Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm » 18. Apr 2019 21:22

Tormihoiatus...
Täna sai kohe kihutada. Eelmine K58 mootor, mis aiste vahel oli, on kohe vähemalt 2x või isegi rohkem uimasem. Vana raam kohe hüppas linnavahel, isegi jawa 350 tundus uimasem...
90 polnud mingi probleem, ühelegi sõidautole jalgu ja maha ei jäänud, mis rakveres ja selle ümber sõitsid.

Komplekteeritud mootori jõudu minu ja K58 raami liigutamiseks piisavalt.
Samas käigukast ei taha korralikult töötada:
1. käiguvahetuse hoob ei liigu vabalt e. ei liigu ise algasendisse tagasi.
2. 2 käik ei taha lahti lasta, et käike alla liigutada.
3. ei tunneta mis käik just sisse läks kas II - või läks juba IV....
4. kogu sidur on uus, midagi pole väga pingul, vedrud korralikud lühikesed aga ikkagi 2 käigu ~5000rpmi juures libiseb....


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1807
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 19. Apr 2019 20:25

Siduri paneb libisema vale käigukasti õli näiteks.
See 90km/h on küll tore uudis.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. May 2019 10:26

Möllamis on nii palju, et pole isegi aega rahulikult logi pidada...
Siduri pani libisema liigne sidurivarda eelpingutus - lasin lõdvemaks ja korras.
Käigukasti läks motul Transoil expert 10W40
Küttes Motul 2T 710 1:25-le
Maksimaalne kiirus, mis ma tast kätte sain oli 105 gps järgi. 90-95 tuleb rauda valutult, edasi on selline kogumine...
Masin on suhteliselt stabiilne just 90 sõites - see üllatas. Saaks veel paremaks, kui amordid hooldada.
Valgustus on niru... kommutaator võtab kogu valgustusvoolu 5,5-6V peale...

Esimene tagasilöök oli ka - nimelt 90-95 sõites hakkas järsku jõudu kaotama... täristama kippus. samas 70 sõitis hästi. tühikäigul popsus ka ilusti.
Esimene mõte oli, et ei saa kütet kätte, sest kraanist ikka nirises 5L 40 min... Sai kraan korda tehtud, kuid ikka jama.
Säde oli, kuid nõrk.
Sai ossiga kõik geneka väljundid läbi käidud - tundusid OK olema... säde 2500 pöörde (elektridrelliga ajasin mootorit ringi) juures katkendlik.
Egas midagi, korraks teine kommutaator peale (samad nr, kuid 82a. väljalase) ja voila kõik korras.
Masin läks jälle 1-2 löögist käima.

Masin sai ka uue juhtmestiku 1,5mm2 kaablitega... et asi kindlam oleks ja kõik vajalikud väljundid töötaksid - massi vedasin ka ohtratl.

Ehk siis 251 kommutaatoritel on see häda, et süüteahela lõpukondekas on 160V... kui see saba annab, siis sädet netu. Osadel on 2x1uF 160V kondekat ja ühe lõppemisel suudab teine kuidagi moodi veel töötada.
Kaasaegsematel on kondekate pingetaluvus vähemalt 250-400V ja kommutaatorid töökindlamad.

Teine kehv asi nendel on vahelduvvoolu pinge stabiliseerimine - üleliigse pinge suunatakse maandusesse, mis koormab genekat ja raiskab niigi vähest särtsu...

Seega on vaja ehitada (komplekteerida) korralik süüde ja pingeregulaator, millel väljundid 12V (esituledele ja suundadele) ja 2x5V 2-3A... (tel laadimine + veel mingi jama)

Nüüd sõitu...

Edit pärast sõitu...
Tuvastatud asjad:
1. töökindlam süüde vaja komplekteerida ja paigaldada. Töökindluse all mõtlen stabiilsust ja vajadusel ka sättimist, sest need plokid ei ole nüüd väga kindlad asjad. Sellega koos vaja inspekteerida küttesegu - gaasirutska viimane veerant mootori töösse muutusi ei too, pigem liigub paremini kui 15% täisgaasist järgi lasta. Seega ehk liiga rikas segu... Õhupuhasti vaja suurema läbilaskevõimega paigaldada...
145km küttekulu on ~8L (enne sõitu paak täis ja peale sõitu on paagi põhjas ~1L kütet (paak 9L) e. ~5,5L/100km, kui rallida 90-95km/h, kuid eks kahe nädala pärast ole teada palju kütet sain lisada.
Korralikuma kütteseguga ja õigeaegsema tugeva süütega on võimalik mootorist rohkem välja pigistada ning seeläbi ka ökonoomsemaks saada.

2. Väljalaske süsteem on vaja tihkemaks saada - alates ühe leegika mutri lahtikerimisest, väljalaskegaaside ühenduskohtadest välja immitsemisest kuni summutite kinnitusteni välja. Et ei tekiks olukorda, kus asjad teepeale pudenevad.

3. Üldelekter - vaja ikkagi 12V ja 5V väljundeid ja võimsust, et 12V 55W esitulepirn saaks hiilata. Suunakad ja pidurituli + standartsed seadmete laadimised (telefon ja akupank nt...)

4. Käigukast vaja korrastada - juba kokkupannes ei tundnud see käigulülitamise trummel väga hea vaid "käis kah". Tulemus ongi - käib kah... ehk siis sõidetud saab aga käikude vahetamine on selline otsi-tunneta-meelita.

5. Esipiduri võimsusest tunnen puudust - no ei võta piisavalt, tagumine on OK - veab ratta ilusti plokki, kuid kerge ratas sellest pidama saa. Esipidur on see, mis asja kiiresti seisma jätab. Paaril korral tundsin esipiduri efektiivsusest puudu - 2x kui summuti teele pudenes ja ühel korral keeras sõiduauto ette...

6. Veljed - need vaja lihtsalt uued.

Ehk siis:
Teine raam ja kõik K58 stiilis asjad külge. Liikuvad ja tehnilised osad voss2 juurde ning natuke kompunni ja kooslus töösse.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. May 2019 13:20

Pühapäeval sai siis järgmised 201km sõidetud.
Keskmine kiirus ~67 max 109 (no ei märganud kus GeoApe gpsist selle leidis, jalgratta spidol oli 97 max)

Enne sai korrastatud eelmise sõiduga kaasnenud defektid:
1. Summutid tihendatud ja kinnitatud täiendava poldiga (eesmine polt ka lisatud). Asendatud lahkunud kaasreisija jalaraud.
2. Süütelukk kinnitatud neetide asemel poltidega ja voolitud plastikust võtme koopia.
3. Puhastatud õhufilter (filtriõli takistas õhu juurdepääsu garburaatorisse)
4. Hangitud täiendav tööriistakott.

Eelmise sõidul kasutatud kütus taastatud täpselt 9L läks paaki.

Sõitma minnes oli Jänedani vastutuul ja see andis korralikult tunda. No ei olnud lippamist vaevu hoidis 83km/h. Kui tuult polnud, siis 90 aga üle selle nagu ei kuidagi.

Jänedal, oodates Jawa/izhi mehi, kes Aegviidust sõitsid kõige sirgemat teed Jänedale ~30min... :roll: , võtsin korraks küünla maha - see oli täitsa must. Seega segu liiga rikas. Langetasin karpas ühe sälgu võrra nõela. Pärast seda toimingut sai enam vähem 85-90 sõita. Kohati ikkagi oli jõuetuse tunne ja mõned taktid jättis vahele.
Lisaks märkasin, et mootori tagumise kinnituspoldilt oli mutter minema läinud ja poldi üksi jätnud - see jäi sinna lõpuni alles, kuid mootori tagumised kinnitused ei teinud oma tööd...
Kaunissaare veehoidla juures avastasin, et vasaku leegika mutter tahab ennast lahti kruvida... õnneks sain enne jaole ja pingutasin mutri kinni (kuigi enne sõitu sai see üle käidud ja tihendatud. Kuid eks tihendusnöör liikus paika ja mutril pinge kadus...) Kuni sõidu lõpuni sellega enam probleeme polnud.
Lisaks tundsin, et sadul kuidagi vedel... avastasin, et üks tagumistest sadulakronsteini poltidest on otsustanud lahkuda... Pingutasin eesmist ja loodsin, et see jääks alles... iga 10 km tagant sai seda pingutatud.
Soodla poe juures avastasin, et esitule reflektor on otsustanud ka keerama hakata... Pirn hõõgub sõiduajal...
Soodla poe juurest Kiiule minnes (hooga loomulikult) kadus sõiduajal vedu... vaheta käike alla üles no ei midagi :| Lõpuks sõitis Nobody kõrvale ja ütles, et kett on maha tulnud 8O No mis seal ikka, kett peale ja nõks pingutust juurde ja sõit sai jätkuda.
Soodlast Kiiule sai siis keeratud nii palju kui torust tuli ja ega eriti midagi tulnudki - 80-96... Järsku pörrrr pörrr - küte hakkas lõppema, kraan reservi peale ja hooga edasi...
Kiiul sai tänu Madeussri rahapatakale 7L kütet peale pandud ja paak sai täis. Keerasin ka reflektori õigesse asendisse tagasi.
IZ/Jawa/BMW liikusid TLN poole ja mina siis mööda käänulisi teid Narva-TLN maanteest põhjapoolt RAkveresse.
Jällegi polnud masinal tuju 85km/h rohkem peale kruvida... egas midagi lasin keti nõks lõdvemaks ja vopsti 90 rauas.
Joaveskil sai telefoni aku tühjaks ja Geoape otsustas peatuda... Tulles mööda Lahemaa teid ja Võsu-Rakvere teel, sai 90-ga ilusti kulgetud - krdi külm oli ilm selleks ajaks...
Järgmine keti maha tulek oli Rakveres veaduktilt alla tulles... kiiresti kett peale ja mõni km sõitu ja kodus ta oligi.

Eks kett tule maha, et ta juba nõks kulunud ~2000km sõitnud... Tagaratta hammakas rohkemgi ja see nõks kitsam ka. Ratta sirgust pole viimasel ajal täpsemalt paika pannud... kuid 175 üüratu jõuga võisid poolkuu pingutused ka järgi anda.

Seega kolm suuremat muret on:
1. Mootori kõikuv jõuetus.
2. Käigukasti käikude meelitamine ja otsimine...
3. Sõiduajal lahkuvad asjad...

Aga masin sõidab, kuid ootab oma õiget raami, et praegune saaks 125sele tagasi minna.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 798
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 13. May 2019 20:51

Väga huvitav lugemine, nagu vendade Grimmide muinasjutus.
Ise ei taha Iz- ga üle 85- 90 lastagi. Sõidumõnu kaob ära. Olen lasknud pikka trassi isegi 75 ga. Mõnus kulgemine oli, vaat et linnulaulugi kuulis.
Kuid jõudu tegemistes.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. May 2019 22:15

Huvitaval kombel on minul (mitte minust füüsiliselt suurematel isikutel) sellega väga mugav ja nauditav 90-ga sõita.
Kui tean, et masin suudab korralikult töötada, siis kütte kokkuhoiu ja linnulaulu nautimise (noh ümbruse vaatamise pigem...) mõttes võiks ju ka 80-ga täristada... gaasirutskat järgi andes.
Sõites ja ka aeglaselt liikudes ei ole kohanud, et linnud tahaksid jääda oma kohale/tegevuse juurde, kui neile töötava mootoriga K58-ga lähenen :roll:

Hetkel pea maksimumiga sõites läheb ~7L 140km peale... ehk siis ~5L/100km, mis pole nüüd teab mis hull aga paak on ju ainult 9L. See aga tähendab seda, et iga 150km tagant peab tankima.
Kui masina saaks 90km/h kiirusel 4L/100km liikuma, võiks iga 200km tagant 8L juurde kupatada ja jääks ~20 km sõidureservi tankla otsimiseks.
Kütuse kokkuhoid ei ole nüüd eesmärk, kuid korras asjad raiskavad vähem bensiini ja õli sama teekonna läbimisel.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1807
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 16. May 2019 11:44

Need K tüüpi karbussid ei ole kõige paremini õnnestunud. Ma soovitaks hankida kusagilt uuema Jawa Jikov karbuss.
Usun, et sellega oleks kütuse kulu ja minek stabiilsemad. Süüteks soovitaksin Teletorni motopoes pakutavat KTM süüdet.
Hind oli suht mõistlik, tuled ja viled saad ka normaalselt tööle. Ise ehitada on tore aga alati peaks olema ka mootorratas, millega murevabalt sõita.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 798
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 16. May 2019 17:52

Minu Planeta 5 kui paagi täis tankida siis saan sõitta Lellest Hiiumaale ja tagasi. Ükskord tegin katse liitrine anum, ja start maantee äärest. Kiiruseks valisin 80 km/h ja liitriga läbis Planeta 30 km. Keskelt läbi 4,5 l /100. Kusjuures 2 silindrilised 350 tarbivad rohkem kütust kui ühe silindrilised 350. Minu kogemus.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. May 2019 00:36

Hommikul transportisin katseprojekti Tartusse ja seal hea nädala sees linnavahel paugutada ning sissesõitu teha.
Mootor sai korralikumalt raamile kinnitatud, istmele leidsin ka asenduspoldi, tagaratta jooks sai sirges aetud - tänu viltusele asetusele viskas ketti maha... nüüd korras.
Täna sai siis võrrimeestega (m1A) väikse ringi tehtud põhja pool Tartut, kuid väljasõit hilines k58 pärast... siduritross tahtis katkeda... võtsime jupi maha, nii trossilt kui kõrilt ja paikasin uue poltkinnitusega otsa... no sai enam vähem. See tross sai siis 2a. tagasi ostast hangitud... km kuskil 1500 kandis ehk.
Peab ikka laskma vähemalt kaks komplekti Teletorni all poes teha - seega enne reisule minekut vaja kindlasti üks paar trosse kaasa varuks võtta (sidur+gaas) + parandukomplekt ka koos vastavate tangidega.
Hetkel on sõidetud 538km + nipetnäpet ~15km enne spido panekut. Masin hakkab juba vaikselt elama ka.
Sai sätitud veel nõela - tõstetud üks sälk veel e. lastud alla poole, küünal liiga must veel.
Lisaks õhupuhasti läbipuhutud. Peab ikka suurema läbilaske võimega asja hankima - ei tahtnud teine enam käimagi minna... nii umbes oli selle 200 km-ga.
Väga rakse oli võrrimeestega kulgeda 50 km/h... ei ole hea kolmas käik ja 4 jaoks kiirus liiga väike...
Elekter vaja üle vaadata - pirnid on 6V 35+35W sai kontrollitud, tagapirn ka 6V 2W aga ikka nagu väga tuhm... vaevalt 3V jookseb tuledele... ei aidanud ka hallkarbi vahetus.
Edit2: Asi korras - no genekal oli asu y alla ühendatud ja sealt ta ei jõuagi 35W+2W välja anda... nüüd ilusti O klemmil ja tuled säravad :wink:

Reedel tuli üks pakk Saksamaalt (https://www.tkm-racing.com)/, sai tellitud 19" kroom pöiad, K58-le ka komplekt kodaraid ja 4mm numbrirauad ja üks kraadidega ketas.
Väga kiiresti tuli ~1n ja ~145€ koos saatmisega.

Nüüd oleks hädasti vaja ühte voshod2 kroomitud rummu - tagumist. Esimene on olemas, siis saaks ühesugused tilulilu asjad alla.
Kodarateks lähevad pea aegu võrri 19" kodarad aga -5mm lühemad ja 3mm paksused.
Rigal on 192mm paksusega 2,65. kuid on vaja 187 ja 3mm sirgeid.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply