Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Seal on kaks kuulllaagrit, samas see pinguti peaks olema natuke ka isereguleeruv nt mingi vedru baasil.
Kõige olulisem oleks keti lõtvusest seotud otseste löökide pehmendamine, mitte nüüd meeletu pingutamine.
See ei tohiks väga suurt koormust väntvõllile tekitada, st mitte nüüd rohkem, kui veokett juba praeguses olukorras teeb sest löögid on ju natuke hullemad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Natuke veel mootori valmimisest. Praeguseks hetkeks on mootor suuresti koos, nipet näpet veel teha.
Paigaldatud väntvõlli simmerid.
Kohendatud käimalöömise võlli - olemas olev oli kurivaimu minski MMVZ oma, sest oli keskmine osa oli 3mm pikem vossi omast. Egas midagi, võtsin roostese vossi oma ja tegin puhtaks. Lihvisin vajalikud pinnad ning sai enam vähem rahuldava tulemuse.
Täiendavalt tegin sidurikoja kaanele käimalöömise võlli pesale simmeri alla õli äravoolu kanali. Kanal ise jäi mõnusalt varju ülejäänud sidurikoja õlitusmöllust.
Tahtsin teha veel ühe kanali käimalöömise võllile vahetult enne simmeri pinda, kuid võll on ju karastatud ning minu puurid seda ei võtnud. See oleks siis käiguvahetuse hoova õlituse seisvast õlist tühjendanud, et need kaks rõngast ei jääks kogu aeg õliga kokkupuutesse kui küljejalapäeal seisab. Küljejalal seistes on ju ratas vasakule kaldu ning õli valgub igasse urkasse, s.h. käiguvahetuse hoova ja käimalöömise võlli vahelisest ebatihedusest käiguvaheuse hoovale. See hakkab määrima saapaid ja pükse.

Sidurikettad saabusid. Sai osta.ee-st MZ150 kettad hangitud, mis on 1:1-le samas RT125, M1A, Minsk jne korvidele minevatega.
Kuna kasutan K175 sidurikorvi, millel vits peal, tuli nagad natuke lühemaks viilida + kaasaegse tootmise jäägid samuti.
Lihvisin ka metallplaadid nign sidur kokku.

Mõõtsin ka geneka poolse võlli viskumise - see jäi võlli otsas 0,01mm sisse. Märkisin ÜSS märked peale ja paigaldasin 80.3701 geneka magneti. Magnedi äärelt mõõtes kellaga tuli viskumine 0,15mm. Kuna pole tegu uue magnetiga ning on teine ka natuke saanud hõõrdumist, siis väga OK tulemus. Magnetile samuti ÜSS mõõdud peale.

Natuke ka süüteseadmisest.
Vossi kolvikäik on ju 58mm
Kepsu silmade tsentrite vahe kaugus 125mm
See annab 4mm eelsüüte nurgaks 27,5 kraadi

Järgmiseks kolvi paigaldamine - no krt, nii tummiselt pole ükski sõrm kolvi läinud. Kolvi kuumutasin korralikult oli teine seal 150 kraadi juures kguaeg. Pressiga lükkasin sõrme oma kohale -pinnat täiendavalt õlitatud. Lukud külge ja rõngad ka.
Seejärel tikud oma pessa keermeliimiga.
Tihendi alla reinozil ning silku oma kohale, mingi suvaline silindripea ka ning 17nm poldid kinni, et asi taheneks.
Sidurikoja kaan ka kinni ning mootor jäi tahenema.

Avastasin, et teist Vos3 korralikku silkupead käepärast polnud... No eks tuleb siis eelmiselt see võtta ja ühel silkupeal vaja küünlapesa uuesti korda teha.

Nädala sees püüan siis mootori ka raamile tõsta ning tule kolvile saada. Siis saab hakata vaatama, mis välja kukkus ning kas siis uuesti midagi üle teha või juba sissesõit.

Sissesõit tuleb täpselt raamatu järgi ja see kurivaim võtab ju aega, enne kui ~1500km tetud saab.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 308
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Prii »

Rull-laager generaatori poolse väntvõlli laagrina õigustab ennast?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Ei tea veel, kuid karerit saab edukalt ilma tõmmitsata lahti võtta ja kokku panna.
Lisaks peaks ta oluliselt vastupidavam olema geneka magneti pöörlemisjõududele.
Miinus poolelt nii palju, et maksab skf rulllaagrist 3..4 korda rohkem ja veeretakistus on 20% suurem.

Suurenevad mootori vastupidavus, kui ka hind ja väntvõlli pöörlemise takistus
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Mootor koos, kastis Motul 7100 10w40 õli. Ning asi ka aistevahele tõstetud.
Süüde pandud 3mm enne üss (raamat määrab 2,5-3mm)
Kõige esimene proovikäivitus oli üllatav... karpal (Keihin PWK28) toores lahti, neli korda lõin ette, süüde sisse ja popsti mootor töötas.
Seejärel sättisin sättisin sidurireguleeringu paika.
Vahetasin ka küttefiltri, sest õnnestus pragu kuhugi tekitada.

Täna masin õue (hakkas kahjuks hämaraks minema, kuid sai filmi/foto asjandusega ka hakkama). Jällegi käivitus mootor ülilihtsalt (nõks palju lõin ette, kuid eks tulevik näita, kuidas tal parem on).
20220413_202126.jpg
20220413_202138.jpg
Karpat pole selle mootori jaoks reguleerinud, sest eelmine mootor tahtis rikast segu, seda näitas silkupea ja kolvb.. kuigi mingi hetk töötamisel oli vaene segu.. kuid jällegi eks ka see ole tuleviku teema.
Väike videoke ka:
https://www.youtube.com/watch?v=g3ySRI2a6FY

Tegin ka väikse ~200m proovisõidu. Masinal on jõudu ka madalatel pööretel, käigud lülituvad väga sujuvalt - mõnus kohe.
Nüüd järgmistel nädalatel teen mootori sissesõidu nii nagu juhend (voshod 3) ette näeb.

Selleks on ettenähtud 2000km, mis on omakorda jaotatud kuni 1000km ja 1000-2000km. Sissesõidu ajal küttesegu 1:20. Vältida tühikäigul liiga suuri pöördeid samuti ei ole soovitav ületada vastavate käigudega sõites kiirusi:
Esimesed 1000km: 1Käik <20km/h; 2 käik <30km/h; 3 käik <50km/h; 4 käik <70km/h
1000-2000km: 1käik <20km/h; 2 käik <40km/h; 3 käik 60km/h; 4 käik 80km/h

Raamatu järgi tundub, et väga suuri piiranguid sissesõit ei sea võrreldes jawaga :?

esimese 500km läbimisel vahetada karteris õli. Peale esimese 500km läbimist tuleb siis hooldada iga 3000km sõitmist. Raamat kajastab kuni 15000km... No püüame sinna jõuda ehk...

Panen logiks oma näidud ka
20220413_204135.jpg
20220413_204106.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nüüd võib siis natuke hõisata (kuid mitte väga valjult aga siiski).
Lasin ka mootoril 1h:20min kohapeal töötada koos puhuritega ja kuskil 30min peal muutusid silindri kihisevad hääled juba vaiksemaks.
Seejärel sai 50km sõidetud aga ei olnud hea, sest 4 käiguga tuim - rikas segu
Järgmisel päevaks sai nõel 2 pügalat alla poole lastud (kokku on 5 sälku ja nõel oli ülevalt alumisest teises sälgus, sai pandud ülevalt teise sälku). Sõit läks natuke paremaks, kuid mitte eriti. Lisaks tekkis ujukinõela jama ning kohapeal sõites hakkas üle ujutama. Karpa maha, kõik pesad jne puhusin läbi. Lisaks vahetasin peadüüsi 110lt-> 102-le (väiksemat M5 düüsi lihtsalt käepärast polnud). Õhupuhasti loputasin samuti puhtaks, sest küttesegu oli selle korralikult täis ujutanud.
Eile sai sõidetud koos värskelt komplekteeritud jawa 634-7-ga samuti 50km, oli parem, kuid ikkagi segu rikas. Õnneks see väga palju kurja sissesõidul ei tee - pigem olgu rikkam, kui vaesem.
Väike lõik sõitmisest:
https://www.youtube.com/watch?v=gu9k2Bm6V2Q

Mootor töötab jõuliselt, käikude lülitus vajab natuke hoolsamat tähelepanu - tean ka põhjust, nimelt käiguvaheti barabani fiksaator oli natuke kulunud, tegin seda paremaks, kuid vajab siis natuke kokkutöötamist. Raam ka on OK, kuid vasaku jala hoidjat on vaja natuke alla poole tagasi painutada, sest motonostalgial läks see vist väheke paigast, kui ülekaelas sai käidud. Esipidur tahab tähelepanu (võbiseb natuke).
Vibra on talutav, vähemalt 70km/h juures.

Kohapeal tuksub enam vähem hästi, eks tulevikus saa veel tühikäiku madalamaks keerata, sinna 1000..1100 kanti, kuid ega see ka väga hea pole, sest siis on karteris suhteliselt vähe kütust liikvel.
Kohapeal, pärast viimast sõitu:
https://www.youtube.com/watch?v=guPYJYGgmnQ


Igatahes praegu lähevad asjad plaanipäraselt
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 16
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by Bruno »

Mul on kõige väiksem #100 sellele Keihin-le. Kui läheb vaja, võin üle anda.

PS. Kas k.kastile 10w40 ei ole liiga vedel ?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Pole hullu, saan neid düüse siit rakvere kandist soetada küll. Ühest ei piisa, peab suurema vahemiku hankima 5 sammuga ehk. 80...100-ni.
Lisaks peab natuke mängima ka tühikäigu düüsiga, sest natuke tuimalt läheb pöördesse.
Ega ka see nõel kõige sobivam pruugi olla, kuid ajab asja ära.

kas 10w40 pole liiga vedel... võta sa nüüd kinni, pigem arvan, et ei ole. Sidur töötab ilusti, õli kannatab oluliselt tugevamaid jõude ja motuli 7100 seeria peaks sobima küll.
Ühte võib kindlasti öelda, et motuli insenerid seda õli vossi kasti pole disaininud.

Ma pigem muretsen "löökide" pärast, mis seal kastis tekivad (st vedu tagant ära ja siis kohe uuseti järgi... või siis jääb mootor natuke jõnksutama).
Löögid ei tee head hammakatele, siduriketile ning ketastele.. seal muidugi õli ka eriti ei päästa.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Mõnikord on hea rahulikult juurelda, et mis masina juures vajab veel kohendamist. Peamine põhjus, miks pöörete kiiruse vahekorda tahtsin arvutada oli korrektse sissesõidu jaoks. Nimelt ei saanud ju järgida raamatus toodud kiiruseid, sest rattad ning ülekanded ei ole samad. Kindluse mõttes otsisin algandmed üles ning koostasin arvutused.
Lisaks häiris see, et 4 käiguga kadus masinal hoog - seda on just näha/kuulda eelmise aastal tehtud videol, kui tulin ülevaatuselt. 1käik->2käik->3käik olid ok ja siis 4käik ning böööö.
See viitab peamiselt sellele, et mootoril polnud jõudu ületada masianle tekkinud takistus (veere+õhu)
Jah, küttesegu polnud paigas, st karpa ei kontrollinud õiget segu vastavalt siibri ja pööretele - tuli lisaõhku juurde ka.
teine asi on ülekande arv...
Vot see viimane oli uue ketiratta seadmisel läinud käest ära.
Kõige esimesel reisil oli esihammakas 14 ja tagumine 39 mis teeb 4400rpm@90km/h
teisel reisil 15 ja 40, mis tekitas siis 4200rpm@90km/h <-selle suutis ta küll saavutada aga ei rohkemat, sest max vääne on 4400...4800 vahemikus. maxHP 5300rpm

Arvutasin vos3 masina originaal sätted ning 90km/h kiirus on ~4900rpmi juures (oleneb rehvirõhust ja kulumisest jne...) ja max lubatud kiirus 110km/h 5900rpm. 4400 rpmi juures on kiirus 82km/h. Seega kõik on loogilises kohtades ja tasakaalus võrreldes masina kaaluga.

Arvestades, et minu reisimasin on vossist pea 30 kg kergem + ma ise ka eriti juurde ei anna (no isegi, kui kohvrid külge panna), siis võiks ju mootorile laskuv koormus olema väiksem, kui vos3 arvutatud on võiks ülekande suhtarv veohammaka ja tagumise hammaka osas olla sama. Mootori pöördeid langetaks peamiselt suurema läbimõõdug rehv (19"X2,75 vs 16"x3,5).

Järeldus on selles, et on kaks võimalust:
1. jätan tagumise hammaka samaks e. 40 ja muudan esimese hammaka 14 peale teeb sama välja mis muuta tagumine 43 ja esimene 15. sellega võrreldes 15/40 suhtearvuga masina kiirus väheneb ja tõusevad mootori pöörded 6%
2. muudan tagumise 43 peale ja esimene 15 ning vajadusel saan mägistes piirkondades panna 14 hammaka, mis suurendab masina suutlikkust tõusudega paremini hakkama saada ehk on veel mängmise ruumi 7%

14 esimene ja 40 tagumine hammakas (samad sätted on ka 15/43) on suhteliselt lagi, mida sellest mootorist ning veermikust ilma suuremate tuunimiseta saab välja pigistada (võrreldes vos3 +7% kiirust rohkem samadel pööretel) ehk teisisõnu 4500rpm@90km/h; 5000rpm@100km/h; 5800rpm@115km/h

14/43 on raskematesse oludesse sobivam säte, mis on vos3 1:1 samad kiirused, kuid ratas on kergem ~15..20%

Väike tabelike ka, ehk siis 14/40=15/43
k58-100_vordlus.jpg
Sissesõidu osas on asi selgem, et esimese 1000km ei soovitata ületada 3500 pööret. järgmisel perioodil e. kuni 2000 km täitumiseni ei soovitata ületada 4200 pööret.
No eks püüan nendesse piiridesse jääda.

PS kui kellegil on pakkuda voshodile esimest ketihammakat 14 hambaga, mis on vähe kasutatud või uus, oleksin huvitatud, lisaks võib pakkuda ka 15 hambaga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Eile sain voshod 43 tagahammaka ühildatud K58 rummuga. Hammakas tehti polditav, mitte ei keevitatud rummule.
Selle keevitamisega on nii, et otse pidurirummule ei tohi keevitada - see rikub rummu sisese piduripinna. Kui keevitada, siis tuleb treides jätta vana hammaka alumine osast natuke järgi ning istuga uus peale nii, et saab mõlemalt poolt kinni keevitada.
20220429_225952.jpg
40 hammakat ja alla selle ei saa panna polditavaks, ka 41 on keeruline. 42, 43, 44 saab ilusti M6 poltidega kinni panna ning 45 ja üles enam ei mahu pidurikaane alla ning peab teistsuguse kaane ehitama koos kiige kinnitusega. Hea meelega laseks ühe 42 hamaga ketta veel teha. Kahjuks ette ei saa ka alla 14 hamba panna ning 15 on ka suht lagi - 16 vist läheb, kuid genekaruumi vaheline sein läheb ketile liiga lähedale ja väike ketilõtk hakkab seda närima.

Pidurirumm ise oli korras, millele tagahammakas tehti, kuid ratta olemas olev rumm on juba väga palju nätsutatud ning ega seda sirgelt sinna panna mul ei õnnestunud.
Lisaks panin ketihammaka natuke väljapoole, et ketijoondus täpsem oleks. - täpsemalt saaks, kui rattarummu ja pidurirummu vahekaugust reguleerida flatsiga (alumiiniumist, et kaalu väga ei tuleks)
Kui laual kõrvutada VOS tagarummu ja K58 rummu, siis ketihammakate joonduse vahe on ~5...8mm. Ehk K58 rummul on ketiratas rohkem raami keskemale. Põhjus selles, et K58 originaal mootor on kitsam ning veohammakas ~6-7mm mootori keskemal pool, kui 175 mootoril. Seda indikeerib ka natuke K58 tagapidurikaanel olev distansmuhv, mida nt minskitel pole.
20220428_211506.jpg
Täitsa hakkab huvitama K58 mingis versioonis olev tagumise 19" ratta täisrummu ehitus... kas see on siis sama K175 esimese 3käigulise mootoriga e ka see kitsam? Aga las see mõte hetkel jääda.
Vossi enda tagarumm on kogu süsteemi mõttes pea 2x sama raske, kui K58 rumm + pidurivõimsust juurde ei tule (rumm ja klotsipind sama suur) . Seega vossi rummu pole eriti otstarbekas 19" rattale istutada.

Ehk hakkab mängima ketijoondus vs ratta asetus raami suhtes. Kas pannakase kett viltu jooksma või ratas jookseb "koera".

Ja sain n.ö. peaaegu süsteemi paika, kuid kui kett peal, siis 3 kohast pingutab ketti... Sõita saab ning on ka siiani sõidetud, kuid väga hea tulemuseks peaks velje teisele rummule komplekteerima - vastik mõte, aga ei v....
Tean, et eos tekitan endale jama aga ehk leian aja, ning lappan pöia ja kodarad ringi, sest ka laagrid peab rummu paigaldama liimiga - liiga lihtsalt lähevad pessa e. võivad loksuma jääda. Täiendavalt pidin mängima laagrite vahelise distanstoruga - see oli ikkagi nõks lühike ning ratta võlli pingutades hakkas pöörlemist pooma. Nüüd keera kui tugevalt tahes ratta pöörlemise vabadus ei muutu.

Polt vs neet - siis polt lisab kohmakust, aga on hobiisikule kindlam varjant, kui M6 raudneetidega majandamine. Poldiga ühendades peab aga jälgima seda, et detailide ühendamise sisse ei jääks keermega osa, kui jõud on pöörlevad ning risti poldiga. Põhjus selles, et keerme osa on puuritavast avast üldjuhul natuke kitsam ja keerme osa ühti nii täpselt e. tekivad loksud ning loksude tagajärjel hõõrutakse ava ovaalsemaks. Keerme osa on siis OK, kui kogu pind on keermestatud nii ühendatav detail, kui ka kuhu ühendatakse.
Igall juhul keermeliim peab poltühendusel olema.

Täna proovin, et kuidas muudatus mõjub sõitmisele (sissesõit on ju ikka käsil, seega maksimumi võtta ei saa)
Last edited by hmm on 29. Apr 2022 23:02, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Tegin prooviringi ning nüüd 235km sissesõitu tehtud.
Masin muutus oluliselt jõulisemaks ja rahulikumaks. Veab juba täitsa alt e. linnas 4 käik 2000rpm ning 42 km/h on täitsa talutav sõita ja jõuab ka vajadusel kiirustki lisada.
Karpal on liiga suured düüsid ning järgmine nädal saan uue komplekti nillega katsetada ehk suurused m6 80....95. Praegu 102 ja liiga palju. No eks pea ka nõela alla poole laskma või väiksema kruiisimise düüsi panema. Sest 1/3 gaasi avades annab palju peale.
Praegu võin öelda, et olen rattaga rahul ning tunne reisi osas on hea.
20220429_162219.jpg
20220429_182432.jpg
Videoke ka
https://youtu.be/yk4fWvg696I
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1291
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Tegin masina juures mõned muudatused, et oleks jõudu oleks ka 70+ oluliselt rohkem.
Kõigepealt vahetasin vasest silndripea aluse tihendi alumiiniumi vastu, sest vasest tihendi vahelt hakkas lekkima. Alumiiniumtihend jäi püsima ilusti.
Sai ka korraks silkusse kiigatud - sisemus Ok, kuigi kolb pealt tahmanud ja nagu vasaku ülevoolukanali kohalt oleks natuke rohkem kolb silku seina vastu käinud... eks see karpajama ole seda vist põhjustanud - liiga vaene segu 60+km/h sõites. Õnneks sõidan praegu 1:20..1:25 õlikütte seguga.

Usutledes jõudsin järeldusele, et peadüüs ikkagi peab olema seal 120 juures. Seega vahetesin 105->125 vastu.
Lisaks paigutasin nõela keskmisesse asendisse.
Siis märkasin, et väike kandiline filter on katki... OK panin siis hiinaka karpa komplektist uue.
Läksin prooviringile ning peaaegu oli asi hea, kuid järsku 4 käigul 50km/h sõites hakkas katkuma ja ka kirendusel kohati. Korraks suri ka välja aga käivitus uuesti - peast käis läbi seosete otsimine, et milline muudatus võib sellist asja põhjustada.
Esimene mõte oli filter... et kuna ta kohe sõites ei katkunud ja rahulikul sõites oli Ok aga nii kui oli koormus taga katkus. Seega ehk ei saa kütet peale, sest osad filtrid ummistuvad eelsegatud kahetaktiliste kütuste osas.
Koju jõudes võtsin karpa otsast vooliku ja voila... kütust lahmab nagu muiste ja vahet pole kas reservi või tavalises seades.
Natuke nõutuks... siis vaatasin karpa ühendust - jawa ülemineku flantiga pandud 638 karpa kinnitusega keihini karpa. Kuna keihini karpal on fikseeriv soon suhteliselt randi ääres võrreldes Jikoviga, siis ega ta hästi fikseeru, jääb natuke laperdama ning kohati kipub ka lisaõhku võtma.
Egas siis tuli võtta üks hiinaka üleminek - korralikult poltidega flantsi külge ja vitsaga karpa kinni - jäi tummine.
Aga mootori töö ei muutnud.
Jääb üle süüde.
Võtsin kunagi kohendatud süüteploki lauale - ei leidnud sealt kohe midagi imelikku. Vaatasin ka geneka üle - kah nagu Ok.
Ossiga mõõtmised näitasid ka suht OK graafikuid.
Siis tahtsin hiinaka süüte CDI karbi külge aretada - laua peal oli asi ilus ehk säde olemas just 43.3701 genekaga (G427 14V versioon).
Paning ülemineku juhtmed külge ka 80.3701 genekale (ehk sisemise anduriga) ja ka säde ilusti olemas aga 3 kraadi varasem - OK mis seal ikka. Vänta ja mootor läks kohe tööle, kuid imelikult töötas. Stroboga vaadates oli süüte ilmpulss karu-pees ehk 13 kraadi enne ettenähtud süütest... sättisin karpat nii kuidas see võimaldas - iga kord läks mootor tagurpidi tööle.
Katsetasin igatepidi aga head nahka ei õnnestunud saada - peab rohkem süvenema. Panin originaalsüüte tagasi ja krt sädet pole - tee või tina.
Hakkasin ossiga otsima kohta, kus katkestus on.
Lõpuks jõudsin süütekarbi sisse ja ühe dioodiküljest oli kinnitus lahti vibranud. Eks see mõra oli seal olnud juba enne, kuid suurematel pööretel võib tugev pinge lihtsalt katkestusest üle lüüa ja säde on olemas - kuigi nõrgem...
Vahetasin dioodi ära ja mootori töö läks väga ilusaks. Kui enne naljalt alla 1200rpmi ei läinud, siis nüüd 650rpm oli väga lihtsalt saavutatav, saaks isegi madalamaks aga siis ei lähe H4 esituli üldse tööle, ka 650 juures juba hõõgub nagu moskva tuli tühikäigul.
Pinge kukub seal 5-6V
Prooviring tõi naeratuse näole ning mõttesse selle, et pean kas siis vape süütepooli hankima (see töötab ka vene genekatega hästi ja omad sädeme muutmist pööretest) või laduda kompaktsem CDI kokku ja korralikult isoleerima ning fikseerima.
VAPE süütepooli osas kaoks mul ära üks suur karp + mõned juhtmed.

Sõidust tulles oli küünlapilt ilus. Enne sõitu minnes oli süsimust. Aga eks soetan talle uue küünla ka.

https://www.youtube.com/watch?v=rK1Up6niBKc

Igatahes varsti on masin reisiks valmis, hetkel vaja veel ~1000km kindlasti sõita, enne kui täielikult koormata saan.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply