Tegin hooldused, õlivahetuse ja määrimised ära. Välja näeb selline.
Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee
Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Garaazi veeres hiljuti Iz Planeta 5, valuveljed, ketaspidur jne. Hiljem lisan pikemalt juttu. Vigadest mitte töötav spidomeeter. Põhjuseks peaks olema kulunud teomehhanism. Ei ole jõudnud veel vaadata. Üldiselt käivitub esimesest hoobist, sõidab, pidurdab, vibreerib 80 juures 1-pütasele kohaselt. 
Tegin hooldused, õlivahetuse ja määrimised ära. Välja näeb selline.
Tegin hooldused, õlivahetuse ja määrimised ära. Välja näeb selline.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1425
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Noh, otsid Jupiter 5 mootori sinna vahele siis kannatab sõita ka vast :)
Ratas on ilus.
Ratas on ilus.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
ilus masin
küsiks et kas neid uuena ka müüakse,noh näiteks kas Venemaalt oleks võimalik selline tellida või osta tutikana?
küsiks et kas neid uuena ka müüakse,noh näiteks kas Venemaalt oleks võimalik selline tellida või osta tutikana?
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Eestiski üks peaks hetkel müügis olema. Paari aasta jooksul on läbi käinud igatahes mitu, ei ole vaja Idasse minnagi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 651
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Eks jah see Planeta 5 mootor vibreerib, kuid kui väntvõllil sajandikud korralikult rihti ajada, siis kannatab kulgeda. Ühepütase mats on lahedam.madeinussr wrote: ↑27. Aug 2018 14:02 Noh, otsid Jupiter 5 mootori sinna vahele siis kannatab sõita ka vast :)
Ratas on ilus.
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Täna sain Planeta 5l vahetatud ära rattalaagrid ja rehvid. Samuti mootorisse ja õhufiltrisse (200ml) uus õli. Peale läksid Mitase H01 ja H02 mustriga rehvid. Uus rehv on ikka uus rehv, enam ei hakanud esipidurit vajutades esiratas libisema asfaldil.
Samuti uurisin, miks spidomeeter ei tööta. Põhjuseks on kahjustunud reduktori korpus. Kuna varasemal omanikul kulus korpuses teo pesa ära, siis prooviti sinna lisada mingi puks. Kahjuks ebaõnnestunult.Puks on viltu sees ja see omakorda hoiab tigu viltu. Ühesõnaga oleks vaja antud reduktori korpus kuidagi taastada või leida uus korralik.
Kuid siiski jõudsin ka ratta käivitamiseni. Kraan lahti, uputamine, toores peale ja pill käivitus esimesest löögist peale talve.
Seega otsin valuvelgedega Izhi esihargile spidomeetri reduktori süsteemi...

Samuti uurisin, miks spidomeeter ei tööta. Põhjuseks on kahjustunud reduktori korpus. Kuna varasemal omanikul kulus korpuses teo pesa ära, siis prooviti sinna lisada mingi puks. Kahjuks ebaõnnestunult.Puks on viltu sees ja see omakorda hoiab tigu viltu. Ühesõnaga oleks vaja antud reduktori korpus kuidagi taastada või leida uus korralik.
Kuid siiski jõudsin ka ratta käivitamiseni. Kraan lahti, uputamine, toores peale ja pill käivitus esimesest löögist peale talve.

Seega otsin valuvelgedega Izhi esihargile spidomeetri reduktori süsteemi...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1425
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Tubli poiss, kas tuleb mingi hetk rattale ka täishooldus?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Kindlasti! Täna on juba saanud korralise hoolduse mootor, küljes uued FAG veermiku laagrid, uued MITAS rehvid, pidurid üle pestud, raamile mõned värviparandused ja nipet näpet.
Sel kevadel rohkem plaanis ei ole, sõitma peab ka
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Eelmisel pikemal sõidul maanteel sai korraks mootor täiesti avatud gaasiga kuumaks lastud. Tõstsin seekord segunõela 1 astme võrra ning nüüd keskel. Peadüüs on 270cc. Suveõhtus tulemuseks ilus ca. 110km ring mööda kurvilisi Raplamaa teid. 70-100km/h käib ilusasti, 50km/h hakkab löristama ja tahaks justkui tsipa lahjemat. Tühikäigu reguleering läks nõela tõstmisega paigast ning kippus sõidul kiirelt maha pidurdades välja surema. Veidi sai nüüd paremaks, aga pole ikka veel piisavalt hea.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Täna ootas garaazis täis paagiga Iz. Õhtu oli vaba, vihma ei sadanud ning edasine oli vaid loogiline samm. Esimene ehmatus oli, kui tsikkel ei võtnud voolu taha. Paar korda võtit sisse-välja ja süüde oli olemas. Ilmselt seismisest kontaktid oksiidiseks saanud.
Ühesõnaga pikk jutt, aga pool paaki sai maha sõidetud. Nõel läks ka eelmine kord üks aste tagasi, ehk jäi ülevalt teise. Ratas sõitis ilusasti. Valisin erinevaid kurvilisi kruusateid. Sõita on mõnus!
Ühesõnaga pikk jutt, aga pool paaki sai maha sõidetud. Nõel läks ka eelmine kord üks aste tagasi, ehk jäi ülevalt teise. Ratas sõitis ilusasti. Valisin erinevaid kurvilisi kruusateid. Sõita on mõnus!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5 (7.107)
Kontrollisin täna ka ratta siduri olukorda. Kõhutunne pidas paika, sidurikorvi südamiku mutter oli lahti vibreerinud ja andis loksuma. Pingutasin mutri ära ja panin kettad tagasi sisse. Pingutasin vedrumutreid 1 täispöörde rohkem peale, kui enne. Nimelt mõnikord suuremal koormusel sidur pisut libises.
Lisaks panin külge ka pakiraami, mis sai pulbervärviga kaetud. See on pigem ajutine lahendus, sest üks kodarvelgedega P5 ootab mul veel värvialla minekut. Sellest peaks saama tulevikus pigem matkamiseks kohandatud soloratas. :)
Üks pilt ka juurde
Lisaks panin külge ka pakiraami, mis sai pulbervärviga kaetud. See on pigem ajutine lahendus, sest üks kodarvelgedega P5 ootab mul veel värvialla minekut. Sellest peaks saama tulevikus pigem matkamiseks kohandatud soloratas. :)
Üks pilt ka juurde
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Kevadine hooldus jõudis taaskord Planeta 5 juurde. Eelmisest korrast jäid sisse vanad sidurikettad, millest osad olid üsna kulunud. Otsustasin ette võtta ketaste vahetuse. Kuid nagu selliste asjadega ikka, häiris mind sidurikorvi pikkisuunaline liikumine sidurit vajutades. See tähendab, et võllil olevad laagrid on nüüdseks väsinud. Ehk siis siduriketaste vahetusest sai sujuvalt käigukasti remont.
Parempoolne motoorikaas maha, et võllid kätte saada. Siduri lukustamiseks on mul tehtid selline abinõu, nii saab sidurikorvi mutri lahti keerata. Asjad ilusasti lauale laotatud ja inspekteerima. Kuulaagrid on venelased ja lõtkuga. Need lähevad vahetusse. Samuti oli sidurikorvi taga olev vedrukinnitus ära kulunud ja vedru käis vastu laagrit. Lukustusseib tuleb välja vahetada. Samuti saab nuriseda hammasrataste seisukordade üle, hambad on pisut teravad. Kuid eks mootorratas ei ole ka uus ja läbinud omajagu teid. Kuna käigukast toimetas ilusasti, siis hetkel lähevad vanad hammasrattad tagasi.
Boonusena oli muutunud kivikõvaks ka õhufiltri kummist üleminek ja mõranenud. See tuleb samuti nüüd vahetada. Nüüd tuleb kuluosad ära tellida, et remondiga jätkata.
Izh Planeta 5 käigukastis käivad siis järgmised laagrid:
6004 - 1tk
6203 - 2tk
6204 - 1tk
6304 - 1tk
Mina olen siiani kasutanud C3 lõtkuga laagreid.
Sõitmisteni ja püsige negatiivsed!
Parempoolne motoorikaas maha, et võllid kätte saada. Siduri lukustamiseks on mul tehtid selline abinõu, nii saab sidurikorvi mutri lahti keerata. Asjad ilusasti lauale laotatud ja inspekteerima. Kuulaagrid on venelased ja lõtkuga. Need lähevad vahetusse. Samuti oli sidurikorvi taga olev vedrukinnitus ära kulunud ja vedru käis vastu laagrit. Lukustusseib tuleb välja vahetada. Samuti saab nuriseda hammasrataste seisukordade üle, hambad on pisut teravad. Kuid eks mootorratas ei ole ka uus ja läbinud omajagu teid. Kuna käigukast toimetas ilusasti, siis hetkel lähevad vanad hammasrattad tagasi.
Boonusena oli muutunud kivikõvaks ka õhufiltri kummist üleminek ja mõranenud. See tuleb samuti nüüd vahetada. Nüüd tuleb kuluosad ära tellida, et remondiga jätkata.
Izh Planeta 5 käigukastis käivad siis järgmised laagrid:
6004 - 1tk
6203 - 2tk
6204 - 1tk
6304 - 1tk
Mina olen siiani kasutanud C3 lõtkuga laagreid.
Sõitmisteni ja püsige negatiivsed!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Käigukasti peavõllil olid 1 käigu hambad kulunud. Kuna Planetal 5 oli mul sees 13 hambaga peavõll ning varuks ühtegi ei olnud. Siis veidi kodutööd tehes sain teada, et ka 15 hambalise peavõlliga on P5 kaste tehases koostatud. Jupiteril on sama 15 hambaga võll, millega kombineerides saab pisut kiirema esimese ja teise käigu. Plaan tundus põnev ja kokku sai mootor uute laagrite ja kastiga pandud.
Järgmisena proovisõit ning annan tulemustest teada.
Järgmisena proovisõit ning annan tulemustest teada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Milleks 1 ja 2 käiku kiiremaks muuta?
Mul on korviga Jawa ning unistan 1 ja 2 käiku aeglasemaks teha.
Hetkel on taga jawa 634 hammasratas kuid sellega muutusid kõik käigud aeglasemaks.
Mul on korviga Jawa ning unistan 1 ja 2 käiku aeglasemaks teha.
Hetkel on taga jawa 634 hammasratas kuid sellega muutusid kõik käigud aeglasemaks.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Esmane põhjus oli, et mul ei leidunud 13 hambaga peavõlli nagu Planeta 5l originaalis. Seetõttu kasutasin Jupiteri 15 hamba oma. Eelmisest tabelist tuleb välja, et tegelikult Planeta 3 ja 4 on sama käigukasti suhtarvudega. Seega pole midagi väga muutunud. Esimene käik on Planeta 5l niigi väga aeglase ja suure momendiga ülekandega. Proovin peagi ära, kas tehtud töö oli vaeva väärt või tuleb siiski õigeid P5 hammakaid otsida.
Sõitmisteni!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Proovisõidul 2. käiguga ei haakinud hammakas lõpuni. Võtsin siduri poole uuesti lahti ning reguleerisin võllide lõtkud. Juurde tuli peavõllile panna 1tk 0.5mm distants laagri ja kattekaane vahele. Samuti olid kattekaane poldid lahti vibreerinud ning see vajas õgvendamist. Täiesti enda tähelepanematus, et enne ei kontrollinud. Poldid polnud kärnitud ka eelmise tegija poolt. Panin poltidele liimi ja kärnisin pead. Proovisõidul toimetas ratas enamvähem hästi ning solorattal võib jätta kiirema esimese ja teise. Linnas paneks võibolla 18-se ketihammaka, kuid enamasti pikemad otsad maanteel ja jääb 19-ne ketiratas.
Mõni pilt ka.
Samuti sai võetud lauale üks põllurallika mootor ülevaatamiseks. Ilmselt parandan selle vead ja panen samuti tööle. Jääb varumootoriks.
Tellisin veidi hammakaid ja muid varuosi venest. Eks näis, mis ja kas kohale tuleb.
Mõni pilt ka.
Samuti sai võetud lauale üks põllurallika mootor ülevaatamiseks. Ilmselt parandan selle vead ja panen samuti tööle. Jääb varumootoriks.
Tellisin veidi hammakaid ja muid varuosi venest. Eks näis, mis ja kas kohale tuleb.

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 651
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Kas selle põllurallika karter on Planeta 5 oma? Planeta 5 mootoreid liigub üldse vähe. Kõige rohkem liigub Planeta 3 mootoreid.
Õnneks Planeta käigukasti on lihtne regullida. Mootorratas külili ja valma.
Õnneks Planeta käigukasti on lihtne regullida. Mootorratas külili ja valma.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Jep, Planeta 5. Silinder on vahetatud.roosakummik wrote: ↑03. Oct 2020 21:08 Kas selle põllurallika karter on Planeta 5 oma? Planeta 5 mootoreid liigub üldse vähe. Kõige rohkem liigub Planeta 3 mootoreid.
Õnneks Planeta käigukasti on lihtne regullida. Mootorratas külili ja valma.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Jätkan käikude sobitamise teemat. Jupiteri kiirem 1. ja 2. käik sai Planeta 5l ära proovitud ning esimese käigu kiirusega võib rahul olla. Originaalis on see nagunii palju aeglasem, kui eelkäijatel. Plaanin kasutada 19-hambalist ketiratast. Kuid siis 2. käik jääb liiga kiireks ja tekib tühi koht 2-3 vahel. Pigem prooviks selle tagasi viia aeglasemaks ühe hamba võrra.
Allpool siis pilt, sisse lähevad uuesti Planeta 5 2. käigu hammasrattad. Esimene jääb endiselt kiirem.
Allpool siis pilt, sisse lähevad uuesti Planeta 5 2. käigu hammasrattad. Esimene jääb endiselt kiirem.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Vahepalaks võtsin ühed Planeta esiamordid ja tegin neile hooldused. Kõik hakkas osandamisest ja läbipesust pihta. Ülemised puksid vahetasin välja, sisse läks kõige viskoossem Valvoline amordiõli.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Ratas elab! Mõned pisivead nagu esipiduritross ja esimese velje kilp vaja panna. Proovisõit jäi õhtul napiks, lumi on maas ja teed libedad. Kuid käigukast töötab ilusasti ning esimese ja teise käigu ülekannetega võib rahul olla. Tsikkel jääb nüüd kevadet ootama.
Video ka: https://youtu.be/pjrJ4D-C5QI
Video ka: https://youtu.be/pjrJ4D-C5QI
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1425
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Midagi on nagu teistmoodi. Kuhu võluveljed said?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Hoiule järgmise P5 jaoks, mille raam on värvimises

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 651
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Tundub, et tuleb matka mootorratas. Pakiraam juba külge kruvitud. Kuhu plaanis matkata? =)
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Leidsin Planeta 5 karburaatorikatted. Enamasti need ratastel ikka eemaldatud..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.