1978 IMZ M67 Ural

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Teen ühe teema juurde, kuna nn raskemasinate teemasid siin väga ei ole. Enda teise külka teemat on hea sirvida kroonika mõttes ning mõtlesin ka selle tsikli siia kirja panna.

Ratta soetasin 2017 alguses Osta.ee oksjonilt. Kuna paar sõpra olid omale väga korralikud Uralid ostnud, siis mõtlesin, et tahaks endale ka ühte. Probleem on selles, et mulle meeldib ehitada. Seega mina muidugi ei ostnud sõidumasinat vaid jällegi projekti. Müügikuulutuse pildid lisatud allpool. Sealt on näha, et seis on armetu, kuid mitte lootusetu. Ratta kallal olen jõudu mööda tegutsenud ning üritan tagant järele siia enamuse üles kirjutada

Image Image Image Image
Last edited by Prii on 21. May 2018 16:30, edited 1 time in total.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 URAL

Unread post by Prii »

Paika peab ütlus, et kõige odavam on kokkuvõttes osta kohe korralik ratas. Mulle siiski meeldib rohkem vanu ronte uuesti elule aidata ja läks nii ka seekord. Eesmärk ei ole ratast originaalseks ja ilusaks ajada. Peamine on ta tehniliselt rahuldavasse korda seada ning uuesti tänavale tuua. Kuna sisuliselt oli tegemist minu esimese vene bokseriga, siis ei teadnud masinast alguses midagi, kuid eks ta vaikselt hargnema hakkas.

Esimene pilt oma uues kodus:
Image

Esimese asjana, nagu ikka, võtsin kätte Palu raamatud ning vaatasin üle kõik neljataktilistega seotud osad, millest ma põlise kahetaktimehena olin varasemalt põgusalt üle lennanud. Samuti on palju abi olnud sõpradest, kelle jupivaruga on nii mõnigi asi kiiremini läinud.

Vaikselt hakkasid tulema jupid. Veebruaris 2017 töötav käigukast, märtsis Dnepri külgkorv ja kardaani tükid. Aprillis ostsin Osta.ee oksjonilt Urali paagi. Kui maksma hakkasin, selgus tõsiasi, et müüjaks oli seesama isik, kellelt ma kunagi selle Urali algselt ostsin. Seega konkreetse masina oma paak jõudis uuesti masina külge:
Image

2017 samaks ajaks oli masin piisavalt komplektne, et hakata mootoriga tegelema. Suvel Urali jaoks kahjuks aega ei leinud ning mootori häält kuulsin esimest korda alles novembri alguses 2017. Jällegi oli oma osa mängida sõpradel, kes tulid garaaži ratast vaatama ning juttu ajama. Jutu käigus vaikselt nokitsesin ratta kallal ning käivituseetri abiga sai mootorist esimesed hääled ka välja võlutud. Paar päeva peale seda sai veendutud, et mootor suudab töötada ka bensiini abil.

Aasta pärast tsikli soetamist sai ennast ja kogu 7 asja kokku võetud ning sammud maanteeametisse seatud. Tähed olid soodsad ning väljusin sealt uue registreeerimistunnistusega. Taheti alul vana number ära võtta, kuid pisikese kauplemise peale sain selle jälle alles jätta. Suuri numbreid enam palju liikvel ei ole, seega otsustasin kindlasti alles jätta.
Image

Masin tegi esimese sõidu minu käes 2018 märtsi lõpus. Sellest hetkest tänaseni on vahetunud esituli ja armatuur Urali õigete vastu, üles on leitud laadimine ning elektrijuhtmestik uuesti üles ehitatud.
Image Image

Järgmisena peaks ära vahetama peaülekande tihendid ning kontrollima, kas hambuvus on õige. Ma ole kunagi seda tööd teinud, seega kui kellelgi on häid juhendmaterjale jagada, siis võib siia postitada.
Last edited by Prii on 02. Jul 2018 10:23, edited 3 times in total.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Urali rindel on toimunud arenguid.

Peaülekande remonditud ning hambuvus kontrollitud. Abiks oli Youtube ning FB neljataktiliste grupist leitud pildid:
29258341_376198562854745_855294650544553984_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg (10.65 KiB) Viewed 35859 times

Väikeseid asju vahepeal tehtud palju:
1) Nukkvõlli simmer vahetatud. Sealt tuli lekkis suht palju õli ning arvasin, et simmeri vahetus teeb asja korda. Kontaktide eemaldamisel selgus, et tegelikult oli simmeri plaat lahti ning käis koos nukkvõlliga ringi. Kuna juba lahti oli, siis vahetasin ära simmeri ning plaat läks silikooni ja uute kruvidega kinni.
Image

2) Vasakpoolne silinder ja silindripea käis maas ning tihendid läksid vahetusse. Loodetavasti õlilekkeid jälle vähem. Silindripea tihend oli väga kehva ning tundub, et lasi lausa kolmest küljest läbi. Kerge lihv, uus tihend ning tundub, vähemalt hetkel, et leket ei ole.
Image

3) Õhutorud paika sobitatud ning õhupuhasti paigaldatud. Vanadest õhutorudest lõikasin sobiliku pikkusega tüki ning need sai uuemate kummimuhvidega paika sobitatud.
Image

4) Summutid tihendatud, kõik tuled töökorras

Lähiajal vaja veel teha mõned väikesed asjad, nagu küünlajuhtmete õigest avast vedamine, istmekronsa keevitamine, aku kinnitus vaja teha. Peale seda hakkas tänavale tulemine juba paistma.
Attachments
29258341_376198562854745_855294650544553984_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg
29216343_376198012854800_3741573808021045248_n.jpg (10.65 KiB) Viewed 35865 times
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Tegin Uraliga esimese "pikema" tiiru. Kokku ca 2,5 km.
Kui alguses töötas kenasti, sõidu lõpus läks vasakpoolne silinder miskipärast väga kuumaks. Küljes on K-301 karburaatorid, Dnepri õhupuhasti, klapid on reguleeritud. Nõelad peaaegu täiesti üleval, segukruvid suht välja keeratud. Tühikäigu segu läheb K-301'l rikkamaks ikka siis, kui segukruvi välja keerad?

Peale seda, kui olin lasknud mootoril maha jahtuda, oli kusagile ära jahtnud ka säde. Ei viitsinud otsima hakata ning jätsin järgmiseks korraks.

Paar värsket pilti ka:
Attachments
20180719_204405.jpg
20180719_204321.jpg
20180719_204435.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Vasakpoolse silindri liigse kuumenemise probleem oli tõenäoliselt selles, et väljalaskeklapp ei pidanud väga. Ei osanud enam midagi muud kontrollida, seega võtsin plokikaane maha ning soveldasin klapid. Proovisõidul enam niimoodi kuumaks ei läinud, nagu eelmisel korral.
Lisaks paagi tagumiste kinnituste juurest keevitusega leke likvideeritud ning juhiistme kinnituskronsa keevitatud.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Urali tegemine on mulle nii huvitav kui ka väsitav. Huvitav seepärast, et õpid uue masina lahendusi, väsitav seepärast, et kui oled näiteks korra mingi sõlme ära teinud, siis võib juhtuda, et mõne aja pärast tundub, et see ei saanud piisavalt hea ja ei jää muud üle, kui see sõlm uuesti teha. Täna sai peale tööd korraks garaaži. Mulle tundus, et viimati kardaani paigaldades ei saanud mootoripoolne kardaani ots piisavalt mootoripoolse munaka sisse. Vahetasin kardaani välja. Samuti ei liikunud tagumine pidurihoob piisavalt hästi ning peale tehase keevituspritsmete likvideerimist hakkas normaalsemalt tööle. Kraanile said uued tihendid pandud. Kasutasin bensiinikindlaid O-rõngaid.

Ega kellelgi ei ole sobivat süütelukku pakkuda? Sobib vist igasugune madalam vene süütelukk (Ural, Dnepr, uuemad Izid).
Capture1.JPG
Capture1.JPG (39.3 KiB) Viewed 35462 times
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Täna sai tehtud 10+10 km sõit sõbra juurde ja tagasi. Mootor töötas, laadimine toimis, käigud toimisid, tagadiffer ei ulunud. 70-80 tugeva vastutuulega ei olnud probleem.

Siiski ei ole ära suutnud lahendada kuumaks minemise probleemi. Õliks 20W-50 mineraal, küünlad pigem mustad, K301 karpad, süüde märgi järgi, käivitub hästi, summutiteks isetehtud resoka tüüpi asjandused. Kuumaks läheb kohe nii, et mootor kärssab. Keegi oskab pakkuda, kust alustada?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by hmm »

Ma ju täpselt ei tea selle mootori mehhaanikat, kuid igaks juhuks küsin, et suunata mõtetele.
Kas silindrite kompressioonid on samad? Rõngad korras, klapivahed õiged, silindrid sama mõõtudega jne..
See, et süüde on märkide järgi pandud - see selleks, kas süütehetk on ka reaalselt õigeaegne. Ega juhuslikult pole mingit viivitust või anomaaliat. Stroboga (signaal küünlajuhtmelt) võiks seda kontrollida - no nii igaks juhuks, välistamaks süüte varajasust. Loomulikult on küünlad ja küünlajuhtmed uued ning sama tootja omad...
Kas karburaatorid on sünkroonis ehk siis mitte ainult sarnases sätetes (nõelad-kruvid) vaid mõõteseadmetega sätitud paika. Njah natuke näitavad ka küünlad seda tulemit aga...

Kas mustemad küünlad on õlist või rikkast segust...

Muide igaks juhuks proovi süütesüsteemi osi ja karburaatoreid vahetada, kui viga kolib on probleemi tekitja enam vähem lokaliseeritud. Kui probleem ei koli otsi mehhaanikast.
http://ural-dnepr.net/wbb3/index.php?pa ... eadID=1137
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by teints »

Mul olid Dnepril kunagi idetehtud summutid, aga liiga tihedad olid. Sellepärast tahmasid küünlad kiiresti ära. Kui heitgaasid välja ei pääse, siis muutub segu silindris lahjaks. See võibgi ülekuumenemist põhjustada.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Mõõtsin ära surved. Mõlemad silindrid jäid olid 8,5 kanti. Veits lahja on, aga vähemalt ühtlane. Kloostrimetsast sai soetatud karburaatorite üleminekud, et külge panna sõbralt saadud K68 hiinakad.

Esiteks tuli kõik sirgeks lihvida, kuna tegemist oli tõenäoliselt otse valuvormist tulnud detailidega. Sama hooga lihvisin ka karpade flantsid tasaseks ning puhastasin ära.
20180930_110811.jpg

Paigaldus siiski nii lihtsalt ei läinud. Üks tikkpolt otsustas pooleks minna ning kuna keevitust käepärast ei olnud, siis tuli välja puurida.
20181003_182940.jpg

Lõpuks said karpad külge ning sai ka väike testisõit tehtud. Masin nagu käib veidi paremini, aga soojalt ei taha käima minna. Tõenäoliselt ei tea veel täpselt, kui palju toorest/uputamist/gaasi käivitamise hetkel andma peaks.
20181004_181637.jpg

Hodomeetri näit hetkel 03824
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Reede õhtul sai ikkagi ette võetud üks pikem sõit. Kuna kolm sõpra sõitsid Tallinnast Jõgevale korvidega, siis otsustasin Urali proovile panna ning nendega liituda. Kogukilometraažiks tuli ca 200 km. Kaotustest saab mainida tulede lüliti, mille Jänedal ära remontisin ning kokkujooksnud spidomeeter.
imgpsh_fullsize.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Laupäeval käisin korra garaažis. Tegin täpselt järgnevas järjekorras: ühendasin aku, lõin kaks korda ette, tõmbasin karburaatorite toorehoovad üles, lülitasin süüte sisse ning andsin vänta. Masin hakkas ilusasti mõlema silindriga tööle.

Sellest võib aga järeldada ühte asja - kraan lekib.

Antud olukorra lahendamiseks näen järgnevaid variante:
1) Proovida olemasolevat kraani parandada abrasiivpastaga. Olen seda kunagi proovinud ning ei ole õnnestunud häid tulemusi saavutada.
2) Jätta olemasoleva kraan alles, kuid panna kummagi karburaatori kütusevooliku vahele lisakraan (midagi sellist).
3) Osta uus KR15 kraan. Kahjuks ei ole usku uute kraanide pidamisvõimekusse.
4) Panna ühe väljundiga Jikovi kraan ning jagada T-liitega karpade vahel ära.
5) Võtta parendus ette kapitaalselt

Kõik variandid tunduvad halvad. Kellelgi on häid mõtteid?
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 98
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by suslik83 »

kui orig. pole oluline...tunduks ikov kõige soodsam koos T liitmikuga.
viimane versioon pildil tundub yhe väljvooluga ning eeldab ju ikkagi T liitmikku...milleks paaki lõhkuda, kui ikov teeb sama asja ära?
minu MTZ05`l (1 silindriga sapikas koos oma vibraga põhimõtteliselt) istub peale erinevate vene junnide seadistamist/katsetamist juba kolmandat aatsat ikov otsas (soetasin linnutee Jawa poest) ja küte püsib paagis...kuidas kütte läbijooksuga peale T liitmikku on, ma muidugi ei tea...mul traktoril liitmiku vajadus puudub, kuid karpani on 6mm voolikut pea 1m ning vahepeal ka diisli filter (näen läbipaistvast korpusest kytte olukorda...karpal K16 ujuki nõel ei pea).
elu ongi mäng!
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Mattu »

Jikovi kraan kahte karpat ära ei toida on minu arvamus. See ei pruugi ühte Jikovi karpatki ära toita...

Aga kas selles kahe väljundiga kraanis ei saa kasutada ühe väljundiga vene kraani tihendeid? Ma ei mäleta enam - niipalju aastaid on möödas nende sees kaevamisest aga ma julgeks arvata, et üks tšehhi kraan kahte pütti ära katta ei jõua. NB! See uus poest tulev Jikovi kraan on ka selline, mis esimesed päevad võib lihtsalt joosta - igalt poolt nagu viimasega näide oli. Tõsi, siis hakkas pidama, enam-vähem.

Mina otsiks uut veneaegset kraani siit ja automotost - kuigi kuulutustele vastamine pole vist enam moes - äkki keegi ikkagi reageerib.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by teints »

Jkovi kraan on ainuke varjant mis peab. Kahele karburaatorile ei jää ühest kraanist väheks. Mul on olnud Jkovi kraan Dnepril ja K750m -l.
Vene kraanidest üks kümnest peab mõnda aega.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Tänud arvamuste eest. Mul on kahel Planetal, K175-l ja Turistil kõigil Jikovi kraanid. Kraani mure on see, et originaalne sõel ei mahu ära, nii et kraan jääb tegelikult täiesti paagis oleva sodi meelevalda. Samuti olen kraanid enne paigaldamist kontrolliks lahti võtnud. Ühel olen ka reaalselt valudefekti avastanud, mis oleks hakanud kummitihendit sööma.

Mattu, sõbra Jawa 634-l oli pikka aega mure, et põhjatulega sõites hakkas nagu täristama üleval ning lõpp oli puudu. Vahetas tihendid kraanis ära ning probleem kadus.

Ise arvutasin nii, et kui võtta 20l/100km kiirusega 100km/h ehk 20l/h. See tähendaks, et minutis peab kraan suutma läbi lasta 0,33l kütust. Kui reaalne katse seda hulka kinnitab, siis peaks Uralile kraan olema piisav. Kui teints on oma neljataktilistel ka reaalselt Jikoviga sõitnud, siis see lisab ainult kindlust juurde antud lahendusega edasi minna.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Mattu »

Mhmh, ja seal tuleb kindlasti ka paagikorgi õhutusava kontrollida. Mul oli ühe 360-ga sarnane probleem, et ei saanud nagu kätte ja tee mis tahad, paremaks ei saa. Kuni tuli idee keerata paagikork lahti. Ava korgil on küll olemas ja alumisel küljel ka, kuid midagi peab seal kinni olema. See aga tähendab, et kütus jookseb ka aeglasemalt peale.
Sõidan nagu suudan.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Ka Uralile kulutasin pühade ajal mõned tunnid.
Esiteks otsustasin armatuuris puuduva neutraali tule puudumise lahendada. Vedasin kaabelduse, ühendasin ära, kuid siis selgus, et enam ei anna käigaukasti lüliti massi, kui vabakäik sees on. Tallinnas viimati kontrollisin testriga, siis lüliti töötas.
Teiseks võtsin ette spidomeetri. Viimase sõidu ajal lõpetas see kiiruse näitamise. Laiali lammutades selgus, et nõela vars oli pooleks murdunud. Asenduse sain ühelt teiselt spidomeetrilt ning läks kokku tagasi.
48918838_795135790822884_8198230078501421056_n.jpg
Kolmandaks sai paigaldatud Jikovi kraan. Sobivat metallkolmikut kusagilt ei leidnud ning seega tegin ise vasktorudest. Bensiini veel paaki ei jõudnud valada, nii et seda kuulete kunagi hiljem, kas see kombinatsioon ennast õigustab või mitte. Mainin veel ära, et Jikovi kraan istub Urali paagile väga hästi. Alles saab jätta ka Jikovi paagisisese sõela, mis näiteks Izile ei mahu.
49439899_997972720403047_5137350231175725056_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Tegusat uut motokuurlastele!

Kraani läbilaskevõime mõõtsin ära. Suutis see kahete pudelisse 1 minutiga anda summaarselt ca 0,5l kütust, mis peaks olema piisav. Samuti käisin sõitmas ning nii ühtlaselt maanteel kui ka lumisel kruusal tundus OK. Seega omalt poolt võin hetkel kinnitada teintsi väidet, et Jikovi kraan õigustab ennast bokseril.

Spidomeeter töötab kenasti, kuid selgus, et olen seieri vedru liiga optimistlikult pingutanud. Hetkel 60-70-ga sõites näitab seier 40 kanti.

Käivitamise olen enam-vähem käppa saanud. Külmalt toored üles ning ilma gaasi andmata käivitub paarist löögist. Soojalt tuleb gaasitrossid pingule keerata ning siis vänta anda.

Summutite osas kardan pigem, et nad on liiga "otseläbi". Sõprade masinad on originaalsummutitega pigem vaiksemad.
teints wrote:Mul olid Dnepril kunagi idetehtud summutid, aga liiga tihedad olid. Sellepärast tahmasid küünlad kiiresti ära. Kui heitgaasid välja ei pääse, siis muutub segu silindris lahjaks. See võibgi ülekuumenemist põhjustada.

Ega kellelgi ei ole korvi istet pakkuda? Korv on K750M, K650 või MT9 oma, kuid sobib ka teiste bokserite iste. Kellelgi äkki joonised ette jäänud kusagil netis?

Mida oleks vaja järgmisena teha:
1) Uurida kuumenemise põhjuseid
2) Veljed sirgestada
3) Pidureid parendada (esimene on sisuliselt ainult nime pärast)
4) Rehvid vahetada
5) Kasti neutraali lüliti parandada
6) Korvile iste leida
7) Esitule pirn vahetada
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Laupäeval tegime sõpradega ühe külgkorvide sõidu trassil Paljassaare - Jõgeva. Sõit oli raske ja meeleolukas, kuna sulalumega kaetud metsateel külkad väga liikuda ei tahtnud ning peale pimeduse saabumist olime sunnitud asfaltile tagasi pöörduma. Kokku oli 5 külkat: kaks Jawa 634-ja, üks 638, üks Dnepr ning minu Ural.
Untitled.png

Libedal teel juhtus nii mõnigi äpardus. Võtsin liiga paremale, mille tagajärjel korvi ratas hange võttis ning tsikli järele tõmbas. Midagi hullu ei juhtunud ning inimjõul sai ratas tagasi teele aidatud.
51622270_2314991391867491_2267215619541696512_n.jpg

Enne sõitu sai korrastatud:
Pidurid said paremad
Rehvid vahetatud kolmel rattal
Kahte velge sirgestatud
Esitule pirn vahetatud
Korvile lisatuli
Mootori, kasti ja ülekande õlid vahetatud

Reis ei möödunud siiski viperusteta, kuna mõlemad kaanetihendid hakkasid läbi andma. Tõenäoliselt sellest, et läbi sulalume surudes läks mootor päris kuumaks (korralik pööre oli pidevalt peal) ning ratta alt viskas vahepeal lund silindritele. Korra pingutasin polte, kuid pidama enam ei jäänud. ca 20 km enne lõppu lõi parema poole kaanetihendi üldse poolenisti minema. Peale seda masin enam vändast käima ei läinud, kuid kambaga lükates võttis õnneks siiski tule torusse. Teise ja kolmanda käiguga meelitades tõi siiski koju ära.

Eks tuleb pead maha võtta ning vaadata, kui palju hävingut toimunud on. Tagasi alguses või veel algusemas alguses.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by hmm »

Vägev, et selline sõit ettevõeti, ainult kaherattalisega oleks tiba jama olnud (ainult ehk naeltega oleks OK)
Siin linna peateedel kannatab isegi sõita, kuid soolaläga sees veel ei soovi.

Ja masina vastupidavus võrreldes teiste külkadega?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

hmm wrote: 11. Feb 2019 13:39 Vägev, et selline sõit ettevõeti, ainult kaherattalisega oleks tiba jama olnud (ainult ehk naeltega oleks OK)
Siin linna peateedel kannatab isegi sõita, kuid soolaläga sees veel ei soovi.

Ja masina vastupidavus võrreldes teiste külkadega?
Me varem eraldi talvesõitu ei ole teinud. Seekord sai ette võetud, kuna Talverallile tsikleid ei lasta.

Dnepril jamas laadimine ning lõpus ei tahtnud mootor ka hästi töötada. Põhjust veel ei tea. Üks 634 jooksutas tagumise ratta lahti, nii et pidurikilp keeras ringi ning tõmbas trossi puruks. Teisel kahel Jawal probleeme ei olnud.

Tundub, et mul jätkub 2018 saaga, kus peale igat suuremat sõitu käis mootor raamilt maha ehk siis minu ratas kõige logum
Last edited by Prii on 04. Sep 2019 16:21, edited 1 time in total.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Mootor osaliselt osandatud. Korvipoolne pea väga halvas seisus. Kaanetihendi vahelt läbi käinud tuli on teinud korralikku hävitustööd.
53530382_2108778629235569_4312044532645494784_n.jpg

Järgmiseks tuleb metallimeeste uksetaguseid kolistada, et kas keegi sellise asja on nõus parandusse võtma.

Kui kellelgi siinsetest on pakkuda M67-36 parempoolset pead, siis olen huvitatud. Juhtpuksid, klapid, vedrud jne võivad kõik puudu olla.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Ural on saanud omale palju uusi juppe. Uued Poola kolvid koos rõngaste ja sõrmedega. Saksast korralikud õlirõngad ning tihendi moodi tihendid. Sain ka ühe paari kiirema neljanda käigu hammasrattaid. Viiliga proovides on kõvasti pehmemad, kui originaalid. Koostasin siiski ühe varuosakasti nendega ära ning mingil hetkel viskan külge.
Urali jupid.png

Muus osas on vahetatud väntvõlli ja nukkvõlli laagrid ning kepsude rullid. Silindrid on puurimises.

Terasem lugeja võiks veel küsida, et mis sai silindripeadest? Silindripead on hetkel ühe meistri käes tegemises ning sellest pajatan, kui asjad valmis.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by teints »

Dnepri Almoti kolbidel olid viletsad kolvisõrme stopperid. Ma lõikasin stopperitel need paigalduskonksud maha ja freesisin kolvile sõrmeava serva soone stopperi eemaldamiseks. Sõrme otstesse tegin faasid.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Prii wrote: 11. Feb 2019 18:53
hmm wrote: 11. Feb 2019 13:39 Vägev, et selline sõit ettevõeti, ainult kaherattalisega oleks tiba jama olnud (ainult ehk naeltega oleks OK)
Siin linna peateedel kannatab isegi sõita, kuid soolaläga sees veel ei soovi.

Ja masina vastupidavus võrreldes teiste külkadega?
Me varem eraldi talvesõitu ei ole teinud. Seekord sai ette võetud, kuna Talverallile tsikleid ei lasta.

Dnepril jamas laadimine ning lõpus ei tahtnud mootor ka hästi töötada. Põhjust veel ei tea. Üks 634 jooksutas tagumise ratta lahti, nii et pidurikilp keeras ringi ning tõmbas trossi puruks. Teisel kahel Jawal probleeme ei olnud.

Tundub, et mul jätkub 2018 saaga, kus peale igat suuremat sõitu käis mootor raamilt maha ehk siis minu ratas kõige logum
Teemat lugedes tuli meelde, et tahtsin talvesõidu kohta paar täpsustust lisada. Need annavad ehk parema pildi selle sõidu raskusastmest :D

Nimelt on selgunud siin ajaga, et talvesõit ikka lõhkus korralikult rattaid.
Dnepri mootori mittetöötamise põhjusteks olid auk kolvis, otsakorral süütepool ning üks väga halb juhtmeühendus. Suvel sai omanik veel korra sama poole kolbi vahetada sinna põlenud augu tõttu. Tõenäoliselt karburaatori vertikaal-horisontaalülemineku vahelt tõmbas lisaõhku.
Jawa 638-l avastati hiljem, et elupõlise soolomasina tagaratta kodarad olid nõiaväel niivõrd lõtvunud, et pöid sai külgsuunas ca ühesentimeetrise amplituudiga liikuda.
Jawa 634-l tekkis mootorisse korralik laagrikohin ning lahti võttes selgus, et kõik kolm väntvõlli laagrid olid kuuma saanud. Kuna kolvigrupp oli ka juba viimases kulumisastmes, siis teeb omanik sellele mootorile hetkel kapitaalremonti.


Urali mootori osas on asjad maru visalt edenenud. Küljes on kolvid ja silindrid. Silindripeade külgepanek jäi nende eelmainitud vertikaal-horisontaalüleminekute taha. Nimelt silindripeas olevad kinnitusavad ei ole õigetes kohtades ning samuti on K68 karburaatori kinnitusavade tsentrid keskava tsentrist madalamal. Ühesõnaga valmistatakse kummalegi poole eraldi jooniste järgi loodetavasti sobivad detailid. Pead ise tunduvad väga head. Juhtpuksid Volvolt, klapid, kiilud ja taldrikud VW-lt, klapivedrud uuemalt Uralilt. Samuti -2mm, et kõik kraatrid siledaks saada. Selle kompenseerimiseks 1mm paksune plaat silindri alla ning 1mm paksune peatihend. Loodetavasti saab piisav.
Attachments
70149788_680991339080677_2627077571925245952_.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Nädalavahetuse võib kokku võtta järgmiselt:
Image
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Nagu eelmises postituses kirjutasin, siis masin töötab jälle. Läks kohe tööle, nagu ei oleks vahepeal maha võetudki.

Üldine kokkuvõte, mis mootoriga tehtud sai:
1) Väntvõlli remont EHW-s koos väntvõlli laagrite ja simmerite vahetusega (SKFi toodang)
2) Silindrite puurimine ja hoonimine
3) Almoti kolvikomplekt, kahe Almoti õlirõnga asemel üks Schöttle oma. Kolvide kaal paika aetud.
4) Silindripeade remont Teearu juures - vahetusse läksid klapid, juhtpuksid, taldrikud, vedrud, kiilud. Lisaks -2mm lihv, et krassid välja saaks.
5) Silindri alla 1mm paksune alusplaat ning silindripea alla 1mm tihend.
6) Karburaatorite horisontaal-vertikaalüleminekud üles joonistatud ning laserlõikusest kummalegi poolele eraldi detailid tellitud.
7) Karburaatoritele tellisin Aliexpressist hunnik düüse. Hetkel läksid sisse läänemaailma tähistuses 120 suurusega düüsid.
8) Uued siduri vahekettad
9) Küünaldeks dneprimeeste soovitusel NGK B4HS.

Sisse ostetud tööd olid väntvõlli remont ning paigaldus, silindrite puurimine, peade remont ja detailide laserlõikused. Muu tegin ise. Reaalselt on raha kulunud peaaegu 900€.

Klapivahed panin esialgu igale poole 0,3. Tegemata jäi seadmete puudumise tõttu nukkvõlli ning kontaktide nukkmuhvi tõusude mõõtmine, mis võib hiljem hakata mõjutama käiguühtlust. Keegi siinolijatest 12V Soveki süüdet kasutab ja soovitab?

Edit: Uus mootor läks vahele ca 4200 näidu pealt.


Paar pilti ka:
Attachments
70874455_394941024497017_7775893480290648064_n.jpg
71030086_714544449063379_648823151580413952_n.jpg
Last edited by Prii on 15. Jun 2020 08:38, edited 1 time in total.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Sellel nädalavahetusel kahjuks midagi eriti teha ei jõudnud Uraliga. Külge läks Kurtnast saadud üks tagumine jalaraud (töötab ka kiige alumise asendi kummipuhvrina). Samuti sai varukäigukasti käimalöömisvõll ühe võrra kõrgemale tõstetud, et käimalöömishoob normaalsemasse asendisse jääks.
retro
Posts: 6
Joined: 22. Nov 2005 01:00

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by retro »

Prii wrote: 24. Sep 2019 13:03 Keegi siinolijatest 12V Soveki süüdet kasutab ja soovitab?
Kasutan (küll ühepütase IZ peal) - vaja on teist süütepooli, kontaktsüüte oma ei sobi (primaarmähise takistused olid erinevad, kui õigesti mäletan). Ise võtsin Valeo oma.
Olen rahul - kontakidega oli pidevalt mingi jama (uudistoodangu nigel kvaliteet), nüüd pole käivitumisega probleeme olnud.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Vahepeal sai Osta.ee-st üks Sovek ligi võetud. Pühapäeval panin külge. Säde parem, kui enne ja tühikäigul käib palju ühtlasemalt.
Kaablite mahutamiseks tuleb blokki või kaant lõikuda, kuna kontaktiruumist süütepooli juurde liigub nüüd 3 juhet endise 1 asemel.
Attachments
sovek.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Masin käivitub-töötab normaalselt.
84495257_188136845725279_595808965791580160_n.jpg


Kuna mul on kas tõenäoliselt kas K650 või MT9 korv, siis sellel ei ole originaalis korvipidurit. Kusagilt hankida ka ei õnnestunud ning tegin K750A esipidurist. Natuke tuleb kilpi lõikuda ning istub hästi.
86217667_701594517040314_1574178481183391744_n.jpg


Lisaks lammutasin laiali 6 Urali velge. Nüüd peab sealt parimad komponendid välja valima, korrastama ning komplekteerima. Otsustasin, et ei viitsi enam "kandiliste" ratastega sõita. Kevad ei ole kaugel!
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Veebruaris jäi ratas pakkudele, kuna otsustasin, et viskavate velgedega enam sõita ei taha.
Capture.JPG

Algselt plaanisin väikeselt teha, aga läks ikka suureks. Hunnik rattaid osandatud, pritsitud, värvitud, uued kodarad, kaks uut pöida. Vanad pöiad vanametalli hunnikusse, et ei tuleks tahtmist uuesti kasutada. Hetkel 4 tk koostatud ning rohkemate tegemiseks peab kodaraid leidma või vanad tsinkimisse saatma.
Capture2.JPG

Korvi põhja otsustasin ka ikkagi ära vahetada ehk hetkel selle lappimine pooleli.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Ural sai veidi kilomeetreid soolona. Käivitub hästi, töötab rahuldavalt. Õhufiltri korpuse lasin ümber teha, et saaks kasutada traatide asemel filtrit MAN C1415. Külgkorv kahjuks endiselt valmis ei ole, kuid vaikselt ikka edeneb.

Läbisõidu näidik 4228
masinist
Posts: 3
Joined: 20. Dec 2010 01:00
Location: Viljandi- Jõgeva

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by masinist »

Hei, kas veljed said pulbervärviga tehtud?
Vaja samamoodi 3-4 ratast korrastada, aga pole veel otsustanud, et mis tehnoloogiat kasutada.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Veljed said tehtud meetodil liivaprits -> buvanol -> traathari -> nitrolahusti -> pulberkrunt -> pulbervärv. Pildil juba seismisest tolmused veidi.
imgpsh_fullsize.jpg
Kunagi sai Turisti rolleri plekid tehtud samal meetodil, aga pulbri asemel tegin vedelvärviga. Ütleme, et ülihästi on vastu pidanud.


Lisaks on ka korv saanud endale uue põhja ning Urali identiteedi ehk korviluugi. Värvitöö tegin ise. Polnud kaua teinud, seega jooksma ikka mõned kohad suutsin lasta, kuid õnneks mitte midagi väga hullu ning Urali üldise rotika välimusega sobib. Hetkel on tegemises korvi istmed. Jälle 0 rahaga: puitosa olemasolevast materjalist, porolonid tuttava kaudu mööblivalmistaja jääkidest (vedrusid ei pane), termatiin olemasolevatest varudest, õmblustöö teeb ema :D
Attachments
imgpsh_fullsize (2).jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Korvi istmed said valmis ning tulemus jäi üllatavalt hea. Kõik materjalid olemasolevad või tasuta saadud ning töö enda poolt välja arvatud õmblusmasina töö, millega aitas ema.
Attachments
144731267_338865370637954_5347568926254775130_n.jpg
Last edited by Prii on 02. Feb 2021 14:28, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by hmm »

Egas midagi, pead korraldama õmblemise laagri, kus motokuuri tegelased tulevad oma istmete töötoaga kohale. Mõne õlle kõrval saab ehk ka istumisalused valmis teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Tegime sõpradega laupäeval ühe kevadsõidu. Ise pidin alguses Izhiga minema, kuid kuna sõbra Urali käigukast otsustas hakata tegema kahtlaseid hääli, siis ei riskinud sellega tulla. Andsin oma Izhi talle ning startimise asemel hakkasime minu kõnealust Urali sõiduks valmis seadma. Pumpasin rehvid täis, kontrollisin õlid, laadisin akut. Koos sõpradega said tööle külgkorvi tuled ning külge esiklaas. Sõit oli ise ca 150 km. Mootor alguses töötas küll nagu kehvasti, kuid pärast 15 km hakkas üha normaalsemalt tööle. Segu pean veel üle vaatama, kuid üldiselt väga hull ei olnud. Sõidu keskel keerasin maha tühituuri ning pingutasin tagumist pidurit. Lõpus kadusid ära esitules lähi - ja kaugtuli. Muus osas töötas ratas hästi.
277924210_1747241682147729_4405859961330583784_n.jpg
277845092_518201823190902_462869268145836555_n.jpg
277454427_664284331449514_924776029453078263_n.jpg

Lisaks video tingimustest, millesse masinaid viime:
https://youtu.be/lAyCTaA1kWg%5D

Läbisõidunäidik 4408
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Nädalavahetusel otsustasin korra kõnealust masinat vaadata. Viimane sõit toimus siis eelmise postituse kohaselt 2022 aprillis. Hea oli see, et pärast aku paigaldamist ning õlitaseme kontrollimist käivitus masin koheselt. Sellega ka vist head asjad kahjuks ka lõppesid. Tundus, et tegemist vajavate asjade list kasvas iga tunniga.

Ei saanud lahti tagumise piduri murest. Nimelt on see on/off variandis, kus miskipärast sujuvalt vajutades lööb lihtsalt piduri blokki. Tundub, nagu liiguks klotsid oma kohalt minema. Lahti võttes mingit konkreetset viga tuvastada ei suutnud.
Esituled sain tööle tagasi, kuid siis kadus ära laadimistuli. Süüte sisselülitamisel see enam särama ei hakanud. Pirni kontrollisin. Generaator samuti laeb normaalselt. Tundub, et pean millalgi ikkagi selle juhtmestiku laiali lammutamise ning uuesti ülesehitamise ette võtma...
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Mattu »

Tere ja head uut! Mis mõõdus krossirehv taga all on?
Sõidan nagu suudan.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: 1978 IMZ M67 Ural

Unread post by Prii »

Mattu wrote: 01. Jan 2024 19:17 Tere ja head uut! Mis mõõdus krossirehv taga all on?
Head uut aastat! Ma täpselt ei mäleta, aga peaks olema 110/90R19. Mul on spets ratas selle jaoks koostatud, mille pöid on rummu suhtes ca 1 cm nihkes, et kardaani vastu käimise muret oleks vähem.
Post Reply