M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
MinsKross
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 19. Oct 2015 23:24

M103

Unread post by MinsKross » 14. Apr 2018 23:49

Kajastan oma projektiratta teemat siin.
Kõik sai alguse sellest, et tahaks mujal peale raja sõita ning nö kergemat, odavamat :D masinat liiklemiseks. Lisaks nädalavahetustel midagi nokitseda.
Niisiis saigi uuritud kel mida on ning sai midagi ära toodud. Teadsin vaid, et tegu on Moskva 125cc 3. käigulise aparaadiga
mis on lahti võetud kujul. Mõningat uurimist kasutaja hmm käest ja piltidega võrdlemist sai kindlaks, et tegu on M103 isendiga. Mootoriks M1M.
Kolahunnikuga koju jõudes tegin igast asjast pildid ja hakkasin vaikselt edasi nokitsema. Raam, porilauad, küljekarp, amordiprillid survepesuriga
puhtaks. Bensiinipaagi jätan esialgu nii nagu ta on, tolmu alla, sest värv koorub, roostetab ja igaljuhul see -M- kuju säilitada nii kauaks kui võimalik.
Mõni pilt ehk pika teksti kõrvale -
30264660_2085583295060236_1078927850981031936_n.jpg
30441642_2085583325060233_8298873188155129856_n.jpg
30442786_2085583321726900_3307855683914825728_n.jpg
Selge see, et peale kümmet aastat seismist on mõni asi jalutama läinud nagu näiteks:
-esituleklaas koos kroomvõruga,
-süütelukuvõti,
-ühe poole jalaraua pulk -
-dokumendid :( need ehk leiab. Neid asju on kindlasti veel mida pole jõudnud tähele panna.
Eesmärgiks seaks ehk selle, et saaks rattad alla, mootor peale ja mõni ring teha, edasi vaatab kuidas tahtmist, aega on.

Online
MinsKross
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 19. Oct 2015 23:24

Unread post by MinsKross » 15. Apr 2018 12:28

Reedese- laupäevaga said esiamordid natuke hooldust. Lahti võetud, puhastatud, pildistatud. Vana õli mingi raas oli sees...
Tulevikus peaks uued tihendid hankima, hetkel vanad peavad. Muidugi ei tea mis sõites välja tuleb...
IMG_20180413_212136.jpg
Sisse sai Motuli 10w
esiamordiõli.jpg
Kuna düüsid, kanalid on suured siis võiks ka 15w õli sinna uute tihenditega ära katsetada, saab ehk parem.

Mootoril käike sisse lülitades märkasin, et käiguvahetus hoob käib kuidagi tühjalt ringi, lahti võttes olid nuudid kulunud, peamiselt hooval endal ning varasemalt mingi õllepurgi plekk sinna ümber pandud :D jällegi puhastama ja uurima, ehk saab toimima. Kui ei siis korralikum leida.
Varasemalt jäi töötavana seisma, mingiaeg lahkan seda mootorit lähemalt. Samal ajal eemaldasin lenksult ja selle kinnitustelt suurem osta roostet ära.

Tagakiigevõlli keermed tuleb uuesti keermestada, kulunud ning keegi lahti võttes haamriga andnud.
kiigevõll.jpg
Samas on ühe poole keere imelikult lühike, umbes mutri jagu- peaks ehk pikem olema? Olen kaalunud ka treiali juures uut tegemast.
Tagakiigest edasi, taguamortide juurde tuleb leida neile uued kinnituspuksid, alumised mõlemil kadunud.

Post Reply