Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Veeres järgmine ratas garaazi. Aastaks 1989. Paberid ok.

Pikemalt juttu, kui olen jõudnud puhtaks pesta ja põhjalikuma ülevaatuse teha. Samas otsin ka mõningaid juppe, nagu suunatulesi 2tk, akukarbi kaant, spido korpust, spidomeetrit, roolilüliteid, terve reflektoriga esituld...
IMG_20171106_134906_968.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5

Unread post by Nobody »

Kuna ostetud Planeta 5l oli omajagu osasi puudu või olid need väga halvas seisus, sai piilutud ka teisi rattaid. Hiljuti sai toodud juurde üks doonor, et Iz peagi edukalt liikuma saada.
IMG_20180723_225429.jpg
IMG_20180723_225416.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5

Unread post by Nobody »

Kuna juhtmestikku on aja jooksul sellel rattal lugematuid kordi ümber tehtud ja lapitud, siis ei saanud enam sellest segadusest aru. Tegin raami puhtaks juhtmetest, et uuesti koostama hakata. Plaaniks on vahetada ära veermiku kulunud laagrid, määrida võllid-liigendid ja koostada uuesti.
Vahepeal on õnneks kõik puuduvad osad leidnud tee minu juurde. 8 )

Mootoriga on veel eraldi teema, sellest kunagi tulevikus pikemalt. Hetkel on vaja garaazist mõned rattad välja saada..

Paar pilti ka hetkeolukorrast.
IMG_20181227_203141.jpg
IMG_20181227_222439.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Täna sai terve ratas üle vaadatud ja puuduvad osad leitud ning ühte kasti komplekteeritud. Samuti on järgmine samm nüüd üle vaadata liivapritsi ja värvimisse minevad raamiosad. Keermed ja erinevad tööpinnad kinni katta, mõned kohad võibolla üle keevitada/taastada jne.

Kas oskab keegi soovitada Tallinnas/Harjumaal/Raplamaal liivapritsijat ja samuti ka värvijat, kes võiks need detailid kruntida ja musta RAL tooniga katta? Kui tead mõnele sellele tööle tegijat, siis võib erasõnumiga märku anda.

Üks ülevaatlik pilt Iz Planeta 5 luukerest kah 8 )
BC20190103_003955.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Sarjast "Izhi mootorite remondiliin", sai täna lahti võetud selle Planeta 5 mootor defekteerimiseks ja remondiks.

Mootori ja raami number kattuvad. Selle üle on hea meel : )

Hoiatus, järgnevatel piltidel ohtralt punast silikoni. :lol:
20220125_161021.jpg
20220125_162559.jpg
20220125_171349.jpg
20220125_171411.jpg
20220125_172042.jpg
Meenutuseks mootoris olnud head ja vead:
Väntvõll näib korralik ja lõtkuvaba 15.0mm uue sõrmega, käigukasti hammasrattad head.

Teha on vaja väntvõlli rihtimine ja uued laagrid. Sidurikorvi hambad keskmiselt kulunud, üks siduriketas katki ja ülejäänud kettad korralikud. Sidurikorvi vedru katki, vedru seib puudu. Kolvil rõngas purunenud ja silindril kriips sees. Silinder vaja puurida remontmõõtu.

Osandatud mootor läheb koos teistega pesuvanni ning seejärel saab puudused likvideerida ja uute osade ja tihenditega koostada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Midagi toimus edasi. Uus laager hammarattale sisse. Korpused värvitud ning liikuvad osad puhastatud ja määrdega tagasi kokku.
BC20220223_225438.jpg
Samuti ootab väntvõll tegemist. Sain ka mõned kepsud. Pildil Hiina vs Izhmashi toodang. Kvaliteedi kohta ei iska miskit kosta. Visuaali näeb igaüks ise. Eks peab testima!
20220223_205737.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by teints »

See "Motomir" kirjaga on hea kvaliteediga, kuid olen näinud kahte kepsu millel on olnud sepistamisel tekkinud defektid. Hiljuti oli jama sellega, et keps ei mahtunud väntvõlli vahele kuna nende uute kepsude gabariidid on suuremad kui originaalil.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Karterid laual laiali. Võtsin eelnevalt kartereid kuumutades välja kõik vanad laagrid ja simmerid ning puhastasin tihendipinnad ning taastasin tihendipindade defektid. Mootor on varasemalt lahti käinud ja jälgede järgi pandud kruvikeerajat sinna, kuhu ei peaks.

Järgmisel pildil ülevoolukanali kuju Planeta 5 karteril ja võrdluseks allpool 1961. a Iz 56 karter.
IMG_20220918_220353.jpg
Eemaldasin samal moel teravad valujäägid ja faasisin sarnaselt servad. Nüüd tuleks veel klappima panna ülevooluavad karteri ja silibdri liites. Ühe poole karteri ava oli ühest servast ca 3mm sees pool.

Kui ülevoolude parendamise kohta on kellelgi soovitusi anda, siis kuulan meeleldi soovitusi. Silindri ülevoolu katted tulid ka kergest ära, sealt tuleks ka valujääke eemaldada.

Silinder vajab veel puhastust ning tuleb viia puurimisse. Kas Tartus oskab keegi mõnda sobivat silindripuurijat soovitada?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 327
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Prii »

Nobody wrote: 18. Sep 2022 22:13 Kui ülevoolude parendamise kohta on kellelgi soovitusi anda, siis kuulan meeleldi soovitusi. Silindri ülevoolu katted tulid ka kergest ära, sealt tuleks ka valujääke eemaldada.
Oleneb, kui palju teha soovid ja julged.

Ülevoolude osas saad need kohad ümaramaks lihvida/freesida.
Capture.JPG

Kolvi seeliku ülevoolu osa saad laiemaks freesida. Planetadele oli saada ka nn krossikolbe, kus seeliku ülevoolu osa ava oligi laiem. Pildil olevat kolbi on freesitud nii, et kolvi sees on tugevdusrant osaliselt allesjäänud.
Capture2.JPG

Veel julgem variant on näha minu Planeta ühelt pildilt näha, et kolvi seeliku olen lõiganud maksimaalselt laiaks.
Capture1.JPG
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Kas oled võrrelnud enne ja peale neid muutusi näiteks lõppkiirust? Minu eesmärk pole küll midagi enneolematut saavutada. Näiteks P3 mootor käib mul ilusasti peeneks. Kuid P5 mootor jääb lõpus kinni.

Ilmselt põhjused nendes kanalites ikka on...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 298
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Mattu »

Ülevoolude sujuvus on oluline. Kuidas P5-l väljalaskeava kõrgus hülsi ülaservast on, kas ja kuipalju see erineb tolle 56 omast?
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Nobody »

Mattu wrote: 19. Sep 2022 19:39 Ülevoolude sujuvus on oluline. Kuidas P5-l väljalaskeava kõrgus hülsi ülaservast on, kas ja kuipalju see erineb tolle 56 omast?
Hea küsimus, lähipäevil võtan mõlemad uuesti kõrvuti lauale.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 327
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"

Unread post by Prii »

Nobody wrote: 19. Sep 2022 18:17 Kas oled võrrelnud enne ja peale neid muutusi näiteks lõppkiirust? Minu eesmärk pole küll midagi enneolematut saavutada. Näiteks P3 mootor käib mul ilusasti peeneks. Kuid P5 mootor jääb lõpus kinni.

Ilmselt põhjused nendes kanalites ikka on...
Otseselt nii ei ole, et alguses panen mootori kokku lõikamata kolviga ning seejärel lõigatud kolviga. Hetkel on kõik kolm Planetat mul erinevate staadiumite peale lõigatud kolbidega, kuid neid võrrelda pigem keeruline, kuna muud tingimused on erinevad.

Ühesõnaga mina ühtegi soovitust ei julge anda, kuna ei ole ise leidnud seda retsepti, mis väga hästi töötab. Saan lihtsalt näidata, mida teinud olen, kuid otsustama pead ise, kui julgelt ja kas üldse tahad viiliga kallale minna.

Kui standardmootor ei käi hästi (ning eeldusel, et laagrid/tihendid/kulumisastmed on normis), siis esimesed asjad, mis puhastada/vahetada/seadistada, on ikka süüde-karpa-summuti.
Post Reply