Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Pritsija ütles, et need paak alt oli väga OK. Tema üllatus oli, et pealt poolt tuli kohe auguke nii kui sinna korraks pritsi lasi.
Lähemal vaatamisel ja pimedas suunates taskulambi valgust paaki, tuli kolm augukest ilmsiks... seega on plekike suht õhuke seal ning palju ussi tundnud. Muud mainitud kohad tundusid küll väga ilusad olema, ning ei äratanud kahtlust.
PSX_20210209_230318.jpg

Aga eks püüan need kohad üle kontrollida täiendavalt.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Uue paagi leidmine on vist lihtsam kui selle vana lappimine?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2070
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

fomoco wrote: 10. Feb 2021 08:36 Uue paagi leidmine on vist lihtsam kui selle vana lappimine?
Olen pigem sama meelt. Tihti sellised pisikesed augud on vaid jäämäe tipp. Kui lihvima ja möllama hakata, siis tekib neid ümbrusesse tavaliselt juurde. Kuna avad üleval pool, siis ise lapiks pigem piisavalt suure klaasriide lapi ja epovaiguga need ära. Värv peale, kasutaks paaki ning otsiks tasapisi parema tooriku asemele.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Mina lihviks metallini aukude ümbert paljaks ja joodaks tinaga need pisikesed augud kinni. Olen proovind ja töötab väga hästi. Head kolbi on vaja muidugi, mul on 200W wellerit laenata kui vaja on. Hiljem krunt ja päris värv selga ja on igavene. Kust poolt ta sul läbi oli roostetanud kas seest või väljast?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Alumine pool on väga korras, seest paak väga hea.
Kui alt oleks jama, siis poleks seda paaki üldse töösse rakendanud.

Mul on ka igasuguseid kolbe, kuskil isegi jootevasar olemas...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Ma ei mõtle alumist poolt, mõtlen ka paak on seestpoolt välja roostetanud või vastupidi.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Väljast sisse. Pigem tundub selles asi, et midagi on paagi peal olnud või just selle kohaga kuskil vastas seisnud.
Ka selle poole kroomdetail oli täielikult roostes.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Sellel paagil oli mälu järgi müügipiltidelt näha, et oli mingi kalts või muu sarnane asi peal olnud selles kohas, kus nüüd augud sees. Tavaline nähtus paakidega kipub aga see olema, et kui vett on sees olnud, siis on kraani ümbrus seest väljapoole läbiroostetanud, võivad olla väikesed nõelasuurused augud. Palju ei leki aga kraani ümbrus on kogu aeg märg. Osadel paakidel, kuigi see on rohkem kroomitud paakide teema, on ka see, et süütepoolide kohale, kaldpinnale on praod tekkinud. Sealt saab bensiin süütepoolidele immitseda. Kõige tavalisem asi aga on see, et esimesi kinnitusi on väänatud kokku-lahku ja selle tulemusena on nende keevised mõranenud, kuid siis võib sealt samamoodi tõmmata valtsiservast prao paagi külje poole.

Küll aga arvan, et selle paagi peamine probleem on need mõned augud ja need ma laseks täis keevitada, siis siledaks ja kerge pahtel ning läheb edasi. Või variant kaks, tee Libenaki stiilis, ning lase paagile peale keevitada lapid koos kinnitustega, et paagikotti või paagile väikest pakiraami paigaldada. Libenakil oli küll nahast tasku. Seega ei kaota sa paaki ja restaureerimist sa niikuinii ei tee ju?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Müügipildil ma neid kaltse ei märganud. Vaatasin just osta.ee keskkonnas neid pilte.
Toon ka siia välja.
jawapaakostaee.jpg
jawapaakostaee1.jpg
Paak seest ilusti Küttesegu õlijäägid põhjas e. vett ei olnud. Paak seest igate pidi OK.
Pigem vist kasutan jootmist.
Keevitus pole ka välistatud, kuid siis pigem TIGiga. Kui mingi karmima asjaga peale ronida, tuleks ehk see auguline asi välja lõigata ja uus plekk asemele. Aga eks puhastan aukude ümbruse ja siis ole täpsemalt näha.
Nüüd pean nõks mõtlema, kuidas seda ohutult teha... st kütuse jama sealt seest välja saada. Alterntiiv on vett täis, kuid kas see nüüd kõige õigem tegu. Pärast seda peaks selle kohe ka korda saama, et vesi oma roosteussi ei hakkaks edasi arendama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 651
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kui mina kütusepaake elektrolüüsiga puhastasin, siis peale vee väljakallamist sinna otsa kuhu kraan läheb paned kuumafööni ja kust kütust kallad tolmuimeja otsa. Föön aurustab vee ja tolmuimeja imeb niiskuse välja. Vahepeal pead tolmuimejal ja föönil puhata laskma, eriti tolmui.ejal, sest tema imeb soojendatud õhku endast läbi ja kuuneneb seetõttu kiiremini. Vana metallikonservaatori soovitus. Proovitud ja toimib. Siis paned paaki õli ja bensiini segu ja loksutad paagi läbi. Bensiin aurustub paagist lõpuks ära ja õli jääb sisse ja ei lase paagil edasi roostetada. Korkki ei tasu ka peale jätta.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Tinutamisel ei ole vaja tuulutama hakata. Aga kui lihtsalt tahad siis pane kompressor läbi puhuma või auto summutist voolik. Mõlemal juhul on küttesegu konsentratsioon liiga madal ohtliku gaasisegu tekkeks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eks püüan paagi nüüd selles osas puhtaks lihvida ja vaatan, mis välja tuleb.
Sai ka kokkulepitud detailide värvimine ~300€ lagi s.h. kogu materjal (külka tuleks ehk ~200 juurde)... selle raha eest ei hakka ise nikerdamagi. Kuigi käis korraks peast läbi, et teeks mingi osa töö ise. Samas kui osta kõik need vajaminevad materjalid (täitekruntkrunt, mingi pahtel, pahtlilabidad/kummid vms, lihvipaberid 180, 400, 800 1000 jne, jawa toonitud krunt, jawa viimistlusvärv, silikoonpuhastus + püstolipuhastus + ehk ka korrektne püstol) läheks ~150€ nagu naksti ning tulemus on kaheldav... Õnneks on veel lumi maas ning ratas sõitma veel ei kihele (K58@100 on ju ka olemas : ) ).
Kurb on see, et mul pole ööpäeva ringset püsivat sooja (üle +10 kraadi) kohta ka, kus värvida või detailidel lasta kuivada. Ma saan endale teha 4x1,6x1,7 furgoonhaagisest sooja töökoha kahe 2kw soojapuhuriga, kuid ega see odav pole, kui 3-4 päeva seda nendega kütta kui väljas on -10 ringis. Lisaks saan ju nikerdada ööpäevas 3-5h õhtuti max. Samas pole seda värvimise soolikat ka sisse kasvanud.. mis pikendab agooniat detailide viimistlemisel. Kokkuvõtvalt on juba eos õnnestumise % lähenemas rohkem 0 poole kui 100 poole.
Kuid kui kogu ratta detailide puhastus ja värvimine jääb 450€ juurde olen väga hästi saanud... Kuid ma loodan, et värvimine oleks ka rahuldav...
Need on ka peamised põhjused, miks pole minu postituses keredetailide värvimist kajastatud ja päädinud ainult lukksepa töödega.

Tagantjärgi tarkusena võib ju heietada, et ehk oleks kasulik olnud masin korraks kokku lapata ning MNT arvele võtta... siis saanuks teise raamiga juba legaalse raami varjus ringi sõita. Kuid asjad võtavad aega ning hetkel ju kiiret pole. Teeme siis selle jawa algusest peale korralikumalt (v.a. mootor, kus sai kompromiss tehtud). Raami ja detaile ju hiljem ei viitis uuesti lahti harutada. Seda on näidanud Minsk M103, mis peale puhastust, kruntimist ja alusvärviga katmist, seisab kokkupanduna kuuris. Ka tema tahaks saada viimistlusvärvi...

Natuke kiikan ka selle vahendi poole, mida tavaliselt ei taheta kuvada, sest ega see väga meeldiv asi pole - €

Kui võtta nüüd selle masinale läinud kulusid, siis meenutades tuleks sellised nr:
Masin ise 700€ + toomine Rakvere-Narva
Igasugune puhastus ~30€ materjal (nii puhastusvahendid, kettad jne)
Täiendavad jupid ~50 (sai 300 eest üks hulgi asju hangitud, sealt ka tagasi teenitud, ning teine 250 kõrvale komplekteeritud, seega raske hinnata täpset summat).
Esimene jawa.lv soetus 190€
Teine jawa.lv soetus 309€ (vape + velorex + nipetnäpet)
Jawa.ee-st ka velorexi asju 40€ eest.
Raamidetailide puhastus ja epokrunt 110€
Ehk ~1500€ +/- nipet näpet mõned kulud veel... mis ei tulnud kohe raamatupidamisest välja

See oleks siis suures raamis kulud just sellele masinale.

Kindlad kulutused on veel ~800€ ulatuses
Detailide värvimine kuni 300
Rehvid/lohvid - 3x50 e~150€
kodarad pöiad 3x60€ ehk 180€
Registreerimine 130€ + reg märk 30€ ehk 160€

Peale seda peaks masin olema tehniliselt korras ja maantee kõlbulik.

Võimalikud kulud:
Leegikad, summutid 70+120€ ehk ~200€
Lenks ja heeblid 50...70€ kanti
kroomist tõste sangad - 40€ kanti
Külka klaas - 60-80€
Ehk 370 veel, kui masinat veel ilusaks vaja.

Nüüd mootor pole ju ka 100% korras, ka sellele on vaja ehk mingisugust finantsi jätta.
Kepsude vahetus ~100
kolvid/rõngad/sõrmed ~50-70€
Silkude puurimine. 100
Ehk teine nõks alla 300

Kogu see asi kokku lüüa jääb selle jaffi hinnaks nõks alla 3000€, kuid lihtsalt registrisse+sõitma oleks piisanud 1500€, sest ega see detailide värvimine 400€ ja kromiilu (veel 400€) ei loo reisile suuremat emotsioonilist väärtust
Liigun selles suunas, et teen veel need kindlad kulutused ära ning keskendun reisile.
Juhul kui mootor ikkagi tahab täiendvavat möllu, siis kõigepealt kepsupuksid ja kui sellest ei piisa vaatan edasi. Samas võiks siin kevadel need puksid vahetada, sest on ainult tööhind (nüüd puksid olemas)

Igatahes, nüüd järgmised 5L kütet soetada, et jaffi paaki saaks midagi - 2x5L on juba mootorist läbi lastud - või vähemalt selles suunas. 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui juba rändama minnakse siis tuleb veidi lisavarustust ka juurde?
Tuuleklaas, suunatuled?

Nii vanal masinal ei pea olema raaminumber loetav, las panevad passi kirja.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tuuleklaasi resile ei tule. Kiikan küll seda lisaseadet, et ta kunagi olemas oleks, kas ka kasutama hakkan.... ei tea, sest suht suur tuuletakistus on see asi ja lisaks õrn+haruldane ka veel.
Põlvekaid vist ka ei pane, kuigi vihmaga jäävad jalad olulisemalt kuivemaks, kuid teevad masina ikka paksemaks ja kobakamaks. Pigem püüab kaasavõetavat varustust optimeerida ning kotti mahutada overbootsid (midagi sellist:https://www.motardinn.com/motorcycle-eq ... 36626851/p ) . Põlvekatega ehk sõidan siin eestis igapäevaselt... siis pole neid overbootse ehk kohe käepärast võtta.
Põlvekatest võiks teha kergemad versiooni nt alumiiniumist... nende põlvekate kaal on ikka korralik ja iga kg+tuuletakistus on saatanast. Vossil on need plastikust ja ~1kg kaalu, tuuletakistus kah ei midagi märkimisväärset. Jaffi omad on kui elevandi kõrvad :lol:

Suunakad... no vaatame, saab ka ilma. Olen juba 2a suunakaid ehitanud - pol veel leidnud mõistliku hinnaga oma silmale sobivaid. Näinud 50€/tk silmale sobivaid aga korruta 4-ga ning paigutan selle summa eesmärgi päraselt ja vehin kätega (pimedal ajal on olemas käe ümber käivad helkurid ;) )

Kuid jah kohustuslik mugavusreisivarustus tuleb rattale ikka:
Telefoni hoidja, juhtmevaba laadija, tahhomeeter+voltmeeter jne..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui mitteoriginaalse, Salvo klaasiga lepid siis see ei maksa palju. Väljanägemine on neil peeaaegu sama nagu originaalil, väljaarvatud mingi "jõnks" allservas.
Mul üks selline üleliigne ning võib vahetuskaubana omanikku vahetada.
Suunakad, ajastukohased jawa 634 omad oleks justkui õiged sinna kuid välimuselt on nad suured.
Sobivad kokku korvi tuledega ja kui veidi lõigata korpust siis ei pea korvi tiiba lõikuma.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Selle salvoka peale võib ju mõelda, kuid võiks ikkagi originaal olla... aga see ei karju käes.
Suunakad - mida väiksemad seda paremad ja kindlasti e kirjaga.
Külkale esitule sisse n.ö. P15d tüüpi pirn, kus ka kollased LEDid sees - on gabariit ja suund ühes tules. Korvi taha pigem kleebiks helkuri ja tule vahele ühe suunaka riba ja juhtme tooks tagatule kinnituse vahelt. ÜV-le minnes suunakad välja ja tavapirnid asemele.
Rattale endale siis kas lenksu alla või prillide pingutuskruvidele. Taha paigaldaks regnr külgedele - see on vaja selleks, et kohvrid saaks paigaldada, muidu jäävad suunakad kohvrite varju, kui nad istme juures porika kinnituse asemel on.

Neid suuri 634 kobakaid ei taha kindlasti.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ma kindlapeale soovitan põlveplekid külge panna. Terve selle kaadervärgi juures need oluliselt tuuletakistust enam ei muuda, kuid jalgade tervise huvides on need väga asjalikud. Tuuleklaas mõjub tõesti rängalt sõiduomadustele, kuigi vihmaga on hea. Korviklaasi, kui süda lubab, soovitan matkamiseks aga lõigata madalaks, nii ei pääse vihm korvikatte serva alla, kuid samas pole sellist tuuletakistust nagu täiskõrguses variandiga.
Põlveplekkidega pead muidugi proovima, et kuidas su jalg sinna ära mahub.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täna tinutasin paagil olevad augud kinni.
Töö protseduur oli järgmine
1. rellaka küljes oleva terasharjaga epokrunt maha
2. akudrelli otsas olev kollaka harjaga puhtamaks.
3. suruõhuga poorid puhtamaks
4. Tilgutasin aukudesse ja lähiümbrusesse jootevedelikku A-014
5. Kuumaõhupuhuriga aukudeümbrus kuumaks ja siis sulatasin tina aukude kohale.
6. mingi vene suurema jootekolviga silusin ja samaaegselt kuumaõhupuhuriga kuumutasin keskkonda nii, et tina muutus vedelaks.
7. lasin jahtuda, ning kohtades, kus tina ei nakkunud pühkisin üleliigse ära.

Seejärel panin seda jootevedelikku natuke suurema alapeale e. poorsetele alale - ei lödistanud vaid väikse pulgaga tõstin konkreetsetele kohtadele.
Seejärel tegin sarnaselt mida eelnevalt kirjeldasin 3-7.
Nii kolm korda.
Siis lihvisin tinapahtli paagiga tasaseks.
paagi_tinutamine.jpg
Eks homme proovin ka korraks surveproovi e. jootekohale seebivedelikku ja paagikork peale ning alt kraaniavast natuke suruõhku sisse. Kui mulle ei tule, siis jääbki nii. Igatahes tasulambiga valgust enam läbi ei tulnud.

Järgmine nädal lähevad asjad värvimisse. s.h. ka paak.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sain ksf Teintsiga kokkuleppele, et aitab mind tirina mures - ehk vahetame kepsupuksid.

Eile sai masin pöördesse aetud ning kärutatud nii, et mootor oli töösoe, tirin oli suht väike. Jätsin masina seisma ja kuuri. Kuna talveilmad on meil külmad ning mis teha ka mul kuuris langeb temp välitemperatuuriga samale tasemele.
20210220_Jawa360-velorex560_1.jpg
Pukside vahetuseks tuli mootor raamilt ära võtta. Ühe sama liigutusega sai ka külka eemaldatud ning külka raamipoolsed detailid läksid värvimise ootel olevate deitailide kasti.
20210220_Jawa360-velorex560_2.jpg
Mootor raamilt maha ning kiikasin korraks silkusse... mida nägin - jäälilled silndri seinal, kolvil ja silkupeal... kasutan praegu suht rasvast küttesegu, kuid see ei ole kondentsi osas takistuseks...
20210220_Jawa360-Silkus_ice.jpg
Küünal ja silindri sisemus suht koht OK seisus.
20210220_Jawa360-Silkus_ice1.jpg
Igatahes nüüd on asjad nii kaugel, et raamidetailid on värvimise ootel - järgmine nädal peaks minema töösse.
Mootor ksf Teintsti laual ja jällegi ehk järgmine nädal saab uute kepsupuksidega komplekteeritult tagasi.
Teints vaatas ka väntvõlli kiirelt üle, ning see oli tema hinnangul ok - mis mulle jällegi rahulolu pakkus.
Kolvid on nõks erinevad - vasak AX ja parem BX versiooni oma. Läbimõõdult on vist üks sajandik neil erinevust... ei osanud sellele tähelepanu pöörata, ehk väga hull see asi vist pole.
Last edited by hmm on 20. Feb 2021 22:50, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Ehk saaksid seda puksi teemat veidi täpsemalt kirjeldada.
Mina treisin uue puksi, punakast pronksist.
Tõmbasin vana puksi poldiga välja ning uue poldiga sisse.
Lasin kuuliga reguleeritava hõõritsaga.

Miks selleks mootorit maha võtta?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 20. Feb 2021 22:24 ...Miks selleks mootorit maha võtta?...
Minu ja Teintsi asukoha vahel on 64km....

Ma sain uued puksid ja väga vähe kasutatud sõrmed. No uued sõrmed on hetkel sees. Puksid vaja ka väljast õigesse mõõtu ajada, praegu on nad toorelt 19mm, seest 14mm. Pole käepärast ka reguleeritavat hõõritsat võtta. Fikseeritavaid hõõritsaid on, kui mainiti, et need teevad +0,0x mm suurema ava. Oleneb mis nr ja millise tolerantsiga hõõrits on. Veel vähem on mul vahendeid, millega väljast õigesse mõõtu ajada e. treipink ju puudub.
Ma ei hakanud selle mootori kallal katsetama, parem, kui oskajad teevad.
Eks üks kord teen endale ka selle süsteemi selgeks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui kolvid on eri mõõtu siis kas silindrid on ka erinevad või on samas mõõdus?
Kui silindrid on samas mõõdus siis pead uued kolvid ostma kuna liiga "lofkalt" käiv kolb teeb vastu seina häält ehk "piston slap".
Võid ka vanad puksid treida 16mm peale ning kasutada 634 kolbe.
Kui silindrid on eri mõõdus siis tuleks nad lasta üle puurida või osta eri mõõdus kolvid ehk 2 komplekti.

Õige puksi materjal on fosforpronks ehk värvuselt punakas, mõni ajab segi vasega.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2070
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

fomoco wrote: 20. Feb 2021 22:24 Ehk saaksid seda puksi teemat veidi täpsemalt kirjeldada.
Mina treisin uue puksi, punakast pronksist.
Tõmbasin vana puksi poldiga välja ning uue poldiga sisse.
Lasin kuuliga reguleeritava hõõritsaga.

Miks selleks mootorit maha võtta?
Kuidas kepsu fikseerid hõõritsemise ajal?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Treisin puksi selliselt, et sõrm läks sinna sisse.
Kepsu silma sisse pressides muutus läbimõõt veidi väiksemaks, mitte eriti palju.
Tegin relaka ja viiliga õlituskanali kui puks oli pesas.
Keps oli ülemises asendis, käigu panin sisse ning kuuliga reguleeritava hõõritsaga veidi keerasin sees ning sai parajaks.
Peale kaltsu ei olnud midagi kepsu fikseerimiseks ning seegi hoidis pigem puru eemal, et karterisse ei kukuks.

Hiljem muidugi said alumised laagrid otsa ja sisse läks 634 väntvõll.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tänud Teints, puksid vahetatud, mootor koos ja raamil ning töös.
20210224_Jawa360_Mootor_kepsupuksivahetusest.jpg
https://youtu.be/ad5SczfXKUg
20210224_Jawa360_koos.jpg
Raamile pannes suutsin kiigeõlituse plastiktoru kuidagi murda... no õnneks oli teine käepärast võtta.
20210224_Jawa360_Mootori_paigald.jpg
Esimesel käivitusel oli ikkagi mingi tirin-klõbin. Töötas nii kaua, kui mootor soojaks läks - siis kurivaim karpa nõel ei piiranud hästi paagist tulevat kütust ning uputas mootori. Tükk tööd, et üleliigne kütus karterist välja uhada ning lõpuks siiski läks uuesti käima. Siis oli hääl hoopis teine.

Kahjuks ei õnnestunud ilusait pilti teha puksidest - valgust liiga vähe - unustasin ka välgu sootuks... kuid eks ma mingi hetk siis teen need pildid ka.
Teinst mõõtis ka silkud ning kolvid üle...
Teinsi mõõdud
Teinsi mõõdud
Eks numbrid räägi enda eest.
Samas andis ka ühe hoiatava signaali, et väntvõlli keskmine laager tahab ka ehk mingi aeg vahetust...
Kokkuvõtvalt kõik siinsed soovitused on olnud asjakohased e. kui mootor on lahti, siis peaks kõik laagrid, puksid vahetama, kui mootoril oli sellist nägu.

Minu võetud risk kannab ikkagi vilja - Mootoriga saab veel mõistlikult sõita e. silindrite kulumise piir on suhtelislt lähedal ja väntvõlli keskmine laager on samast ooperist. Mootoril on veel nii palju ressurssi, et kui õige raam on koos ja komplekteeritud, siis sellega saab raam n.ö paika sõita ja sama aeg teise väntvõlli, kepsud, kolvid ja silku lasta korda teha. Siis vops lahti, uued asjad sisse/külge ja sõitma.

Raamist nii palju, et tippkvaliteeti ei tule, vaid keskkpärane. Seda siis suuresti sellepärast, et raami puhastas, eporkundiga pritsis/lödistas üks tegelane ja lihvib/värvib teine. Värvija soovitus tulevikusk oli selline, et too tema juurde puhas raud, siis ta ise krundib, ja värvib - jääb parem tulemus.
No pole varem lasknud rattast selliselt värvida - nüüd jälle natuke targem.
Aga protsess on töös ja sai ka kiigatud detaile.
Sisevärv
Sisevärv
Nüüd vaja kaubanduses ringi kolada ning:
rehvid(3,25x16 mitased JAwa.lv-st (38€/tk)
3,5x16 mitased saan siit samast rakverest kah 38€tk

Siis vaja hunnik kodaraid ja pöiad need tulevad doktormoto.cz (kui saan kuidagi selle tellimuse sealt lehelt tehtud - mingi kamm on saatmise info sisestamisega).

Siis kiikan veel leegikaid ja summuteid.. praegu tundub, et jawamarkt.cz kõikse mõistlikum... 69€ türgi leegikad ja 134€ "vägahea kvaliteediga" türgi omad. Seal ka 101€ türklane, kuid siis on kirjas kehv kvaliteet ning a 124€ hea kvaliteet...
Eks post tule ka juurde ning loodame, et julmalt üle 230 ei tule ehk... - kuigi siis see sama hind, kui jawa.lv-st tellida... seal ju post tasuta.
Kuid neid summuteid veel vaatame, kõigepealt vaja masin komplekterida, sõitma, registrisse ja TÜV - siis hakkame ilu külge kruvima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 646
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kes on värvi tootja ning värvi kood?
Post Reply