Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Suunakad töötavad ja varsti saabub teine komplekt (samad, mis tagumised), et ees ka hästi näha oleks.
Viimased 100km enne esimsest sissesõidu perioodi saab kohe läbi e. 900km on kolvikomplekti vahetusest sõidetud 50->60-70, nüüd 80km/h.
Mootor töötab OK, mingeid häirivaid kõrvalhelisid silkus pole.

Sidurikojas oli kosta krobinat, ühtlasel sõidul 50km/h jõnkusutas ja jõnksutas siis ka, kui gaasi maha lasin.
Igatahes nii ehk naa oli vaja õli vahetada, otsustasi s.h. ka sidurikoha kaane maha võtta, et väike kontroll teha - ma ei taha eeldada, sest need ei ole veel väga palju korrektseid vastueid toonud, vaid oma silmaga kontrollida...

Masina hoolduse ajalugu (mälu värskenduseks):
Odo näit: 10744km
5889 - sõiduki raam, rattad, mootor (kasutatud silku, väntvõll, kolvid, uued rõngad, vape, käigukasti sisu koos siduriga) komplekteeritud + sõidukiregistris arvele võetud.
6517 e. + 628km Käigukasti rike.
- vahetatud käigukast,
- uued kahvlid,
- silkud puuritud ja väntvõllil kepsud vahetatud,
- RAM kolvikomplekt.
- Käigukasti õli Motul Transoil expert 10w40.
7760 - +1243 km Käigukasti õli vahetud: Motul 5100 15W50
9853 kolvid, rõngad, sõrmed + silku hoon
10744 Nüüd siis siduriketi, väntvõlli hammaka ja sidurikorvi (+4855km) ja käigukasti õli vahetus (+2984km)

Kütusekulu 90ga sõites ~4,2 kandis. Sissesidul 60km/h töristades 3,3 L/100km.
Viimasel sõidul tuli keerata reservile ja liikusin ~3km bensiinijaama. 329km sõidetud eelmisest 12L paaki, keskmine kiirus 60-70km/h maanteel. Kütusekulu 3,6 L/100.
Korviga sõites (80ga) tuli kütusekulu 5,1
Keskmine tankimine on olnud 10-11L, kui olen silmaga hinnanud, et vaja lisada. Seega võin arvestada, et ühe paagiga võiks sõiduulatus olla 250-300km olenevalt teest ja kiirusest.
Km ja õli
Km ja õli
Igatahes vana õli sai välja (Motul 5100 10W50), oli teine enam vähem. Natuke oli sidunud mustust, kuid see on OK. Kuigi 3000km ühe õli kohta sellises mootoris... peaks ikka välpa lühendama. Kuigi 360 kasutusjuhend annab käigukasti õlide osas järgmist:
esimese 1000km vajadusel lisada käigukasti õli (isegi ei soovita vahetust)
iga 5000km käigukasti õli vahetus

Siduriketi pingsus minu mõõtmiste järgi oli ~3mm lõdvem, kui 5000km tagasi pandud - ei midagi katastroofilist. Samas häirisid kaks asja:
1. Sidurikorvi natuke suur lõtk külgedele
2. veohammaka ebaühtlane kulumine - nagu hammakas oleks viltu peal.
Vana sidur
Vana sidur

Seda viimast võis mõjutada sidurikorvi laperdamine.
Ise tean, et panin väga heas korras olevad asjad - pea kasutusjälgeteta.
Mis seal ikka, eelnevalt olin siduriketi tellinud, sest arvasin, et see välja veninud. Võtsin siduri süsteemi rattalt maha.
Kett oli täitsa OK e. väga vähe kulunud.
Sidurikorvi puks, mis peavõllil istub, oli natuke rohkem kulunud, lisaks ka hammakad külgedelt rohkem kulutanud. Veohammakas kasutatav, kuid need ebaühtlased kulumise jälgede pärast otsustasin nii korvi kui hammaka välja vahetada.
Uus vs vana
Uus vs vana
Sisse läks jällegi väga korras komplekt - veohammakas kasutusjälgeteda ja sidurikorv ka suht väikeste jälgedega. Puks sai hea ning sidurikorvi külklõtk minimaalne.
Sidurikettad puhastasin ja paigaldasin tagasi.
Sidurikettad
Sidurikettad
Lisaks tõukuri lihvisin pealmise osa siledamaks ja keerasin tõukuri plaadi teistpidi. Lisasin ka siduri varda ja tõukuri vahele 6mm kuuli, sest tõukur oli siduri varda poolt natuke kuuma saanud + millegi pärast ka sealt poolt õlivaba..... Kus juures varuosakataloog ja kasutusjuhend sinna kuulikest ette ei ole näinud. Kuulike on ainult automaatsiduri ja varda vahel. Nüüd siis kuulikesed mõlemal pool sidurivarrast ja lisasin eraldi õli võlli sisse, et kohe mootori töölepannes see õli seal oleks.
Siduriketi pingsus uus vs vana
Siduriketi pingsus uus vs vana
Enne siduri paigaldamist kiikasin käigukasti sisemust ka, et kas on näha mingeid anomaaliaid nt kahvlite kulumise rante või kuumutamise jälgi: EI OLNUD. Seal kõik OK.

Kaan reinoziliga kokku tagasi ja motul 7100 10W60 sisse. Viimane siis täissünt ja peaks taluma ka korralikku kuuma.

Peab mainima, et suhteliselt kindel liikumise loom e. kuklas ei ole tunnet, et millal mingi asi üles võiks öelda... Ainuke asi, mis on pidanud kaasas olema on lapik kruvikas, et sidurit pingsust kohendada - muid võtmeid sõiduajal vaja läinud.
Tuleb mõte sõita, veendud 2T õli olemas olus, lööd masina 2-4 vajutusega käima, paned telefoni juhtmevaba laadijasse - netiraadio+waze ja ehk ka geoape tööle, kiivril lülitad midland BTX proS siise ja sõitu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Mõni saab sellise kilometraasi mitmesetme aastaga kellale. Sa oled heas mõttes tõsine sõidumees. Ja hea on lugeda põhjalikku teemat. Kindlasti on mõnele teisele Jawaehitajale tulevikus kasuks ja miks mitte ka niisama harivaks lugemiseks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No sõidetud on ja ilmad on seda soosinud korralikult. Varsti hakkab puhkus ka ;)
Aga natuke sõidukuludest ka, sest neid on vaja nüüd natuke alla poole tuua (nõel peale sissesõitu üks sälk alla, kütuseõli 1:30...1:40, hinnalt odavam õli kah vaja soetada)
Hetkel teen siis arvutuse nii, et kütuse hind 1,4€/L
2T õli 8€ liiter (Motul 510 ja Scooter excpert)
Läbisõit 4855km
Küttekulu keskmine 4 L/100km

Kütust kokku 195L e. 273€
Õli 7L e. 56€
ehk puhtalt sõidukulule on läinud 329€ ->0,068€/km-> 6,78€/100km

2x odavama õli kasutamine vähendaks 100km läbimisel 50senti kulu, vähem õli kütuses ka natuke, nõks ökomaks ehk ka. Kuid arvan, et max 0,80€ 100km on ikka päris piiripeal kokkuhoid ehk praeguse km peal ~48€ max. Mis see võib kaasa tuua:
Kokku jooksmise... mille jälgede likvideerimine ulatub ~200€ juurde, võib piisata hoonimisest ja uutest rõngastest e. ~12..18€
Seega väike ruum liikumise € vähendamiseks on olemas, kuid ei midagi väga marginaalselt e. reisiajal (1500km) saaks ühe toidukorra selle eest ise söönuks ehk.

Kõige optimaalsem on ikkagi sõidu enda ökonoomsus (püüd 3,6L/100km kanti ja hinnalt odavam õli suhtega 1:35 juures)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kuidas keti jooks on? Palju seibe korvi ja laagri vahel?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Laager-> originaal paks alusseib -> ühe 0,5mm reguleerimisseibi panin lisaks. Sellega sain joonduse suhteliselt paika.

Eelmisel sättisin ka paika, kuid korv laperdas seal puksi otsas, seega sellest tekkis hammaste ebaühtlane söövitamine külgedelt.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Õli saad siit, https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 4029-motul

Ise ostsin sealt paar neljaliitrist kankut, liitri hind tuli 4euri ja veidi peale.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd on masinat veel proovitud ka külgaga ning 16 esihammakaga.
No ma ei tea... mootor lõugab rohkem, minek natuke parem... 87 km/h saab korviga olenemata tuule suunast sõita.
Nüüd kui abikaasa masinal... peaks tagaamordid kangemaks tegema. Ei vihja millelegi... me kahekesti koos kergemad, kui mõni üksi.. aga jaff näitab ka väiksemagi kaalu seal taga osas.
Kaasa külkas, siis lennutas esiratta alt kivikesi talle kiivrile. Seega külkale vaja ka mingihetk tähelepanu pöörata. St värv, velg, klaas, kate.

Odonäit 11382km

Kuid eile õhtul võtsin kaua edasi lükatud asja käsile. Vahetasin taga hammaka ja keti uute vastu. Esihammaka vahetan Ermo juures ehk esmaspäeval.
Tagahammakas 46 hambaga oli kolakastis olemas. Laager skf. Kett D.I.D 428 118 lüli. Kui nüüd ette 18 hambaga ketas panna, siis peaks ühe lüli ja täiendava luku juurde panema. Lihtsalt tagaratas on suhteliselt ees juba 17 hammakaga.
Süsteemi tagasi pannes tegin ka kiire värviuuenduse ketikaitsmele ha hammaka plaadile. Jäi enam vähem.
PSX_20210727_070329.jpg
Automaatsidurit puhastades ja määrides avastasin, et üks stopperseib on jehhat teinud... ja tihvt välja tulnud, mis fikseerib siduri jõuõlga. Egas midagi ühelt rondilt sidurilt stopperseib ja tihvt omakohale tagasi.
PSX_20210727_070352.jpg
Enne reisi vaja ka tagumine rehv vahetada. On teine suht kantis ning mustri jääk 2,6mm. Alpides natuke jama sellega seal aerutada. Jääb teisele jaffile e 559le varuks.

Lisaks pole veel Rakverest leidnud 9...11mm roostevaba toru, et kohvriraamid/taga pakikas väänata.
Olemasolevad pakikad on liiga kobakad - ulatuvad liiga tahapoole välja või on laiad.

Tunnen puudust ka suunakate indikaatortulest. Päris tihti jääb mingi suund sisse..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas hüdroskandist oled uurinud rõhutorusid?
Esimene hammakas tundub väga kulunud.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Hydroscandis on 10mm rv toruke 1m=20€...

Kuid hommik on olnud suurepärane. Väike sõit jawaga poodi viina... mkm piima järgi ning nautida hommikukohvi.
20210727_094255.jpg


Ootan tsehhist pakkikest 1kuu juba, et saada uued leegikad ja summuti, spidomeetri ja siduritrossi...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Metall24.ee on 1mm seinaga roostevaba toru olemas. 12mm on juba 1,5mm seinaga. Mis puudutab aga kivikeste loopimist siis on lahendus lihtne - vanematüübi esitiib ja asi vask. Kitsas tiib taob nagu külvik kive igalepoole.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ermo kohendab ühe pakika sobivaks ja kasutan seda...

Kuid km näit 11523

Sai uus tagarehv pandud..eelmine oli siis pea 5000km kulunud 7mm 1.8mm peale.
PSX_20210803_233252.jpg
PSX_20210803_233458.jpg
Lohviks jätsin paksu vene oma. See oli korras ning ei näinud põhjust õhukese hiinaka asti vahetada.

Kuna uus kett ja tahahammakassai mõni aeg tagasi pandud siis nüüd la esimene uus. Nagu ikka kohe need uued varuosad ei hakka. Oli vaja keskmisi nuute natuke lihvida, et võllile hakkaksid.
PSX_20210803_233553.jpg
Kett ka motuli ketimäärdega määritud, ning järgmine määrimine ehk peale reisi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Rattaga reisil käidud, ning suuresti võib rahule jääda.
näidik 13755 ja enda logiks suuremad tegemised, et ei peaks kuskil teemas kaevama.
Arvele võtmisest (24.märts 2021 ja 5889km kellal) on raam, veljed, esirehv, trossid, küünlad, jm kooslus 7866km sõitnud.
Käigukastis hammakate ja kahvlite vahetus (6517) e. 7238km sõitnud.
Silindri komplekt (9853) e. 3902km töös olnud
Käigukastis uus sidurikett ja korras korv + VV hammakas + motul 7100 õli (10744) e. 3011km
Tagumine veohammakas ja veoketi vahetus (11382) e. 2373 km sõitnud
Tagarehvi vahetus, esimene veohammakas (11523) e. 2232km sõitnud.


Reisi teemas kribatud tähelepanekud:
1. Qmount juhtmevaba laadimine sai küll korda, kuid vaja lenksule see ka tugevamini kinnitada, et ei vibreeriks ka kruusateel

2. Mootorratta enda AGM aku kuumutasin Eestis üle (vihmaülikond oli akukarbis) ehk hakkas lekkima. Auga on üldse nii, et eks panen selle teistsuguse ja istme alla (teen eraldi parema küljekarbi ja porika vahele koha). Sellises mõõdus peaks sinna ilusti matuma, ning ajab oma asja ära küll: PANASONIC UP-RW1220P1 PLIIAKU 12V 4AH

3. Tuledelülitis toitevoolu juhtme kiud läks vastu lenksu e. mõned kaitsmed kõrvetas läbi. Sai küll natuke isoleeriga eradatud juhtmed ja lenks, kuid pean korralikuma lüliti sinna hankima...

4. Vasak amort ajas ülevalt õli välja, kui bussis oli lenksust kinni tõmmatud. Eks amordid lauale, torud üle käia ning uued simmerid. Praegu jäid ju vanad...

5. Käivitamine on problemaatiline, ehk kohati jookseb täis või ei saa kütet peale - ei saa alati aru, mis sellega on, ihgatahes igal seismisel sulgen kütusekraani. Lisaks teatud pööretel või siis kui siiber on 1/3 lahti ja koormust pole, hakkab karpa siiber resoneerima nagu oleks detonatsioon silkudes - seega karpa vaja uus vaadata.
6. Vahepeal oli vaja ka kontrollida, kus kohast õliloik alla tuli - õhupuhasti tühjendus avast ehk tagasi löödud küttesegu immitses puhastist välja. No korralikult tuli sealt õli.
Seega nende kahe 5.6. punkti osas pean ikkagi uue karpa hankima.

7. Lenksukate e. Lennuk esimene kinnituse aasad tulid hüplevatel Hungari teedel pesast välja ning esitule element tuli oma pesast lahti - ei tee midagi.. kuigi vist peaks lennuki alumise poole välja vahetama, sest esitule alumise poldi keere maas...

8. Siduritrossi kiud läksid automaatsiduri juures lahti - panin originaalse vana trossi tagasi, mille võtsin igaks juhuks kaasa.
Tellimisel on jawwamarkitist nii summutid, kui trossid - üle kahe kuu juba ootan...

sadulanahk hakkas ka alt murenema, sai mõned klambrid juurde hangitud, kuid eks pea ka ühe teise sadula korda tegema. Lisaks võiks mõelda svammi ja naha vahele ka mingi geelasjanduse panna, sest 200+ km järjest sõites tuli sadula maitse..

Pidurid vaja ka mingi hetk üle käia - klotsid vahetada ning rummud ehk pingist läbi lasta.
Ahjaa õige paak vaja värvida ja seest üle käia.

Millal ma need asjad ette võtan... krt seda teab... masin ju sõidab :roll:



Tekkis üks loll mõte ka seoses järgmise reisiga, kuid sellest ehk mõni teine aeg ja teises teemas 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mmmm ega pole peale reisi eriti midagi teinud...
Kinnitasin tugevamini qmount hoidja. No kuni 100km/h on suht ok. 100+ km/h hakkab tuul seda hoidjat korralikult raputama, ehk mida püstisemalt on telefon, seda tugevamini raputab. Kui keerata horisontaalsemaks, siis on jääb asi rahulikuks.

Käivitamise probleemidesse pole väga süvenenud, kuid paistab, et karpa jamab. Kui mootor on külm, siis tühikäik on problemaatiline - nagu ei saaks kätte. Kui juba 2min on sõidetud see probleem kaob. Ega originaalkarpal pole ka väga palju reguleerimise kohti. Ehk peaks ujukikambris kütuse taset ehk natuke tõstma. Panin uue plastikujuki, mille Tabivere Aivarilt soetasin...

Olen siin ilusate ilmadega Rakvere-Tallinn-Rakvere mõned korrad sõitnud. Siiani mööda sirget teed ja keskmiselt ikka 100...110km/h oleneb tuule suunast ja tugevusest. Põlvekad on küljes ning eks need ka natuke sakuta ratast nendel kiirustel. Muidu hoian ikka gaasi max 1/2 avatuna ja sellise kiirusega sõidan, mida ta selles sättes välja annab.

No reisil oli meil tuterdamine kuskil 70km/h ja siis kütusekulu 3,5...3,7l/100km.
Rakvere Tapa e. 70km otsad 90ga sõites 4...4,5 l/100km
Rakvere-tln-rkv mööda narva mnt 110 alas 100-110km/h sõites 5,1 kandis.
Võib öelda, et suht ok.

Eile andis ka jawamarkt teada, et panid dpdga leegikad ja summutid minu poole teele. Ka tracking code näitab, et midagi on pakimehele üle antud. Eks näis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kuidas mootori hääl on, kas kadus klõbin ära, peale kolbide vahetust?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Hääl on väga hea. Silkudes häirivaid helisid pole.
Eile õhtul võtsin korraks karpa maha, vahetasin ujuki vana vastu tagasi. Vanal oli ujuki paun kuskil 2mm kõrgemal. Eks pea ka uuel siis seda pauna tõstma. Lisaks avastasin, et alumine kork polnud väga tuugalt kinni... ehk sealt alt siis natuke immitses.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Teisipäeval saabus siis lõpuks jawamarkti pakk.
PSX_20210916_214822.jpg
Täna tegin paki lahti ja panin jawale külge.
PSX_20210916_215036.jpg
PSX_20210916_215124.jpg
Välimus ja sobivus väga hea. Jawa tööle pannes... see hääl pole see, mis originaalil - nagu ei summutakski midagi, plätsub hullult.
No mis seal ikka, kontrolliks sõel välja ja võrdlesin originaaliga... seinte kohad ja pikkused erinevad..
PSX_20210916_215409.jpg
PSX_20210916_220002.jpg
Mõõtsin originaalsummutil seinte asukohad ja märkisin summutile, loomulikult originaalil kõik asjad kohakuti. Tegin sama ka uue summutiga. Uued asjad nihkes no oma 2..4cm. Teisisõnu kui uuele sõelale välimisele otsale 5cm toru juurde panna, siis sõela ja summuti seinte kohad klapiksid.
Praegu lükkasin sõela nii palju kui sain summuti sissepole, fikseerisin otsakausiga. Helu läks natuke tumedamaks, kuid hea ei saanud.
Ma veel ei tea kui hästi või halvasti see sõidule mõjub e. Kas summuti vastusurve koonus teeb oma tööd või mitte.
PSX_20210916_220520.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 286
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Mis tootja summutid või mis hind oli?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 16. Sep 2021 23:54 Mis tootja summutid või mis hind oli?
http://jawamarkt.cz/en/exh-silencer-350 ... od-quality
Exh. silencer 350/250 cigar - TURKISH - very good quality, chromed in Czech !!!! 134.50 EUR/3 390.00 CZK

Kroomi kohta polegi midagi halba öelda... aga kahjuks jah muu osa jätab soovida... Kus juures olen kuulnud hoiatusi, et nendel türgi omadel ei pruugi seinad ja toru kohad klappida... seda just Tabivere Aivari käest.
Kuid kui nendele sisemistele julkaritele lisa 5cm otsa panna saab summuti seinad ja sisemise toru kohad klappima. :lol:
Ehk muutub ka hääl plätsumisest korralikuks popsumiseks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas võiksid kasutada vanu torusid?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eip. Vanadel torudel on need seinakohad veel rohkem väljalaske pool ning originaalsisu jääks täitsa jänni. Eks õhtul teen joonise, et paremini arusaada, mis seis on.
Hetkel siis uued sisud lükatud ~3-4cm summuti sissepoole ja hääl läks vähem plätsivamaks, kuid vaja veel rohkem sissepoole paigutada. Seega ei pääse summuti otsa lisatoru paikamisest - siin veel ka see, et tal vaja kuidagi fikseerida ka.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Ma tellin omale Läti Jawapoest Taiwanis tehtud summutid. Vaatame mis häält need teevad.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Võid proovida ka metallist pesukäsna toppimist torusse.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tegin kiire kritselduse vildikatega... et hiljem arvutis üle joonestada, kuid ei viitsi.
Ülemine summuti on originaal, alumine türgi.
20210918_114310.jpg
Sõeladest oranz originaal, sinine türgi.
Seega kui sõelu hakkate ostma las müüja annab seinte kohtade mõõdud enne kui posti paneb.

Hea on see, et summuti tööpiirkond e. Tagasilöögi koonus on enamvähem sama e. Mootori tööle suurt muutust ei tulnud.

Kõige olulisem sein summuti sees hääle osas on 179mm peal uuel summutil. Sõelal on selleks kandiliste avade ja koonuse avade vahel. See sein suunab gaasid uuesti sõela sisse läbi kandiliste avade ja sõela seest väljuvad tagasi põrgates koonustest läbi teisele poole seina ning liijudes siis sõela ja summuti kere vahel välja poole läbivad viimase summuti kere küljes oleva aukudega seina ning suunduvad sõela lõpu aukudest sõela sisse ning väljuvad summutist.
Kui see sein ei pea, siis tulevad suurel hool väljalaskegaasit sõela väljast poolt lõpuni ning lähevad läbi lõpu avade summutist plätsudes välja.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 713
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Mul ühel Jawa 360 olid küljes 634 summutid.
Nende hääl oli meeldivalt madalam ja justkui bassi oli rohkem, kui võimalik siis soovitan proovida.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ilus ilm oli...
20210915_Jawa_01.jpg
20210915_Jawa_02.jpg
20210915_Jawa_03.jpg
20210915_Jawa_04.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by vaalo »

Millal kuldsed triibud tulevad :D ?
Aga muidu ilus...
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kuldsed triibud tulevad siis, kui leian kellegi pika pintsliga, kes võiks triipe tõmmata. Või mingi hetk hiljem, kui ise selle triibutamise ette võtan.
Triibutamisega on nii, et enne vaja ka õige paak korda teha - seest möksiga katta ning väljast värvida.
Seega tõenäoliselt talvel või kevadel.
Suuresti mind ennast triipude puudumine veel ei häiri, kuigi annaksid need mõnusalt vürtsi juurde.

Masinast veel nii palju, et olen teinud n.ö. kaksik elektrisüsteemi: on olemas aku versioon + kondeka versioon.
Põhjus selles, et suvel suutsin aku natuke kotti lasta e. kuumaga laadisin punni - aku karbis hoidsin vihmapükse ning see ei lasknud akut jahutada. Enam seda viga ei tee. Jah, eks lihtsam ole uus korras aku sinna panna, kuid tulevikus soovin ikkagi ühe kitsama aku panna parema poole karbi ning porika vahele peitu, et akukarp jääks tühjaks just nt vihmariiete või siis õlitopsi jaoks.
Kondekas on praegu pumba kohal. Süütelukk on tehtud nii, et võtme totieklemm on eraldatud peavoolu klemmist ning läbi võtme läheb ainult vape anduri impulss vool. Vape shutdown relee e. süüteimpulsi massi suunamine on pandud praegu toitelüliti alla esimesse astmesse. Samma kohta on ühendatud ka indikaatortuled (akulaadimise + käiguandur). Iseenesest seda shtudown releed vaja pole, kuid kui aku on ühendatud, siis on hea seda klõpsu kuulda.
Juhtmetest nii palju, et akult tulev juhtme tõstan ümber kondekale ja nii ongi.
Vahe on ainult selles, et tühikäigul aku pealt on tuled veel ilusti erksad, kuid kondekaga langeb pinge ikkagi 6-7V peale. Kondekas ainult silub voolu, aku ka kompenseerib. Samas ka tühiaku kompenseerib voolu... seega aku on mõistlikum valik, kuid kondekas on jällegi hooldusvaba ja sobib väga harva kasutavale rattale, kus pole vaja muretseda aku korrasoleku pärast nt külmadel ilmadel.

Viskasin ka silindritele külge korraks kompressiooni mõõtmise kella, ning jäin näitudega rahule e. võrdsed olid ning näitudeks 8.
PSX_20210924_083604.jpg
Silku komplekt on ~5100km sõitnud.
Võtsin silku pead ka korraks maha, et kiigata, mis seal sees toimub. No enam vähem. Need kunagised anomaaliad silku alguse kokku jooksmise jälgedega on ka praegu ilusti seal olemas - kuigi natuke hoonisin enne peale panekut + uued rõngad ja kolvid. Kuid ikkagi samas kohas e. väljalaske akende kohal on n.ö. sellised kokkujooksmise jäljed. Kuigi ise pole seda märganud.


Sissesõit sai tehtud tõesti piinliku täpsusega nii nagu kirjatükid ette on näinud e. kiirused, kilomentraaž koos õige õlikogusega.
Puurimine oli ju ka +0,06 (+1500km kulumine ja minu poolne täiendav hoonimine), rõngaste lukupilud 0,4... jne.
Ehk siis selline tunne, nagu see väike seinake kahe väljalaske akna vahel on kuumenedes sissepoole (silindri sissepoole) paindunud...
PSX_20210924_083523.jpg
Muidu jah on kolvid ilusad kuiva pruuni kattega, silkupeade põlemiskambrid ka väga OK välimusega.
PSX_20210924_083632.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Paistab, et läbisõidu lugeja on kuskil saba andnud, sest numbrid ei muutu kohe kuidagi. Olen sõitnud Rakvere-Tapa-Rakvere-Kunda-Rakvere-Tallinn-linnas ka-TAllinn-Rakvere ja ikkagi see 15027 ees... :? Samas kiirust näitab ilusti, no +10km/h julgelt juurde võrreldes GPS näiduga.

Igatahes vahetasin täna tallinnas e. 120km tagasi küünlad. Panin NGK B7HS-10.
PSX_20211008_001504.jpg
PSX_20211008_001552.jpg
Siis sõidetud Streetmotost-Kristiine. Sealt Rakverre mööda TLN-Narva mnt max kiirustel, mida märgid lubasid - no nõks rohkem isegi... ehk 112km/h oli GPS näit keskmiselt.
Uute küünalde väljanägemised oli pärast sõitu sellised
PSX_20211008_001612.jpg
Vasak on heledam... nagu liiga vaene segu, samas parem on suht OK.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eile võtsin siis spidoka korraks lauale ja lahti ka.
See, et ta ei lugenud oli tingitud spidomeetri trossist tuleva võlli ja km lugeja väljundi omavahelise kulumisega. St mingi suurem takistus oli pehmeid alumiiniumhammakaid närinud nii, et need ei haakunud enam piisavalt.
Egas midagi - riiulist üks rondima väljanägemisega spido ja sealt varuosadena korras võllid ning asendasin need.
S.h. kerisin need puudu olevad 360km ka. Üli lihtne ja kiire on neid km lisada ;) Ainuke jama on selles, et see värviga märgistatud lahtivõtmise kruvikesel pole enam värvipitser korras. :cry:
PSX_20211011_124320.jpg
Krt pean vist kevadel jawa.lv-st ostetud trossi vahetama, jõnksutab veidi. See võib ka põhjus olla, mis neid hammakaid on rohkem kulutanud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Linnud sätivad ennast juba lõuna poole ning kraadiklaas kuvab õrna 5 pluss kraadi.
Kasutasin seda ilusat ilma ja mõned kümned km päikseloojangul vuramiseks. 8 )
PSX_20211017_200916.jpg
Km näiduna vahepeal selline nr.
PSX_20211017_200628.jpg
Loomulikult mõned kümned km kruvisin juurde ja 15434 oli kellal, kui õhtul garaazhis hargile tõmbasin.
Seega vaja veel 455km vurada, et 10 000 km saaks jawale selle aastaseks saldoks, sest algnäit oli 5889. :twisted:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Sul on siis 3 aastaga 30 000
Mul läheb sellise nr saavutamiseks 10 aastat. Aga tegelikult kasutamiseks ongi. Viis pluss.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1220
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No selle rattaga ehk tulevikus nii kurjaks see asi ei lähe.

Natuke avardaks silmaringi, mida see 10000km endas tähendab (vahet pole mis, sõidukiga):
Kui võtta keskmiseks kiiruseks 50km/h, siis kulub 10 000km läbimiseks 200h pidevat sõitu.
Jaotatuna sõitmise peale nt 6h ühel päeval (~300km päevas), tuleks ~33 päeva sadulas istumist/sõitmist.
Jaotame 33 päeva veel nädalavahetusteks (no mõned reeded 400km ulatuses ka), tuleks 16 nädalavahetust...

Ehk teisisõnu igal nädalavahetuse päeval (r)L-P 6h e. 300km sõitu ja nii 4 kuud järjest, on võimalik 10 000km vurada....
Kui kiiremini saab 10000 täis, siis sõideti lihtsalt nädala sees ka või sõideti kauem, kui 6h või keskmine kiirus oli suurem...

Mina olen selle masinaga sõitnud ~6 kuud ja väikese tripi, kus sõititsime nädala sees ka, seega mõned nädalavahetused ja päevad on jawa sõiduvabad ka olnud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1484
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Ma usun, et see võib olla TOP 5 kilomeetreid (ja remonti🤣) saanud Jawa Eestis 2021.

Minul ei tulnud mitme ratta peale ka nii palju kokku, umbes 3-4t vast.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 115
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hundu615 »

Heas mõttes hull vend,ma sõitsin see aasta 220km (:
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 705
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

hundu615 wrote: 19. Oct 2021 22:44 Heas mõttes hull vend,ma sõitsin see aasta 220km (:
Ma sõitsin tagasihoidlik 5000 km
Post Reply