Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm » 08. Aug 2019 08:36

Eilne kaubareis lõuna Eestis oli suht edukas. 8 )
Tartust hankisin mõnusad väiksed bensiinifiltrid + 14 hambaga esimese veohammaka, praegu 15... eks näis kui palju midagi muutub. kahjuks pole 13 ja 16 hammakat...
2,75x19" Mitas H01 + siselohv 2,75-3.0 ja 2.25-2.50 ja veljelint - üks laiem ning hea paksusega, millest teen kaks linti. See rehv on 2.50 kohe mitu cm suurem nii laiuses kui kõrguses, kuid tagumiseks rehviks on ehk parem ja tummisem.

K58 pakika, ühe tagumise jalaraua (teise saan sõbralt) porikahoidjad sain tagasi, mille kunagi ära andsin,
Ja lõpuks ka rosin.... kogemata nägin tal kuuris genekat 43.3701 - e. 14V 65W,
No oli 2p tagasi vaja 4h kulutada geneka ümbertegemisele... nüüd korras asi olemas. Selle 4h saanuks amortide kordategemiseks kulutada aga mis tehtud see tehtud. Nüüd olemas:
G427 7V 60W
G427 mod 24V 35W - nu ütleme nii, et vaja ühed mähiste järjestus teisiti teha ja saab 14V65W
43.3701 14V 65W

Olemas ka 252 3743 releeregulaator, lisan veel dioodsilla alaldamiseks ja kondega stabiliseerimsieks, seega 12-14V süsteemi saab ilusti K58@100 paigaldada ning kasutada kaasaegseid süsteeme.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Aug 2019 00:26

Täna sain siis lõpuks raami ratastele ning saab hakata vanakeselt mõningaid asju ümber tõstma, sest kõike ei jõua õigeks ajaks valmis meisterdada.
Kahjuks puuduvad elementaarsed tööriistad: keevitus, trei-, frees, puurpink, press jne... kõik detailid tuleb drelli, rellaka, käsilihvijaga valmis voolida - loomulikult kannatab aeg ja ka kvaliteet... :evil:

Tagaamordid kordatehtud - ühte läks 15W ja teise 20W õli, et nad üheraskusega/takistusega töötaksid.
Värvidud ja vanutatud veel detaile.
Rattad komplekteeritud, tasakaalustatud (~5g piiridesse)

Kuid ajasin päti õue.
k58-100_Kloon1.jpg
Ai see punane pidurilink 8 ) pean hankima punast värvi ning ka tagumise selliseks tegema.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Aug 2019 18:22

Nüüd masinaga ka sõiduproov tehtud... no ei ole seda vana head vedelust...
Masin on hoopis teise iseloomuga, kui eelmise veermiku ja vossi mootoriga. See sarnases rohkem vanale 125-sele. Updated versioon on tummine, kuid ka sõiduasend vajab harjumist.
Mis siis tehtud:
1. K58 raam, esiporikas, prillid, rummud: puhastatud ja pulbervärvitud RAL1001 + musta grafity sprayvärviga ülevärvitud ning terasharjaga+akudrellil nöörharjaga vanutatud.
2. Vanalt raamilt ümbertõstetud paak, tagaporikas koos pakiraami ja hoidjatega ning istmealune plekk. Kahjuks ei ole mul keevitust, seega ei saanud porikat korda, seal vaja keevitada mõned praod ja lisaks pakiraamile vaja teha hoidjad. Proika hoidjad on vanad, kunagised mis seal vanal kerel küljes (jawa amordikinnitused külge ratsitud), need ka vaja kohendada. Paagiga on nii, et kahjuks liivapritsi tegelased siristasid liiva ka paagi sisse, mida ei olnud vaja teha... seega kindluse mõttes jätsin vana puhta sisuga paagi. Reisil suht jama liiva välja võtta paagist või mootorist.
3. Voshod 2 amordid - täielikult osandatud, puhastatud, inspekteeritud ja osad tihendid vahetatud - või uued tehtud. Ette läks 20W ja taha 15W+20W.
4. Uued pöiad ja kodarad, rummud sirgendatud nii palju kui võimalik, rattad tasakaalustatud. Uued rehvid Mitaselt: ette 2.50x19 H02; taha 2.75x19 H01. See on ka MAX mõõt, mis kiigele mahub.
5. uued piduriklotsid. ees minski pidurikate ja kohendatud voshod2 amordile istuma - selle kallal vaja veel tööd teha, sest käiguproovil esipidur väga nõrk ning jäi ka peale. Taga siis voshod pidurisüsteem kohendatud K58 välimusele sarnaseks... selle tulemusega kahjuks 5-10mm rumm tsentrist paremal... seda saab ka nõks kohendada, kuid ei hakka seda praegu tegema.
6. Mootorit ei puutunud. Võtsin korraks silindripea maha ja kiikasin sisse. Silindrit maha ei võtnud. Silinder seest suht korras, mõned ükskikud õrnad triibud on tekkinud - arvan, et kui küünal või dekomressiooniklapp on küljest kruvitud, on mõni kübeke sealt avast sisse pudenenud... Paigaldasin voshod 3 summutid ja tegin leegikatele 1mm paksusest alumiiniumist tihendseibid, summutiühendusele panin kummist rõngastihendid - siiani peavad ja ehk peavad ka edaspidi.
7. Elekter: paigaldasin 43.3734 14V65W geneka. kahjuks ei ole käpärast võtta 262.3734 süüte ja reguleerimis karpi... vaid hetkel 252.3734 seal vahel ja piirab voolu 6V... e. mul läheb 50% voolust kaotsi. Sellega veel tegelen ning meisterdan ise regulaatori.
Lisasin ka suunad - taha veel vaja numbrialla kinnitus teha. Suunakatega võiks teha nii, et 9V pateri peale, ehk kestavad 2n vabalt ära ja pole vaja kompunnida elektrisüsteemi sinna. Suunakad töötavad ka 6V. Samas pole probleemi ka pisike dioodsild + 1000uF 50V kondekas vahele.
Piduritule peaksin ehk ka külge kruvima...
Kahjuks heaolu voolu ei saa enne külge ühendada, kui 12V (14) stabiilselt rattal olemas.

Ajasin masina ka kaalule:
Esiratta all 40,5kg
Tagaratta all 52,5kg
Kogukaal siis 93kg... + ~6L kütust + seisuhark.
Huvitav on see, et vanakese veermikul oli kaal sama, kuid täispaagi ja seisuhargiga. Seega ~2kg on kaalu juurde tulnud amortide ja summuti arvelt... seega suht OK kerge mootorattas.

Aga selline ta siis on:
20190817_K58-100_V01-1.JPG
20190817_K58-100_V01-2.JPG
20190817_K58-100_V01-3.JPG


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Aug 2019 08:12

Eile sai suuresti aksessuaaride kallal töötatud - kahjuks ei õnnestunud seisujalga eile alla keevitada... tegelasel polnud aega ja ta lootis, et olen tugeva eeltöö teinud (jalg osandatud, vajalik lisajupp valmis jne.. et tal jääb ainult kinni siristamine... aga mis seal ikka teeme siis täna ja teen ettevalmistustööd ära.

Elekter sai alaldatud. Vaja oli vene releeregulaator massist isoleerida. Laenasin iseseisvalt VAPE regulaatorit R67-t jawa cafekalt... sorry ksf v301060, kui sellega midagi peaks juhtuma - ostan uue asemele, sest aeg peksab jalaga ja muud polnud käepärast võtta.
Suunakad vist ajan patarei paki peale (AA 1,5Vx2) nii saavad nad igaljuhul töötada ja isegi siis, kui midagi peaks alaldatud vooluga juhtuma ning pean voolu originaaliks (e. 6V vahelduvvooluks) tagasi pöörama. Selleks pean ühe massijuhtme vedama suunakate vahel. Lisaks pean suunakates LED-id ringi vahetama, sest praegustel on väga tihkelt üle 2K takisti vahele paigaldatud.
Genekat on vaja inspekteerida, sest midagi ei tööta seal nii nagu peaks, ei tohiks nii suurt pinge kõikumist olla, kui mootor töötab. Pinge kõikumine on pööretest sõltumata ja kohati mida suuremad pöörded seda katkendlikum pinge, kuigi peaks olema stabiilsem.
Kõik näidikud on pimedad... peaks mingi pisikese LED-i kuhugi paigaldama, et pimedas midagigi näha oleks.
Spidoka klaas ja võru lahkusid... ei näinud neid kadumas, sest telefoni hoidja oli seal ees. Seega pean mingi teise asja sinna viskama, et ava kinni oleks. Originaalspidokat ei kasuta ja tühja kesta praegu pole, mida kasutada. Kuigi kiirusenäidik võiks võimalikult ees olla, sest lenksu peal on teda raske jälgida - peeglitega sama lugu...

Sõiduasendit sai muudetud - keerasin lenksu nõks ülespoole, enam ei ole lenks süles...

Peeglite kinnitused pean ikkagi keermeliimiga ülekäima, sest hiinakad vist ei ole arvestanud sellise vibraga töötama. Masina enda vibra ei ole häiriv... ja 70-80 vahel liigub nagu siidi, pärast seda on selline surnavibra...

Eilsel sõidul liikus masin alguses vaevalt 84km/h, kuigi kuni 60 oli masinal nii jõudu kui kiirendust. Sai 11km/h siis korraks peatus - käsi vastu tagapidurikatet - voh soe oli... seega lasin pidurihooba natuke järgi. Lisaks puhastasin ka õhufiltri eelmisest põhjaläti tuurist...
Järgmised 20km oli lausa lust sõita, jõudu, kergust jne - kurvi tagant välja sõites oles äärepealt kiiruse ületamisega radarisse sõitnud 8O . Sõidukiirus oli 95km/h ja õnneks ees oli juba sinise/punase vilkuriga tegelane eessõitja peatanud...

Igatahes masin on stardivalmis olenemata nendest puudustest, mis ülal kirjeldasin.
Õhtul masinat koormama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4602
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 16. Aug 2019 08:26

Palju edu, jälgin huviga! 🙂


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Aug 2019 07:53

Nüüd on masin sõitnud järjest 700km.
Mootor on ok. Süüte saime ka ennw Kaunast õigeks ning nüüd lausa lust linnas sõita. Enne rapsis ja katkus 4 käiguga 55km/h praegu saab ilusti 52km/h kulgeda.
Käigukast on jama, 2-3 käiku peab alatasa otsima, kuid otsimise muster juba selge.
Kogu elekter on 12..14v ja nüüdsest stabiilne. Lisatud kondekas tekitas jama. Kui tuled ei põlenud tekitas 20v voolu ja koormusega 5v. Kondekas välja ja asi jonksus. Esituli näitab suht rahuldavalt 40+60w pirniga. Päevasõidutule peaks ikkagi kompunnima ka, sest väikses korpuses need watid soojenevad tugevalt, eriti 25+ välistempj juures.
Suunakad vaja veel mudida või teised hankida.
Heeblid on minsk m105 omad, kuid koos panonia gaasiga ebamugav pidurit haarata. Heebel on lühike ja sujuva paindega, gaasil suht suur kobakas, mis takistab heebli lõpuni liikumist.

Masin on hea.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Bruno
Tavakasutaja
Posts: 28
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Unread post by Bruno » 26. Aug 2019 13:15

Mina ka jälgin huviga! : )



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Aug 2019 22:23

Masinast nüüd natuke lähemalt:
Reisitud ~3800km (+/-30km), 145L kütust, ja ~ 4,5L õli ja seega 3,8L/100km, mis on ülihää tulemus.
Mootori pöörded pikematel sõitudel olid: 60km/h 3000 rpm ja 84km/h 4200 rpm.
Kuna tegin elektri ringi ja süüde jäi vana aga alaldatud, siis säde oli 2x nõrgem...
Minul mootor suurespildis pidas (käigukasti jama oli ju enne sõitu...), muresid tekitasid pigem iseenda "nõks-üle-jala" tehtud asjad: igale mutrile ei pannud keermeliimi ja elekter ei saanud eelnevat testimist:
- vagustusvool, suunatuled, laadimine + süütevõimsus e. kogu kompott oli puudulik aga ära vedas. Esitule pirn ei taha eriti üle 2000km vastu pidada - pigem on siin teemaks värin ja vibreerimine... Lahendus on teha kõik otsast peale ja korralikku karpi koos täitesilikooniga, et vibrale vastu peaks.
- lahti tuli tagahammaka poldid - keermeliim puudu, kuigi stoppermutrid olid...
Tagahammakas vaja uus teha, sest praegu oli seal 39 hammast ja nõks viskas. Ketti ei saanud sujuvalt jooksma, mis tekitas ebameeldiva heli... ning lisaks 40 hammast annab parema dünaamika. Praegune ülekanne oli 14 hammast ees ja 39 taga. Eelnev testimine oli 15 ja 40
13 hammakat pole veel Eestis leidnud...
Lisaks võiks vaadata uue tagarummu, sest poldi pesad olid ovaalseks loksunud... või siis need täis keevitada ja uued avad puurida.

- esihargi roolikannud loksusid oma pessa + ülemisel traavelsil jäi üs polt panemata.
Esihark ise on natuke vedel ja amordid annavad painduma... no proovin veel traaverseid pingutada. Lisaks ühel amordiputkel ei lähe mutter lõpuni... keere nässus - kas uus putke või keerme taastamine.

- no käigukast vaja lahti võtta aga ei hakanud seda puutuma.
Nüüd varsti nii ehk naa mootor osadeks ning panen sisse voshod 3 kasti. See annab 1-3 käiguni paremad ülekanded ehk väiksem vahe 3 ja 4 käigu vahel ning linnas mugavam sõita.
- lõpuks hakkas midagi immitsema silindripea tihendi juurest - selle panen uue.

- Käiguvahetuse hoova pingutuspolt purunes... kui soovisime mootori hoovastikku kohendada, õnneks oli üks 6 polt kaasas - seega moootorrattal levinumad poldid mutrid, seibid võiks kaasa võtta.

- leegitoru kinnitusmutrid keerasid ennast iga 300-400km tagant lahti ja oli vaja pingutada. Vot ei oskagi öelda, mis sellega teha, et see enam lahti ei keeraks.

Kere juures vaja paak ja porikas õiged panna . Paak vajab puhtaks sõitmist... liivateri seal peaks veel olema... porika praod vaja kokku keevitada.

- sadul vaja korrastada, nüüd vedrud suht väljas... nõks ebamugav istuda.

- Teised heeblid vaja panna, kas siis vossi omad või midagi sarnast...

Ah hetkel aitab küll. Nüüd elektrit ehitama..


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 31. Aug 2019 21:08

Täna võtsin siis nõks aega ja tegelesin maailmaränduriga.
paigaldasin eksta dioodsilla süüteahelasse, et kogu spektri kätte saaks.
Läksin sõitma - no tühjana on masin hoopis teine, kui pakkidega. Väga mõnus dünaamiline, kerge ja ergas. 95...100 tuli väga kergelt.
Aga ega see elekter nüüd väga Ok pole... kärsatas 2x 12V esitulepirnid läbi nagu naksti. Seega see elekter tuleb juppideks võtta ning otsast peale uus ehitada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Sep 2019 22:13

Alustasin maailmaränduri mootori defekteerimist ja eesmärk oli käigukasti jama likvideerida. Masin sõitis ilusti, kiirendas hästi ja 90 oli suht OK. Tiirule ei saanud minna, sest esitulepirn põles läbi ja no nii ei lähe tiirutama.... sõitsin koju.
Mootori läbisõit 6800 (spidol 6741km, kuid ~60km jagu ta ei lugenud...)
Selleks panin masina veel enne lahtivõtmist tööle:

https://youtu.be/1VnUAIcm6KY

Minu lontkõrva jaoks enam vähem mootorihääl... midagi väga hullu kosta pole :roll:

Aga...
Võttes geneka ära juhtusin sellist asja märkama:
https://youtu.be/IoYB1zqB254

Võttes magneti ära loksus ka väntvõlli ots
https://youtu.be/wUhGp_hEJVQ

Nüüd muutus nägu kaameks ning tuim lahtivõtmine, lootes, et midagigi on sees ehk veel korras.

Järgmiseks mootor lauale, silinder maha ja kolb kepsuküljest.... esmapilgul ok,
20190901_K58-100-6800km_piston.jpg
kuid peale õlist puhastamist - triibuline :|
20190901_K58-100-6800km_cylinder-piston.jpg
Seejärel kõht lahti... oi kurja mis seal sees oli...
20190903_K58-100-6800km_crankcase.jpg
Lähemal vaatamisel purutekitjaja - väntvõlli genekapoolne laager:
20190903_K58-100-6800km_crank.jpg
Õnneks käigukasti hammakad head - no kolmanda käigu hammakas on natuke ratsitud ja mõnel hambal muljumise jäljed peal aga suurespildis OK.
20190903_K58-100-6800km_gearbox.jpg
Seega hea, et sain nüüd asjale jälile, muidu oleks mootor peatunud ~200-500km pärast füüsiliselt...

Proovin hoonimisega silindri siledamaks saada, nõks kolvilt ka suuremad triibud maha.
Mikromeetri, kaliiberlehe ja silindri sisemise mõõdikuga sai kolb ning silinder mõõdetud:
Mõlemal rõngal kogu tööpinna lõikes 0,4 kaliiberleht läks vahele, 0,5 enam ei läinud... Pannes oli 0,2

Kolb:
Rõngaste peal 61,73 (piki mootorit), 61,65 - külgsuunal
Sõrme juures 61,89 ja 61,80
seelikul 61,89
Suhteliselt samad näidud, mis enne mootorisse panekut....

Silinder:
Rõnga ülemise surnud seisu juures 61,94
Ülevoolukanali akna peal 61,93
väljalaske akna all 61,90

Seega kulumine ~6800km peal alla normi ehk nagu uus... kuid need kriimud....
Eelmised mõõdud: viewtopic.php?p=103364#p103364

Ermoga sain siin arutatud, millest see laager õhtale läks... pigem ega see hiina süda, saksa laagritel vene kestas head ei too... 10 palli süsteemis 8 antud väntvõllille... ja 5 sajandikku viskumist väristab ikka korralikult, lisaks just selle laagri pool on ka geneka "ülikerge" magnet, mis pole ju ka ideaalses tasakaalus. Väntvõllist juttu: viewtopic.php?p=103299#p103299
Nendele tingimustele (hiina värinale ja vene kestale) ei suutnud sakslane vastu pidada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 200
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 05. Sep 2019 09:00

Ma pean oma lao üle vaatama. Mingite emmiliste, 175ste ja krt teab mille uusi tavotiseid kolbe on kastiga. Võimalik, et olid koos rõngastega. Mõõtudest hetkel ei tea midagi peast öelda.


Sõidan nagu suudan.

Online
Prii
Tavakasutaja
Posts: 313
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Sep 2019 09:30

Huhh... Hea tõesti, et õigel ajal jaole said.

Kiirelt teemast ei leidnud, kuid eeldan, et kui vändalaagrid olid SKF, siis ikka C3 lõtkuga. Kui sul olid nominaallõtkuga, siis need lähevadki, kui väntvõll veidi viskab. Enda ning paari tuttava kogemus.

Ise pakuks lahenduseks kolme võimalust:
1) Sebida uus väntvõll, mille viskumine on väiksem
2) Koostada 6204 C4 laagritega, mis on suurema siselõtkuga ning peaks paremini vibratsioonile vastu pidama.
3) Asendada genekapoolne kuullaager rull-laagriga NJ 204 ECP/C3
Last edited by Prii on 05. Sep 2019 16:58, edited 1 time in total.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 05. Sep 2019 11:23

Kahju, et geneka all ruumi pole, paneks topeltkuul laagri nagu jawa 638-l.
Kaalusin ka ise, et rulllaagri saaks ka samade välis/sise mõõtudega - kuid siis peaks vända viskumise diasinima keskmisele laagrile... hind on muidugi mõnus ~27€ kanti... vs rulllaager 6204/C3 SKF ~4€
Loomulikult oleks õigem väntvõll korda teha, kuid ega ma geneka magnetit nii ehk naa kergemaks saa...

Uued laagrid olid FAG 6204 C3 ja algselt tihendiga - seal oli tihendid eemaldatud.

Silindri hoonin üle ning võtan suuremad kriimud kolvil siledamaks ja läheb komplekt kokku tagasi.
Oluline on käigukast ja väntvõll korralikult jooksma saada, sest silindrit ja kolbi saab hiljem ka vahetada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Sep 2019 21:25

Sai siis alas-kuulist nii rull kui kuullaagrid tellitud.

Täna Vana-Kolga tsiklitalli laadalt võetud vaz2103/06 esitule element (lähi ja kaug H4) ning mingi DDR tuli...
No kuidagi mahtus... mitte lahedalt aga kuidagi...

Lisaks sain ka tutika voshod1 väntvõlli (kepsusilmas puks...) - nendel võllidel on geneka G411 magneti jaoks kaks kiilupesa... G421 ja 427 on üks kiilupesa.
Seega suuretõenäosusega läheb selle võlliga mootor kokku ja eks peab ühe mootori veel hankima, kuhu hakata tummisemat sisu laduma... kunagi.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Sep 2019 22:12

Sai siis asi lahti võetud ja puhastatud.
Alas kuulist kraabitud:
SKF 6204-27/C4 kaks tükki 10.30€ kokku
SKF NJ 204 ECP/C3 - üks 25,10€ :?

Simmerid:
SKF 25x35x7 HMSA 10 RG üks 1,96€
SKF 20x47x7 HMSA 10 RG kaks tüki 5,64€ kokku
SKF 17x30x7 HMSA 10 RG üks 1,6€

kogu arve 53,53€.... krt... aga no...

Siis hing jäänud rahule ning sai VARSTasti võetud "suurema survele" ja kuumusele vastupidavamad simmerit:
SKF 20x47x10 HMSA 10V - 15€
SKF 25x35x7 HMSA 10V - 10€
SKF 17x30x7 HMSA 10V - 10€

Lisaks ka üks reinozil ka 8€
njah... ega see masin nüüd odav ülal pidada vist tule aga vähemalt on lõbus.

Sai ka soetatud NOS vossi väntvõll... sellest hiljem natuke.

Kuid hakkasin siis mootorit kokku laduma ja võtsin kõigepealt ette käigukasti.
Paigaldasin voshod 3 või 3M käigukasti sisu, millel hammakad 1-3 teiste suhtarvudega e. pikemad käigud. Seega peaks teoreetiliselt olema mugavam sõita kuni 55km/h e. linnaliikluses.
Panin ka teise käigukahvlite rõnga... seda oli vaja mudida nii lõtkude osas - kõik kuni 0,02mm leht max vahele... suht tihke sai. Lisaks tuli ühenduspainet muuta, et see ikka 90 kraadi oleks. Samas tuli välja vahetada ketihammaka võlli rulllaagrid (uuem versioon, ilma separaatorita) - metallipuru oli kahjustanud kogu kupatust... vana laager läks asemele, millel kuulid separaatoriga. Lisaks kohendasin istu nii, et istub käigukasti lõpphammaka otsa piisavalt hästi.
20190929_K58-100_175cc_2remont1.jpg
Järg väntvõlli osas... valida kahe võlli vahel:
Hiina uus, mis tuli euroopa reisilt ja sõitnud 6400km... ning mis väristas kuullaagri katki oma 0,05mm viskumisega. Selle raviks sai soetatud 25€ rulllaager. Muide geneka poolsele otsa peab vist hakkama neid kindlasti sinna paigutama, kui genekate magneteid vaadata - sellest eraldi teema.

Teine oli Vana-kolga laadalt NOS uus võll, mis oli ka uus e. igasugused kasutusjäljed puudusid + keps suht tihke ja ilma lõtkudeta.
Otsustasin siis loobuda uuest kepsust e. kolvi sõrme nõellaagritest ning paigutada NOS originaal väntvõll koos kepsuga, millel puks üleval.
Ilusti laager külge, muditud ka kahte simmerit nii, et mahtusid kaks tükki, mis hoiavad mõlemalt poolt vedelikku kinni ja võll pessa.
20190929_K58-100_175cc_2remont1_vv_tihend.jpg
Lisaks pressisin ka viimase kuullaagri kohale. Pärast seda sulgesin karteri prooviks, et mõõta kas väntvõll ka keskele sai - aga see kurivaim kiilus kinni, kui seda keerasin. Pärast kontrollides selgus, et põsed viskuvad e. on korralikult kannatada saanud kuskil... seega kindlasti vaja rihtida.
Seega otsustasin, et viskan ikkagi selle hiinlase mootorisse - paigutasin selle sügavkülma jahtuma, et ta lihtsamini kuullaagrite ja karterisse läheks, kui need kuumaks ajada.
Siin ka mu kokkuladumine lõppes.
Pean endale juurde hankima veel 0,4mm tihendipappi, võiks ka 0,2 panna aga hoiame asja natuke rohkem õigemates distantsides.
Mu väntvõllid... kõik mingis osas pidused
20190929_K58-100_175cc_2remont1_vv.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 833
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 30. Sep 2019 18:02

Väntvõlli pead viima Kosele Heik Reiteli kätte. Tema on kõik minu väntvõllid korda rihtinud ja kepsud vahetanud. Viskumised kõik 2 ja 3 sajandiku juures. Viimane piir 5 sajandikku, siis enam head nahka pole.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Sep 2019 19:25

seega paus... ja teeme siis ikka korraliku asja.
ehk mingi Heiki kontakt?


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Oct 2019 23:45

Vahepeal nikerdasin masinale korralikumad heeblid.
Lenksu külge läks samasuguste hoidjatega nagu Voshod 2M, heeblid ise peaksid olema IZhi omad. Igatahes täitsa Ok tulid välja.

Tagadil sai ringi käidud ning peamiselt voshodi mootori osi otsitud. Eesmärk oli saada terve voshod 2M või 3 mootor, miinimum eesmärk oli silindri pea või silinder.
Lõpuks sai siis kokku kraabitud nii mootor kui ka silinder + 2 silindripead, lisaks K175 käigukahvlite süsteem, tühi kommutaatori kest ja mopi komplektne genekas. Need kaks viimast olid lihtalt nii odavad, et patt oleks mitte võtta. Kogu kraami hind jäi alla 80€.
20191006_165058.jpg
Koju jõudes võtsin mootori defekteerimise ette... ega ma midagi head sealt lootnud - karter ja käigukast olid peamised, mida soovisin.
No põhimõtteliselt need sealt sain ka.
Karter oli Vos2M, silku mingi vanem K175, silku pea uueaja toodang, millel küünlapesa täitsa pekkis. Väntvõll ringi ei käinud, kuid käiguvahetussüsteem töötas.

Mootor oli kokkupandud ainult silikooniga, ei mingeid tihendeid.
Lahti võttes oli väike üllatus ka - keegi oli proovinud mootorit väga hästi komplekteerida, kuid polnud vist aru saanud, kuidas tagada laagrite eluiga....
Kõikidel laagritel olid tolmukatted peal - ainult käigukasti alumise võlli seest poolt olid katted eemaldatud.
Väntvõlli kõigil kolmel laagril korralikud metallist katted...
Lisaks siduri ühendusmuhv oli murdunud... kett täitsa lõdva, vesi väntvõlli pesas, ning lisaks märkasin ka karteris kolmes kohas murdunud alumiiniumi - õnneks saab need ilusti korda. Nüüd käigukastis oli ka alumiiniumi puru, seega ka kasti laagrid lähevad vahetusse. Samas veohammaka alune lahtine nõellaager oli täitsa OK.
20191006_181145.jpg
Silku on seest taastatav, ribid katki... üldjuhul ok. kolb on sees uus (rõngas kolvi soone sees kinni.... kuid lukupilu paistis talutav olema), väntvõll oli OK, e. kepsulõtk all minimaalne, kuid vesi ja rooste ei ole talle head teinud ning sidurihammaka mutri keere mingis osas maha keeratud...
20191006_184219.jpg
Käigukasti võllid ja hammakad Ok. Käiguvahetuse mehhanismil tihvidel suured loksud, kuid need saab korda.

Õnneks on mootor komplektne ja mõningase tööga peas kaks korralikku asja saama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Oct 2019 17:35

Vahepeal kruvisin Vana-Kolga tsiklitalli laadalt saadud LADA 2103 või 2106 reflektori.
Kompunnisin selle võru sisse - väga täpselt ei istu, kuid talutavalt.
Kahjuks polnud sellel pirni fikseerimise klambreid aga panin kuidagi külge.
Mootoril on hetkel vana 35W 6V genekas G401A. Pinge stabiliseerib 7V kommutaator, mis oli euroopareisil peal.
Tuli joonistas ilusa valgusvihu seinale... nüüd vaid 12...14V pingele elekter ehitada ning näeb hilistel aegadel ka korralikult sõita.
20191020_164922.jpg
20191020_164740.jpg
20191020_164753.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Nov 2019 23:22

Sai soetatud pisike lisavarustus masinale. ps paagikott on tagurpidi....
20191110_K58-100_kyljekott1.jpg
20191110_K58-100_kyljekott2.jpg
20191110_K58-100_kyljekott3.jpg
Need kotid on iseensest pisikesed, kuid sellel rattal kuidagi kohmakad. Samas mahub reisil kaasas olnud 5L kanister ilusti sisse ja jääb tugevalt ruumi gasugustele tööriistadele ja nännile. Teise kotti mahub ilusti eluolu. Sellise pakkimise positiivne asi on selles, et vähem jamamis kummipaeltega...
20191111_Givik-kpl.jpg
Paagikott (Givi EA106B) on suht hea, kuid väike ja ideaalis võiks sinna mahtuda DSRL fotokas e. maakeeli peegelkaamera 18-200mm objega koos muude nodiga (akupank + dokumendid...). Paagikotti on väga lihtne kaasa krabada, seega praktiline.
20191111_paagikott_sisu.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1910
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 11. Nov 2019 23:55

Hea uudis aga kindlasti peaks mingi korraliku tugiraami tegema nendele kottidele. Kardan, et hakkavad lääpa vajuma kui niisama panna.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Nov 2019 00:18

Neil pole eriti kuhugi vajuda... mul seal amordid ja muu nodi vastas. Kinnitamistega on nõks raskusi jah, sest mul ikkagi võrr ja tagumine osa ei hiilga oma paksusega. Seega ei jää takjapaelad pingule ja tagatule juures pole kuhugi vastu midagi tõmmata.
Samas ihkaks ikkagi AL kohvreid, sest ega need softid nüüd vihmakindlusega hiilga. Vihmakotte on suht n..s peale sokutada, eriti kui see kurivaimu pilv kiiresti kallama kipub (nagu Ungaris - Balassagyarmati linna bussijaamas mähkisime).
Aga jah... muidu pakutakse neile ka raame Givi TE266... no ütleme, et mingitest AL pulkadest võiks mingi toetava raamikese kokku käkerdada küll.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1910
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 12. Nov 2019 10:02

Lõika kohvri tükid valmis ja ma võin materjali kulu eest need kokku lasta. Raami oleks praegu alla vaja just selle pärast, et neid pehmeid kohvreid mõnus kinnitada oleks. Siis ei teii probleeme kuhugi vastu hõõrumisega ja saad stabiilse süsteemi. Praegustele oleks hea teha raam 4-5mm terastraadist.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Nov 2019 12:40

Njah...eks näis, millal.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Dec 2019 17:31

Sain pappi ja suht head, millest voolida alumiiniumkohvrite prototüüp. Tegin erineva kohvripaksusi ja kõrgusi. Kuigi raami hetkel veel pole sain ikkagi enam vähem mõõdud kätte.
Kohvri sisemõõdu pikkus 400mm, esimese osa paksus 130mm tagumise osa paksusele 80mm juurde e. 210mm. Kõrgus hetkel 280mm.
Mõõdud veel täpsustuvad seoses raami tegemise ja voshodi summutite asetusega, kuid igal juhul tahan sinna sisse teha 5l kütusekanistri isoleeritud hoiukoha.
Igatahes suht ok kuju ja suurus, et masin veel kohmakaks ei muutunud, no värviga saab veel asjad paremaks. Lisaks kui tekib võimalus, siis nurkade ümardamisega muutub samuti visuaalselt pisemaks.
20191213_121756.jpg
20191213_121730.jpg
20191213_121915.jpg
20191213_121844.jpg

Ps täna sain ka ühe kleepsuvõla likvideeritud. LTU


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 580
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 17. Dec 2019 11:28

Siiani olen teema arengut jälginud põnevusega ja kõik mis teinud oled on hästi tehtud.
Kuid see kandiline kast ei sobi.
Kui kasti vaja siis ehk leiad midagi lahedamat või voolujoonelisemat.

Pole küll voolujooneline kuid alumiiniumist on tehtud igasugu mannerguid või termoseid.
Kunagi olen näinud ka 20L plekk kanistrit mis oli alumiiniumist tehtud.
Kui selle pealmine osa hinged peale teha ning paigaldada diagonaalis siis ehk oleks nii välimust kui ka minimaalset tuuletakistust.

https://www.osta.ee/alumiinium-kanister ... 81952.html



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Dec 2019 14:19

On kavas teha välimised nurgad ümaramad ja värvida kere värvi - siis peaks visuaalselt ta natuke kaduma. Täiendavalt oli mõttes ka tagumine pealmine osa paindega alla teha... Kuid eks kõik oleneb minu või kaastegijate alumiiniumpleki voolimise oskustest/võimalustest.
Lisaks on praegused mõõdud maksimumid, kuid ülemise serva tahan pakikaga ühele joonele ajada, et tekiks üks suurem tasane pind.
Kui ikka hinge hakkab kriipima, siis alternatiivina on olemas ju kohvrid. Riidest kohvrite kasutamine oleks ühtepidi Kk, kuid alumiiniumkohvrite kasutamine on ilmastiku kindlam ja mugavam.

See masin on ise ju tilluke ning iga paun/kohver/lisa jne teeb tast värdi.

Mul on olemas ka voshodi esiklaas - reisil mugavuse mõttes väga hea asi, kuid kurja kui koledaks ta masina teeb + jõuetuks, seoses tuuletakistusega.
Ainukesed enam vähem Ok asjad on jalgade porikaitse plekid, kuid nad võiksid olla tiba suuremad, et jalad ka tuulevarju saaks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Jan 2020 14:53

OK võtsin veel ühe Vos3 mootori vraki juurde Teletorni juurest motopoest pea aasta vedelenud (karter, käigukast, väntvõll, silinder silindripea, kolb ja rõngad). Põhjus, miks võtsin oli eelnevate karterite võimekus või siis vead.
Hinne võetud vos3 osadele 5 palli süsteemis: (karter 5, käigukast 3+, väntvõll 5, silinder 4, silindripea 4, kolb 5 ja rõngad 3)
Kõige olulisem oli väga korras tehase väntvõll (kepsul ka sõrme laager). Lisaks voshodi originaal korras kolb. Karter väga Ok.
Mootor on töötanud ja kulunud (silinder+rõngad), kuid pinnad OK.
Käigukastis primaarvõlli siduri poolne ots nagu uuel minskil... hammakad 4+, Käiguvahetuse mehhanismi detailid Ok, kuid tihvtide lõtkud liiga suured.
Mootor on lahti käinud ja tihedalt kokku pandud, kuid silindriga seotud tihendid tehtud ülepea kaela. Muudes kasutatud tehase tihendeid.

Mis on voshod3 karteri osas eelis Vos1 ja Vos2 ees:
Vos1 on siduripoolsed tihendid nagu K58 või K175-l, lisaks ülevoolukanalid ümarad, kuid laius 22mm, karpa kanal on originaalis kitsam
Voshod 2-l suures osas sama, mis vos3, kuid karpa ühendus kohad järgivad Vos1-te, geneka juhe veel alt. Ülevoolukanalid ilusti kandilised, kuid kitsad 21mm.
Vos3 puuduvad karteri peal karburaatori ümbritseva kaane randid, geneka juhe pealt ja ülevoolu kanalid suuremad e 24mm laiad.

Seega nüüd saan karteri kokku laduda.

Lisaks koostasin silindri portmapi ka, mis jällegi erines eelnevatest - s.h. aftermarketi omast.
Vos2 (maailmaränduri oma):
20190204_voshod1_silinder.jpg
Vos2 (aftermarket)
20190204_Voshod_AL10V_silinder.jpg
Vos3
20200111_Voshod_silinder_layout.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Jan 2020 00:40

FB-sse juba pajatasin, siis siia ka - kasutan FB pilte (ei viitsi mudida neid ilusamaks)
2020_Vos1-2-3_karterid1.jpg
2020_Vos1-2-3_karterid3.jpg
2020_Vos1-2-3_karterid2.jpg
Paigaldasin käigukasti ja väntvõlli, ning kruvisin asja kokku.

Kõigepealt siis käigukast.
- Voshod 2-3 kasti sisu läks sisse ning otsisin kõige vähem kulunud detailid oma 5 mootori kasti hulgast. Käiguvahetuse süsteemi komplekteerisin mitmest kokku nii, et oleks nagu uus (s.h. lõtkud 0,1-0,2)
Käiguvahetuse hoob selle kasti oma ja ilus sirge.
Kõik laagrid SKF vastu vahetatud. peavõlli alla läks 0,5mm reg seib.



Väntvõll:
väga korras - ei mõõtnud aga laagrite peal keerutades viskumist ei olnud märgata.
Siduripoole panin 2x SKF rulllaagri ja oranzhi simmeri suunaga väntvõlli poole. Väntvõllilaagrist järgmiseks sektoritega seib, siis stopperseib, seejärel metallseib, simmer ja kuullaager, millel jätsin katte alles vastu simmerit.
2020_V3-karter_VV_siduripoolne_laager.jpg
See peaks jääma tihe ja vabalt liikuv lahendus, kus mõlemad laagrid saavad piisavalt õlituse.
Teisele poole paigaldasin siis eelnevalt arutletud rulllaagri SKF NJ2014ECP/C3.
2020_V3-karter_VV_gen_alune_rull1.jpg
2020_V3-karter_VV_gen_alune_rull1 (2).jpg
Hind krõbe - 28€... aga asi on seda väärt. Juba selle pärast, et karteri poolt saab ilma tõmmitsata lahti ja kokku panna. Seega laager paigas, saab veel käigukasti timmida, võttes karterit lahti.
2020_V3-karter_Rulllaagriga_prooviks_kokku.jpg
2020_V3-karter_Rulllaagriga_prooviksjalahk.jpg
2020_V3-karter_VV_karterisse_tommatud.jpg
Karteri kaante vahele läks 0,4mm tihendipapp ja reinozil tihend (praegu ainult siduri poole kaane alla, sest plaanis on veel timmida...)
2020_V3-karter_tihend.jpg
2020_V3-karter_tihend2.jpg
2020_V3-karter_uus_veovoll.jpg
Kahjuks jäi ostmata just sellele mootorile veohammaka ja geneka alla simmerid - ostsin need vos1 omale...

Järgmiseks elekter selle mootorile korda ning silinder.
Paigutasin 90W geneka magneti väntvõllile ning mõõtsin magneti otsaservast viskumist - 0,25mm - ütleme nii, et jäin rahule, sest ega ma tea kui hästi ta veel võlli otsas istub või kas magnet üldse ilusti sümmeetriline on.

Silindri osas tahan Vos3 akendega vos2 kuju. Isegi kui silindri saab, siis slindripea põlemiskambri kuju ei saa... Vos2-le teha korraliku squish süsteemiga põlemiskamber... tähendab uue pea valamist või keevitamist/freesimist...
2020_V3-karter_V2-silinder_V1-Kaaned.jpg
2020_V3-karter_V3-silinder_V1-Kaaned.jpg
Aga tunne on hea.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1910
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 13. Jan 2020 01:00

Asi korralikult ette võetud (Y).
Ara rihma lõdvaks lase ja tee mootor samas tempos kvalitedis lõpuni valmis. Siis kannatab meie suvise sõidu kindlasti ära :)
Pean ka mootori lauale tõstma...


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Jan 2020 11:10

Nu ikka. Teen 2 mootorit reisi alguseks - üks siis see, mis siin üleval, teise Tagadilt hangitud lätaka vos2 baasil. Viimasel vaja karterit natuke keevitada (käigukasti alumises osas natuke seina kuhugi lahkunud ja eesmine kinnituse ümbrus murdunud.
See, millega sai rändamas käidud müügiks kordatehtud vos1 - komplekteerin ja panen vist müüki. Põhjus selles, et siis on kasutusel olevad mootoritel ühesugused kuluosad (simmerid) + ülevoolukanalid ka. Lisaks karteri tuulutus paremas kohas (käiguvahetuse trumli taga e. ei tohiks nii palju õli välja ajada, sest otseselt ei viska hammakad sinna õli.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Jan 2020 11:27

Eile sai rahulikult masina juures oldud... ning lõpuks otsustasin, et panen karteri lõplikult kokku.
Eelnevalt sai ühele karteri poolele tihendisilikooniga (reinozil) kinnitatud karteri tihend 0,4mm. Karter oli siis kokku kruvitud ja nüüd lahti võttes lausa lust, ei mingeid tööriistu peale kruvikeeraja, millega poldid lahti kruvitud. kaaned eraldusid lihtsalt, tänu rulllaagrile - no ei saa paremat asja olla ja 25-28€ investeering on juba ennast õigustanud ;)
Lisasin õhukese kihi reinozili ka reisele karteri pinnale ja kruvisin kokku tagasi.
See järel alustasin sidurikoja komplekterimsit.
ülikorras juppide sorteerimine võttis aega, lisaks siduri korpuse lõtku reguleerimine. Nüüd sain jälile maailmareisil olnud probleemile, kus siduri loksus tugevalt. Nimelt siduril on juhtpuks ning see peaks tekitama lõtku, kui siduri sisemise osa võllile pingutada. Selle sisemise osaga on veel oma korda möllu, kui selle alumised nuudid on liiga madalad - hakkab kõige alumine siduriplaat välimise korpusele tugevalt vastu käima. Nüüd kui panna sisemise ja välimise korpuste vahele seib - tuleb ka loks, sest puksi serv on faasiga. Seega selle õige seibi ja reg. seibi leidmine oli oma ette tegu, sest kui see liiga õhuke võtta ei saa võlli kinnitusmutri alust fikseerimisseibi panna - koonus ei lase üle...
Igatahes lõpuks sain asja kinni ja siduri lõtku 0,2mm puksil, mis peaks hea olema.
Kõige selle juures panin kogemata kasutatud siduriketi... ja loomulikult kõik mutrid sai korralikult kinni s.h. vändahammakas. Mis seal ikka, täna vahetan keti tutika vastu.

Otsustasin proovida veel ühte modifikatsiooni - panen karteri kaane tihendi õlikindla kummiga, mille liimin reinoziliga kareri külge. See peaks samuti lihtsustama vajadusel karterikaane kinni-lahti võtmist ilma, et peaks tihendi silikooniga möllama.
Oht on, et see kumm kleebib ennast ikkagi karterikaane külge ka ning lahtivõtmisel tõmbab silikoonist lahti.
No alternatiiv on teha tihend paroniidist... Või peaks lihtsalt 0,8mm tihendipapiga panema, ilma tihendisilikoonita ehk peab, sest siiani pole seal tihendit kasutanud vaid ainult reinoziliga komlekteeritud


Sai ka elektriga möllatud ning koostatud AC->DC 14,2V muundur/regulaator ja uuendatud üks originaal süütekarp 251.3734
Tulevane/praegune elektriskeem oleks selline:
Vos_elekter1_design (1).jpg
Video1 (mootorit aetud ringi elektridrelliga 1500rpm):
https://www.youtube.com/watch?v=5EtI7ChEoQA&feature=youtu.be

Video2 (mootor ise töös)
https://youtu.be/0nxCJOBlg7E

Originaal süütekarbi (vt eelmist skeemi) 251.3734 (mis ei andnud sädet edasi ja oli 6V) sai vaht eemaldatud, lõpukondekad (joonisel 2uF160V, minu karbis 2x1uF160V) vahetatud 2x1uF350V vastu, lisaks kõik dioodid (V1, V5, V6 KD105b) 1N4007 vastu, eemaldatud süüteahealst takisti R1 ja sillatud, et pinget ei raiskaks - nüüd ju kondekat taluvad. Lisaks valgustusahelas vahetatud igaks juhuks kondekas C3 samade parameetritega kaasaegse vastu, V7 zener 8,2V vastu ja R4 suurendatud 100 oomi võrra, et stabiliseeriks 14V lähedal. Tester näitab 1500 pöörde juures 10V seega enam vähem... aga eks töötav mootor ütleb oma sõna. Minu oma kokkupandud alaldi/regulaator suudab hoida 14,3V lihtsamini.
Asi töötab ja AC pinge ok.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 775
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. Jan 2020 01:06

Nüüd olen leidnud elektrilahenduse e. 14V90wgenekas ilsuti töötab modifitseeritud süütekarbiga, mis sisult on 70.3734 ja nendega koos ettenähtud süütepool.
Voshod3m mootor koos ja aistevahel.
K65V karpa peale nendes sätetes, mis maailmaränduril peal oli.
Mootorist:
- kõik uued laagrid - s.h. geneka alla sai rulllaager.
- siduri korpus korralikum K175 oma e. kergem, see millel vitsad peale keevitatud. Voshodi oma on tugevam valu aga raskem.... Sidurikettad jäid maailmaränduri omad - need korralikud. Vända hammakas ja kett uus - maailmaränduri 6000km eelmine kett oli juba natuke veninud - vist sinna ei saanud ka täitsa uut ketti...
- Käigukast sisuliselt väga vähe kasutatud ehk sama vos3m oma jäi sisse. reguleerisin käiguvahetuse lõtkud 0,2 loksude sisse.
- Peaaegu kõik simmerid uued v.a. geneka alla jäi vos3 87a simmer, sest uut ei saanud veel kätte. Aga eks järgmine nädal vahetan ka selle ära.
- karteri vahele 0,4mm tihendipapp, silku alla 0,2 ja silindri pea alla JAWA 638 tihend, mille lõikasin ilusti parajaks. Siduri kaane alla panin siis 0,5mm õlikindla kummist tihendi, mille liimisin REINOZIL iga karteri külge eesmärgiga lihtsamalt karterikaant vajadusel lahti võtta. Seda läks ka juba vaja, kui käimalöömise hoova võlli vedru jäi liiga lõdva, keerasin ühe keeru peale.
- silinder on nüüd 0 mõõdus, kuid väheke oli kriimuline - hoonisin suuremad kriimud maha ja suht viisakas sai.
- kolb oli väga ilusa väljanägemisega, rõngad panin korralikumad. Kuid lukupilu jäi 0,4. Eks kui tulevikus silku 1remonti puurimisse läheb teen silindri süsteemi ka korda.
- Väntvõll jäi siis vos3m oma, mis seal sees oli - tundus ok, aga eks aeg näita.
- Squis 0,8 mis on 175-sele suht Ok miinimum. Küünal iridium.
Mootor on mõnusa kuldse varjundiga ja sobib ratta ülejäänud kollaka-mustaga, tekkis ka mõte seda edasiarendada hiljem.
20200125_203919.jpg
Mootor paigas, siis panin ka just sellele rattale mõeldud bensiinipaagi. Vaja oli KR12 kraan teistpidi pöörata, sest hoob peab jääma ette, et voolik vastu silindrit ei läheks.

Leegitorude osas sai ka väike MOD ettevõetud ja võtsin natuke lühemaks, et ei läheks väga sügavale summuti sisse. Siis tekib "sujuvam" üleminek koonusele ja tagasi tulevad gaasid ei suruks ennast toru ja koonuse seina vahele. Kui leegika ots jääb vähem summuti esimese koonusesse, siis leiavad tagasi tulevad gaasid kergemini tee leegikasse ja töötakt on väheke täiuslikum. Nõks saga ikkagi.

Genekakaane paigaldamisel tuli nõks freesida korpust ketipoolt, et vastu genekat ei kiiluks... Seejärel katkes siduri tross ja selle lappimine võttis üüratu aja, käepärast polnud uut ja ega mu trossi lappimise oskused ka suurepärased pole. Samas sain asja nii, et jäi otsad jäid pidama.

Kuna ka süütekarp pole lõplikult valmis - teipisin sinise teibiga ta proovisõiduks igaks juhuks - nüüd sinine karp :wink:

Kui kõik valmis sai mootor käivitamiseks valmis seatud - süüde 3 mm enne ÜSS - no nii täpselt kui sain, sest ega seda magnetil olevat märki ka hea lugeda pole. Tulevikus tule siis süütega mängida, mis seab keeruliseks karpa täpsema reguleerimise, kui süüdet paigas pole.

Igatahes 4 korda lõin toorega ette, siis süüde sisse ja 2 löömisega käivitus 8 ) . Töötas kangelt ja rabedalt - sättisin süüdet nõks 2mm poole ja asi läks juba rahuldavaks. Tegin väikese tiiru ka, ikkagi ju talvekuu ja +4 on väga OK. Masin oli terav, kuigi pidurid vajavad timmimist.... Käigud lülituvad hästi aga hoob vaja 1 hammas alla poole panna :roll:
Esitulega olen rahul - Philips bluevisioni H4 pirn ja LADA 2103/2106 lähi/kaugtule latern teevad head tööd. Avastasin, et tagatuled ei tööta... seega suuremale ringile ei läinud.
20200126_184002.jpg
Kokkuvõtteks - sõiduilmasid on nüüd vaja.
Kuid nende ootuses keskendun süütekarbi töökindlamaks muutmisele (kinnitan uued komponendid kindlamalt plaadile, et lahti ei väristaks) + teine süütekarp lisaks (programmeeritava süütenurgaga). Näidikute paneel vaja ehitada/soetada, millel tahhokas, spidokas, km, täistule indikaator, küünlaaluse temp näidik + veel üks tempnäidik.
Lisaks veel teine mootor ka - see siis uue väntvõlli ja 1R puuritud silkuga n.ö. varuks...
No jah, siis veel see Vos1 vaja müügiks kokku laduda... mmm Jawa K58 mootoril 2 käik korda teha ning M103 ilusaks... :cry:

AGA SÕITA TAHAKS


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply