Iz Planeta 4 uus elu!

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Iz Planeta 4 uus elu!

Unread post by ErkoPaks » 13. Jun 2017 21:53

Lisan siis ka siia vähe juttu ja pilte. :D
Väike Projekt suure abiga :D
Jutt siis Planeta4-jast mille isa uuena 85-dal ostis.
Sõita sai ta sellega vähe nii ca 5k km.
Rattal oli sünnist saati mingi needus peal. Esimese asjana ostes olevat aku kaotsi läinud. Peale nn poest lahkumist selgus,et aku oli maha ununenud ja tagasi minnes oli keegi selle juba omastanud ja uut polevat see aeg väga kuskilt saada olnud.
Jamad käisid rattaga kogu aeg käsikäes.
Läks käima kunas tahtis. Põles maha elekter jne jne :)
Mina sain ratta oma kätte kui suutsin selle maast üles tõsta. Sellega läks ikka aega :lol:
Lisan siia mõned pildid ja ka juttu vastavalt arengule.

Sellisena sain kunagi mina sellega sõitma hakata.
Image

Sõitsin-Parandasin-Sõitsin-Parandasin :lol:
Juhtus palju halba.
Sai peale vale süütepool mis paagi all pauku tegi ja lõhkus paagi,juhtmed ja muu mis paagi all peidus oli.
Käigukast jooksis kinni,sest õli polnud. :roll:
Pms sõitsin ratta noore rumala peaga nii räbalaks kui veel sai :roll:
Image
Image

Ratas seisis sellises seisus palju aastaid kuniks tuli taas isu sellega sõita.
Sai hakatud seda vaikselt tegema. Uus värv,jupid jne.
Lisan mõned pildid.
Image
Image
Image
Image

Sai tellitud ka uus juhtmestik,sest vanast polnud enam asja.
Image

Mootor sai ka nii seest kui väljast ilus ja hea.
Image

Hakkas vaikselt looma.
Image

Peale seda olin valiku ees,et kas lasen ratast kuskil kellelgi edasi teha või jääb asi jälle seisma, sest perre sündis pisike ja pidin minema tööle välismaale. Polnud enam aega ise edasi tegeleda ja kui aus olla polnud oskusi ka väga. Elektrist ei jaga ma midagi ja nii maandus ratas tallinnas Motoremis kus asi valmis tehti.
Sealt ka üks pilt : )
Image

Minu kätte tagasi rändas ratas sealt sellises seisus.
Image

Kodus sai lisatud porikas mõned embleemid,aku,õhupuhasti peal olev põlv ja nipet-näpet.
Image

Ise olen rahul :wink:
On hetkel ka paar muret ja tahaks vähe hüva nõu.
Esiteks ratas läheb kole kuumaks. Ise arvan,et tahab sissesõitu,sest silinder sai puuritud ja ka uus kolb ning rõngad. Mis selle vastu aidata võiks? Mõni soovitus?
Teiseks ei taha teine käik sees püsida. Sai küll peale äpardust käigukast nn uus aga juu läks midagi nihu. Oskab keegi nõu anda mis võib viga olla?
Kolmandaks kadus ära Pasun :roll:
Neljandaks otsin paagile uusi embleeme aga juba pikka aega tulutult. Kui keegi teab kus neid olla võib või on kellelgi pakkuda olen väga huvitatud.

Lähiajal plaanis ka number külge saada ja palju kilomeetreid mõõta.

Ehk oskab keegi mu probleemidele lahendusi pakkuda? :roll:


Sõida ja ära jonni 8 )

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4516
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 14. Jun 2017 11:52

1) Läheb kuumaks - kütusenõela võiks tõsta ühe astme võrra kõrgemale, et sissesõidul segu saaks veidi rikkamalt. Samuti õli võiks olla 2t mineraali kasutades 1-20 (lähtun isegi raamatute standarditest). Samuti liiga varane süüde võib põhjustada ülekuumenemist

2) 12 V signaali leian sulle, kirjuta

3) Käigu seespüsimist võib mõjutada seibide lisamine/äravõtmine "ussvõllil". Ehk ei ole hammasratas piisavalt sees. Samuti kas küljenuudid on nn kalasabas või ehk pisut ümarad?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 14. Jun 2017 16:23

Ehk leiad mulle peale Pasuna veel Embleemid :D
Image
Pilt on küll mega halb aga peaks aru saama : )


Sõida ja ära jonni 8 )

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 14. Jun 2017 21:54

ErkoPaks wrote:Ehk leiad mulle peale Pasuna veel Embleemid :D
Image
Pilt on küll mega halb aga peaks aru saama : )
Oleks pakkuda kuldsed. Natuke väsinud, kuid olemas. Ius ratas :D



ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 14. Jun 2017 22:30

Ei tahaks valiv olla aga tahaks ikka Hõbedasi. :roll:
Tänan pakkumast igaljuhul.


Sõida ja ära jonni 8 )

User avatar
binaat
Tavakasutaja
Posts: 112
Joined: 04. Dec 2009 01:00

Unread post by binaat » 20. Jun 2017 15:46

Tere,

Siin pakutakse embleeme aga ei saa aru pildi järgi kas on 4 nda või 5 nda seeria omad?

Uuri asja

http://jawavaruosad.wixsite.com/moto/_p ... lem-iz-2tk.



ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 20. Jun 2017 21:14

binaat wrote:Tere,

Siin pakutakse embleeme aga ei saa aru pildi järgi kas on 4 nda või 5 nda seeria omad?

Uuri asja

http://jawavaruosad.wixsite.com/moto/_p ... lem-iz-2tk.
Juba uuritud. :D
Siin on viienda seeria omad kahjuks :(


Sõida ja ära jonni 8 )

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 26. Jun 2017 18:18

Sai jälle vähe tehtud.
Silma jäi esi velg. Tundus kuidagi väsinud.
Sai omale uue ilme :D
Image
Lisaks sai nõela tõstetud ja süüdet vähe timmitud,et ehk kaob kuumajama ära.
Image
Kõik tundus maru hea,et noo süüde varasem,nõel üleval,paak hea õliga (1:30) bena täis ja kohe tuld.
Siis avastasin,et paagi vana vigastus mis parandatud ja siiani pidas on jälle jooksma hakanud.
Image
Parandus tehtud mingi minu jaoks tundmatu möginaga.
Ehk keegi teab kuidas ja kas saab ilma keevituseta seda korda?
Või leidub mingi asjamees Tartu kandis kes selle korda teeks?
Ei taha uut paaki ka panna,sest see sai just ilusti värvitud ja nö väliselt korda.
Kui keegi tahab seda parandada siis kiri postkasti ja edasi arutame juba seal.
:D


Sõida ja ära jonni 8 )

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 10. Jul 2017 21:25

Lugedes siin üht teist teemat tekkis küsimus.
Vanad rehvid,et kas tasub?
Nimelt said rattale alla nö originaalid. Need on arvatavasti samast aastast mis ratas ise.
Näpuga katsudes kõige pehmem segu enam pole aga pole ka päris plastik veel.
Mida suuremad sõidumehed soovitavad,et kas lasta vana kuid originaaliga edasi või eelistada ikka tänapäevast sussi?
Läbisõit aastas on nii ca 1k/km.


Sõida ja ära jonni 8 )

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4516
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 10. Jul 2017 21:31

Ringrajale ei lähe, kärab niisama hobisõiduks vast vana rehv ikka. Kuigi need plastikuks muutund rehvid on päris libedad märjaga. Endal läks vana rehv maanteel pauguga lõhki, kuigi väljast paistis hea. Rehvi randis olev traat oli aga suutnud läbi roostetada...


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 584
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Jul 2017 09:54

Ka minul on all hetkel veel vanad rehvid... ning K58 esimene rehv läks "munaks". Seda siis kas minu oskamatusega rehvi maha/peale panna, rehvi vanus, vms... kuid velje piiril olev osa paistetas väljapoole.
Seega otsisin uuemaid - ja õnnestus leida korralik komplektne M104 esiratas.
Õnneks on 125m3 mootorrattad oluliselt kergemad ning koos minu kaaluga (92kg ratas + 70kg sõitja e ~160kg) ei anna nii suurt koormust rehvidele kui 200+m3 isendid. Samas on rehvid ka oluliselt kitsamad 2,5x19.
Endal on kavas nii, et ühed veljed komplekteerin originaali mõttes korralike sõidetavate vanade rehvidega n.ö. näitamiseks. Pidevamaks sõitmiseks velgedele siis kaasaegsed originaali lähedased mitas rehvid.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 11. Jul 2017 13:15

hmm wrote:Ka minul on all hetkel veel vanad rehvid... ning K58 esimene rehv läks "munaks". Seda siis kas minu oskamatusega rehvi maha/peale panna, rehvi vanus, vms... kuid velje piiril olev osa paistetas väljapoole.
Seega otsisin uuemaid - ja õnnestus leida korralik komplektne M104 esiratas.
Õnneks on 125m3 mootorrattad oluliselt kergemad ning koos minu kaaluga (92kg ratas + 70kg sõitja e ~160kg) ei anna nii suurt koormust rehvidele kui 200+m3 isendid. Samas on rehvid ka oluliselt kitsamad 2,5x19.
Endal on kavas nii, et ühed veljed komplekteerin originaali mõttes korralike sõidetavate vanade rehvidega n.ö. näitamiseks. Pidevamaks sõitmiseks velgedele siis kaasaegsed originaali lähedased mitas rehvid.
Teiste velgede mõte on muidugi hea. Samas tundub nende velgede koguaeg vahetamine pisut tüütu. Kerge kilplase tunne tuleks minul isiklikult. :roll:
Samas palju kordi aastas ikka neid vahetama peaks . Või noh mina ka ei tea :P


Sõida ja ära jonni 8 )

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 584
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Jul 2017 13:44

Velgi on oluliselt lihtsam vahetada kui rehve :wink:
Kõik oleneb ju ratta kasutamisest. Kui ikka pidevalt sõidad, siis uued rehvid. Kui näitusele, siis pole ju erilist vahet, las olla kogu aeg all. Eks see kilplase tunne ole kogu aeg nende vanade masinate juures.
Minul oleneb see asi pigem selles, et soovin ühe komplekti rattaid kujundana nii, nagu nad originaalis olid. Võtsin endale eesmärgiks, et minsk m103 tuleb võimalikult originaali lähedane s.h. komponentide (karburaator, süütepool, genekas, kondekas, kütusekraan, spidomeeter, signaal jne) koostamise aasta arvus peab kajastuma 1963 või 63 e. s.h. ka rehvid (kuigi rehvide aasta arvu 1963 saada... hetkel need 70 juures :roll: ).


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 04. Sep 2017 21:43

Sai siis käidud ARK-is.
Ratas toimib nagu vaja. Vastab oma aja nõuetele ja sellega on kõik korras.
Mainiks enne järgnevat juttu ära,et rattal pole pabereid,sest on kadunud kuid olemas vana number ja loetav koodiplaat raamil.
Põhjaliku kontrolli käigus selgus,et rattal on nn mingid "võltsimis tunnused".
Hakati ajama,et tundub,et see raam ei kuuli sellele rattale,sest härra ametnik ei leidnud kuskilt sadula alt seal olema pidava sisse löödud vin koodi!
Järgnev jama seisis selles,et minu tehtud avaldus pole piisav,et ratas kuulus mu isale. Sellega seoses selgus,et minu ja isa vaheline ostu-müügileping pole mingi leping,sest pole selge,et mu isal on üldse õigust ratast mulle müüa.
Taheti veel Isa avaldust,et kus on dokumendud kadunud ja miks on kadunud :lol:
Lõpuks suure seletamise peale tehti päring vanasse arhiivi ja sellega pidi selgust saama VB nagu öeldi.
Arhiivi päring tehtud ja süda rahul,et jess aga.siis uus n..s.
Sūda rahul ,et 30päeva ja peaks vastuse saama.
Istusin autosse ja hakkasin seda päringu paberit uurima ja oh seda imet. Paberilt vaatas mulle vasu,et ma olevat neile näidanud just ühe silindrilist JUPITET 4-ja. :lol:
Sammud tagasi ARK- ja seal selgus,et oli neil väike näpukas. Hea,et avastasin ja see näpukas korda sai,sest tulevikus registreerimisel oleks see väidetavalt päris pirakas jama olnud.
Enda süda on rahul,sest tean,et ratta ostis isa 85-dal uuena ja on olnud ainus omanik. 8 )
Eks näis mis edasi saab : )


Sõida ja ära jonni 8 )

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 584
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Sep 2017 22:14

Peaks oma K58-ga sama teekonna ette näitama, ainult et õige omanik juba puhkab seal kus teda keegi enam ei saa tülitada... Kui ta ikka oli omanik...
Millises ARKis käisid?
Ise plaanin minna Rakvere ARK-i, samma kohta kus Riga7 käis. Võrriga oli asi ülilihtne loodame, et ka motikaga sama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 04. Sep 2017 22:31

hmm wrote:Peaks oma K58-ga sama teekonna ette näitama, ainult et õige omanik juba puhkab seal kus teda keegi enam ei saa tülitada... Kui ta ikka oli omanik...
Millises ARKis käisid?
Ise plaanin minna Rakvere ARK-i, samma kohta kus Riga7 käis. Võrriga oli asi ülilihtne loodame, et ka motikaga sama.
Jõgevale ära mine :roll:


Sõida ja ära jonni 8 )

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 584
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Sep 2017 23:00

ma ei viitsi seda aparaati sinna lohistada... :lol:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 271
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Sep 2017 11:27

ErkoPaks wrote:Jõgevale ära mine :roll:
Kahjuks selle linna MNT büroo ei hiilga just kliendisõbralikkusega, kui just kõik asjad korras ei ole.



User avatar
izjupiter5
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 02. Dec 2006 01:00
Location: põlvamaa
Contact:

Unread post by izjupiter5 » 05. Sep 2017 15:29

ErkoPaks wrote:Sai siis käidud ARK-is.
Ratas toimib nagu vaja. Vastab oma aja nõuetele ja sellega on kõik korras.
Mainiks enne järgnevat juttu ära,et rattal pole pabereid,sest on kadunud kuid olemas vana number ja loetav koodiplaat raamil.
Põhjaliku kontrolli käigus selgus,et rattal on nn mingid "võltsimis tunnused".
Hakati ajama,et tundub,et see raam ei kuuli sellele rattale,sest härra ametnik ei leidnud kuskilt sadula alt seal olema pidava sisse löödud vin koodi!
Järgnev jama seisis selles,et minu tehtud avaldus pole piisav,et ratas kuulus mu isale. Sellega seoses selgus,et minu ja isa vaheline ostu-müügileping pole mingi leping,sest pole selge,et mu isal on üldse õigust ratast mulle müüa.
Taheti veel Isa avaldust,et kus on dokumendud kadunud ja miks on kadunud :lol:
Lõpuks suure seletamise peale tehti päring vanasse arhiivi ja sellega pidi selgust saama VB nagu öeldi.
Arhiivi päring tehtud ja süda rahul,et jess aga.siis uus n..s.
Sūda rahul ,et 30päeva ja peaks vastuse saama.
Istusin autosse ja hakkasin seda päringu paberit uurima ja oh seda imet. Paberilt vaatas mulle vasu,et ma olevat neile näidanud just ühe silindrilist JUPITET 4-ja. :lol:
Sammud tagasi ARK- ja seal selgus,et oli neil väike näpukas. Hea,et avastasin ja see näpukas korda sai,sest tulevikus registreerimisel oleks see väidetavalt päris pirakas jama olnud.
Enda süda on rahul,sest tean,et ratta ostis isa 85-dal uuena ja on olnud ainus omanik. 8 )
Eks näis mis edasi saab : )
Aastaid tagasi sai ostetud iz jupiter 4k ja rattas sai sammuti arvele võetud, pass, number ja muu oli olemas (nõukogude aegne värk) , kõik oli tore kuni ametnik jõudis järjega raaminumbri juurde, raaminumbrit ei leitud,kuid saime siiski masina arvele, passis on lihtsalt märge,et raaminumber etiketil. Peale seda olen ise ka raaminumbrit otsinud , kuid mida ei ole seda ei ole,jupiter oli peaaegu uus läbinud vaid 200 km, kuid raamiga manipuleerimist ei kahtlustadud.



ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 05. Sep 2017 18:52

Seoses selle jamaga,et kas kellelgi on ka olemas ratas kus on see nn raaminumber raami löödud?
Ise ma seda leida pole suutnud :roll:


Sõida ja ära jonni 8 )

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1713
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 05. Sep 2017 21:16

Jupiter 2st alates ei tohiks enam raaminumbrit tagumise vasaku amordi ülemise kinnituse peal olla.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 05. Sep 2017 22:59

madeinussr wrote:Jupiter 2st alates ei tohiks enam raaminumbrit tagumise vasaku amordi ülemise kinnituse peal olla.
Selles ju kūsimus ongi.
Kas ei tohiks või ei olegi???
Kas selle kohta mingit tõestust,juttu kuskil pole,et peale Jupiter 2st alates seda seal pole?
Maru hea oleks neile KINDLA faktiga vastu nägu anda,et Jupiter 2 oli viimane mis numbri raamil sai.
:twisted:


Sõida ja ära jonni 8 )

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1713
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 05. Sep 2017 23:15

Ei ole. St kui on siis on ise löödud. Neil on oma raamat arkis kus see kirjas kirjas on. Aegajalt helistatakse ka Tallinnasse kontrolliks.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 271
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 07. Sep 2017 09:14

madeinussr wrote:Jupiter 2st alates ei tohiks enam raaminumbrit tagumise vasaku amordi ülemise kinnituse peal olla.
Mul on 1961/1962 Iz 56 raam, kus on raami number amordi kinnituse peal olemas ning 1962 Planeta raam, millel seda numbrit seal enam ei ole. 1962 Planetal on passis märge "Vin kood etiketil".
Seega julgeks seda numbri kadumist jämedalt seostada aastaga 1962 ehk sealt edasi toodetud Iz Planetadel ja Jupiteridel ei ole enam vasaku amordikinnituse peal numbrit.



ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 07. Sep 2017 14:51

ARENG!
Üllatavalt tuli juba täna MNT-st vastus.
Vastuses seisnes,et päringu vastus kinnitas teie sõnu.
Ratas kuulus tõesti teie isale.
Registreerimiseks palume kaasa võtta ratta vana nr ja ostu-müügileping.
Tundub,et vaid algus oli vähe hirmutav aga lahendus kiire ja konkreetne. :D
Nüüd kuu lõpp kui koju saan lähen käin ja ajan asjad korda ja EHK saab veel see aasta mõne sõidu teha :mrgreen:


Sõida ja ära jonni 8 )

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 271
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 10. Sep 2017 10:43

Kahjuks siiski esimene suhtumine büroos on ikkagi, et ära üldse tule oma standardprotsessist kõrvale kalduva masinaga.
Igatahes palju edu ja muretuid kilomeetreid!



ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Unread post by ErkoPaks » 03. Oct 2017 00:44

Tripp 700km Tagadi laadale tasus end ära :D
Rahuldavas seisus embleemid olemas ja tuju laes. :D
Image


Sõida ja ära jonni 8 )

andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 20. Apr 2018 17:13

Minu 1968aasta Planeta 2 oli sama teema raami numbriga. Sai aastaid nii ülevaatuselt läbi, et polnud sellega probleeme, kuid üks aasta enam ei saanud, sest väidetavalt pidi raami nr asuma ka kuskil raamil... Vaidlesin küll ülevaatajale vastu ja ütlesin, et sellel aastal ei löödud raamile numbreid vaid ainult etiketile. No ja siis pidi olema märge passis, et vin etiketil. Mul seda polnud. Käisin Tartu arkis, vaadati pill üle ja sain oma märke passi. Nüüd pole jälle probleeme olnud.



Post Reply