Jawa 634/7 1982
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Jawa 634/7 1982
2022 vist õnnestus leida minu arvates üks ilus Jawa. Olen kuulnud ka teisi arvamusi, milline on see kõige ilusam aga mulle meeldib just see hallide porikate ja kahe kellaga versioon.
Ratas jõudsis minuni läbi sõbra vihje. Oli rääkind mingist jawast aga ise ei tahtnud (otsis kirsipunast esimest 634 mudelit). Pidi olema lausa kaks tk. Olin samal päeval ostnud ühe Planeta Spordi ja Jawa 559 Momu hoovimüügilt. Aga kuna kõikide rataste hinnad olid mõistlikud,siis sai otsus tehtud vaatama minna.
Asukoht oli kuskil Türi ja Rapla vahel, vanas talumaja saunas. Ime, et neid pihta polnud pandud. Kui rattaid nägin pidin erutust varjama, sest kuigi pilt oli trööstitu nägin, et ùhest saab asja. Osad jupid olid puudu aga kui talumaja võtmed toodi leidsime need kõik ka ülesse. Tegime kaubad ,laadisin tsiklid bussi ja sõit kodupoole algas.
Otsustasin, ei lammuta kohe juppideks ja sorteerin teise ratta pealt puuduvad jupid välja ja panen kehvema kombo müüki. Siin aitas Roosakummik mind hädast ja oli nõus selle kehvema endale ostma. Lubadus jäi, et kõik mis oma rattast ùle jääb annan talle pärast. Eks peab sõna pidama. Miskit vast jääb üle.
Panen paar pilti
Ratas jõudsis minuni läbi sõbra vihje. Oli rääkind mingist jawast aga ise ei tahtnud (otsis kirsipunast esimest 634 mudelit). Pidi olema lausa kaks tk. Olin samal päeval ostnud ühe Planeta Spordi ja Jawa 559 Momu hoovimüügilt. Aga kuna kõikide rataste hinnad olid mõistlikud,siis sai otsus tehtud vaatama minna.
Asukoht oli kuskil Türi ja Rapla vahel, vanas talumaja saunas. Ime, et neid pihta polnud pandud. Kui rattaid nägin pidin erutust varjama, sest kuigi pilt oli trööstitu nägin, et ùhest saab asja. Osad jupid olid puudu aga kui talumaja võtmed toodi leidsime need kõik ka ülesse. Tegime kaubad ,laadisin tsiklid bussi ja sõit kodupoole algas.
Otsustasin, ei lammuta kohe juppideks ja sorteerin teise ratta pealt puuduvad jupid välja ja panen kehvema kombo müüki. Siin aitas Roosakummik mind hädast ja oli nõus selle kehvema endale ostma. Lubadus jäi, et kõik mis oma rattast ùle jääb annan talle pärast. Eks peab sõna pidama. Miskit vast jääb üle.
Panen paar pilti
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Kui rattad kodus vaatasin saagi põhjalikumalt üle ja nagu mainitud, siis punase otsustasin omale jätta ja musta likvideerida.
Punase mootor oli käigukasti ja paljude muude riketega. Must olla töötanud aga etteruttavalt võin öelda, et Roosakummik sellega sõitma ei hakanud vaid lammutas ka juppideks.
Esimese hooga nägin, et esimene ratas vale pandud, mootor laiali, raam tagant kokku väänatud, ja nipetnäpet veel. spido järgi läbisõit 8000~km. Kusjuures see vist vastab isegi tõele.
Moootorit oli avamisel kruvikeerajaga kaasa aidatud. Midagi hullu õnneks ei tundunud olevat. Edaspidi hoidsin laatadel silmad lahti, vaja oli rattaid, sest need olid kõverad.
Esimese ratta sain Motonostalgia laadalt Laitsest. Tagumised käepidemed Olavilt. Rehvid ja pisipudinaid Jawa poest lätist kui perega puhkamas käisin. Teise ratta sain Kurtnast. Keskhargi sain Jaanuselt.Pool lülitit Mardilt. Midagi oli oma lakapeal ka olemas kuigi olin proovinud teadlikult Jawa jupid likvideerida.
Ratas seisis alguses kuuris ja hiljem keldris, otsisin juppe ja tegelesin muude asjadega.
Punase mootor oli käigukasti ja paljude muude riketega. Must olla töötanud aga etteruttavalt võin öelda, et Roosakummik sellega sõitma ei hakanud vaid lammutas ka juppideks.
Esimese hooga nägin, et esimene ratas vale pandud, mootor laiali, raam tagant kokku väänatud, ja nipetnäpet veel. spido järgi läbisõit 8000~km. Kusjuures see vist vastab isegi tõele.
Moootorit oli avamisel kruvikeerajaga kaasa aidatud. Midagi hullu õnneks ei tundunud olevat. Edaspidi hoidsin laatadel silmad lahti, vaja oli rattaid, sest need olid kõverad.
Esimese ratta sain Motonostalgia laadalt Laitsest. Tagumised käepidemed Olavilt. Rehvid ja pisipudinaid Jawa poest lätist kui perega puhkamas käisin. Teise ratta sain Kurtnast. Keskhargi sain Jaanuselt.Pool lülitit Mardilt. Midagi oli oma lakapeal ka olemas kuigi olin proovinud teadlikult Jawa jupid likvideerida.
Ratas seisis alguses kuuris ja hiljem keldris, otsisin juppe ja tegelesin muude asjadega.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Sellel suvel jõudsin nii kaugele, et tegin valmis juurde ostetud rattad. Üks oli nos ja teine kasutatud. Mõlemal ilus kroom aga kodaratel tsink veidi roostes ja poleeritud alumiinium tuhm. Mind ei häiri, kuna terve ratas jääb suuresti omasse mahla (millegipärast ma need ilusaks tehtud rattad kipun kiirelt müüma aga need elu näinud välimusega tõmbavad). Uued rehvid, lohvid, laagrid, puhastasin ka pidurid ja panin uued kuluosad.
Telefonis rataste rihtimisest pilte polegi… pean pärastpoole tegema.
Üks õhtu harutasin mootori maha, eemaldasin silindrid ja kolvid. Algne plaan oli teha kontroll ja kokku laduda korralikut, sest kulumist oli väga vähe näha hoonitriibud silindrites alles. Kepsud ja sõrme nõellaager ka täiesti tihedad ilma kulumata. Avastasin siiski, et ühe kolvirõnga tift on ohtlikult madal. Valesti kokku pandud vist, või imalikult ära kulunud….ja väntvõlli laagrid õhtal. Käigukasti kahvlid pekkis ja kahvlite plaat kõver, üks hammaks oli ka kannatada saanud. Plaadi, kahvlid ja hammakad leidsin oma varudest. Kahvlite juhtpulga saan Roosakummiku käest. Laagrid ja tihendid on ostetud. Vantvõll on vaja remonti saata ja kui kepsud korras, siis ma ise jätaks need samad. Kolvi variante olen ka leidnud, ehk saan nvl silindrid üle mõõta, siis tean valida.
Mootori poolitamine läks tänu hmm-i tõmmitsatele valutult ja karterit oli ainult korra vist kruvikeerajaga avada püütud. Vahepukk tundus korras aga nagu mainitud,siis vantvõlli laagrid ise olid täiesti õhtal. Käigukasti omad olid korras aga kuna kartereid leotasin ultraheli vannis ja puhastasin hiljem ka klaaskuuliga, siis vahetan need ka. Sidurit mootoril küljes polnud ja see oli eraldi kastis, kõik tundus olemas olevat, siduriketi vahetan, sellel oli paar lüli roostes.
Jätkub
Mingid värviparandused tulevad aga suuresti jätan selle paatina alles.
Telefonis rataste rihtimisest pilte polegi… pean pärastpoole tegema.
Üks õhtu harutasin mootori maha, eemaldasin silindrid ja kolvid. Algne plaan oli teha kontroll ja kokku laduda korralikut, sest kulumist oli väga vähe näha hoonitriibud silindrites alles. Kepsud ja sõrme nõellaager ka täiesti tihedad ilma kulumata. Avastasin siiski, et ühe kolvirõnga tift on ohtlikult madal. Valesti kokku pandud vist, või imalikult ära kulunud….ja väntvõlli laagrid õhtal. Käigukasti kahvlid pekkis ja kahvlite plaat kõver, üks hammaks oli ka kannatada saanud. Plaadi, kahvlid ja hammakad leidsin oma varudest. Kahvlite juhtpulga saan Roosakummiku käest. Laagrid ja tihendid on ostetud. Vantvõll on vaja remonti saata ja kui kepsud korras, siis ma ise jätaks need samad. Kolvi variante olen ka leidnud, ehk saan nvl silindrid üle mõõta, siis tean valida.
Mootori poolitamine läks tänu hmm-i tõmmitsatele valutult ja karterit oli ainult korra vist kruvikeerajaga avada püütud. Vahepukk tundus korras aga nagu mainitud,siis vantvõlli laagrid ise olid täiesti õhtal. Käigukasti omad olid korras aga kuna kartereid leotasin ultraheli vannis ja puhastasin hiljem ka klaaskuuliga, siis vahetan need ka. Sidurit mootoril küljes polnud ja see oli eraldi kastis, kõik tundus olemas olevat, siduriketi vahetan, sellel oli paar lüli roostes.
Jätkub
Mingid värviparandused tulevad aga suuresti jätan selle paatina alles.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jawa 634/7 1982
Kuluosadeks mootoris soovitan SKF simmereid - need teletorni omad "GUFERO" ehk n.ö. originaalid on nõks kehvakesed - töötavad aga kui valida siis SKF on töökindlam. Laagriteks ZVL on täitsa OK ja nende osas SKF-il eelist väga pole.
Uued rõngad, mis sain lätist (jah küll 638 omad) KO markeeringuga - üllatasid mind natuke. Nimelt oli neil juba tehasest servad õrnalt faasitud... Pool aastat tagasi saadud KO rõngad olid täitsa kandilised.
Hea, et meelde tuletasid - pean hankima käigukasti kolmandale võllile sidurivarda jaoks simmerid, sest originaalne lahendus ei funka hästi. Need kahe plastikrõnga vahel olev kummirõngas ei suuda käigukasti õli siduri vardalt eemalada. Metallist rõngaste vahelt samuti. Töötab vist ainult selline lahendus: https://www.youtube.com/watch?v=xmovboATsHU
Ehk siis simmer 5x17x7mm - panin tellimuse kirja moduatorisse teele, ehk on.
Uued rõngad, mis sain lätist (jah küll 638 omad) KO markeeringuga - üllatasid mind natuke. Nimelt oli neil juba tehasest servad õrnalt faasitud... Pool aastat tagasi saadud KO rõngad olid täitsa kandilised.
Hea, et meelde tuletasid - pean hankima käigukasti kolmandale võllile sidurivarda jaoks simmerid, sest originaalne lahendus ei funka hästi. Need kahe plastikrõnga vahel olev kummirõngas ei suuda käigukasti õli siduri vardalt eemalada. Metallist rõngaste vahelt samuti. Töötab vist ainult selline lahendus: https://www.youtube.com/watch?v=xmovboATsHU
Ehk siis simmer 5x17x7mm - panin tellimuse kirja moduatorisse teele, ehk on.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Jawa 634/7 1982
Vägev, üks juures. Sekundeerin, et 634/7 on kõikseparem 634. Mul on ka oma projektist kindlasti midagi vedelemas kui mõni pisiosa peaks veel puudu olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Kas tõesti, ma muidu rohkem ishimees ja ega neist Jawa mudelitest palju tea..
Mootor sai juba varem lammutatud ja otsisin kosilasi väntvõlli remondiks. Hetkel paar nime on. Käisin täna Teintsi juures ja ta mõõtis silindrid ära. Nagu arvasingi, siis väga kulunud pole kuid siiski 5 sajandikku väljalaske juurest. Teooria lubab vist lihtsalt uued kolvid sisse visata? Samas vb peaks selle investeeringu mootori ellu tegema ja ikkagi esimesse remonti puurima need?
Originaal 1 rem kolvid on leitud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jawa 634/7 1982
Mul olid ka silindrid vähese kulumisega. Leidsin kasutamata nullmõõdus kolvid sisse pluss jawa.lv rõngad. Sõitsin ca 1500km ja tuli ikka kerge tiks sisse, seega sai esimesse remonti puuritud ja Almet kolvid sisse. Sai vaikne. Ehk kui soovi siis võrdlemisi vähe käinud MH kolvid saadaval aga pigem soovitaksin esimest remonti. Väidetavalt Jawad pidavadki enneaegselt piston slapiga tuttavaks saama, sain vist ka ise kogeda.
Re: Jawa 634/7 1982
Jawa.lv sai almeti 0-rem B grupi kolvid tellitud 2n tagasi. C-gruppi almet ei tee.
Kui pikemalt vaikust tahad... no 15k km, siis telli 1r almeti kolvid ja lase nende järgi 1.rem puurida.
Kui kannatab, 0rem b-gr kolvid käes, siis lase vänt korda teha ning neid silkusid saab alati puurida ning vahetada.
Jawa kolbidele olen alati puurinud 2mm mõöemale sõrme pessa jahutusava. Lisaks alati tugevalt kuumutanud kolbi sõrme välja ja sisse pressimisel. Nii 638, 360 kasutan otsast kinniseid sõrmi.
Kui pikemalt vaikust tahad... no 15k km, siis telli 1r almeti kolvid ja lase nende järgi 1.rem puurida.
Kui kannatab, 0rem b-gr kolvid käes, siis lase vänt korda teha ning neid silkusid saab alati puurida ning vahetada.
Jawa kolbidele olen alati puurinud 2mm mõöemale sõrme pessa jahutusava. Lisaks alati tugevalt kuumutanud kolbi sõrme välja ja sisse pressimisel. Nii 638, 360 kasutan otsast kinniseid sõrmi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Väntvõll ja silindrid läksid Veiko kaudu tegemisse. Esimene remont silindritele, loodan, et on head kolvid ja saab suurepärane. Väntvõllil keskmise laagri vahetus, kepsud vaid juhul kui alumine tapp on kahjustustega. Vanad olid tegelikult väga korralikud
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Silindrid ja väntvõll käes. Kepsud läksid ikkagi vahetusse. Kogukulu 388 euri töö+varuosad.
Nüüd peaks mootori kokkupanekuks kõik olemas olema.
Nüüd peaks mootori kokkupanekuks kõik olemas olema.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jawa 634/7 1982
Mõõda kolbide "koonusus"..
https://www.facebook.com/groups/1950925 ... 675956829/
Ma järgmine nädal püüan tln kandist leida ka sidurivardale simmerid, need "originaal" lahendused pole kõige püsivamad ehk midagi sellist:
https://www.youtube.com/watch?v=xmovboATsHU
Hetkel püüdsin ajutiselt 638l teha nii, et panin plastist alusseibi koos tihendiga kolmanda võlli sisse nii kaugele kui sain. Siis kolmanda võlli serva natuke Reinozil silikooni ning surusin pealmise toetusplastik rõnga vastu. Lisaks tihendasin selle toetusrõngast veel silikooniga. Selline tegevus aitab hoida sidruivarda ümber olevat O-rõngast oma kohal paigal, muidu need plastist/alumiiniumist toetusrõngad nihkuvad oma pseas ja käigukasti õlike imbub ilusti veohammaka kotta ja sealt mööda karteri välispinda maha.
Silku tikud soovitan kuumakindla värviga üle värvida - vähemalt see, mis keermete vahele jääb. Ei hakka siis kohe roostetama.
Muidu on nii, et kui silku maha võtad (peale ~3000+km sõitmist pudeneb roosteterad väntvõllipessa ja sõbralikult koos laagripindadega nad edaspidi väga pole.
Tikkude ümber koguneb niiskust + muud sodi ning paraku pole neil kuhugi minna ka, kui ainult kuuma mootoriga välja aurustuda+samal ajal tekitades korrosiooni.
Alternatiiv on silkud eraldada keerates mootorit selliselt, et silkud tuleksid vähemalt 90 kraadise nurgaga eemale karteri tavapärasest toetuspinnast - teisisõnu gravitatsioon ei laseks roostepulbril väntvõlli pessa vajuda.
https://www.facebook.com/groups/1950925 ... 675956829/
Ma järgmine nädal püüan tln kandist leida ka sidurivardale simmerid, need "originaal" lahendused pole kõige püsivamad ehk midagi sellist:
https://www.youtube.com/watch?v=xmovboATsHU
Hetkel püüdsin ajutiselt 638l teha nii, et panin plastist alusseibi koos tihendiga kolmanda võlli sisse nii kaugele kui sain. Siis kolmanda võlli serva natuke Reinozil silikooni ning surusin pealmise toetusplastik rõnga vastu. Lisaks tihendasin selle toetusrõngast veel silikooniga. Selline tegevus aitab hoida sidruivarda ümber olevat O-rõngast oma kohal paigal, muidu need plastist/alumiiniumist toetusrõngad nihkuvad oma pseas ja käigukasti õlike imbub ilusti veohammaka kotta ja sealt mööda karteri välispinda maha.
Silku tikud soovitan kuumakindla värviga üle värvida - vähemalt see, mis keermete vahele jääb. Ei hakka siis kohe roostetama.
Muidu on nii, et kui silku maha võtad (peale ~3000+km sõitmist pudeneb roosteterad väntvõllipessa ja sõbralikult koos laagripindadega nad edaspidi väga pole.
Tikkude ümber koguneb niiskust + muud sodi ning paraku pole neil kuhugi minna ka, kui ainult kuuma mootoriga välja aurustuda+samal ajal tekitades korrosiooni.
Alternatiiv on silkud eraldada keerates mootorit selliselt, et silkud tuleksid vähemalt 90 kraadise nurgaga eemale karteri tavapärasest toetuspinnast - teisisõnu gravitatsioon ei laseks roostepulbril väntvõlli pessa vajuda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Panen siis kolbide parameetrid ka.
Kaalud
Vana P 193g vana L 184g
Uus P 192g uus L 191g
Mõõdud kolvirõnga pealt
Vana P 57,68 vana L 57,71
Uus P 57,98 uus L 57,97
Mõõdud rõngaste alt
Vana P 57,83 vana L 57,86
Uus P 58,13 uus L 58,13
Mõõdud sõrme alt
Vana P 57,90 vana L 57,92
Uus P 58,20 uus L 58,20
Kaalud
Vana P 193g vana L 184g
Uus P 192g uus L 191g
Mõõdud kolvirõnga pealt
Vana P 57,68 vana L 57,71
Uus P 57,98 uus L 57,97
Mõõdud rõngaste alt
Vana P 57,83 vana L 57,86
Uus P 58,13 uus L 58,13
Mõõdud sõrme alt
Vana P 57,90 vana L 57,92
Uus P 58,20 uus L 58,20
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Uuendan ka vahepeal oma päevikut. Lätist on ports juppe tellitud vahepeal. Mootor ootab ikka laual kokkupanekut, ei saand seda lõpetada, sest kolmest käigukasti kahvlist ei õnnestunud komplekti kokku panna, millega käiguvahetus tööle saaks. Jawa.lv valukahvlid aitasid hädast ja käigud lùlituvad hästi.
Mootorisse võtsin lisaks ühe pronkspuks, minu omad veidi kulunud, aga seal oli vaid läbiva avaga saada. Teine ehk õnnestub Eestist leida.
Silindrid tegin ka väljast liivapritsiga puhtaks ja reedel ehk jõuab kihi värvi peale panna. Soovitus - peske ja pritsige ja värvige silindrid enne kui te need puurimisse viite.
Muud polegi, tahakiigele sain remontkomplekti ja hetkel leotan seda lahti.
Spidoka teo keerasin tuksi ja läti oma tiba teistsugunez.
Esipidurile võtsin värsked klotsid.
Vidinate rahaline kulu 124,80
Mootorisse võtsin lisaks ühe pronkspuks, minu omad veidi kulunud, aga seal oli vaid läbiva avaga saada. Teine ehk õnnestub Eestist leida.
Silindrid tegin ka väljast liivapritsiga puhtaks ja reedel ehk jõuab kihi värvi peale panna. Soovitus - peske ja pritsige ja värvige silindrid enne kui te need puurimisse viite.
Muud polegi, tahakiigele sain remontkomplekti ja hetkel leotan seda lahti.
Spidoka teo keerasin tuksi ja läti oma tiba teistsugunez.
Esipidurile võtsin värsked klotsid.
Vidinate rahaline kulu 124,80
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jawa 634/7 1982
Käigukast vajab sul seibidega reguleerimist. On näha, et hammasratas, mida juhib parem käigukahvel, istub servaga kõrgemal kui võllinuutide otsad. Paremas karteripooles asuv nn 3. võll peaks aga peaaegu lõtkuvabalt neile nuudiotsele toetuma. Sel juhul satuks aga hammakas koos kahvliga külgsurve alla.
Lisaks vaata tähelepanelikult üle, et vasak valukahvel ei haakuks 2. käigu lülitamisel kinni. Suht levinud probleem, et valukahvli õlg juhttihvti (mis jookseb käiguplaadi soones) ümbruses kipub käiguplaati stantsitud hammastesse haakuma. Mure just Tšehhi valukahvlitega, Taiwani (Duells) ja Poola omadel õlg väiksem ja mahub mööda.
Lisaks vaata tähelepanelikult üle, et vasak valukahvel ei haakuks 2. käigu lülitamisel kinni. Suht levinud probleem, et valukahvli õlg juhttihvti (mis jookseb käiguplaadi soones) ümbruses kipub käiguplaati stantsitud hammastesse haakuma. Mure just Tšehhi valukahvlitega, Taiwani (Duells) ja Poola omadel õlg väiksem ja mahub mööda.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jawa 634/7 1982
Vahepeal sai lätist veel posts pisipudi voetud mootori jaoks 125 euri eest. Omale kulude logimiseks siia lihtsalt.
Nii lõpuks oli aega uuesti mootori juurde tulla
Saan aru, et seibe on võimalik vaid vasakule poole alla panna. Pikale võllile on vaja 2mm ja lühemale 1mm, et lõtkud välja saada aga sellega tundusid asjad paigast minevat. Hammakad hakkavad üksteisele vastu nuute käima..
Nii lõpuks oli aega uuesti mootori juurde tulla
Saan aru, et seibe on võimalik vaid vasakule poole alla panna. Pikale võllile on vaja 2mm ja lühemale 1mm, et lõtkud välja saada aga sellega tundusid asjad paigast minevat. Hammakad hakkavad üksteisele vastu nuute käima..
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jawa 634/7 1982
Paistab, et uuematel Tšehhi käigukahvlitel on õlg juba tehasest saledamaks lihvitud. Probleem lahendatud, pole paha! Vastus: just seda kohta mõtlesin!
Kahvlivõlli vasak pesa on sisse söönud. Võllis on aste 7mm->6mm, sinna pane 0,5mm paksune karastatud seib, et telgsuunas edasi ei sööks. Seibiga kahvlivõll peab muidugi veel karterisse ära mahtuma.
Alumisele võllile ehk vahevõllile saad panna seibe mõlemasse otsa.
Ülemisele sisendvõllile vasakusse otsa, ülemisele väljundvõllile näiteks hammaka ja kaherealise laagri vahele.
Käigulülitusmehhanismi kinnitusele karteri külge saad peilipleki alla panna.
Nende kombineerimine on kodustes tingimustes võimalik ja enamasti tulemus piisav. Viimase vindi reguleerimiseks juba treipinki vaja, et võllidel 19 hambaga hammakaid nihutada.
Võllide lõplikud telglõtkud võiks olla 0,1-0,2mm.
Vastus: nuut jah ideaalis kas hammakapinnaga tasa või minimaalselt (max 0,1mm) väljaulatuv, siis 4. käigu lülitussügavus maksimaalne.
Kui 16 ja 19 hambaga hammakatel nukid ühelt küljelt kulunud, siis saab need võllidel ringi tõsta ja nukid töötavad koormuse all teise küljega.
Kahvlivõlli vasak pesa on sisse söönud. Võllis on aste 7mm->6mm, sinna pane 0,5mm paksune karastatud seib, et telgsuunas edasi ei sööks. Seibiga kahvlivõll peab muidugi veel karterisse ära mahtuma.
Alumisele võllile ehk vahevõllile saad panna seibe mõlemasse otsa.
Ülemisele sisendvõllile vasakusse otsa, ülemisele väljundvõllile näiteks hammaka ja kaherealise laagri vahele.
Käigulülitusmehhanismi kinnitusele karteri külge saad peilipleki alla panna.
Nende kombineerimine on kodustes tingimustes võimalik ja enamasti tulemus piisav. Viimase vindi reguleerimiseks juba treipinki vaja, et võllidel 19 hambaga hammakaid nihutada.
Võllide lõplikud telglõtkud võiks olla 0,1-0,2mm.
Vastus: nuut jah ideaalis kas hammakapinnaga tasa või minimaalselt (max 0,1mm) väljaulatuv, siis 4. käigu lülitussügavus maksimaalne.
Kui 16 ja 19 hambaga hammakatel nukid ühelt küljelt kulunud, siis saab need võllidel ringi tõsta ja nukid töötavad koormuse all teise küljega.