K175 versioon 2, 1958a hmm

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

K175 versioon 2, 1958a hmm

Unread post by hmm »

Hilja... liiga hilja, et ravile minna 8 )

Olen selle 175ste maailmas natuke olnud ning kokku puutunud Voshod1, Voshod2, Voshod3 ja ka K175 versioon3 ga.
Mulle meeldivad 125sed, eriti minsk M103 ja Kovrovets K58...
Viimati sai hooldatud K175 ver3 1960 andis sellise positiivse tunde nendest masinatest.

Nägin osta.ee-s K175 versioon2 müügis ning pidasin seda hinda (~110€) minu jaoks suht OK-ks
Põhjus selles, et masinat väga palju pole liikvel olnud ning küljes olid suhteliselt rahuldavas korras mõned haruldased detailid

Natuke juttu: http://moto-kovrov.ru/bez-rubriki/k-175-variant-2/
Lisaks sama aasta ning enam vähem sama kooslusega musta nr masin: https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:3 ... UK_ID:2403
Masina tehasetähis on И 76xx, minu masinal on И 08xx ehk pea 7000 võrra varem toodetud.

Minu hinnangul on seda masinat väga hoolega renoveeritud, kuid mõned detailid, milles natuke kahtlen:
1. sidurikoja kaanel puudub K175 kiri - see kaan paistab K58 oma olema Edit-> K58 kaan ei hakka sinna...
2. silindripea uuem e. suurem - võibolla pandigi, kuid väiksel silindril oli ettenähtud väiksem silkupea... edit2, varajasel mootoril oli väike, nõks hilisematel uuem, millal üle mindi ja kas muutus ka hüls - selles osas vajan veel selgust. PS mul sarnasel kaanel dekompressiooniklapp samas pesas, kus temal küünal... seega küünla õige paigutus vajab selgitamist
3. Tuleümberlüliti kinnitus lenksu ümber on uuem.
4. bensiinikraani link vale pinnakattega, peab olema tsink aga on kroomitud
5. Lenksu käepidemed kaasaegsed koopiad
6. Porikad OK e. vanema tüüb i omad, kuid küljekarp juba uuem e. valtsitud triipudega.
7. Iste juba uuenduse läbi teinud - originaal jah aga see versioon siis nõks uuem.

Ehk siis tegu on 1958a alguse ~jan-vebr toodetud K-175 masinaga.
Raam on peaaegu sama, mis K58-l, kuid lisana on paigaldatud relee asukoht "sadula" püstitoru juures.
Elekter on alalisvoolu genekal, akuga.
Kolmekäiguline mootor - silku oli 125 edasiarendus, leegikate kinnitus nagu 125sel, kuid silkumaht suurem...
Mootori värv on olnud "kuldne", mitte hõbedane - vt pilte silkust

Minu hinnangul "haruldased" asjad, mis oli ostu raha (nõks üle 100€) väärt:
Enam vähem korras kroom kattega (või siis aluspinnaga) esiamordid koos simmerimutritega, tagaamordi katted, Taastatavad pöiad.
kolme soonega rummud ja õiged rummukatted
Karburaatori kate + karpa koos tooreklapiga
Originaal silinder, koos leegikate ja summutitega
terve juhtmestik
kõik trossid v.a. spidomeetritross.
korras gaasirutska osa, mis tavaliselt on katki.
Tagumine pidurikorpus... ok natuke katki aga komplektne, koos pidurihoovastikuga.
Terved porikad.
20230215_192055.jpg
20230215_192117.jpg
20230215_192125.jpg
20230215_192136.jpg
20230215_192149.jpg
20230215_192200.jpg

Pesinp puhtamaks ja oma varudest sain kohe lisada:
Pidurihoova
keskhark - seal vaja tagasi keevitada aluspulk, mille lõikasin ära, sest tahtsin K58 19" rattaga ühildada...
esitule elemendi koos võruga.
Näidispaak - no sellele ehk saan teise ümmarguse paagi.
Genekas G36M - no seda vaja kohendada...
Tagatulekatte
Ketilõdvikud
20230215_195725.jpg
20230215_202608.jpg
20230215_202756.jpg
20230215_210439.jpg
20230215_210847.jpg
20230215_210859.jpg
20230215_212650.jpg
20230215_212702.jpg
Vaja on:
iste
istmealused plekid
küljekarbid
KARTER koos käigukastiga ja kaantega
Silindripea - VÄIKEST...
Ühte tagumist jalatuge.
Süütepooli ja süütelukku.

Mis ma temaga peale hakkan - esialgu ei midagi... pigem on nagu minks m103 nurgas ja kui mingi asi silmapiirile satub, siis seotan...
Kui värvitavad detailid saan komplekteeritud, siis korraga puhastan ja värvin.
Kroomosadega ehk sama, kui kõik asjad olemas, siis korrastan...
Kui keegi rahaga pikali lööb, siis eks müün maha ka ;)
Attachments
20230215_210227.jpg
Last edited by hmm on 14. Nov 2023 14:03, edited 6 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Mediteerisin selle masina juures eile ning vähemalt kaks positiivset asja sai veel selgeks:
1. Tagakiigevõll tuli ilma suurema pingutuseta välja ning võll ise heas korras - määrdega kokku ja tagasi.
20230216_205247.jpg
20230216_210002.jpg
2. Osandasin karburaatori K55, detailid enam vähem korras, düüsi suurust ei suutnud tuvastada... panin kokku tagasi.

20230216_190429.jpg
20230216_190450.jpg
Mitte kõige paremad asjad:
1. Mootori tagumised kinnitused on puruks + deformeerunud, no eks peab keevitades need parandama.
2. Mul olemas olevad ketikaitse lõdvikud ei hakanud - pikkus OK, kuid ei lähe tagumise kerikaitsme peale. Oli ka üks IZ56 oma, see nagu hakkas... Arvan - ei tea täpselt, et selle ratta modifitseerimisel on koostööd tehtud IZhi tehase inseneridega ning kindlasti on kasutatud elektrisüsteemi IZ56 pealt, siis ehk sobivad ka iz56 ketilõdvikud... no mõõdame, kaalume
3. Puhastasin silindri seest roostet, sain pinna enam vähem OK, mõõdult 61,82 on keskmiselt ehk siis ei ole kulum väga hull 0 remont... Kuid märkasin hülsi seelikul pragu. Hülsi ülemine serv on teise kujuga - hilisemal K175 e. alates 3 versioonist on hülsi ülemine serv kahe soonega - 2versioonil üks kõrgendus. Aknad ja muud mõõdud samad, mis ver3. strateegilised mõõdud on samad kuni vos3 välja - muutunud on aknate ja ülevoolukanalite suurus/paigutus.
Seega saab hülsi vahetada ning vajadusel ka selle ülemise otsa trepingis ehk samaks voolida.
Ma hetkel ei tea kas ka silindri valu sees olev hülsikrae on sama...

20230216_210025.jpg
20230216_210041.jpg
20230216_210030.jpg

4. õiget süütelukku mul ka veel pole, mingisugune on aga see tahab saada lukukatet ning vabakäigu tule asemel on kaitse. Samas pole ka releed Iz56 oma. ma näigin kunagi endal seda releed aga nüüd on alles ainult 12V zapaka omad... Saadud genekal G36M on üks haripuudu ning kahjuks rootor on vist natuke kannatada saanud....

Hankimisel on ka puudu olevad plekid. Muide küljepanipaikade kaaned on teistsuguse stansiga, kui K175 versioon3
Masina värviks hakkab tulevikus olema beez. Neid roheka/sinakaid on piisavalt, punast olen ka näinud, kuid komplekteeritud beezi mitte.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Sain juurde plekke ning peaaegu terve mootori.

Mootorist nii palju, et see on Viimsis Veiko käes olnud mitu aastat ning olen seda kiiganud just siduri detaiki pärast. Heino mainis, et mootor sealm helistasin Veikole ning sai järgi käidud.
Mootor oli juppidena kastis ning puudu siduri poolne kaan, kolb, hoovastik, genekas , sidurikett (see oli seal tutikas... ning mille ma kunagi talle laua peale tõstsin, et ta selle kärgi kette telliks...)

Kuid silku on enam vähem, vajab puurimist.
Käigukasti detailid korras. 125 saab vahetada käiguvahetuse kronsteini ja keskmisi hammakaid. Kõik ülejäänud asjad teistsugused. Võllid pikemad, äärmised hammakad paksemad, mis kompenseerivad karteri laiuse.

Väntvõlli pressisin ka välja. Kepsul lõtk sees võllitel keermed natuke kahjustunud aga kasutatav.
Kõrvutasin voshod/k175 väntvõllidega... kepsukäik sama, võllide kuju ka, erinev on väntvõlli põsed. 3käigulisel on põsed suurema diameetriga voshodil 330mm kuid sellel 380mm. Põskede paksused samad ja väntvõlli ülejäänud mõõdud samad.

Karterikaaned on ainult sellele mootorile omased. Ei sobi k58 ega K175A.. voshodi kaaned kinnitused ja kuju erinevad... seega üks oluline detail e geneka poolne kaan puudu.

Karteri nr ja sidurikatte nr paistavad klappima... mulle paistsid sarnased nr olevat.
Attachments
20230224_172110.jpg
20230224_172120.jpg
20230224_172125.jpg
20230224_172132.jpg
20230224_172134.jpg
20230224_172228.jpg
20230224_172242.jpg
20230224_172256.jpg
20230224_172301.jpg
20230224_172330.jpg
20230224_172335.jpg
20230224_172339.jpg
20230224_173039.jpg
20230224_173113.jpg
20230224_173126.jpg
20230224_175927.jpg
20230224_180040.jpg
20230224_180359.jpg
20230224_180355.jpg
20230224_180412.jpg
20230224_180426.jpg
20230224_182109.jpg
20230224_182431.jpg
20230224_182436.jpg
20230224_182440.jpg
20230224_182446.jpg
20230224_182544.jpg
20230224_183434.jpg
20230224_184620.jpg
20230224_184626.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Komplekteerisin raami beežide plekkidega, sest see värv meeldib mulle rohkem ja ka paak on selline.
Istme asemele panon mingisuguse voshod2 istmevahu, et natuke kuju oleks.
20230224_221945.jpg
20230224_222059.jpg


Nüüd on vaja leida ka iste.

Kui keegi soovib seda projekti endale, tehke pakkumine... aga nii kaua jätkan selle kallal rahulikult...
20230224_222654.jpg
20230224_222648.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Leidsin riiulist umbes aasta tagasi rakvere värvikunnis koostada k58/k175 beeži värvi. Aluseks võtsime k175 beezhi pmmarguse paagi, mille praegu olen sellele rattale paigutanud.
Õnneks paagi all oli originaalvärv väga hästi säilinud saime suht täpse värvi järgi teha. Loomulikult tuleb aluspind korralikult puhastada ning kruntida... mmmm sisnisega.

Purki raputades oli segamiskuul kinni, toksisin purki vastu kõva pinda ja kuulike hakkas liikuma. Seejärel pihustasin värvi beežile porikale nin õrnalt ka sinakale tulehoidjale. Ühekordne kiht juba üllatasm, et suht täpne kuvand tuli purgist
20230307_213102.jpg
20230307_213114.jpg
20230307_213118.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Tagadilaadalt saadud mootori genekakaan ja sadul + osta.eest sain ka raamatu. Raamat on küll kolmekäigulise+akuga K175 oma, kuid piltidelt paak juba "kandilisem saksa kiiver koos jänestega"

Sadul on hiline 58a ja k175A oma... see kõige esimene on sisemiste vedrudega, mitte svamm aga hekel käib ka see.
20230514_183120.jpg
Seega komplekteerimine jätkub ja vaja oleks:
1. korpuse sisest lülitisüsteemi
2. IZ56 metallistkattega releeregulaatorit
3. kroomdetaile (istmealuse katete vahedetail, lenksuheeblid
4. õige seisuhark
5. sadularihma
6. ketikaitse kumme
7. tervet tagahammaka korpust.
8. küljekarpide nuppe
9. Väikest silku pead koos silkuga, millel üleval kitsam hülisosa - mitte nagu vossil, kus on silku pea tihendi osas rant.
10 Originaalseid rehve tahaks ka... st siledaid: 3,25х16 модель Л-75


Vahetuseks saan pakkuda plekkdetaile (rohekaid)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Vaikselt tuleb ka sellele masinale asju juurde.

Prii, ehk annad pildi süütelukust, mida sa kunagi kuvasid.
Image

Mul on küll sellise lukupesaga süütelukk (koos õige võtmega) olemas, kuid oma sisemiste klemmide paigutuste jne olemuselt klapiks pigem varajase ehk akusüütega M1M lukuga. Tal sisemine kaitse + kontrolllamp jääb tule taha korpuse poole ehk siis pigem selle oma:
m1m.jpg
Pilt internetist laenatud, mingi e-bay kuulutusest võetud...

Kõrval on olemas tutikas IZ56 tuli koos lukuga - seal n.ö. lapikum võti. Saaksin komplekteerida kahest ühe - tõsta ringi võtme süsteem, kuid kas sisu on sama, mis 56-l? ehk siis klemmide/ühenduste loogika?
miks ma IZ56 räägin on sellepärast, et esimeste K175 süütesüsteem kasutas varajast IZ56 süütesüsteemi ja osad peaksid olema 1:1-le.


Olen nõus seda M1M süütelukku vahetama K175 luku vastu, aga ei müü.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by Prii »

hmm wrote: 09. Nov 2023 16:16
Prii, ehk annad pildi süütelukust, mida sa kunagi kuvasid.

Kõrval on olemas tutikas IZ56 tuli koos lukuga - seal n.ö. lapikum võti. Saaksin komplekteerida kahest ühe - tõsta ringi võtme süsteem, kuid kas sisu on sama, mis 56-l? ehk siis klemmide/ühenduste loogika?
miks ma IZ56 räägin on sellepärast, et esimeste K175 süütesüsteem kasutas varajast IZ56 süütesüsteemi ja osad peaksid olema 1:1-le.
Ma olen 99% kindel, et lülitusskeemi vaates sobivad kõik lapiku võtmega süütelukud, alates jämedalt Izh 56-st kuni selliste kolmanda seeria Izhideni, millel süütelukk oli tule korpuses.
Ma kahjuks täpselt ei tea, kas luku osa annab vahetada lapiku võtme omast ümara võtme omaks. M72 kasutas ka sama võtmega süütelukku, kuid 4-taktilistel on lülitusskeem teine lukul, kuna vabakäigu tule koha asemel on sular.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by Nobody »

Hommik!

Vana Iz56 on sama ümmarguse võtmega süütelukk. Hiljem läks lapikuks, nagu Prii kirjutas. Küllap siis lülitusskeem ikka sama.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: K175-2 1958a hmm

Unread post by hmm »

Siis läheb mul seda vana ümarat lukku vaja - saan anda asemele tutika lapiku luku.
Luku pesasid saab vahetada. Samas on kahju nullida M1M süütelukku ja teha temast n-ö mitte eesmärgipärane asi. No jah tal on lambipesa ära murtud, kuid selle saab sinna tagasi punktida.
20231110_125956.jpg
20231110_130019.jpg
20231110_130037.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: K175 versioon 2, 1958a hmm

Unread post by Prii »

hmm wrote: 14. Nov 2023 12:03 Siis läheb mul seda vana ümarat lukku vaja - saan anda asemele tutika lapiku luku.
Ohohh!! Sellist varianti ei ole kunagi näinud, et nn pulgavõtme kere küljes on lapik võtme tera. Lülitusskeem pildil oleval lukul on sobilik.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K175 versioon 2, 1958a hmm

Unread post by Nobody »

Vana Iz56 võti.
received_855706672080042.jpeg
received_5281805358568992.jpeg
received_612342916769228.jpeg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply