hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tõmbas paremale keerates üllatusena väga kergelt korvi korraks üles jah, õneks sain jala maha.
Sellel aastal kuidagi väga kergelt tõstab korvikest.
Eks päeva jooksul oli veel mõni loll sõitmise viga, peab harjuma.
Eile võtsin korvi küljest ja solona on hoopis teine tera. Täna vuran veel ringi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kui ma oma korviga üksi seiklen siis korvis on paar kanistrit veega mis hoiavad maakülgetõmbejõu paigas.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eks see ole lahendus küll, kuid pole vaja lisa raskust kaasa vedada.
Odo näit 16033
Solona sõita on tõesti palju parem ja joodikujalg on mugav lisa.
20220325_144908.jpg
.

Mõned korrastamist vajavad asjad:
Mingi hetk peaks veljed vahetama. Need on küll olemas ainult rehvide ringi tõstmise vaev aga las veel olla.

Esiamortide tihendid vahetada, no nii igaks juhuks, sest jätsin need ju vanad.

Istme peab ka korrastama. Originaalkate hakkab vaikselt hääbuma ja porroloon pole ka nüüd teab mis nooruses.

Õige paak vajab seest puhastust ja värvimist.

Signaali nupp vaja tahasi panna.

Suunatulede lüliti peaks kah parema panema, praegune ei lülita suundasid kuigi veenvalt.

Piduriklotsid võiks ka uued hankida.

Võiks ka karteris õli vahetada ja ehk ka õhufiltri...

Aga need asjad praegu sõitmist ei sega.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 327
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Prii »

fomoco wrote: 25. Mar 2022 14:34 Kui ma oma korviga üksi seiklen siis korvis on paar kanistrit veega mis hoiavad maakülgetõmbejõu paigas.
Iga kord korviga Izhi pealt korviga Jawa üleminekul tekib tunne, nagu sõidaks esimest korda korviga rattaga. Sõbra 638-le oleme korvi pannud erinevatel sõitudel nii telliseid kui ka maakivisid.
Attachments
IMG_3689.jpg
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 298
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Ma arvan, et regulliga on midagi mööda, kui probleem suur on. Hea küll, päris tühja korviga on ebameeldiv sõita aga mul on seal tihti kõige väiksem tööriistakast mõne mutrivõtmega ja sellestki on küll. Kisub ka kuhugipoole või vänderdab lenksudesse?
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

Enda kogemusest korviga Izhil ütleks, et koos reisijaga või ilma on erinevad kaldenurgad. Kuna enamus ajast korv tühi, siis olen ka endal hetkel asja otse pannud jooksma tühja korviga. Kuid ilma vastu kallutamata järsemaid kurve teha ei saa. Ikka põlved vastu paaki ja peab aktiivselt peal töötama kurvides tühja korviga.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 298
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Jah ja see sõltub väga palju lisaks nii ratta enda tagavedrustusest, kui korvi amordist samuti. Mul läks oluliselt mugavamaks sõit peale esimeste vedrude uute vastu vahetamist. Jawal tegelikult on ettenähtud ju esivedrud välja vahetada 1mm jämedamate vastu, kui korv külge läheb. Tagavedrud peavad aga raudpolt jäigemas astmes olema.

Nagu sõber ütleb, "siis korviga sõidu mõnu ongi see, et kurvides väänad ja kangutad, selline sado-maso" :D :D :D
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2190
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

Huvitav fakt vedrudest Jawa kohta. Izhil on see lahendatud väikeste torujuppidega, mis annab vedrule suurema eelpingestuse ning ratta esiots ei ole nii maas enam. Mõjutab sõitu küll palju 🙂
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Enam pole midagi sättida, korv on küljest.
Eelmine aasta sõitsin koos pojaga ja väga vähe tühja korviga, seega ei tundnud siis, et üleks nii kergelt üle läinud...
Tühjalt sõites ei kisu ega rapsi kuhugile. Samas kui ikka väiksel kiirusel käed lahti lasta hakkab mingi hetk lenks laperdama - pean ka natuke seda lenksuamorti peale kruttima ehk... samas soolona pole sellest väga lugu.
Samas eks pea ka need amordid tugevamaks keerama, sest kui kahekesti (koos naisega aga ikkagi koos olema alla 100kg) jawa selga ronida vajuvad amordid korralikult kokku.
Tagumine amort on alumises asendis... Esimestel amortidel on ~20mm paks lisaseib amordivedrude eelpingsusele paigaldatud.
Kõikidel amortidel on originaalvedrud.
Õlide osas 15W - kuigi peale eelmise aasta lõunamaa reisi ajal väljus transportimise käigus paremast esimesest amordist natuke õli... Seda pole veel siiani tagasi pannud - peaks ka seda tegema.
Jutu kokkuvõtteks pean amordid tummisemaks timmima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 298
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Esiots peaks olema siis kõvasti pingestatud. Tagumiste amortidega pole aga minu meelest võimalik normaalselt sõita, kui vedrud pehmemas astmes. Nõnda see trandulett kiikuma hakkab ja korvi kergitama.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd korv vahepeal küljes, tehtud üks meeleolukas sõit.
Sellel nädalal võtsin korvi jälle küljest, sest tekkis tunne, et jawa peab oma teisele reisile minema hakkama.
Ma pole teda ju kohendanud eriti.
Võtsin siis eile ette sellised asjad nagu:
1. vahetasin veljed uute vastu. Sain sügisel uued roostevaba kodaratega komplekteeritud veljed. Panin sinna rehvid peale ning masinale alla. Vana esirehvi tõstsin külkale. Ülejäänud jäävad n.ö. komplekteerimsieks teistele ratastele.
2. korrastasin pidurid - klotsid puhtaks, rummud ka õrnalt üle. trossid korda.
3. vahetasin õhufiltri NOS uue vastu.
4. pean vist ikkagi paagi ka vahetama - kui paagis 10+ L kütet, siis vastutuulega immitseb kuskilt eest natuke kütet üle paagi.. ebamugav...
5. puhastasin kogu masina ilusti + keraamiline vaha ka peale, päris ilusaks läks ;)
20220615_231854.jpg
Täna hommikune 100km oli kohe päris hea.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sõidan.
Õige paak värvitud. St kiire lihv, vana pealisvärv siledamaks ja sama värvigam mis ülejäänud ratdaski, tegin paagi üle.
Alustasin täis paagiga, hetkel sõidetud 543km.
336km pealt tangitud paak täis 9,5l ehk küttekuluks 2,8.
Suuresti tuleb väike kulu sellest, et kiirused 70..80km/h.äest üles ja alla ei muuda eritu keskmist kulu...
Hetkel masinaga rahul.
20220619_163012.jpg
20220619_202153.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eile vahetasin siduritrossi ja neetisin uuesti automaatsiduri hoova - hakkas teine laiali valguma seal automaatsiduri rulliku juurest.
Tross sai kunagi uus ostetud, kuid see läks suhteliselt kiiresti läbi ning 2021 aasta reisil kuskil horvaatias oli vaja vana tross tagasi panna. Nüüd oli näha, et liiga palju trossikiude oli hakanud katkema.
Sidur nüüd hea kerge ja käigud lülituvad ka kuidagi palju sujuvamalt.
Spidomeetrit pole veel tööle saanud - no ei tule seda tuhinat peale, et küljekaan maha kruvida...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Enne reisi sai mootori sisene spidomeetritigu vahetatud töötava, kuid kasutatud asja vastu. Kahjuks läks tagasi ka kasutatud simmer (uut polnud käepärast).
Kogu selle jama juures ei õnnestunud mul enda tõmmitastega väntvõlli otsast hammakat kätte saada...
20220808_155042.jpg
20220810_123345.jpg
õnneks sai loovalt lähenetud ning keti saab vahetatud ka nii, kui siduri korpuselt puks välja võtta, ning nõks väljapoole tõmmata ning keerab keti ilusti hammakatelt maha. Sama tehnikaga saab ka uue keti peale panna.
Igatahes 1802 km reis sai tehtud ning eks seda õlikest lekkis spidomeetri simmerist ikka korralikult - kokku ~0,5L. Kõige ebamugavam oli selles, et tilgad olid koguaeg all ning ratas korralikult õline.
Uus siduritross venis reguleerimise poldi lõpuni... eks pean autoamaatsiduri juurest tagasi tõmbama.
Vahetult enne eestisse jõudmist viskas paar korda esimest käiku üle - panen selle siduri kaela hetkel.
Kuigu reisi ajal oli küttekulu keskmine näit 5,7L/100km. Sõitsin peaaegu maksimumiga, mida ratas ja tee lubas - no nõks andsin maksimusmist järgi e;
vastutuult ~70km/h, ilma tuuleta 80 ja tagant tuulega 83...85km/h. Kohati sai ka 10...15km 90ga sõidetud. Max kiiruse sain väikse tganttuulega Jurmalast välja sõites ~103km/h ning seda lausa 2km jagu.

Jawa.lv poest sai siis hangitud uus spidomeetri teo süsteem + simmer + sidurikett.
Täna hommikul vahetasin need asjad ära - krt ikka ei õnnestunud ka laenatud tõmmitsatega ketihammakat vända võlli otsast kätte saada - isegi kuumutades mitte.
Spidomeetrinäit 20273

Inspekteerisin nii palju kui sain ka käigukasti:
Võllide pikilõtkud ~2..3mm
Käiguvahetuse kahvlites pole eriti hammakate liigutamisest sisse sooninud
JAh natuke on lõtke süsteemides on aga ei midagi katastroofilist.
Panin käigukasti ka uue õli MOTUL 7100 10w60
20220811_153512.jpg
20220811_170552.jpg
20220811_211731.jpg
20220811_214519.jpg
Nüüd ratas puhtaks pestud, lisatud velorexile plekist ning eks lähitulevikus panen ka korvikattele trukid külge. 8 )
20220810_164248.jpg
20220810_164353.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tänase sõidu ajal esimene 80% ja teine käik 60% juhul viskavad nuutidest üle e. Krõbistab :(
Väga korralikult ning siduriga libistades kiirendades jäävad kohati pidama.
Kas nüüd 1 läigu kahvel on paindunud või on võllide kulumine tolerantsist väljas või veel mingi nihe...

Kahju, et jawa käigukastis sobramiseks on vaja karter poolitada.

Karter on olnud koos 6517km alates kuni 20373 mõõdetult 13856km + 600km jagu mõõtmata sõite e. Kui spido oli katki... seega pea 15000km on kast koos olnud...
Last edited by hmm on 12. Aug 2022 19:24, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 258
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by delta-501 »

Minu Jawa käigukasti käis üle sama vana kooli mees, kes silindridki. Jutustas pikalt ja laialt miks ja kuidas. Läbiv mõte on see, et ca kraad - poolteist tuleks nuutidele kallet anda - veab ise põhja ning püsib seal. Usun, et suurem osa Jawa sulanud käigukahvleid ongi lihtsalt kulunud nuutide teema - kahvel jääb käiku sees hoidma ning edasi on teadagi. Minu käigukast sai perfektne, nii üles kui alla toimetab automaat ja heeblit tuleb puutuda vaid kohalt minekul. Seejuures kogu tegevus sujuv ja võõraste häälteta.

Niisama silmaga ei pruugi nähagi. Viisin tegijale kolm käigukasti, millest üks oli vähe sõitnud mootorist ja minu meelest päris kena, kuid öeldi peale vaatlust selle "hea" kohtagi, et ära sisse pane. Aastakümneid kogemust.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

1 ja 2 käigu osas kalasaba süsteem eriti ei päde, sest esimene käik läheb ümmarguste nuutidega ümmargustesse aukudesse ning teine käik kannab peavõlli nuutide otstel.
Pigem on siin see teema, et käiguvahetuse kahvel ei liigu vajalikku amplituuti (nt juhtvõll ning kahvli avad kulunud) ning peavõlli siduripoolsed nuudiotsad kulunud (ehk ei hoia hammakat kindlalt nuudi serval)
Üks 559 kastisisu, mis veel olemas. Siin samuti näha 2käigu jaoks peavõllil nuudiotste kulumist
20220812_200341.jpg
Seda pigem on põhjustanud siduri kehv reguleering ning loomulikult minu sõidustiil.
Nt mitmel korral pole suurem käik korrektselt fikseerinud ning on gaasiandmisel pöörded ülesläinud, seejärel on raginaga käik ikkagi sisse läinud. Viimasel ajal olen pigem teinud nii, et kui mingil põhjusel kõrgem käik sisse ei lähe vajutan sidurit ning panen eelmise käigu tagasi, et võllide pöörlemine ühtlustada, siis uuesti kõrgem käik.

Ega siin muud pole, kui uus või väga korralik kasutatud peavõll, 1käigu hammakas ja uued kahvlid ning juhtvõll.
Teisi hammakaid leian.
Eks hakkan seda kaevamist tegema sügisel/talvel...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 258
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by delta-501 »

Tegelikult pädeb küll. Mul on digipeegel eemal hetkel küll, et näidata aga tehakse ikka. 634-l on neljas käik ka ümmargused, kõnealune mees sai ka sellega hakkama.

Igaks petteks mainin, et ei nori vaid proovin aidata. 559/360 varuosade kataloog on ka riiulis kui mõnest sõlmest ülesvõtet tarvis.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kui nurga alla asjad sättida, siis ju ei piisa ainult nuutidest, vaid ka need augud peavad olema sama vastusega.
Sorry aga ega ma norigi vaid püüan mõista, et kuidas ja mida viilida. Ma ei ole viilimise mõtte vastum sest vossil on nii tehtud ja peabki nii tegema. Jawa hammakate ühildamine on ümmarate aukude ja nuutidega...
Samas ei tea ma veel kindlat põhjust, et sarnane asi tulevikus ei toimuks, sest see käigu välja viskamine on ju sümptom, mitte põhjus.
Olen kastis kasutanud koguaeg motul7100 10w60 õli, jawa.lv ostetud tsehhi sidurikettad,
Paigaldasin jah kasutatud võllid ning hammakad, uued käiguvahetuse juhtvõll ning kahvlid, 638 käiguvahetuse plaat.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 258
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by delta-501 »

Ümarad avad lasti samuti teemantfreesiga nurga alla. Käe vahel keerutades sobivad kokku kui valatud. Ta rohkem vana kooli mees, kelle juurde peaks ise minema.. muidu võiksin soovitada. Kiire ta ka just pole.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 327
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Prii »

hmm wrote: 14. Aug 2022 09:49 Samas ei tea ma veel kindlat põhjust, et sarnane asi tulevikus ei toimuks, sest see käigu välja viskamine on ju sümptom, mitte põhjus.
Kindlasti Jawakorüfeed AMFist argo1974 ja vx800 oskavad nõuga aidata.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 298
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Mismoodi see sidur käigukulissi või lülituskeelte vedrudesse puutub? Ei puutu ju, v.a kui mitte lahutava siduriga pidevalt käike vahetada raginaga. Kas kulissi ja lülitusharkide vedrud on terved ja väsimata? Keeled liiguvad vabalt sisse ja välja, kuidagi kinni ei jää? Vedrusid hoidvad plekist "kausid" on terved? Kuliss on kindlasti kaasaegne toode? See ärakulunud pole lülituspesade juurest? Kui sul võllide meeletu pikilõtk on tekkinud siis muidugi võib tänaseks seal juba igasugu asju juhtunud olla aga lugedes seda mittel´ülitamise kirjeldust siis probleem on selles. Kas on koostamisel midagi mööda pandud või on koostatud asjad nt kaasaegsed või mittetoimivad tänaseks. Kas see mittelülitamine on algusest peale olnud? Kui, siis ma vaataks selle kulissi ja lülitusmehhanismi liikumise ja toimimise poole.
Sõidan nagu suudan.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by argo1974 »

Sisendvõlli ja vahevõlli pikilõtkud on sul väga paigast ära, võiks olla paari kümnendiku ringis. Siduri keskmutter küll kõrvaldab sisendvõlli telglõtku, aga ilma sidurikorvita mõõdetud lõtkust järeldub, et väljundvõll istub sisendvõllil liiga kaugel paremal. Siin aitab seibitamine. Telgsuunas ujuvate võllide puhul on käikude tabamine raskendatud, käigukahvlid kipuvad pideva külgkoormuse tõttu kuluma ja käiku välja viskama.
Nutikalt seibitades saad sättida nii, et 2. ja 3. käigu nuutsidestusega hammasrattad liiguvad võimalikult pikalt nuutidele ja sedasi ka kulunud nuudiotsi kompenseerida. Min norm on 4,5mm sidestuspikkus kulumata alal (arvesta ka nuudiotste kulumist hammasrattal).

Nuutide või nukkide sirged (kukaldamata) lülitustahud toimivad ainult väikeste pöördemomentide puhul. Nt autode käigukastides on need samuti kasutusel, aga rohkearvuliselt. Tsiklitel pole ma ühtki toimivat lahendust näinud, olgu idabloki või lääne/japsi tehnika.
Ise lasen (CNC pingis) kõik tsiklikastide sirged lülitusnukid kukaldada kui vähegi võimalik. Kalasaba kuju pole vajalik, piisab ainult koormusküljest. Orienteeruvalt maanteel ja krossis 3 kraadi, kiirendusel 5 kraadi taganurka. Kukaldada saab ka ümaraid lülitusnukke ja nende ümaraid vastuseid.
360 kastil on 2. ja 3. käigu lülitusnuudid võllidel ja hammasratta veerepindadel, mis teeb nende kukaldamise suht võimatuks. Isegi kui mõni spets suudaks, jääb ikka puuduva stoperduse probleem - kaldtahud hakkaks lülitunud käiku telgsuunas "üle" kiskuma.
Lahendus on paigaldada nt 634 kast. Kas ainult seibitada (toimib enam-vähem) või seibitada+kukaldada (suht pommikindel).
Käe vahel kukaldust tehti ENSV ajal ("spetsid" teevad ka praegu), aga enamjaolt viib see 634 kastidel ümarate lülitusnukkide murdumiseni, kui neid tugevamalt koormata. Töötluse ebatäpsuse tõttu jaotub koormus ebaühtlaselt ja lülitusnukid hakkavad ükshaaval murduma. Tehtud & nähtud korduvalt.
Jawa tükid on suht odavalt saadaval, aga nt japsi vanatehnikal maksab tühipaljas replika käigukahvel 300 eur. Kukalduse eest 350-400 eur välja käia, mis päästab 3 käigukahvlit, on ühtäkki hoopis majanduslikult tasuv.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Käiguvahetuseplaat 638, plaadil olevad vedrud uued, plekist kausid vanad, kuid omalkohal, köiguvahetuse kahvli fiksaatorud uued, nende vedrud ka, käiguvahetuse plaadil rajad siledamaks lihvitud.
Pikilõtk alumisel võllil julgelt 1mm kuid mitte üle2mm kahjuks ei mõõtnud. Paigaldamisel jäi lõtk sinna 0.5mm kanti. Ülemisel võllil ellimineerib lõtku ju sidurikorvi kinnitus võllile.
No on mis on, ega ma pataloogi tööst ei pääse. Aga seda teen alles siis, kui 559 mootor koos, et raam seisma ei jääks.
Püüdsin ka ühe hiina endoskoobiga käigukastu sukeldudam kahjuks nurgaall peegliga mitte midagi arusaadavat ei näinud tuli leppida otsefilmimisega. Alumise võlli 1käigu hammaka nuute näeb vaid kahvli peegelduselt.
Käigud siis 1-0-2-3-2-1 nii need kahvlid liikusid.
https://youtu.be/X7NGW_kNWMI

Aga arutelu on hea.
Kas 634 kast istub siis 360 kasti 1:1 või on vaja seal midagi skeemitada?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vx800
Tavakasutaja
Posts: 16
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by vx800 »

Läti Georgs lahkab ühes oma muuvis seda lahendust. Ei midagi hullu.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Arutelu on ikka hea, sest siis saab kõiksugu asju mõelda. :roll:
Võtsin südame rindu ning läksin linna sõitma, et saada teada veel viimaseid sümptomeid:
Nagu ikka kui aeglaselt kiirendada, siis mingit kõrbinat pole, sama ka teise käiguga.
Nii kui rohkem gaasi anda, seda rohkem tõristab, seda ka teise käiguga.
Nüüd uus sümptom oli, et ka kolmas käik hakkas sama moodi tõristama, kui gaasi anda... krt küll käis peast läbi... :| samas ei ole see enam loogiline, et kõik käigud hakkavad tõristama e. nuutidest üle viskama. Nii lagunenud mu kast ka nüüd polnud...
Hakkasin peast läbi laskma erinevaid mõtteid ning jäin pidama keti pingsuse kahtluse osas (mingi imelik hääleke oli, kui ratast tagurpidi lükata) - pole veel ise kogenud, et kett üle hammaka viskab aga mine tea... kuigi enne reisi ju pingutasin ja määrisin ketti, selle pärast ma seda enda jaoks teemaks ei võtnud...
Sõitsin koju, võtsin kontrollkaane maha, oi krt kett oli ikka väga lõdva 8O . Kontrolltriibud tagavõlli juurde ning kett pingule - tervelt 3,5mm sai tagaratast tahapoole sätitud.
Ning võluväel on käigukast timmis. :D Laiskus on ikka kohati hea asi, ma kohe üldse ei viitsi seda mootorit poolitada...
Nüüd masin korras, ei tilgu ning sõidab murevabalt, kuid eks enne talve seisma jätmist võiks sügisese hoolduse käigus ka ketti vahetada, saabki teisel juba 20273km-11382km+600km ehk ~9500km

Äärepealt oleks juba peretüli tekkinud, sest olin pea terve nädal oma mõtetes, et mis masinal võib viga olla, naine arves juba, et... 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 327
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Prii »

Sõber tasakaalustas Jawa 360 esiratast, millel vana vene (mitte Barum) rehv peal. Sõit läks OLULISELT sujuvamaks.
Attachments
300764104_362103459459197_6165901699720236323_n.jpg
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1343
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mul on sarnased klotsid velje sees veöjevöö all. Aga mul pole väga tasakaalus asi, pigem viskumises. Els talve kant võtan ratta alt ja ajan joonde.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply