IZ 56 mootori kap.rem

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Petz
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Sep 2007 00:00

IZ 56 mootori kap.rem

Unread post by Petz » 02. Jan 2017 17:03

Tere,

...:: Ei osanud mujale teemat teha ja kuna tegemist minu jaoks nn projektiga projekti sees siis tundub see siia sobivat::....

Nimelt ühe IZ56 taastamise käigus on tarvis ka mootor üle käia. Täpset olukorda ei mäleta kuna seisma jäi siis kui varsaaju veel kõrvadevahel oli aga niipalju kui mäletan siis vist oli seal mingi kokkujooksmise teema- seepärast ka silinder sai toona maha katkutud. Mootor seisis mul garaazis lahtiselt (ilma silindrita) ca 20 aastat ja suht suvaliselt. Kord riiulis, siis kanalis, siis kuskil vanaraua hunnikus, seega oli väga tõenäoline, et vända juurest on sisse igast sodi jms sisse läinud.
Kuna ise pole sellist asja nii mahukalt (ja ka tulemuslikult) kunagi teinud siis alguses tahtsin viia mõne mehhaaniku kätte- sellist head venda kes vene rauda põlgusega ei suhtuks ma ei leidnud samas isetegemise ja õppimishimu oli suur siis sai asi ise käsile võetud. Teema siia tegin ka pigem, et saada head nõu ja inffi.
Muretsetud kõik piiblid ja muud targad raamatud, lõin möödunud kuul kruvika mootorisse sisse ja avasin järgneva etapi oma elust :)

PS (Ma ei ole sellega ennem kokku puutunud seega vabandan ette kui mõni küsimus väga loll tundub)

Panen pilte järjest mida sai tehtud ja küsimused ning muu jutt tuleb järgi:

Mootor oli siis sellinne:
Image
Image

See laager oli huvitava asjaga istutatud pessa
Image

Üldsegi kõik käigukasti laagrid loksusid oma pesades. Kas see peabki nii olema?
Image


Krt ja ühe asja suutsin ka ära lõhkuda. See oli nii habras ja ma omastarust ei puutunudki. Võll käis ka nii raskelt ringi oma pesas, et näppudega ei jõudnud korralikult ringi ajadagi:

Image

Tänaseks on mootori pooled lahti ainult vänta pole veel kätte saanud. Soovitusi?


Esmane mulje võhikule- suht lihtsa ja loogilise ülesehitusega mootor samas tekitab see ebakindlust kuna ma ei oska hinnata adekvaatselt pisinüansse ja olukorda. Eks pean mõne "konsultatndi" korra endale garaazi meelitama ka.

Pikas perspektiivis on eesmärk mootor täielikult nii seest kui väljast taastada. Eks näis kaua see aega võtab. Ratta enda tähtaeg on 01.01.2027 :)



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4501
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 02. Jan 2017 23:20

Tõmba e-kirjanduse alt alla pdf formaadis näiteks inglise keelne Planeta 3 remondimanual. Usu mind, need kulutatud paar tundi säästavad Sul tulevikus palju raisku läinud metalli :wink:

http://site.motokuur.ee/?page_id=76


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Petz
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Sep 2007 00:00

Unread post by Petz » 02. Jan 2017 23:24

Sai natuke defekteeritud ja inspekteeritud ja tundub et mingi kamm on olnud käigukastis.
Ühel kahvlil kõvad jäljed peal. Ilmselt ilma sidurita käike sisse peksnud?

Image



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4501
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 03. Jan 2017 00:10

Pigem vale reguleering ja kahvel on nn pidevalt vastu ratast käinud. Kas käigukastivõllidel seibid olid otsades?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Petz
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Sep 2007 00:00

Unread post by Petz » 03. Jan 2017 00:21

Nobody wrote:Pigem vale reguleering ja kahvel on nn pidevalt vastu ratast käinud. Kas käigukastivõllidel seibid olid otsades?
Olid küll. Aga ussvõlli otsas olevatel seibidel oli millegipärast sälgud sees- mehhaanilised vigastused. Vaatasin, et selle vedruga fiksaatori hammas istus täpselt sinna sälku ja mulle tundus et see fiksaator on kuidagi valesti olnud.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 567
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 03. Jan 2017 10:11

Laagripesad on kulunud.
Kõige lihtsam on mootorit lahti võtta siis, kui seda on kuumutatud praeahjus 100-150 kraadini.
Alumiinium paisub rohkem, kui teras ja laseb laagrid lahti.

Koostamisel tuleks samamoodi kuumutada ja siis külm laager pessa panna.
Või laagrit kuumutada ja siis võllile lükata.

Nüüd, kus laagripesad on sul läbi, aitab vaid laagriliim.



User avatar
isetehtud
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 29. Aug 2016 20:40
Location: Tartumaa / Põlvamaa

Unread post by isetehtud » 24. Feb 2017 22:31

Kaugele jõudnud oled ka?


[b]www.mellisteracing.eu[/b] Lumerajad/jäärajad /Sprint ja palju muud.

Post Reply