Katseprojekt K58 100km/h

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Katseprojekt K58 100km/h

Unread post by hmm » 25. Aug 2018 10:42

Hoian korraks ühe mudimise eraldi teemas.
Proovin teha ühe koosluse nii, mis kannataks rahuldavalt vähemalt 90km/h stabiilselt ja ohutult sõita.

Baasiks soovin kasutada oma tänava legaalset K58-t: ja seda välimuselt ning funktsionaalsuselt võimalikult vähe muuta e. seda sama masinat peab olema võimalik algseisu (125cc-ks) tagasi viia ilma midagi lõikamata, keevitamata jne... Lisaks teiseks positiivseks asjaks on see, et ta on kerge kuid tugev raam. Sama raami koostist kasutati ka Voshod 3 juures, mis olid prjekteeritudki juba 90km/h sõitma.

Hetkel masin sõidab originaalmootoriga 125cc stabiilselt maanteel 73km/h.
Vajakka jäämised:
1. PIDURID: need on pehmelt öeldes kehvad aga linnakiirusel saan pidama.
2. Veljed ja rehvid: nõks viskuvad ja rehvid on ju vanad - rehvidega pole probleeme, need uued MITAS H02-d olemas. Veljed... pigem komplekteerin selle projekti jaoks Minsk M103 ... M106 veljed, millel sees ka juba korralikumad piduriklotsid. Seega saaks ka eelmise probleemi lahendatud.
3. Elekter - selle lahendab koos uuema mootori genekaga + süütesüsteemiga.
4. Esiamordid - need oleks vaja kangemaks ja korralikumaks saada....

Nüüd mootorist:
Baasina, mis ilusti raamile istub, on ainuke vist Voshod mootor, mis lõpptulemina peaks 90km/h kannatama liikuda küll.
Üks taastatud Vsohod1 175cc isend on mul ju täitsa olemas

Kõigepealt viskan selle mingi hetk raamivahele ja püüan ka mingi sissesõidu talle teha, et näha kas raud on korras
Seeejärel:
1. Süütesüsteem elektrooniliseks ja muutuva nurga seadistamisega - siit peas tulema kuskil +10% efektiivsust juurde vähemalt.
2. parem karburaator mikunilt vist... olemas olevad nii K36 kui ka k62... mine tea.
3. kui eelnevatest jääb veel puudu siis alles asun silindri kallale ja kohendan aknaid. Mille järgi seda veel vaatan ja uurin. Sest hea oleks kasutada juba Vos3 silindrit, millel peaks olema aknad juba paigas.
4. Koos akendega peaks ettevõtma ka väntvõlli ning ajama õiges pööretevahemikus tasakaalu.
5. Kõige lõpuks, kui enam tõesti eelnevad ei aita tuleb võimu otsida summutist...

Nüüd ideid on palju ja kinnas visatud, eks näis kas ka asja saab :roll:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 567
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 25. Aug 2018 10:54

Kas poleks mitte parem võtta originaal mootor ning sinna sisse sobitada mõne tänapäevase 125cc mootori sisu?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 25. Aug 2018 11:48

Ma ei taha freesimiste ja mootori keevitamostega tegeleda. Ja k58, k175 ja voshodid on ühe sama raamiga ning 175 on ikka 175... ning mitte miski ei asenda kuubikuid e teisisõnu 175 on lihtsam saada 90 kui üks kõik kui kaasaegset sobitada vanasse kesta
Last edited by hmm on 25. Aug 2018 11:51, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 651
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 25. Aug 2018 11:51

Süütesüsteemi pole mõtet ise ehitama hakata, see on ajaraiskamine. Need vene 125cc mootorid on DKW ( hiljem MZ) kloonid. Pane otsingusse "DKW 125 / MZ 125 zündung" ja leiad vape süüte.
Oman mõnda roostes mootorratast.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 25. Aug 2018 12:02

Mul oli üks Minsk, üsna uuemapoole ja 3000km~ sõitnud. Sellega oli küll päris viisakas 100km/h sõita. See oli küll maksimum kiirus ja mootor kiljus juba korralikult selleks ajaks. Sõidu mugavuselt oli ta kindlasti mitu korda etem kui k-58. Korralikud pidurid, tuled ja sõiduasend rääkimata muust.
Siinkohal pean ütlema, et proovid sit*ast saia teha. Aga hobi peab olema seega saan ainult edu soovida :)

Isegi "kähkusõidu" 125se ehitajal H.Korbil ei õnnestunud 125se projekt nii, et saaks rahumeeli sotiga kulgeda.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 25. Aug 2018 14:38

Kähkuprojekti tegelana ajas selleaegseid seadistusi taga...

DKW 125cc vape süüde... miks ka mitte...
Eks ta üks s.ta kompunn tule aga selliseid lahendusi oli terve n-liit täis ja ka praeguse istmealuse pleki mudimine on selle jäänuk.
Kerge k58+ 19" rattad+ 175cc@11hp koos muutuvnurga elektronsüütega peaks minu keha propotsioonidega sobima ilusti.
Muide mul üks k58 raam ka veel olemas... seega sellele vaja kloonida olemas oleva masina nr peale....

Ajaraiskamine s.ita kompunnimise eesmärgil on üli hea plaan.
Alternatiiv on alati olemas ning võib ju tripiks hankida honda sbr650fa ka...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 25. Aug 2018 14:45

Kannatab K-58 raamis mootorikinnitused 6mm pealt 8mm puurida? Või juba on need ümber tehtud?

Kolmesest 125sest mootorist koos matkavarustusega püsivalt 100 välja pigistada... Mõistus tõrgub uskumast :)
Sõidan nagu suudan.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 25. Aug 2018 21:33

Jaapanlastel on õnnestunud.
Siiski inglise keeles on väljend: " I try or die trying!" Või modagi sellist.
Seega mina soovin edu igatahes.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. Aug 2018 22:44

Nüüd on siis aeg kontseptsioon paika panna ning asuda selles suunas liikuma. Oluline on see, et kogu ratas oleks tasakaalus ja turvaline ning võimalikult kerge.

K58 tühikaal on 92kg, max kaal 150kg ja voshod1 110kg/150kg, Vosh2 125/155kg, siis sinna vahele püüan ka assortii jätta. Ehk siis mida vähem kaalu lisan, seda rohkem koormat saan kaasa võtta, et kiirus kannatada ei saaks... Eks püüan siis lisatavaid detaile kaaluda... igatahes veel ei ole kavas asju klaasplastist voolima hakata, et mõne kg alla saada...

K58 maksimaalne kiirus 75km/h (123,7cc, 4,x kw/5hp, 8Nm väänet, karb K55, Gen G401, süütepool KM01, Bensiin A66) , ise olen saanud tuulevaiksel ilmal, sirgel ja tõusude/languseta tallinn-Narva mnt, gaas põhjas, stabiilseks kiiruseks 73km/h (karb K55D, denso iridium IWF20, bensiin 98). Maksimaalne kiirus, mida spidol näinud olen 89km/h ja seda siis ühel pikemal langusel, siis hakkas ka natuke hirmus, sest ratas polnud enam väga stabiilne...

Voshod1 maksimaalseks kiiruseks antakse 90km/h (173,7cc, 7,36kW/10hp, 14 Nm väänet, karb K36, gen 411, sütepool IZ56, Bensiin A72).
Võrdluseks Voshod2M/3: max kiirus 105km/h (173,7cc, 10,3kW/14hp, 16Nm väänet, karb K36-B/K62B, gen 427, süütepool B300B, drossel DR100, kommutaator KET-1/KET-1A, bensiin A92). Viimastel on siis muudetud gaasijaotust e. silindri aknaid, lisaks suurendatud sisselaseke ava karburaatori jaoks ja paigaldatud elektronsüüde.
Hea oleks alustada Voss 3 mootorist ja see korda teha, kuid ka väiksese mudimise peale saaks ka Vos1-st asja. Kuigi max kiirus on 105, siis seda kiirust hoida pikemalt ei pruugi mootor vastu pidada. 90 peaks olema juba ok, siis on 10% varu ka.
Jällegi kõik oleneb kaalust, mida masin vedama peab maksimaalselt tahaks koos varustusega masinat koormata <100kg. Kui julmalt hakata arvutama, siis masina märgitud täiskaal ja tühikaalu vahe on õnnetud ~50kg mis pole isegi minu kaal (~70kg)... rääkimata varustusest. Siiani on minu nädalane välilaagri varustus kaalunud~30-40kg, mida olen siis kaasas tassinud. Loodan, et reisile sellise kaaluga bagasit kaasa ei pea tarima.

Ehk siis kordan oma tööde prioriteetsut:
1. veermik kaasaegsemaks ja tummisemaks (peamiselt pidurid ja amordid) - Pikemal sõidul ohutus ennekõike.
2. elekter koos elektroonilise süütega - korrektses süütes peitub sellel mootoril suur varu
3. Korralik karburaator - ka see on oluline...
4. gaasijaotust muutma e. silindrit töötlema... - Üldjuhul oskamatusest võib sellega kõige kergemini alt minna... samas suuremad konarused ja mitteühildumised silindri/karteri kanalites tuleks ikkagi likvideerida.

Seega jään kontseptsioonis suuresti ikkagi kovrvovetsi tehase üllitiste juurde. Üldjuhul peaksid jupid sobima, kui terve süsteem asendada.
Mis ei pruugi kovrovetsilt tulla on elekter ja karburaator...

Kere
Raam - K58 oma, millest tuleb siis kloon registris ja sõitvast raamist - nr sama + värviks beež <- see on ka peamine põhjus, miks sellist kompotti kokku laduda.
Paak - tilgapaak, olemas üks must isend, millel puudu paagikork
Iste - Minsk M1M must nahast isend
Porilauad - K58 omad - hetkel pole, aga pean vist hankima kuskilt
Küljekarp K58 oma ja olemas
Istmealune plekk - olemas olevalt K58-lt, sinna panen siis terve istmealuspleki - pean lihtsalt rooste maha kraapima ja värvima...
Pakiraam - 58 oma, vaja juurde leiutada kinnituskronstein
Esituli K58/voshod1 jne - täitsa olemas üks komplekt.
Tulehoidjad tulevad siis K175 omad
Lenks Minsk M105 oma või olemas olev K125 oma K58-lt
Käekummid tulevad siis kaasaegsed.
Heeblid - eks näis mis kätte juhtub

Veermik:
Veljed kindlast 19"
- rummud K175/Voshod - sain ühe komplekti velgi
- pöiad - pean vaatama, kas leian oma varudest ühe kompekti 19" korralikke või hangin - alati võib pakkumisi teha. Ideaalis võiks olla K58 kroomitud pöiad...
- Kodarad uued, tsingitud.
Piduri süsteem siis voshodi oma
Tagapiduri katte peab vaatama nii, et kett lahti jääks - kas siis ratsida kuskilt... eks näis kas sobiks ka K58 taga pidurikaan...
Tagaamordid Voshod 1 omad ja olemas
Esimaordid koos traaversiga ka Voshod1 omad, sest rummud tulevad voshodi alt... Siin kohal peab vaatama seda, et vossi amordi ülemised torud on ~5cm pikemad... et ratas liiga chopperiks kätte ei läheks.

Elekter:
Kogu süsteem DC 12V Pikemal reisil võiks olla ikkagi 12V alalisvoou, mille taha saaks ühendada ka vajadusel USB 5V tarbijaid. Aku süsteemi ei tahaks panna, et lihtsalt tulesid põletada...
Genekas - ideaalis powerdüno see mida juba vihjati...
Kommutaator - lisaks powerdüno lahendusele vist teen ikkagi juurde programmeeritava kommutaatori.
Esituli sama, kuid pirnid siis 12V 21W+48W
Tagatuli K58 oma 12V 3W pirniga
Suunatuled soovin ka lisada ning pidurituli...

Mootor:
Voshod 1... Kõik uued tihendid ja laagrid rõngad jne...+ min 1500km sissesõitu
Kanalite valujääkide eemaldamine + silindri ja karteri avade ühtlustamine
Lisaks K62B karburaator - altrernatiiv minuki...
Summuti ja leegikad siis voshodilt.

Iseenesest on sellel pildil raam, mootor, iste, tagaamordid, summuti jne asjad juba komplekteeritud. Juurde veel mõned nipetnäpet vidinad:
Image
Ja siin siis doonormootor töös 6k tagasi:
https://youtu.be/HdWsFSHjk-E

Seega assortii saab olema põnev ning üldjuhul väga kirjuks ei tohiks minna... igatahes nokitsemist on.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 29. Aug 2018 10:45

hmm wrote:
28. Aug 2018 22:44
...Hea oleks alustada Voss 3 mootorist ja see korda teha, kuid ka väiksese mudimise peale saaks ka Vos1-st asja. Kuigi max kiirus on 105, siis seda kiirust hoida pikemalt ei pruugi mootor vastu pidada. 90 peaks olema juba ok, siis on 10% varu ka.

Elekter:
Kogu süsteem DC 12V Pikemal reisil võiks olla ikkagi 12V alalisvoou, mille taha saaks ühendada ka vajadusel USB 5V tarbijaid. Aku süsteemi ei tahaks panna, et lihtsalt tulesid põletada...
Genekas - ideaalis powerdüno see mida juba vihjati...

Mootor:
Voshod 1... Kõik uued tihendid ja laagrid rõngad jne...+ min 1500km sissesõitu
Kanalite valujääkide eemaldamine + silindri ja karteri avade ühtlustamine
Neljandad käigud on minuteada kõigil 175-tel 1:1. Ma otsiks välja Voshod 1 ja 3 peaülekanded ning kui need on samad, siis võiks oletada, et suurem kiirus on saavutatud vaid tänud suuremale võimsusele (ehk võimsam mootor suudab kõrgematel pööretel masinat läbi õhu lükata).

Elekter:
Minul on tavaline auto sigaretisüütajasse käiv USB 5V muundur kuuevoldise Planeta külge ühendatud ning töötab. Muunduril oli vist peal 6-14V sisendiks märgitud.
Mul on sõpruskonnas 7-8 rattal Powerdynamo ehk VAPE (Jawad, Jupiterid, Planetad) süüde peal. Kahel on jamanud (keset sõitu kadus säde lihtsalt ära), nii et päris probleemivaba see ei ole.

Mootor:
Voshod 1 silindri aknad saad teha Voshod 3 eeskujul ringi. Välimus jääb vanakoolim. Samuti võid nõu pidada vanema koolkonna krossimeestega, sest 175-ga ju sõideti ja neid mootoreid tehti.

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 651
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 29. Aug 2018 11:15

Silindri akende kuju ei tasu kohe muutma hakata. Küll aga tuleks akende servad faasida, et kolvirõngad saaks sujuvalt liikuda.
Sellel mootoril on väga madal surveaste. Põlemiskambri kuju on ka vilets. Surveastme suurendamine vastavusse tänapäevasele bensiinile annab juba oluliselt võimsust juurde.
Oman mõnda roostes mootorratast.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Aug 2018 12:02

Akende kallale kohe ei roni - kui silinder uuesti maha tuleb siis kohendan valujäägid ja akende servasid.
Surveastme jms peenviilimiste kallale hetkel ei lähe.

Elekter - K58, K175, voshod1,2 jne on 6V AC ehk vahelduvoolul, mitte alalisvoolul. Seega autolt võetud inverterit kahjuks ilma alaldita kasutada ei saa.
Powerdynamoga on nüüd see jant, et kuigi DKWRT125 on sarnane mootor, ei ole ma veendunud, et genekate ühendused on samad... Powerdynamosid müüakse erinevaid ja seda just kinnituste osas DKW RT 125 0/1/2/3... lisaks on ka eraldi müügil minsk sport powerdynamo aga seal on hiatus juures, et EI SOBI tavalisele minsk 125-sele mootorile just kinnituste osas.

Seega kui kellegil on häid pilte või veel parem DKW RT 125 2 mootor siis sooviks seda näha ja katsuda.

Mootor: kõikidel on ja 4 käik 1:1 ja mootori väntvõlli otsast rattale on suhe 6:06 Seega kui vaja saab ehk ka natuke veohammakaga mängida aga seda sainult siis, kui mootoril võimu piisavalt, et nõks madalamate pööretega 90 lihtsalt hakkama saab.
Siin ka üks väljavõte K175 kuni Voshod3 võrdlustest:
voshodide_erinevused.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 29. Aug 2018 12:08

Aga sa kasutad ju 19 tollist tagarattast... arvuta ülekannet vastavalt vajadusele - kui juba täppistimmimine on.
Sõidan nagu suudan.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Aug 2018 12:46

8 ) kindlasti arvutan ülekanded välja täpselt... ehk ka rehvi tüübi ja rõhule vastavalt :wink:
Hetkel toodud lihtsalt näitlikustamiseks, et voshodide hammakad (käigukast+veoketi omad) on samade suhtarvudega ning nedega pole mägnitud, et kiirusi kasvatada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 29. Aug 2018 17:15

sellest tundub vägev projekt tulema. Jälgin huviga. Jah ega kõik asjad siin ilmas originaaliks ka pea saama ehitus- ja katsetusruumi peab ka jääma.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 31. Aug 2018 10:41

hmm wrote:
29. Aug 2018 12:02
Elekter - K58, K175, voshod1,2 jne on 6V AC ehk vahelduvoolul, mitte alalisvoolul. Seega autolt võetud inverterit kahjuks ilma alaldita kasutada ei saa.
Powerdynamoga on nüüd see jant, et kuigi DKWRT125 on sarnane mootor, ei ole ma veendunud, et genekate ühendused on samad... Powerdynamosid müüakse erinevaid ja seda just kinnituste osas DKW RT 125 0/1/2/3... lisaks on ka eraldi müügil minsk sport powerdynamo aga seal on hiatus juures, et EI SOBI tavalisele minsk 125-sele mootorile just kinnituste osas.
Peaks kohe proovima ühe oma mootori peal, et kui 6V AC süüte väljundile panna diood ja kondensaator vahele, tavaline muundur annab pidevat väljundit või mitte.

Powerdynamo valikust peaks sobima see variant: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/ ... 05main.htm
Saksakeelses versioonis seda linki muidugi ei ole, nii et tuleb küsida, kas nad seda üldse enam pakuvad.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Sep 2018 00:18

Mattu wrote:
29. Aug 2018 12:08
Aga sa kasutad ju 19 tollist tagarattast... arvuta ülekannet vastavalt vajadusele - kui juba täppistimmimine on.

No teeme siis need arvutused:
Maksimaalseks jõuks 5200-5400 p/min 10hp (Voshod1 mootoril)
a. Suhe väntvõllilt sidurile 2,07
b. suhe siduri - veohammakas
1 käigk 3,08
2 käigk 1,96
3 käigk 1,4
4 käigk 1

c. veohammaka suhe tagaratta 44 h. hammakaga
15 hammast 2,93 (vosh. kasutab originaalis)
14 hammast 3,14

Tagaratta diameeter (19") on 630mm ja ümbermõõt 1,97m
Sorry aga hetkel unustasin 16" ratta täpse mõõtmise aga peaks olema 1,75m [/color]

Kogu suhtarvu väntvõllist rattani suhte saamiseks tuleb siis korrutada: Väntvõll-Sidur x vastava käigu suhe x veohammaka-tagaratta suhe

Kui võtta aluseks 5200 p/min siis rattal oleva kiiruse arvutamiseks kasutasin valemit: Väntvõlli pöörded (p/min) jagasin kogu ülekande suhtarvuga korrutasin ratta ümbermõõduga (m), jagasin 1000 (teisendasin km) ja korrutasin 60-ga (pöörded min- pöörded tundideks)

16" rattaga @ 5200 rpm
1 käiguga (veoh 15h suhe 18,7) 29,2 km/h vs veoh 14h 20,04@26,5 km/h
2 käiguga (veoh 15h suhe 11,9)45,9 km/h vs veoh 14h 12,75@41,6 km/h
3 käiguga (veoh 15h suhe 8,5)64,2/km/h vs veoh 14h 9,1@58,3 km/h
4 käiguga (veoh 15h suhe 6,07)89,9/km/h vs veoh 14h 6,5@81,5 km/h

19"ratataga @5200rpm:
1 käiguga (veoh 15h suhe 18,7) 32,86 km/h vs veoh 14h 20,04@30,64 km/h
2 käiguga (veoh 15h suhe 11,9)51,6 km/h vs veoh 14h 12,75@48,2 km/h
3 käiguga (veoh 15h suhe 8,5)67,5/km/h vs veoh 14h 9,1@67,48 km/h
4 käiguga (veoh 15h suhe 6,07)101,2/km/h vs veoh 14h 6,5@94,5 km/h



Nüüd kõige kiiremini saab muuta veohammakat 14h või 15h.
14h ja 19" rehvi korral iga 500 p/min lisab 4 käiguga ~10km/h kiirust. e väntvõlli 5000 rpm korral kiirus 90,8km/h ja 5500 rpm korral 99,93km/h
15h ja 19" rehvi korral iga 500 p/min lisab 4 käiguga ~10km/h kiirust. e väntvõlli 5000 rpm korral kiirus 97,3km/h ja 5500 rpm korral 107 km/h

Selle arvutuste kõige olulisem järeldus on see, et kindlapeale mineku korral (,et mootoril oleks ka jaksu sõita) peaksin kasutama veohammakat 14 hambaga... kui jõudu piisavalt, siis võiks ka 15 hammakat kasutada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Sep 2018 01:45

Väga hea analüüs, siit küsimus, kas Voshodi mootor kannatab 5500rpm pikemalt ka kui 1/4 miili kiirendusvõistlusel?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Sep 2018 08:58

Ei tea ja ega muud moodi teada saa kui ei proovi.
Igatahes kôik need jôu ka ilunumbrid avalduvad tehase juhendi järgi peale 2500km sissesõitu.... kõige raskem ongi see sissesõit üleelada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Sep 2018 12:00

Natuke pilte ja juttu.
1. Korrastasin veermikku ja vahetasin vanad n-liidust tehtud rehvid Mitas H02 vastu. Vanad jäävad siis näituse velgede jaoks.
20180902_151127.jpg
2. Võtsin Vos2 esiamordid, sest seal alumised torud ilusad, kuid ülemiste torude keere kahjustatud, Mul olemas veel K175 esiamordid, nendelt võtan siis ülemised torud. teisisõnu teen mitmetest amortidest ühed korralikud.
Amortidega on nüüd nii, et vos2 amordi traaversid on sellise kujuga, et 16" velg oleks ilusti all, pannes 19" veljele tõstavad prillid esiosa ~5cm ülespoole... Nüüd pean natuke mõtlema, et kuidas teha nii, et raam ei tõuseks.

3. Pidurid olid suur üllatus ning vähendasid vaimustust voshod rummude ja K58 pöidade kombinatsioonile. Vos2 kasutab sama suuruseid piduriklotse :? ei mingeid arenguid 50ndatest... kuigi kiirused on ju oluliselt tõusnud. Ainuke arendus on see, et pidurirummud on vahetatavad e. asendatavad.
Samas ei saa K58 pidurikaasi kasutada. No saab aga siis peab mingite pukside jms asjadega genereerima.. pigem taha korraliik pidurirumm koos veohammakaga ning asi joones. Ette tuleb vist ikkagi vos2 pidurirumm ja 19" pöid koos Vos2 amortidega.
20180902_Pidurite_K58-Vos2_vordlus.jpg
4. Viskasin Vos1 mootori aistevahele - natuke oli mässamist, sest mootori kinnitused olid igetepidi kõverad. 125cc mootor on vähem kogukam ning need painded polnud hullud. 175 oli priskem... Igatahes 8mm poldid 175 mootoripuksidest läbi EI LÄINUD. pidin panema 6mm poltidega ja väga tugevalt kinni pingutama. Ideaalis oleks hea olnud 7mm poldid...

Aga enam vähem selline hakkaks masin välja nägema - muidugi mitte just sellel raamil, sest siia jääb ikka 125 mootor. Kloon tuleb!
Muide meie vanaisad/isad ja ehk ka keegi siinsetest, on sellist kooslust juba aretanud ning sõitnud:
20180902_213837.jpg
20180902_214146.jpg
Mootor raamivahel veel ei häälitsenud, sest olin ju eelnevalt genekaid ringi tõstnud ja ei leidnud kahjuks oma varudest magneti kiilu üles... See on see kolimine. Hetkel panen sinna prooviks G411 komplekti.
Kahjuks oli juba suht hilja ka, ning voshod2 ostja kandidaat kiibitses ka FB kaudu... lisas polnud veel tihendiga sidurikoja kaant kinnitanud, seega hetkel pole käigukastis veel õli ka.

Mootori karterikaante osas veel mõtlen, et kas Vos1 omad või hilisemad. Praegu hoobade pool on Vos1 kaan ja geeka pool Vos2 oma. Eriti hästi palju sarnasust oleks, kui silinder võõbata mustaks...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Sep 2018 22:37

Leidsin ka genekapoole vos1 kaane - need jäävad sinna, sest on palju sobilikumad, kui vos2 omad.
Tartust sai siis hangitud geneka kiilud 4 paksus x 5 kaare läbimõõt, mõõtudega. Nüüd sai geneka 411 + Denso iridium ka ilusti peale - säde nii, et löö või katust.
Peale Jawa elektri möllu püüdsin ka sellele loomale tuld ahju saada - kohe ei kuidagi. Mäletan, et see mootor laulis viimati K36 karbussiga (hetkel K62V) - sai see siis uuesti külge kruvitud ja nagu vopsti töötas.
Egas midagi masin kuurist välja jalaga vänta, käik sisse ja.... kurja mootor töötab tagurpidi :evil: Iga jalaga löök ja mootor tagurpidi tööl...
Uuesti süütekontroll - no 4mm ilusti enne ÜSS... keerasin isegi 3,5 peale ja ikka tagurpidi töös... Proovisin ka akudrelliga, et õigetipidi töötaks - no tegi ka seda...

Seega pean hakkama nüüd nuputama, kuidas ta õigetpidi noote lugema saada. Süüde ju õige, vähemalt mõõteriistad seda näitavad...
Liiga lahja segu!?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Sep 2018 22:54

Kuna polnud ikkagi väga kindel, et eelsüütenurk õige on, tegin ühe lisa tööriista juurde - süüte seadmise ketta. Võiks ju teha sellise aga polnud hetkel ilusat prinditud asja kohe võtta:
Image

Seega leidsin kuurist ühe alumiinium ketta, tõmbasin ühe sirge joone kruvikaga peale, mis näitab ÜSS ja ASSi. siis võtsin oma kunagi valmistatud paberist rõnga, kus akende avad ja süütenurgad. selle järgi 3mm, 4mm ja 5mm peale ja geneka külge.
20180909_timingDisc.jpg
Kogu tulem siis selline:
https://youtu.be/4sCyFDI8NF8

Eks tuli siia sinna asju veel sättida aga sain nüüd ilusti mootori vändast tööle ja õigetpidi kah.

Sai siis ka selle kooslusega natuke sõita
20180909_K58_Vos1_.jpg
20180909_K58_Vos1v.jpg
Igatahes, vossi mootor K58 peal on selle väikese katsesõidu osas paljulubav. Vähemalt oli masinal jõudu astuda. Kuigi vajab veel korralikku seadistust, sest masin jäi nälga - või uputas aga kui pöördesse läks siis oli hea.

Käikudega oli mingi jama - ei tundnud kuidas nad sisse lähevad või mis käik parajasti valikus on.
Loomulikult vajavad pidurid paremat timmimist
Esiamordid ka
Sidur vaja pehmemaks saada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Sep 2018 12:18

Seoses rataste ja piduritega tekkis väike kihk ikkagi... uuema Minski rummud + 19" velg
lootus oli, et voshod2- on ikka korralikud pidurid, siis tahtsin need panna, kuid selgus, et ega ikka suurt edasiminekut K58 pidurisüsteemist pole ei tahaks vossi rummudega mängida.

Madeinussr - juhul kui sul need uuema minski rummud osta.ee-s ära ei lähe - ehk saab korraks proovida kas ja kuidas need K58/voshod esihargi ja tagahargiga ühtivad.
Esihargil siis peaks need laagrid olema ju 202 ja vaja teada rummu paksust. Lisaks vaja saada sinna kuidagi pidurikaan ehitada. Minski oma haakub teisiti, kui voshod.
Tagahargil tuleks siis lisaks hankida ketihammakas ja veenduda, et pidurikaant saaks kiigele fikseerida...

Kui need tingimused saaks täidetud tuleks ehk isegi kõnealla selliste velgede ehitamine. Alternatiiv on alati M106 rummud + K58 pidurikaaned või jäävad K58 veljed aga klotsid ja piduri hõõrdepinnad vajavad kohendamist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 13. Sep 2018 10:37

Mul on vähemalt üks sarnane uus komplekt veel, (piduriklotsidele tuleb sellisel juhul küll juba katted ise peale liimida).
Ma arvan, et korralikud, 19" rattad koos korralike pidurite ja rehvidega on kindlasti hea mõte.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 13. Sep 2018 21:37

Projekt huvitav ja puha,aga aru ei saa miks süüte sättimisel teha niipalju tööd,tee omale kell ja küünla august sisse ja paned igal masinal süüte täpselt mõne minutiga paika,ei pea migeid kettaid joonistama,treima jne.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Sep 2018 23:28

Mul on kõik vidinad olemas (indikaator kell, vanast küünlast tehtud süüteseade pulk... lihtsalt varras, strobo, indikaatorlamp jne), kuid vossil on ainult üks pisike häda... küünal on nurga all :roll: seega küünla avast sisse pandud kell jääb ~30 kraadise nurgaga kolvikäigu suhtes :twisted: mis tähendab, et kellast pole kasu. On kasu siis, kui mingi suunajaga saaks küünlaavast trossi/varda kolvikäigu suhtes sirgeks ajada...
Olen seda püüdnud lahendada erinevate varrastega, kuid ebatäpsus on piisavalt suur, et lõpuks sätid ikka tunde järgi...
Seega süüteseadmise plaat on lõppkokkuvõttes KÕIGE täpsem ja kiirem viis (kui jännata kellade ja muu pulkadega). Vaja ainult fikseerida ülemine surnudseis ja seadeplaadil keerata asend õigeks, indikaator lamp paika ja siis genekat kruttida ja voila.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 14. Sep 2018 17:12

Pakun võsale kawasaki ke175 kolbi. Originaal mõõt. Kitsad rõngad ja normaalsest materjalist kolb.
Ainuke mure on korralik silinder leida.


Ps: kasutaksin seda jupiteris aga mul on seda mõõtu vaid üks...
Attachments
20180914_170521.jpg
20180914_170550.jpg
20180914_170629.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Sep 2018 20:42

Tasub kaalumist
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 24. Sep 2018 10:55

Nüüd sai seda mootorit ka natuke proovida ja komistuskiviks on karburaator... Süüde on Ok ja säde korralik.
Mul on hetkel kasutada kaks varjanti, mis mõlemad on kiiksuga.
1. K36C - ehk siis minskile mõeldud üllitis, sain mootori tööle, kuid sõitmisel jäi tugevalt nälga - ehk aitaks suurema düüsi panek, kuid ega head nahka sealt vist tule. Kuna sarnase karburaatori laenasin ühele sõbrale, et ta saaks proovida M106-te siis paistab, et meil on asjad läinud vahetusse. Ise mäletan, et mul oli ikkagi vossi versioon K36-st... kaks nõela jne... Igatahes seda ma kokkuvõtteks mootorile aretama ei hakka. karburaatoril düüs 155...
2. К–62В - Iseenesest läks mootor sellega tööle küll, kuid hakkas jonnima... Võtsin karpa lauale uuesti lahti puhastasin täiendavalt kõik avad, düüsid jne. Pärast seda olukord suuresti ei muutnud (ei aitanud ka reguleerimised eriti). Paar korda hakkas mootor oma elu elama tõstes tühikäigul pöörded suht kõrgeks - aitas süüte välja keeramine... siis uuesti käivitades mingi hetk töötas ja uuesti kõrgeks. Lisaks kui ta nii oli paar korda teinud ei tahtnud ta hiljem eriti üldse töötada... Hiljem avastasin, et karburaatori ülemisel (siibri) kruvitaval kaanel puudub tihend... Seega peaks karburaatori lollitamine olema sellega seletatav. Netist viidati, et sellist asja peaks ujuki lekkimine tekitama... eks kontrollin ka ujuki uuesti. Samas ülevoolust kütust ei tulnud, kui ainult siis füüsiliselt nupust uputades.
Uurides netist, siis K65 ga täiendati K62 olulisi puudujääke nagu näiteks ujukikambri rõhk.. ehk teisisõnu tuleks eelistada K65-te...

Ehk oskate soovitada kõige sobivamat karburaatorit ehitatavale masinale.
Minu hetkel valikuvõimalused:
1. К–62В - lisada tihend ja reguleerida... Tihendi kompunnin sinna siis mingist kummist... või siis ehitan silikoonist eraldi. Seega mootori katsetamiseks peaks sobima küll. Positiivne on see, et eelarve kokkuhoid, kuid negatiivne see, et midagi jääb kuskilt vajakka...

2. К–65В - haknida... kuskilt... seda just selle pärast, et see sobib sinna polt-on lahendusena. Hetkel Osta.ee-s 22€, ostakohe 25... seega ei mingit üüratud kirvest.

3. Mikuni VM 24-4852. Hetkel komplektist puudu nõel. Seega soetada 175cc-le sobiv sisu (nõel + düüsid) + koostada mootorile ka kinnitus. Sellega saaks ehk kõige rohkem mootorist välja pigistada, kuid hetkel pole veel aimugi millist (mis koodidega või suurustega) sisu sinna hankida.
Märksõnana vist peaks hakkama otsima mikunit Yamaha DT 175-le ja nii mõnegi isendi VM seeriast leiab küll.

4. veel mingi sobilik ja hea karburaator?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 25. Sep 2018 22:48

Jawa 175 Jikov karburaator, ümar siiber. 250 jawa oma arvatavasti ei sobi, saaks palju kätte, kuid on sellega sõidetud. Ise pole proovinud. K36 häda ja viletsus. K55 peaks ok olema, enda Kovrovets sõitis sellega nagu kulda.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 26. Sep 2018 11:10

Jikov 2924SBD12 on mul olemas, peaks olema cz175 sobilik, kui huvi saab katsetamiseks laenata.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Sep 2018 11:23

Eks mingi hetk tirin masina Tartu piirkonda.. või laenab korraks nädalavahetuseks. Hetkel mootor maas, sest K58 vaja nüüd originaal seades ülevaatus teha.
On ka veerev ja kohati pidurdav voshod2 kere olemas (mis ka müügis), mille peal saaks katsetada/seadistada mootoreid...
Muide kas see ikov hakkab polton lahendusena või on vaja üleminek ehitada?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 26. Sep 2018 12:40

Jikov tavalise kinnitusega, kahe mutriga, nagu jawadel ikka.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Sep 2018 12:45

just... nagu jaawadel ikka :wink: minu ainuke jawadega lähemalt kokkupuude on 638 mootor, millel on kollektor kahe silindri vahel ja ümmargune ühendus.
Aga eks ole siis näha, et kui palju siis jänestega jawa tegeliku jawaga samastub. 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 26. Sep 2018 12:52

Just, nagu õigetel :D Jawadel - 634 ja allapoole.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Oct 2018 10:41

Siin muutuvad K58 juba väga populaarseks ning on ka aeg seda utsitada. Sai siin ühes teises teemas arutatud veermiku üle ning võtsin siis enda jaoks asja uurimiseks pulkadeks. Raskuse ja kiiruse lisandumisel on K58 esiosa liiga vedel ja seda isegi W20 amordiõli kasutamisel, lisaks veel need pidurid, millest üleval pool juttu.
Eelnevalt olen seadnud kontseptsioonis, et kasutan voshodi rumme... samas milleks neid kasutada, kui pidurdus pinda juurde ei tule, kuid raskust küll. Samas ei taha ka väga loota, et relvainsenerid nüüd nii dummid on, et poleks arvutanud pidurite piisavust voshod2-le (95km/h tühikaal 112kg+kandevõime 155kg ehk täismass 267kg). Seega on vaja need korda teha - K58 rummud treipingis ilusti seest ühtlaseks, piduriklotsid alumiinimumraamil + kaasaegsed katted, tross korda ja korralk heebel, millel jõuõlg ikka töötaks ka... siis on võimalik pidureid täpsemini reguleerida, et liiga suurt lõtku ei jääks, mis võtab suure osa heebli jõuõla liikumisest aga pidurdusjõudu ei tule...

Muude rummude osas võib kaalumisele tulla minski m106 või esimesed mmvz 3.1xxx. Sellise lahenduse juures tuleb veermik korralikult ümberehitada, et pidurikaaned saaks fikseeritud... Seega jätan minski rummude installimise kevadeks või suveks, kui selgub, et K58 rummusisene pidur ei suuda kohe kuidagi seda võimu ohjata.

Järgmine uuendus tuleb esiamortidest, sest originaalsed K58 amordid on tõesti vedelad ja seda ka originaalsätetes. Nüüd kui panna teised amordid tuled midagi veel muuta...
Tuleb mainida, et K58 amordid on 175-ste amortidest lühemad. lisaks voshod 2 ülemised traaversid toovad veel amordid allapoole. Kuigi mulle tõesti meeldivad voshod2 ülemised traaversid koos lenkus kinnitusega aga...
K58 amort on minski amordiga ühepikkune, seega kihk neid panna hääbub, sest minski amort on paksem nii putke, kui alumise toru osas.
Seega kõige lihtsam ja välimusele peaaegu sarnane lahendus oleks kogu esiosa panna minksilt - rummud, amordid, traaversid, tulehoidjad - ehk siis oleks sama eisots, mis oli siis, kui K58 kuurist võtsin ja korda tegema hakaksin.
Samas on voshod2 amort parema sisemise ehitusega ja tundub lekkekindlam. V2 amort istub ka K58 traaversitesse ning kui panna ülemine traaversi osa K58/K175 oma siis on amort ainult 2cm originaalist all pool - mis pole nüüd nii suur kaotus.
Samas on mul vaja kohendada ühe amordi ülemist keeret ja sealt saab seda 2cm ilusti tagasi võtta.
20181011_164313.jpg
V2 amordi panekuga pean ka pidurikaane ümber tegema. Selle peaksin vorpima K55/K58 pidurikaanest, mitte voshod1-2 või K175 kaanest. Põhjus on selles, et K58 rumm on kitsam ja kaaned paksemad, kui trein 175 kaane K58 kaane mõõtu, siis amordid lähevad alt liiga kokku või esivelg raami suhtes nihkesse pidripoole...
Amorti ennast ei saa alt K58 amordi alumise osale lihtsalt lähedaseks teha, sest muutud poldi kinnituse kohalt liiga õhukeseks. Samas on võimalik sinna toed keevitada... kuid siis saab kindlasti kahjustatud kroomviimistlus.
20181011_171139.jpg
Amortide sisud ei ole omavahel vahetatavad - K58-K175-Voshod2. Kõikidel on omad nüansid... ainult torude välismõõdud on sarnased - sisu erinev.

Seega kogu pika jutu kokkuvõtteks teen veermikus järgmised toimingud:
1. tagumises osas: K58 ratas koos pidurdusmehhanimsmiga, Voshod1 tagakiik (velje pingutus on pingutuspoltidega), Voshod1/2 amordid - natuke tummisemad, aga pikkus ja ühendus ei muutu.
2. Esimeses osas: K58 ratas, pidurikaane modifikatsioon selliselt, et ühtiks V2 amordialumise osaga, Voshod 2 amordid, millel ülemise osas keerme parandus ja seal 1-2cm tagasi võtta, K58 traaversid, K58 lenks koos kinnitustega, Heeblid püüan panna voshod2 omad ehk siis hangin kuskilt, K175 amordikatted/esitule hoidja. Esitulekorpus on minski oma... pole hetkel muud ;)

Kogu see kompott on suht K58 välimuse sarnane ja peaks seda võimu ohjama küll.
Hakkasin siin nüüd mõtlema, et mida ma siis tegelikult teen ja see oleneb vaatenurgast:
K58 upgrade tehniliselt (175 mootor, veermik) Voshod sarnaseks
Voshod downgrade välimuselt (tilgapaak, üksik iste, plekid) K58 sarnaseks.
Kuna kõik see kompott läheb 58 raamile, siis ikka upgrade on teema. Kahju, et hetkel ei punnita 125cc tummisemaks, kuid siis tuleks see ka frankenstein...
Hakkasin siis teisele K58 raamile komplekteerima juppe, mida soovin kasutada selles projektis. Panen selle frankensterini liikuma ja alles siis viimistlen. Jupid laon raamile selle pärast, et kindel olla, et kõik vajalik on korras ja olemas.
Igatahes minu kolahunnikus näeb teisele K58 raamile komplekteeritud versioon välja selline:
20181011_200155.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 12. Oct 2018 19:32

See viimane pilt on päris vägev bobber projekt nagu.Taga 16 ha ees 19 tolline velg. Jõudu. Jälgin huviga.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Oct 2018 00:04

2x k58t
20181012_113517.jpg
Olen isegi kaalunud 16" 3,25 rehviga isendit taha jäta + vossi taumine porikas on ka mõnusalt paks... aga see sadul tikub kuidagi liiga üles.


Nüüd siis kolis 175 mootor legaalsele k58 raamile, õhtul asi korraks ka ilusti tule alla ehk homme/ülehomme ka mõned tiirud teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply