Masin pole minu oma, vaid sooviti mootorit korrastada/remontida.
Omaniku eesmärk on jätta ratas võimalikult originaalsesse seisu nii nagu ta selle sai. Tema soov oli lisaks õigetele jawadele omada ka jänestega jawat. See masin hakkab saama vähest kasutust ehk mõnel korral sõidetakse koos perega Eestis...
Seega keskendun mootori korrastamisele, kuid ka teen kogu masinale kontrolli, ning kui üüratut kulu korrastamist ei nõua - korrastan. Teisisõnu veermiku laagrite vahetus ja sõlmede korrastamine, nii et masin saaks ohutult sõitma.
Minu juurde jõudis ta 29.aug22 õhtul järelkärus, küllili keeratuna, mis oli ostetud algse omaniku tütrelt, kes sai selle pärandvarana (originaal dokumente ei leitud). Tütar oli maininud, et masinaga oli sõitnud tema isa/vanaisa ja ~80ndatel jäänud seisma ning hoiustati kuskil heinaküünis.
Üli positiivne on loo juures see, et ta oli katuse all, kaetud tolmuga, kuid kahjuks ei olnud kroomosad õli/mustusega kaetud... need siis pole eriti hästi säilinud. Masin ei ole saanud hooletu/tehnika kauge/noore/tuuningu jne tegemisi tunda ning on ~95% ulatuses komplektne. Need väiksed protsendid võtab maha kunagi toimunud tõsisest esiosa õnnetusest. Armid on sellised, et esimese mootori kinnituse juurest on raamitorule lisatud lapp, mootori kinnitused on katki, mootor ise on natuke tagapool ja ülemine raamitoru laines.
Masin on siis Kovrovets K175 ilma igasuguste tähtedeta. St ilma tähtedeta mudeli osas viimane .e 3 versioon. Eelmised kaks olid kolmekäigulised ja ümara paagiga. Mingi versioon võis olla ka kolmekäiguline ning samasuguse "Saksa" kiivri taolise paagiga. Samas on mootor juba A versiooni oma. Paralleelselt juba 60ndate osas lasti välja ka K175 A mudel, seal oli siis erinevuseks karburaator (K55-> K36), karburaatori katte plaat ja süütesüsteemiks oli G401+KM01, vist ka esitulekorpus muutus... ja esimene porikas liikus alla e. kinnitus amordi alumiste osade külge.
Paraku on mul ka kaks paaki, millel on paakide tagumine alumine osa natuke teise stansiga e. alumine äär ei olnud täitsa sirge vaid läks natuke tagant allapoole.
Amordi prillide raamile kinnituv laagrite toru alumise prilli pesas lahti loksunud.
Õnnetuse osas tahaks välistada esiosaga kuhugi vastu sõitmist, sest nii amordid, lenks on originaalid (või samade asjade vastu asendatud), lisaks ka porikas pole saanud suurt ratsi ning kogu ilme ühtib ülejäänud ratta värvisüsteemiga.
Minu teooria on lähtub samast kogemusest, mille ka ise sain, kui käisime Ermo, Roosakummik ja VX800 viewtopic.php?p=103820#p103820
Nimelt oli raam katki läinud eesmise toru mootori kinnituse seest ja hüppas kinnituste vahelt välja, kui toimus väiksel kiirusel hüpe ühelt teekattelt teisele... raam oli vedel kogu aeg.. Selle ratta juures võis olla tegu sama raami murruga + väänas raami ning mootori kinnitusi tugevamalt.,
Nüüd mis veel ratta juurde ei saanud suure tõenäosusega kuuluda, oli esitule korpus + spidomeeter - need on lihtsalt uuemad e lukukate tuli enam vähem samal ajal, kuid +1.. aasta pärast, spidomeeter on CP115 e. valge taustal punase osuti ning sisemise valgustusega - see spido tuli kasutusse ~1963+, lisaks korpuse sees on PVC kattega massijuhe, kuid peaks olema riidest kattega, nagu läheb tuledelülitisse.
Kui juba juhtmete juurde jõudsime, siis tuledelülitisse, süütepooli mass, tagatulele minvevad juhtmed on riidest kattega, ülejäänud juhtmestik on loovtöö.
Soovitasin praegusele omanikule esitule kopruse õigema vastu vahetada (üks silmapiiril), olemas olev maha müüa e. kulu suht 0.
Lisaks kõik muud tegemised võimalikult originaali lähedaseks - VAPET sinna hetkel ei soovitud (peamiselt hinna pärast

Must nr pole eesmärk, seda ka ilma raami ning kroomosade korrastamiseta ei saa ka.
Kui juba raami korrastada, siis tuleb nii ehk naa ka värvida - seega suurem ettevõtmine, mis väljub omaniku eesmärgist...kuid õigemate osadega komplekteerimine mõistliku summaga on OK.
Kõik nr masinal klapivad andmeplaadil olevatega, kahjuks andmeplaat ise on oma kirjad minetanud.
Õnneks vedeles vossi varuosade hulgas ka õige karpakate - väga hea meelega lisan sellele masinale.
Mootor:
K175 number: Б7809, neljakäiguline, K55Б, peadüüs 190, suure metallist sõelaga õhupuhasti, generaator G38 (1960), süütepool Б50 (peal 1959).
Minuni jõudes käimalöömise hoob käis 50% tühja, ehk ei pannud iga kord väntvõlli pöörlema, käiguvahetushoob ei fikseeru algasendisse. Säde puudus, küünlakeere välimine osa keermest maas. Õlivarda ots ei ulatunud õlini. Samal õhtul natuke niblimisn e. vahetasin süütesüsteemi G401 geneka ja KM01 süütepooli, uue küünla NGK B7HS vastu + juhtmeotstele korralikud otsad ja sain sädeme kätte. Ajastuse panin ka sinna 3mm enne ÜSSi.
Paagist 80ndate kütus välja ja 1L B98+motl510 suhtena 1:30-le. Lisasin käigukasti 0,3L Motul 5100 10W40 õli - nüüd vähemalt on karteri õlitase õlivardal nõks üle miinimumi.
Karpa maha, algosadeks (krt nii korras karpa, et hea vaadata kohe...) puhastasin ja kokku tagasi.
Karpa puhtus, küünlaavast ning sissevõtu kanalist kiigates ka silku/kolvi OK olek + õlivarda ning siduri hea väljanägemine andsid kindlust, et mootor ise on seest OK. Samas kui oleks ka mingi jama mootori töös juhtunud tuleb nii ehk naa see korda teha. Sellepäeva õhtul ma teda tööle ei pannud, sest kell lähenes 22:00-le ning naabrid poleks väga õnnelikud... siis pigem ajasin masina välja ja tegin täiendava pesu.
Järgmisel päeval:
10-15x käivitusvändaga võimeldes sain mootori tööle, peale mida käivitus edaspidi 1..3 löögi korral.
Mootori töötamisel mingeid häirivaid helisid ei täheldanud - seega hing jäi rahule ning ei tahaks väga seda siis poolitada - aga peab... sest käiguvahetust ei saa muud moodi ravida.
Rehvid täis ja tegin ka prooviringid.
Prooviringil selgus, et kogu veermik on aegunud ja üle 50km/h sõites ka nõks hirmus munakivi teel...
Istumisasend on väga ette suunatud - seega midagi on raamil paigast ära, sest ratas on liiga kõhu all - samas pole nurki üle mõõtnud.
31.08
Mootorit ei taha veel poolitada, sest järgmisel nädalal läheb MNT-sse registreerimisele ning hoian ratta võimalikult komplektsena.
Mootor on lahti käinud, sest poldipeadel on kruvika jäljed.
Võtsin käivitusvända probleemi lahendamiseks maha ka siduri poolse karteri kaane. Hea vaadata korras ja puhast karterit - õli seisukohtades paksu ollust minimaalselt.
Sidurikett nagu uus e. minu mõõtmiste järgi jäi paine alumisest karteri põhjast 3,9mm (4,3 on veel see piir, kui kett veel vastu karterikaane polte ei nühi, endal uue keti pannes on mõõduks vos 2 ja vos3 karteril ~4mm). Väntvõlli ja siduri ketihammakad nagu uued. Sidurikettad samuti, vaheplaadid vähe kulunud. Minu hinnangul on sidur töös olnud ~2000km, kui sedagi (jälginud enda mootorites olnud asjade kulumisi)
Siduri muhv OK. Mutrid samuti korras.
Põhjus, miks käimaloomise hoob tühja lööb on selles, et siduri korv ei olnud väntvõlli hammakaga joonduses, vaid oli ~1mm käigukasti pool. Lisaks käimalöömise hambad ise ka alugse pool natuke diagonaalis, tekitas olukorra, kus sektor riivas natuke vastu siduriketti ning haakus osaliselt põrkehammakaga ning surus põrkehammaka oma fikseerivatest pesadest sidurikorvil välja.
Panin sidurikorvile 1mm regseibi alla, kohendasin ka käimalöömise sektori asetust võllil ning asi kokku tagasi. Nüüd töötab käimalöömine probleemideta. 01.08 võtsin esiosa lahti, sest see ei töötanud sujuvalt.
Prillide laagrid märdega koos, kuid see oli ärakuivanud.
Prillide raamitoru oma alumisest pesast lahti
Amortide liugpinnad suhteliselt korras,
Rattalaagrid õhtal
Esipiduri pinnad nagu uued.
Täna saan ehk vajaminevad osad Veiko käest, et järgmine või ülejärgmine nädal ka käiguvahetuse korda saaks. Kui juba mootor lahti, siis kõik simmerid vahetusse, kas ka laagrid... no krt seda teab, eriti ei puutuks, kui need korras on.