Page 1 of 1

Ish M-16

Posted: 27. Oct 2016 08:57
by madeinussr
Nagu mk siin paar aastat tagasi kirjutas, et õnnestus hankida üks ilus ratas siis nüüd on minu kord.

Õnnestus saada väga heas säilivuses Izh M-16 (ma ei teagi kuidas seda mudeli nime õige kirjutada on).

Eelmie ja ühtlasi ka esimene omanik oli ratta ostnud 1989 aasta kandis, sõitis sellega oma lõbuks enduurot.
Ratas on 99% originaal, see 1% läheb isearetatud KET1-A pärast maha. Originaal karp on olemas ja tuleb korda teha.

Üks pilt ka, kui päeva valguses aega saan panen rohkem pilte.

Re: Ish 16M

Posted: 27. Oct 2016 12:12
by Nobody
Kas tal on rehvid naastutatud või foto on petlik?

Re: Ish 16M

Posted: 27. Oct 2016 13:49
by madeinussr
Nobody wrote:Kas tal on rehvid naastutatud või foto on petlik?
Eelmine omanik on tõesi naelad rehvidesse keeranud.
Äkki proovin isegi talvel jäärada.

Re: Ish 16M

Posted: 27. Oct 2016 22:19
by Nobody
madeinussr wrote:
Nobody wrote:Kas tal on rehvid naastutatud või foto on petlik?
Eelmine omanik on tõesi naelad rehvidesse keeranud.
Äkki proovin isegi talvel jäärada.
Pane pill kõrgelt käima, sest piik tahab korralikku randmeväänet saada 8 )

Re: Ish M-16

Posted: 02. Nov 2016 10:00
by madeinussr
Et teema maha ei jahtuks, kui jõuab siis nv-l läheb tuli ka torusse.

Re: Ish M-16

Posted: 02. Nov 2016 12:36
by Prii
Kaunis. Plaanid arvele ka võtta?

Re: Ish M-16

Posted: 03. Nov 2016 14:07
by madeinussr
Ratas pole kunagi arvel olnud.
Ostumüügi leping eelmise omanikuga on olemas, seega kui peaks tekkima vajadus ratas arvele võtta siis vist probleeme ei tohiks tekkida.

Re: Ish M-16

Posted: 06. Nov 2016 20:58
by madeinussr
Eile ja täna sain siis lõpuks rahulikult ratast näppida.

Bensiin paaki ja mõned(kümned) korrad käivituspedaali ja lubas, natukene veel ja läks käima.
Tühikäik on paigast ära ja vabatahtlikult ratas käima ei jäänud, pidin gaasiga mängima.

Tegin mõned proovisõidud, polnud enne piikrehviga sõitnud aga päris mugav oli kiilasjääl.

Sõidud tehtud, tõstsin ratta sooja sulama. Vaatasin ratta kriitilise pilguga üle ja asusin tegutsema.

Tagatules vahetasin pirni, eemaldasin tagaporikalt numbrimärgi(mingi soome mopi oma vist), ja kinnitasin tagaporika korralikult.

Siis liikusin esipiduri juurde, vajas korraliku reguleerimist, võtsin ratta alt ja panin klotsidele seibi vahele. Mõlemale 1,5mm. Sellest piisas kenasti.

Esimene rehv ei istunud ka korralikult veljel, proovisin silikooniga ja suure rõhuga ei aidanud, lõpuks hoidsin heebliga rehvi paigas ja lasin õhu sisse, see töötas.

Siis kruttisin esitule lahti ja paikasin juhtmed ning vahetasin pirni.

Pidin vahetama ka piduritule lüliti, selle kronstein oli kõver ja kinnikeerates oli lüliti puruks keeratud, painutasin kronsteini sirgeks keerasin lüliti külge ja tinutasin juhtmete otsad üle. Õiget vedru veel ei leidnud aga käega tõmmates töötas igatahes.

Õhufiltri vahetasin ka, vana oli mingi ratsitud ja väiksem.

Gaasirutska võtsin lahti, puhastasin ja määrisin trossi.


Teha veel on, kolb tundub olema väga kulunud, koliseb kui pöörded alla lähevad, lisaks paak lekib tagant keevituse vahelt, võibolla annab tinutada, kui mitte tuleb kellegi spetsi kätte remonti viia.
Summuti tuleb korralikult tihendada, signaal tööle saada. Lisaka esiamordi vedrud üle vaadata, esiots on kuidagi väga vedel. Kett tuleb välja vahetada, see on ka jube ära venind. Süütesüsteem toimib, aga vist peaks originaali vastu vahetama.

Pikad aastad varuosi kogudes on ennast lõpuks ära tasunud, mõnus on asju riiulist võtta ja külge keerata.

Mõned pildid enne esimest käivitust.

Re: Ish M-16

Posted: 20. Nov 2016 19:30
by madeinussr
Sain rattale nädalavahetusel ligi.
Võtsin silindri maha. Kolb ja silinder olid üsna kulunud.
Teab keegi, mis on M16 silindri ja kolvi lõtk algselt?
Sõber mõõtis ja praegu oli juba üle kümnendiku.
NOS 0 mõõdus kolb jäi väga lofka ja rõnga pilud ka kohe 0.7mm.
Nüüd linnas proovisin IPS 418 kolbi 00 markeeringuga ja see oli tunduvalt parem. Rõngad tuleb vist esimesest remondist viilida.

Keti sain aga ketisuunaja rullikud tuleb uued teha. Kolm on kummilaadsest tootest ja üks plastist. Trein kõik plastikust uued.

Re: Ish M-16

Posted: 24. Feb 2017 23:38
by madeinussr
Süüte ja karpa sätitud homseks sõiduks.

Re: Ish M-16

Posted: 28. Feb 2017 10:28
by madeinussr

Re: Ish M-16

Posted: 28. Feb 2017 12:08
by Vihmamees
to be continued...? :wink: Sest video katkes nagu ikka, kõige põnevama koha pealt! :D

Re: Ish M-16

Posted: 28. Feb 2017 13:06
by madeinussr
Jep osa kaks on tulekul.

Re: Ish M-16

Posted: 28. Feb 2017 13:27
by Vihmamees
Tip-top, ma panen õlled külma!

Re: Ish M-16

Posted: 28. Feb 2017 15:26
by madeinussr

Re: Ish M-16

Posted: 01. Mar 2017 18:15
by ullar
Mis süüde sõbra K-16 peal on?

Re: Ish M-16

Posted: 01. Mar 2017 18:17
by madeinussr
Motoplat, mul on originaal Minski süüde ja vahele jätmist on ka kuulda vist.

Re: Ish M-16

Posted: 01. Mar 2017 23:15
by ullar
Rattad töötavad täitsa erineva häälega.

Re: Ish M-16

Posted: 01. Mar 2017 23:55
by hmm
Mõnus, ühel masinal on kohe hea vaba minek....