CCCPower: Jawa 350/638

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

raivoku wrote:Kui sa Andrese (kloostrimetsast) tellisid kolvid siis võid kindel olla et rõngad on ka õiged. Logisevad sees. hmm esmakordselt kuulen. Mõõda pilu ära ja ka rõnga laius kas mõlemad on 2mm.
iga rõnga pilu peab eraldi veel üle vaatama kas on õige, pannes ühe rõnga eraldi silindrisse ja siis vaadates tema pilu . Üleval oli pilu väheke teine kui all. Kuid usun, et kokkupanija kaeb selle üle.
tänan vastuste eest!

ma mõtlesin just seda, et rõngas loksus kolvi soones üles-alla suunas. rõngasooned kolvi sees on kulunud.

pilu suhtes oleks pidanud üks mõõt suuremad rõngad ostma, sest siis oleks pilu ise paika saanud viilida. praegu on mul juba olemas tehase mõõdus rõngad ning pilu jääb natuke suureks minuarvates, proovisin silindris!
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

nonii, lõpuks ometi sain mootori Reigo juurde viidud. Süda rahul kohe selle koha pealt.

Uued jupid mis mootorisse lähevad: kolvid, rõngad, sõrmed, sõrmelaagrid, kõik tihendid, vv otsalaagrid, käigukastilaagrid, käimalöömisvända kummirõngas, simmerid, tahhoka tigu koos muttriga, sisekuuskant poldid, stopperseibid, siduri plaat.

mis käigukastis tegelikult toimub seda veel ei tea, kardan, et läheb sinnagi veel juppe.

ja viimaseks ülesandeks hetkel on ainult juhtmestiku install. mõned juhtmed lähevad kindlalt vahetusse, enamus klemme on siiski korralikud.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

nonii, kirjutan veidi mis vahepeal juhtunud on!

Reigolt sain sellised kehvad uudised, et väntvõlli siduripoolne otsatapp on rikutud, ülekandehammakale oli mingi plekitükk vahele pandud ja nii oli see tapp täitsa ära kriibitud. Teiseks, nagu karta oli, on mootoripooled väga viletsad, mõned killud lausa väljas ja palju täkkeid :( käigukastis oli viga kulunud kahvlis.

Aga tore on see, et kloostrimetsas taastatakse seda väntvõlli otsatappi! algul keevitatakse peale ja seejärel treitakse asi õigesse mõõtu. Samuti vahetavad kepsulaagreid ja rihivad :)

nii et järgmine lüke ongi väntvõll Cargoga tallinnasse saata ning uued karteripooled leida.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

juhtmestiku install

Unread post by CCCPower »

kas leidub keegi tore inimene, kes viitsiks pildistada oma 638 juhtmestikku. pilte oleks vaja sellest, mis teed pidi need juhtmekimbud sealt küljekarbist hargnevad, eriti see kimp, mis küljekarbist ette jookseb. lahti kiskudest unustasin ise asja pildistada.

edit: pildid olemas, tänud kasutajale mart91
Last edited by CCCPower on 26. Mar 2007 16:54, edited 1 time in total.
hannes72
Tavakasutaja
Posts: 35
Joined: 22. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa
Contact:

Unread post by hannes72 »

Miks just pilti on vaja? See võib erineda kõikidel ratastel. Kas tester on olemas? Kui on siis keera takistuse peale ja mõõda skeemi järgi üle, skeemi saad: http://www.skovteknik.ee/skeemid/jawa%20638/
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

nüüdseks on siis kõik mootoriosad olemas. väntvõlli taastas OÜ BAROS (www.jawa.ee) ja Raivolt sain uued mootoripooled. tänud!

loodan, et mõne nädala jooksul on mootor koos. ei jõua ära oodata seda aega mil jälle kuulen mootori tuksumist.
mart91
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 15. Oct 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mart91 »

Aga räägi, kalliks sul vänvõlli selle otsatapi taastamine seal Jawa esinduses läks, ning kas lasid peale otsatapi taastamise väntvõllil midagi muud ka veel teha nt. keskmisi laagreid vahetada vms. ?

Kus maal muidu kerega lood on? Kas on kohe valmis sõitma kui endale mootori saab?
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

Väntvõlliga oli nii, et palusin otsatapi ja keskmised laagrid ära vahetada aga lõpuks said kepsud/laagrid ka vahetatud ja kokku läks asi 2600 eeki. üsna julm, olin arvestanud max 1500 väljaminekuga. kuid kepsud ise olid juba miski 725 kr/tk, kaasas kepsulaager, sõrmelaager ja sõrm.

raam on ammu juba koos, ootab juhtmestiku tegemist ja mootorit. enne juhtmestikku ei taha tegema hakata kui mootor peal. juhtmestikuga on veel see, et äkki ostan uue kui võimalik. vastasel juhul käin iga juhtme testriga ja silmaga üle, teen parandused ning jääb vana juhtamestik.

"punaste detailide" värvimine jääb järgmisesse hooaega.

veel on puudu ka aku, kahvli kummikatete klambrid, stopptule trossisüsteem, õli kahvlis.

kui asjad arenevad, siis saab pilte muidugi.
mart91
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 15. Oct 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mart91 »

ai, siis läks sul see väntvõlli taastamine päris kalliks küll...

Juhtmestikuga on nii, et uuega on lood sellised, et jawa esinduses pakutakse vaid 639 suure el. süüte juhtmestikku, mida ei areta kohe ültse nii lihtsalt 638-le peale (ise omasin korra sama juhtmestiku aga siis vaatasin et lootusetu, ning müüsin ta poodi tagasi, ilma et oleks puutuma ka hakanud) aga 638 juhtmestikku õiget pole müügis näinudki.
Aga ma arvan et sul annab vana juhtmestiku ka ilusti ära restuareerida (endal õnnestus väga edukalt vähemalt, mul oli veel juhtmeid mingi neeger ära ka lõiganud.)

Aku sobib jawale ideaalselt Varta 63 5Ah/30A mis mahub täpselt akukasti, hind tal jawa esinduses 360.-
Kahvli kummikatete ülemised klambrid olid jawa esinduses viimati isegi olemas 15.- tk. alumised klambrid olid netu, ehk nüüd juba on.
Stoptule lülitus süsteem on ilusti nii kloostrimetsas kui jawa esinduses olemas, jawa esinduse hind tal on 200.- Kloostrimetsas on arvatavasti isegi odavam.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

Tänud Mardile!

mis vahe neil alumistel ja ülesmistel klambritel siis on? siiani arvasin, et kõik ühesugused.
mart91
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 15. Oct 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mart91 »

Ega neil muud vahet polegi kui, et alumistel klambritel on diameeter suurem kui ülemistel.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

väike update!

Juhtmestiku panin testri ja skeemi abil peale. Paarkümmend uut otsa jootsin ja mõned lappimised. Massiühendused tegin korralikud igalepoole ja samuti ehitasin pluss juhtmestiku uue sinna aku-dioodsilla vahele, koos kaitsmetega. Dioodsilla sees jootsin uued traadid dioodidelt klemmideni sest mõned olid juba lahtised. Asi polnudki nii hull kui algul arvasin.

Samas sain sellise uudise, et minu kallis väntvõll läks Tallinasse tagasi, nii kurb kui see ka pole. Asi selles, et ta ei mahtunud mootoripoolte vahele lihtsalt ära. Mõõtmisel selgus, et ühe põskede vahe on 2mm laiem kui teisel. :evil: :evil: :evil: mis sa ära teed siis, saatsin ta tuimalt tagasi. Tohutu ajakulu sellega.

Kõik seisabki nüüd mootori taga, muu on koos ja valmis.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

rattas sõidab :D sain mootori tühikäigu kah paikka 1000 RPM juurde, mis esialgu probleem oli. Karbuss vajas timmimist, õpetus seal -> http://www.jawaold.com/main.php?sec=__g ... ne-carb638
hetkel on küttesegu 1:25 ning karburaatori nõel kõrgeimas asendis.

taha ostsin uued piduriklotsid (120kr/tk). Karburaatorisse uue nõela (~80kr). uue veoketi (275kr) mida tuli kohe 4 lüli võrra lühemaks teha. uue vasaku nn. gripi. uued karburaatori kummitihendid (kollektori- ja õhupuhasti-karbussi vahele). summuti kroomitud otsa.

viimase tööna panin piduritule trossi peale. Vanast trossist jäid alles vaid lüliti ja trossiotsad. Ostsin ehituspoest 1mm trossi ja leidsin kuskilt korraliku kõri ning tegin ise uue.

Pildid tulevad ka esimesel võimalusel!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
esimene 200km ring ka juba tehtud, probleeme ei esinenud.

Ja teise pikema sõidu tahaks teha marsruudil: Rakvere - Viljandi (Folk) - Jõgeva (Jõgeva Treff) - Rakvere.

Muide palun jagage infot kuidas ja millega vajalikku kola ratta külge kinnitada. kas ilma spets raamita saaks nn. küljekotte paigaldada või näiteks magamiskott vms. küljepeale panna. olen märganud mingeid kinnitusnööre (venivaid?) aga kust neid otsida ja mis nende ametlik nimi olla võiks. Tegelikult olen väga tänulik üldse igasuguste nippide ja trikkide eest mida sellist tüüpi (Jawa, Iz, jne) rattaga matkates peaks silmas pidama, mis tööriistu ja osi kaasas vedada.
mart91
Tavakasutaja
Posts: 24
Joined: 15. Oct 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mart91 »

Väga hea kuulda et oma masina tööle said korralikult :wink:

Aga kuidas küljekotte kinnitada---Ilma spets raamita, ise ei kujuta ettegi kuidas nad kinnitada, et ikka korralikult jääks.
võid vaadata www.jawaclub.ru galeriist jawasi, seal on mõndadel aretatud vana jawa pakiraam taha, äkki saad sealt mõne hea idee.

*Endal plaan täitsa ise valmis keevitada see raam enda jawale taha, krt ikka ei saa nii et paned asjad istme peale teise istuja koha peale, tahaks nagu ikka laiautada ka : )

Aga neist venivatest kinnitusnõõridest, olen ise neid näinud igasugse majapidamis kola poodides, maksavad umbes 2tk. 25.- vms.

Tööriistade kohapealt on mul endal jawa peal kaasas:
*Küünlavõti
*kaks tagavara küünalt
*7,8,10,11,13,14,17 võti +tellitavvõti
*harilik+ristpea kruvikeeraja
*teravate otstega näpitsad ka igaksjuhuks
*ning hunnik sisekuusakant võtmeid kuna mul mootor sisekuuskant poltidest vaid koosnebki

PS. ja seljaktis on uus karpa ka kaasas, no nii igaksjuhuks
:D
Jawa 638,5, Delta RMR24, Riga 22, Riga 11, Aprilia RS 125
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

mis vahepeal juhtunud on: rattas sõidab ja tõsisemaid probleeme pole olnud. hetkel on kuskil 1000 km läbisõidetud ja mootor töötab hästi. algul, enne sissesõitu, töötas mootor veidi ebastabiilselt ja tühikäiku oli võimatu 1000 RPM juurde saada. nüüdseks peale karpa regulli tiksub mootor ilusti kohapeal 800 - 1000 RPM juures.
karpa nõela sättisin algul ülemisse asendisse, ehk muutsin segu rikkamaks kuna küttes oli palju õli ning vältimaks mootori ülekuumenemist. nüüd peale 1000km lasin nõela keskele tagasi.

Viljandi folgi ajal sai tehtud veidi suurem ring Jawaga. Rakvere-Mustvee-jõgeva-põltsamaa-Viljandi-Tartu-Mustvee-Rakvere. Lastiks oli kaks matkakotti (külgede peal), telk istme otsa peal ja kaks sõitjat. Väga mõnus õli. Ainuke häda mis teepeal kummitas oli bensukraani ummistus: võtmed välja ja tegin asja korda. Samuti andis otsad suunatulede relee, kuna ta oli vett täis jooksnud. asendasin selle hiljem Mazda omaga, töötab ideaalselt. õli sai ka käimaris ära vahetatud.

Hetkel pean ülevaatusele minema aga seal ei tohiks probleeme tulla.


Ja pilte pole ma siiamaani veel näidanud aga ma teen seda kindlasti.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

raivoku
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 14. Jan 2005 01:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by raivoku »


oihhh
Sul seda tavaari ikka on mida vaja vedada:S
seega tunnen veidi sulle kaasa:S Sul pakiraamist ei ole enam kasu- külkat või käru sappa vaja.
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

siin lõpuks lubatud pildid hetkeseisust:

http://fotoalbum.ee/photos/CCCPower/[/url]
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

paistab, et esimene poritiib on miskipärast vahepeal punasest mustaks saanud :roll: !
User avatar
CCCPower
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 11. Oct 2006 00:00
Location: jõhvi/rakvere
Contact:

Unread post by CCCPower »

Ajasin paar päeva tagasi tsikkli kuurist välja, peale 6 kuud seismist. Pühkisin tolmu maha ja hakkasin üle vaatama ja putitama. Aku oli imeläbi suht täis, vana aku veel pealegi. Pumpasin kummid täis, kontrollisin õli, segasin bensu paagis ära. Lõin vänta, ei midagi!

Kiskusin küünlad maha, vaatasin süüdet, kõik korras. Peale pusimist tegin topkat ja hakkas vedu võtma. Algul ainult parempoolne silinder ja sinult lahtise tooreklapiga. Tegin siis väikese sõidu ja hakkas korralikult käima. Lõpuks oli tühikäik ka olemas.

Ahjaa mõned vead mis sai sügisel tehtud: Tööriistad olid kaltsu sees vasemas küljekarbis. Talve jooksul olid roostetama hakanud, samuti küljekarp seestpoolt. Asi oli sellest loomulikult, et kalts oli niiske ja umbses kohas. Teiseks oli üks tagumine suunakas vett täis, kuigi töötas. Selle peab küll uue leidma. Samuti oli tahho ja spido sisse niiskust kogunenud ja väikesed kruvid veidi nagu roostes, mis selle vastu aitaks?

Muidu on kõik korras, vaja ainult kindlustus teha ja saab lennata :D

Aga ülihea tunne oli jälle Jawa häält kuulda ja sõita, mmm.


CCCPower
Post Reply