Sten: IZ Jupiter 3-01K 1980

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Sten
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 30. Jan 2005 01:00
Location: Tartu/Saaremaa
Contact:

Sten: IZ Jupiter 3-01K 1980

Unread post by Sten »

IZ Jupiter 3-01K, Jupiter 3 ja Jupiter 4 "hübriid".
350ccm, spidomeeter laternakorpuse sees, elektrisüsteem 6 voldine.
klaabu
selle mudeli nimi on Jupiter-3-01. esiporikas, karbuss, summutid ja tagaamordid olid uue mudeli omad, muu vana. mootor oli forsseeritud 28 hj-ni, kuigi elekter ikka veel 6v. asendatud on sul sadul ja mootori vasak küljekaan. samuti on sul esiratas tõenäoliselt korviga sikli oma olnud kunagi.
See eelnev tekst siis neile, kes räägivad, et see iseehitatud masin vms.
Raami-, mootori- ja passinumber klapivad, ja passis kirjas, et Jupiter 3K.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13045

Image

Eelmine kevad ütles käigukast üles ja sellest peale pole ta sõitnud ka. Mis siis ikka, mootor lahti ja foorumist abi küsima. Suve jooksul sai ta üle ka värvitud. Kui siis käigukast korda sai, panin kokku ja mootor peale. See oli juba 05 sügisel vist. Ühe päeva sai sõita ja kolvirõngas läks katki. Jälle mootor lahti, kolvi pea oli täkkeid täis, silindrikaane tööpind kah. Karterid kiskusin ka lahti(et ikka kõik tükid kätte saada) ja siis vahetasin juba simmerid ja laagrid ka ära. Laagrid vahetatud, mootor koos enam-vähem, siis õnnestus mul oma lollusest geneka harjad ära lõhkuda. Sõbra käest saadud harjad asemele pandud, märkasin, et kahel kolvil on rõngakinnihoidmis tihvtid kadunud. Lisaks õnnestus mul kuidagi ühel kolvil alt nurgast tükk lahti lüüa. Ise ei tea sellest midagi, lihtsalt märkasin ühel päeval, et kolb on katki. Täielik kobakäpp...? No ja pole siin Saaremaal uusi kolbe saanudki. Siiamaani otsin, ja kui leian, siis ei julge tellida, sest räägitakse, et kolvid tuleb silindri järgi osta. Äkki ei sobi muidu. Pool aastat on mootor nüüd seisnud, silindrid ja süütemäng maas. Kui silindrid seisma jätsin, siis isa soovitusel(ise olen veel noor ja loll) määrisin silindrid seest õliga kokku. Nüüd täna käisin vaatamas, kuidas muures ootor ja muud tegelased elavad. Silindritel tööpind väikeseid roostetäppe täis. Tuleb uued muretseda? Vist küll. Oleksin just tellinud uued kolvid(lõpuks), aga kuna silindrid läbi, siis tuleb vist uued silindrid muretseda.
Veel peale mootori vaja teha: Suunatulede tagumised korpused värvida, esimesed suunatuled oma kohale asetada. Suunatuled vaja vilkuma ka saada. Embleemid saan ressu käest. Probleemiks esiamortide väljavajumine oma "pesadest"(pildil ka näha). Praeguseks on esiamordid juba nii väljas, et ei lähe enam tagasi ka. Summuteid on vaja esimeste kinnituste juurest keevitada, augud sees ja vale süütega lõi õhtuti ikka leegi välja sealt. Rohkem vist midagi. Istmekate vahetati ära venna sõitmiste ajal.
Last edited by Sten on 27. Mar 2011 21:28, edited 3 times in total.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Kui pindmine rooste, siis pole need õrnad roostetäpid silindril kõige hullem. Kunagi ühel ostetud 56 silindril samamoodi õrnad roostetäpid. Sai võetud kõige peenem kodust leiduv vesiliivapaber 800ne oli vist ning diagonaalselt silindrisisepind üle käidud, seejärel bensiiniga puhtaks pestud ja puhtasse mootoriõlisse kaetud lapiga üle käidud. Kolvirõngad sai silindri järgi valitud ning kokku pandud. Enne käitamist valasin korgitäie õli mootorisse ja küünal maas ja käik sees lükkasin tsiklit mõnisada meetrit. Ei juhtunud mul selle mootoriga midagi, sõitis ja töötas, korra sai ka pärnu mntl. 110 sisse. (Nii näitas izi spido ning antud mootoril oli muid osasi kohendatud kunagises Vihuris, enne seismajäämist.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
N2O
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 14. Apr 2005 00:00
Location: Saaremaa
Contact:

Unread post by N2O »

See rooste silindri peal pole nüüd küll mingi probleem. Sul nii palju asju vahepeal tehtud. Njaa, tubli. Kui vana kolb on silindrisse paras(vajub oma raskusega püsti seisvas silindris alla, ei kuku ega jää kinni), siis võid ju uued kolvid samas mõõdus osta. (vt märke ja värke kolvi peal)
Ninjaaaaa
User avatar
minimies
Posts: 4
Joined: 14. Nov 2004 01:00
Location: Saaremaa

Unread post by minimies »

kas masinal on peal originaalvärv? kas selle jupiteri võimsus oli tõesti 28 hp-d kohe tehasest tulles?
Sten
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 30. Jan 2005 01:00
Location: Tartu/Saaremaa
Contact:

Unread post by Sten »

Surnud link.

See oli kindlalt originaalvärv! Nüüd olen uuesti üle värvinud ligikaudu sama värviga.

Mootori hp kohta ei oska kahjuks midagi öelda. Võta ühendust automoto.ee kasutaja klaabu'ga.
Last edited by Sten on 28. Mar 2011 18:17, edited 1 time in total.
silverMR
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 18. Jul 2004 00:00
Location: Tallinn/Kuressaare
Contact:

Unread post by silverMR »

Jah nii see on, Jupiter 3-01 mootor oli juba võimsusega 28hp.
4. seeria mootor oli samuti 28hp, aga 5. seeria ei ole enam nii võimas (24hp)
erkoolen
Tavakasutaja
Posts: 34
Joined: 16. Oct 2008 00:00
Location: võru
Contact:

Unread post by erkoolen »

kui silindrikaanel need täkked sees siis peab tõesti uue silindri kaane ostma?
Sten
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 30. Jan 2005 01:00
Location: Tartu/Saaremaa
Contact:

Unread post by Sten »

Tere!
Kauakaua aega mööda läinud...
Täna sain uue aku.
Amordiprobleem püsib endiselt, võtan vist täitsa pulkadeks.
Teine mootor peal praegu, eks näeb, kas saab tööle.
Vanal mootoril olemas puuritud silindrid ja uued kergelt ovaalsed kolvid, mis tuleb treimisele saata.

Päikest!
Sten
Sten
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 30. Jan 2005 01:00
Location: Tartu/Saaremaa
Contact:

Unread post by Sten »

Amordid sai korda. Vaja nüüd masin arvele saada. Kui arvele ei saa, siis pole mõtet sellega enam edasi jamada. Tahaks ikka legaalselt sõita. Lubadele sai suve lõpuks A kategooria juurde. Kui arvele saab, siis vaja riiulil seisvad uued kolvid mootorisse panna ja peaks nagu korras olema.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Ega uuemaid pilte masinast pole? Vana lingi alt enam ei avanenud fotod.
User avatar
N2O
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 14. Apr 2005 00:00
Location: Saaremaa
Contact:

Unread post by N2O »

Väga hea, Sten. :D Mul paari nädala pärast peaks J4 linnapilliks saama, siis saab koos siniste/roheliste Jupiteridega kruiisima minna.
Ninjaaaaa
Sten
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 30. Jan 2005 01:00
Location: Tartu/Saaremaa
Contact:

Unread post by Sten »

Uuemaid pilte pole kahjuks.

N2O, loodame, et suvel saab sõita. :)
Eks näeb, kuidas ARKiga asjad minema hakkavad.
Sten
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 30. Jan 2005 01:00
Location: Tartu/Saaremaa
Contact:

Unread post by Sten »

Kuidas tihendimajandus käib? Silindrite alla tihendipapist tihend koos silikooniga ja kaane alla ainult õllepurgiplekist tihend või kuidas?
Täna hakkasin siis tegelema tehnilise poolega. Kolbidele väike lihv, et silindrisse mahuks ja silindrid paariks päevaks diislisse likku.
Post Reply