K-750

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

K-750

Unread post by ats97 »

Panen siis enda ühe projekti siia. Tegemist siis K750-nega, sai soetatud kevadel, kuid ajapuudusel on oodanud oma aega. Saamishetkel polnud peal elektrisüsteemi ning paljusid muid detaile. Puudu on summutid ja trossid, korvil on puudu iste, kate ja kummipadjad künaalt. Veel on vaja vahetada tagumine poriltiib(keegi kurask on tagumise otsa plekikääridega ära nüsinud) ning istmed pean üle vaatama - neid mitmeid, kuid palju neist korralikke on seda ei teagi hetkel. Vajab plekkdetailide ülevärvimist nind el.süsteemi paigaldamise lõpetamist ning palju muud, mis hetkel meelde ei tule ning paljud asjad, mis selguvad töö käigus. Eesmärgiks siis kevadeks korda saada. (Ei hakka tuunima vaid plaanis võimalikult originaalilähedaseks teha). http://beta.album.ee/album/16860818/50016089
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

edu ehitamisel ja ootaks siis uut infot masinakohta varsti :wink: .
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Summutid ja trossid peaks ka nüüd kõik olemas olema. ehk saab lähi ajal ka hääle sisse.
rocker
Tavakasutaja
Posts: 35
Joined: 14. Apr 2005 00:00
Location: Pärnumaa
Contact:

Unread post by rocker »

edu, ja uuemaid pilte kui masin koos 8 )
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Sai siis üle pika aja tsikli kallal nokitseda. Peale sädeme leidmist-kaotamist, paarist "laksust" näppudesse suutsin mootorist välja võluda vaid mõned üksikud paugud ja paar korda prõnn-prõnn-rtõnn-trõnn, kuid niipaljuks seda oligi. Eks mõni õhtu üritab uuesti - vaatab karpad ja süüte üle ning muu säärase.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Nädalavahetusel sain siis nüüd halva üllatuse osaliseks: nimelt arvas keegi, et temal on minu uusi karburaatoreid rohkem vaja, kui minul :evil: Nii, et jälle üks probleem juures! (kui juhtun mõne varga kätte saama, siis omakohus on kindel!)
User avatar
motokas
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 20. Jan 2005 01:00
Location: Pärnu/Muhu Wabariik
Contact:

Unread post by motokas »

su ratta seisukord ostes oli peaaegu sama hull kui minu oma :D mul väheke hullem : )
Edu jöudu
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Minu ratas polnud just väga hullus seisus, kuid palju osasid oli lihtsalt puudu.
Vahepeal sai siis muretsetud uued karburaatorid ja gaasitrossid. Täna installisin need külge ning proovisin ka õigeid pikki leegitorusid panna, kuid mind tabas üllatus - leegitorud tabavad jalatugesid ehk siis põlvede raadiused liiga väikesed. Pean võrdlema maal olevatega, et äkki teised sobivad. Kui mitte siis vaja natuke keevitustööd teha. Samuti sai akualus uuesti raamile kinnitatud. Käivitada uute karburaatoritega vel ei proovinud, kuna kell hakkas paljuks minema ning ei viitsinud täna rohkem mässata. Ehk saab see nädal ikka käima korralikult. Puudu on veel nagu ma avastasin summutite riputusaasad, kui kellelgi need just üle, siis oleksin väga huvitatud.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Nii, sai siis eile natuke nokitseda tsikli kallal. Paigaldasin uued gaasitrossid, pahteldasin ning lihvisin natuke tagaporitiiba (Kurtnast ostetud kevadel pikk tagaporitiib) millele homme siis krunt uuesti peale - valtsimisvoldid otsustasin pahteldamata jätta, jääb nagu "olema peab". Samuti ei pannud kiusatusele vastu soovile panna tsikkel ka käima. Eelmine kord vanade karpadega proovides ainult lubas paar korda, nüüd uutega ja uute hästi liikuvate trossidega, ilma õhupuhastita ja summutitega läks kolmanda löögiga käima. Kuramuse hää meel oli vaatamata sellele, et üks leegitoru pauguga leekima pani. Miskit peab selle leegitoruga ette võtma - arvatavasti keevitan õhukese kihi peale, et tihedamalt silindrisse istuks. Eelmiste leegitorudega oli see teema, et olin võtnud Ural tüüpi leegitorud, mis tõesti väiksema raadiusega - nüüd õiged küljes. Paagile ka vaja paar törtsu pahtlit ja krunti, siis saab paagi ja tsikli poritiivad ära värvida ning juhtmeid/tulesid ühendama hakata.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Image
Image

Vaja veel juhtmed süütelukus ühendada.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

soojad saiad Image krunditud Image Image auklik Image kõik detailid käisid liivapritsist läbi ning raamid said pulberkrundi ning värvi, korvivann krunditud ning vajab põhja keevitamist mida üritan teha laupäeval. Vaja osa pudinaid tsinkimisse saata, siis saaks korviosa kokku panema hakata. Rattal juhtmed süütelukku ühendatud ning el.süsteem töötab. Masin käivitub väga hästi, kuid paremast silindrist kostab kerget tirinat - peab lahti võtma ning uurima, mis sääl häält teeb.
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Tekitab ainult austust, sinu ettevõtmine :D
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Mis mõte on enne keevitamist kruntida? :roll:
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Nagu ma mainisin sai ka korvivann liivapritsitud ning, kui see jätta mõneks päevaks ilma krundita muutub see rebasekarva pruuniks. Liivapritsist tulnud haljas metall läheb VÄGA kiiresti rooste. Õnneks keevitamist pole palju - eestotsast põhja ca 500x300mm ning tagant 150x500mm. Kahjuks laupäeval keevitamiseni ei jõudnud kuna ilmad niivõrd ilusad, et pidi maal heakorra töid teostama(lubab selle nädala lõpuks vihma, siis hea rahulik töökojas keevitada, lihvida).
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Image
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Kirjutaks vahepeal toimunust ka siis. Nimelt on ratas põhimõtteliselt valmis - eks pisinokkimist leiab, kuid ülevaatus ning kindlustus said tehtud juba sügisel ning sõitnud olen temaga pidevalt - mõned pikemas(50km) otsad ka -15C juures. Nagu ikka on tulnud välja vigasid, mis koheselt ka kõrvaldatud on saanud: lekkiv tagareduktor, mille osandamisel sai selgeks, et see vajab uut tigu ning alla läks teine korralik. Spidomeeter andis otsad - sai vahetatud musta taustaga oma vastu, mille asendan korraliku õige leidmisel. Trossid kipuvad kinni külmuma - iga sõidu eel kerge õlitus on nüüd aidanud, sama ka pidurihoovastikuga. Ostetud sai ka uus korvikate, kuid nagu nende uute asjadega on, siis sellel puuduvad need nahast pingutusaasad - originaal on räbal ning samasugust pole leidnud. Pasun lakkas töötamast - pole jõudnud viga otsida. 1 peale pandud uutest küünaldest lõpetas lumises metsas koostöö, sai asendatud kasutatud nõukaaegsega ning töötab nagu peab. Üldiselt käivitub väga hästi ning töötab korralikult. Korvi põhja vaja veel rest teha. Pildimaterjali eriti pole kuna pole olnud meeles pilte teha.Meenus veel, et puudu on õige peegel - ehk nüüd kevadel leiab selle Tagadilt(sügisel ei leidnud). Ning kuna igav ei hakkaks sai alustatud teostama ühte mõtet Image Imageeks vaatab, mis sellest välja tuleb. Katsetused tulevad teise ratta peal, hetkel originaalne peal toimib, kuid mõte liigub ...... suunas.Mõni pilt siis sügisest Image Image
ja muidugi kõigesuuremad fännid
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

paar kehva kvaliteedida videoklipikest mis sai moblaga tehtud http://www.youtube.com/watch?v=3XVfdaH80l8 http://www.youtube.com/watch?v=wObTWCtnoa0
Uuemad klipid peaks ka lähiajal saama.
risto0008
Posts: 5
Joined: 19. Jul 2010 00:00

Unread post by risto0008 »

See generaatori süsteem jääb täitsa toimima. Mul on endal tehtud ja mitsubishi generaator kõrval.
risto0008
Posts: 5
Joined: 19. Jul 2010 00:00

Unread post by risto0008 »

Siin minu K-750 peal mitsubishi generaator.

Link piltidele
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Mis mõõduga rihma kasutad? Lühim rihm mille leidsin oli 10x500. Mis mõõduga Sinu rihmarattad on ning kuidas on laadimispinge madalatel pööretel(tühikäigul)?
Omal veel katsetused tegemata, kuigi jubinad on enamvähem kõik valmis.
Need 6V tuled on ikka tõelised seasilmad - niisama pimedas saab ilusti sõidetud, kuid kui mõni auto juhtub vastu tulema siis on ikka jama küll!
risto0008
Posts: 5
Joined: 19. Jul 2010 00:00

Unread post by risto0008 »

Rihma mõõt on 10x600 sest ei leidnud lühemat. Algul oli vaja 10x570 aga ei leidnud ja lahendasin probleemi suurema rihma seibiga. Rihma ratta mõõdud saan anda esmaspäeval. Tühikäigul laadis ka ilusti. Kui generaator juba sujuvalt ringi käis oli laadimis vool olemas. kuskil 12,7-13,5 volti.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Palju te nendega pimedas sõidate, et head valgustust nii väga vaja on? Mul on 1966 aasta K-750m ja olen sellega ka pimedas piisavalt sõitnud, pole sel 6V süsteemil häda midagi.
Kui 12V süsteem juba teha, siis mina paneks Dnepri 12V generaatori originaali asemele. Selleks on arvatavasti vaja karterit generaatori alt töödelda. Kui originaali ei raatsi rikkuda, siis aretamiseks otsida teine karter või terve mootor, neid ju masskogustes toodetud.
Oman mõnda roostes mootorratast.
risto0008
Posts: 5
Joined: 19. Jul 2010 00:00

Unread post by risto0008 »

minu jaoks ei olnud probleem just nõrk vool, vaid generaatori töö kindluses. Olen 6v generaatoreid nii palju remontinud et halb hakkab. Vajasin töö kindlat asja
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

risto0008 wrote:minu jaoks ei olnud probleem just nõrk vool, vaid generaatori töö kindluses. Olen 6v generaatoreid nii palju remontinud et halb hakkab. Vajasin töö kindlat asja
Justnimelt töökindluse teema pärast sai asi ette võetud - pidev nöök nende 6V generaatoritega pole just meelepärane. Sellele rattale sai just sügisel päris uus generaator pandud ning seda mutma ei hakka - genekaaretus tuleb teisele rattale.
Pimedas just palju ei sõida, kuid need vähesed korradki tahaks sõita nii, et ei peaks muretsema geneka töökorrasoleku pärast muretsedes.

Ühe toimiva 6V kõrvale võib ju teist 12V aretada - karterit lõikuda ei tahaks kuigi dnepri 12V genekas alguses kaalumisel oli.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Tulede kohapealt ettepanek: Nimelt sai oma Hiina mopeedile pandud Lada 06 deflektor H4 pesaga ja Osrami Night Breaker plus pirniga nüüd on tee masina ees on mõnusalt valge.

Ma ei tea kui suure läbimööt on M tulel deflerktoril ,äkki sobib sinna näiteks Lada 01 deflektor?Teisi sõnu soovitan kasutada mõne auto sobivat deflektorit.

Edu ehitusse!
rumme
Posts: 4
Joined: 04. Feb 2011 01:00

k-750

Unread post by rumme »

Ma küll ei usu,et mõnel autol selline seadeldis peal on,nagu deflektor :roll:
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Jah pole just usu teema.
See sõna kargas mulle lihtsalt pähe.Tegelikult on mõeldud REFLEKTORIT :lol: :lol:
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Natuke jällegi nokitsetud - nimelt sai tegutseda spidomeetrite kallal. Esimene, mis peal oli oli saanud niiskust ning polnud just kõige ilusam ning viskas suht kiirelt seieri pealt minema (seieri võll, see nõela jämedune murdus ära) ning odo oli kinni ning poos sees olevaid võlle kuna oli oksiidi täis.
Sihverplaat nägi välja selline (tervest spidokast enne osandamist unustasin pilti teha)
Image
sisu nägi välja selline (odo vaheplaatidel olev valge moodustis on oksiid, mis põhjustas kinnikiilumise)
Image
Teine spidomeeter, mille ostsin mõningad ajad tagasi Lätlastelt Tagadi laadal otsustas ka peale paari kuulist sõitmist puruks minna. Sellel purunes teovõll kuhu sisse trossi ots läheb. Sellel sihverplaat kena, kuigi tibake pleekinud ning odo numbrid rämekollased, mis paistavad eelmiselt pildilt. Selle asemel sai rattale ajutiselt peale visatud musta taustaga võõras spido.
Harutasin siis ka selle katkise võlliga spidomeetri lahti ning ladusin ühe korralikumatest ning tervetest osadest kokku ning hetke tulemus sai selline
Image
Kõige vahvam osa ehk siis klaasi koos võruga tagasi valtsimine on veel ees. See jäi tegemata seoses küsimusega seieri kohta - nimelt on minu seier täiesti hele, samas toonis nagu sihverplaat, kuid kusagilt on nagu kujutluspilt meelde jäänud, et seieril peaks olema punane triip?!
Kas peaks olema? Ning kui on siis milline täpselt?
Ei hakanud selle küsimuse tõttu veel kokku panema, kuna kiiret otseselt pole ning, kui juba lahti on siis võiks kohe ka selle ära teha.

Pildid muidugi head pole kuna fotokat polnud käepärast ning kasutasin telefoni.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Nüüd siis kurvem olukord käes - parempoolsesse kolbi põles auk sisse! Suri sõidupealt välja ning surve läinud - algul arvasin, et klapp läks, kuid pead maha võttes selgus kurb tõsiasi kolviga. Tuttav tõi kohe uue kolvi ning ütles, et peaks tegu olema K omaga, kuid kahjuks seda ta pole. Mõõtudelt on sama, kõrgus sama ning mõõt 77,94, kuid sõrmeava on peenem(18mm) ning puudub alumine õlirõngas. Huvitav mille oma too võiks olla?
Silindril kolvisulamisjäägid sees, muid hulle kraapse esmapilgul ei paistnud - ehk saab ikka asja sellest.
Pildid saan homme, kui juhtme üles leian ka lisada.
Post Reply