IZ Jupiter 2 1967
Posted: 11. Dec 2019 18:36
Proloog: 2019 suve keskel pakkus üks tütarlaps IZi juppe müüa, olin temalt varem ka ostnud ja läksin vaatama, mis pakutakse. Alguses oli mõte vaid mõned varuosad osta kuid saime kogu hunniku peale mõistliku hinnaga kaubale. Võõrad ja mulle mittevajalikud varuosad said kohe realiseeritud.
Ratas oli üsna nigelas seisus, valed jupid, ligadi logadi kokku pandud ja ainukene variant oli kõik lahti võtta, pesta ja õigete juppidega komplekteerida.
Kui ma kõik kola läbi sorteerisin, siis seal olid mõned päris uued varuosad ja selle ratta komplekteerimiseks olid ka suurem osa varuosi olemas ning puuduolevad leian oma varudest.
Olen ühe Jupiter kolmega samasuguse tee juba läbi käinud ja tööprotsess on järgmine.
Raam
1. Kõik detailid osandada,
2. Kõik detailid leotada
3. Kõik detailid pesta, puhastada ja kuivatada
4. kõik detailid roostetamise vältimiseks õlise kaltsuga üle käia.
5. kulunud puksid ja laagrid vahetada.
Raamil on puudu hetkel originaalvärvid paak, mida sooviks kui kellelgi on pakkuda ja ka tagumine porilaud.
Mootoriga sama protsess. Mootori seisukord iseenesest on hea kuigi oli mattunud korraliku kõntsa kihi alla. Tegin ta lahti, vahetusse lähevad sidur laagrid ja simmerid. Käigukast on väga heas korras ning kolvigrupp on juba esimese remondi vastu vahetatud. Väntvõllid olid 2-3 sajandiku lõtkuga aga kuna mul olid korralikud kasutatud riiulis olemas, siis panen need sisse. Sõrmed vahetasin esimese remondi vastu välja, reguleeritava hõõritsaga käisin üle nii kepsu pronkspuksi kui ka kolvi silmad.
Karteri pooled on vaja tänase seisuga veel puhastada, Karterit on vaja automaatsiduri veidi keevitada, väike tükk väljas ja mind see asi häirib. Pealse seda saab mootori kokku tagasi laduda.
Panen mõned pildid ka ajalises järjestuses järgmisesse postitusse.
Ratas oli üsna nigelas seisus, valed jupid, ligadi logadi kokku pandud ja ainukene variant oli kõik lahti võtta, pesta ja õigete juppidega komplekteerida.
Kui ma kõik kola läbi sorteerisin, siis seal olid mõned päris uued varuosad ja selle ratta komplekteerimiseks olid ka suurem osa varuosi olemas ning puuduolevad leian oma varudest.
Olen ühe Jupiter kolmega samasuguse tee juba läbi käinud ja tööprotsess on järgmine.
Raam
1. Kõik detailid osandada,
2. Kõik detailid leotada
3. Kõik detailid pesta, puhastada ja kuivatada
4. kõik detailid roostetamise vältimiseks õlise kaltsuga üle käia.
5. kulunud puksid ja laagrid vahetada.
Raamil on puudu hetkel originaalvärvid paak, mida sooviks kui kellelgi on pakkuda ja ka tagumine porilaud.
Mootoriga sama protsess. Mootori seisukord iseenesest on hea kuigi oli mattunud korraliku kõntsa kihi alla. Tegin ta lahti, vahetusse lähevad sidur laagrid ja simmerid. Käigukast on väga heas korras ning kolvigrupp on juba esimese remondi vastu vahetatud. Väntvõllid olid 2-3 sajandiku lõtkuga aga kuna mul olid korralikud kasutatud riiulis olemas, siis panen need sisse. Sõrmed vahetasin esimese remondi vastu välja, reguleeritava hõõritsaga käisin üle nii kepsu pronkspuksi kui ka kolvi silmad.
Karteri pooled on vaja tänase seisuga veel puhastada, Karterit on vaja automaatsiduri veidi keevitada, väike tükk väljas ja mind see asi häirib. Pealse seda saab mootori kokku tagasi laduda.
Panen mõned pildid ka ajalises järjestuses järgmisesse postitusse.