hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ega sul neutraalituli kogemata 3 ja 4 käigu vahel sütti...
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 01. Nov 2020 00:26 Ega sul neutraalituli kogemata 3 ja 4 käigu vahel sütti...
Sütib jah...
PSX_20201103_211411.jpg
:?

Aju nõks tõrgub, sest selles postis on anduri vastus ju õiges kohas.
viewtopic.php?p=104951#p104951

No nüüd ka mõlemad silkud töötavad ilusti. Ajasin kogu maailma huumuse summutist välja. Ili nii kinni nagu oleks maa seest välja kaevatud... Reisil olnud izhi summuti oli selle kõrval puhtuse etalon..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Siinkohal võtan vea avastamise au endale 😎
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Jube kõrge tühikäiguga jätad käima,mul ikka nii madal,et mõnus takti lugeda.....
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

See on seadistamise küsimus, praegu olen pöörded suhteliselt alla lasknud. Silindrid ei tööta nüüd väga ühtlaselt, kuid eks see ole kasutatud kontaktide jama... ei saanud neid ikkagi ühtlaseks. Eks täpsem timmimine toimub VAPE-ga.
Leidsin vasaku küünla vahelt summutis olnud helbekese, milliseid sai summutist välja aetud... loodan, et karteris midagi ei loksu - ega nad eriti midagi tee, sest suht pehmed, kuid häält võivad mingi hetk teha. Eks see sai sinna, kui summuti ikka täista umbes oli, ning silku vahepeal midagi ka summutist tõmbas, mina ise summuti otsast tagurpidi silindri suunas pole midagi puhunud.

Käikudega... esimene on üles, vaba alla ja siis kõik ülejäänud 2-3-4 on alla vajutusega, TAGURPIDI !?
Mul kõik käiguvahetuse plaadid ühesugused, s.h. 250 karteris olev plaat.
Ladusin sinna käigukasti sisse ning jah, plaati on vaja 1. käigu lülitamiseks üles vajutada (kahvlite poolt) ja ülejäänud alla.
Kas tõesti on jawa käigud tagurpidi, mida krt?
Ka kasutusjuhend kirjeldab, et esimene käigu lülitamiseks tuleb käigulülituskangi üles lükata, teise käigu lülitamiseks alla pressida...
Vaatasin ka jawashop.com ringi, ning pakubki kahte plaati:
1st gear down: https://www.jawashop.com/cam-plate-1st- ... -640_z967/
1st gear up: https://www.jawashop.com/cam-plate-1st- ... elka_z468/

Tegin võrdluspildi - need käärud ongi peegelpildis... krt peab vist selle normaalse plaadi hankima...
Käiguplaat_360_aiguplaadid.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Normaalne ongi, et esimese käigu sisse saamiseks tõmbad jalaga hooba üles. Kui 634 plaat panna, siis käib käiguvahetus nagu voshodil. Mis sul seal siis lõpuks sees on praegu?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Esimene üles. Siis vaba alla, seejärel ka ülejäänud käigud alla.

Sellised plaadid:
Käiplaat kast poolt
Käiplaat kast poolt
Ehk siis ülemine koht on vaba ja alumine 1k. Selkeks peab plaat ples liikuma
Vaba ja 1k
Vaba ja 1k
No kui pole mul kriitilist vajadust karterit poolitada siis jääb see plaat, mis sees. Igatahes käiguvahetused on küll praegu head. Hetkel piisab ka automaatsidurist, et käigud ilusti lülituksid - no nõks võiks automaatsiduri osa "peale" keerata... aga eks näis.

Nüüd värske video ka masina tööst. Eelmises postis mainisin mingit helbekest küünla vahel. Nüüd mingi kirin. Seega heli on piisavalt häiriv, et lasta tal edasi olla. Eks pean igaks juhuks silku maha võtma ning veenduma heli tekitajas. Üks alternatiiv on ka süüte jama e. Silku detoneerib...
https://youtu.be/k7LRvYg0ahM
Vasak silkusse läks siis "kokku jooksmise" jälgedega kolb, uued rõngad, kasutatud sõrmed. Just selle silindri küünal on n.ö. puhtam e. tahma jäljed puuduvad, vasak on ikkagi must. Seega praegu viitan ikkagi natuke kehvale süüte tööle silkus, mis võib ka seda kirinat tekitada.. Kui asi käiks aknasse, siis peaks see kogu aeg olema, olenemata sellest, et süüte tagant ära võtan.
Muide kui parem silku suudab üksinda mootorit töös hoida, vasak mitte.

See kirin tekkis ~10 min mootori töötamise pärast, kui summuti puhtaks sai.
Mootor on ehk üldse töötanud 30min max.


Eelnevalt olen siin maininud, et ega mul väga suuris kogemusi mootori komplekteerimse osa pole, harrastaja ikkagi. See, et ma jamasid siia üles panen selleks, et ise õppida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Selle kokku jooksnud kolvi silmad olid muidu korralikud, rõngasooned samuti?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 06. Nov 2020 20:21 Selle kokku jooksnud kolvi silmad olid muidu korralikud, rõngasooned samuti?
Need olid ok jah. Kuigi võiks nagu sõrme ja sõrmepuksi osas viidata.
Panin uued kontaktid, vanadele plaatidele, sest uustoodangu alused on kiivas, poltide augud nihkes ning ei õnnestunud kohe kuidagi saada õigeid vahesid kontaktidele. Paigaldasin vanale originaal alusele ja asi läks paika.
Süüte sättisin nüüd 3,4mm enne ÜSS. Tegin ka järelkontrolli stroboga ning sain vasaku silku 22 kraadi ja parema 25 kraadi enne ÜSS - eks võiks ju mõlemat nihutada üksteise poole 1,5mm e. 23,5 kraadile, siis ongi arvutuste järgi enam vähem õige:
stroke (mm) 68; Rod Length (mm) 144; Piston Position (mm) 3,4
TorqSoft - Piston Position Programme Result Crank Angle (deg atdc) = 23.29
Mõõtmised
Mõõtmised
Hing ei andnud rahu ja võtsin silkud maha, et näha kas midagi aknasse jookseb. Ei jooksnud.
Silkud seest OK. Kolvid, rõngad nii nagu sisse sai pandud - ohtlike jälgi ei märganud.
No igatahes panin kokku tagasi, ning ei mingeid muutusi. Kõrin ei tule kohe, vaid siis kui mootor saavutab stabiilse tühikäigu, seal laadimise lõppemise piiri peal. Kui pöörded on kõrgemad (st laadimine toimub), pole kõrinat nagu kuulda. Selline loll tunne, et nagu kolb loksuks, või tõesti sõrm...
Silku maha
Silku maha
Silku aluse tihendi 0,25 asendasin 0,4sega - parem ja lihtsam lõigata. Soetatud tihend on 1mm.

Silindrid siis pingutatud astmeliselt kuni 40.7nm. Pingutuse järjekord nagu raamat ette näeb.

Tegin veelkord surve mõõtmised, nüüd mõlemas silkus 6BAR...
Kolvi serva ja silindri ülemise ääre vahel 1.72mm

vasak silinder töötab ikka nõrgemini. eks pean süütesüsteemist puudujääke ka otsima - hakkan osi ringi tõstma ja eks siis ole näha kas viga kolib teise silkusse või mitte.

Seega kontaktidega majandajad ning sõitjad - eriti kui asi ideaalselt töötab - on suht kõvad ja kannatlikud mehed ;)

Raamile sai siis paar tilulilu kah paigaldatud: tagatuli, gaasikäepide koos trossiga - seega ratas hakkab vaikselt ratta nägu võtma.
Tagatuli ilusti särab ka, kui võtme ümber seda kettakest keerata... rohkem 6V pirne pole ka...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Tõsta kontaktide pealt juhtmed ringi ja küünlajuhtmed ka. Pole vaja midagi muud kruvida.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

See summuti mutter leegitoru peal, mis seal lahtiselt vedeleb, muidu ka vibreerib?
Sõidan nagu suudan.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by teints »

Kolvi ja silindri vaheline suur lõtk hakkab küll kolinat tekitama. Kui sooja mootoriga käivitusvändale vajutada sujuvalt, siis peaks kolb surnud seisude ületamisel kolksu tegema.
Oman mõnda roostes mootorratast.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Mul oli peale kepsude vahetust samasugune kolin mootoris.
Kui silindrit paigaldasin siis ei tahtnud hülss minna karterisse, justkui nihkes ning pidin veidi painama.
Panin kokku ilma rõngasteta ja silindrikaane asemele seibid, mutritega kinni ning avastasin, et kolb ei loksu silindris ehk ei käi vabalt.
Kontrolliks sodisin kolvi markeriga mustaks ning ajasin mootorit ringi, siis nägin, kuhu suunas kõver on.
Veidi painasin ning enam ei kolise.
Kepsud tellisin taiwanist ning üks oli praak.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

See on kirjas Jawa enda töökodade remondimanuaaliski, et kepsud tuleb kontrollida enne mootori lõplikku koostamist ja vajadusel sirgendada/õgvendada. Kuna aga mootor alguses ei klirisenud siis vaevalt, kepsud hiljem kõveraks läksid.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Aga sa loksuta seda vasakut kepsu. See lõtkub sul nüüd ilmselt. Alguses oli sodi laagris ja kui selle välja pesi, siis nüüd on lõgin taga.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Loksutamise asemel peaks tõstma ja hoidma kepsu üles-suunas ning kummihaamriga pähe lööma.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Seda on üpriski raske teha, kui väntvõll karteris on... Ma pakun, et see lõtk on kolvist vastuhoides ja vänta liigutades ka juba tunda.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Värske tirina video veel:
https://youtu.be/Dq20_jjvA24

Ei vähendanud süütepooli, juhtmete ega ka kondekate ringi tõstmine - ikka vasak silku nõrgem ja ei suuda paremat kaasa vedada, samas parem suudab vasakud silkut järgi hoida küll, kui seal süüde i toimi.

Eks näis, mis mootoriga veel teen. Ehk uued sõrmed ja kepsupuksid... pigem kaldun nende poole aga pole välistatud ka väntvõlli kepslaager.
mingi hetk võtan need asjad ligi ja vahetan ära. Kepsu lõtku polnud tunda, kui vänt laual oli, nii tummine oli. Aga tõesti, mine tea... pesi ehk sodi välja ja voila... Kui sõrme pukside vahetus ei tööta, siis tuleb jah kogu vändandus välja võtta ning asi korralikumalt ette võtta.

Täna vahetasin amordid n.ö. korralikema vastu, panin roolikannudesse kuulid ka ning toimivama esiratta.
Amortidesse õli 2x150ml. aga näedsa, alumise kruvi juurest hakkas kohe imitsema, eks võtan korraks ratta alt ja panen korralikuma tihendseibi.

Järgmine tegevus on tagaratas saada korralikult tööle, s.h. koos piduriga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Tagantjärgi tarkus täppisteadus,miks kohe kaua seisnud vändal kepsu laagreid ära ei vahetatud,kõik muu tundub su ettevõtmise juures niiiiiii peensusteni taga aetud AGA lihtlabast asja ära ei teinud.
Meil on siin mototehnikaga nii,et kui mingid väntvõllid juba pikemat aega seisnud on siis kõik laagrid vahetusse,sest niiskus tekitab tappide liugpinnale roostet,mida sa pea ei näegi,käevahel tundub kõik hea,aga käima pannes hakkab laagrtite nõelu ja tappi jahvatama.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

hundu615 wrote: 08. Nov 2020 11:56 Tagantjärgi tarkus täppisteadus,miks kohe kaua seisnud vändal kepsu laagreid ära ei vahetatud,kõik muu tundub su ettevõtmise juures niiiiiii peensusteni taga aetud AGA lihtlabast asja ära ei teinud.
Meil on siin mototehnikaga nii,et kui mingid väntvõllid juba pikemat aega seisnud on siis kõik laagrid vahetusse,sest niiskus tekitab tappide liugpinnale roostet,mida sa pea ei näegi,käevahel tundub kõik hea,aga käima pannes hakkab laagrtite nõelu ja tappi jahvatama.
See ei olnud tagantjärgi tarkus, vaid kaalutletud risk (mida ka mainisin) ja nõks idiootsust (tehes sama asja mitu korda ja pelgalt lootes, et midagi muutub).
Klassika ongi, et kui juba laiali, siis kõik kahtlased asjad vahetusse - püüan seda ikka järgida, kuid valikuliselt :roll: Ma sooviks neid laagreid ise vahetada ka, kuid praegu vahendid puuduvad... Kas see on ikka vända kepsulaagri heli või pigem kepsu puksi ja sõrme omavaheline puiklemine.
Mina leian selles ettevõtmises head ning enda jaoks kasulikku.
1. Siin foorumis on aktiveerinud päris mitu isikut ja nad isegi kribavad - seega aktiivsuse kasv ja huvitavat teksti tekib ;)
2. Mul peab tegevust olema 8 ) kuidas siis muidu algajad õpivad. Kui ma kõik oleks teinud by the book, siis seda heli poleks ma eales kuulnud ning aru saanud.
Remondijuhendites on ju tegelikult kõik kirjas, kuidas ja mida tegema peab - seda saavad kõik lugeda. Kellelgil lasta masin korda teha - nõks raha ja ilus korras asi olemas - kõik saavad teha. Pärast lihtsalt pildid, et näe ilus asi.

Aga kajastan enda tegemisi ja võtme mu teksti kui enda kauge mineviku läbielamisi ning selle üle saab heietada. :D
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
tom
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by tom »

Olen omanud 20 a seisnud 354 mootoriga, 12 a seisnud 559 mootriga masinaid ja väntvõllidele pole aeg küll liiga teinud, küll kulutab suur läbisõit ja inimese poolt tehtav väärtegevus. Vaheta nagu sul plaanis oli sellel tiriseval potil ära puks, sõrm ja võimalusel ka kolb, eks siis näeb.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

See hääl videos ei ole kepsu alumise laagri hääl. Pigem on see kolvi “slap” nagu väljamaa keeli öeldakse.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Nu jah keda mis huvitab,kas kõik omal nahal kogeda,või siis teiste läbielamisest õppida.Ma isiklikult nii laisk,et teist korda sama asja järjest lahti kakkuda pole isu.Peab ikka enne natuke kasutada ka saama.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by teints »

Selline terav tirin peaks tulema kolvisõrme ja puksi vahelisest suurest lõtkust. Või on kolvisilmad kulunud. Jawal käivad silindrid õnneks lihtsalt maha kontrollimiseks.
Oman mõnda roostes mootorratast.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Mulle isiklikult Härra hmm tegevus istub. Kõik asjad tuleb ise läbi proovida ja katsetada.
Iga mees hoolitseb oma ratsu eest nii kuis oskab. Teiste meeste nõuanded on alati teretulnud, kuid lõpptegevus jääb ikkaki peremehele endale. Muidu ei olekski põnev.
Jõudu kõigile motohulludele.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui plaanid ise väntvõlli remontida siis võin sulle laenata allpool olevat torujuppi:
Image

Presspingi pead endale ise muretsema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 12. Nov 2020 20:59 Kui plaanid ise väntvõlli remontida siis võin sulle laenata allpool olevat torujuppi:...

Presspingi pead endale ise muretsema.
8 )
Eks pea mingi hetk nende tööriistade peale mõtlema - pressi peale mõtlen juba päris tugevalt... no hetkel 5T olen oma mõtlemisega jõudnud 20st...
Sul asi käpas?
Pigem lihtsalt pressist ja torujupist jääb väheseks. Pärast vaja rihtida ka.
Aga hea teada, et saan vajadusel sarnaseid tööriistu laenata.

Kas kasutasid "põskede vahel distanspukse ka, et põsed kohe enam vähem õigele kaugusele jääksid.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kokku pressisin nihiku järgi, distantspuksidega oleks lihtsam olnud.
Rihtimiseks kasutasin indikaatorkellasid, metallist nurgikuid, kummimatti, suurt haamrit, messing puksi.
Kummimati asetasin garaasi põrandale, väntvõlli panin mati peale nii, et üks põsk oleks üle serva, jalaga hoidsin võlli paigal, ühe käega hoidsin messingpuksi ja siis haamriga piki messingut.
Nurgikutele tegin sälgud sisse ja tõmbasin kruvidega laua külge kinni.
Seal keerutades on indikaatorkelladega ilusti näha, kuhu vaja lüüa.
Jämedama rihtimise ning algasendi märkimise jaoks on vaja tummisemat nurgikut või metall latti.

Isetegemiseks soovitan hankida teine väntvõll.
Kui asi pekki läheb siis vaevalt, et mõni päris spetsialist sinu ära n*ssitud väntvõlli tahaks remontima hakata.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Vahepeal on asjad nii kaugele jõudnud, et see "ajutine ratastel raam" on liikumise kõlbulik. Ehk teisisõnu liigub mootori jõul edasi, pidurdab ja valgustus töötab. Selle kooslusega olen ~800m juba kulgenud. Kõiki käike katsetanud ja need lülituvad suht hästi - kergel ja ilma raginateta. Eriti jama on tagurpidi käigud - keeruline harjuda. Eriti nadi kui hakkad juba sõitu nautima, ning siis võtad hoogu maha ja voila lajatad kõrgema käigu... siis tuleb meelde, et kurja ning lappad käigud teistpidi.
Seega tõenäoliselt enne reisile minekut paigaldan teise käiguvahetuse plaadi, millel käigud "nagu teistel ratastel".
Masin on selline rahuliku ja sujuva minekuga - siin ehk mängib rolli veel seadistus. Seda viimast pole ju eriti timminud. Voss on ikka äkiline selle kõrval.

Eks vahetan ka sõrmed ja sõrme puksid.
Talve jooksul püüan õige raami ja plekid korda teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sai ka genekalt voole visualiseeritud.
Kõigepealt parem, siis vasak silku ning laadimine ja valgustusvool.
Vool
Vool
Seejärel võetud 200g värvi, et kandev konstruktsioonid saaks puhtaks ja värvitud. Ni alusvärv ja kattevärv Rakvere Värvikuningast. Kattevärviga oli nii, et viisin tagaporika, mõõtis selle pealt ja visualiseeris. Nad on ennegi vana jawa värvi pidanud kokku keetma ja leidnud optimaalse lahenduse. Neil on n.ö. kaks värvi, sest täpselt sama värvi enam kokku keetta ei õnnestu. Nimelt mongid mullad, mis siis oli lubatud, enam ei toodeta. Nende üks värv on tava valguse juures ok, kuid päikese valguses nõks punakam. Teine värv jällegi päikese valguses paigas, kuid hämaras nõks tumedam. Võtsin selle viimase.
Jaffi värvid
Jaffi värvid
Lähiajal siis kandev konstruktsioonid puhastusse ja värvialla.

Täna sai ka poiss jaffi ilusti tööle.
https://youtu.be/MADVWLzZdw8
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Värvimiseks asju valmis pannes jõudsin tagaamortideni. Võttes nendelt katted ära avasrasin, et amordi sisud on suht korras. Sisse lükates kergelt, välja tõmmates raskelt. Üks toimetab sujuvalt, teisel on väljatõmbamisel tunda katkendlikku tulemist ja 1/3 pealt muutub sujuvaks. Mõlemal amordil on kroomtorud kuivad.
Tagam
Tagam
Teine üllatus oli ülemised katted - need on alumiiniumist. Mul neid katteid veel 2 paari. Kuid need plekist. Ühel kmpl pole ühtegi märget, teistel ilusti cz ka kood.
Ka alumiinium katetel on cz märk ja varuosakood.
Amprdidet
Amprdidet
Sai ka nii jaffiga kui k58@100 ringi vuratud.
Rattad
Rattad
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Tegelikult on ilmselt ka teistel katetel kood sisse löödud, lihtsalt see on värvi täis. Alumiiniumkatetel aga ei taha värv nii hästi püsida ning kirjad osaliselt ka seetõttu alati paremini loetavad. Teisalt on need ka veidi sügavamalt sees, kui tavaplekist katetel.

Kui kokku paned ja plaan korv ka külge panna, siis pane poolkuud kohe teise astemesse :)
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Reisikohvrid hakkavad sellele masinale suhteliselt hästi ;) hetkel pole isegi plaanis midagi leiutama hakata. Olemas on ka jawa täis pakiraam, kuid see lisab mõttetult kaalu...
PSX_20201128_172227.jpg
Leidsin ka kaks pilti isa jaffist. Seal ka tädi masinale paigutatud.
PSX_20201128_222956.jpg
PSX_20201128_222844.jpg

Sai ka täna sõidetud nii palju kui regamata masinaga sõita sai...
Küünalde väljanägemise osas jäin isegi rahule.
PSX_20201128_172414.jpg
Masin käivitub suhteliselt kergelt - kraan lahti, väike ujutus, 3x ette, süüde sisse ja vopsti mootor tööle. Ja seda siis tänase õhutemperatuuri 2 kraadi juures.
Külmast peast pole ka seda tirinat eriti kuulda, see avaldub alles siis, kui mootor on piisavalt soe. Ka selle kõrvaldamine on töös e. uued kepsupuksid ja sõrmed.


Vape soetus on töös + veel mõned detailid, et saaks masina n.ö. regamise ja ÜV suunas asja kõlbulikuks.

Kriitiline puudus on külgkorvi paagialuse kinnitusest, lenksu leevendist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Hõika veel, et käivtub suhteliselt kergelt... pühapäeva enne lõunat sai masinaga sõidetud, jätsin seisma ja peale lõunat tee või tina mootor tööle ei lähe.
Lõpuks juhtus ka see, et käivitushoob ei tulnud enam algasendisse tagasi. Ega seal suurt leiutada pole, kui et kas hoova vedru tuli lahti või läks katki. Igatahes muud moodi teada ei saa, kui sidurikoja kaan tuli eemaldada.
Avanes vaatepilt:
Katkine vedru
Katkine vedru
Egas midagi, võtsin riiulist teise vedru ja panin tagasi. Seekord panin ilma tihendita, lihtsalt tihendisilikooniga kinni.

Seejärel otsustasin tihendada karpa ühendusi. Võttes õhupuhasti karpa küljest lahti.... voolas puhastist kütust korralikus koguses. Ehk õhupuhasti alumine osa oli kütet täis ja õhufilter korralikult niiske.
OK, mul pole paigaldatud seda tooreklappi vaid on sarnaselt 250-le lihtsalt kummimuhv see eksentrik.
Eks selle ujutamisega on vist liiale mindud... ja üleliigne kütus on vajunud lihtsalt karpast õhupuhastisse.
Vaatasin, et õhupuhasti põhjas on kruvi, kas seal peab olema mingi auk - ei tahaks nagu loota, et veel mingi ava on filtri ja karpa vahel.
Õhupuhasti seest
Õhupuhasti seest
Eks peab ikka selle klapi panema, siis ei ole vaja ujutada ja õhupuhasti alumisse osasse võiks teha mingi tühjenduse vooliku süsteemi, no nii igaks juhuks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Paljudel õhupuhastitel on all üleliigse bensiini väljatilkumiseks kas mingi klapisüsteem või lihtsalt ava. Jawa kohta ei mäleta kuidas sellel lahendus on.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Igasugustes 360 juhendites pole seda ava või tühjenduse võimalust märganud.
Pigem paneks läbipaistva vooliku süsteemi, millel tupik ots, mida saab karpa alla suunata, et näeks.... Kui voolik täitub saab tühjendada. Aga lihtsalt mingi ava üle ma õnnelik ei oleks.
nt Hondal oli selline voolik ja all oli punn ees - samas oli ta läbipaistev ning juhendis kirjas, et kord kuus tuleks sinna pilk peale visata ning vajadusel tühjendada. See oli pigem mõeldud karterituulutusest tuleva õli väljalaskmiseks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Küsimused:

kuhumaani oli paigaldatud õhufiltrielement, et see kütusest niiskuda sai? Element jääb õhufiltrikorpuse ülemise servaga tasa. Sellisel juhul ei saa alumine ots bensiini sees liguneda.

Kui jäme kruvi on korpuse sisse keeratud? Seal on tegelikult ava, ca 1mm, vbolla peenem. Sealt tilgubki üleliigne bensiin välja, mis üleujutades õhupuhastisse võib voolata. See, et sealt pärast natuke tilgub on normaalne ja minu ratastel tuleb seda ka ette. Üleuputades ja niisama pekstes kipub sinna seda ka sattuma. Kui mõni geenius on selle sulgenud siis on ilmselt uut korpust vaja. Ma võin maale sattudes pildi teha, kuidas see majandus seal päriselt välja näeb.

Miks seda "ettelöömist" rakendad? Muidu liiga hõre ja ei käivitu? Uputad üle, süüde sisse ja vänta. Teise vajutusega peaks ikka käivituma. Korraliku karpa ja mootoriga ratas käivitub ka kaasaegse bensiiniga pärast nädalast seismist nii, et mingeid ettelöömisi ja muid vigurisi pole tarvis. Kraan lahti, uputus ja käima. Muidugi on variant, et see karpa on ise seest vaiku täis või muidu sodine.

Kas sa pärast sõitu panid kraani kinni ja siis pärast käivitades tegid uuesti lahti, lõid ette ja siis enam käima ei saanud? Tõmbas silmini täis lihtsalt. Ma ise sulen kraani õhtul, mitte päeval sõitude vahepeal.

Tead, sa õpi teda nii käivitama, et alguses tee kraan lahti ja proovi siis. Kui on samal päeval käinud jne. S.t. õpi see ära, mida tal käivitamiseks vaja on. Selline üleujutamine ja siis süüde väljas ettelöömine... ma olen kindel, et sellejärel ma saaks kõigil oma ratastel küünlad maha kruvida ja tühjaks taguma hakata. Seda on ikka natuke palju :) proovi vähemaga ja saa selgeks, millist nõksu see ratas sul tahab, siis edaspidi lihtsam ja alati tead, kuidas see käima käib :)
Last edited by Mattu on 02. Dec 2020 12:21, edited 1 time in total.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Õhufiltri element oli nõks äärest all pool.
kruvi peaks olema kuskil 3mm, pole mõõtnud.
"ettelöömine" harjumus ehk - hõredus... no eks eelnevatelt lehtedelt saab lugeda kui hõre või mitte see mootor on. Aga eks püüab ilma ettelöömisteta asju käivitada.
Karpa on täielikult osandatud ja puhastatud.
Üldjuhul püüan kraani sulgeda ikka siis kui pikemalt seisab e. üle 3-4h. Hetkel ei ole täheldanud, et kraan läbi laseks või ujuk ei sulgeks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

See kruvi võib seal edasi olla kuid kindlasti mitte seestpoolt keeratuna.
Kui peaks lahti tulema siis on palju jama.

Minu masin tahab ka ujutamist, kolm matsu ette ning käivitamisel ei tohi gaasi puutuda.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

See on jah selline maitse asi, mina näiteks mõnikord puhastan seda auku.

Juhus elust enesest: mis iganes põhjusel Jawa ei tahtnud käivituda ja lõpuks lõi tagasi, õhupuhastis olnud bensiin süttis ja üleüldse läks kiiresti huvitavaks. Ehk, et selle ava kaudu tegelikult ei jää võimalust, et seal mingi loik bensiini võiks olla, mis süttida tahaks..
PSX_20201202_190930.jpg
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sooja mootori töö häirib korralikult, jahedalt e külmalt on helid ok, kuid soojalt tekib korralik lõgin nagu olete videost kuulanud.
Soovin selle heli põhjust teada, seega ei viska ehk kogu kolvikomplekti kohe ringi, vaid püüan ühe elemendi kaupa asja selgitada - ei tundu rahaliselt hea, kuid mind tõesti huvitab selle heli põhjustaja. Kui kogu kolvigrupi kohe välja vahetan, siis täpset viga teada ei saa.

Sõrme loksu nagu ei oleks... aga kindlalt ei väida - sai soetatud ka uued 15mm sõrmed. Alternatiiv on ka 16mm sõrmede peale üle teha, lisaks on ka uued puksid olemas.

Teine koht heli põhjustaja võib olla see, mida Ermo pakkus - piston slap. Ka heli on selline kaks tihedat lõkk-lõkk, siis paus ja uuesti, seda siis kolvi liikumise taktis ja kiiruses. Tirin nagu ei oleks...
Kui vaadata mõõte, siis risti sõrmega on silindri ja kolvi vahelised mõõdud mõnevõrra suuremad, kui paremal silkul. Lisaks on kolb oma kokku jooksmise jälgedega ka kergem.
Kolvi/silku ÜSS: Üleval -> keskel -> Seelikus
vasak silin 1: 58,00 -> 58,04 -> 58,08
Vasak kolb 1: 57,73 -> 57,92 -> 57,95
Vahe 0,27mm -> 0,12 -> 0,13

Parema silku näitajad:
Parem silin 1: 58,01 -> 58,02 -> 58,00
Parem kolb 1: 57,88 -> 57,92 -> 57,97
Vahe: 0,13 -> 0,1 -> 0,03

Aga eks vahetan kõigepealt sõrmed, kui helis muutusi ei ole, lähen kolvi vahetuse peale, ehk hõõritsen sõrme 16mm peale ja paigaldan 16mm sõrmedega kolvid.

Sain ka ühe vasaku 15mm uue MH kolvi, kuid see oli algselt 26g raskem paremast poolest... väga keeruline on seda kaalu ajada. Hetkel olen 16g peale kraapinud. saaks veel vähemalt 8-10g maha, siis isegi paneks püsivamalt sisse.... Saaks 25€ kanti korras 15mm kolvid, siis ehk ostaks, muidu vaataks juba 16mm peale. Sest järgmine tegevus on väntvõlli kepsude vahetus, kus kõik laagritel.
Samas õppimise eesmärgi nimel võiks ju selle 16g raskema kolvi mõneks ajaks sisse panna, ega ta lühiajalisel kasutusel kurja jõua teha.

Täna saabus ka pakk jawa LV-st. Sai lisaks VAPE-le ka nipet näpet juurde pandud e. panustasin peamiselt velorexi ühendamise peale, kahjuks tal ei olnud paagialust ühenduse komplekti. Lisaks tagaamortidele - mul 3 puksi komplekti juba eelnevast, seega võtsin 3 puksi komplekti juurde siis saan 3 amordi ühendused korda (6tk), birka needi, karpale klapp ja see keskhark laperdas all... seda fiksaatorit polnud.
PSX_20201210_213801.jpg
Lisaks istme alune süsteem ei ole ka 100% komplektne, puudu puksid ja mutrid. Samas üks võll on olemas ja selle saab võtta aluseks ning trein esimese võlli ka. Alternatiiv on ka see, et keevitan kinnituse koha raamile püsivalt. Nii ehk naa registreerin masina koos külkaga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Külgkorviga rattale on seisuhargi see fiksaator mõttetu lisa, sest seisuhark ei lähe korviga koos enam vastu raami välja. Tagumise alumise kinnituse varras jääb ette ja seisuhark jääb kõhualla sellises pool-loha asendis. Kui see hark aga lödilt soolol all on, siis tuleb vedru välja vahetada. Tavaliselt ka seisuhargi sõrme ja raamiavadega mässata...

Ma ei saa su mõttest raamikülge sadulaalune kronstein keevitada aru - sul on see kronstein ju olemas, milline originaalis käib? Seesama pikk, silmaga polt, mille külge tõmmits läheb, käib aga küljeplekist läbi. Parempoolse küljepleki mahavõtmiseks tuleb seega eemaldada ka sadula alt kinnituse küljest kõnealune polt. Mis teeb selle kronsa keevitamise loo üpris mõttetuks tegevuseks. Lihtsam on vist panna nii nagu olema peab. Ma saan sulle nende torupukside mõõdud mõõta, kui tahad neid valmistada.

Enda rattale panin kõnealused mutrid nylockid ja sobiva keermesammuga sai neid mugavalt Baltic Boldist.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Istmealune süsteem on olemas jah, ainult vaja distans puksid teha.
Mul paagi alune kinnituse julkarad puudu, nii kronstein, kui "tõmmits". Selle kronsteini torupuksi keevitaks esimese toru ja tugevduse juurde kinni. Tõmmits ise eemaldatav.
Mul on seal ni iehk naa vaja raami kohendada, sest eba korrektse kronsteiniga on pingutatud raam kokku e. deformeerunud. Lõikame ava sisse, sirgendame ja keevitame kokku tagasi. Siis ühe jutiga paneme ka raamile selle torupuksi külge.

Seisuhark - no eks pingutab vedru ka. Kui külka panna, siis jah see hark jääb lotendama, pigem võtan siis ära. Tulevikus ehk lähen üldse joodikujala peale üle.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Need raamid, mis külkaga kõva sõitu on saanud on enamvähem vist kõik kõverad või mõlkis või keevitustest lahti. See on jah tavaline. Kui torupukside mõõte vaja on, siis anna märku. Ma üldiselt nädalalõppudel satun oma ratta lähedusse ja vajadusel saan mõõte võtta. Seisuhark on ses mõttes ikkagi hea, et kui sellele tõmmata ei väsi esivedrud pikema seisu ajal ning teisalt on ka rattavahetust parem teha, kui klotse leida ja alla leiutada.

Kui tellid kaasaegse joodikujala siis vaata üle keevitused. Automotos oli vist pilt, kuidas see kaasaegne toode lihtsalt laiali vajus.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1508
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sain tuttava käest ka lõpuks ühe väga heas seisus kasutatud originaal kolvi. Sama mõõtu, mis parem. Soetatud Jawa.lv-st uued 15mm sõrmed.
Oli ka uustoodangu kolb, kuid seda ei saanud kaalu - algne erinevus oli 26g, sain 12g peale... rohkem polnud kuskilt võtta no oleks, kuid siis hakkab juba asi nõrgemaks jääma (sõrmeava ümbrus jne...). Igatahes see saadud originaal oli ainult 0,7g kergem, kui parempoolne - ei hakanud 0 ajama, sest ka kepsusilmad on erienvas kaalus.
Kolvid
Kolvid
Nüüd klõbinat enam pole vaid jäi ikkagi väike tirin. See on pigem sõrmepuksist, sest kokkujooksmisega oli ka seda hõõrunud. Hetkel ei hakanud pukse vahetama...

Sai ka Vape on paigaldatud, kuid selle efektiivsus pole nüüd oma ülesannete kõrgusel, sest mähised ja magnetid ei ole kohakuti. Sellest saab lugeda siis siit:
viewtopic.php?p=105122#p105122

Image

Paigaldasi siis nii:
Image

Oluline muudatus, mille teen on see, et lisan releed. Kogu põhivoolu võrgu olen ehitanud 1,5mm2 juhtmetega. Andurid, märgutuled ja releede juhtimine 0,5mm2. Kõikj juhtmeotsad on kokku pressitud ja tinaga kinni joodetud + isoleeritud.
Lisaks pikemad magistraalid ajan rüüsse ka.
Süüteluku ühele klemmile mahub maksimaalselt 2x 1,5mm2 ja kuidagi moodi üks 0,5mm2, kui juhtmeotsad on ülejoodetud.
Pean vist estulekorbuses ühe klemmliistu rajama just +12V toitevoolule, millelt releed (kaugtuli, lähituli, DRL, USB laadimine) saavad toite.
Paistab, et pean hankima kuskilt 10A väiksemaid releesid... 30A on suht kobakad.
Täiendavalt viin aksessuaaride juhtimise ka istme alla (või küljekarpi pidurilüliti juurde), kus tulevad ka ehk kaks/kolm releed (USB, velorex aksessuaarid). Ehk Jawale tuleb kokku kuskil 6 releed... 8O
Kui juba ehitan, siis peaks ka suunatulede juhtmed paigaldama... e. valmidus oleks olemas.

Nüüd nõks Vape asjade paigtustest raamil. Kogu jant on tingitud kahes asjast:
1. Küljekarbid elektri julkaratest vabaks - sinna pigem kas tööriistad või riided (vihma, sooja jne...)
2. Istmealune nii, et saaks 1L õlitopsi paigutada. ehk ka mingid tööriistad sinna panna...
Vapepaigutus
Vapepaigutus
Seega AKU lihtsalt ei mahu - kondekas ilusti parempoolse küljekarbi ja porika vahele - kinnituseks peab mingi aluse sinna kruvima ja siis vitstega kinni.
Regulaator vasakule poole raami vahetult tagakiige kinnituse kohale - kruvi kinnitused raami + vajadusel ka vitstega kinni.
Õhufiltrikopsiku kinnitus tuleb peegelpilti ehitada selliselt, et ülemine ots tuleks "akukarbi" poole välja.
Selliste muudatuste kohaselt on istmealune ruum nii, et motuli 1L õlitops mahub ilusti paremale poole püsttala juurde. 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply