Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm » 18. Apr 2019 21:22

Tormihoiatus...
Täna sai kohe kihutada. Eelmine K58 mootor, mis aiste vahel oli, on kohe vähemalt 2x või isegi rohkem uimasem. Vana raam kohe hüppas linnavahel, isegi jawa 350 tundus uimasem...
90 polnud mingi probleem, ühelegi sõidautole jalgu ja maha ei jäänud, mis rakveres ja selle ümber sõitsid.

Komplekteeritud mootori jõudu minu ja K58 raami liigutamiseks piisavalt.
Samas käigukast ei taha korralikult töötada:
1. käiguvahetuse hoob ei liigu vabalt e. ei liigu ise algasendisse tagasi.
2. 2 käik ei taha lahti lasta, et käike alla liigutada.
3. ei tunneta mis käik just sisse läks kas II - või läks juba IV....
4. kogu sidur on uus, midagi pole väga pingul, vedrud korralikud lühikesed aga ikkagi 2 käigu ~5000rpmi juures libiseb....


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1836
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 19. Apr 2019 20:25

Siduri paneb libisema vale käigukasti õli näiteks.
See 90km/h on küll tore uudis.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. May 2019 10:26

Möllamis on nii palju, et pole isegi aega rahulikult logi pidada...
Siduri pani libisema liigne sidurivarda eelpingutus - lasin lõdvemaks ja korras.
Käigukasti läks motul Transoil expert 10W40
Küttes Motul 2T 710 1:25-le
Maksimaalne kiirus, mis ma tast kätte sain oli 105 gps järgi. 90-95 tuleb rauda valutult, edasi on selline kogumine...
Masin on suhteliselt stabiilne just 90 sõites - see üllatas. Saaks veel paremaks, kui amordid hooldada.
Valgustus on niru... kommutaator võtab kogu valgustusvoolu 5,5-6V peale...

Esimene tagasilöök oli ka - nimelt 90-95 sõites hakkas järsku jõudu kaotama... täristama kippus. samas 70 sõitis hästi. tühikäigul popsus ka ilusti.
Esimene mõte oli, et ei saa kütet kätte, sest kraanist ikka nirises 5L 40 min... Sai kraan korda tehtud, kuid ikka jama.
Säde oli, kuid nõrk.
Sai ossiga kõik geneka väljundid läbi käidud - tundusid OK olema... säde 2500 pöörde (elektridrelliga ajasin mootorit ringi) juures katkendlik.
Egas midagi, korraks teine kommutaator peale (samad nr, kuid 82a. väljalase) ja voila kõik korras.
Masin läks jälle 1-2 löögist käima.

Masin sai ka uue juhtmestiku 1,5mm2 kaablitega... et asi kindlam oleks ja kõik vajalikud väljundid töötaksid - massi vedasin ka ohtratl.

Ehk siis 251 kommutaatoritel on see häda, et süüteahela lõpukondekas on 160V... kui see saba annab, siis sädet netu. Osadel on 2x1uF 160V kondekat ja ühe lõppemisel suudab teine kuidagi moodi veel töötada.
Kaasaegsematel on kondekate pingetaluvus vähemalt 250-400V ja kommutaatorid töökindlamad.

Teine kehv asi nendel on vahelduvvoolu pinge stabiliseerimine - üleliigse pinge suunatakse maandusesse, mis koormab genekat ja raiskab niigi vähest särtsu...

Seega on vaja ehitada (komplekteerida) korralik süüde ja pingeregulaator, millel väljundid 12V (esituledele ja suundadele) ja 2x5V 2-3A... (tel laadimine + veel mingi jama)

Nüüd sõitu...

Edit pärast sõitu...
Tuvastatud asjad:
1. töökindlam süüde vaja komplekteerida ja paigaldada. Töökindluse all mõtlen stabiilsust ja vajadusel ka sättimist, sest need plokid ei ole nüüd väga kindlad asjad. Sellega koos vaja inspekteerida küttesegu - gaasirutska viimane veerant mootori töösse muutusi ei too, pigem liigub paremini kui 15% täisgaasist järgi lasta. Seega ehk liiga rikas segu... Õhupuhasti vaja suurema läbilaskevõimega paigaldada...
145km küttekulu on ~8L (enne sõitu paak täis ja peale sõitu on paagi põhjas ~1L kütet (paak 9L) e. ~5,5L/100km, kui rallida 90-95km/h, kuid eks kahe nädala pärast ole teada palju kütet sain lisada.
Korralikuma kütteseguga ja õigeaegsema tugeva süütega on võimalik mootorist rohkem välja pigistada ning seeläbi ka ökonoomsemaks saada.

2. Väljalaske süsteem on vaja tihkemaks saada - alates ühe leegika mutri lahtikerimisest, väljalaskegaaside ühenduskohtadest välja immitsemisest kuni summutite kinnitusteni välja. Et ei tekiks olukorda, kus asjad teepeale pudenevad.

3. Üldelekter - vaja ikkagi 12V ja 5V väljundeid ja võimsust, et 12V 55W esitulepirn saaks hiilata. Suunakad ja pidurituli + standartsed seadmete laadimised (telefon ja akupank nt...)

4. Käigukast vaja korrastada - juba kokkupannes ei tundnud see käigulülitamise trummel väga hea vaid "käis kah". Tulemus ongi - käib kah... ehk siis sõidetud saab aga käikude vahetamine on selline otsi-tunneta-meelita.

5. Esipiduri võimsusest tunnen puudust - no ei võta piisavalt, tagumine on OK - veab ratta ilusti plokki, kuid kerge ratas sellest pidama saa. Esipidur on see, mis asja kiiresti seisma jätab. Paaril korral tundsin esipiduri efektiivsusest puudu - 2x kui summuti teele pudenes ja ühel korral keeras sõiduauto ette...

6. Veljed - need vaja lihtsalt uued.

Ehk siis:
Teine raam ja kõik K58 stiilis asjad külge. Liikuvad ja tehnilised osad voss2 juurde ning natuke kompunni ja kooslus töösse.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. May 2019 13:20

Pühapäeval sai siis järgmised 201km sõidetud.
Keskmine kiirus ~67 max 109 (no ei märganud kus GeoApe gpsist selle leidis, jalgratta spidol oli 97 max)

Enne sai korrastatud eelmise sõiduga kaasnenud defektid:
1. Summutid tihendatud ja kinnitatud täiendava poldiga (eesmine polt ka lisatud). Asendatud lahkunud kaasreisija jalaraud.
2. Süütelukk kinnitatud neetide asemel poltidega ja voolitud plastikust võtme koopia.
3. Puhastatud õhufilter (filtriõli takistas õhu juurdepääsu garburaatorisse)
4. Hangitud täiendav tööriistakott.

Eelmise sõidul kasutatud kütus taastatud täpselt 9L läks paaki.

Sõitma minnes oli Jänedani vastutuul ja see andis korralikult tunda. No ei olnud lippamist vaevu hoidis 83km/h. Kui tuult polnud, siis 90 aga üle selle nagu ei kuidagi.

Jänedal, oodates Jawa/izhi mehi, kes Aegviidust sõitsid kõige sirgemat teed Jänedale ~30min... :roll: , võtsin korraks küünla maha - see oli täitsa must. Seega segu liiga rikas. Langetasin karpas ühe sälgu võrra nõela. Pärast seda toimingut sai enam vähem 85-90 sõita. Kohati ikkagi oli jõuetuse tunne ja mõned taktid jättis vahele.
Lisaks märkasin, et mootori tagumise kinnituspoldilt oli mutter minema läinud ja poldi üksi jätnud - see jäi sinna lõpuni alles, kuid mootori tagumised kinnitused ei teinud oma tööd...
Kaunissaare veehoidla juures avastasin, et vasaku leegika mutter tahab ennast lahti kruvida... õnneks sain enne jaole ja pingutasin mutri kinni (kuigi enne sõitu sai see üle käidud ja tihendatud. Kuid eks tihendusnöör liikus paika ja mutril pinge kadus...) Kuni sõidu lõpuni sellega enam probleeme polnud.
Lisaks tundsin, et sadul kuidagi vedel... avastasin, et üks tagumistest sadulakronsteini poltidest on otsustanud lahkuda... Pingutasin eesmist ja loodsin, et see jääks alles... iga 10 km tagant sai seda pingutatud.
Soodla poe juures avastasin, et esitule reflektor on otsustanud ka keerama hakata... Pirn hõõgub sõiduajal...
Soodla poe juurest Kiiule minnes (hooga loomulikult) kadus sõiduajal vedu... vaheta käike alla üles no ei midagi :| Lõpuks sõitis Nobody kõrvale ja ütles, et kett on maha tulnud 8O No mis seal ikka, kett peale ja nõks pingutust juurde ja sõit sai jätkuda.
Soodlast Kiiule sai siis keeratud nii palju kui torust tuli ja ega eriti midagi tulnudki - 80-96... Järsku pörrrr pörrr - küte hakkas lõppema, kraan reservi peale ja hooga edasi...
Kiiul sai tänu Madeussri rahapatakale 7L kütet peale pandud ja paak sai täis. Keerasin ka reflektori õigesse asendisse tagasi.
IZ/Jawa/BMW liikusid TLN poole ja mina siis mööda käänulisi teid Narva-TLN maanteest põhjapoolt RAkveresse.
Jällegi polnud masinal tuju 85km/h rohkem peale kruvida... egas midagi lasin keti nõks lõdvemaks ja vopsti 90 rauas.
Joaveskil sai telefoni aku tühjaks ja Geoape otsustas peatuda... Tulles mööda Lahemaa teid ja Võsu-Rakvere teel, sai 90-ga ilusti kulgetud - krdi külm oli ilm selleks ajaks...
Järgmine keti maha tulek oli Rakveres veaduktilt alla tulles... kiiresti kett peale ja mõni km sõitu ja kodus ta oligi.

Eks kett tule maha, et ta juba nõks kulunud ~2000km sõitnud... Tagaratta hammakas rohkemgi ja see nõks kitsam ka. Ratta sirgust pole viimasel ajal täpsemalt paika pannud... kuid 175 üüratu jõuga võisid poolkuu pingutused ka järgi anda.

Seega kolm suuremat muret on:
1. Mootori kõikuv jõuetus.
2. Käigukasti käikude meelitamine ja otsimine...
3. Sõiduajal lahkuvad asjad...

Aga masin sõidab, kuid ootab oma õiget raami, et praegune saaks 125sele tagasi minna.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 809
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 13. May 2019 20:51

Väga huvitav lugemine, nagu vendade Grimmide muinasjutus.
Ise ei taha Iz- ga üle 85- 90 lastagi. Sõidumõnu kaob ära. Olen lasknud pikka trassi isegi 75 ga. Mõnus kulgemine oli, vaat et linnulaulugi kuulis.
Kuid jõudu tegemistes.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. May 2019 22:15

Huvitaval kombel on minul (mitte minust füüsiliselt suurematel isikutel) sellega väga mugav ja nauditav 90-ga sõita.
Kui tean, et masin suudab korralikult töötada, siis kütte kokkuhoiu ja linnulaulu nautimise (noh ümbruse vaatamise pigem...) mõttes võiks ju ka 80-ga täristada... gaasirutskat järgi andes.
Sõites ja ka aeglaselt liikudes ei ole kohanud, et linnud tahaksid jääda oma kohale/tegevuse juurde, kui neile töötava mootoriga K58-ga lähenen :roll:

Hetkel pea maksimumiga sõites läheb ~7L 140km peale... ehk siis ~5L/100km, mis pole nüüd teab mis hull aga paak on ju ainult 9L. See aga tähendab seda, et iga 150km tagant peab tankima.
Kui masina saaks 90km/h kiirusel 4L/100km liikuma, võiks iga 200km tagant 8L juurde kupatada ja jääks ~20 km sõidureservi tankla otsimiseks.
Kütuse kokkuhoid ei ole nüüd eesmärk, kuid korras asjad raiskavad vähem bensiini ja õli sama teekonna läbimisel.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1836
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 16. May 2019 11:44

Need K tüüpi karbussid ei ole kõige paremini õnnestunud. Ma soovitaks hankida kusagilt uuema Jawa Jikov karbuss.
Usun, et sellega oleks kütuse kulu ja minek stabiilsemad. Süüteks soovitaksin Teletorni motopoes pakutavat KTM süüdet.
Hind oli suht mõistlik, tuled ja viled saad ka normaalselt tööle. Ise ehitada on tore aga alati peaks olema ka mootorratas, millega murevabalt sõita.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 809
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 16. May 2019 17:52

Minu Planeta 5 kui paagi täis tankida siis saan sõitta Lellest Hiiumaale ja tagasi. Ükskord tegin katse liitrine anum, ja start maantee äärest. Kiiruseks valisin 80 km/h ja liitriga läbis Planeta 30 km. Keskelt läbi 4,5 l /100. Kusjuures 2 silindrilised 350 tarbivad rohkem kütust kui ühe silindrilised 350. Minu kogemus.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. May 2019 00:36

Hommikul transportisin katseprojekti Tartusse ja seal hea nädala sees linnavahel paugutada ning sissesõitu teha.
Mootor sai korralikumalt raamile kinnitatud, istmele leidsin ka asenduspoldi, tagaratta jooks sai sirges aetud - tänu viltusele asetusele viskas ketti maha... nüüd korras.
Täna sai siis võrrimeestega (m1A) väikse ringi tehtud põhja pool Tartut, kuid väljasõit hilines k58 pärast... siduritross tahtis katkeda... võtsime jupi maha, nii trossilt kui kõrilt ja paikasin uue poltkinnitusega otsa... no sai enam vähem. See tross sai siis 2a. tagasi ostast hangitud... km kuskil 1500 kandis ehk.
Peab ikka laskma vähemalt kaks komplekti Teletorni all poes teha - seega enne reisule minekut vaja kindlasti üks paar trosse kaasa varuks võtta (sidur+gaas) + parandukomplekt ka koos vastavate tangidega.
Hetkel on sõidetud 538km + nipetnäpet ~15km enne spido panekut. Masin hakkab juba vaikselt elama ka.
Sai sätitud veel nõela - tõstetud üks sälk veel e. lastud alla poole, küünal liiga must veel.
Lisaks õhupuhasti läbipuhutud. Peab ikka suurema läbilaske võimega asja hankima - ei tahtnud teine enam käimagi minna... nii umbes oli selle 200 km-ga.
Väga rakse oli võrrimeestega kulgeda 50 km/h... ei ole hea kolmas käik ja 4 jaoks kiirus liiga väike...
Elekter vaja üle vaadata - pirnid on 6V 35+35W sai kontrollitud, tagapirn ka 6V 2W aga ikka nagu väga tuhm... vaevalt 3V jookseb tuledele... ei aidanud ka hallkarbi vahetus.
Edit2: Asi korras - no genekal oli asu y alla ühendatud ja sealt ta ei jõuagi 35W+2W välja anda... nüüd ilusti O klemmil ja tuled säravad :wink:

Reedel tuli üks pakk Saksamaalt (https://www.tkm-racing.com)/, sai tellitud 19" kroom pöiad, K58-le ka komplekt kodaraid ja 4mm numbrirauad ja üks kraadidega ketas.
Väga kiiresti tuli ~1n ja ~145€ koos saatmisega.

Nüüd oleks hädasti vaja ühte voshod2 kroomitud rummu - tagumist. Esimene on olemas, siis saaks ühesugused tilulilu asjad alla.
Kodarateks lähevad pea aegu võrri 19" kodarad aga -5mm lühemad ja 3mm paksused.
Rigal on 192mm paksusega 2,65. kuid on vaja 187 ja 3mm sirgeid.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. May 2019 00:21

681km on tänse õhtuga ette kerinud.
Sai suurem õhufilter hangitud, see omakorda nõudis nõela tõstmist e. segu rikkamaks muutmist - nüüd keskmises sälgus. Nõelal kokku 5 sälku.
Masin hakkab juba elama ja erksaks muutuma. Kiirendus on päris OK ja honda NC750 tegelane sai vaevalt eest... no 70 kiiruse juures pole enam midagi teha... aga kuni sinnani on nagu peaaegu võrdne võrdsega.
Sidur ikkagi tahab libiseda 85-90 juures, keeran gaasi põhja ja mootori pöörded tõusevad - sidur libiseb, siis vaja järgi anda ja hakata kiiruse kasvu meelitama.
Eks mingi hetk pean vist teise õli sinna panema ja ehk ka teised sidurikettad. Praegu originaalsed eboniidist...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. May 2019 23:23

Täna siis järgmised 119km ja nüüd 810 km sõidetud. Tegin pisikese tiiru Põlvasuunal ja sain voshod 2 rummu. Nüüd poleerin selle läikima ja saab hakata velgi komplekteerima.
Ei saa ikka väga rahule jääda ja tööd on veel kõvasti.
See mootor ikka väristab K58 raamilt juppe... nüüd otsustas sõiduajal lahkuda spidoka klaasihoidev võru koos klaasi ja tihendiga, õnneks märkasin viimasel hetkel ja sain kõik jupid kätte. Lisaks tegi jehhat bensiinikraani hoob... ÜLejäänud ajsad veel alles.
Aga masin sõidab heitlikult - kohati pole 105km/h kiirus probleem ja seda siis 5km järjest sõita... siis jällegi vaevaliselt 80...
Puhastasin 100km läbimisel õhufiltri ja vopsi suudab rahulikult 90-ga sõita.
Samas gaasi viimane osa pole hea... ehk siin jõuab kätte süüte+küttesegu+ muud vidinate tolerantsi piir.
Sidur libiseb, kuid olen hakanud tunnetama käiguasti tööd ja suudan käike meelitada enam vähem hästi.
1-2 väga ok. 2-3 kuidas juhtub, ehk siis kui kiirendades 1-2-3 siis lülitub ilusti, kui aga jääd 2 käigu peale pidama, no kurja... siis on meelitamist.
3-4 tuleb alati meelitada ja seda siis vahepeal 3-2-3 lülitada ja uuesti 3-4 - kohati viskab vaba vahele.
Seega mootoriga veel tööd on.
Ahjaa tänane sõidulogi. Ei tasu GPS max kiirust usaldada - 130km/h ei olnud täna kuskilt... lisatud digitaalnäidik fikseeris 104 max ja teda usun rohkem.
https://www.geoape.com/tracklogs/-5921


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
izjupiter5
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 02. Dec 2006 01:00
Location: põlvamaa
Contact:

Unread post by izjupiter5 » 26. May 2019 23:34

hmm wrote:
23. May 2019 23:23
Täna siis järgmised 119km ja nüüd 810 km sõidetud. Tegin pisikese tiiru Põlvasuunal ja sain voshod 2 rummu. Nüüd poleerin selle läikima ja saab hakata velgi komplekteerima.
Ei saa ikka väga rahule jääda ja tööd on veel kõvasti.
See mootor ikka väristab K58 raamilt juppe... nüüd otsustas sõiduajal lahkuda spidoka klaasihoidev võru koos klaasi ja tihendiga, õnneks märkasin viimasel hetkel ja sain kõik jupid kätte. Lisaks tegi jehhat bensiinikraani hoob... ÜLejäänud ajsad veel alles.
Aga masin sõidab heitlikult - kohati pole 105km/h kiirus probleem ja seda siis 5km järjest sõita... siis jällegi vaevaliselt 80...
Puhastasin 100km läbimisel õhufiltri ja vopsi suudab rahulikult 90-ga sõita.
Samas gaasi viimane osa pole hea... ehk siin jõuab kätte süüte+küttesegu+ muud vidinate tolerantsi piir.
Sidur libiseb, kuid olen hakanud tunnetama käiguasti tööd ja suudan käike meelitada enam vähem hästi.
1-2 väga ok. 2-3 kuidas juhtub, ehk siis kui kiirendades 1-2-3 siis lülitub ilusti, kui aga jääd 2 käigu peale pidama, no kurja... siis on meelitamist.
3-4 tuleb alati meelitada ja seda siis vahepeal 3-2-3 lülitada ja uuesti 3-4 - kohati viskab vaba vahele.
Seega mootoriga veel tööd on.
Ahjaa tänane sõidulogi. Ei tasu GPS max kiirust usaldada - 130km/h ei olnud täna kuskilt... lisatud digitaalnäidik fikseeris 104 max ja teda usun rohkem.
https://www.geoape.com/tracklogs/-5921
Sõitsid minu kodust ka mõõda, olin väljas ka samal hetkel sa sõitsid mõõda ,masin liikus tõesti kiirelt, enne Kooskora orgu oli vist küll 100/ km masinal sees, hääled jõudsid kõrvu juba mitmeid km. varem, usud või mitte isegi see oli kuulda kui sa Mooste suurel ristmikul gaasi alla lasid.
Vahva projekt, jõudu!



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. May 2019 09:37

Eks see hääl ole sellest, et summutite lõpusõelasid mul kahjuks pole... ise sõites on suht OK, kuid eks ümberkaudsetel ole see vist teine tunne.
Ehk peaks need sõelad ka hankima, siis võib olla saab teistsuguse vastusurve ja asi muutub, loodan, et paremaks aga kui paremaks ei lähe, siis need oma kohale ka ei jää ning peab häälega harjuma.
Voshod 2M+ masinatele paigaldati juba uued summutid, mis pidid olema "efektiivsemad" võrreldes vanadega... olen kaalunud uuemat tüüpi summuteid, kuid visuaalne pool jääb niruks... see vana ja kulunud "oma mahla" ilme on kuidagi meeldima hakanud.
Kui kloonike hakkab liiga ilusaks saama, siis võib ju ilusama viimistlusega juppe külge kruvida.
Hetkel töötab mootor nende (Voshod1) summutitega konkreetselt ja iga takt selge, ka soojalt on suht taktid ilusad, kuigi just siis tuleb mõni purin korraks.
Läbipuhumise efektiivsust kontrollisin silindripea mahavõtmisega 21. aprillil. Eks peab nüüd uuesti korraks kaane maha keerama, kuigi Põlvas oli küünal suht ilusa näoga.

Põlva-Mooste lõigul liikus masin tõesti hästi ja hoidsin seal kiirust ikka 90 piires, kohati läks 95 peale, kuid kiiremini mitte. Korra tegin ka peatuse umbes selles kandis, et wazest mälu värskendada, et kuhu sõita. Aega sõitmiseks oleks ju olnud, kuid Tartust sai paak täis pandud ning ei soovinud suuresti üle 130km ringi teha just kütte otsasaamise kartuses. Võnnu piirkonnas pole ju palju tanklaid. Teine asi oli selles, et päike hakkas solgiämbri kukkuma, mul tumevisiir ees ja kurivaimu temperatuur hakkas ka koos päiksega langema.

Teine kord andke märku, kui planeeritava teekonna lähedale jääte, sest katseprojektiga teel olles minul kuhugi kiiret pole ja pidurid töötavad.
Masin liigub järgmise kuu jooksul suuresti Tartu piirkonnas.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. May 2019 22:41

Täna täitsin paagi silmini ja sinna mahtus 5,9l küttesegu. Enne 119km liikumist sai samuti paak silmini täis pandud (st hakkas isegi üle ajama...)
Seega arvutuste kohaselt kasutas masin keskmiselt 5l/100km kütust ka seekord... Samas ~10 km 100km/h, 40km gaas põhjas aga üle 85 ei läinud, kohati tegi pörrrr kui gaasi põhja keerasin.... ja ülejäänud sõit siis 90km/h. Seega kütuse "laristamist" oli ikka küll ja veel.

Tehase andmetel võtab masin (voshod 2/2M/3) "uue meetodiga mõõdetuna" 4,4l/100km, kuid mõõtmise aluseid ei tea... .
Vana mõõtmise korral 2,8l/100km. "Vana mõõtmine" oli siis ilma kaasreisijata ja pagasita sõit asfaltteel mitte kiiremini kui 35-45km/h kiirusega,
K58 näit oli 2,45l/100km. Kui sõitsin 125 mootoriga 70km/h, siis kuluks sain 4,5L/100km...

Nüüd natuke pildimaterjali ka.
See oli siis õnnelik tähelepanek, kui märkasin spidomeetri katte eemaldumise soove ja klaas oli juba lenksuhoidjate juurde vajunud.
20190523_173407.jpg
Peatus Võnnus. Sellel ajal helistas üks tegelane, kellet kunagi sai soetatud voshod2. Asi selles, et ta leidis dokumendid üles ja saaks teha ostu-müügi lepingu ning vossi ametlikult arvele....
Müüdav voss... viewtopic.php?f=6&t=24269
20190523_202600_001.jpg
Võtsin täna ette ja puhastasin spidomeetriajami, kuna mingi jama läbi ei kandunud pöörlemine trossile üle... sai puhastatud ning märkasin, et üks klamber oli oma pesast välja tulnud ja tross ei ulatanud korralikult hambumisse.
20190527_201627.jpg
Paigaldasin minsk M105 spidoka ajutiselt, kuniks leian õigele spidokale terve klaasivõru...
20190527_204214.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 809
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 28. May 2019 17:48

Kas voss on siis sul hetkel alles, või müüdud.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. May 2019 18:25

voss on müüdud, sain ka juba ostjaga ühendust ning andsin dokumendi omanikule tema kontakti.

Siin nüüd heietan, et mul oli ju olemas paljud asjad, mida ehk oleks nüüd vaja. nt:
Õhupuhasti kopsikuid, tagumise hammasrata kiigelekinnituvat võlli, millest peavõll läbiläheb, erinevaid pidurilüliteid, heebleid jne....


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. May 2019 10:15

Eilne sõit koos 1K paugutajatega oli põnev ja väljakutsuv.
Fb grupp https://www.facebook.com/groups/4718543 ... 828220592/

Hetkel siis ~950 ees... ja nõks veel ja 1000 km mootori kokkupanemisest.

Ülipositiivne on see, et nässakas läbis teekonna... miinus oli selles, et mitte kvaliteetselt.
Masin püsis uuemate bikerite grupis 90-100km/h ~15km ja siis hoog rauges... sama jama, mis eelmise sõidugagi (kuid täisgaasiga ei kuulnud enam PÖRRR heli...), et nagu tahaks aga hakkab vahelejätma (ei saa siis sädet või õiget küttesegu). Kui eelmisel korral aitas puhkus~1h ja õhupuhasti läbipuhumine, garburaatori nõela kontroll :!: , siis nüüd ei aidanud seegi.
Paugutajad sõitsid Otepäält Rõngu-Puhja poole, siis mina töristasin Otepäält otse Tartusse tagasi... Kiirus oli 75-86 vahel :|
Nüüd on aeg kvaliteeti tõsta - tegelikult väga ei kahtle, et ta teekonna läbib aga, kui suurem osa on kiiruseks 80... :|

Põlvas sai korraks vahetatud küünal - mul hetkel Denso iridium IW22, sai vahetatud PAL super N8 vastu... täristamine kadus, kuid saabus püsvi jõuetus 75km juures. Kui iridiumiga leiab veel kuskilt selle jõu vahepeal 80...85 koguda, siis tavalise küünlaga kohe ei kuidagi.
Savernas panin Iridiumi tagasi ja jätkasin vanamoeliselt. Lanngustel, kus gravitatsioon aitas kaasa, sai 94 kätte, kuid siis oli mootor tõsises hädas ja puristas korralikult.
Otepäält Võru mnt suunas sõites sai isegi ~5km 90-ga sõidetud/meelitatud 70% gaasiga, siin aitas pigem kaasa pärituul :lol:

Sümptomid:
3 käigu lõpp ja 4 käigu ~80km/h kiirusel hakkab mootor vahelejätma (iridium küünlaga) ja püsiv jõud kaob tavalise küünlaga.
gaasi järgi lastes1/4 pööret saavutab mootor ühtlase töö ja kiiruse 70...75, iga tõusuga on hing kinni ja kiirus langeb, pärast kogub ennast kuni eelpool mainitud kiiruseni.
Küünal on nõks tumedam, kui kohvipruun aga ei ole õline, keerme põlemiskambri poolne ots on mitte väga tugeva tahmaga kaetud, Brakecleaneriga saab tahma ilusti puhastatud.

Silindripea mahavõtmisel on kolb pealt suht musta tahmakihiga kaetud - brakecleaner + tavaline paber teevad asja heledamaks, kuid puhtaks ei saa. ÜLevoolukanalite äärtes on kolb puhas, kuid kanalite keskosas tahmane... Ülejäänud kolb siis püsiva tahmaga kaetud - aga ei ole väga hull.
Silindripea põlemiskamber ise on kohvipruun ja seda dekopressiooni poolse ja tagumise poolses osas.

Tegin kiire kohendamise:
Puhastasin silindri tahmast nii palju kui sain.
Pingutasin silindrimutrid.
Tihendasin garburaatorit, et õhupuhasti väliselt ei tõmbaks õhku:
- Tihendasin garburaatori kaant (see tihend on ikka saast... ja on muutnud bensiiniga kokkupuutes oma kuju, jättes vahed sisse) lisasin tihendi juurde silikooni, et õhutihedamaks saada.
- Võtsin gaasisiibri piiraja välja, keerasin teistpidi ja tihendasin nii, et ta sealt vahelt õhku ei tõmbaks.
Keerasin süüte ~1 kraadi võrra varasemaks, mis teeb ~0,25mm kolvil
Ainukesed lekkekohad on leegitoru kinnituste juures ja seda mitte nüüd väga märkimisväärselt aga märgatav. kuskilt mujalt leket ei ole tuvastanud, simmerid peavad, s.h. Geneka alune puhas ja käigukasti õli ei kao ja on veel peaaegu oma värvi. Silindri kaane all on ainult dekompressiooniklapi suretusest välja paisatud küttesegu jäägid - nüüd võti olemas ja dekompressiooniklapiga suretust enam ei tee - liiga plägaseks muutub paagi alune...

Kiire ja ehk ka liiga ennatlik järeldus (mida tõesti teha ei tohi aga...):
Tahan välistada süüte puudujäägi... kahjuks ei saa seda kinnitada, sest pole tööriista, mis fikseeriks/logiks "miss firet". Süüte välistamine on seotud sellega, et probleem ei ole püsiv kindla pöörete juures vaid temperatuurist muutuv.

Mootori töö puudujääk paistab olema seotud mingi detaili kuumusega, mis sõitmisel ei taha ka kergelt jahtuda... Kas siin võib mängida rolli see, et garburaator läheb liiga soojaks ja seega kuumutab küttesegu (bensiin+õhk) liiga palju enne silindrisse jõudmist...
Garburaator asub silindri taga ja sinna vist vägajahedat õhku ei satu, kui mootor on juba piisavalt soe. Lisaks ei lase kuum mootor teda ka jahutada. Hetkel ei ole silindri ja garburaatori vahel plastikust vahetükki - tikkpoldid olid liiga lühiksesed.

Õhufilter sai suurem pandud ja no sellest peaks nüüd nii väiksele mootorile piisama.

Et mitte järjekordset postitust teha, kriban siia lisa

Nüüd 1051 km ees e.järjekordne +100km.
Hommikul peale eelmisi tegemisis sai tööle mindud ning puristas ikkagi suurtematel pööretel nii 2-3 käiku... Peale tööd tahtsin siis minna karburaatori seadeid testima ehk nii nagu siin kirjas: http://www.vintagebikebuilder.com/mikun ... guide.html
Enne kui maanteele testima läksin puhastasin brakecleaneriga õhupuhasti puhtaks... üllatusin, kui palju musta vedelikku sealt seest tuli...
Sõitu minnes sai tehtud pisike tiir linnas ja masin enam ei puterdanud 2-3 käiku. Maanteel suutis erksalt 70-90 saavutada. Ainuke jama on siduriga - libiseb ikka mõnuga.
Sai tühikäiguga alustatud - ega rohkem jõudnudki 30 min teha, sest siis oli vaja juba järgmisele üritusele minna. Küünal sai ka puhtaks tehtud.
Viidatud tekstis küünalde värvusest on mul see kõikse keskmise näoga.
Nüüd õhtu jooksul töötas masin igal rezhiimil hästi, ainult siduri libisemise jama... no käigukastiga hakkab ka juba harjuma ning leian valutult kõik käigud üles.
Seega oletus, et süüde on süüst puhas pidas vist paika. :roll: ja teravik suundub küttesegu muutusele ning ennkõike filtri ummistumisele.

Seega peaksin selle õhupuhasti karburaatori juurest kuidagi kaugemale sokutama, et mootor küttesegu filtrisse ei lööks - see jällegi ummistab suhteliselt kiiresti selle koonuse...
Originaalis on voshodil üks kopsik filtri ja karburaatori vahel... peab vist terve selle süsteemi hankima, saab ka käigukasti tuulutuse ühendada õigemini.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 295
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 31. May 2019 10:11

Minu K175-l originaalis ei ole õhupuhastajat. On ainult karburaatori kate, mille küljes on küll sõel, kuid karpakate ise ei ole õhutihe, nii et enamus sodi jõuab mootorisse. Seega originaalset katet ei kasuta ning olen aja jooksul erinevaid variante proovinud: M1A väikest sõelfiltrit, K-175A suurt sõelafiltrit, väikest koonust ning lõpuks olen pidama jäänud suurele kahekihilisele käsnfiltrile. Sõelad jätsin ära, kuna need ei puhastanud minu arvates piisavalt. Koonusega oli sümptom oli enam-vähem sama, et mingi maa sõites hakkas jõud ära kaduma. Ma soovitaks, et proovi korra ilma filtrita. Kui lendab, siis viga teada ju.
Attachments
Capture.JPG



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 31. May 2019 10:55

Prii wrote:
31. May 2019 10:11
Ma soovitaks, et proovi korra ilma filtrita. Kui lendab, siis viga teada ju.
Vea sümptomi saab nii täpsemalt kätte jah, kuigi teraviku olen juba sinna suunanud.. kuid see ei likvideeri põhjust e. paigaldan uue filtri ja see läheb uuesti umbe...

No M1A (K30)...M1M/K58 (K55) on filtriteks n.ö. rest, et suuremad kivid karpasse ei pääseks, kuid tolm teeb oma töö ikkagi. Kui nüüd seda resti õlitada õhufiltri õliga, siis peab nõks paremini, kuid kogub ennast kiiresti täis.
Sul pildil K55V karburaator ja originaalne kollektor... sellest piisab ilusti 70-85km/h sõitmiseks, isegi kui lööb "tagasi" küttesegu ning ummistab filtrit seestpoolt. Üle 85+km tahab lihtsalt rohkem küttesegu koostamiseks õhku saada ja selleks on piisanud olemasolevast suuremast puhtast "koonusest"
Mul lihtsalt probleem selles, et mingi hetk puristab filtri seestpoolt küttesegu läga täis.
Olen ka mõelnud sarnasele kahekomponentsele filtrile... Jawale sai selline soetatud, kuid see ei lahenda probleemi, filtri puristab ikkagi täis.

Puhta filtri korral väga palju imelikke helisid karburaatoris ei teki, kui filterhakkab täis saama, siis tekib tugev kõristamine - ehk siis gaasid väristava ikka korralikult segusiibrit, mis näitab, et gaasid ei liigu alati ainult silindri suunas.

Kõige olulisem on mul ehk leida lahendus sellele, et küttesegu ALATI silindri suunas liiguks, mitte aga kohati plärtsti tagasi.
Siin tuleb mul mängu vist läbipuhumise inspekteerimine... aga see on mitmest asjast sõltuv tegevus - njah toob ka suurimat kasu...
Mul ju Voshod1 karter (sissevõtu ava tehtud Voshod 2-3 kujule), Voshod 2 silinder+silindri pea, K175 summutid. Uus hiina väntvõll + uus kolb.
Kuid pean asju vaatama komplektis ning võtma aluseks Voshod 2M...3 (välja jätan 3M-01) parameetrid.
1. Sissevõtu akna kuju
2. Ülevoolukanalite propotsioon koos kolvi seelikuga
3. Põlemiskambri maht+kuju
4. Väljalakse akende kuju
5. summutite leegikad+resonaatorite kujud ja seoses sellega imemise ning vastusurve.

Kui nüüd mõtlema hakata ja oma tegemisi meenutama siis tegin karteri küljes sissevõtukanali 20mm peale (originaalis oli 19 ja tekkis rant karguraatori suudmega...
Pildil siis Voshod 2M..3 silinder. Selle järgi tegin kanali, kuid peale läks Vos2 silinder ja seal sissevõtuaken teise kujuga.
viewtopic.php?p=103326#p103326

Lisaks tegin ümardasin natuke silindris vastavat akent.
Ülevoolukanalid tegin sujuvamaks aga silindris aknaid ei muutnud.
Nendesse tegevustesse võib olla see koer maetud, sest ülevooluaknaid suuremaks ei teinud ja läbipuhumise jäljed kolvil on kehvad.
Küttesegu imetakse korralikult, kuid siis ei jõuta segu suruda piisavalt põlemiskambrisse ning ülejääk, mis väntvõlli ümber on, surutakse sissevõtu akna avamisel korraks tagasi karburaatorisse.
Seega on mul kaks lahendit:
1. mis on eelistatum - suurendada silindris ülevoolukanaleid vastavusse sissevõtuga ja seeläbi parandada silindri täituvust, mis omakorda tühjendab paremini väntvõlliümber olevat karterit enne uue küttesegu sissetõmbamist.
2. viia õhufilter "ohutusse" kaugusesse, et juhul kui tagasi lööb jäävad jäägid vahekopsikusse, kus nad uuesti tagasi tõmmatakse.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 295
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 31. May 2019 15:12

hmm wrote:
31. May 2019 10:55
kuid see ei likvideeri põhjust e. paigaldan uue filtri ja see läheb uuesti umbe...
Mul loobib ka tagasi. Kogu süsteem on 1959 ratta originaal (summutid, silinder, kollektor, karpa). Karpa ei ole ka väga kulunud, kuna enne minu kätte jõudmist oli mootor sõitnud vist ca 7000 km. Ploki ja silindri ühenduskoht on enam-vähem viisakaks freesitud. Kindlasti saab paremaks asju teha.

Mul on filtrist kaks näidet.

2016 sügisel oli mul Kovrovetsil peal väike koonus koos kattega. Jõgeva - Mustvee - mööda Peipsi äärt lõunasse. Kusagil Ranna kandis hakkas masin juba vahele jätma ning käis kehvasti. Kasepääl ei tahtnud enam üldse liikuda. Proovisin kõiksugu asju alates küünlast, kontaktidest, kondekast, karpa nõelast jne. Lõpuks selgus, et koonus oli selle maa peale lootusetult umbes. Edasi sai lihtsalt igal pausil filter maha korjatud ning piduripuhastiga puhtaks lastud.

2017 sügiseks oli peal suurem käsnfilter. Trassil Jõgeva - Taagepera - Tündre - Piiriäärseid teid pidi Iklasse - Häädemeeste - Tallinn töötas mootor probleemideta. Mäletan, laupäeval sadas terve päeva vihma, nii et tolmu väga palju ei olnud. See võis oma osa mängida, kuid siiski probleemivabade kilomeetrite vahe on väga suur võrreldes 2016 sügise sõiduga.

Õhufilter 90 kraadise põlvega? Plastkaas näeb haruldaselt rõve välja, kuid kui mustaks värvida, siis nii silmapaistev vast ei ole.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jun 2019 11:22

Eks ma pean selle õhufiltri jama korda saama.
Kõige töökkindlam oleks ehk ikkagi voshodi õhufiltersüsteem ehitada/paigaldada:
Karpa->pikendustoru läbi istmealuse katteseina->resonaatori kopsik, kuhu saab ühendada ka käigukasti tuulutuse -> kaks toru üles...
Siis kas kohe nende otsa kaks koonusfiltrit koos kopsikutega, et vihm otse filtrile ei sajaks või voshodi originaal õhufiltrikopsik.
Selline süsteem jätab filtri karpa meelevallast piisavalt kaugele, et kõtteõli ei ummistaks filtrit.
Resonaatori kopsik korjaks suurema jama endasse ja vajadusel annakb koos õhuga üleliigse vedeliku tagasi või valguks see ilusti käigukasti läbi tuulutuse.
Kuna vossil on istmealune kate teise kujuga, siis pean mõnusat ehitust tegema, samas kinnitub mul ülemise kopsiku pessa istmevedrud - vossil neid ju pole.
Seega kui kellegil on pakkuda voshodi õhuvõtu süsteemi ande teada.
Praegu liigub ratas enam vähem, jõudu on kütusekulu 5 kandis.
Käikude vahetus ja siduri süsteem vajab veel korralikku tähelepanu.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1836
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 03. Jun 2019 12:50

Tee omale paberfiltri jaoks kopsik, või kasuta vana jawa oma. Muude filtritega see mootor kaua ei kesta.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jun 2019 14:11

Kopsikud ongi voshodil ilusti originaalis olemas ja sobivad raami kinnitustega - kumerustega - seega pole mõtet kopsikuid ise ehitada (mida ma muidu muude asjade osas olen teinud... :roll: )
Lõpufilter on risttahuka kujuga ja siis saab ka ilusti paberfiltrit kasutada.
Image

Leidsin interneti avarusest komplekti kujutise:
Image
Sinna ülemise kopsiku sisse saab mahutada ilusti korraliku paberfiltri, see rest on olemas, kuid tuulesuunajat peale oleks ikkagi vaja aga see juba köömes.
Alumine kopsik on ka resonaatori ja õlikogumiseks... lisaks sinna kinnitub ka käigukastituulutus.

Mul olid need asjad olemas... aga näe läksid ühe vossiga kaasa...

Seega kui on selliseid asju pakkuda - võtan hea meelega.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1836
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 03. Jun 2019 16:25

Kui seda nüüd vana Jawa filtriga võrrelda?
Esiteks on sellel ümarfiltril suurem puhastuspind, ta on kompaktsem.
Teiseks on Võsa enda õhufiltrikopsik mõtetult keeruline, resonaatorsüsteemil erilist kasu vist pole...
Näiteks Planeta Spordi uuematel versioonidel on sellest loobutud ja krossiversioonidel pole seda kunagi olnud.

Mul on plaanis Jupiterile ka ise õhufilter (tamiil/õli tsentrifugaalfiltri asemele) teha.

Mida lühem ja jämedam on õhu tee läbi filtri karbussi seda parem. Kunagi proovisin ühel mopeedil filtri 10cm kagemale nihutada lõdvikuga, no ei saanud normaalselt sõitma, õnneks konsulteerisin targematega ja enne mootori osandamist viisin filtri lähemale tagasi ja endine töökord taastus.
Attachments
1_20_27381542.jpg


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Jun 2019 08:17

Eks näis, hetkel on seda sinna suhteliselt raske paigutada, sest neil kurivaimudel tuleb sadula alt üks vertikaalne tugi üles... selle pärast on originaalil ka kaks torukest resonaatorist üles ja resonaatoril on veel õgvendus tugitoru kuju järgi. Aga peab proovima ka selliseid kuidagi sinna paigutada.

Enda logiks:
ODO: 1099,5km
Paak silmini ehk siis + 5,5...6L (kanistrist märkide järgi...), Olerex B98 ja 1:25 Motul 2T 510, kuna 1K sõidetud Motul 2T 710-ga, mis 13,2€/L, siis lihtsalt nõks odavam on 510 - 8€/L. Aktiivse kasutamisega läheb suht kulukaks... ja K58 125 sai just selle õliga sõidetud.
õhufilter 20km tagasi puhastatud brakecleaneriga, sõidetud ainult Tartus.

710 on siis "vedelam + põleb paremini" kui 510 aga no...
Õlidest siis tehnilinekaart:
Motul 710 vs 510
STANDARDS API TC – JASO FD - ISO-L-EGD - samad mõlematel

PROPERTIES
Color Visual Green
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298
710: 0.862 vs 510: 0.869
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 71.5 mm²/s
710: 46.4 mm²/s vs 510: 71.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 9.8 mm²/s
710: 8.9 mm²/s vs 510: 9.8 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 118
710: 175 vs 510 118
Flash point ASTM D92 117°C / 242.6°F
710: 88°C / 190.4°F vs 510: 117°C / 242.6°F
TBN ASTM D2896 1.2 mg KOH/g
710 2.15 mg KOH/g vs 510 1.2 mg KOH/g


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 05. Jun 2019 01:06

ODO 1229,5km e. +130km. Kütust veel ei ole lisanud aga mõnekümne km pärast peaks seda juba tegema.
Sai Tartust siis Viljandi poole ksf v301060 vastu mindud, et vahetada JAWAde juppe.
Enne sõidu algust puhastatud õhufilter, et selle taha midagi ei jääks. No sõidab, suudab kuidagi hoida 85-90, sidur libiseb ja 90 sõites pöörded kõiguvad siduri libisedes.
Sõites siis ksf-ga koos Võrtsjärve ja emajõe algusesse liikus masin ilusti 90-95, kuid hakkas sihtkohta jõudes juba puterdama.
Tehtud üks National geogaphic pilt:
Image

Kuna aega oli ja sääsed veel väga ei piinanud, otsustasin nõks süüdet veel varasemaks sättida.
Võtsin kaane maha ja palja käega genekat keerata ei saanud - nii kuum oli. nõks sai varasemaks keeratud + lastud genekal õhukäes jahtuda sõitsin Tartu tagasi. Kiirus rahuldav 90 +/- 5km/h. ega väga üle 90 ei tahtnud sõita, et mootor liiga ei kuumeneks.
Paar korda tahtis puterdama hakata, kuid lasin mõneks km 85 peale ja peale seda jälle ilusti 90.

Hakka või õhufiltrit rahule jätma, ning mõtlema geneka jahutamise peale...

Tagasi sõites hakkasid vastutulijad tuledega vilgutama... millegipärast enam esitule pirn ei hiilanud. Viga lõpuks peituski esitulepirnis, oli teine oma kontaktid üles sulatanud. Egas midagi üks poolpidune sai asemele pandud - nüüd põleb ainult täistuli, pooltule niit on läbi.
Eks peab pirni kontaktid ülejootma, sest ega neid kuskilt võtta pole.

Sai ka klooni raami nr dubleeritud... ehk jõuan homme nii kaugele, et saan asjad puhastamiseks ja pulbervärviks ettevalmistada.
Sai õhukesed rummud - ei pane vossi rumme, need 3x raskemad K58 omadest... . lisaks veel ka korraliku paagi ja porilauad tagasi (müüsin need 2a tagasi ju maha, sain sama asja, need sinised K58 jupid ;) )

Hädasti vaja korralikumat raami, mille saab projektirattale ilusti ettevalmistada - see 175 väsitab vanaisa 125-se korralikult ära ning K58-st ei pruugi varsti midagi head järgi olla.
Tagumise ratta pingutuse poolkuud ei pea 175 tõmmetele vastu ja annavad 100km kogu aeg järgi.
Suurem osa likvideerin ju raami puudujääke, mitte nüüd nii väga mootori oma.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 809
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 05. Jun 2019 22:49

Küll sa ikka jaksad eimillestki välja pigistada midagi. Tore. Jätka samas vaimus. Peaks ise proovima Iz- ist välja võluda 120 km/h rahulikku kulgemist, sest siiamaani liigun 80-85 km/h.
Kui noorusaegadel oli 62 aasta Kovrovets, siis kahekesi sõites üle 80 välja ei läinud, üksi kulgedes 90. Kahju temast. Pildid; https://album.ee/album/289144/50092622 Ostaks tagasi, kui saaks.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Jul 2019 11:15

Nüüd on sõidetud kohe omajagu ja on asju, mis vajavad just mootori juures sättimist, ning on asju, mis seotud raamiga.

Mootori probleemiks on jõu kadumine pikemal, kui 10 km sõidul... samas kohati üllatab pikemalt stabiilsusega...40km...
Sümptomiks on karburaatori juures tärisemine/põristamine jne... + kiirus langeb 80 kanti. Gaasi peale andes on "tühjad" kohad.

Küünal ilus pruunikas ja servad õrna tahmaga kaetud - no ilus kurivaim...

Ei leia hetkel õiget probleemi üles... pean hakkama mõõtma ja detailidega vigu välistama.

Olen proovinud erinevaid asju ühe kaupa, kuid viga pole õnnestunud kõrvaldada.
1. õhufilter vahetatud suurema vastu... nüüd täna proovin ka seda, et kui viga ilmneb võtan korraks filtri eest... kui viga lakkab hakkan paremat filtrisüsteemi ehitama teisele rattale.
2. Paigutasin külmemad küünlad - enne oli Denso IWF20 (=NGK 6), nüüd IWF24 (=NGK 8), olemas ka IWF22 (= NGK 7, normaalsete ilmade jaoks)
3. geneka temp? - kontrollin täna
4. Küttesegu temp karburaatoris? - ehk õnnestub kontrollida.
5. Kommutaator?
Lisan täna ka geneka juurde temp näidiku, et kontrollida mis temperatuurid seal mängivad, samas lisan ka silindri pea alla taha poole temp anduri, et leida mingi seos...
Karmim jama võib olla väntvõlli enda laagritega, sest ei läinud ju ülikorras võll sisse vaid 10 palli hindesüsteemis 8...
Kui veale lahendust ei leia pean ikkagi korraks pataloogi mängima ja vaatama kirurgiliselt väntvõlli asjanduse üle. Siis saab ka käigukasti uued julkarad visata, et see toimetaks normaalsemalt.

Raamiga seotud vead on enamasti tagaratta kinnituse teema. Nimelt need poolkuud ei taha kohe kuidagi paigal püsida ja kui pingutada, siis midagi hakkab pooma. Seega vaja tagaratta rummu sisu üle vaadata, et kas laagrite vaheline distanstoru on ikka õige mõõduga.
Õige raam on vaevaline valmima - lammutasin tagakiige algosadeks, sest puksid olid väga läbi ja kiige võll loksus külgsuunal liiga palju. Nüüd vaja uued puksid leida/valmistada - ehk oskate soovitada alternatiive koos reaalse saamisega...
Proovisin korraks kiigele istutada K58 komplektset tagarummu - üllatusin, et pidurikate ei saa vabalt töötada... 8O pidurihoob kiilub pingutuskruvide juures vastu kiike nii, et võlli ei saa edasi/tagasi liigutada, et ketti pingutada.
Lisaks tuleb leida ka vahepuks, sest voshodi kiigel on ketipoolne osa suurema avaga - seotud teistsuguse ketihammaka ja pidurisüsteemi kinnitusega, millel oma keermega puks, millest läheb peavõll läbi.

Aina enam pean vist kaalu tagaajamise lõpetama ja Polt-On lahendusele mõtlema.

Istme vedrud on liiga pikad/või kanged, hoiavad istme nõks ebameeldivalt tagant liiga kõrgel.
Käivitusvänt vaja liigendiga, et saaks jalgade asentid muuta...

Valgustus... hetkel kuidagi niru... regulaator silub väga tugevalt voolu nii, et tuledele jätab ~5V aga peaks 7V. Enne regulaatorit asi korras.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Jul 2019 14:00

Eile sõitsin masinaga ringi ja enne seda ladusin "tehnikat täis"
Ehk siis kaks -50-110 kraadise mõõtepiirkonnaga elektroonilist termomeetrit, mis mõõtsid genekakoda ja karburaatori silindri vahelist ühendust. Lisaks veel üks autotester, millega mõõtsin silindripea tihendi juurest (karpa poolt) põlemiskambri võimalikku tempi. Muidu oleks kolm väikest ostnud, kuid need oomipoe odavad 5€ max mõõtetemp on 110 kraadi, pärast seda kuvavad "H". Auitotester mastech ms6231 suudab kuni 1000 kraadi mõõta

Lisaks puhusin õrnalt olerex tanklas õhufiltri puhtamaks... Küünal sai pandud Denso IWF 24 - õige oleks vist olnud IWF22 panna
Väljas oli suht tugev tuul läänest ~8-10 m/sek õhutemperatuur 21 juures.


Teekond lingina google mapsist..
Sõtisin Tartust siis mööda Võru mnt välja Põlva poole. Masin sõitis, kuid jäi oma paremate esitluste osas nõks kahvatuks. Kiirus 90-95km/h
Näidud: Põlemiskamber: 145-160, olenes koormusest ja kiirusest. Geneka juures 45-55 ja karburaator 30
Seisma jäädes silindri temp langes kiiresti 110 kraadi juurde, kuid geneka kambri temp tõusis 63 kraadini. Karburaator suht stabiilne.
Sõites Lennundus muuseumi kaudu tagasi oli kiirus jällegi suht OK 90-95, temperatuurid samad.
Soodsa tuulega sai kiiruseks isegi 105km/h, vastutuulega 85km/h


Õhtul M1A-ga ~53km/h töristades 4 käiguga oli silindri temp 110 kraadi juures, genekas ikka 50-55, õhutemp 18-19
Õhtuga sai vuratud siis ~90 km, kütust ~4L. Küünal (IWF24) oli suht tahmane... Sai siin vahepeal tõstetud ühe sälgu võrra nõela... enne oli IWF20 liiga valge.. nüüd peab vist langetama igaks juhuks.

Seega temperatuuride logi oli rohkem "nägemise" rõõm ja hingerahu - tulevikus peab vist kaks loggerit peale jätma (silindri ja geneka kamber)
Ehk suudab keegi öelda, mis need temperatuuride vahemikud oleksid veel mootorile talutavad.


Täna sai ka komplekt Voshod 3+ summutid koos sõeltega, eks katsetan ka neid.
Need on pikemad, kui voshod1 omad (mis praegu all) ja ehitus ka teine, ehk töötab nendega paremini.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jul 2019 18:32

Sai Voshod 3+ summutid alla kruvitud... no välimus muutus kohe izhilikuks... ei meeldi kohe üldse.
20190702_Voss3_summitid_kylge.jpg
20190702_181047.jpg
Lisaks veel hääl ka nagu vossil või izhil selline vurrrr vurrr, mitte põmm põmm... Mootori enda juures muutus vaid hääl... jõus/minekus muutusi polnud, pigem nõks kehvem. No iseenesest mootori töö oli ühtlasem ja vähem rapsivam. Seega otseselt ei saa öelda, et havem asi oleks vaid tasakaalukam. Sai ka karpal ühe sälgu võrra küttesegu vaesemaks keeratud, sest 95 sõites oli sinine suits taga ning nagu kohe mitte ei tahtnud pöördesse minna. lisaks puhusin olerexi tanklas ka õhufiltri puhtamaks....
Küünal (IWF22) pärast 15km oli väga ilus - nii ilusat küünalt pole ammu näinud.
20190702_194749.jpg
Samas tuul oli vastu ja üle 85 ei läinud...
Pärast 15km sõitu sai ka uuesti õhufiltri läbi puhutud - no väga õline... Seega üheks kitsaskohaks on vist ikkagi õhufilter.
20190702_190525.jpg
Nüüd kiigega vaja möllata, sest üks ühele K58 tagarumm koos pidurikaanega ei istu voshod 2 kiigele.
Asi selles, et K58 originaal pidurikate on väiksem ja seega kiigel koht, kus piduri kaane fikseerimine, ratta võllile 2cm lähemal. Lisaks on vos2 tagavõlli ava nõks pikem ja tagumine ots kandilisem, mis ei lase pidurihooval vabalt liikuda. Voshodi enda pidurihoob asub teise nurga all.

Seega panen ikkagi Vos2 kiige alla ja teen mudin Voshodi pidurikaant nii, et see hakkab K58 rummuga. Tagakiik ja pidurikaan hakavad olema ühes kompletis ja K58 tagaratast saan kasutada erinevatel masinatel.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Jul 2019 00:14

hmm wrote:
01. Jul 2019 11:15
Raamiga seotud vead on enamasti tagaratta kinnituse teema. Nimelt need poolkuud ei taha kohe kuidagi paigal püsida ja kui pingutada, siis midagi hakkab pooma. Seega vaja tagaratta rummu sisu üle vaadata, et kas laagrite vaheline distanstoru on ikka õige mõõduga.
Täna jõudsin selgusele, mis tagaratta süsteemiga lahti on... nimelt mul K58 rumm ja seal sees originaalne laagrite vaheline distanstoru.
Pingutasin tagakiige võllimutreid - need natuke lahti. Ja kui võtsin kiigest ja loksutasin, siis kõik ilusti paigal... võtsin ka korraks rattast kinni ja kolks..kolks liikus rumm võllil üles alla... sellest ka saba liputamine, kui kiirendasin... ma ise kahtlustasin kiigepukse, sest rattavõll tugevalt kinni... :| Rummu suur loksumine üles-alla ei jätnud palju valikuid - laager sodi. Egas midagi, ratas alt ja laager oligi pilbasteks... ja ka ketihammaka poolne laager pilbasteks nii, et kuulid tulid välja ning kuulide vaheline separaator ilusti käkras kuulide vahel.
Laagriteks olid katetega SKF 6202-2RSH/C3 OO183N ITALY. Paigaldatud ~ 3000 km tagasi. Lisaks laagritele olin ka rummu sisse korralikult kuulliigendi määret pannud, et asi ikka korralikult liiguks ja roosteuss kuhugi ei poeks.
Hakkasin siis uurima, et milles kamm, nii väga ei tahtnud uskuda, et mõlemad laagrid juppideks läheks nii, et veel igal pool korralikult määret ja liivast pole haisugi.
Panin kiigele kõik komponendid ritta ja tekkis 2mm loks... lisasin seibi ja asi korras. Siis mõõtsin laagrite vahelise kauguse ja kõrvutasin seda rummu laagrite vahelise kaugusega... no ei saanud hästi mõõta, kuid tundus Ok. Siis panin ühe vana vene laagri pessa ja distanstoru ka - krt see 2mm lühem laagri pesast... pole ime, et pingutades tõmbasin laagrite sisemise osa liiga kokku, et painutas kuulid pesast välja.
Seega nüüd vaja teha 2mm pikem distanstoru ja see tsentreerida. Homme uued laagrid ja ratas uuesti kokku.
Ka siin võib olla väike kala, miks masin kohati sõitis hästi ja siis jälle mitte - tagaratta laagrid poosid ning ei jooksnud vabalt.

Viisin klooni Laagrisse pulbervärvimisse ja lasin tooniks RAL 1001, see tundus kõige sobilikum värv, kui seda võrdlesime paagialusega.

Lisaks võtsin Teletorni poest tagakiige puksid - no kvaliteet täista nässus. üks tutikas loksub samuti nagu see, mille välja võtsin ja teine näeb juba uuena väsinud välja. Kaks tükki jätsin poodi, nendel olid sisemine puks igatepidi tsentrist väljas.

Sain ka kaks ketti (üks paksem ja teine kitsam M103-le), lisaks K58 amordisimmerid - 15€/tk :evil: juba 2a. mõtlen, et kas ostan või mitte... aga ega kuskilt saa ka ning asendada pole millekagi :|
Voshod 3 käivitusvända paigaldasin ka, et saaks hoova eest ära keerata ning jalgu tagaumistele raudadele vahepeal asetada.

Pidurimeistrile sai viidud 4 paari piduriklotse, et katted vahetada. Sealne meister tuli kohe leti juurde ja hakkas K55/K58 teemal nostalgitsema ja lubas klotsin eelisjärjekorras teha - see ikka selline harva tehtav töö ja teeb hinge soojaks. 8 )
Ehk saab uute klotsikatetega ka ratta pidama....


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 809
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 10. Jul 2019 10:19

Huvitav, et 3000 km ja laager läbi. Mulle endale pole need skf laagrid eriti meeldinud, sest võrril kestsid vaid ühe hooaja. Panin nõuka omad sisse, kestsid kolm hooaega. (Väntvõlli laagrid). Kiidetakse Fag laagreid. Kuid kui minna traktori varuosade poodi saab sealt vanu häid nõuka laagreid. Samuti leidub sealt ka väga huvitavat muud kraami tihendite poolest.
Loodame, et nüüd hakkab ratas jooksma. Jõudu.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Jul 2019 19:15

Kui nüüd mu kirjutist studeerida, siis olid laagrid päris sitked. Porbleem oli laagrite vahelises distanstorus, mis oli 2mm lühem. Eks teen sobilikus pikkuses toru ja komplekteerin ratta uuesti.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1836
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 10. Jul 2019 19:25

Pakun sulle niisama originaal torusi kui need m106 omad peaks sobima. Lisaks on mul olemas selline asi nüüd 🙂, võibolla tahad proovida.
Attachments
61DDE028-4027-42F7-98B3-C799425AFDDA.jpeg


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Jul 2019 09:27

Mul ka sarnane olemas. Tegin väikse modimise sellele ja panin ta 9V patareiga tööle, sest täkudega 12V pole iga kord mootorratta juures kuskilt võtta.

Mis mõõdus M106 distanstorud on? Vaja oleks laagrile 6202 ehk võllile 15mm ja välimine rõngas nõks väiksem, kui 35mm eh 32-33mm. Võlli enda pikkus min 95mm. Pikema saab lühemaks teha.
Hetkel on mu distansvõlli pikkus 93mm ja selles see põhjustas laagrite sisemiste osa oma trajektoorist väljasurumise, mille tagajärjel laager läbi läks.
20190709_tagav6lli_systeem.jpg
Sain pidurimeistrilt ka klotsid kätta. 10€/klots... Aga tunduvad OK olema ja ei mingeid neete. Pandi pehmem klots, et pidurirummu väga ei vigastaks.
Igatahes nüüd peaks saama ka pidama.
Eks mingi hetk lasen veel klotse taastada, siis varu ka olemas.
20190710_K58_piduritetaastamine.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 809
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 11. Jul 2019 23:19

Kus selle pidurimeistri teeneid saaks, endalgi posu klotse vajavad vahetamist.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Jul 2019 00:04

Pidurimeistri Oü
Siduri 9
Tallinn 11313
+372 6 555 522
info@pidurimeistri.ee
www.pidurimeistri.ee
OLEME AVATUD E-R 8.00-17.00


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 295
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 12. Jul 2019 16:56

Lasid ikka vanakooli asbestisisaldusega katted panna? :D



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 692
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Jul 2019 00:40

Ei, kaasaegsed.
No ei viitsi pilte mudida, et siia riputada. Ehk mõni teine kord.
Kuid tagaratta sain alla. Oli vaja üks vahemuhv teha, et ketipoolne osa õigesti kiigel istuks - see ava ju suurem.
Uus laagritevaheline distanstoru ka. Lisaks üks 1mm seib pidurikatte alla, et klotsid vastu trumli tagaseina ei hõõruks.
Uued piduriklotsid ja võll sai korralikult pingutatud. Sai hää

lisaks võtsin esiamordid lahti. Eelnevalt tegin algosadeks 2 paari amorte, et leida korralikumaid osi... aga ei leidnud :cry: need ka suht rämakad.
Igatahes amordid alt, kõik puhtask, simmeri jätsin vana, sest amorditoru tööpind pole ideaalne ning ei hakanud kallist uut tihendit raiskama.
Sai tehtud uus puksi fikseerimise tihend ning lisaks ülespoole ka 30mm laiune ja 2mm paksune vildist tihend, mille tööks on sodi eemalehoidmine simmerist. Originaalis seda seal pole, need tulid alles voshod2-le
Amortidesse läks 15W õli.

Lisaks sai soetatud see populaarne kaheastmeline õhufilter svammist. Punase katte võtsin ära .... liiga kriiskas... ja jätsin tihedama musta filtri. Tulevikus peaks tegema sinna ühe kompsiku nii, et kõik filtrielemendid mahuksid ilusti sinna alla peitu, siis poel vahet mis värvi filter on.

Täna vanatehnika lustisõidule ja alustasin sõitu Rakverest täispaagiga. Masin liikus ilusti ja TLN-Narve mnt sai kiirust hoitud püsivalt 90-93km/h. Kuusalus hakkas sadama ja teigin väikse peatuse, et vihmariie sega tirida... siis avastasin, et valgustusvool on kuhugi maha jäänud :evil: üles ma teda ei leidnuki.
Kuna lustisõidu algus oli 19:00, siis selleks ajaks olin jõudnud Maardu juures loomade surnuaia juurde.... sealt edasi Nehatu juures Peterburi Rimisse, et hankida üks läbipaistev teip, sest tahavaatepeegli detailid tahtsid ära kukkuda - see mul ju pooleks kui rekkaga kokku panin...
Lisasin ka 5L kütet, masin oli sõitnud 92km.
Lõpuks tulid ka vanalustivennad.
Sõit Kolga mõisa. Võrri kiirusega (50-70km/h) on ikka raske sõita, pidevalt vaja 3-4 käiku lapata. 4nda käiguga on mugav sõita alates 55...60km/h. Alla selle kui ainult ühtlase kiirusega vaja kulgeda, kuid 45km/h juures tuleb kindlasti 3 käik sisse panna.
Tagasi teel töötas masin sama hästi... ainult Viitna juures tahtis pöördeid üleval hoida... sõitsin kuni Rakvereni ja siis avastasin, et karpa segusiibri tõstmise mutter oli ennast üles kerinud...
Jõudsin ilusti koju ja panin masina garaazhi... läksin põlvega korraks vastu numbrimärki ja nii lihtsalt ta ära lendaski... ehk murdis poltkinnitustest lahti.
Seal kuvab kiirusi valesti... sest ma seisin päris pikalt rimi juures aga ta arvestab need kõik keskmise kiiruse juurde.
Sõit Geoapest: https://www.geoape.com/tracklogs/-5950


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply