Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Veeres järgmine ratas garaazi. Aastaks 1989. Paberid ok.
Pikemalt juttu, kui olen jõudnud puhtaks pesta ja põhjalikuma ülevaatuse teha. Samas otsin ka mõningaid juppe, nagu suunatulesi 2tk, akukarbi kaant, spido korpust, spidomeetrit, roolilüliteid, terve reflektoriga esituld...
Pikemalt juttu, kui olen jõudnud puhtaks pesta ja põhjalikuma ülevaatuse teha. Samas otsin ka mõningaid juppe, nagu suunatulesi 2tk, akukarbi kaant, spido korpust, spidomeetrit, roolilüliteid, terve reflektoriga esituld...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5
Kuna ostetud Planeta 5l oli omajagu osasi puudu või olid need väga halvas seisus, sai piilutud ka teisi rattaid. Hiljuti sai toodud juurde üks doonor, et Iz peagi edukalt liikuma saada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5
Kuna juhtmestikku on aja jooksul sellel rattal lugematuid kordi ümber tehtud ja lapitud, siis ei saanud enam sellest segadusest aru. Tegin raami puhtaks juhtmetest, et uuesti koostama hakata. Plaaniks on vahetada ära veermiku kulunud laagrid, määrida võllid-liigendid ja koostada uuesti.
Vahepeal on õnneks kõik puuduvad osad leidnud tee minu juurde.
Mootoriga on veel eraldi teema, sellest kunagi tulevikus pikemalt. Hetkel on vaja garaazist mõned rattad välja saada..
Paar pilti ka hetkeolukorrast.
Vahepeal on õnneks kõik puuduvad osad leidnud tee minu juurde.

Mootoriga on veel eraldi teema, sellest kunagi tulevikus pikemalt. Hetkel on vaja garaazist mõned rattad välja saada..
Paar pilti ka hetkeolukorrast.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Täna sai terve ratas üle vaadatud ja puuduvad osad leitud ning ühte kasti komplekteeritud. Samuti on järgmine samm nüüd üle vaadata liivapritsi ja värvimisse minevad raamiosad. Keermed ja erinevad tööpinnad kinni katta, mõned kohad võibolla üle keevitada/taastada jne.
Kas oskab keegi soovitada Tallinnas/Harjumaal/Raplamaal liivapritsijat ja samuti ka värvijat, kes võiks need detailid kruntida ja musta RAL tooniga katta? Kui tead mõnele sellele tööle tegijat, siis võib erasõnumiga märku anda.
Üks ülevaatlik pilt Iz Planeta 5 luukerest kah
Kas oskab keegi soovitada Tallinnas/Harjumaal/Raplamaal liivapritsijat ja samuti ka värvijat, kes võiks need detailid kruntida ja musta RAL tooniga katta? Kui tead mõnele sellele tööle tegijat, siis võib erasõnumiga märku anda.
Üks ülevaatlik pilt Iz Planeta 5 luukerest kah

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Sarjast "Izhi mootorite remondiliin", sai täna lahti võetud selle Planeta 5 mootor defekteerimiseks ja remondiks.
Mootori ja raami number kattuvad. Selle üle on hea meel
Hoiatus, järgnevatel piltidel ohtralt punast silikoni.
Meenutuseks mootoris olnud head ja vead:
Väntvõll näib korralik ja lõtkuvaba 15.0mm uue sõrmega, käigukasti hammasrattad head.
Teha on vaja väntvõlli rihtimine ja uued laagrid. Sidurikorvi hambad keskmiselt kulunud, üks siduriketas katki ja ülejäänud kettad korralikud. Sidurikorvi vedru katki, vedru seib puudu. Kolvil rõngas purunenud ja silindril kriips sees. Silinder vaja puurida remontmõõtu.
Osandatud mootor läheb koos teistega pesuvanni ning seejärel saab puudused likvideerida ja uute osade ja tihenditega koostada.
Mootori ja raami number kattuvad. Selle üle on hea meel

Hoiatus, järgnevatel piltidel ohtralt punast silikoni.

Väntvõll näib korralik ja lõtkuvaba 15.0mm uue sõrmega, käigukasti hammasrattad head.
Teha on vaja väntvõlli rihtimine ja uued laagrid. Sidurikorvi hambad keskmiselt kulunud, üks siduriketas katki ja ülejäänud kettad korralikud. Sidurikorvi vedru katki, vedru seib puudu. Kolvil rõngas purunenud ja silindril kriips sees. Silinder vaja puurida remontmõõtu.
Osandatud mootor läheb koos teistega pesuvanni ning seejärel saab puudused likvideerida ja uute osade ja tihenditega koostada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Midagi toimus edasi. Uus laager hammarattale sisse. Korpused värvitud ning liikuvad osad puhastatud ja määrdega tagasi kokku.
Samuti ootab väntvõll tegemist. Sain ka mõned kepsud. Pildil Hiina vs Izhmashi toodang. Kvaliteedi kohta ei iska miskit kosta. Visuaali näeb igaüks ise. Eks peab testima!
Samuti ootab väntvõll tegemist. Sain ka mõned kepsud. Pildil Hiina vs Izhmashi toodang. Kvaliteedi kohta ei iska miskit kosta. Visuaali näeb igaüks ise. Eks peab testima!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
See "Motomir" kirjaga on hea kvaliteediga, kuid olen näinud kahte kepsu millel on olnud sepistamisel tekkinud defektid. Hiljuti oli jama sellega, et keps ei mahtunud väntvõlli vahele kuna nende uute kepsude gabariidid on suuremad kui originaalil.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Karterid laual laiali. Võtsin eelnevalt kartereid kuumutades välja kõik vanad laagrid ja simmerid ning puhastasin tihendipinnad ning taastasin tihendipindade defektid. Mootor on varasemalt lahti käinud ja jälgede järgi pandud kruvikeerajat sinna, kuhu ei peaks.
Järgmisel pildil ülevoolukanali kuju Planeta 5 karteril ja võrdluseks allpool 1961. a Iz 56 karter. Eemaldasin samal moel teravad valujäägid ja faasisin sarnaselt servad. Nüüd tuleks veel klappima panna ülevooluavad karteri ja silibdri liites. Ühe poole karteri ava oli ühest servast ca 3mm sees pool.
Kui ülevoolude parendamise kohta on kellelgi soovitusi anda, siis kuulan meeleldi soovitusi. Silindri ülevoolu katted tulid ka kergest ära, sealt tuleks ka valujääke eemaldada.
Silinder vajab veel puhastust ning tuleb viia puurimisse. Kas Tartus oskab keegi mõnda sobivat silindripuurijat soovitada?
Järgmisel pildil ülevoolukanali kuju Planeta 5 karteril ja võrdluseks allpool 1961. a Iz 56 karter. Eemaldasin samal moel teravad valujäägid ja faasisin sarnaselt servad. Nüüd tuleks veel klappima panna ülevooluavad karteri ja silibdri liites. Ühe poole karteri ava oli ühest servast ca 3mm sees pool.
Kui ülevoolude parendamise kohta on kellelgi soovitusi anda, siis kuulan meeleldi soovitusi. Silindri ülevoolu katted tulid ka kergest ära, sealt tuleks ka valujääke eemaldada.
Silinder vajab veel puhastust ning tuleb viia puurimisse. Kas Tartus oskab keegi mõnda sobivat silindripuurijat soovitada?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Oleneb, kui palju teha soovid ja julged.
Ülevoolude osas saad need kohad ümaramaks lihvida/freesida.
Kolvi seeliku ülevoolu osa saad laiemaks freesida. Planetadele oli saada ka nn krossikolbe, kus seeliku ülevoolu osa ava oligi laiem. Pildil olevat kolbi on freesitud nii, et kolvi sees on tugevdusrant osaliselt allesjäänud.
Veel julgem variant on näha minu Planeta ühelt pildilt näha, et kolvi seeliku olen lõiganud maksimaalselt laiaks.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Kas oled võrrelnud enne ja peale neid muutusi näiteks lõppkiirust? Minu eesmärk pole küll midagi enneolematut saavutada. Näiteks P3 mootor käib mul ilusasti peeneks. Kuid P5 mootor jääb lõpus kinni.
Ilmselt põhjused nendes kanalites ikka on...
Ilmselt põhjused nendes kanalites ikka on...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Ülevoolude sujuvus on oluline. Kuidas P5-l väljalaskeava kõrgus hülsi ülaservast on, kas ja kuipalju see erineb tolle 56 omast?
Sõidan nagu suudan.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Hea küsimus, lähipäevil võtan mõlemad uuesti kõrvuti lauale.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Otseselt nii ei ole, et alguses panen mootori kokku lõikamata kolviga ning seejärel lõigatud kolviga. Hetkel on kõik kolm Planetat mul erinevate staadiumite peale lõigatud kolbidega, kuid neid võrrelda pigem keeruline, kuna muud tingimused on erinevad.
Ühesõnaga mina ühtegi soovitust ei julge anda, kuna ei ole ise leidnud seda retsepti, mis väga hästi töötab. Saan lihtsalt näidata, mida teinud olen, kuid otsustama pead ise, kui julgelt ja kas üldse tahad viiliga kallale minna.
Kui standardmootor ei käi hästi (ning eeldusel, et laagrid/tihendid/kulumisastmed on normis), siis esimesed asjad, mis puhastada/vahetada/seadistada, on ikka süüde-karpa-summuti.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Mõned pildid lähemalt ülevooluavadest ja karteritest. Esmalt uurisin lähemalt isale kuulunud Iz56 kartereid, mis olevat ostetud 70ndatel Kavori poiste käest ning mootor käis seal tegemises. Kahjuks originaalsilindrisse olid rõngad kinni roostetanud ning see on kuskil keldririiulil. Kuid karteri puhul oli näha, et ühe poole ava oli veidi viilitud.
Võrreldes Planeta 5 karterit ja sobitades sinna uut tihendit. Esimese asjana tuleb kontrollida, et tihendi äär ei jääks sissepoole takistama. Veel mõned pildid kanalite valuäärtest ja mitte kattuvusest.
Puudu on sobiv frees kanalite tasandamiseks. Valikus on Proxxoni 3mm tsangiga, Metabo otsfrees (suurem) 6mm tsangiga. Rendipinnal väikse kompressori tõttu välistaks suruõhuga variandid. Millist otsfreesi ja tööriista soovitate?
Võrreldes Planeta 5 karterit ja sobitades sinna uut tihendit. Esimese asjana tuleb kontrollida, et tihendi äär ei jääks sissepoole takistama. Veel mõned pildid kanalite valuäärtest ja mitte kattuvusest.
Puudu on sobiv frees kanalite tasandamiseks. Valikus on Proxxoni 3mm tsangiga, Metabo otsfrees (suurem) 6mm tsangiga. Rendipinnal väikse kompressori tõttu välistaks suruõhuga variandid. Millist otsfreesi ja tööriista soovitate?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Mina ostsin omale terve komplekti erinevaid karbiidfreese siit:
https://www.okidoki.ee/item/muua-karbii ... /11415788/
Kuna paremaid proovida pole saanud siis julgen soovitada.
Hetkel on pildil kõik ühesugused kuid mina ostsin talt erineva kujuga vist 10tk
https://www.okidoki.ee/item/muua-karbii ... /11415788/
Kuna paremaid proovida pole saanud siis julgen soovitada.
Hetkel on pildil kõik ühesugused kuid mina ostsin talt erineva kujuga vist 10tk
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Ma arvan, et Espaki proxxoni riiulist võiks igasugu sobivat leida selleks, milleks sul tarvis. Ma olen sealsete asjadega seni küll kõike muud jõudnud freesida, kui silindri aknaid kõvasti laiendanud aga arvan, et nendega saab hakkama. Ma küll harjutaks mõne pekkis asja peal enne, et käsi kindlam oleks ja mõtleks läbi kus ning mismoodi läheneda. Ma oma sixday silindri aknaid natuke kohendasin siis higi alguses ikka tilkus laubalt... 
Sõidan nagu suudan.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Ma olen teinud nii 6mm sabaga pneumofreesiga kui ka tavalise akutrelliga. Viimasega läheb jube kaua aega lihtsalt. Freesi kujudest sobis mulle kõige rohkem käbi kujuga (midagi sellist, aga freesi osa on suurem) ning ümara otsaga silinder.
Re: Iz Planeta 5 "Punane Kotkas"
Võtsin täna lauale ühe Iz Planeta 3 viilitud silindri. Kahjuks pole teada selle päritolu ega ole mul ka ülejäänud mootorit. Ilmselt tuli mingi "kõik kuurisisu korraga" diilist kunagi kuskilt. Silinder ise paistab korralik ja 0-mõõdus. Kerge pinnarooste on tekkinud. Võiks üle hoonida ja mõnele rattale prooviks külge panna.
Peamised muudatused võrreldes näiteks P5 omaga.
1) ülevoolud ühtlustatud ja altpoolt umbes 2.5mm laiemad, kui originaalis
2) sisselaskeava laiem ja kõrgem, kui originaalis
3) väljalaskeavad oluliselt suuremad, kui originaalis
4) kolvi servad ühtlustatud välja- ja ülevoolu avadega
5) kolvi altservad suurendatud ülevooluavadega samasse laiusesse
Foto viilitud silindrist: Võrdluseks pealtvaade Planeta 5 silindrist Väljalaske avast vaade sissepoole viilitud silindril. Sisselaskeavade võrdlus järgmisel pildil. Viilitud kolvi pealtvaade.
Peamised muudatused võrreldes näiteks P5 omaga.
1) ülevoolud ühtlustatud ja altpoolt umbes 2.5mm laiemad, kui originaalis
2) sisselaskeava laiem ja kõrgem, kui originaalis
3) väljalaskeavad oluliselt suuremad, kui originaalis
4) kolvi servad ühtlustatud välja- ja ülevoolu avadega
5) kolvi altservad suurendatud ülevooluavadega samasse laiusesse
Foto viilitud silindrist: Võrdluseks pealtvaade Planeta 5 silindrist Väljalaske avast vaade sissepoole viilitud silindril. Sisselaskeavade võrdlus järgmisel pildil. Viilitud kolvi pealtvaade.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.