Suzuki GT250 1973

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Suzuki GT250 1973

Unread post by lockeed »

Tervitus

Paar kuud tagasi sai soetatud selline isend ühe siinse kasutaja käest. Ostes lubasin, et postitan ka siia nostalgia mõttes pilte ja teksti ehituse käigust, kuna kunagi ammu sai seda tehtud. Tööd on ta kallal palju ning mõningaid juppe puudu kuid ajapikku peaks sellest saama ratas, mida saab ehk uhkusega oma tulevases kodus garaazis eksponeerida. ARK andmetel on eestis vaid üks selline isend arvel. Hetkel dokumendid puuduvad kuid ARK'iga suheldes ei nähtud probleemi arvele saamisega.
IMG-0517.jpg
Ostsin ta teadmisega, et käigukastis on mingi ragin. Eelnevalt uurimustööd tehes sain aru, et juppe antud masinale liigub piisavalt ja mõistlike hindadega seega ei kartnud et jään hätta. Mootori kiskusin laiali eelmise aasta lõpus, et hakata uurima, mis võis ragina põhjus olla. Kuna ise pole rattaga sõitnud ning ragina kirjeldus põhines vaid eelneva omaniku sõnadel siis olin valmistunud mistahes üllatuseks. Probleem osutus lihtsaks - 4 käigu hammasrattad olid nii kulunud, et hammastest polnud midagi alles. samuti olid sügavad kulumisjäljed ka 5 ja 6 käigu ratastel. Olenemata sellest, et mootoris oli niipalju metallipuru, et täitis ühe 100ml topsi puhtalt teraspuruga oli kulumine siduril, laagritel ja muudel kohtadel minimaalne. Olenemata sellest vahetan kõik laagrid välja. Ebayst leidsin terve uue käigukasti 75 euroga. Varsti lisan juba kokkulapitud mootorist rohkem pilte. Vaja veel soetada uus kolvigrupp ning keevitusega taastada veohammasratta juures üks kinnituskõrv ja pragu sidurikaanes.
Mootor enne pesu
Mootor enne pesu
IMG-1484.jpg
Probleem leitud
Probleem leitud
metallipuru
metallipuru
mini-ultrahelipesuris
mini-ultrahelipesuris
IMG-1512.jpg
IMG-1554.jpg
IMG-1565.jpg
IMG-1717.jpg
IMG-1732.jpg
Kellad said uuenduskuuri uute polukarbonaat klaaside näol. Vanad pleksiklaasid olid pragunenud ning kolletunud. Esialgu ei hakanud ostma suzuki märki kellade keskel, vaid printisin selle. Kui kunagi raha rohkem, saab ka originaali osta. Printisin veel lisaks ülemineku rõngad pleksiklaasi ja originaal plasti vahele, et üleminekukoht ei oleks nii nähtav. Originaalis olid pleksiklaasid kuidagi väga võimatut moodi sisse kinnitatud, mis tegi nende kättesaamise parajaks peavaluks ilma, et originaal plastikut ei kahjustaks.
Üldpildiga olen rahul :)
enne
enne
IMG-1570.jpg
IMG-1653.jpg
IMG-1770.jpg
Esipidur oli pikalt seismisega kinni jäänud. Ebayst leidsin paranduskomplekti 30 euroga. Kogu sisu sai uus. Värvipoolest tuleb taas värvida mustaga.
IMG-0617.jpg
IMG-0635.jpg

Järgmise korrani...
Last edited by lockeed on 20. Feb 2022 17:44, edited 1 time in total.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by hmm »

Sai ka korraks selle isendit kiigatud/näpitud. Lahe pill ning ülimalt hea meel, et näeb vene vanaraua kõrval ka kapitalismi maailma vanu sõidukeid siin taastamisel.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2196
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by Nobody »

Lahe lugemine, hoia meid kursis ;)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by argo1974 »

Selle mootori eripäraks on 2-tasandiline õlitase - sidurikojas madalam kui käigukastikojas - et vähendada hüdrodünaamilisi hõõrdekadusid, ja väntvõlli kesklaagri õlitus käigukastiõliga. Mootorit pole mõtet kokku laduda ilma väntvõlli välimisi ja keskmisi simmereid vahetamata. Eks eelmine kast läks ka selle nahka, et ebatihedate simmerite tõttu põletas mootor käigukastiõli. Tolleaegsed Jaapani simmerid on täielik pahn.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1518
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by madeinussr »

Mul on hea meel näha, et see ratas on juba palju hoolt ja armastust saamas. Ma ise loobusin suure töömahu ja teiste projektide tõttu. Aga unistus on ühte kahetaktilist Jaapanlast siiski tulevikus omada.

Mina tõin ratta Ida-Virumaalt ja jõudsin puhastada karbussid ja süüte ning sain ratta käima. Vaadates praegust progressi, siis ma näen siin päris suurt pühendumust. Lõppkokkuvõttes ei ole see kindlasti odav projekt ja valmis ratas oleks olnud odavam osta aga eks see putitamise rõõm on kõige suurem mõnu.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
tom
Tavakasutaja
Posts: 117
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by tom »

Juba ammu ootasin kuna ksf madeinussr teeb sellest rattast teema, aga näen, et ratas on hoopis edasi liikunud. Vanad japsi rattad on lahedad, endalegi pakub huvi Suzuki TS seeria. Hea teema , loen huviga ning soovin teemaalgatajale edu tegemistes.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by lockeed »

Tolle ajastu kehvadest simmeritest ei olnud teadlik. Visuaalselt näevad nad üpris head välja kuid see seletab kindlasti, miks käigukast selline oli.
Uue info põhjal ei pane kindlasti vanade simmeritega kokku.

Vahepeal sai tegeletud õhukastiga. Vana värvi eemaldasin värvieemaldiga. Rooste eemaldasin happega ultrahelis (unustasin sellest staadiumist pilti teha). Uus kruntvärv ja värv peale ning taas silm puhkab.
IMG-1610.jpg
enne roosteemaldust
enne roosteemaldust
IMG-1622.jpg
IMG-1639.jpg
Last edited by lockeed on 18. Feb 2022 17:42, edited 1 time in total.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2196
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by Nobody »

Mis hapet ja suhtes kasutasid? Kas tegid tsükli ilma kütteta? Head töövõtted ja töökoda!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by lockeed »

Kirjutasin eelnevas postituses valesti, et kasutasin hapet -tegelikkuses on tegu tugeva alusega. Aineks HDL202, ~40%lahus. Ultrahelis 70-80 kraadi aitab paremini reaktsioonil toimuda.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by lockeed »

Uued väntvõlli simmerid on käes. Kuna endal head hüdropressi pole käepärast siis ehk on kellegil hea kontakt, kes tegeleks väntvõllide taastamisega harjumaal?
simmerid.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2196
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by Nobody »

Väntvõllide osas võib I. Krestinoviga suhelda. Toimetab Saue juures.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by argo1974 »

Simmerid tunduvad olema Taiwani omad. Cruizinimage'ist tellitud?
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by lockeed »

argo1974 wrote: 17. Mar 2022 12:04 Cruizinimage'ist tellitud?
Jah tellitud Cruizinimage'st.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Re: Suzuki GT250 1973

Unread post by lockeed »

Mootoril vaja veel ühes kohas kinnituskõrva parandamiseks vaja keevitada, kuid enamasti on ta koos. Ram Air katted said ka katsetuseks külge ajutiste poltidega.
Väntvõlli simmerid suutsin siiski ise vahetada. Vanad olid nii kulunud, et valgus paistis läbi.
Kolvigrupp sai samuti uus.

Selle talve eesmärk oleks raam saada uue värvi alla ja mootor raamile. Vaatame, kas ka jõuab .. : )
6DF3B9F6-F5A8-46A6-B03D-8E64A3CAB915.jpeg
72BEC3C5-810C-48EF-B86E-D1E22DEE129F.jpeg
Post Reply