Yamaha TDM 850 96.a

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Yamaha TDM 850 96.a

Unread post by Nobody »

Jõudis minuni hiljuti üks vana 2. põlvkonna TDM. Ratas on üsna väikeste kasutusjälgedega arvestades 75k+ km läbisõitu. Paistab, et kukutud ja mudas lõhutud ei ole.

Probleemiks siis tsikli korralikult või õigemini mitte üldse töötamine. Ratas käivitub ja saab mootorit vaevu soojendada, kuid puudub tühikäik ja kuumalt sureb välja. Küünlad täiesti mustad ja tahmased. Esmasel vaatlusel oli lahti osaliselt õhufilter ja karteri tuulutusvoolik õhufiltri korpusest. Nende vigade parandus mootori tööd ei muutnud.

Kuna õlis oli samuti kütuselõhna ja see oli pisut üle normi, asendasin esmalt vana õli uuega. Kontrollisin avatud drosseliga silindrite surveid ning mõlemas näit 12.5 ja 13 bar vahel. Laadisin aku ning asusin edasi inspekteerima.

Järgmine töö on karburaatorite mahavõtmine ja kontroll..
20230724_195313.jpg
20230725_205948.jpg
20230725_223706.jpg
20230725_223926.jpg
20230725_225016.jpg
20230725_210706.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Yamaha TDM 850 96.a

Unread post by Nobody »

Vahepeal on õnnestunud liikuma saada see vana TDM850. Parandatud said kütusesüsteemis antud masina tüüpilised murekohad. Mõnelt pildilt on ka näha murekohti. Hea soovitus oli, et kindlasti vahetada ära ka tooreklapi remontkomplekt. Lahti võttes paistiski, et klapi tööpindadel on väiksed kulumised, mis omakorda põhjustab rikkamat segu ja suuremat kütusekulu.

Ratast hooldades peab meeles pidama, et antud mootoril tuleb õli välja lasta kahest kohast - nii karterist kui ka käigukastist. Muidu on õlivahetuse tulemuseks üle normi koguse õli ja juhtub nii, nagu selle rattaga enne minu ostu juhtus. :roll:
20240527_203840.jpg
20240527_195458.jpg
20240529_153411.jpg
20240529_153357.jpg
Ratas nüüd hooldatud, kõik vedelikud mootoris vahetatud ja esimesed pikemad ringid maanteel-kruusal-metsas tehtud. Varsti tuleks tegeleda esiamortidega, sest amorditihendite vahelt on näha kerget "higistamist" Ütleks, et selline ideaalne suvine matkaratas, kus 60% maanteed, 30% kruusa ja 10% metsateid.
20240531_110244.jpg
Meeldiv üllatus on vanade jaapanlastega nende laialdane A ja B osade saadavus. Paistab, et saab 28+ aasta vanusele rattale tellida vist enamike detaile ka originaalina.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Yamaha TDM 850 96.a

Unread post by Nobody »

Küljekohvritega ka üks pilt.
20240601_133034.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Yamaha TDM 850 96.a

Unread post by Nobody »

Sõbrale sai toodud hiljuti üks 2000a Suzuki Xf650. Käisime maastikul proovimas rattaid. Kui Suzuki on loodud oma ühe silindriga mööda rohtu kasvanud kraavisihte läbima rahulikult popsudes, siis TDM850 tahaks lasta hoopis kruusateid 70 km/h. Esimene käik on üsna kiire, gaas maas umbes 14-15 kmh. Ketiratast aeglasema vastu vahetada ei tahaks, sedt 3500 rpm kiirusel 90km on mõnusas rütmis. Lühikeste sihtidega saaks hakkama, kuid meelsamini liigutaks teda kiiremalt muudel teedel. Stiililt üsna sarnased pillid, kuid iseloomud täiesti erinevad.
20240607_204939.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply