Lauri Voshod 3M 1989

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

Tere, olen siin foorumis uus ja liitusin kuna hakkasin jälle natuke vene rauaga tegelema. Sõbrad kinkisid juubeliks Voshodi, samasuguse millega sai omal ajal mässatud. Alustasin selle rattaga mässamist juba maikuus, seega on asju juba juhtunud

Image

Asi tundus alguses lihtne, mootorile kap remont, puuduvad detailid otsida, arvele võtta ja vägev, aga noohhhh....

Ratas töötas kuidagimoodi, sõidab nagu vene tehnika ikka, käivitub halvasti ja elektrisüsteem piirdus ainult sädeme tootmiseks vajalikuga. Kiire ülevaade asjadele näitas, et kolb loksub silindris külgepidi umbes millimeetri jagu :D selge: Kohvi
Mootor sai laiali kistud ja vahetatud laagrid ja tihendid. Läks kokku uue silindriga, mille poldiaugud esialgu klappida ei tahtnud, no pole hullu, puurisin üle ja hakkas sobima. Karpa sai remontkomplekti sisse ja käivitama... Noooohhh läks kuidagi käima, ropult rikas, õhupuhastiga üldse ei käinud ja karpa tagant koguaeg bensu udu väljas. Karpa oli tehase seades ja ettenähtud düüsidega, aga no ei olnud normaalne asi. Siis sai asja uurima hakatud: uus silinder (ilmselt hiina koopia) on ikka igatpidi vale, esiteks ei istunud poldiaugud, teiseks oli pealmine rant liiga suure diameetriga ja ei klappinud silindripeaga kokku, no nendest asjadest sain jagu. Aga siis hakkasin aknaid uurima ja mõõtma, no bljääd, väljalaske omad paju kõrgemad ja külgmised ülevoolud 3-4mm allpool kui vanadel vene silindritel. Samuti pani näkku karpa rem-komplektiga kaasas olnud ujuk, mis oli teise kujuga ja eriti liikuda ei tahtnud. Viskasin vana silindri koos uue kolviga peale ja käis juba loogilisemalt, karpast vahetasin ettenähtud 200 düüsi 155 vastu, nõela lasin täitsa alla ja läks veel paremaks, täisgaasil ja pöörde peal liigub juba täitsa talutavalt, sai isegi õhufiltrit kasutada, aga käivitumine on jube kehva ja madala pöördega puterdab, ehk liiga rikas. Lisaks puhastasin ära leegitorud ja mõlemast tuli viinapitsi jagu tahma välja.
Tellisin testi mõtteks sama suure lõõriga odava hiina karpa, mis on mõeldud mingile 175cc yamahale, tundub parem kui vene K62B, eelmisel rohelisel rattal oli peal uuema jawa Jikov ja sellega oli küll väga vähe muresid. Varuosadega on ikka naljakas sellise aparaadiga, siiamaani on spidotross ainuke asi mis istus karbist võttes ilusti külge ja töötas. Krt isegi pabertihendid on pooled vale kujuga.

Võtsin peale viimast proovimist kiskusin mootori jälle pooleks kuna kahtlustasin, et äkki ikka saab kuskilt õhku või käigukastist õli. Karter ja silinder olid seest õlised, samuti käies suitseb ja pritsib summutist musta jama välja. Panin uue tihendi ja hermeetikuga kokku tagasi, aga ikka sama jama. Madalalt puterdab, bensu taob karpa tagant välja ja õhufiltrit ei tunnista, ilmselt ei saa hapniku peale kui kõik see bensu udu filtrisse kinni jääb. Samas peadüüsi suurus tundub hea olevat, pöörde peal liigub asjalikult edasi.

Saaks nüüd kuidagi karteri tihedaks, sest ilmselt seal mingi kala on (põletab õli) eks see muudab ka küttesegu. Kui uuesti laiali kisun siis teen pilte ka juurde, seniks aga olen avatud soovitustele
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by hmm »

Vägev - mul sama jama...
Ma nüüd karteritiheduses väga ei kahtle veel, pigem karpas. Järgmine nädal proovin originaalkarpat K36-te.
Tihendid teen kõik ikka ise, ei osta komplekte - kui soetan siis ainult silindrikaane aluse metallitüki pärast.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

Vahepeal sai mootor jälle pooleks võetud ja tiheduses veenduda, sai nii hästi kokku pandud kui saab, aga ikka sama jama. Hetkel on silinder puurimises, see on siis viimane asi milles võib probleem olla.

Peale paariminutilist kohapeal käimist on karter seest selline. Põlemata küttesegu, mis tingitud madalast kompressioonist?
http://fotoalbum.ee/photos/cossie/111379515/

Jubinaid on saanud palju tellida ja välja vahetada. Samuti käisin üle ka veljed, mis endale ka uued rehvid said. Veermiku osa on hetkel korralik pidurdab, veereb vabalt ja vedrutab ka :D
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 3ca0bf.jpg

Pildil on ka minski süütelukk, mis mulle ei sobi. Voshodil peab see suretuseks kontaktid lühistama, aga sellel tundub asi vastupidi töötavat
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 189394.jpg

Kolbe tellisin terve jooksu, kuna 7 euri maksis tükk :D
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 5e6d31.jpg

Ja veljed
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 9c8f2b.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 7d62d2.jpg
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by hmm »

Mina sain oma voshod1 mootori ilusti tööle. Tõstsin teistsuguse karpa peale ja asi ilus. Kui mootor pole tihe, siis on pläga kohe näha. Mina nt ei ole veel käigukasti õli pannud ja ei pane ka enne kui olen veendunud, et väntvõlli ümber olev karter on tihe. Hetkel veel ka siduripoolne kaan pole korralikult kinni, et võimalik plöga koht kohe välja tuleks. Mis ma tegin oli see, et lisasin laagritele natuke määret peale - samas kui natuke käib, siis ei saa ka see käigukasti osa nüüd nii suurt vatti ka.
Proovisin enne K36, siis K62B - mõlemaga viskas pidevalt küttesegu õhufiltrisse ja paukus. Sai korralikum K36 peale pandud ning voilaa asi töötab ilusti.
Seega probleem pigem karpas. Mis seal täpselt siis mootorile ei sobinud - ei oska öelda.
Võibolla ujuki tase jama, nõel vale, düüs jama või ei olnud piisavalt tihe. Igatahes karpa vahetus aitas ilusti.
Kus kohast tellisid kolvid ja selle siduri-väntvõlli keti?
Nüüd sul kolvid olemas aga silinder puurimises.... :roll: silinder tehakse ikka ju kolvi järgi.
Rõngad veendu ka silindri järgi, et terves ulatuses õige vahe ja seda ka, et täiendavaid vahesid ei teki silindri ja rõnga välise külje vahele.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

No mul neid karpasid ka mitu tükki mida proovida. Viimasel käivitamisel mul ka kastis õli ei olnud, seega see on välistatud, et sealt imeb. Silindri andsin puurida Ramo'sse, nemad pidid edasi saatma vist Võrusse. Andsin kaasa kõik kolm eri mõõdus kolbi, et las puurivad niikaua kuni sealt ühe kriimu välja saavad, öeldi et esimesega saab juba kätte. Rõngad sain uued rakvere (kallist) motopoest, tehase originaalid, väidetavalt remontrõngad, 5euri tükk. Võtsin kuna ei ole hetkel sees olevasse hiina kolbi ja rõngastesse usku. Uued kolvid ja keti sain siit http://asdd.net/

Kui kellelgi huvi on siis selline ülivähe, aga kehvasti käinud komplekt on müügiks (Aknad teises kohas kui vene originaalsilindril)
Image
andrus964
Tavakasutaja
Posts: 59
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by andrus964 »

Kaua sellelt lehelt ( http://asdd.net/ ) kaup kohale tuli?
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

täpselt ei mäleta, aga umbes 2 nädalat
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

Nii, sain silindri puurimisest tagasi. Panin kokku tutikate nõuka-aegsete rõngastega, millel sai pilud 0,3-0,4mm peale viilitud. Jala all tundus pisut tihedam kui varem, aga käima läks ikkagi ainult ''el-starteriga'' (akutrelliga magneti otsast) samal ajal gaasi ja uputiga mängides. Alguses suitses ja käis ainult kui gaasiga mängida, ühtlast gaasi ei tunnistanud. Ilmselt üleliigsest õlist, mis oli karterisse jäänud ja kokkupanekul silindriseintele määritud.
Paari minuti pärast kannatas tühikäik paika keerata ja suutis seda juba ise hoida, gaasile reageeris erksalt. Sõiduproov oli ka üsna positiivne, ainult madala pöörde pealt liiga palju gaasi andes võttis pisut ''kokutama''. Muidugi sai tänu kinnitallatud lumele ja suht madala mustriga lääne rehvidele ka kergelt külili käia, mille tagajärjel otsustas piduriheebel poolduda :D

Probleem on aga halvas käivitumises vändast lüües. Kohe peale välja suretamist läheb ilma gaasi andmata ilusti käima, natuke aega seistes on nii ja naa. Natuke gaasi, ei midagi, ei midagi, siis hakkab lubama vaikselt jne.... Et paarkümmend jalahoopi läheb vaja käivitumiseks. Süüte hilisemaks keeramine, ei muutnud midagi, hoopis varasem tegi paremaks (tehase seadest) Samuti sai karpal tühikäigul segukruvi täiesti kinni keeratud sest niimoodi käis kõige paremini. Muud seaded peaks karpas olema vastavalt tehases ettenähtule. Lasin kohapeal umbes 5 min tühikäigul tiksuda ja kontrollisin peale seda küünalt: ilus kohvipruun oli....

Mis nüüd edasi, kust kruttida???
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

Ostsin omale väikese elektrifreesi millega sai silindrit vähe parandatud, mitte tuunida vaid lihtsalt tehase praaki kõrvaldada. Aretasin külge ka kolmanda hiina karpa, käib ilusti aga käivitumine jätab veel soovida. Samuti sai lastud teha uus summuti tihendusmutter, kuna üks vanadest oli nii kulunud et ei hakanud enam keermesse. Esialgu proovi mõttes mustast ja kuna sobis siis lasen teha mõlemad roostevabast.

Millegipärast ei lase siia otse pilte panna, ütleb et pilt ei tohi olla laiem kui 1920pikslit. Samas pildid on mul sellest numbrist kitsamad ja varem sai panna küll????

https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 5f57ca.jpg
https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 73ba6d.jpg
https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 97b0b7.jpg
https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 38fc03.jpg
https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/ ... 1b5975.jpg
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by hmm »

Kas tõesti on kaks ülemist pilti silindri sisemusest, mis tuli just hoonimisest/puurimisest?
Isegi, kui kehvalt pildistatud, ei tohiks silindri sees olla selliseid jälgi (tugev triip + rõnga kahe piirkonna tugevam hõõrumine akende vajel...). K.A. siis, kui oled seda juba mõni aeg töös hoidnud.
Kas oled silindris vaadanud ka rõngaste olemust erinevatel tööpiirkondades. S.h. teinud seda vastu valgust vaadates, et kuskilt mingit pilu silindri seina ja rõngavahele ei teki ning lukupilu ei muutu...
Selline tegevus nüüd mootori käivitust paremaks ei muuda aga jõudluse kao oas peaks selgust tooma juurde küll - kuigi seda sa veel ju tunnetanud pole.
Aga kui rõngad on ilusti tihkelt silindri vastas kogu tööpiirkonna lõikes - no siis on hästi (kuigi pildil olevad jäljed räägivad midagi muud)

Kes sul asju treib?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

pilt on tehtud altpoolt seega see kriim ei tohiks kompressiooni mõjutada, nii vähemalt väitis Ülo Raudsepp RAMO'st. Mingid jäljed on nüüd pilti vaadates seal küll, aga need peaks oma kõrguse järgi olema kolvi poolt tehtud mitte rõngaste. Aga kui järgmine kord silindri maha võtan, siis vaatan lähemalt seda asja. Asju treitakse Kadrinas PMC's
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

Tükk aega vaikust.... Polnud aega tegeleda. Hiina karpad on leidnud tee varuosa/prügikasti kuna üks ei hakanudki toimima ja teisel sulas ujuk ülesse bensust :D
Tagadi laadalt sain omale originaal jawa 638 jikovi karpa, nagu mu eelmisel juba tehasest peal oli. Puhastasin ära, viskasin külge ja käivitus juba kolmandast matsust :) sõites andis küll tunda et peadüüsi peaks vähe timmima, aga sellega ei põle: vähemalt käivitub normaalselt. (pilt on netist võetud ja tundub koopia)
Image

Külge viskasin veel laibakad, et libedaga odavam kukkuda oleks ja hakkasin elektrit lõpetama. Äkki üritan veel see aasta ARKi jõuda. Suunatuledest on eraldi teema.

Image
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by hmm »

Ma ikoviga pole oma Vos1 mootorit veel proovinud, kuid K65V ajab ka hetkel asja ära (62V jäi nutuseks...). Tal muidugi üks pressitud pronkspulk piiraja veel peal, et ei lase segusiibrit täiesmahus avada ja jätab selle 50% juurde. Sissesõiduks hea aga tulevikku vaadates mitte, sest sissesõitu võiks ikka oma käsi regullima või siis oleks kruvga see piiraja lahendatud.

Sul ka kindlasti sissesõit veel ju tegemata. Vaimusilmas võiks ju sissesõit olla tehtud dünopingis või siis kuskil rullide peal, et ei peaks tavaliikluses vaevlema. Kuid sellist kohta, kus masin saaks kohapeal ~1500-2000km kontrollitud tingimustes vurada ja seda siis rahakotisõbralikult ju minu tutvusringkonnas pole.

V3 paistab sul suht kobe olema
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
LauriSS
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 28. Sep 2017 17:26
Location: Virumaa/Tallinn

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by LauriSS »

kesse siis vene ajal dünos sissesõitu tegi? :D Ma sellega väga pead ei vaeva, sõidan lihtsalt madalama koormusega, ilma piinamata. Isegi lääne rattaga ei pidanud mootori ehtaja vajalikuks sissesõitu teha, lihtsalt õli kiiremas korras ära vahetada....
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Lauri Voshod 3M 1989

Unread post by hmm »

lääneratas 4 takti... seal vahetadki õli tihedamalt, Vos ju 2T, uus õli ju iga kütusesõõmuga 8 )
Kui 2000km läbimine 50km/h, mis mootorile on ~2500RPM, siis enam vähem sama peaks välja tegema 2500RPM 40h kohapeal tiksumist... Osad võrrimehed on uue mootori 2x12h tiksutanud rasvase seguga enne kasutusse võtmist. sellise tegevuse juures ei tohi unustada jahutust e. ventikas ka puhuma mootorile jahedamat õhku, veel parem, kui mingi temeratuuri jälgimise võimalus silindri peal oleks.

Ka mu enda 125 hakkas korralikult elama, kui vähemalt 1000km sõidetud.

Düno oli lihtsalt huvitav pakkumine, seal oleks saanud ka veerimikule ja käigukastile rõhku.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply