IZ 49 - Vallo, lihtsalt logiks.

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1359
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

IZ 49 - Vallo, lihtsalt logiks.

Unread post by hmm »

Vallo järgmine reisiratas ja püüan ka siin selle ratta logi pidada, ehk Ermo kribab ka juurde just tehnilise poolepealt.
Hetkel ratas Ermo valdustes saamas oma sõiduhiilgust.

Vallo soetas ratta, sest just soetuse hetkel tundus asi OK olema arvestades hämaraid läbirääkimiste/tehingu tegemise konteksti :roll:
Kui masin jõudis päevavalgusele selgus, et suhteliselt räbal ja mitmest rattast kokku pandud ratastel veerev isend.

Ega pikka pidu polnud, tassis ratta Ermo juurde ning pärast pikki heietusi alustasime ratta ettevalmistamist reisiks - no jõuab ju, mis see 19p ikka ära pole :D
Ermo oli siin pikkadel talveõhtutel mediteerinud ja mõned varuosad juba ka hankinud, kuid masina füüsiliseks korrastamiseks ei jätkunud lihtsalt käsi ja minuteid.

Siinkohal tahan rõhutada seda, et korrastamsie eesmärk ei ole must nr, vaid tehniliselt korras sõiduk, millel kõik osad funktsioneerivad ning OK.
Seega raamidetailide värvimine on pigem selline, et katsime ta silmale sobiva tooniga :wink: Me ei taha ju ka kohe kõik viimse pulgani tehase sätetesse ratast viia, sest siis pole pärast midagi ratta juures nokitseda ning iga masina käivitus on hingele valus, sõitmisest rääkimata. :|

Eile e. 29.05.2022 tegime talgupäevad, et masin saaks osandatud. Peamine põhjus ikka välistada igasuguseis vigu, mida pealt vaadates ei märka.
No peale vaadates oli asi ikka päris nutune, sest raam oli kõver ja korralikult laptud ja ka ülejäänud jupid ei veenud nende korrasolekut.

Talgupäevaga alustasime ~10:30 paiku ja lõpetasime ~19 paiku.
20220529_111929.jpg
Kõigepealt osandasime ~55 minutiga detailid lahti. Kõige parem ülevaade väikesest videost. Timelaps iga 1sek videos = 1min reaalselt.
https://www.youtube.com/watch?v=5TlrOTA51-A
20220529_115120.jpg
+ veel mitukümend/sada minuteid osade puhastamisele ja täiendavale defekteerimistele. Vahetusraami üleliigsete avade täiskeevitamine.
20220529_175623.jpg
Mootoril silku maha.... üks alumine rõngas katki ja ermo teravad näpud tundsid kepsulõtku ~0,3mm aga kui juba, siis mootor lahti ja ka see korda.
20220529_170909.jpg
20220529_170919.jpg
vahetuse raamidetailide värvimine.
20220529_192446.jpg
Päeva lõppedes olid amordid puhastatud, korrastatud, kokku ei pandud veel.
Raamidetailid puhastatud/parandatud/vahetatud värvitud
Tagarattal kodarate niplid keerama saadud

Eks tööd ole veel piisavalt:
Mootor lahti, inspekteerida/vahetada kokkuladuda;
Raami detailid monteerida;
Amordid kokku laduda;
Tagaratas rihtida, esiratas koostada;
Elekter;
Nipet näpet veel mõni asi.

Kahtlen, et masin just selle aasta reisi jaoks piisavalt sõidukorda saab aga mingi reisi jaoks kindlasti 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2196
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ 49 - Vallo, lihtsalt logiks.

Unread post by Nobody »

Vägev, pundiga koos lähevad asjad kiiresti :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1518
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ 49 - Vallo, lihtsalt logiks.

Unread post by madeinussr »

Nobody wrote: 30. May 2022 22:51 Vägev, pundiga koos lähevad asjad kiiresti :)
Nii on, sest kõige tüütum tihtipeale ongi lahtivõetud asjade puhastamine, eriti kui neid on vaja enne seda kõvasti parandada.
Siin saigi igaüks omale kindla oskuse, mis edasises elus kasuks kindlasti tuleb. Vallo näiteks võttis lahti 3x IZ 49 tagumist amorti, millest mul omal 20 aasta tagusest ajast veel traumad on. Pets sai jällegi värvimise ja kodarate liikumapanemisega edukalt kätt harjutada. MIna ise sain oma TIG keevituse oskusi uue raami peal harjutada ja ei saa üldse kurta, et tulemused kehvad oleks olnud.

Kui rääkida tuleviku töödest, siis silinder puurimisse ja keps vahetusse. Varuosad olemas ja vaja lihtsalt asjad meistrite kätte viia.
Porilaudades ja pakiraamis tuleb ülearused avad kinni keevitada. Esiratta velg oli kõva paugu saanud seega kodarad on vaja lahti keerata (kuumutada, leotada ja palvetada) ning varuvelg värvida ja lahti võtta ning uuesti esirattaks see komplekt kombineerida.

Esimesed ja tagumised amordid olid üllatavalt heas seisukorras, esimesed on puhastatud ja lähevad lihtsalt uute pukside ja tihenditega kokku.

See millal nende töödeni jõuan on muidugi iseas, ehk ikka selle suve jooksu.

Lisaks veel niipalju, et Vallo ratta endine raam ja summutid said realiseeritud ning selle eest sai asemele ostetud NOS tagumine hammasratas ja tulevõru koos klaasiga.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1518
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ 49 - Vallo, lihtsalt logiks.

Unread post by madeinussr »

Kopeerin reisuteemast siia ka:
madeinussr wrote: 10. Oct 2022 09:44 //

Uudiseid ka, Vallo 49 mootori väntvõll on valmis ja silinder puuritud. Eile osandasin mootori ja täna lähevad osandatud jupid pessu. Plaan on panna Jupiteri käigukast, et saaks vähe pikemad käiguvahed ja uuem laagriga ning kaherealise ketiga sidurikorv. Lisaks on silinder varase 56 oma, alumiiniumist silinder tagab soojades oludes parema jahutuse. Vape süüde ja Mikuni karburaator on ka juba olemas.
Lisaks on rattale ostetud palj uuusi jubinaid, puudu on hetkel veel summutid, mingeid kõverikke on aga arvan, et ostan uued, eelarvet veel on.
Attachments
748608FD-640F-4554-9A6A-7016B867AF3F.jpeg
748608FD-640F-4554-9A6A-7016B867AF3F.jpeg (107.7 KiB) Viewed 848 times
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Post Reply