Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Reisil sai käidud, Doonau ületatud, Tatrate mägedes sõidetud.
Enne reisi sai vahetatud tagaketi hammakas, paigaldatud K55/K58 tutikas uus originaal 40 hambaga hammakas 418 ketile, esimene 15 hambaga hammakas käial õhemaks. Uus DID 418 kett.
vahetatud rattalaagrid nii ees kui taga. Liimitud Loctite 648 liimiga kinni. Pidas ilusti terve reisi ning eriratas enam laagritel ei loksunud.
Lisaks veel veljed sirutatud Rakvere Hawaii-s - viga... tagumisel veljel läks vahetult enne reisi üks lühem kodar katki. Ei tundnud ohumärki, vahetasin kodara. Tatra mägedes läks kaks lühikest kodarat korraga, arvasin, et sõitsin mingist kivist või kopsikust üle, et käis kõks. Katkiste kodaratega sõitsin veel ~50km tõuse langusi kurvilisi teid, enne kui kuskil poe juures märkasin. Ööbimiskohas võtsime ratta alt ja Ermo keeras traadist riidepuust jätkud, seejärel keerasime kõigil 1/4 keeret maha - pidas lõpuni ja peab siiani. Teletorni poest soetasin uued kodarad, mingi hetk vahetan paigatud kodarad ära.
Ratast tagasi pannes jäi üks seib panemata (no kadus kuhugi) ja tekkis loks, sõidetud sellega kuskil 200km.. Ungaris, kui ketti õlitasin märkasin loksu aga sai ühte vahepolti tagasi keeratud ja asi jonksus.
Valgustusvool jamas... arvasin, et viga on releedes... aga mäkra mängis hoopis tagatule sisu, mis läks kohati massi... egas midagi, kruvid kinni, teip peale ja töötas edasi ok.
Panin korraks ka releed vahele, kuid 2x järjest läks esitules lähitule niit läbi.. võtsin releed vahelt ära...
Karpal peadüüs liiga suur, uputas üle poole gaasiga sõites, igatahes parem, kui vaene segu - ei jooksnud kokku.

Muid vigu sõiduajal polnud.
Telefoni hoidja paigaldatud esitule hoidja külge ja 2,1A USB laadimine sigarisüütajast toimis enam vähem... eks geneka juures massi ühendusega seoses langes H4 pirni kasutamisega pinge kohati liiga madalaks... aga LED päevasõidu tuledega sõites probleemi polnud.

Pärast reisi sai masinat tiba kohendatud:
1. pestud puhtaks
2. Puhastasin summuti sõelad.
3. panin karpale 165 düüsi - krt väike ikkagi, peab leidma kas 175 või 180. Või mikuni seeriast 110-150.
4. Tõstsin nõela alt teise sälku - krt linnas nüüd ikka hea küll, aga maanteel jääb täisgaasiga nälga. õrnalt jooksis ka kokku...
5. Vahetasin genekal valgustuse ja süüte vanad juhtmed uute 1,5mm2 vastu. Eelmised olid 0,75 ning ühendused korralikult kuuma saanud. Geneka ja regulaatori vahelise kaablite otsad tegin ka uued, jootsin ühendused üle. Tulevikus peaksin süüte massi osa eraldama valgustusvoolust, ehk paigaldama eraldi dioodsilla süüte ahelasse, siis ei mõjuta valgustusvool nii võrd süüte sädet.
Igatahes harutan mingi hetk kogu juhtmestiku lahti ja paigaldan detailid sobivamalt ning vean juhtmed kompaktsemalt. Praegu on järkjärgult ehitatud ja lisatud elemente ning veetud täiendavaid juhtmeid - ei ole väga hea, kuid tomib.

Igatahes 90 tuleb nüüd lihtsalt aga pikalt täisgaasiga sõita ei julge enne kui suuremat düüsi ei pane. Linnas on mõnus, jõudu korralikult.
Seega nüüd natuke rattast rahu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Reedel sai Mustvee kaudu Tartus käidud.
Karpa düüsi panin vene 195-se ja asetasin düüsist läbi 0,45mm mähisetraadi. Minu arvutuste kohaselt muutus düüs ~venelase 170 või 175ks.
Ehk 195sest düüsist 1,45mm puur läbi ei läinud, 1,2mm traat jäi õrna lõtkuga, seega on see kuskil 130mm läbimõõduga.
Pindalalt on see 5,3mm2. Vähendasin 0,45mm mähisetraadiga e. -0,6mm2 ja sain 4,7mm2 e. ~1,2mm läbimõõduga düüsi.
Mustvee poole liikudes oli korralik vastutuul e. 6-7m/s ja kiiruse hoidis seal 80-85 kandis. igatahes ei puterdanud ning gaasi asend oli 3/4...1.
Küünlavärv seal pruunikas/punakas. Tunne oli, et midagi tahaks nagu juurde... Samas külgtuules oli 90 kerge tulema.. 95 lagi.
Tartust sain siis M5 düüse 100-140ni. Järgmine nädal proovin ja katsetan. Hakkan 130st alla poole tulema.
Tagasiteel sõitis masin ilusti 90-95ga ja poole gaasiga sai kruiisida, sest tuul oli tagant. Küünal selline hallikas... tahaks tumedamat...

Arvan, et Mikuni VM24 ehk 24mm lõõriga, on 175 kahetaktilisele nõks väike (segu võib ju paika saada aga kogust pole piisavalt). K65 karpa lõõr on 27 ja ühenduskoht 28. Seega kas Mikuni VM28 või isegi 30 oleks parem valik.
Praegu on VM24 linnakiirusetel väga hea, ei mingit tühja kohta või tunnet, te karpa jamaks.

See, et enne silku vahetamist (mille kokku jooksutasin) oleva silkuga sõitis 107 ja liikus vabalt, oli tingitud korralikust lisaõhu ahmimisest peale lõõri. Siis oli düüs 195 ja rabas ühendusmuhvi vahelt õhku juurde - suurenes küttesegu kogus ning lõpuks läks liiga lahjaks. Sisuliselt oli 28...30 lõõriga tegu.
Muide eelmisel silkul oli ja kolvi seelikul ja silku alumises osas ülevoolu avad laiemad - eks peab ka need sama suureks tegema, et seal mingit takistust ei tule.

Muu asi on suht koht OK, sõida või järgmisele reisile...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

125 düüsi sai täna proovitud ning tundus hea - väiksemaks ei pane, suuremat võib ju proovida aga küünla värv on hea.
90 suutis ilusti hoida, kuigi pole nüüd väga erk 70+ kiirusel. 95 oli lagi...
Seega ega düüsi ja 24mm karpaga rohkem vist välja ei pinguta ka, sest tunne on, et kütte kogusest jääb puudu.

Kohendasin ka natuke elektriskeemi.
1. jootsin olulisemad ühenduste pistikud.
2. tegin alaldatud + poolele ühe 5 väljundiga jaotuspesa, et ei oleks n.ö. hargnevaid juhtmeid vaid üs jäme koht kuhu kõik ahelad kokku tulevad.
3. korrastasin ka massi otsad.
4. Releed paigaldasin paremini.

Praegune skeem on selline (v.a. suunakad pole ühendatud ja esituled lülituvad läbi releede. ahjaa päevasõidutuli on ka lisaks...)
Vos_elekter3_design.jpg
Minu süütekarbi ja pingeregulaatori sisud.
Süütekarp ja pingereg.
Süütekarp ja pingereg.
Suurim muudatus, mis peale reisi sai tehtud, oli see, et eraldasin genekast tuleva vahelduvvoolu osas valgustusvoolu ja süütevoolu massid.
Valgustusvoolu mähise otsad lähevad otse pingeregulaatorisse. Geneka süütemähise otsad otse süütekarpi dioodsillale KBPC1010. peale dioodsilda läheb + oma skeemiga edasi ja - massi.
Selline muudatus teeb süüteimpulsi stabiilsemaks ning ei ole mõjutatud valgustusvoolu poolt.
Eelnevalt kasutasid 1,5mm2 massi juhet mõlemad süsteemid... nüüd mõlematel oma 1,5mm2 massi juhe.

Süütekmpulss süütepooli tühikäigul. Näidud korrutada 10ga:
Süüteimpuls süütepooli
Süüteimpuls süütepooli
Proovisin ka elektrisüsteemi silumist 47000uF (+50%, -20%) 25/28V kondekat.
Tulemusega jäin väga rahule.
Ilma kondekata:
Tühikäigul tarbijaid ei ole: Vrms 13,49V (Vmax 14,50; Vmin 13,09 Vpp 1,4V)
Sikumata, tarbijaid pole
Sikumata, tarbijaid pole
Tühikäigul Tarbijad H4 65W+ LED tagatuli: Vrms 9,46V (Vmax 13,69V; Vmin 3,82; Vpp 9,86V)
Silumata 65w
Silumata 65w
See punane tähendas seda, et kui telefon laadis, siis pidevalt andis tel teada, et uuesti on laadija ühendatud... lõpuks viskas errori, et kontrolli laadijat.

Kondekaga samad näitajad:
Tühikäigul tarbijaid ei ole:Vrms 13,69V (Vmax 14,50; Vmin 13,29 Vpp 1,2V)
Konde tarbijaid ei ole
Konde tarbijaid ei ole
Tühikäigul Tarbijad H4 65W+ LED tagatuli: Vrms 7,65V (Vmax 8,45,69V; Vmin 7,04; Vpp 1,4V)
konde tarbijad 65w
konde tarbijad 65w
Nii kui pöördeid tõstan, siis 2500...4000 on Vrms 11..13,2V ja vooli kõikumine jääb 1,2V piiridesse
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Nüüdseks olen sõitnud Vos3 karteri ja teletornipoe kaudu puuritud silkuga 3000km, töötunde 63,7
Reisult tulles oli 2249km, ehk olen nõks sõitnud pärast reisu ~750km
Kütust võtab mehiselt... seal 5-6 l/100km kui 90ga vurada.
Ehk siis karpa pole päris see, mis masinale vaja, raiskab kütust ning ega ta liigu ka nii nagu vene K65-ga. Kiirus jääb 90-95 kanti, vahepeal ehmatab 100, kuid harva.
Küünal selline huvitav... punakas pruun.
Küünla kontroll
Küünla kontroll
valge põhjaga spidokal 13052km. Esimene number kuvab mingi vahemiku tagant 0->9->0->1->3 ehk nii kuidas tuju.
Sai käidud Alatskivi laadal, soetasin M103-le gekenapoolsele kaanele väiksema kroomitud katte, võtsin ka mingi vene tahhoka, peamiselt klaasi võru pärast.
Alatskivi laadal
Alatskivi laadal
Nägin laadal ka vossile plastist porikaitsmeid. Mul sellised plekist nii mustad kui beežid. Plaatist on suuremad...
Plastist põlvekad
Plastist põlvekad
Siis üks tegelane pakkus aitäh eest kraami, Rattale pakkisin nii palju, kui kohvritesse mahtus, ülejäänud sõbraga Tartu.
peamiselt Dnepr, K175/Voshod3, Jawa250 detaile.
Kohvrid tavaari täis.
Kohvrid tavaari täis.
Alatsikvilt tagasi tulles kadus Mustvee juures väntvõllilt rattale ülekanne... Kodus võtsin korraks sidurikaane maha ning vända otsa mutter oli ennast lahti kruvinud. No egas midagi, stopperseib+natuke keermeliimi ja tagasi. Oligi aeg käigukasti õli vahetada.
Komplekteerisin ka ühe CB119 spidoka, odomeetri näit nullitud, kõik liikuvad osad puhastatud, määritud. Tegin ka põhja augu, et saaks valgustuse pirni lisada. See viimane nüüd eriti valgust shiferplaadile ei kuva aga midagi ikka.
Sõitmisel näitab tegelikust kiirusest 50km/h -3km/h ja 90km/h -10km/h Seega 80km/h sõitmisega on tegelik kiirus 90.
Ei hakanud kalibreerima veel, kuid see nõks on käes kuidas seda teha.
Spido vahetus
Spido vahetus
Praegu masin heas korras, sõidan tööle-koju 35+35km, nii kaua kui ilm lubab.
Mingi hetk septembris peaks ÜV tegema.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

sõidan pea igapäev ~70km selle masinaga ning varsti on 4000km silku sõitnud, karter siis + km veel.

ÜV sai tehtud just selle masinaga...
Ühe korra tahtis ka teele jätta, algselt ei saanud põhjusest aru, sest kütust ju oli, midagi tuli läbi filtri ka.. aga kui kogu aeg oled harjunud masinat näppima, nüüd ainult sõit - siis paratamatult ununeb "tavapärased hoolduse ajad". Nimelt bensiinikraani sõel oli umbe läinud. Filter puhtaks ja sõidab edasi.

Maanteel on ikka nõks jama sõita, 90-95km/h kiiruse hoidmine sõtlub ilmast ja tuule tugevusest/suunast. Seega sõidukitest, kes vuravad 85 juures, on kohati keeruline mööduda, sest jõuad tuulest välja ning kogati hing kinni ja üle 88 ei lähe... ebamugav on see tunne.
Ise kaldun arvama (sest kindlalt ei tea), et Mikuni VM24 karpa ikkagi nõks väike + kolvil ülevoolu kanali akende serv kitsam, kui voshod 3-l

Eile sain ühe aparaatuse juurde, mida olen paljudele soovitanud. Sain nõks nägijaks e. saan nüüd silindri surveid korralikult mõõta.
Kohe vossile külge ning näit 7,6kg/cm2. Nõks ehk vähe aga pea 4000 sõitnud silku jaoks ehk suht OK.
PSX_20201002_084142.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Sain tänaseks kutse ühele sõidule - Vinni valla piiride mõõtmine.
Ilm oli OK. planeeritud sõiduks 170 km kuid sinna tänna ka.
Enne sõitu väike sättimine: Kett pingutada, õlitada, rehvide rõhk. Paak täis ja sõitu.
Sõidurivis siis mokitsad, siksid, jalta (muhk noh), suitsev UAZ, külkaga jawa ja 250 jawa military.
Ilma temp +5 ringi, õrn tuul, kiirusteks 30-70 mööda asfaldi ja kruusa (lisaks veel rusikasuuruste kividega kaetud RMK teid ning suht põlluvahe teeni välja).
Lõpuks vinnis näitas kilomeetri lugeja 199,87 (see näit läks ka meediasse, kui vinni valla piiri mõõtmine :lol: )
Koju jõudes oli 216,85 ja silindri paigaldamisest 4145,2km.
Paaki jäi veel veerandi jagu kütet järgi, minu üllatuseks

Igatahes masin sõitis laitmatult, erksalt.
Püüan nädala jooksul ka puhtaks pesta + rooste vastu ka katan õrna õlikihiga mõned detailid.
Nüüd süda rahul ja võib ta mõneks ajaks puhkama sättida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Masin on mõni aeg seisnud.
Mikuni originaal üleminek andis saba e. rebenes, sest sai ta ikka kuidagi moodi sinna peale pandud.
Nüüd panin peale reisil tagasiteel olles Jawa.lv poest läbiastudes võetud üleminekuga.
See üleminek on mõeldud vanematele jawadele uue ikovi karpa istutamiseks.
Sisse sai soetatud kummirõngas ja M4 kruviga fikseeritud. Tikkude otsa mahuvad 12 võtmele vossi originaal mutrid - balticboldist võetud peenkeermega 13 võtmele mutter ei mahu.
Nüüd peaks ühendus olema kindlam.
Üh
Üh

Loomulikult masin tööle ja sõitu.
Nägu kohe naerul - võrreldes jawaga ikka väga ergas. kohe krapsakas ja tahtis isegi käest minna.
Rakvere vahel tiirutades leidsid eravärvides miilitsad mu kohe üles - pigem hääle järgi. Olin kogu dokumentatsiooni koju jätnud - õnneks oli ratta kohta käiv info neile piisavalt elevust tekitav ja uskumatu jõulu eelne muinasjutt (Rattal kehtiv ÜV ja kindlustus, jutt jõuludest, kehvast suusailmast, aastast 1958, suunad polnud tehasest pandudki + pidurituli oli isegi lisavarustus, kõige lõpuks veel reisimine Doonau äärde), et lasid mul minna. 8 )
Aga hoidke vähemalt mingigi dokustaat käepärast, kui proovisõidule lähete.
Ratas
Ratas
Aga veel kord, selle rattaga on sõidu emotsioon ikka väga suur ja iga kord nägu naerul. :mrgreen:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Kuna vape on jawalt maas ning alusplaat tegemisel, otsustasin natuke pühendada aega teistele liikuritele.
Juhul kui peaksin classic winterrallyle minema, siis ehk lähen sellega. Põhjus on tänavalegaalsuses.
Suverehvidega pole mõtet aerutada. Mõte alla kruvida kas suurema mustriga vene rehv või pehmed väiksema mustriga mitas h02.
Rehvi vahetus
Rehvi vahetus
Liisk kukkus hetkel mitasele... no on ka teine velg olemas ehk sinna kruvin selle venelase ja siis saab katsetada kumb töötab rallil paremini.

Kui juba ratas alt ja rehv maas võtsin madeinussri poolt Tatrates kruvitud kodarad ära ja panin korralikud asemele. No on mees, ainult 2500km pidasid need kodarad vastu...

Lumes hullates oli mitas ikkagi libe.. samas ei töötanud mootor hästi. Varju all sättides tuli karpal õhukruvi kinni keerata, järelikult saab kuskilt õhku.
Loputasin brakecleaneriga karpa liiteid ja silku ühenduskohti - ei midagi. Geneka kaan maha ja nii kui sirts geneka taha lasin hakkas puterdama ja suri välja.
Genekas ära ja kiire simmeri vahetus.
Reh<br /><br />Simmeri vahetus
Reh

Simmeri vahetus
Pärast simmeri vahetust masinal kohe teine hääl.

Vaatasin ka, et pidurituli ei põle. Otsisn igasuguseid juhtmeühenduste jamasid kuniks märkasin, et tulle minev juhe ripub. Oli teine kuidagi tule küljest lahti murdunud.
Piduritule jama
Piduritule jama

Hea kujuga ja valgusega lisatuli on... 30€ kah... eks peab vist kuidagi sinna paksemad juhtmed külge jootma..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
WD40
Posts: 4
Joined: 06. May 2018 21:58

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by WD40 »

Selline rehv võiks hea olla: https://www.tirendo.ee/heidenau-k41-3.2 ... 05202.html
Oma Voshodil vahetasin ka rehvid ära, et mudasemates kohtades natuke parem oleks. Läksid sellised nagu pildil parempoolne (vasakpoolne oli enne):
132030123_256717655963776_895008378168302048_n.jpg
https://starmoto.ee/et/rehvid-dual-spor ... ubber.html
Kas seda oskad öelda, kas praegusel ajal sobivat veoketti ka tehakse/müüakse, mis oleks loodetavatasti vene omast vastupidavam?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Veokett 428 vossile sobib DID valikust, lisaks on JAWA kett ka väga OK. Ma ise kasutan praegu olude sunnil kitsamat D.I.D 418 ketti, sest 125 hammakas on kitsam.
Olen mõlemat kasutanud ja jäänud väga rahule. JAWA kett on muide paksem e. lülide seinad on paksemad ning DID lukk jawa ketile ei hakanud.

Rehvide osas jah, võiks ju talvekad ka olla, kuid vaatan siin sõiduilmasid ja võimalusi, siis pigem sõidan nendega mis on. Kohe-Kohe on lumi läinud ning kannatab jälle suvekatega aerutada.
Selle talvekate summa panen uute suvekate hankkimisele või mingi sõlme paremaks tegemisele.
Mul pole n.ö. klassikaline voshod oma 16" ratastega, vaid 19" 125se rattad. sinna läheb max 2,75" mõõdus rehv peale. On ka vana vene krossirehv 2,75 mõõdus, kuid sellel olevad nublud hõõruvad kiige vastu...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
WD40
Posts: 4
Joined: 06. May 2018 21:58

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by WD40 »

Leidsin kohalikust poest mingi Jaapani keti, lukk on Saksa oma. Proovin ära nädalavahetusel.
Vene tsiklil Jaapani kett Saksa lukuga, sõidab Eesti mees. :lol:
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Jaapani kett võib isegi ok olla. Proovisin ka hiina ketti - no 500m sai sõita, kui välja venis. Siis pingutasin uuesti, sest arvasin, et midagi läks eelmine kord nihu. Sõitsin uuesti 500m ja jälle lõdva - siis viskasin kaarega rauahunnikusse...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm »

Jawa on nüüd mõneks ajaks laiali ja ega saa siis soojal talveilmal käed rüpes istuda.
Vaja rändurile ka süda soojaks teha, et jäälilled välja ajada.
Nii ta mul kuuris seisis...
20210221_K58-100_talvine-kiirhooldus.jpg
Välja ja tööle

https://youtu.be/9SzJWppqzMI

Vaatasin, et mul puudub siin genekast pilt... parandan selle puudujäägi:
20210221_K58-100_talvine-kiirhooldus2.jpg
20210221_K58-100_talvine-kiirhooldus3.jpg
Igatahes, kui on vaja kohe sõitu minna, siis sellega saab kohe minna.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply