Page 1 of 1

Voshod

Posted: 01. Dec 2016 14:22
by hmm
Kus on tuleb juurde.
Minski M103 ja K-58-le tuli seltsiks Kavrovets 175A/K175/voshod1 ja jumalteab mis ristand veel. Kahjuks puudub masinal igasugune dokumentatsioon + birka.... Mootoril on peal K-175 (ma isegi ei tea veel, mitu käiku on.... :roll: )
Igatahes välja näeb ta selline (telefoniga tehtud pildid on millegipärast kehvakesed....):
20161201_K175_K58_kylas1.jpg
20161201_K175_K58_kylas2.jpg
20161201_K175_K58_kylas3.jpg
Ega suuremat teemat temast teegi, kui panen tule alla, liikuma ning eks siis näis.
Juppidena on kaasas K175 teine mootor, kuid sellel silinder ja silindri pea kakti, väntvõlli otsad vigased.
Ülejäänud jupid paistavad olema (eks panen kuivalt kokku ja siis näis, mis veel puudu).
Lisaks saaksin paigutada pildil olevale isendile õigema esihargi ja ka lenksu, kuid jätan selle praegu tegemata.

Re: Voshod

Posted: 07. Dec 2016 12:34
by hmm
Saime nüüd siis tule kolvile.
Eelnev arutelu selle üle oli: viewtopic.php?f=9&t=23720
Tule saamisele eelnes kolm olulist tegevust (vanade mootorrataste remontijal standartsed tegemised)
1. silindri korrasoleku kontroll - ehk siis kas kompressioon on olemas. Kuna küünlapesades olid keermed maas siis sai silindripea vahetatud.
2. sädeme jõudmine silindrisse õigel ajal - sai küünlajuhe korda tehtud, paigaldatud õige süütepool. Indikaatorkella ja testriga sai sätitud kontakti avamiseks 4mm enne ÜSS-i
3. Karburaatori puhastamine ja tihendite vahetamine - et oleks tagatud küttesegu jõudmine silindrisse.

Nüüd mootor töötab, kuigi vajab ehk karburaatori häälestamist natuke, et matsupill oleks.

Kuna Voshodi/K-175 juppe hakkab liiga palju tekkima, siis varsti on kavas kogu see mant müüki panna.

Voshod1 või K175 peaks raami poolest olema (tagumine osa + iste + küljekarbid + istmealused iluplekid)
Mootor K-175
Esihark Voshod 2 või 3...
lisaks 2 mootorit (kambapeale saab ühe kokku küll, kuid on puhastamist ja nikerdamist)
2+ komplekti velgesid ja kaks tagumist ketihammaka komplekti koos katetega
üks esihark
Voshod 2 või 3 istmealune kroomist raam koos pakiraamiga...
2 paaki + voshod 3 küljekarbid.
generaatoreid...

Eks siis kui müüki läheb saate koos piltidega parema ülevaate, aga kellel huvi siis kirjutagu PS ;)

Re: Voshod

Posted: 09. Dec 2016 13:56
by hmm
Voshodi komplekteerisin siis selliseks nagu ta müüki läheks. Muudatusi tuleb käepidemetes ja gaasirutskas - need lähevad minskile M103.
Masinast veel nii palju, et istmealuse pleki lisasin lihtsalt juurde (see oli olemas). vajadusel saan ka selle ära värvida, kui aega leian. Mootori tööst - karburaator vist ikkagi jamab, saan tööle, kuid mingi hetk sureb välja nagu ei saaks kätte... Kuigi võtsin selle lahti ja puhastasin. Ainuke mida ei saanud ära oli düüs... aga see teekond sai läbipuhutud kompressoriga. Kahtlustan ka ujukit...
valgustuse elekter vaja veelkord üle vaadata, sest midagi läks nihu - tule ümberlülitamise asemel teeb signaal prääksu... :lol:

tegin ka kvaliteetsemad pildid:
20161208_Voshod_komplekteeritud1.jpg
Siin koos kaasavaraga. Juurde tulevad paagid, porilauad, veljed/rehvid.
20161208_Voshod_komplekteeritud1_kaasavara.jpg

Re: Voshod

Posted: 10. Dec 2016 12:22
by Prii
Ega ei ole üle ühte käimalöömisvänta? Mul ühel 59 aasta kolmekäigulisel K175 puudu.

Re: Voshod

Posted: 10. Dec 2016 16:46
by hmm
Ikka leiab... ainult küsimus on kui head vaja?

Re: Voshod

Posted: 21. Dec 2016 01:08
by hmm
Kuna K58 mootor jääb juppe ootama siis sai see voshod oma tahtmise...
õigesti ma teda käima ei saa... põhjus peab olema neis kolmes:
säde õigel ajal, kompressioon ja küttesegu...
Küttesegus ei kahtle enam, sest mitu karburaatorit juba katsetanud - täpselt üks ja see sama kamm...
Säde olemas ning jõuab ka enam vähem õigel ajal...
Seega kompressioon. Kuna ise pole seda mootorit kokku ladunud tuli see aiste vahelt välja võtta ja veenduda, et asjad sees Ok oleks.
Võtsingi lahti ja ... ei olnud OK.
Kõigepealt mõned poldid... ok asendatavad ja need said korda.
siis tikkpoldid... ühe sain asendada, teist vist mitte, sest 1,25 keermega on sisse keeratud, kuid tikkpolt on 1 keermega... - no seda veel vaatame...
Rõngad... no ei saagi töötada, kui rõnga pilu vahe on 3+ mm - see ei suru ju küttesegu ülesse, ning ei teki ka kokkusurumist...
Rongad.jpg
Eks vahetan rõngad ära, kontrollin ka kolvid silindrid, siis peaks asja tööle saama küll.

Re: Voshod

Posted: 21. Dec 2016 12:09
by Nobody
Kas rõnga otsas peenem lukuserv on murdunud või rõngas lihtsalt nii "kohviks" käinud? Pildilt ei saa hästi aru. Esimesel juhul tuleks neid puuduvaid tükke mootorist otsima asuda. :roll:

Re: Voshod

Posted: 21. Dec 2016 12:26
by hmm
Rõnga otsast pole midagi murdunud.
Prooviks/lihtsalt võrdluseks oli kasutada ka natuke "roostesed" rõngad, mis mingi kolvi küljes olid ja selle ava jäi ~1,5 mm juurde.
Seega arvan, et oli kasutatud "ilusama" välimusega rõngaid ning ei süüvitud, mis mõõtmised veel peaksid rõngaste paigaldamisega kaasnema, et nad ka töötaksid eesmärgiäraselt.

Järgmine mille kallal toimetada on kolvi ja silindri suhe/loks...

Re: Voshod

Posted: 22. Dec 2016 13:41
by hmm
Kuna mõned detailid on tulemas (rõngad + thendid), siis keskendusin kaasavaraks olevate mootori osadele, ning isnpekteerisin kui heas korras need siis on.
20161220_Voshod_komplekteeritud_mootorid1.jpg
Tulem on selline, et suht väikese kulutustega on võimalik lisaks töötavale K175 mootorila ka voshod 2-3 mootor tööle saada, seda siis K68b karburaatoriga.
parempoolne ootab siis oma rõngaid ja tihendeid, vasakpoolsel on vaja korrastada väntvõll (hammaka poolne osa keere korrastada, sest haamriga on see lömastatud, geneka poolsest ossa on katki keeratud magneti fikseerimise polt - see on vaja välja võtta ja keere üle käia + üks laager vaja juurde.
hea oleks uued rõngad, kolb ja sõrm ja ketiveo hammakas
Ülejäänud detailid on rahuldavad.
20161220_Voshod_komplekteeritud_mootorid2.jpg
Teine K175 mootor on kasutatav vaid täiendustena eelmistele, juhul kui on vaja hädapäraseid asju asendada.

Nagu mainitud hulgim tuleks kaasa porilaudu, paake, rattaid, esihark + veel kastitäis nipet/näpet.
Hetkel olen arvestanud, et töötava mootoriga võiks see jääda 300.- kanti, kohe praegu 200 annaks ära sellises seisus - v.a. siis käepidemed...
Loomulikult olen nõus selle vahetama ka teenuse vastu - kes teeb M103 raami, paagi, porilauad, rattad + muud plekid korda nii, et roostest puhastatud, krunditud ja ka korralikult värvitud (on olemas ka juba krundi keemia...)

Re: Voshod

Posted: 23. Dec 2016 20:56
by hmm
Eile sai veel kolatud ning leidsin veel juppe. Nimelt nüüd on võimalik selle kolmanda K175 mootorile ka terve kägukast komplekteerida + veel juppe sinna...
20161220_Voshod_kolmanda_mootori_kaigukast.jpg
Sain ka uued rõngad - teisipäeval kavatsen siis nende mootori korralikult põksuma saada.
Seniks häid jõule ning laske ka ratastel puhata - ärge torkige neid ;) ja minge korrakski elavate juurde :mrgreen:

Re: Voshod

Posted: 28. Dec 2016 09:34
by hmm
Voshodi K175 mootor nüüd koos - jah kui asi täitsa korda teha peab seal veel vaeva nägema, kuid kriitilisemad asjad likvideerisin:
- õlileke käigukasti ja veohammaka vahelise plaadi tihend korrastamisega
- vahetatud silindril ühe tikkpoldi ja ülejäänutel keermed korrastatud (kuigi vajaksid kõik vahetust tulevikus, sest need ju kasutatud...)
- vahetasin kolvi, sõrme ja rõngad natuke korralikema vastu - jällegi tulevikus vaja ka see komplekt vahetada, et asi ikka täitsa korras oleks. Rõngastest sai üks väga korralik ja teine eelmistest parem... :lol: teise vahe jäi ikkagi 1,75mm - selle panin alumiseks rõngaks. Ülemisel rõngal vahe ilusti 0,2
Rohkem nagu midagi väga kriiskavat silma ei hakanud.

Mootori sain tööle, kuid midagi on nagu puudu. Töötab mõni aeg (ütleksin töötamise ajaks umbes ujukikambri jagu kütuse kasutamist) ja see järel jääb "nagu kuivale". Uuesti ujukit alla surudes saan mõne vändalöögiga uuesti käima ja kordub sama.
Eks proovin ka teist karburaatorit, kuid vaadates paagist tulevat kütuse juurdevoolu tugevust, siis see ka väga kiita pole, samas ega ta nüüd ka väga nirise. Igatahes uut bensiinikraani mul käepärast pole ja vist sinna kauut ostma ei hakka - ehk on mõnel kasutajal pakkuda...

Masin hakkab juba aega röövima ning kellel huvi siis...

Re: Voshod

Posted: 28. Dec 2016 11:04
by Nobody
Suurema piluga rõngas ikka üles, kuna see saab rohkem kuuma ja paisub rohkem, kui alumised.

Piibel soovitab ülemise ja alumise erinevuseks paar kümnendikku.

Re: Voshod

Posted: 28. Dec 2016 11:07
by hmm
Ok, eks neid rõngaid saab ringitõsta, kuid enne motoorit lahti ei võta, kui teine rõngas ka vähe parema saab...
Tean, et piibel soovitab... polnud kuskilt neid eile õhtul võtta (tean, et egin natuke tühja tööd aga...) mis sa ikka õhtul teed...

Re: Voshod

Posted: 03. Jan 2017 12:46
by hmm
Kas kellelgil on pakkuda prooviks K-175 töötavad karburaatorit (K36), et veenduda karburaatori veas...
K36-tesid on mitu versiooni. Ostas on küll üks alumine pool, kuid see on kahe nõelaga versioon, mul puudub n.ö. kahe nõelaga pea ja on ühe nõelaga... ehk ongi vale karburaator ning masin ei saagi korralikult töötada.
https://roker.kiev.ua/techinfo/rare/kar ... -175b.html

Re: Voshod

Posted: 03. Jan 2017 13:29
by roosakummik
Mul oleks pakkuda K62C On küll minski oma, kuid hakkab seal peal tööle. K36 on üks kõige kehvemaid karburaatoreid. Kui siiber kulunud, siis on kulunud ka sisemine tsingist osa kus siiber liigub. Ei saa seda enam korralikult käima.

Re: Voshod

Posted: 03. Jan 2017 14:32
by hmm
mul on K62 ka olemas (vt seda voshodi teist mootori pilti, sinna külge panin hetkel), kuid sellega ei tee piiksugi. Eks võtan 62 ette ja kontrollin puhtuse üle.

Re: Voshod

Posted: 26. Jan 2017 10:25
by hmm
Sai eile siis uued rõngad pandud 61,75 mõõdule ja lukuvaheks alumisel 0,2 ülemisele 0,3. Teine komplekt rõngaid võetud varuks/igaks juhuks 62 mõõdule (ei teadnud täpselt, mis mõõdus silinder oli...)
Mootori töö sümptomid jäid muutumatuks, töötab kui gaasiga mängida.
Pigem kaldun siin sellele, et mootor vajab lahtivõtmist ja uuesti tihendamist - pole seda ju ise teinud.
Karburaatorid käituvad ühte moodi (K36 ja K62), säde on nii, et ruum valge, küünal ja kolb märg, kuid...

Igatahes, järgmise nädala hinnaks kujundasin kogu kraamile 180.-
Ei soovi sellele enam tähelepanu pöörata (juhul kui mingit ekstra kihku peale ei tule) nins uunata tegevus m103 ja k58-le