Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Saad jagada ka selle 26 grammi raskema kolvi pilti? Kes selle tootja on? Kindlasti oli tegu ka alt sileda kolviga?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Jah alt sile MH on tootja. Pildid nõks hiljem. Edit - mul algne pilt puudu, olin juba kiirelt ratsinud alt ja seest... 186,1grammiseks e 0,5g maha saanud.
Väga raskelt tuleb kaal alla...

Põhimõtteliselt selline: https://www.jawashop.com/piston-58-00-6 ... -6v_z2113/
Alt siis paks rant, sees tugevdusribisid pole, vaid lihtsalt paksem sein + sõrme avade ümbrus on ikka paks...
Originaalid, mis sees, tundusid kohe saledad
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kompott töötab kuidagi.
Vahetasin küünlad NGK R BR7HS asemele läksid ilma takistita NGK B7HS. Lugedes VAPE kasutusjuhendit, siis seal viidatakse, et ei tohiks kasutada takistiga küünlaid - nt NGK R tüüpi... Liigne takistus VAPE süsteemile.
Küünlad
Küünlad
Külmast peast on ikka tegu, et mootorit töös hoida, vasak silku ei taha kohe kuidagi järgi tulla - samas võib olla probleem hoopis paremaga, sest küttesegu võib vale olla. Soojast peast pudrutab parem silku rohkem, kui vasak. Ah, las hetkel olla, kuid eks kevadel pea ikkagi asja lahti võtma ja parema tihendisilikooniga kokku laduma. Reinozili oli otsas...
Masinal on selline sujuv ja rahulik-jõuline minek, korralikku kiirust ei ole linnavahel harrastada - rehvid kah pole veel head ning see 559 raam pole ju väga korras ka.
Ratas
Ratas
https://www.youtube.com/watch?v=M0JNEqgZdPs

Igatahes vape toimetamistega pole ma rahul, sest valgustusvool pole tühikäigul piisav... kahjuks täna süütepinget ei mõõtnud.
"pakun" ikkagi seda, et magnetite ja mähiste joondus pole õige. Püüan mingi hetk ka n.ö. flantsi teha, ning joondus korralikumaks saada.

Õnneks on süüteimpulsid head ja korrektsed.
https://youtu.be/JLwcleLR8zg
Vape impulss
Vape impulss
Üks suur ruuduvahe on 10ms ja ühel pöördel 2 impulsi. Tühikäik impulside järgi on 600rpm

tühikäigul langeb valgustusvool nii madalale, et 12V LED tagatuli lakkab töötamast...
Vahelduvvoolu kuju on selline.
https://youtu.be/1sq_aQ9wL7M
Vape AC
Vape AC
Hea on see, et silindri hääled on kõrvale talutavad.

Igatahes tööd veel on:
Vape joondumine
Kandev konstruktsioonid korda.
Külka külge ja registreerima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Registreerimisel soovisin mina, et saaks ka ilma külkata sõita ning see pandi kirja.
Nüüd võin ka soolona kolmekesi sõita 😁
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

fomoco wrote: 22. Dec 2020 23:08 Registreerimisel soovisin mina, et saaks ka ilma külkata sõita ning see pandi kirja.
Nüüd võin ka soolona kolmekesi sõita 😁
Tallinnas ja Sauel sellist valskust teha ei lubatud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2070
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

madeinussr wrote: 23. Dec 2020 00:00
fomoco wrote: 22. Dec 2020 23:08 Registreerimisel soovisin mina, et saaks ka ilma külkata sõita ning see pandi kirja.
Nüüd võin ka soolona kolmekesi sõita 😁
Tallinnas ja Sauel sellist valskust teha ei lubatud.
Ma pole kursis, kuidas praegu seadused on. Kuid varem oli seadus tehtud nii, et korviga masinaga võis soolona sõita. Ainult ülevaatusel pidi korv küljes olema. Kas see hüve on tänaseks muutunud?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Vaadake siis palun, mis on kirjas teie tehnilistes passides.

Mul külka rattal on kategooriaks: mootorratas külghaagisega või ilma.

Sooloratastel on: mootorratas.

Samamoodi on passis kirjas mul kõigil järelhaagise lubatud massid. Üherattalise järelhaagiseta võib vabalt sõita, ülevaatusel käib see aga koos tsikli ja külgkorviga. Kaherattaline järelkäru käib aga eraldi registreerida ja sellega teine teema.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Minu kõikides passides kirjas kas, L4e - külghaagisega või L3e - mootorratas, sinna lahtrisse rohkem ei mahugi. Käisin Tallinna ARKis ja edastasin oma soovi, et pandaks passi, et võib sõita ka ilma kõrgkorvita. Õeldi, sellist varianti pole ja kui see kirja kellegi on pandud siis seadusega see kooskõlas pole. Paber kannatab muidugi kõike. Samuti pole ühelgi rattal kirjas järelhaagise lubatud massi, see vist rohkem Jawa ja Urali meeste lõbu.

Asko otsi see seaduseparagrahv välja, kus on mõlema sõitmise õigus kirjas külgkorviga mootorrattal. Hea viidata hiljem kui kellelgi peaks küsimusi tekkima.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Vaata oma ratta andmeid paberivabast mnt lehelt. Mis seal kirjas on? Seal on rohkem ruumi, kui kolm tähemärki.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Asmin võib teema poolitada kui liiga spämm on.
Attachments
18A3008C-20DE-4E5D-AF62-AAA5329ECDF3.png
893B116E-981E-4E23-B026-0310C6F6EDF9.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Siin natuke pilte/ teksti, veidi pikema tuuri Jawast. Tõsi, soolo ja uuem mudel.

https://jawakolemsveta.cz/o-motocyklu-i ... ingo-story


Ühtlasi soovin kõigile siin foorumis häid jõule!
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mõõtmiste ning jõuluprae söömise vahel, tuulutage.
PSX_20201226_124812.jpg
PSX_20201226_124921.jpg
PSX_20201226_125029.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1425
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Sai ka jõululaupäeval Jawa üle vaatatud hmm-i pool. Hääl oli päris viisakas, mingi väike tirin on. Kahtlustan(nagu omanik isegi) siin sõrmi, hea oleks sõrmede remontkomplekt otstida ja hõõritsaga läbi lasta. Ma ei mõtle 16mm peale vaid 15,1mm esialgu. Izhilistele on selliseid sõrmi täitsa saada.
Tore on näha omaniku ehitamise indu, paar kuud ja masin käib ja ilma ülearu suuri kulutusi tegemata. Vape teema muidugi on nüüd imelik, ei saanud mina ka aru, miks rootor 4mm väljapoole jääb. Pidin oma identse rootori kaasa haarama aga nagu vahest ikka juhtub siis läks meelest.
Mõnusat teist jõulupüha.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Vaatan ja mõtlen, et tegelikult peaks ikka käru järgi olema. :D Palju väiksem tuuletakistus oleks. Kui rattal veel tagumine pakikas küljes ja käru peal ka raam, siis pakkimiseks ruumi palju. Käru enda maht on 100 liitrit.

Häid jätkuvaid pühasid!
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Käru mõte pole paha - kuid originaali ei jõua eraldi osta. Seda õnne sülle kukkumise tõenäosus on suht pisike.
Kunagi võiks proovida ehitada ühte järelkäru - raam ja katted alumiiniumist.

Kärule alternatiiv on hoida kaasa võetavate asjade maht ja kaal väike. Üleliigseid asju ei tasu kaasa vedada.
Kui sõita tsivilisatsiooni piirkonnas, siis telkimise ja toidutegemise asju pole mõtet kaasas vedada ning vopsti 30-50L mahtu kokku hoitud.

Kuid ratas on nüüd akusüsteemile üle viidud.
Väike jutulõng ka VAPE juhendist:
The charging system is only suitable for use with rechargable
12V (6V systems 6V) lead-acid batteries with liquide electrolyte
or sealed lead-acid batteries, AGM, Gel. It is not suitable for use
with nickel-cadmium, nickel-metal-hydride, lithium-ion or any
other types of recharchable or non rechargable batteries.
Pean hakkama otsima erilises mõõdus akut, et see parema küljekarbi ja porika vahele paigutada.
Laius 40-45mm kõrgus kuni 120, pikkus max 140mm
Ehk taolist saaks paigutada: https://www.akuproff.ee/Panasonic%20UP- ... 012V%204Ah

Äärmisel juhul (kahtlen...) ehk mahub ka selline: https://www.akuproff.ee/akud/upsi-akud/ ... -?limit=75
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Liitium akusid võib ise teha, endale sobiva mõõdu ja mahtuvusega.
Läpaka akust saab elemente ning oomipoest vajaliku elektroonika.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 27. Dec 2020 03:12 Liitium akusid võib ise teha, endale sobiva mõõdu ja mahtuvusega.
Läpaka akust saab elemente ning oomipoest vajaliku elektroonika.
Liitium akud ei sobi vapega...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

madeinussr wrote: 26. Dec 2020 14:43 Ma ei mõtle 16mm peale vaid 15,1mm esialgu. Izhilistele on selliseid sõrmi täitsa saada.
See on Jawa mõistes teine remont sõrmedele aga ma pole selliseid müügil näinud.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Jawa vape sai endale alumiiniumist 3,67mm paksuse flantsi alla ning nüüd on rootor ja mähised suht heas joonduses.
PSX_20210106_224620.jpg
Lisaks muutus käivitus paremaks/kergemaks. Mootoritöö nõks ühtlasemaks. Eks pean ka küünlapiibud vahetama.
Seega mootor iseenesest sõitmisteks valmis.
Järgmiseks vaja velorexi kinnitused. Tuuakse lähiajal jawa.ee poest, on küll 15€ kallim, kui jawa.lv aga saan vähemalt esimese paagialuse kinnituse randiga, mitte sirge. Randiga kinnituse saab tõsta kõrgemale ning osa ühtib raami tugevdusega, mitte ei jää ainult õhukese nelikant toru külge.
Siis saab velorexi ka külge kruvida ja proovida, kuidas siis sellega sõita on.
Jawa.lv-st siis tellimisel esihargi pinguti/sidur mis iganes selle nimi traavesite all, et lenks liiga kregelt ei liiguks, sportgaas koos trossiga, istmealuse pleki ääred, pidurivedru, VAPE tõmmits, küünlapiibud.
Paralleelselt annan õige raami detailid (raam, jalarauad, tagakiik, amordid, istmealune, sisemine prorikas) puhastusse ja krunti- Ülejäänud detailid ehk kunagi hiljem, samas kõik oleneb mis tegelane hinnaks ütleb.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

hmm wrote: 27. Dec 2020 10:59
fomoco wrote: 27. Dec 2020 03:12 Liitium akusid võib ise teha, endale sobiva mõõdu ja mahtuvusega.
Läpaka akust saab elemente ning oomipoest vajaliku elektroonika.
Liitium akud ei sobi vapega...
Ehk seletaksid paari sõnaga, miks ei sobi?

Kui palju voolu kaduma läks mähiste vale kaugusega?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

No sobib, kui neile teha eraldi laadimine - otse aku VAPE vooluvõrku haakida on jama, sest akud ei saa stabiilset voolu vaid väga kõikuvat.
Panin kondeka taha kogu selle kaadervärgi ning 6V tühikäigul-14,3 voldini üle 2500 rpmi kõigub vool, kui esituli põleb.
+1V tuli juurde, pigem vool on tugevam... Igatahes vasak silku hakkas nõks paremini tööle aga ikka on veel laisk.

Täna õhtune eesmärk oli velorex külge kruvida.
Tõin 30m läbi korraliku lume selle külka kuuri
Jülka toomine
Jülka toomine
Algas asi kinnituste paigaldamistega.
Istmealune sai suht ok - vaja veel distanspuks panna klambri vahele, et seda liiga kinni ei tõmbaks
Paagialune sai jawa.ee poest. Jällegi on vaja ise kompunnida distanstpuksid - need tehtud.
Paagialune jawa.ee 18+30€
Paagialune jawa.ee 18+30€
Põhjaalune kinnitus raamile külge - kes krt need kinnitused välja mõtles. ma olen küll suht pisikest kasvu ja kannatan ennast painutada ning kõhuli keerata jne kuid selle külge kruvimine on ikka pain-my-ass läbi urruaugu. Aga külge sain.
Võtsin romuhunnikust ka esimese munaka koos plaatidega. Need sam-kompunn-by-NARVA. Eelnevalt silmaga hinnates ju sobivad... jah sobivad 250 mootorile, aga 350 ei sobi. Põhjus ülilihtne - summuti paine on neil mootoritel erinev. 360 summuti kaar ulatub rohkem ettepoole ja see sam-kompunni plaadi avad ei sobi.
Munakas
Munakas
Seega jawa.lv peab abiks olema.

Paigaldasin praegu 3 kinnitusega ratta külge. natuke loksutades märkasin, et külga ratta süsteem on kuidagi kolksuv ja vedel.
Läbi on kõik puksid ja kiige laagrid - need on vaja kindlasti korda teha enne, kui registrisse hakan asja panema.

Huvitav on see, et velorexi paagialune kinnituse klamber katab raaminr ära - huvitav kas regamisel ettenäitamiseks pean selle klambri lahti kiskuma või piisab eelnevast pildist? Regamisel peab ju külka küljes olema kui komplekt koos arvele saada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kruvid küljest ära. Mina sain seda küll teha sest nad peavad raaminumbrit pildistama ja silti, kui see on.

Ja puksid käivad klambrite vahele, mitte poldi pea ja kinnituse vahele.

Külka kiiges on laagrid. Pukse pole mujal kui amortides.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mul puksid ka klambrite vahel. See, et võlli pea ja klambri vahel on puks... kuidagi pikk võll tuli klambriga kaasa ning oli vaja sobitada.
Siuke on ta hekel.
PSX_20210108_142504.jpg
Jaaa.lvst jälle pisike pakike tellitud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Jajah, külka tõmmitsa see polt, mis külka raami külge käib.

Näeb välja täitsa lõbus ja kõbus! Tõmmitsaid reguleerima, praegu tundub pildi järgi vähemalt, et ratas on korvi poole kaldu aga tsikli ülemine osa peab korvist eemale kaldu olema. Kui teistpidi on siis on esimest sõitu huvitav teha nagu ma omast mälestustest mäletan. Palu raamatu üldteooria ja nöörloodi ning mõõdulindiga sain hästi jooksma.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Kinnitasin selle munaka ajutiselt nii, et hoiab külkat ilusti vaiksel sõidul. Sai ka ringi kärutatud ja mõnele pubekale lõbusõitu tehtud.
Nendel piltidel oli külka esimene munakas lahti ja see painutas ratta külka poole.
Nüüd kõik kinnitused lahti võetud ja asendatud uute poltidega, et saaks kergemini kinni-lahti ja reguleeringut ka hõlpsam teostada. Kuigi on olemas ka velorexi juhend, mis nurgad jne..
Panen siia endale jälgimiseks, et leiaks kiirelt vajaliku külka regulli ja detailide info:
Velorexi_detailid-regull.jpg
Nüüd järgmiseks on vaja külka sild korda teha, sest liigendid ikka loksuvad korralikult. Samas ka uus juhtmestik.
Kõik poldid olen juba leotatud, kuid pean seda veel tegema. Kõik suht roostes e. Kindlasti vaja asendada.
Külkal ka porika kinnitused kannatada saanud. Tagumine kinnitus on raamilt lahti tulnud ja kuidagi kinni lapitud - lõikan millalgi lagti ja keevitan õigesse kohta tagasi, siis läheb porikas allapoole. Esimene kinnitus ka vaja uus teha ja ehk ka natuke klaasriidega lappida.

Tööd on.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Külgkorvi tagumine tuleklaas peaks olema punane.
Leiad siit:
https://www.osta.ee/moned-detailid-velo ... 20041.html
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mul oli see punane tagatuli eelnevalt koos vapega juba tellitud. Eile õhtul panin ka külge. Täna ühendasi tuled ka.
Taga oli 6v pirn... mis pidas 12v ilusti vastu. Lõpuks panin ühe ledi.
Tagant punane
Tagant punane
Pisike video ka
https://youtu.be/sqsytkROOew

Ees oli pirn läbi ja panin sinna phe mõnusa lameda led. See ob päris hea lahendus, kuba suunab kogu valgustuse ette ja jätab küljele kuma, mis ei häiri pimedas. Keegi siin mainis, et see valge tuluke pimedas sõitmisel häirib, silmanurgast kogu aeg vilksatab. Selle lediga seda pole.
Korvi esimene tuli
Korvi esimene tuli

Järgnevaks otsustasin velorex kiige inspekteerida. Miks.. vt seda:
https://youtu.be/Jw5Y3UDR21o

Vanade asjadega tuleks kohe alguses võtta seisukoht, et kõik on nässus, siis pole ebameeldivaid üllatusi. Üllatus on see kui midagi on korras.
Üllatusin, et asjad olis küljes aga korras polnud midagi.
1. Amordi puksid polnud lihtsalt kulunud (no ülemine oli kulunud), vaid alumist polnudki.
https://youtu.be/NTyMCPQAiMM

Seal oli kiigeküljes olev pesa on pooleks. Seega uus rõngas on vaja sinna keevitada.
2. Amordi varras oli sisemise kolvi küljest kahti ning amort pooldus ilusti. Kõik oli paksu liiva-muda korra all. Puhtaks tehes olid asjad enam vähem. Sisemised tihendid ok, võlli saab poleerides ka korda. Amodi ülemine ja alumine puks tuleb panna uued. Ülemise katte osas veel mõtlen... ideaalis võiks uue alumiiniumist kattetoru panna... kurb on see, et amordi simmeri mutter on kruvika ja haamriga lahtu-kinni tehtud, mitte võtit kasutatud. Saan aru, et see on 2/5" mõõdus mutter e mingi 20...21 võtmele. Standardis on ju 19 ja järgmine 22
Veloamort
Veloamort
3. Kiigevõlli lahti ei saanud... pöörles oma pesas ning teiselpool oli nii sees, et neist kahes sägust kinni ei olnud võimalik võtta. Eks hiljem teen kroonmutri katki. Ehk peaks sinna hoopis tehnilisest plastikpuksi e polüatsetaalist panema, mitte laagrid..

Ka porika tagumise toru kinnitus on katki murdunud ning mingi roostevaba plekiga paigatud... geeniused, oleks võinud ju korralikult oma kihale kinni keevitada. No porikas on rohkem kannatada saanud... vist välja sõidetud, sest esimene kinnitus ribadeks, mõlk väljast ja ratas on sissepoole porika katki teinud, mida on klaasplastiga parandatud.
Kiige sammas
Kiige sammas
No tööd jälle on. Võtan selle vist küljest, sest läheb rohkem aega.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Amordid on neil kõigil ribadeks tavaliselt jah. Kui amordi säär sirge on ja mitte hullult kraabitud siis on ju väga hea. Üldiselt on need kõverad ka veel. Mul on endal üldse praegu Jawa enda tagantamort küljes seal ning originaal riiulis, kuna selle puuduvad jupid sain hiljem. Nii on küll amortide pikkuse vahe 10mm. S.t ratta oma on lühem.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ratta amordil ju ülemine kinnitus teine. Kuidas lahendasid, ehk mingi pildimaterjal.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Valisin sellise amordi, millel üleval oli juba keere väljas, seda ava aitasin veidi juurde ja läks polt läbi nii nagu korvi omalgi. Korviamordile kaela käivat kaussi, mis seal vedru kinni hoiab, ei pannud sest pole vaja.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eile sai velorexi amort koos õõtsaga kokku laotud - võib olla kunagi panen ka taastamise pildid siia - ei viitsinud neid mudida foorumile sobivaks.

Igatahes uued SKF6203 C3 kinnised laagrid, hetkel veel originaalmääret sees ei vahetanud, kuid eks kui velo taastamiseks läheb peab sinna paksema määrde panema. Kogu kronsteini sisu ja õõtsa liikuvad osad puhastatud, roostetõrjega (HP antirust) immutatud ja sprai varviga (MOTIP autolack acryl värvikoodiga 41190) See sprayvärv on kõie lähemal jawa enda värviga aga ainult juhul, kui toode on haljas või originaal värviga kaetud. Muul juhul jääb oluliselt punakamaks.
Kiige puksi/laagrite pessa sai korralikult pandud crc super adhesive greasega (P 2 N-30, ISO-L-XCDEB 2), lisaks pandud tagasi ka vilt (puhastatud korralikult) ja ka nende kausside sisse seda crc määret pandud, et vett ja muud sodi eemale hoida.
kiige võll ka teine saadud ning keere taastatud.
Amort osandatud, juhtvõll lihvitud ja poleeritud, et igasugused jäljed oleks eemaldatud. Kolbi mutter fikseeritud keermeliimiga, et ahti ei tuleks. Amorti siis MOTOREX 10W amordi õli 50ml.
Kiige alumine puks ka uus ehitatud (mingi volga puks, millele sai kummist seenekese sisse pandud). Lisaks uued amordipuksid ka (ülemise tegin ise, sest see teist mõõtu, kui alumine)
Uued kronsteini mutrit/poldid ja kinni saigi.
Küsimus, kas kronstein peab olema väljapoole viltu, või raami suhtes 90 kraadi - vt ka ilusaid pilte. Seal oli eelnevalt mingi isetehtud korrigeeriv alumiinium riba vahel, mis ta ülemise osa nõks korvi poole suunas.

Täna oli ilma, et sai ka asjalikum kaamera kätte võetud ning loomulikult oli vaja obje ette midagi sellist, mida seal ees pole veel olnud.
20210117_Jawa360-velorex560_1.jpg
20210117_Jawa360-velorex560_2.jpg
20210117_Jawa360-velorex560_3.jpg
20210117_Jawa360-velorex560_5.jpg
20210117_Jawa360-velorex560_4.jpg
Lätist pole veel pakki saabunud... seega esimene kinnitus on veel kuidagi moodi. Igatahes natuke sõita saab ja lõbusõit lastele on asja eest -10 kraadiga 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Alumiinium riba on omalooming. Kronstein läheb poltidega raami külge ja midagi seal vahel peale kummilehe ei ole. Kui seda püstakut ratta poole kallutada siis seda enam peab ratta ja korvi vahelist kallet suuremaks kruttima. Ei mõista, miks see vajalik on. Küll aga juhtub see, et kui püstak korviraami suhtes vildakas on, siis satub ka ratas poritiivale lähemale, kui muidu. Kui lisada siia juurde kavrossi rehv ja kulunud kiigelaagrid-võll, siis saame läbinäritud poritiiva nagu see paljudel niiehknaa juhtunud on. Siis küll laagrite loksust ja valest rehvist.

Ehk, et mingid vahepalad on üleliigsed, eeldusel, et raami pole hullult propelleriks sõidetud :)

Kui mootorilapid õiged saad, siis vaata, et korvinina vähemasti maaga paralleelne on või tühjalt veidi üles. Muidu kui pidurdades vedrud vedelad on, siis sukeldub see nina liiga alla, niiviisi võib isegi ebasobival juhul pöörde ajal korvi nina maapinda kündma. :)
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Selle korvi porikas on ka seest katki - väljapool hõõrunud juhtmetunneli katki ja seespool on vist ratas andnud paugu (kas alt ära tulnud või veel midagi juhtunud) - parandatud klaasriidega seest-väljast. Lisaks ka esimese kinnitusega on midagi tõsist juhtunud - plekiga lapitud. Ahjaa tagumine kinnitus on ka lahti murdunud. Seega on korviga ikka väga korralik jama juhtunud.
See pärast arvan, et see kronsteini plaadi alus pole oma õiges asendis. Jah, alumiiniumriba on omalooming ning sellega on püütud kronsat vist sirgemaks ajada.
Vist mingi hetk peab korviraami korrastama ka. st korv pealt maha, kõik detailid lahti, vajadusel pidused asjad välja vahetama, uued poldid/mutrid ja vajalikud kinnitused korda teha. Külka eesmärk on olla sellises korras, et vähemalt registreerimine ja ÜV saaks tehtud.
Kuid peamiselt teen ikka põhisõiduki korda, siis külka.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Milline poritiiva tagumine kinnitus lahti murdunud on? See ümarrauast kronstein, mis on keevitatud külka raami külge? Kui see valesti tagasi on keevitatud siis istubki poritiib uurakil küljes ja käib lohinal vastu ratast. Selle tagajärg võib olla ka esimese kinnituse purunemine või siis on see lihtsalt sõitmisel lahti olnud ja siis puruks närinud.

Rehvi laius on 3.25, mis sinna käib ehk nn ussimustri rehv siis originaalis. Kavrossi oma on laiem oma olemuselt.

P.S vaatasin, et isetehtud esimeste kappide pärast on korvi nina maas, kuna munakapolt on liig madalal. Õigete lappidega see asi paraneb ise ära.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täna saabus Lätist kaua oodatud pakk. Tegime ühistellimuse:
Mina oma jaffile jubinaid (VAPE tõmmits, süütejuhtmed koos piipudega, Esikahvli julkar/amort või mis iganes mis stabiliseerib esikahvli liikumise, külka esimesed kronsteinid, gaasikäepide koos trossiga, pidurikonna vedru, tihend ketihammaka alla ning sadulaaluse kronsteinile need katteplekid.
Sõber likvideeris jawa 638 mootorist mingit jama ja talle siis kolvi komplekt ja muud kuluosad, mis mootori lahti olekuga vaja vahetada.
Kolvid...
[attachment=1]PSX_20210119_231509.jpg[/attachment]

Ühele tuttavale ka pannonia T5 VAPE süüde.
[attachment=2]PSX_20210119_231046.jpg[/attachment]

Osa juppe panin jawale juba külge:
1. küünlajuhtmed
2. gaasikäepide
3. rooliamordi

[attachment=0]PSX_20210119_231610.jpg[/attachment]
No mootori töö muutus palju paremaks, need kuidagi moodi komplekteeritud piibud ei olnud jätkusuutlik lahendus. Mootori sai ju tööle, kuid jäi vajakka. Nüüd asi palju ühtlasem ja rahulikum.
Gaasikäepide e. rulliga gaas - krt nüüd pole vaja mitu ringi gaasi keerata saab kohe lõppu keerata.

Mingi hetk krutin ka velorexi kinnitused külge ja vaatan korvi kinnitused veel kord üle.
See järel on kavas ikkagi kandvad konstruktsioonid puhastusse, krunti ja värvimisse anda - siis regamine ja ülejäänud vidinad.
Attachments
Pakk
Pakk
Valmet 638 0-remont kolvid lätist
Valmet 638 0-remont kolvid lätist
Gaasirutska
Gaasirutska
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Täna oli nõks kevade lõhna õues :lol: +2 kraadi, lumi sulas, õhk niiskem.

Seega nõks masina juures sättimsit.
Korvi kinnituse panin õigema. Nüüd tõusis korvi nina päris kõrgele. Korraks kiikasin korvi alla ka, sest korv kippus liikuma vasakule-paremale. Põhjus jällegi MadeInNarva - ehk korvi esimesed puksid on totaalselt läbi, ning puksindus edasi aidatud lintidest vahepala+puupulgad vahel, et korv kinnitusi ei lõhuks :? igatahes, kuidagi ju toimib...
Korvipuksid
Korvipuksid
Eks tuleb korralikud ja õiged esimesed puksid panna.
Masinast endast ka, töötab rahulikult, kõrval seistes erilisi kriipivaid helisid väga pole. Nüüd kui telefoniga videot tegin ja pärast kuulasin siis klibin, klabin päris häiriv aga no mis seal ikka.
Sai vapele ka väike kleeps peale pandud, et vajadusel lisavidinaga pöördeid mõõta. Märgid ka ÜSS jaoks.
Vape
Vape
Küünlad on suht OK ja liigub ka päris erksalt.
Küünlad
Küünlad
Väike videoülevaade ka:
360 22jan21
360 22jan21
https://www.youtube.com/watch?v=8EQO8GJaWEQ

Nõks aegluubis ka:
https://www.youtube.com/watch?v=CAGZzzZKBzg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2070
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

Ilusasti käib ja mootoriga oled tublisti vaeva näinud. Hakka või ise Jaffe piiluma :P
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Mina olen tähele pannud, et reaalselt kõrvaga kuulates ei kuule niipalju sirinaid-tirinaid-kolinaid.
Need tulevad välja kui mõne telefoniga filmid.
Nimelt summutist tulevad madalamad helid varjavad kolinaid ja ise ei kuule.
Telefon ei suuda bassi edasi anda ning alles jääbki see üleliigne.
Kas on võimalik nendest 100% lahti saada?
Kardan, et ei ole.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Jawa 353/354/559/360 tagatiib on Cž-i omast teise laiusega. Müüja ei tea, mida ta müüb. Tõsi, 50ndate keskpaigas oli ka 353/354 mudelil poritiival keskel selline ava nagu Cž-il, kuid neid rattaid sattus siia nii vähe, et pigem on tegu 450 ja kindlasti mitte de luxe versiooni omaga, vaid ümmarguse spidomeetriga versiooni oma.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Tuledes
PSX_20210124_095157.jpg
Võtsin velorexi ette. Osandasin, et puksid ja porika joidja korda teha.

Tagumiste puksidega võib rahule jääda. Esimesed vajavad vahetust.
PSX_20210124_094935.jpg
Korviporika hoidja vaja lahti võtta ja tagasi õigesse kohta keevitada.

Amordikronsteini alusplaadi lööme ka sirgeks.
PSX_20210124_095020.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Sai siin nüüd korviga nokitsetud ja mõne vidinaga veel nokitsetud.
akukarbil sai vahetatud luugi hing - jawa LV.st tellitud hing on raske juhus. Ilma modifitseerimata - lõikumata, painutamata jne. ei ole võimalik paigaldada. Väga palju oli vaja mudida aga külge me ta saime.

Istmealuse raamile panime need "katted" külge. tellisin jällegi jawa.lv-st uued asendused - pehmelt öeldes saastad... kuju vale, vajalikud painded puudu jne... samas polnud võimalik alust serva õige vahendiga painutada ka, sest materjali enam polnud. Ühe panin kohendatud vana ja teine läks siis see jawa.lv uus... ah las ta seal vanal 250-l vedeleb.
Kes asjalikke tahab, pigem ostke kogu istmealune raam koos nende katetega.

Korvil sai siis porika kinnitus paigatud. Tegime teist moodi, et mul kindlam oleks. Panime toed üles, sest tehase alushoidja oli põhimõtteliselt ära roostetanud. Raam mustale nr nii ehk naa ei pretendeeri, seega funktsionaalsus kõigepealt.
Mõõtmised
Mõõtmised
Keevitused
Keevitused
Möödaminnes lisasin kiigele veel liitium baasil määrer, et sellest puudu ei tuleks
Määrimine
Määrimine
Alumised esimesed puksid said täiendatud kummiribaga. Nüüd puksid ilusti tihked ja ei loksu midagi.
Tihendamine
Tihendamine
Inspekteerisin ka tagumisi. Kui alguses tundus, et on OK, siis natuke rohkem süvenetud asjasse - pekkis... aga veel kuidagi moodi kasutatavad - ehk hoiavad külkakorvi veel üleval, pikale sõidule koos reisijaga ei läheks.
Njah
Njah
Ratta kinnitus sai ka sirgendatud.

Porikale uus juhtmestik sisse koos igasugu tulede valmidusega: täiendavmass, gabariidid, päevasõidutuled, suunad + veel mingi juhe (ajasin korraks sassi kimbu koostamisega ning see oli planeeritud piduritulele, kuid ette ju pidurituld vaja pole....).
Peakaabel ratta ja külka vahel veel tegemata - panin käepäraste vahenditega seal olnud vana juhtme, et tuled säraksid. Uue kimbu koostan siis, kui õige 360 saab kah komplekteeritud.

Originaalis on ju külka korvituled ühe niidi pirniga. Samas saab sinna sisse mudida kahe niidiga pesa... tekkis mõte külkale ka pidurituli originaal tulekorpusesse kompunnida. Ette siis 21+5W analoog - 21W päevasõidu tuledele ja 5W lähitule gabariidiks...
Päevasõidutuled peavad ju asetsema sümmeetriliselt... külka viib sümmeetria nihkesse, kui ainult rattal päevasõidutuli on.

Külkale suunakate lisamine on problemaatiline... ei tahaks nagu auke puurida. Pean kuskilt kleepekaga suunad hankima.

Praegu kasutatava raamilt eemaldasin kõik 360-le minevad plekid, et need ette valmistada puhastamiseks ja värvimiseks. 250 raamile läksid siis tema enda plekikesed. Prooviks ka 250 karpa kate ja 360 mootor - no ei lähe kohe mitte... 250 mootori karter on sellest kohast kõrgem ja see kate näeb 360 peal naljaks välja.

Ilm oli päikseline ja ajasin masina õue, tegin mõned tiirud ja siis kaamera ette.
20210201_Jawa360-velorex560_1.jpg
20210201_Jawa360-velorex560_2.jpg
20210201_Jawa360-velorex560_3.jpg
20210201_Jawa360-velorex560_4.jpg
Kohati on hea teha pilte ka päris aparaadiga. Telefon on ikkagi fikseerimiseks ega sealt häid pilte ei tule ka... Aga tel on asendamatu kui on vaja kiirelt midagi fikseerida, nagu näiteks remondiblogina.

Täna õhtul katan puhastusse minevatel detailidel strateegilised kohad (raamil kiigeava, bensiinipaagi avad) ja ehk nädala lõpus saan krunditud detailid tagasi. Siis vaja värvijaga veel diil teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Väljas on jahe ja ega pole eriti midagi teha, kui juppe tellida ja raami puhastamist ning värvimise valmimist oodata.
Samas kui korv on küljes ning mootor töötab saab ju vahepeal hullata. Pops käima ja mõned tiirud jahedal talve ilmal annavad energia laksu.
Täna ilus päikseline talveilm -12 kraadi ja natuke ka tuult. Viskasin öösel maha tulnud lumekese teedelt ära ja masian kallale.
Krdi külm oli sõita, isegi need mõned sajad meetrid. Ehk siis enne video tegemist töötas masin kohapeal 2min, toores lahti ja siis ~450m sõitu lumisel teel ~3 käiguga.
Õhk on piisavalt jahe, et segu muutub nõks lahjemaks. Karpa pole külmale ilmale seadistatud, sellest ka tühikäigul natuke madalamad pöörded.
Tirin on ikka silkus/silkudes olemas, kepsupuksid jätsin ju tegemata (kohe mitte ei taha häid soovitusi kuulata... põikpäine nagu ma olen). Eks suve paiku vahetab ka need või paigaldan uued nõellaagritega kepsud.

https://youtu.be/BAkj_Zyd3Pw

Mõni aeg tagasi sai korvi tagatuli tehtud üheniidiga pesast kahe niidiga pesale ümber. Põhjus selles, et saaksin fääntsi piduri helenduse ka korvile suunata, ehk on siis märkajaid rohkem.
PSX_20210205_153532.jpg
Sarnase modimise teen ka korvi esitulele, et päevasel ajal põleb n.ö. päevasõidu rezhiimil tugevam e. 21W süsteem ja õhtul/öösel kui lähituled vaja sisselülitada siis 5W väljund. Loomulikult on mul hõõgniitide pirnide asemel LED P15d...

Kus kohast selliseid pisikesi neetmutreid saada M4 poldile.
PSX_20210205_153626.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1026
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nüüd jaffi detailid roostest ja värvist puhastatud. Krunditud valge epokrundiga ja suhteliselt paksult. Paksult kruntimine tädiab ka natuke pahteldamise ülesannet, kuid peab korralikku eeltööd hakkama tegema enne värvimist. Pahteldamisest ei pääse.
PSX_20210209_201635.jpg
Samas olen siin ikka hoiatanud, et eelda detailide nässus olekut ning üllatu, kui on korras.
Puhastamisel tuli värvi alt popsti auguke paaki. Seda siis pealt, alt asi korras.
PSX_20210209_201856.jpg
Nüüd vaja see ka korda lasta teha.
Võtsin asja suuremalt ette, kui olin planeerinud... aga mis teha. Raamidetaile rohkem ju väga ei näpi ka.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 215
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kontrolli paaki bensiinikraani ümbrusest, eesmise kinnituste keevise juurest ning süütepoolide kohalt, et mõrasid poleks.
Sõidan nagu suudan.
Post Reply