Suzuki GT250 1973
Suzuki GT250 1973
Tervitus
Paar kuud tagasi sai soetatud selline isend ühe siinse kasutaja käest. Ostes lubasin, et postitan ka siia nostalgia mõttes pilte ja teksti ehituse käigust, kuna kunagi ammu sai seda tehtud. Tööd on ta kallal palju ning mõningaid juppe puudu kuid ajapikku peaks sellest saama ratas, mida saab ehk uhkusega oma tulevases kodus garaazis eksponeerida. ARK andmetel on eestis vaid üks selline isend arvel. Hetkel dokumendid puuduvad kuid ARK'iga suheldes ei nähtud probleemi arvele saamisega. Ostsin ta teadmisega, et käigukastis on mingi ragin. Eelnevalt uurimustööd tehes sain aru, et juppe antud masinale liigub piisavalt ja mõistlike hindadega seega ei kartnud et jään hätta. Mootori kiskusin laiali eelmise aasta lõpus, et hakata uurima, mis võis ragina põhjus olla. Kuna ise pole rattaga sõitnud ning ragina kirjeldus põhines vaid eelneva omaniku sõnadel siis olin valmistunud mistahes üllatuseks. Probleem osutus lihtsaks - 4 käigu hammasrattad olid nii kulunud, et hammastest polnud midagi alles. samuti olid sügavad kulumisjäljed ka 5 ja 6 käigu ratastel. Olenemata sellest, et mootoris oli niipalju metallipuru, et täitis ühe 100ml topsi puhtalt teraspuruga oli kulumine siduril, laagritel ja muudel kohtadel minimaalne. Olenemata sellest vahetan kõik laagrid välja. Ebayst leidsin terve uue käigukasti 75 euroga. Varsti lisan juba kokkulapitud mootorist rohkem pilte. Vaja veel soetada uus kolvigrupp ning keevitusega taastada veohammasratta juures üks kinnituskõrv ja pragu sidurikaanes.
Kellad said uuenduskuuri uute polukarbonaat klaaside näol. Vanad pleksiklaasid olid pragunenud ning kolletunud. Esialgu ei hakanud ostma suzuki märki kellade keskel, vaid printisin selle. Kui kunagi raha rohkem, saab ka originaali osta. Printisin veel lisaks ülemineku rõngad pleksiklaasi ja originaal plasti vahele, et üleminekukoht ei oleks nii nähtav. Originaalis olid pleksiklaasid kuidagi väga võimatut moodi sisse kinnitatud, mis tegi nende kättesaamise parajaks peavaluks ilma, et originaal plastikut ei kahjustaks.
Üldpildiga olen rahul :)
Esipidur oli pikalt seismisega kinni jäänud. Ebayst leidsin paranduskomplekti 30 euroga. Kogu sisu sai uus. Värvipoolest tuleb taas värvida mustaga.
Järgmise korrani...
Paar kuud tagasi sai soetatud selline isend ühe siinse kasutaja käest. Ostes lubasin, et postitan ka siia nostalgia mõttes pilte ja teksti ehituse käigust, kuna kunagi ammu sai seda tehtud. Tööd on ta kallal palju ning mõningaid juppe puudu kuid ajapikku peaks sellest saama ratas, mida saab ehk uhkusega oma tulevases kodus garaazis eksponeerida. ARK andmetel on eestis vaid üks selline isend arvel. Hetkel dokumendid puuduvad kuid ARK'iga suheldes ei nähtud probleemi arvele saamisega. Ostsin ta teadmisega, et käigukastis on mingi ragin. Eelnevalt uurimustööd tehes sain aru, et juppe antud masinale liigub piisavalt ja mõistlike hindadega seega ei kartnud et jään hätta. Mootori kiskusin laiali eelmise aasta lõpus, et hakata uurima, mis võis ragina põhjus olla. Kuna ise pole rattaga sõitnud ning ragina kirjeldus põhines vaid eelneva omaniku sõnadel siis olin valmistunud mistahes üllatuseks. Probleem osutus lihtsaks - 4 käigu hammasrattad olid nii kulunud, et hammastest polnud midagi alles. samuti olid sügavad kulumisjäljed ka 5 ja 6 käigu ratastel. Olenemata sellest, et mootoris oli niipalju metallipuru, et täitis ühe 100ml topsi puhtalt teraspuruga oli kulumine siduril, laagritel ja muudel kohtadel minimaalne. Olenemata sellest vahetan kõik laagrid välja. Ebayst leidsin terve uue käigukasti 75 euroga. Varsti lisan juba kokkulapitud mootorist rohkem pilte. Vaja veel soetada uus kolvigrupp ning keevitusega taastada veohammasratta juures üks kinnituskõrv ja pragu sidurikaanes.
Kellad said uuenduskuuri uute polukarbonaat klaaside näol. Vanad pleksiklaasid olid pragunenud ning kolletunud. Esialgu ei hakanud ostma suzuki märki kellade keskel, vaid printisin selle. Kui kunagi raha rohkem, saab ka originaali osta. Printisin veel lisaks ülemineku rõngad pleksiklaasi ja originaal plasti vahele, et üleminekukoht ei oleks nii nähtav. Originaalis olid pleksiklaasid kuidagi väga võimatut moodi sisse kinnitatud, mis tegi nende kättesaamise parajaks peavaluks ilma, et originaal plastikut ei kahjustaks.
Üldpildiga olen rahul :)
Esipidur oli pikalt seismisega kinni jäänud. Ebayst leidsin paranduskomplekti 30 euroga. Kogu sisu sai uus. Värvipoolest tuleb taas värvida mustaga.
Järgmise korrani...
Last edited by lockeed on 20. Feb 2022 17:44, edited 1 time in total.
Re: Suzuki GT250 1973
Sai ka korraks selle isendit kiigatud/näpitud. Lahe pill ning ülimalt hea meel, et näeb vene vanaraua kõrval ka kapitalismi maailma vanu sõidukeid siin taastamisel.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Suzuki GT250 1973
Selle mootori eripäraks on 2-tasandiline õlitase - sidurikojas madalam kui käigukastikojas - et vähendada hüdrodünaamilisi hõõrdekadusid, ja väntvõlli kesklaagri õlitus käigukastiõliga. Mootorit pole mõtet kokku laduda ilma väntvõlli välimisi ja keskmisi simmereid vahetamata. Eks eelmine kast läks ka selle nahka, et ebatihedate simmerite tõttu põletas mootor käigukastiõli. Tolleaegsed Jaapani simmerid on täielik pahn.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1538
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Suzuki GT250 1973
Mul on hea meel näha, et see ratas on juba palju hoolt ja armastust saamas. Ma ise loobusin suure töömahu ja teiste projektide tõttu. Aga unistus on ühte kahetaktilist Jaapanlast siiski tulevikus omada.
Mina tõin ratta Ida-Virumaalt ja jõudsin puhastada karbussid ja süüte ning sain ratta käima. Vaadates praegust progressi, siis ma näen siin päris suurt pühendumust. Lõppkokkuvõttes ei ole see kindlasti odav projekt ja valmis ratas oleks olnud odavam osta aga eks see putitamise rõõm on kõige suurem mõnu.
Mina tõin ratta Ida-Virumaalt ja jõudsin puhastada karbussid ja süüte ning sain ratta käima. Vaadates praegust progressi, siis ma näen siin päris suurt pühendumust. Lõppkokkuvõttes ei ole see kindlasti odav projekt ja valmis ratas oleks olnud odavam osta aga eks see putitamise rõõm on kõige suurem mõnu.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Suzuki GT250 1973
Juba ammu ootasin kuna ksf madeinussr teeb sellest rattast teema, aga näen, et ratas on hoopis edasi liikunud. Vanad japsi rattad on lahedad, endalegi pakub huvi Suzuki TS seeria. Hea teema , loen huviga ning soovin teemaalgatajale edu tegemistes.
Re: Suzuki GT250 1973
Tolle ajastu kehvadest simmeritest ei olnud teadlik. Visuaalselt näevad nad üpris head välja kuid see seletab kindlasti, miks käigukast selline oli.
Uue info põhjal ei pane kindlasti vanade simmeritega kokku.
Vahepeal sai tegeletud õhukastiga. Vana värvi eemaldasin värvieemaldiga. Rooste eemaldasin happega ultrahelis (unustasin sellest staadiumist pilti teha). Uus kruntvärv ja värv peale ning taas silm puhkab.
Uue info põhjal ei pane kindlasti vanade simmeritega kokku.
Vahepeal sai tegeletud õhukastiga. Vana värvi eemaldasin värvieemaldiga. Rooste eemaldasin happega ultrahelis (unustasin sellest staadiumist pilti teha). Uus kruntvärv ja värv peale ning taas silm puhkab.
Last edited by lockeed on 18. Feb 2022 17:42, edited 1 time in total.
Re: Suzuki GT250 1973
Mis hapet ja suhtes kasutasid? Kas tegid tsükli ilma kütteta? Head töövõtted ja töökoda!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Suzuki GT250 1973
Kirjutasin eelnevas postituses valesti, et kasutasin hapet -tegelikkuses on tegu tugeva alusega. Aineks HDL202, ~40%lahus. Ultrahelis 70-80 kraadi aitab paremini reaktsioonil toimuda.
Re: Suzuki GT250 1973
Uued väntvõlli simmerid on käes. Kuna endal head hüdropressi pole käepärast siis ehk on kellegil hea kontakt, kes tegeleks väntvõllide taastamisega harjumaal?
Re: Suzuki GT250 1973
Väntvõllide osas võib I. Krestinoviga suhelda. Toimetab Saue juures.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Suzuki GT250 1973
Simmerid tunduvad olema Taiwani omad. Cruizinimage'ist tellitud?
Re: Suzuki GT250 1973
Mootoril vaja veel ühes kohas kinnituskõrva parandamiseks vaja keevitada, kuid enamasti on ta koos. Ram Air katted said ka katsetuseks külge ajutiste poltidega.
Väntvõlli simmerid suutsin siiski ise vahetada. Vanad olid nii kulunud, et valgus paistis läbi.
Kolvigrupp sai samuti uus.
Selle talve eesmärk oleks raam saada uue värvi alla ja mootor raamile. Vaatame, kas ka jõuab ..
Väntvõlli simmerid suutsin siiski ise vahetada. Vanad olid nii kulunud, et valgus paistis läbi.
Kolvigrupp sai samuti uus.
Selle talve eesmärk oleks raam saada uue värvi alla ja mootor raamile. Vaatame, kas ka jõuab ..

Re: Suzuki GT250 1973
Kuidas on selle ratta areng, kas mõõdab juba maanteel kilomeetreid?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Suzuki GT250 1973
Tere.
Tore, et huvi tuntakse. Kuna vahepeal oli kahjuks kolimisega, töökoolitustega ja lastega palju tegemist siis hetkel on jäänud pausi peale. Suvel kui olen uues kohas korralikult sisse end sättinud siis loodaks asja uuesti ette võtta ning jätkata.
Tore, et huvi tuntakse. Kuna vahepeal oli kahjuks kolimisega, töökoolitustega ja lastega palju tegemist siis hetkel on jäänud pausi peale. Suvel kui olen uues kohas korralikult sisse end sättinud siis loodaks asja uuesti ette võtta ning jätkata.

Re: Suzuki GT250 1973
Väike update.
Sain korra garaazi ning raam sai puhtaks kistud. Ehk jõuan lähiajal liivapritsi ning värvi saata.
Sain korra garaazi ning raam sai puhtaks kistud. Ehk jõuan lähiajal liivapritsi ning värvi saata.
Re: Suzuki GT250 1973
Saan pakkuda uusi originaal-kiigepukse (must tekstoliit) sellele tsiklile. T500-l samad puksid, sai kunagi üleliia varutud.