selles, et kinnituskoht on karterist läbipuuritud, ning tänu selle distanstmutri paigaldamisel ei toimuks kogu aeg genekakaane eemaldamisel karteris oleva augu avamist e. iga ava on õlilekke koht..
Kiirelt ei andnud google M6 distanstpukse välja - mis ei tähenda, et need meie kaubanduses puuduvad :roll:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Mar 2017 02:08

Üks eesmärk täidetud: K58 sai oma mootori, ning mootor võttis tule sisse :D
Ega see tuli sinna kergelt läinud põhiliselt möllasin sädemega. Säde lihtsalt kadus ära... põhjuseks see, et magnet istus liiga sügaval oma pesas ning ei ühtinud õigesti geneka mähistega. Sai siis üks seib tehtud, et magnet väljapoole natuke tuleks.
Kuna algselt kastuasin minskilt võetud K55D karburaatorid, aga sellega kohe kuidagi ei tahtnud kütus silindrisse minna putitasin õige K55 korda.
Seejärel oli vaja loomulikult süüdet tiba kruttida... leidsin ka selle koha...
Lõpuks siis popsus ilusti, ei hakanud rahvast kurjaks ajama kell 12 öösel aga vähemalt tean, et mooto funkab.
Väike pilt kah enne vahetust ja pärast.
20170306_K58_oma_mootoriga.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1655
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. Mar 2017 23:43

Luatud pilt.
Attachments
20170307_212006_resized.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Mar 2017 02:21

Nüüd on siis see vanaisakuurist leitud K58 sellises seisukorras, et peaks sobiba Motonostalgiale küll.
20170308_K58_1.jpg
20170308_K58_2.jpg
K58-le ei kuulu selles komplektis järgmised asjad:
1. esiamordid + amordikatted - need on M103 omad... mingi hetk peaks Vändra kandist õigem hark kah tulema
2. lenks - see M1M oma. On ka õige olemas, kuid see on väga rapitud...
3. summuti - M1M/M103 oma - õige olemas vaja puhtaks teha, paigaldada keermelatt ja ongi kõik
4. tagumised amordid - jawa omad... - amordid olemas. Ei ole veel keevitustega sinapeal, ning tagakiik ei tule ka lahti...
5. käimalöömise vänt - selle lihtsalt panin sinna, sest õige käis vastu plekki...
6. küünlapiip on kah M103 oma... aga originaal on olemas ka...
7. istmekronsteinid - needki M103 omad - K58 omad kah olemas.
Puudu on veel spidomeetritross - ei hakanud külge panema veel
No jah - mõned mutrid vaja külge kruvida ka.

Mootor töötab, Käivitub kergelt, kuid vajab veel timmimist. Lisaks vist korraks vaja see sidurikomplekt üle vaadata...

Möllasin päris tugevalt sädemega - lihtsalt kadus.. proovisin 4 erinevat generaatorit ja 2 erinevat magnetit. Püüdsin magnetit ka väljapoole tuua, lisades õhuksese pleki võllile täiteks... - lõpuks puhastasin igaksjuhuk kõik detailid, mähised jne... ning pärast seda toimingut tuli säde ilusti tagasi. Lisaks märkasin, et kontaktivahe vajub suuremaks... ning suurematel pööretel säde kadus. Tiba mudimist ning kontaktivahe ilusti 0,4 - sellega läks ka säde oluliselt tugevamaks.
Sellega koos vaatasin oma varudest üle ka süütepoolid ning märkasin, et Minski M103 1963a masina saab õige aasta arvuga süütesüsteemi (nii genekas kui ka süütepool on 1963a. arvuga).
Lisaks märkasin ühte KM01 süütepooli aastaarvuga 1947...
Õnneks saab genekal mähised pealmisest katteplaadist ilusti eraldada ning korralikud mähised selle 63a. geneka pealmise osaga ühildada.
syyted.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Mar 2017 00:28

Täna siis suurem töö oli Minski M103 asjade ülevaatamine ja autosse paigutamine, et homme/võib olla ülehomme viia puhastusse ja värvimisse.
Kahjuks ei saanud ühte jalatoe toru raami küljest ära - kuumuta/peksa/keera palju tahad, järgi ei anna. Las ta siis olla seal...
Lisaks sai võetud ette ka paak, millel embleem veel peal. Proovisin siis õrnalt seda värvi embleemi pealt maha saada (Paint remover peale ja kohe maha hõõruda...) ja sain ilusti embleemi kätte nii palju, kui teda seal värvi all oli. :D
See järel detailine ülesvõte, mahajoonestus jne, et saaks digitaalselt uuesti selle kujundi koostada.
Mulle tundub, et see paak on M1M oma, sest musta alt tuleb välja roheline. Mäletamist mööda olid M1M jupid ka rohekad... Minsk M103 on must..
20170313_M103_Paagiembleem.jpg
Lisaks sai siis K58 seatud sellisesse korda, et sai ka mõned tiirud tehtud.
Spidoka tross pandud, seega spidokas töötab ilusti, kuigi seier mõnusalt kõigub (kõikumine võib olla seotud trossiga... leidsin lihtsalt sobiva pikkusega trossi ja see ei tundunud kõige korralikum olema). Sidur ka tööle - tuli teha ühest 4,5mm jämedusest poldist õige pikkusega varras, sest see mis M1M kasutada ei ulatunud sidurit lahutama.
Veel ei ole käigukastis õli, sest vaja sidurikülejs olevat põrkehammasratas vahetada korralikuma vastu aga natuke ju sõita saab...
Paar tiiru sai tehtud, ning tõdetud, et K58 mootor on madalamatel pööretel oluliselt jõulisem, kui M103 mootor... Samas K58 mootor tahab veel seadistamist, sest väga pöördesse ei lähe hakkab puterdama ehk siis 2 käik 40km/h ja puterdab.
Igatahes K58 on Motonostalgiaks suhteliselt valmis. Kahjuks läks juba pimedaks - ei jõunud ilusa päikeseloojangu taustal pilte teha... ehk mõni teine kord:
20170313_K58_sõidus1.jpg
20170313_K58_sõidus2.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Mar 2017 17:40

No pole midagi teha kui üks hobidest on ka fotondus :lol: ja ilmad hakkavad ilusaks minema...
Uusi ja huvitavaid asju hakkab siia tulema - varsti vist kaalun teema poolitamist kellegi abiga, et K58 ja M103 hakaksid oma eraldi elu elama...
20170314_K58_1v.jpg
20170314_K58_2v.jpg
20170314_K58_3v.jpg
Selle viimase pildi all hakkasin mõtlema seda, et kas K58-l oli ikka see võtmeümbris või mitte... ehk siis olen näinud ka teisi tuledekorpusi, kus võtmeümbrist polnud, vaid võtmeava n.ö. paljas. Samuti on olemas ka selline võti, mille alumine osa on pildil toodule sama aga ülemine osa on lühem ehk siis võtme tööpind, millega korpuse sees kontaktid lahutab on sama kujuga aga pildil toodud avaümbrisega korpusesse jääb lühikeseks sest võtme pea läheb liiga sisse ja ei mahu keerama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Mar 2017 01:17

Lõpuks sain siis joonestamisega ühele poole - homme prindin välja ja võrdlen, et kui täpselt asi sai...
Üheks mureks on muidugi selle "kuldse" osa trükkimine... ehk siis jääks n.ö. nagu reljeefne kullatud asi... :lol:
Hetkel lihtsalt kulla värv rgb(212,175,55)...
Embleem.jpg
Joones said suhteliselt täpselt no kõikumine ~0.2mm maksimaalselt..
Vaadates vana embleemis, siis see siiditrükina tehtud kujutisel on värvide hajuvus ~1mm, väga raske on ebakorrektset tööd järgi teha veenvalt...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 235
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 16. Mar 2017 12:33

hmm wrote: Selle viimase pildi all hakkasin mõtlema seda, et kas K58-l oli ikka see võtmeümbris või mitte... ehk siis olen näinud ka teisi tuledekorpusi, kus võtmeümbrist polnud, vaid võtmeava n.ö. paljas..
Musta numbri aktidest tuleb välja üks 1959 K-58. Sellel on ilma katteta süütelukk. Mul vist on üks selline korpus isegi olemas: http://unic-moto.ee/uus/wp-content/uplo ... 8-1959.pdf

1959 aasta K-175 süütelukk näeb välja selline ja see on kindlasti tehasest nii tulnud:
Attachments
20161005_211051.jpg

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 497
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Mar 2017 15:28

Antud tulekorpus (ФГ38) on mõeldud akuga süsteemile, sest seal on laadimise jaoks indikaatortuled... Lisaks on süütelukk kinnitatud 3 mutriga (lisaks erinevad juhtmed ja rezhiimid võtme keeramisel) - selline süütelukk oli M1A, K125, K125M, K55, K175,
Akut K58-l polnud ning sellekohast infot polnud vaja juhile kuvada.
Ilma akuta süsteemi puhul (K58 ja K175A) oli kasutusel tulekorpus ФГ38–В - kahjuks pole netist leidnud usaldusväärset infot selle korpusele ettenähtud süütelukukatet... Kavrovetsite varusoakataloog seda jubinat ei anna, kuid mõnel joonestatud pildil on see olemas... võta sa nüüd kinni.
Mul on neid tulekorpusi päris mitemeid ja kõigil (loodetavasti mäletan õigesti) on kohad (poldi auk ja üks pilu, kuhu käib korpuse konks...) süüteluku ümbrise kinnitamiseks

Sain nüüd siis embleemi joonestamisega ühelepoole (no võttis ikka aega...) Probleem on tegelikult õigete värvide leidmisega, sest olemas olevad on piisavalt pleekinud, et sealt tulevad ainult tuhmid toonid... samas ekraanilt kuvades ei pruugi printerist õigeid saada... aga see selleks...
Peamine on see, et jooned on õiges (+/- 0,1) mõõdus ja seda siis kontrollitud originaalembleemi pealt. Prinditud kilele mõõtkavas 1:1 ja asetatud paagile...
Tulemi kujunemine on siin (eelmisel pildil on vigu päris palju veel sees :lol: ärge seda kasutage põhjana):
20170313_M103_Paagiembleem2.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1655
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Mar 2017 08:39

Isetegemise rõõm on kindlasti suur aga venelased juba teevad neid järele, hind 1000 rubla.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Post Reply