Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 715
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm » 08. Aug 2019 08:36

Eilne kaubareis lõuna Eestis oli suht edukas. 8 )
Tartust hankisin mõnusad väiksed bensiinifiltrid + 14 hambaga esimese veohammaka, praegu 15... eks näis kui palju midagi muutub. kahjuks pole 13 ja 16 hammakat...
2,75x19" Mitas H01 + siselohv 2,75-3.0 ja 2.25-2.50 ja veljelint - üks laiem ning hea paksusega, millest teen kaks linti. See rehv on 2.50 kohe mitu cm suurem nii laiuses kui kõrguses, kuid tagumiseks rehviks on ehk parem ja tummisem.

K58 pakika, ühe tagumise jalaraua (teise saan sõbralt) porikahoidjad sain tagasi, mille kunagi ära andsin,
Ja lõpuks ka rosin.... kogemata nägin tal kuuris genekat 43.3701 - e. 14V 65W,
No oli 2p tagasi vaja 4h kulutada geneka ümbertegemisele... nüüd korras asi olemas. Selle 4h saanuks amortide kordategemiseks kulutada aga mis tehtud see tehtud. Nüüd olemas:
G427 7V 60W
G427 mod 24V 35W - nu ütleme nii, et vaja ühed mähiste järjestus teisiti teha ja saab 14V65W
43.3701 14V 65W

Olemas ka 252 3743 releeregulaator, lisan veel dioodsilla alaldamiseks ja kondega stabiliseerimsieks, seega 12-14V süsteemi saab ilusti K58@100 paigaldada ning kasutada kaasaegseid süsteeme.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 715
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Aug 2019 00:26

Täna sain siis lõpuks raami ratastele ning saab hakata vanakeselt mõningaid asju ümber tõstma, sest kõike ei jõua õigeks ajaks valmis meisterdada.
Kahjuks puuduvad elementaarsed tööriistad: keevitus, trei-, frees, puurpink, press jne... kõik detailid tuleb drelli, rellaka, käsilihvijaga valmis voolida - loomulikult kannatab aeg ja ka kvaliteet... :evil:

Tagaamordid kordatehtud - ühte läks 15W ja teise 20W õli, et nad üheraskusega/takistusega töötaksid.
Värvidud ja vanutatud veel detaile.
Rattad komplekteeritud, tasakaalustatud (~5g piiridesse)

Kuid ajasin päti õue.
k58-100_Kloon1.jpg
Ai see punane pidurilink 8 ) pean hankima punast värvi ning ka tagumise selliseks tegema.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 715
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Aug 2019 18:22

Nüüd masinaga ka sõiduproov tehtud... no ei ole seda vana head vedelust...
Masin on hoopis teise iseloomuga, kui eelmise veermiku ja vossi mootoriga. See sarnases rohkem vanale 125-sele. Updated versioon on tummine, kuid ka sõiduasend vajab harjumist.
Mis siis tehtud:
1. K58 raam, esiporikas, prillid, rummud: puhastatud ja pulbervärvitud RAL1001 + musta grafity sprayvärviga ülevärvitud ning terasharjaga+akudrellil nöörharjaga vanutatud.
2. Vanalt raamilt ümbertõstetud paak, tagaporikas koos pakiraami ja hoidjatega ning istmealune plekk. Kahjuks ei ole mul keevitust, seega ei saanud porikat korda, seal vaja keevitada mõned praod ja lisaks pakiraamile vaja teha hoidjad. Proika hoidjad on vanad, kunagised mis seal vanal kerel küljes (jawa amordikinnitused külge ratsitud), need ka vaja kohendada. Paagiga on nii, et kahjuks liivapritsi tegelased siristasid liiva ka paagi sisse, mida ei olnud vaja teha... seega kindluse mõttes jätsin vana puhta sisuga paagi. Reisil suht jama liiva välja võtta paagist või mootorist.
3. Voshod 2 amordid - täielikult osandatud, puhastatud, inspekteeritud ja osad tihendid vahetatud - või uued tehtud. Ette läks 20W ja taha 15W+20W.
4. Uued pöiad ja kodarad, rummud sirgendatud nii palju kui võimalik, rattad tasakaalustatud. Uued rehvid Mitaselt: ette 2.50x19 H02; taha 2.75x19 H01. See on ka MAX mõõt, mis kiigele mahub.
5. uued piduriklotsid. ees minski pidurikate ja kohendatud voshod2 amordile istuma - selle kallal vaja veel tööd teha, sest käiguproovil esipidur väga nõrk ning jäi ka peale. Taga siis voshod pidurisüsteem kohendatud K58 välimusele sarnaseks... selle tulemusega kahjuks 5-10mm rumm tsentrist paremal... seda saab ka nõks kohendada, kuid ei hakka seda praegu tegema.
6. Mootorit ei puutunud. Võtsin korraks silindripea maha ja kiikasin sisse. Silindrit maha ei võtnud. Silinder seest suht korras, mõned ükskikud õrnad triibud on tekkinud - arvan, et kui küünal või dekomressiooniklapp on küljest kruvitud, on mõni kübeke sealt avast sisse pudenenud... Paigaldasin voshod 3 summutid ja tegin leegikatele 1mm paksusest alumiiniumist tihendseibid, summutiühendusele panin kummist rõngastihendid - siiani peavad ja ehk peavad ka edaspidi.
7. Elekter: paigaldasin 43.3734 14V65W geneka. kahjuks ei ole käpärast võtta 262.3734 süüte ja reguleerimis karpi... vaid hetkel 252.3734 seal vahel ja piirab voolu 6V... e. mul läheb 50% voolust kaotsi. Sellega veel tegelen ning meisterdan ise regulaatori.
Lisasin ka suunad - taha veel vaja numbrialla kinnitus teha. Suunakatega võiks teha nii, et 9V pateri peale, ehk kestavad 2n vabalt ära ja pole vaja kompunnida elektrisüsteemi sinna. Suunakad töötavad ka 6V. Samas pole probleemi ka pisike dioodsild + 1000uF 50V kondekas vahele.
Piduritule peaksin ehk ka külge kruvima...
Kahjuks heaolu voolu ei saa enne külge ühendada, kui 12V (14) stabiilselt rattal olemas.

Ajasin masina ka kaalule:
Esiratta all 40,5kg
Tagaratta all 52,5kg
Kogukaal siis 93kg... + ~6L kütust + seisuhark.
Huvitav on see, et vanakese veermikul oli kaal sama, kuid täispaagi ja seisuhargiga. Seega ~2kg on kaalu juurde tulnud amortide ja summuti arvelt... seega suht OK kerge mootorattas.

Aga selline ta siis on:
20190817_K58-100_V01-1.JPG
20190817_K58-100_V01-2.JPG
20190817_K58-100_V01-3.JPG


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 715
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Aug 2019 08:12

Eile sai suuresti aksessuaaride kallal töötatud - kahjuks ei õnnestunud seisujalga eile alla keevitada... tegelasel polnud aega ja ta lootis, et olen tugeva eeltöö teinud (jalg osandatud, vajalik lisajupp valmis jne.. et tal jääb ainult kinni siristamine... aga mis seal ikka teeme siis täna ja teen ettevalmistustööd ära.

Elekter sai alaldatud. Vaja oli vene releeregulaator massist isoleerida. Laenasin iseseisvalt VAPE regulaatorit R67-t jawa cafekalt... sorry ksf v301060, kui sellega midagi peaks juhtuma - ostan uue asemele, sest aeg peksab jalaga ja muud polnud käepärast võtta.
Suunakad vist ajan patarei paki peale (AA 1,5Vx2) nii saavad nad igaljuhul töötada ja isegi siis, kui midagi peaks alaldatud vooluga juhtuma ning pean voolu originaaliks (e. 6V vahelduvvooluks) tagasi pöörama. Selleks pean ühe massijuhtme vedama suunakate vahel. Lisaks pean suunakates LED-id ringi vahetama, sest praegustel on väga tihkelt üle 2K takisti vahele paigaldatud.
Genekat on vaja inspekteerida, sest midagi ei tööta seal nii nagu peaks, ei tohiks nii suurt pinge kõikumist olla, kui mootor töötab. Pinge kõikumine on pööretest sõltumata ja kohati mida suuremad pöörded seda katkendlikum pinge, kuigi peaks olema stabiilsem.
Kõik näidikud on pimedad... peaks mingi pisikese LED-i kuhugi paigaldama, et pimedas midagigi näha oleks.
Spidoka klaas ja võru lahkusid... ei näinud neid kadumas, sest telefoni hoidja oli seal ees. Seega pean mingi teise asja sinna viskama, et ava kinni oleks. Originaalspidokat ei kasuta ja tühja kesta praegu pole, mida kasutada. Kuigi kiirusenäidik võiks võimalikult ees olla, sest lenksu peal on teda raske jälgida - peeglitega sama lugu...

Sõiduasendit sai muudetud - keerasin lenksu nõks ülespoole, enam ei ole lenks süles...

Peeglite kinnitused pean ikkagi keermeliimiga ülekäima, sest hiinakad vist ei ole arvestanud sellise vibraga töötama. Masina enda vibra ei ole häiriv... ja 70-80 vahel liigub nagu siidi, pärast seda on selline surnavibra...

Eilsel sõidul liikus masin alguses vaevalt 84km/h, kuigi kuni 60 oli masinal nii jõudu kui kiirendust. Sai 11km/h siis korraks peatus - käsi vastu tagapidurikatet - voh soe oli... seega lasin pidurihooba natuke järgi. Lisaks puhastasin ka õhufiltri eelmisest põhjaläti tuurist...
Järgmised 20km oli lausa lust sõita, jõudu, kergust jne - kurvi tagant välja sõites oles äärepealt kiiruse ületamisega radarisse sõitnud 8O . Sõidukiirus oli 95km/h ja õnneks ees oli juba sinise/punase vilkuriga tegelane eessõitja peatanud...

Igatahes masin on stardivalmis olenemata nendest puudustest, mis ülal kirjeldasin.
Õhtul masinat koormama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4584
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 16. Aug 2019 08:26

Palju edu, jälgin huviga! 🙂


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Post Reply