Nüüd olen leidnud elektrilahenduse e. 14V90wgenekas ilsuti töötab modifitseeritud süütekarbiga, mis sisult on 70.3734 ja nendega koos ettenähtud süütepool.
Voshod3m mootor koos ja aistevahel.
K65V karpa peale nendes sätetes, mis maailmaränduril peal oli.
Mootorist:
- kõik uued laagrid - s.h. geneka alla sai rulllaager.
- siduri korpus korralikum K175 oma e. kergem, see millel vitsad peale keevitatud. Voshodi oma on tugevam valu aga raskem.... Sidurikettad jäid maailmaränduri omad - need korralikud. Vända hammakas ja kett uus - maailmaränduri 6000km eelmine kett oli juba natuke veninud - vist sinna ei saanud ka täitsa uut ketti...
- Käigukast sisuliselt väga vähe kasutatud ehk sama vos3m oma jäi sisse. reguleerisin käiguvahetuse lõtkud 0,2 loksude sisse.
- Peaaegu kõik simmerid uued v.a. geneka alla jäi vos3 87a simmer, sest uut ei saanud veel kätte. Aga eks järgmine nädal vahetan ka selle ära.
- karteri vahele 0,4mm tihendipapp, silku alla 0,2 ja silindri pea alla JAWA 638 tihend, mille lõikasin ilusti parajaks. Siduri kaane alla panin siis 0,5mm õlikindla kummist tihendi, mille liimisin REINOZIL iga karteri külge eesmärgiga lihtsamalt karterikaant vajadusel lahti võtta. Seda läks ka juba vaja, kui käimalöömise hoova võlli vedru jäi liiga lõdva, keerasin ühe keeru peale.
- silinder on nüüd 0 mõõdus, kuid väheke oli kriimuline - hoonisin suuremad kriimud maha ja suht viisakas sai.
- kolb oli väga ilusa väljanägemisega, rõngad panin korralikumad. Kuid lukupilu jäi 0,4. Eks kui tulevikus silku 1remonti puurimisse läheb teen silindri süsteemi ka korda.
- Väntvõll jäi siis vos3m oma, mis seal sees oli - tundus ok, aga eks aeg näita.
- Squis 0,8 mis on 175-sele suht Ok miinimum. Küünal iridium.
Mootor on mõnusa kuldse varjundiga ja sobib ratta ülejäänud kollaka-mustaga, tekkis ka mõte seda edasiarendada hiljem.
Mootor paigas, siis panin ka just sellele rattale mõeldud bensiinipaagi. Vaja oli KR12 kraan teistpidi pöörata, sest hoob peab jääma ette, et voolik vastu silindrit ei läheks.
Leegitorude osas sai ka väike MOD ettevõetud ja võtsin natuke lühemaks, et ei läheks väga sügavale summuti sisse. Siis tekib "sujuvam" üleminek koonusele ja tagasi tulevad gaasid ei suruks ennast toru ja koonuse seina vahele. Kui leegika ots jääb vähem summuti esimese koonusesse, siis leiavad tagasi tulevad gaasid kergemini tee leegikasse ja töötakt on väheke täiuslikum. Nõks saga ikkagi.
Genekakaane paigaldamisel tuli nõks freesida korpust ketipoolt, et vastu genekat ei kiiluks... Seejärel katkes siduri tross ja selle lappimine võttis üüratu aja, käepärast polnud uut ja ega mu trossi lappimise oskused ka suurepärased pole. Samas sain asja nii, et jäi otsad jäid pidama.
Kuna ka süütekarp pole lõplikult valmis - teipisin sinise teibiga ta proovisõiduks igaks juhuks - nüüd sinine karp
Kui kõik valmis sai mootor käivitamiseks valmis seatud - süüde 3 mm enne ÜSS - no nii täpselt kui sain, sest ega seda magnetil olevat märki ka hea lugeda pole. Tulevikus tule siis süütega mängida, mis seab keeruliseks karpa täpsema reguleerimise, kui süüdet paigas pole.
Igatahes 4 korda lõin toorega ette, siis süüde sisse ja 2 löömisega käivitus

. Töötas kangelt ja rabedalt - sättisin süüdet nõks 2mm poole ja asi läks juba rahuldavaks. Tegin väikese tiiru ka, ikkagi ju talvekuu ja +4 on väga OK. Masin oli terav, kuigi pidurid vajavad timmimist.... Käigud lülituvad hästi aga hoob vaja 1 hammas alla poole panna
Esitulega olen rahul - Philips bluevisioni H4 pirn ja LADA 2103/2106 lähi/kaugtule latern teevad head tööd. Avastasin, et tagatuled ei tööta... seega suuremale ringile ei läinud.
Kokkuvõtteks - sõiduilmasid on nüüd vaja.
Kuid nende ootuses keskendun süütekarbi töökindlamaks muutmisele (kinnitan uued komponendid kindlamalt plaadile, et lahti ei väristaks) + teine süütekarp lisaks (programmeeritava süütenurgaga). Näidikute paneel vaja ehitada/soetada, millel tahhokas, spidokas, km, täistule indikaator, küünlaaluse temp näidik + veel üks tempnäidik.
Lisaks veel teine mootor ka - see siis uue väntvõlli ja 1R puuritud silkuga n.ö. varuks...
No jah, siis veel see Vos1 vaja müügiks kokku laduda... mmm Jawa K58 mootoril 2 käik korda teha ning M103 ilusaks...
AGA SÕITA TAHAKS