Iz "kross" e. Planeta Enduro

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Iz "kross" e. Planeta Enduro

Unread post by isetehtud » 29. Aug 2016 21:08

Hei. Sai ostetud endale "krossikas" , et maal veidi lustida, kuid lust jäi küllaltki lühikeseks... aga õnneks pole väga kallis masin mida remontida. Tükid tundusid netis suhteliselt OK hinnaga jne.
Räägin veidi lähemalt:
Ise ratsitud raam, ja peal ka ise kompunnitud mootor.
Raam: CZ Esihark ja rattad, delta? paak vist.
Mootor: Iz 56 block, jupiter 3?? väntvõll (väidetavalt) ja Planeta 5 silku, CZ karpa ja elektroon süüde (ilma kontaktideta).
Sain siis näldavahetusel kaks päeva sõita, ning siis tekkis eile õhtul väljalaske ümber jube õli ja lõi tagant sinise välja, 5min guugeldamist ütles, et käigukasti õli jõuab kuidagi moodi ilmselt silindrisse.
Jätsin seisma, pesin puhtaks panin ära kuuri.
Täna siis tulin koju, ostsin veel uue kütuse kraani (eelnevalt polnud) ja nipet näpet veel, puhastasin ära karpa ja õhupuhasti ning siis valasin juurde veidi (0.5l) käigukasti õli, sest teadsin, et käiguvahetus hoova tagant on simmerling tihend haiget saanud ning seal immitses õli päris hästi juba välja. Proovisin sõita, käivitus ilusti, kuid juba esimese käigu lülitades käis kastist miski imelik heli läbi... mõtlesin nii nii sidur otsas.. proovisin veel, käigu vahetada ja sain selgeks, et vist kaob ikkagi õli nii meeletu kiirusega kastist, et lihtsalt käiku vahetades pole enam piisavalt õli kastis...

Kui juba leidsin, nagunii, et üks simmerling tihend tuleb ära vahetada (käiguhoova tagant) siis, sai lahti võetud käiguhoova poolne kaas (ennem lasin õli alt välja). Ja siis avastasin enda jaoks miskit uut, ma pole küll vene tehnikaga päris sinapeal kuid tekkis üks küsimus targematele, kui "lääne" masinal on ikkagi simmerling tihend ümber väntvõlli nii paigutatud, et kui käigukasti poolt vaadata siis näed ennem simmerling tihendit kui laagrid, mulle hoopis vaatas vastu laager... ei teagi nüüd kas siis simmerling on karteri poolel sees? eeldasin, et remont on lihtne ja mootorit pooleks võtma ei pea, kuid üks targem tuttav juba ütles, et ilmselt siiski on mootori vahelt (kahe blocki poole vahel olev tihend) otsa saanud ja sealt see õli siis kastist silindrisse jõuabki.
Tahtsin uurida siit foorumist, et mis värk selle vända simmerlingiga siis on ikkagi?
Allpool mõned küsimused veel!Image

Kui pingul peab see siduri kett olema?
Image

Sidur vist kaane seinas käinud?? millest see tingitud ?

Image

Ratas muidu ise selline:

Image
Image
Tänud kui keegi, viitsib mulle vastata ja veidikene aidata, muidu pean ainult toetuma oma teadmistele ning neid on väga vähe vene masinatega...

Soovitused, abi jne alati oodatud, ja eks ma kirjutan ka siia kui miskit täpsemat teada saan!
Päikest!
Last edited by isetehtud on 06. Feb 2017 19:01, edited 1 time in total.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 246
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 29. Aug 2016 22:11

Väntvõllil kasti poolne simmer asub selle laagri taga, ehk kõik on pildil õige. See simmer võis ka otsad anda, kui sinist hakkas järsku sumpast välja ajama. Karteri poolte vahelt võib ka väntvõlli juurde pääseda. Soovitaks sellisel juhul soetada omale simmerite komplekt ja simmerid ära vahetada. Paha ei teeks ka laagrite seisukord kohe kriitilise pilguga üle vaadata, üks tegemine.

Kuidas aga jupiter 3 väntvõll 56 karterisse istutatud on, sooviks lausa oma silmaga näha.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 29. Aug 2016 22:52

Kinnitan laagri juttu, pildil järjekord õige.

Seal taga oli vanal Planetal ja Iz-56l lai simmer IZJu- SB.1-50 ja 304 kuullaager
IMG_20160829_222658.jpg
Kuid uuematele Planetadele asendus see simmer õhematega 2tk ning distantspuksiga. Läbimõõdu järgi on sellist simmerit täna laagripoest letikaubana võimalus saada.

Kuna Jupiteril ja Planetal on sama mõõtu otsalaager sees, siis pildi järgi ei ole võimalik öelda, mis seal sees on. Sooviks ka rohkem infot, mis väntvõll siis ikkagi sees on ja kuidas tehtud. 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 29. Aug 2016 23:02

Nüüd tegi pildi veidi selgemaks. Ma uurin vanalt omanikult täpsemalt järgi mis seal on ja kui lahti hakkan võtma siis pildistan ka kõik üles ja lisan siia. Aitäh


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 30. Aug 2016 07:58

Väikene parandus jah siiski on kasutusel planeta 3 väntvõll mitte jupiteri oma. Minu enda viga, ei saanud alguses päris täpselt aru.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 03. Sep 2016 22:25

Hei. Vahepeal veidi aega mööda läinud ja muud tegemised vajasid tegemist aga täna õhtul siiski leidsin mõned tunni tegelemiseks ka mootoriga.
Alustasin siis mootori lahtivõtmisega. Kõigepealt eemaldasin siduri, kettad jätsin õigesse järjekorda kuigui ma pole kindel kas see on väga tähtis, sest nad küllaltki kulunud ning tuleks vist ikkagi välja vahetada kuna nagunii juba lahti on.
Seejärel avastasin, et käivitus poolkuu nuudid on küllaltki otsas... tuleks vist uus otsida.. kas sobib ainult 56 oma või sobib ka mõni alternatiiv?
Image
Siis märkasin midagi imelikku võimalik, et ainult tundub nii.. nimelt peale käivitus poolkuu eemaldamist nägin, et võllil pole ei tihendit ega ka laagrit.. tundub imelik kuna võll liigub küllaltki palju üles alla vaskakule paremale, ehk oskab keegi midagi öelda?
Image

Siis võtsin maha silindri ja nägin kohe, et jah õli on kindlasti mootorist läbi käinud kuid vast pole midagi hullu, väikene kiht on küll kolvipeale põlenud ja põlemiskamber on ka korraliku kihi all kuid tundub OK.
Image

Kütuse kanalites esines kõvasti õli ning ka karteris endas oli korralikult õline kiht mida seal ilmselt olla ei tohiks...
Image
Isegi kolvirõngaste vahelt immites õli, kuid kolb ja rõngad paistsid veel head kuna eelmine omanik alles talvel neid vist vahetas, sammuti oli korras silinder.
Image
Image
Eemaldasin süüte ning sain aru koheselt, et siin vist mingi jama toimubki, peale magneti eemaldamist nägin väntvõlli kaane all õli, mis oligi peale väikest nuusutust just nimelt kastist pärit.
Image

Õhtu lõpetasin umbes nii
Image
Ei oskanud enam edasi minna.. Mõned küsimused:
Kas siduri ketastega peaks koos vahetama ka nn "korvikesed" millega siduri vedrusid peale keeratakse ja ka vedrud?
Kas mootori poolitamiseks pean lahti võtma käigukasti?
Juhul kui peab mootori poolitamiseks võtma lahti käigukasti siis mida peaks sealjuures täpselt silmas pidama et kokkupanekul ei tekiks mingit jama...
Olen kuulnud, et väntvõlli on kõige keerulisem paika ajada.. vastab tõele? ja mis peaks selle juures tähele panelikult tegema, et see õnnestuks kokkupanekul.
Kust saaksin uue "kick" võlli koos poolkuuga,siduri kettad ning simmerid ja tihendid mootorile?
Kui mootor on juba kokku pandud keskelt tihendiga kas siis tuleb see asendada ka tihendiga? või tuleks selleks osta lakki või panna tavalise värviga kokku?


Ootan huviga vastuseid.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 47
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 04. Sep 2016 09:08

Magneti poolesest vända otsast ei saa kuidagi kasti õli tulla.



User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 04. Sep 2016 22:43

"Magneti poolesest vända otsast ei saa kuidagi kasti õli tulla."
Jah õigus, täna selgus, et see simmerling on siiski kutu kuna lasi karteri kaudu õli süüte taha välja, seega tuleb ikkagi vahetada.
Jõudsin siis ka täna veidikene nokitseda, nimelt võtsin mootori lahti, alustasin sealt kus pooleli jäin, eemaldasin kolvi... seejärel keerasin maha käigukasti kaane , sealt avanes järgmine pilt:
Image

Jätkasin sealt maalt, ning eemaldasin ka kõik ülejäänud mootorit kinni hoidvad poldid.
Lõikasin nurgasea peal endale puidust kiilud millega kiilusin ilusti igast küljest mootori lahti, nii et miski ei läheks kõveraks, ega kiiluks kinni.
Siis nägin sellist pilti:
Image
Image

Niisiis avastasin peale ühe mootori poole eemaldamist ühe väikese jama mis tekkinud ennem minu aega juba mootorisse, ning ilmselt see ka põhjustab just nimelt selle õli käimisel mootoris.
Pilt:
Image

Pidasin ühe inimesega nõu kes nende masinatega kunagi tegelnud, ning tema arvas, et lao kokku tagasi uute tihenditega ning ära silikoni kasuta, pinguta mõistlikult ära ning peaks veel mitu head aastat kestma.
Ise aga olen kahleval seisukohal, kas ikkagi investeerida aega ja raha kui mootorist tükk puudu, ka hiljem jõuab õli sinna tihendini ning "sööb" selle sealt uuesti ära ja siis ring kordub...
Samas juba otsisin uue mootori ka välja... nüüd jäängi teie poolset vastust ootama foorumlased, tahaksin ka eelmistele küsimustele vastuseid kui võimalik :) Päikest.

Auto projektist jäi natukene värvi üle, seega panin neiu tööle lasin raami ja kiige ära lihvida, ning värvisin õhtupoolikul selle ka ilusti ära.
Image


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Sep 2016 08:50

Karteripoolte vahele tihendit izil ei käi originaalis, pandud on värviga. Kui kasutad tihendit, tuleb hakata käigukasti võlle reguleerima seibidega. Ussvõlli otsas on kaant mahavõttes üldjuhul ka seibid. Kas neid ei olnud?

Tundub, et kastis on midagi kunagi laiali lennanud ja sellest ka tüki karteris ära lõhkunud.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Sep 2016 08:57

1) Kas siduri ketastega peaks koos vahetama ka nn "korvikesed" millega siduri vedrusid peale keeratakse ja ka vedrud?

2) Olen kuulnud, et väntvõlli on kõige keerulisem paika ajada.. vastab tõele? ja mis peaks selle juures tähele panelikult tegema, et see õnnestuks kokkupanekul.

3) Kui mootor on juba kokku pandud keskelt tihendiga kas siis tuleb see asendada ka tihendiga? või tuleks selleks osta lakki või panna tavalise värviga kokku?
1) Korvikesi ei pea vahetama. Kui need on terved, pane aga tagasi ja reguleeri ühtlaselt vedru pingsused ära

2) Väntvõlli ei tohi kopsida, kui võtad seda kaante vahelt välja. Samuti ei tohi lasta sel kukkuda põrandale, uut laagrit ei tohi toestamata väntvõllile peale "peksta" jne. Võlunipiks on siin laagri eelkuumutamine ja kukub ise võllile peale - juhul kui on vaja vahetada. Väntvõlli otsasimmereid saab muidu izil vahetada ka mootorit poolitamata. ;)

3) Mõistlik on tarvitada samamoodi. Kirjutasin ka eelmises postis, mida jälgida. Tihendi all mõeldakse üldjuhul tihendikartongist lehte, karteripoolte vahele see izil ei käi. Kartong käib käigukasti küljekaane alla. Hea õlipidavuse jaoks olen kartongi mõlemad pooled siiski ise silikoniga kokku teinud.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 05. Sep 2016 10:01

Tänan vastuste eest. Mootori vahel juba on tihend , sammuti leidsin easthighway lehelt ka terve komplekti tihendeid kus on ka mootori vahetihend sees.(22€)
Ussvõlli küljes oli 1 seib, ei mõõtnud seda kahjuks nihikuga ära. Aga kas see kadunud tükk siiski mängib rolli või võib külma kõhuga uuesti kokku laduda?


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Sep 2016 11:29

isetehtud wrote:Tänan vastuste eest. Mootori vahel juba on tihend , sammuti leidsin easthighway lehelt ka terve komplekti tihendeid kus on ka mootori vahetihend sees.(22€)
Ussvõlli küljes oli 1 seib, ei mõõtnud seda kahjuks nihikuga ära. Aga kas see kadunud tükk siiski mängib rolli või võib külma kõhuga uuesti kokku laduda?
Saada viide, ei ole siiani ühtegi tihendikomplekti näinud, kus vahetihend sees oleks. Seibide vajaduse otsustab käikude lülitus ja seda saab mõõta. Otsin täpsed mõõdud õhtupoole välja, milline kaliiber pidi vahele minema. Peast juba ununenud 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 05. Sep 2016 11:58

http://easthighway.com/est/tooted.p/tih ... askets.910

Kõige ülemine sinine tihend peaks olema siis mootori vahele. Kujult pildil täpselt sama..


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1879
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 05. Sep 2016 12:06

Uustoodangu komplektides on tihendid sees mida originaalis pole kunagi olnud.
PS: niimoodi saab rohkem raha küsida ;)


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 05. Sep 2016 12:12

Okei aga samas ju seal vahel juba oli tihend, ka ilmselt siis käigukast sellevõrra reguleeritud, siis peaks sinna ju vahele ta ka tagasi panema?


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Sep 2016 14:21

isetehtud wrote:Okei aga samas ju seal vahel juba oli tihend, ka ilmselt siis käigukast sellevõrra reguleeritud, siis peaks sinna ju vahele ta ka tagasi panema?

Ei saa garanteerida, kuid on võimalik kontrollida.

Kuidas käigud lülitasid enne?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 05. Sep 2016 16:07

Kõik käigud lülitusid ilusti, ilma raksude ja raginateta. Nagu ei pannud ühtegi kõrvalist heli ka tähele, nii seisva kui käiva mootoriga. Pöördes ka oli ok.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Sep 2016 19:17

Lae alla siit lehelt http://site.motokuur.ee/?page_id=76 Iz Planeta/Jupiter 3 manual (ingl. k) (9.5 MiB)

Ingliskeeles on väga detailselt kirjeldatud kuidas koostada ja kuidas seadistada Iz Planeta käigukasti lk 18-21. Samuti kuhu seibe panna ja millised tolerantsid peavad olema tagatud. Mõõtmine käib koos kõigi tihenditega ;)


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 824
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 05. Sep 2016 20:58

Selle karteripoole annaks ka alumiinium keevitusega ära paradada.



User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 05. Sep 2016 22:15

Nobody wrote:Lae alla siit lehelt http://site.motokuur.ee/?page_id=76 Iz Planeta/Jupiter 3 manual (ingl. k) (9.5 MiB)

Ingliskeeles on väga detailselt kirjeldatud kuidas koostada ja kuidas seadistada Iz Planeta käigukasti lk 18-21. Samuti kuhu seibe panna ja millised tolerantsid peavad olema tagatud. Mõõtmine käib koos kõigi tihenditega ;)
Selge tegelen kui ükskord aega saan, hetkel oli täna aega natukene kokku komplekteerimiseks, taha vaja veel puksid treida et ratas õigel kaugusel.

Image


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 07. Sep 2016 21:19

Vahepeal ammutasin kõvasti teadmisi, olen surfand netis igatpidi, nüüd juba palju targem kui alguses. Leidsin ühe hea video ka youtubeist, venekeeles küll aga saan hakkama, nimelt kuidas käigukasti kokku panna. Kuna see oli minu suurim hirm, ja tegelikult ei tundunudki ülimalt keeruline (kindlasti midagi on ka keerulist) aga vähemalt video järgi saab sisu tagasi panna, reguleerimine juba next level.
Eile 06.09.2016 tõin veel kaks mootori toorikut juurde, ühel oli ainult väntvõll sees, teine komplektsem, ainult siduri kettad, külgmised kaaned ja silku puudu. Kuna mu enda mootorist on tükk puudu siis kiskusin ilma kasti sisuta mootori pooleks ja leidsin, et see mootori pool sobib mulle väga hästi, puhastasin ära kõiksugu laagritest ning lõpuks panin likku, pesin veidi ja jätsin leotisesse. Homme vaatan mis edasi saab, ilmselt nädalavahetusel lähen kolan põlvasse, vaatan kas seal R.H varuosadel on miskit simmerlingi mulle.

Image
Image
Image

Eks kirjutan ka siia kui miskit abi vaja või midagi edasi saab liigutatud:) Päikest
Last edited by isetehtud on 08. Sep 2016 14:59, edited 1 time in total.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 07. Sep 2016 21:28

Ära sa siin seda viga teed, et mootori pooli eraldi kasutama hakkad. Kasuta neid ikka paarikaupa 8 )

Põhjus väga lihtne, kõigi lootuste kohaselt on väntvõlli avad töödeldud tehases ühe läbimiga ja erinevate pooltega ilmselt sellist tsentsilisust ei ole võimalik tagada.

Kas sul ühtedel mootoripooltel käigukasti võllide siduripoolne terasest otsaplaat jääb üle? Selle vastu oleks huvi, PS.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1879
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 08. Sep 2016 22:07

Panin just täna ühe Planeta käigukasti kokku. Nullist tegema hakates läheb päris mitu tundi sobitamist, et head asja saada. Igasugu reguleerseibe peab ka igas mõõdus riiulist võtta olema. Tänud igatahes, ilma sinu teemata poleks ma oma mootorit niipea hakanud kokku panema.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 09. Sep 2016 12:28

madeinussr wrote:Panin just täna ühe Planeta käigukasti kokku. Nullist tegema hakates läheb päris mitu tundi sobitamist, et head asja saada. Igasugu reguleerseibe peab ka igas mõõdus riiulist võtta olema. Tänud igatahes, ilma sinu teemata poleks ma oma mootorit niipea hakanud kokku panema.
Eks ma jah üritan alguses ise ja kui hakkama ei saa siis tuleb võtta õlled kaenlasse ja mõne targema poole pöörduda :D
Aga seda on meeldiv kuulda ,et pani ka sind mootorit komplekteerima.

Vahepeal (eile) seiklesin põlvas , käisin varuosa poes, vanal teisel korrusel oma riik püsti. Kõike saad, ainult küsi. Igalpool oli mootoreid nende tükke ja ka terveid rattad. Hinnad olid mõistlikud. Laagrid 1.80€-10€ tükist. Sealt sain kõik vajaliku. Täna läks väntvõll ühte mototöökotta kus vahetatakse laagrid ära. Siis saan edasi juba vaadata. Raami panin eile veerema aga vaja veel keti pingutid kiige külge uued teha ja siis mootori kinnitused üle vaadata karmi pilguga. Eks tasapisi nokitsen niipalju kui muukõrvalt aega. Stay tuned. Päikest 8 )


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 16. Sep 2016 22:05

Hei! Vahepeal leidnud ka veidi aega tegelemiseks mootoriga ja kõige muuga, alustan oma jutuga sealt kust pooleli jäin.
Käigukasti kokkupanek - Abiks oli ühe venekeelt kõneleva youtuberi video mille järgi kasti kokku panin ning võttis aega kuskil tund. Ei olnudki eriti keeruline, lihtsalt tuli teatud asju jälgida väga pinksalt ning pidin ka umbes 62 korda lahti tagasi võtma, teen ju siiski sellist asja elus esimest korda ja pole vene tehnikat väga kasutanud.
Seega, kast sai kokku, siis lisasin ka kõik muu mootori külge, kuna käigud lülitusid kohapeal ilusti (youtube õpetuse järgi kontrollitud).
Image
Image

Hoopis suurem ja raskem oli minujaoks esimest korda sidurit kokku panna. Ketaste panek oli lihtne, kuna ma panin täiesti uued kettad sisse siis jälgisin kuidas pidi vanade järjekord oli. Aga nende vedrude paikasaamine võttis esimest korda vist oma pool tundi aega, et suutsin alles esimese vedru paika saada... siis tundus küll, et see võtab terve igaviku.. aga kui sain nõksu selgeks läks juba lihtsamalt.. ja kui sidur oli juba paigas, siis loomulikult võtsin kõik lahti tagasi... unustasin siduri pulga ja kuuli sisse panna.. täitsalõpp, õnneks sain teist korda siduri kokku alla 5min.... vedas.
Siis keerutasin neid kruve õigesse kohta.. ei saand aru täpselt kuidas käib.. helistasin sain vastuse ja nii ka tegin.. siis proovisin, et siduri plaat enamvähem ühtlaselt lahutaks ennast ja nii ta kokku läkski.
Image

Seejärel hakkasin vaikselt kokku laduma.. ja nii ta läkski, ratas peaaegu koos juba, puudu ainult üks simmerling mis asub süüte taga.. pean veel selle otsima kuskilt ja siis võib nagu käima panna vist... ma loodan...
Image
Üksasi veel... kui kunagi tulevikus keegi kes eriti sinapeal vene tehnikaga ei ole ja samasuguse masinaga tegeleb siis ma soovitan ühte asja.. ärge jumala eest võtke käimalöömisvändal polti seest välja.. jändasin sellega terve tund aega...

Aga juba enamvähem... Õhtul läks veel uue istme tegemiseks... aga sellest veel pilti pole.
Siin tegin papist sablooni, mootorile poripritsmete kaitseks.. varsti valmib ka õige tükk juba.. (ärge pange segadust tähele.. !
Image

Lenksu külge sai ka üks vidin.. nimelt "killswitch" .. suretusnupp.. arvasin, et masinale parem kui teda igakord käiguga ei sureta (püsib ehk kast ja sidur ka kauem)
Image

Aga tänase õhtu lõpetasin umbes nii:
Image

Eks kui käima saan ja sõitma ka siis vast postitan uuesti, või kui mõni mure ja küsimus tekib.
Aga seniks päikest! ja sõitke ikka sügisel ka !


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 18. Sep 2016 09:44

Milline Youtubi video lõpuks kasutust leidis?

Ilus, puhas töö! 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 18. Sep 2016 19:46

Hei! Käigukasti kokkupanekul kasutasin videot millel nimeks " Iz Planeta 5 KPP Pa36opka u c6opka" Kasutajalt "Soldering".

Aga täna juba läks lõbusamalt, kui ma eile ei saanud kuidagi sidurit lahutama siis täna see õnnestus, sai siis välja reguleeritud sidur tänu äiapapale kes kunagi nende masinatega rohkem kokku puutunud.
Sai pandud kokku, seisis mõned tunnid, seejärel käigukasti õli sisse ja minek! 2m sõitu ja kett maas.. kurat, hakkasin uurima ja avastasin, et kaks olulist puksi mis hoiavad kiige sees ratast õigel kõrgusel ja distantsil , olin panemata unustanud. Selge, kiskusin lahti, lisasin puksid ja siis võis sõit alata. Pole väga sõitnud veel jne, ei saanudki kohe esimest käiku ilusti sisse, kuidagi läbi tossu tundsin, et läks , korraks vedas ja hüppas välja, aga kui ilusti uuesti sisse sai siis sain ka minema.. Aga seda juba näha järgnevast klipist:
https://www.youtube.com/watch?v=duHHFfjAX9Y&feature=youtu.be

Eks ma kirjuta jälle kui miskit toimub :wink:


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 21. Sep 2016 21:15

Täna jõudis uus kett ka kohale, kuid pole veel sellega tegelnud, selle asemel käisin esimest korda natukene pikemalt sõitmas.. või pigem õppimas.. aga see juba videolt näha. Hetkel pole masinal ühtegi viga veel tekkinud juurde, ainult sõitnud..

https://www.youtube.com/watch?v=6kkD5rwlDHM&feature=youtu.be


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 21. Sep 2016 23:21

Harju sellega, Planeta mootor ongi väga pommikindel! Korralik õhufilter ja õlivahetus ning teenib kaua. ;)

Mootor käib väga ilusa häälega ja ühtlaselt.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 22. Sep 2016 07:33

Siiis hästi kui peaks pikka iga näitama kui natukenegi hooldada :) aga käimiae kohapealt on nagu enamvähem jah. Natukene tahaks timmi saada veel karpa ja uut küünalt ja piipu jms. Üks mure ka tegelikult.. kust saaks cz tagapiduri klotse? Ilma tagumiste piduriteta veidi sant sõita.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 03. Oct 2016 19:23

Hei!
Kuna väljas on ikka päris sügiseks ära läinud siis vahepeal polegi muud teinud kuid sidurit reguleerinud ja gaasirutska põhjas hoidnud. Hetkel on küll põnev igal juhul. Kohti ja maad kus sõita on ikka kõvasti, ja siis mõtlesin, et teen mõned pildid ka ennem päris lund.

Väikene fotoülevaade siis 03.10.2016
Image
Image
Image
Sain omale kostüümi ka, nüüd vähemalt püksid jalas millega ei karda väga kukkuda, sest ennem sõitsin dressipükstega :lol:
Image
Image
Image

Hetkel kõik, eks hoian kursis kui midagi huvitavat juhtub :wink:


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 16. Oct 2016 23:30

Oh seda häda ja õnnetust .Image
Image

Ei teagi miks ta paigast liikus aga pihta ta sai. Võtsin lahti puhastasin ära panin kokku, säde on ... ilus sinine aga seda vaid lühikese küünla kontakti korral. Kui küünlal vahe suuremaks viia siis kaob säde kohe. Sellepärast kahtlustan et ta ei suuda enam piisavalt voolu toota. Kust uue saaks? Või mis süsteemiga asendada? Sae süüte kohta lugesin seda et seda raske käima saada lüües sest izil kuskil 400 pööret löögist aga saae süüde tahab kuskil alates 800st. Mis teha? Andke nõu!


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 08. Dec 2016 20:24

Oeh olen ikka veel hädas süütega. Tellisin siis vahepeal riisikate käest ühe süüte aga seda ei saaks sobima ka siis kui see täielikult ümber teha. Seega vajan miskit süüdet või meest kes vana korda teeks ja käima paneks. Võib pakkuda süüteid mis sobiks siia. Hetkel oli peal 14v 65w süüde. Ei ole netist leidnud , et keegi sellist ka müüks.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 08. Dec 2016 22:30

Pane aga minski süüde kenasti peale. Müüakse neid ka uusi üsna katsutavate hindadega. Kas aste seda süütekopsikut tsentreerib ka, mingi treitud aste?

Ega väntvõllilaagrid lõtkuga ei ole?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 10. Dec 2016 16:40

"Kas aste seda süütekopsikut tsentreerib ka, mingi treitud aste?"

Jah, sinna on treitud äär ette, ja see istub sinna ilusti tuugalt sisse, ei jää ühtegi lõtku.

/PILT/
Image
"Ega väntvõllilaagrid lõtkuga ei ole?"

Väntvõlli laagrites iseäralikult ülisuurt lõtku ei mõõtnud, hästi minimaalne, mis soojenemisel ilmselt paisub ehk ongi jäätud paisulõtk vms

Viisin läbi mõned mõõtmised, kuid polnud kasutada vägapalju just tööriistu hetkel.
Võtsin siis 45 kraadi alla lõigatud alumiinium lati, mõõtsin talle kauguse ning puurisin augu ja poltisin mootoribloki külge ilusti tihedalt kinni.
Seejärel seadistasin kaliiber 0.40mm mõõdetava vahel (väntvõll) mõõte instrumendist, ja ajasin mootorit ringi. Sellest ka video mis pole just küll kõige parem kuid 0.40mm pealt viskumist ei täheldanud.

/VIDEO/ Kasutage 720p videoreziimi
https://youtu.be/GTZ4MCej6gU

Seejärel paigaldasin väntvõllile kiilu ning poltisin magneeto sinna otsa ning viisin läbi samasuguse mõõtmise kus kasutasin kaliiber 0.40mm mõõdetava vahel mõõte instrumendist, ajasin seejärel uuesti mootorit ringi ja samuti ei leidnud erilist suurt lõtku või viskumist mõõdetava ja mõõteinstrumendi vahel.

/VIDEO/ Saadaval vaid 360p videoreziim
https://youtu.be/t09Wt63wKUg

Sellest tekib ka küsimus, et kas siis tõesti kogu kupatuse kokku käimise põhjustas liigne kuumus?

"Müüakse neid ka uusi üsna katsutavate hindadega"

Kahjuks pole internet mind veel selles osas aidanud, ja pole leidnud isegi veel kasutatud osa millega enda oma asendada, ka sotsiaalmeedia facebooki erinevad grupid ei ole osanud mind selles osas aidata.

Juhul kui keegi teab kedagi kes teab kedagi kellel võiks olla 14v 65w mähist ja magneetot minsk/voshod mootorile, võiks kirjutada, helistada, joonistada, saata kasvõi tuviposti. 568738üksüks

Aitäh kui keegi saab aidata!


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 14. Dec 2016 14:42

Tere.

Kui ei ole väga kiire, võta ette tellimine Venest:
http://www.moto1.ru/
Sealt saad mitte ainult geneka vaid ka palju muid juppe...
Need saadavad Eestisse ka (paljud paraku mitte), raha kannad üle Western Union'iga, pakk tuleb postiga. Olen korduvalt neilt tellinud. Suhtluskeel muidugi vene.
Kui hätta jääd, võta ühendust, aitame. :D


NB! Uinudes sule silmad!

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 15. Dec 2016 23:14

AITÄH

Huvitav kuidas ma ise ei ole seda lehte leidnud? Piinlik!

Aga igaljuhul kui nüüd võtsin valuuta lahti ja natukene arvestasin siis 40 euro eest peaks sealt süüte saama http://moto1.ru/catalog/minsk/12v90w-432.3701/

Ja mida kõike muud seal oli mida eestist pole enam saada!??! Jõhker.. ja need hinnad... Ostas (osta ee) väntvõll 100-150€ ja venes ~50€?!?!?

Täitsa tore! aitäh selle lingi eest, edasi vestlen meeleldi PS kaudu! :D


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1879
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 16. Dec 2016 12:07

Hinnad on seal head, samas peab jälgima veidi asjade kvaliteeti ka. Kõik ei ole kuld mis seal hiilgab.
Saatmine umbes 3300 rubla. Võib juhuda, et ka tolli maks tuleb juurde maksta. Kloostrimetsa poes oli süüde olemas 65.-, võta sularaha kaasa ja kauple veidi. Ma leidsin ka ühe süütemida võin pakkuda 15.- eest. Kui tööle hakkab siis maksa, kui mitte siis pole vaja. Anna teada kui huvi.

terv.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 25. Dec 2016 18:31

Hei. Ennem püha aega sai välja otsitud paar süüdet lõpuks,üks tallinnas ja see veel tulemata aga ühe sain haapsalust ja maksin ta eest 30 eurot aga kahjuks magneeto ei sobinud , seega kasutasin enda oma mis oli kahjustatud kuid siiski töötab. Aga ega siis veel kõik hästi ei läind.. hakkasin siis käivitama ja säde nagu pikne tormi ajal aga käima ei lähe. Uputatud ja dopkat jne ja sain käima... aga ta tossas käija ei jõudnud jne, sai regullitud süüdet kuid lõpuks jõudsin järeldusele, et vist uputasin tõesti väga ära oma dopkadega. Kiskusin laiali kuna kartsin, et rõngad ära ha kütus kõik karteris. Õnneks niihull polnud. Lehtkaliibriga mõõta kahjuks ei saanjd rõnga lukku aga tundus ok. Veidi töötand aga ei midagi hullu. No ja kui midagi tarka nagunii teha ei oska pühade ajal kui pime on siis olingi garaasis. Lisan mõned pildid ka, hetkel telefoniga ei viitsi rohkem toksida

Image
Image


Head vana-aasta lõppu! & uue algust!
Update kui sõidab jälle.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 26. Dec 2016 23:07

Hei! Panin hommikul kokku, kuivas 5h ning siis hakkasin käivitama.. küll see võttis aega. Umbes 4h peale esimest vändalööki käis pill ilusti.
Kõigepealt siis hakkasin tampima,lubas kuid kordagi käima ei jäänud, hakkasin süüdet keerama ühes ja teises suunas, ikka ei midagi... lõpuks sain käima mingi x nurga all ja siis seadistasin karpat, sain lõpuks sõitma ja siis sõitsin mingi aja aga asi ei tundunud õige, korralik deto ja poolest rutskast pudistas nii et õudne kohe. Olin juba käega löömas asjale ja tahtsin minema jalutada .. töllasin ringi tegin rahustuseks ühe suitsu ja avastasin ennast mõttelt ,et mis oleks kui prooviks küünalt mille rattaga ostes sain (oli peal ostes) .
Mõeldud tehtud, keerasin peale ja kõik oli timmis, deto kadunud ja poolest rutskast üles ainult vingemaks, ei mingit pudistamist, sealt tekkis ka küsimus..? Mis vahe on kui küünlal 1 või 4 jalga mille vahel säde jookseb? See millega üldse ei käind (neid on 3tk) on ühe jalaga küünlad, see nüüd millega kõik muutus heaks on nelja jalaga. Kas neil on siis erinevad takistused või millest selline asi, et ühega nagu väga vinge ja teisega jama, tahaks ikka uut küünalt peale aga nüüd ei teagi millist osta ehk võibolla viskan niisama raha maha.. ? Tänan kui keegi seletab rohkem mulle veidi süüte küünaldest ja ehk oskaks ka nõu anda mis firma küünalt ja mis tüüpi v marki. Tänan


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4600
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 27. Dec 2016 13:10

Kasuta vana head vene A11 või lääne analooge. Erinevatel küünaldel erinevad töötemperatuurid ja osadel lisatakistid. Iga suvaline alati ei tööta.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 28. Dec 2016 13:55

Sain juba ühest motopoest sellesosas abi ja natukene aitas googeldamine ka, nüüd targem.
Täna sain juba sõidetud tunnikese poolteist, tundus ok, külmalt veidi lödistas, keerasin veidi karpast ja käis hästi. Nüüd veel oleks kasti vaja head õli, sest praegune on "tapp" , igavene paks ja külmaga ei tule kankust väljagi.. pean sellele mingi asenduse leidma.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 28. Dec 2016 18:27



[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 15. Jan 2017 23:14

Hei!
Seis on stabiilne, ostsin uue küünla, tegin natukene õhuvõttu ringi, et sulalumi ja pori ei satuks õhupuhastisse, alustasin uue elektrisüsteemiga, kuhu peaks tulema ka esimene tuli, ning peaks uuesti ühendama suretuslüliti.
Samal ajal painab mind üks küsimus ka, mis õli tänasel päeval poest nüüd siia iz planeta käigukasti pista?
Kõigil kellel mingeid kogmusi mingite õlidega, või kes oskavad kohe kindlalt soovitada midagi, mis toimiks nüüd nii külmas kui soojas.

Kuna FB keskkonnas panin masina vahetusse, kas raha või millegi muu vastu, siis ootan ka siit pakkumisi privaatselt, hinda ei pane, sest otsest müügisoovi pole, aga õige hinna eest võib kõik võimalik olla.
Kirjutan ka siia natukene täpsemalt mis asjaga siis tegu on, kuna eespool pole väga täpset kirjeldust.

Raam: Iz Planeta 3 mis on täielikult ümber tehtud
Rattad: Cz (täpset mudelit ei tea)
Esimene hark: Samalt Cz
Tagumine hammakas: Samalt Cz
Mootor: Mootoriblokk Iz 56, Silinder Iz Planeta 3, täielikult remonditud, silinder 0 mõõdus
Süüde: Minsk 14v 65W ilma akuta.
Karburaator: Ikov (40mm?)
Düüs: 145 (mõõdetud jaanuari alguses)
Küünal Bosch Super 4
Siduri kettad uued
Uus kett ja uued pingutid
Kiire rutska

To do list:
Uus käigukasti õli
Uus elekter ja ühendused
Esimene tuli
Ketti 1 lüli võrra lühemaks
Esimesed amortisaatorid vaja korrastada
Tagumine amortisaator välja vahetada
uus küünla piip?
Taha uus kärn (seisab hetkel niisama)
Summuti ära keevitada
Tagumine pidur korda teha
Sidur reguleerida ennem õli vahetust
Istme alune pori kaitse ehitada

Eks uuendan kui miskit meelde tuleb või midagi valmis teen.
Edu teile tegemistes, ja muideks ööd juba suht valged, niiet varsti juba kevad ja siis palju pikemad päevad kus saab sõita.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 06. Feb 2017 19:01

Hei! Kuna keegi vahepeal ühtegi mõistliku pakkumist ei teinud, siis otsustasin ikkagi ise edasi tegeleda, ja leidsingi ühe tuttava kelle tuttaval vedeles üks P5 mootor.
Saigi ära toodud see p5 mootor, hind oli mõistlik ja sai muud kaupa ka nkn toodud kuna mootor asus valgas siis egas isegi teate mis seal pool ikka on :lol:

Esimesed pildid siis mootorist jne (tehtud telefoniga ja kvaliteet veidi kehva)
Image
Image
Image
Image

Siis otustasin küünla maha keerata ja vaadata mis seal ka head, kuna küünla värvus tundus hea siis eeldan, et mootoril kuskil väga suuri lekkeid karteris ega silindril ei esinenud.
Image

ja hetkel puudub siis see välimine p5 sumpa klamber, kui kellegil on võib pakkuda.
Image

Ja kuna mul raam veidi kõrgemaks tehtud siis tuli ka välja vahetada käigukasti kaas, ning sinna sisse uued võllide otsapunnid ka teha , selleks sobisid väga hästi 1 euro sendine millel lasin käiaga veidi maha ja siis silikoniga panin paika ja pärast silikoniga ka katsin üleni.
Image

Hetkel siis seisab nii,
Image
käigukasti kaas kuivab ning ootan süüte tükke, kuna p5el peal kontakt süüde ja sellega ma ei oska midagi vapsje teha siis ootan hetkel ühte tükki millega proovin sinna saada vana süüte nii, et see enam kunagi sealt paigast ei liiguks.
Hetkel kõik, eks kui miskit nokitsen siis viskan jälle pilti.


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Post Reply