Triumph

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Triumph

Unread post by hmm »

Triumph on üks vanemaid rattaid ja seda on isegi Piiblis mainitud:
The roar of the David*s Triumph was heard across the land...

8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Triumph

Unread post by Nobody »

:D
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

20230605_210204.jpg
20230605_205737.jpg
20230605_210245.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Triumph

Unread post by Nobody »

Kena näeb välja. Mis mudeli ja mootoriga tegu?

Oled rahul?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

2019 Bonneville T100

Maximum Payload 210 kg (463 lb)
Engine:
Type Liquid cooled parallel twin, 270° firing angle, Electronic fuel injection
Displacement 900 cc
Bore x Stroke 84.6 x 80 mm
Compression Ratio 10.5:1
Power 55.0 HP (40.1 kW)) @ 5900 RPM
Torque 80.0 Nm (8.2 kgf-m or 59.0 ft.lbs) @ 3230 RPM.
Fuel consumption 3.83 litres/100 km (26.1 km/l or 61.42 mpg)
Greenhouse gases 88.9 CO2 g/km. (CO2 - Carbon dioxide emission)

Olen väga rahul.
Ostuhetkel oli masina läbisõit 478km, nüüd 2800km, mis tähendab seda, et selle võrra on vähem sõidetud olemas olevate vanade ratastega.

Ainuke, mis natuke morjendab on 110-120km/h sõit mõõduka vastu tuulega - siis tekib tuulesurve kiivrile lõua juurde nii, et hakkab sakutama.
90..100 km/h juures on see veel suht talutav.
Ma ise ei seedi kõrgeid esiklaase, ehk pean mingi lisa tuulesuunaja kompunnima, et tuule osa mugavamaks muutuks.

Elektroonilist püsikat pole, saab lisana juurde osta (~350€ kandis + esinduses progemine)
Esituled võiks LED lahendus olla
Minu kaalu jaoks nõks raske, lihtsamad manööverdused kohapeal vajavad tihti rattaseljast ära tulekut ja puusaga toetamist.

Millega ma täiesti rahul olen:
Sõidu asend, mugavus ja mootori dünaamika
Kütusekulu - kõikide asjade keskmine on 4 L/100. Maanteel püsiva kiirusega 90km/h sõites 3...3,8 l/100 (oleneb tuulest) 100-110 km/h on 3,5...4,1 L/100
Välimus, mis ei jäta külmaks + mõnus mahe jõuline hääl.


Fännide liik on muutunud nostalgitsevatest vanameestest-> suurem osa 25...40a naisteks + mõned meesuudistajad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

Mõtteid...

Image

Image

jne....
Eestis suhteliselt võimatu legaalselt seda teostada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Triumph

Unread post by fomoco »

Pannonia külgkorv sobiks sinna.

Kui huvi on, siis mul on üks üleliigne kuid vahetuseks sobiks Jawa veloreks 560.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: Triumph

Unread post by Mattu »

Aga äkki mõni Steib?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

Triumph onn siis nüüd selline masin, millega on natuke sõidetud, ehk võtnud mõned tuh. km vanakeste seltsi vähemaks.
viimati oli kellal 8000km ehk see pea kõik sellel aastal alates aprillist sõidetud.
Ainukesed hooldused, mis tehtud on keti määrimine, masina pesemine...

Sügis ilmade tulekuga sai ette pandud ksf Suslik83 poolt pakutud klaas - no mis sa hädaga teed, mudisin keermelatist, roostevaba mutritest ja liimiga termokahanevast asjadest kinnitused - lõpptulem jäi suht viisakas.
Peale selle klaasi panekut on nüüd pea paigal, sest see tekitab vastupidise tuulepöörise - üleklaasi tõmbap pealt tuule paagi peale... seega pea enam ei rapu aga tuule eest varju ikka ei saa.
Täiendavalt panin ka Teneree käekaitsmed, et jahedate ilmadega kätel nõks mugavam - ei lähe nii märjaks+tuul ei jahuta.

Hankisin ka lisa seljakoti/sadulakoti + kaks väikest kotikest pisematele asjadele, et ei peaks suuri kohvreid kgu aeg külge panema.
Need küljekotid on hästi vähe väiksed - nt ei mahu üheosaline vihmakombe sinna sisse...
20230929_163524.jpg
20230929_164340.jpg
Püüdsin hankida hiinast ka suht OK soojendavad lenksu käepidemed aga mööda panin oma valikuga - need 22mm lenksule ning trossiga kaasile. Bonnil aga 26mm lenks ja elektriline gaas.
Eks panen need ka müüki varsti.

Masin liigub hästi, ˜120km/h TLN-RKV teel sõites kütusekulu ikkagi 4,3 L/100km.
Originaalpüsikast tunnen puudust - see gaasi fikseerimine nagu vanadel, on nõks ebamugav, sest masinal on jõudu liiga palju ja gaas suht tundlik. Peab pidevalt korrigeerima aga sirgetel on ikka parem, kui mitte midagi,
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Bruno
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 03. Jan 2006 01:00
Contact:

Re: Triumph

Unread post by Bruno »

hmm wrote: 03. Oct 2023 18:54 Püüdsin hankida hiinast ka suht OK soojendavad lenksu käepidemed aga mööda panin oma valikuga - need 22mm lenksule ning trossiga kaasile. Bonnil aga 26mm lenks ja elektriline gaas.
Äkki see on tolline lenks ? 26mm on väga imelik.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

Tuleb öelda, et NV ilm oli mõnus ning sõit bonniga väga meeltmööda, uueks näiduks odol peale sõitu sai 9069km. Seega eelmine aasta ostmise hetkel 470km sai 8980km..
Kindlustus 6 kuuks kuni 1.sept 20€. Eks siis vaata edasi kuidas teha.

Talve jooksul sai hangitud püsikiirusehoidja nupuke (st terve vasaku hoova korpus koos kõikide nuppude ning juhtmetega). See pisike asja hind oli 386€. Triumph ise standardina püsikat T100 ei paku - teeb küll tehasest valmiduse, kuid ostja peab selle lisana juurde soetama. Esinduses selle panemine on 700+€ (selline hind oli külkaga jawal, kui see sai kunagi soetatud)
Siin on müüdud terveid rattaid sama hinnaga....
20240113_123923.jpg
20240113_124347.jpg
Triumphi kommd 8 )

Paigaldus lihte ainult ühenda - no pistikud olid küll teised aga PINide väljavõtmine ning teise pistikusse panna pole porbleem.
20240301_180518.jpg
20240301_191156.jpg
Põhimõtteliselt oleks saanud lisada n.ö. DIY nupp (musta krae ning hallikas nupp) koos juhtmete ja JWPF-VSLE-S pistiku PINidega ehk spetanud neid pinne juurde 2tk

Algselt sai tellitud korpus koos päevasõidutulede lülitiga (see ülemine koht kus oleks n.ö. tulede lüliti), kuid tuli ilma. Siis jaurasime sakslastega ning nad ütlesid, et kuna sellele masinale ei saa panna päevasõidutulesid (tehasest puuduvad vastavad juhtmed), siis nad seda ei paku... krt mul oli vaja lihtsalt täiendavat lülitid juhul kui soovin lisatulesid panna... kuid nad kompenseerisid 106€ arusaamatuse eest... Seega püsika maksumus oli 280€...

Nüüd vaja minna Motodepoosse kus paigaldatakse ECU-sse vastava MAP ning aktiveeritakse see nupukese töö.
Nupukest saab ka ise aktiveerida, kuid see eeldab vastava MAPi olemas olu ECU-s.
MAPi saab ka ise sinna paigaldada Tune-Ecu lehelt laadida alla ning vastava seadmega kirjutada peale. Kuna mul neid seadmeid pole (120+25€), lisaks ka detailseid teadmisi, siis mõistlikum on ühildada hooajaline hooldus + ECU-le MAPi kirjutamine asjatundjate kätte.

Järgmised asjad, mis vajaksid kohendus oleks:
1. soojendusega käepidemed - originaalid on mõnused 300+€, kuid on väga mõnusa disainiga ning ainult juhtmete ühendus - juhtmeotsad käepidemete juures olemas. Soetasin juba ka hiinakad, aga need 22mm lenksule, triumphil 26mm läbimõõduga lenks... seega hiinakad läksid Jawale ja teevad oma tööd seal suurepäraselt + on ka ilusad ;)
2. Väikesemad suunakad.
3. Mõnus pisike pakikas - sadula pikendus + seljatoe lisamise võimalusega (vaja ju mingi hetk poeg ka pikematele reisidele kaasa võtta).
4. Aasta keskel, teisel poolel vaja ka vist rehvid vahetada...
5. Briti disainiga väiksed küljekotid - olemas olevad on kuidagi liiga paunad... st laiad. Koti laius peaks olema max 20cm (No 15 oleksid paremad) ja seda koos kinnitustega. Praegu on 22cm kohvrid, mida olen K58@100 kasutanud reisil ja 25cm nahast chopperi omad, millega sai käidud Vana-kolga tsiklitalli laadal.
Need mõlemad teevad triumpgi paksuks
20240303_151300.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

Tegin ühe korralikuma hoolduse masinale.
Kuluvahendid 93€ kokku:
Õli motul 7100 10w40
Õlifilter Hiflo racing 204, millel 17 võtme osa küljes
Õhufilter Hiflo
Motul chain cleaner
Motul Cahin mc care c5

Masin seisis 3n... õli punn alt ja õli välja, nii kaua kui nõrgus võtsin õhudiltri välja. Oli teine ikka must kui kurat.
20240323_114442.jpg
20240323_114450.jpg
20240323_115347.jpg
20240323_115516.jpg
Lisaks puhastasin ka karterituulutuse topsi
20240323_115928.jpg
20240323_120016.jpg
20240323_120231.jpg
Õhufilter tagasi.


Õlifilter küljest

20240323_125913.jpg
20240323_130457.jpg
20240323_130759.jpg
20240323_130828.jpg
20240323_131304.jpg
Uus asemele, enne külgekruvimist täitsin õliga.
Õli karterisse ning asjad kokku.
Masin tööle, õnneks lekkeid polnud.
Seejärel ketikaitse maha, kett puhtaks, kuivaks ning pastaga kokku. Seejörel väike ketipingutus ka.

20240323_134502.jpg
20240323_134525.jpg
20240323_135057.jpg
20240323_132305.jpg
20240323_132221.jpg
Esmaspäeval motodepoosse püsikat progema
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Triumph

Unread post by hmm »

Nüüd ka püsikas progetud ning funkab eesmärgipäraselt - lausa super, gaasikäepidemel ka ruumi rohkem, tead et kiirus kogu aeg sama, saad rohkem jälgida ümbrust, vähem kiikad näidikuid.
Motodepoo võitles oma 1h masinaga, sest paistab, et nad polnud eelnevalt sellise asjaga tegelenud. Nad püüdsid lihtsalt ECM-is püsikat aktiveerida, kuid enne selle tegemist on vaja püsikaga arvestav MAP peale lasta. Seejärel aktiveerida püsika funktsioon.
Aktiveerimisega oleks saanud ka ise hakkama, vaja ainult järgida puppude - linkide - gaasi järjestusi lülitamisel, kuid MAP-i ei söendanud omavahenditega peale lasta.
Kuid püsika kasutamine on mõjunud kütusekulule väga soosivalt. Esmaspäeva hommikul Rakvere-Tallinn, välistemp ~+2 tuulevaikne, püsiv keskmine kiirus (no see gaasi fikseerimine ei ole kuigi efektiivne, sest masina mootor on piisavalt võimas ja vajab kogu aeg korrigeerimist) 105km/h oli näiduks 4,5...5 l/100km.
Nüüd peale progemist Sauelt mööda TLN ringteed Irusse sõites välistemp ~+4 tuulevaikne, oli näitudeks 3,8..4,2 l/100km, kiirusel 108km/h.
Üldine ratta käitumine on ka kuidagi erksam - igatahes see lisa 65€ oli seda kõike väärt.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Triumph

Unread post by Prii »

hmm wrote: 26. Mar 2024 10:01 Motodepoo võitles oma 1h masinaga, sest paistab, et nad polnud eelnevalt sellise asjaga tegelenud. Nad püüdsid lihtsalt ECM-is püsikat aktiveerida, kuid enne selle tegemist on vaja püsikaga arvestav MAP peale lasta. Seejärel aktiveerida püsika funktsioon.
Äkki uuem map on pigem süüdi väiksemas kütusekulus ehk tehas on vahepeal leidnud võimalusi, kuidas masin ökonoomsemalt tööle panna.
Post Reply