CCCPower: Jawa 350/638
CCCPower: Jawa 350/638
Ostsin sügisel omale Jawa. Täiesti ette kavatsetult ning plaan on talve jooksul masin igat pidi üle käia. Sõita pole palju saanudki kuna ilmnes mingi probleem käigukastiga.
Tsikklist endast:
Enne ostu oli pidevas kasutuses, TÜV tehtud ning paistis keskmises korras.
Mootoril on kompressiooni/tõmmet. Peal on Vape elektronsüüde. Süsteem koosneb lihtsast andurist ning ühest süütepoolist millel on kaks väljundit. Tundub väga lihtne ja töökindel, süütehetk on fikseeritud ning seda muuta ei saa. All on üsna uued Mitas H06 rehvid. Välimuse poole pealt on küljes eesmine poolkondel mis on küll väga väsinud ning kroom-laibakad. Taguots oli kole palju kõrgemaks väänatud ja tehtud oli natuke teibi tuuningut. Esiporikat on lõigatud. Kõik tuled/viled töötavad.
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/algul_1.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/algul_2.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/algul_3.jpg
Peale esimesi sõite ilmnes mingisugune rike käigukastis. Egas midagi, hooaeg oli juba üsna läbi ja ma hakkasin masinat juppideks monteerima.
Praeguseks on tehtud niipalju:
Raam algosakesteks, taguots sirgeks ja värvi alla
Esikahvel lahti ja ootab simmereid, laagreid.
Kõik muud agrekaadid võtsin lahti, puhastasin, sättisin ja panin kokku
Enamus masinast on juba kokku pandud, kasutasin sisekuuskanti ja nylock mutreid Baltic Boltist.
Istmepleki sain suure vaevaga algsesse kujju ja raamiga sobima ning naha ka ilusti peale
Vaja veel teha:
*Esikahvel kokku panna
*Elektrijuhtmestikku peab parandama või üldse uue tegema. Alt geneka juurest ja lenksu alt on asi üsna nutune. Peakaitse ja massilüliti tuleb vahele panna.
*Taguratta laagrid, ketikaitsmed vahetada
*Käigukasti remont lasta teha
*Punased detailid lasta korralikult värvida
Praegune seisund:
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/1.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/2.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/3.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/4.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/5.jpg
Töö käigus on üsna mitmeid küsimusi tekkinud, milledele iga aus Jawa omanik oskaks tegelikult vastata. Palun aidake!
1) Millega määrida kahvli laagreid, ratta laagreid? Milleks sobib Litol 24 (vedeleb seda üks purk)?
2) Kuhu ja kuidas kinnitub piduritule lüliti? äkki keegi viitsib pilti teha?
3) Kuidas kinnitub originaalis tagatule plekk? mul midagi seal mäda
4) Soovitusi elektrisüsteemi kohta?
CCCPower
Tsikklist endast:
Enne ostu oli pidevas kasutuses, TÜV tehtud ning paistis keskmises korras.
Mootoril on kompressiooni/tõmmet. Peal on Vape elektronsüüde. Süsteem koosneb lihtsast andurist ning ühest süütepoolist millel on kaks väljundit. Tundub väga lihtne ja töökindel, süütehetk on fikseeritud ning seda muuta ei saa. All on üsna uued Mitas H06 rehvid. Välimuse poole pealt on küljes eesmine poolkondel mis on küll väga väsinud ning kroom-laibakad. Taguots oli kole palju kõrgemaks väänatud ja tehtud oli natuke teibi tuuningut. Esiporikat on lõigatud. Kõik tuled/viled töötavad.
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/algul_1.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/algul_2.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/algul_3.jpg
Peale esimesi sõite ilmnes mingisugune rike käigukastis. Egas midagi, hooaeg oli juba üsna läbi ja ma hakkasin masinat juppideks monteerima.
Praeguseks on tehtud niipalju:
Raam algosakesteks, taguots sirgeks ja värvi alla
Esikahvel lahti ja ootab simmereid, laagreid.
Kõik muud agrekaadid võtsin lahti, puhastasin, sättisin ja panin kokku
Enamus masinast on juba kokku pandud, kasutasin sisekuuskanti ja nylock mutreid Baltic Boltist.
Istmepleki sain suure vaevaga algsesse kujju ja raamiga sobima ning naha ka ilusti peale
Vaja veel teha:
*Esikahvel kokku panna
*Elektrijuhtmestikku peab parandama või üldse uue tegema. Alt geneka juurest ja lenksu alt on asi üsna nutune. Peakaitse ja massilüliti tuleb vahele panna.
*Taguratta laagrid, ketikaitsmed vahetada
*Käigukasti remont lasta teha
*Punased detailid lasta korralikult värvida
Praegune seisund:
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/1.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/2.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/3.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/4.jpg
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/5.jpg
Töö käigus on üsna mitmeid küsimusi tekkinud, milledele iga aus Jawa omanik oskaks tegelikult vastata. Palun aidake!
1) Millega määrida kahvli laagreid, ratta laagreid? Milleks sobib Litol 24 (vedeleb seda üks purk)?
2) Kuhu ja kuidas kinnitub piduritule lüliti? äkki keegi viitsib pilti teha?
3) Kuidas kinnitub originaalis tagatule plekk? mul midagi seal mäda
4) Soovitusi elektrisüsteemi kohta?
CCCPower
Keda huvitab Vape elektronsüüde siis neid müüb näiteks selline leht: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/ ... erview.php
meeletud hinnad seal juCCCPower wrote:Keda huvitab Vape elektronsüüde siis neid müüb näiteks selline leht: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/ ... erview.php
CCCPower wrote:Keda huvitab Vape elektronsüüde siis neid müüb näiteks selline leht: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/ ... erview.php
Sa oled täiesti valesti aru saanud. Ja lisaks ka vape elektonsüüte jaoks vale lehe andnud oleks võinud ikka kodulehe anda. Ai ai ai
http://www.vape.cz/
Hinnad ei ole üldse kirved sellel vape süsteemil täpsemalt ütleks, et odavad. Samas ei ole ka mille eest raha küsida.
http://www.zone.ee/raivokuusik/listedfiles/elekto.jpg
Koosneb kolmest jupist. VAPE süütepool,
jagaja plaat, rootor. Hinda vaatan .Neid on kahel eri ajal tulnud.
Kas on 1710 .- või 2100.- EEK
Eestis jawa.ee poolt pakutavad hinnad. Mina seda vape süsteemi ei poolda kahjuks.
Mida sa mõtled kahvli laagrite all. Prillide sees kaussides eraldi olevad kuulid? Sinna soovitan ma laagrimääret panna.CCCPower wrote: 1) Millega määrida kahvli laagreid, ratta laagreid? Milleks sobib Litol 24 (vedeleb seda üks purk)?
2) Kuhu ja kuidas kinnitub piduritule lüliti? äkki keegi viitsib pilti teha?
3) Kuidas kinnitub originaalis tagatule plekk? mul midagi seal mäda
4) Soovitusi elektrisüsteemi kohta?
Esirattale olen ma ka pannud. Kõik tuntud laagrifirmad annavad enda laagritele ka määret välja. Ise pooldasin ma SKF laagreid ja sain SKF laagrimäärde tuubi oli vist 80 eeki vms.
Piduritule lüliti on huvitavas kohas. Jah sa pead aku kastile augu sisse tegema. MA oletan et sa mõtled ikkagi seda trossi keskel olevat andurit.
See on vasakul pool sõidusuunas. Akukasti eespool küljes. Otsi kumerat seina seal, sinna on ta originaalis kinnitatud. Põhjus selles, et leistangi pealt tulev tross jookseb mööda raami, paagi pealt ja siis peab minema alla piduri pedaali juurde. Seega ainus koht kuhu on Loogiline seda andurit kinnitada on akukasti külge.
Tagatule plekk. Oletan et mõtled kolmnurkseks painutatud musta plekki, mille külge kinnitub tagatuli. See kinnitub tagaporika külge, augud on ju plekil olemas. Porikale pead ise augud tegema, neid ei ole uutele ette tehtud, kuna ei teata kas soovitakse tuld sisse viia või mitte. Seega edu puurimisel.
Elektrisüsteemi kohapealt - mis abi vajad.
Kuskil peaks olema ka vana teema, kuidas mina enda oma vahetasin.
Täpne küsimus, siis ehk saan aidata.
Nb keegi on sul õhufiltri korpust närinud. Vähemalt kaugelt tundub nii.
Raivo vastas kõigile küsimustele juba ära.. pildi leidsin. Minu Jawadel on piduritule lüliti kõigil seal olnud. Eelmisel asus näiteks suunatulerelee hoopis esilaterna all
http://www.priitonet.net/konn.jpg
Paistab ilus Jawa, muide
http://www.priitonet.net/konn.jpg
Paistab ilus Jawa, muide
Jawa 250; Iz Planeta 4
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
- tsiklivend
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 10. Jan 2005 01:00
- Location: Tartu
- Contact:
Tänks vastuste eest!
Aga kas see tagatuli kinnitub originaalis ainult kahe poldiga porilaua külge? tegin kunagi pildi sellest kohast ja sealt paistab pleki ülaääres veel kaks poldiauku, milledele ma ei leia kasutust. Kas need on üldse originaalis? pilt -> http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/tuleplekk.jpg
Vape kohta natuke lugeda saab siit -> http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/300main.htm
CCCPower
Aga kas see tagatuli kinnitub originaalis ainult kahe poldiga porilaua külge? tegin kunagi pildi sellest kohast ja sealt paistab pleki ülaääres veel kaks poldiauku, milledele ma ei leia kasutust. Kas need on üldse originaalis? pilt -> http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/tuleplekk.jpg
Vape kohta natuke lugeda saab siit -> http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/300main.htm
CCCPower
Alumised podid kinnituvad porilaua külge, nagu sul on pildipeal ka näha. Ülemised 2 auku on tagumise gondli jaoks. GOndlil, mis on ümber istme, on need augud ka sees, nendest käivad M6 poldid läbi.CCCPower wrote:Tänks vastuste eest!
Aga kas see tagatuli kinnitub originaalis ainult kahe poldiga porilaua külge? tegin kunagi pildi sellest kohast ja sealt paistab pleki ülaääres veel kaks poldiauku, milledele ma ei leia kasutust. Kas need on üldse originaalis? pilt -> http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/tuleplekk.jpg
CCCPower
Enamjaolt sisseviidud tule korral lõigatake väheke gondlit, mistõttu need augud jäävad üleliigseks ning tagatuli jääb ülevalt lahtiseks-loperdama.
Kui sa väheke tagatule plekki veel uurid näed sa servades m4 polte, mis sul suht roostes on:D need on ka gondli kinnitamiseks, sest muidu jookseks gondel keskelt pooleks. Originaalis ei ole Sinu gondliga sarnast POrnotuuningut tehtud gondli keskelt ühendamiseks.
Nb sul on veel lisaks puudu ka tagatule juhtmete peale käiv "lapakas" mis kaiteb otsese kokkupuute juhtmetega.
no nüüd on küll selge sellega! see mind häiriski, et tagatuli niiviisi loperdama jääb.
selle kuramuse taguotsa kõrgendamisega on palju pahandust tehtud. gondli õiged kinnitused on kaduma läinud. ilmselt kinnitan selle gondli nüüd kuidagi kiirkinnititega raami külge, niikauaks kui kunagi uue saan.
praegu kogun resurssi mootori remondi jaoks, äkki keegi oskab soovitada Jawa mehi siin Virumaal? Käigukasti rike probleemiks
selle kuramuse taguotsa kõrgendamisega on palju pahandust tehtud. gondli õiged kinnitused on kaduma läinud. ilmselt kinnitan selle gondli nüüd kuidagi kiirkinnititega raami külge, niikauaks kui kunagi uue saan.
praegu kogun resurssi mootori remondi jaoks, äkki keegi oskab soovitada Jawa mehi siin Virumaal? Käigukasti rike probleemiks
CCCPower wrote: praegu kogun resurssi mootori remondi jaoks, äkki keegi oskab soovitada Jawa mehi siin Virumaal? Käigukasti rike probleemiks
Täpsusta enda masina käimari viga siis osatakse ka aidata.
Paljud ei taha enam teenusena jawa mootoreid lammutada, sest enamik on kohvid, ei ole õiget omaniku näinud masinad.
Käigukasti remondiga on üks igavene jama, nimelt kui sul on kahvlid ära, siis saab neid eralid vaheta. Kui aga mõni hammakas, läheb jamaks, kuna hammakaid ei vaheta ükshaaval välja, vaid terve kast korraga. Neid 638kaste ikka liigub, mul endalgi üks üle.
Sealt siduripoolsest avast uurisin asja veidi. Kahvlid olid paigas, alumine võll käib ilusti ringi, ülemine võll samuti liigub vabalt aga lühike võll, see mille külge kinnitub ka väiksem keti hammikas, ei käi vabalt ringi. Karteri põhjas paistis ka mingit rauapuru/tükke. Ise arvan et äkki on see laager puruks millest lühike võll läbi läheb? Väljast poolt on laager terve aga see laager on ju kahe realine, sisemist rida ei näe üldse ja sealt võivad kuulid väljas olla?raivoku wrote:Täpsusta enda masina käimari viga siis osatakse ka aidata.
Võta lahti siis näedCCCPower wrote:Sealt siduripoolsest avast uurisin asja veidi. Kahvlid olid paigas, alumine võll käib ilusti ringi, ülemine võll samuti liigub vabalt aga lühike võll, see mille külge kinnitub ka väiksem keti hammikas, ei käi vabalt ringi. Karteri põhjas paistis ka mingit rauapuru/tükke. Ise arvan et äkki on see laager puruks millest lühike võll läbi läheb? Väljast poolt on laager terve aga see laager on ju kahe realine, sisemist rida ei näe üldse ja sealt võivad kuulid väljas olla?raivoku wrote:Täpsusta enda masina käimari viga siis osatakse ka aidata.
CCCPower wrote:Pole Jawa mootoriga mingeid kogemusi ja kevadeks pean tsikkli korralikult sõitma saama, nii et ei hakka seekord ise avastama ja katsetama.ressu wrote:Võta lahti siis näed
Piina unicmani(Reigo vilu) automotost. Äkki tal aega sellise asjaga tegeleda Rakvere kandist. Ta neid ikka lammutanud ja omab ka häid tõmmitsaid nurgas:D
Laagri mõõt on muidu 3205 ehk 2realine 205 laager. Samas hoiatan ette, et hinda küsitakse sellise töö eest ca 1000eeki- ainult kokku-lahti plus puhastamine.
Ise soovitan sul vahetada ka siduripoolse kuullaagri ära 6303 üherealine 303, sest see on tavaliselt maru kulunud.
Esimestest laagritest on sul arvatavasti juba suur lõtk sees ka siduri all oleval 6305 laagril, see laager hakkab ca 10-15tuh juures väheke palju loksuma originaalis. Genekapoolne laager on sama, mis veohammakal 3205, see laager jookseb lihtsalt "kooma" ei anna eelnevalt mingeid märke. Vähemalt minul on selline kogemus olnud.
Eelnevalt soovitan sul (näiteks põllumajanduspoest) osta siduripoolne ja veohammaka alune simmer ära maksavad ca 20eeki tk. Geneka alust simmerit pead vaid poest ostma, seda ei leia mujalt (35eeki tk)
Tihendid silkude alla ja silindikaane alla tuleb ka poest muretseda.
Edu.
- tsiklivend
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 10. Jan 2005 01:00
- Location: Tartu
- Contact:
tsiklivend wrote:hea et sellest aru saad, enamus teeb odavalt ja sitaltCCCPower wrote:tänks raivo aja eest!
Korraliku töö eest tuleb korralikult maksta, sellega olen arvestanud!
Kui juba lasen mootori lahti võtta siis oleks õige jah terve laagriring vahetusse panna. Seda enam et teen masinat endale!
Selle jutu peale tuleb meelde, kuidas kodanik X(nimi salastatud) värvis sprayga oma jawa siniseks ja remondi käigus ei avastanud, et vänt on omadega õhta:D Selle asemel vedas masina targa juurde, kes masina peale sai arvatavasti paar kangemat võtta.
Kuid masina juurde. Räägi kui palju sa raami lammutasid värvimiseks'? Mul endal on ka plaan juba pikemalt olnud raam üle värvida, kuna tal suht mitmes nurgas roostet tekkinud. Samas pole mõelnud palju lammutada liivapritsi jaoks.
Sinu raamil on imelik värv kuidagi peal. Ühest kohast läigib teisest mitte-- väga imelik.
raami võtsin nii lahti kui võtta sai: birka, luku ja igasugused klambrid kaasaarvatud. Aga värviga on nii et ise värvisin seda, esimest korda tegelikult sain püstoli kätte. Puhastasin, lihvisin korralikult. Värv oli olemas, mingi üsna lambikas autovärv. Selles mõttes tegin raami värvimises järeleandmisi aga kuna eelarve on piiratud siis põhirõhk läheb tehnilisele poolele mitte esindulikkusele. Plaan oma 638ga suvel eestimaad avastada!raivoku wrote:Kuid masina juurde. Räägi kui palju sa raami lammutasid värvimiseks'? Mul endal on ka plaan juba pikemalt olnud raam üle värvida, kuna tal suht mitmes nurgas roostet tekkinud. Samas pole mõelnud palju lammutada liivapritsi jaoks.
Sinu raamil on imelik värv kuidagi peal. Ühest kohast läigib teisest mitte-- väga imelik.
Punased detailid lasen ikkagi spets meestel värvida, suvel ilmselt.
- tsiklivend
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 10. Jan 2005 01:00
- Location: Tartu
- Contact:
Sest kodanik X ei võtnud mootorit lahti ega ei teind sellega midagi, kisud asja OT-ks raivoraivoku wrote:tsiklivend wrote:hea et sellest aru saad, enamus teeb odavalt ja sitaltCCCPower wrote:tänks raivo aja eest!
Korraliku töö eest tuleb korralikult maksta, sellega olen arvestanud!
Kui juba lasen mootori lahti võtta siis oleks õige jah terve laagriring vahetusse panna. Seda enam et teen masinat endale!
Selle jutu peale tuleb meelde, kuidas kodanik X(nimi salastatud) värvis sprayga oma jawa siniseks ja remondi käigus ei avastanud, et vänt on omadega õhta:D Selle asemel vedas masina targa juurde, kes masina peale sai arvatavasti paar kangemat võtta.
Kuid masina juurde. Räägi kui palju sa raami lammutasid värvimiseks'? Mul endal on ka plaan juba pikemalt olnud raam üle värvida, kuna tal suht mitmes nurgas roostet tekkinud. Samas pole mõelnud palju lammutada liivapritsi jaoks.
Sinu raamil on imelik värv kuidagi peal. Ühest kohast läigib teisest mitte-- väga imelik.
CCCPower wrote:
raami võtsin nii lahti kui võtta sai: birka, luku ja igasugused klambrid kaasaarvatud. Aga värviga on nii et ise värvisin seda, esimest korda tegelikult sain püstoli kätte. Puhastasin, lihvisin korralikult. Värv oli olemas, mingi üsna lambikas autovärv. Selles mõttes tegin raami värvimises järeleandmisi aga kuna eelarve on piiratud siis põhirõhk läheb tehnilisele poolele mitte esindulikkusele. Plaan oma 638ga suvel eestimaad avastada!
Punased detailid lasen ikkagi spets meestel värvida, suvel ilmselt.
Njah selle lihvimisega on jah nii, et kõikjale ikka ei saa. Siin Tartu ligidal tehti üks vana iz korralikult ära ja 2 aastat hiljem(praegu) roostetab.
Seetõttu pooldan ka kurbusega liivapritsi. Kuid ei ole kunagi piisavalt aega, et masinat pulkadeks võtta.
Plekkidega on veel raskem ise teha. Sest seal on suuremad pinnad.
Alustasin siin ise just plekkidest, kuna mul endal on kurjad kavatsused kroomimise osas, siis pean ka detailid ära vasetama. Kui keegi teab kus vasetatakse(või omab head kohta siis paluks teada anda EraSõnum abiks)
Kusjuures ega sa ei likvideerinud jalaraudade juures neid numbreid,mis on raami sissestantsitud. Olen näinud nii mõnelgi raamil, et see koht on mingil tundmatul x põhjusel üle pahteldatud, kuna ei sada aru millega tegu - või ei klapi pirka ja raami number.
Viimati arkis sooviti ka toda numbrit näha. Võimalik, et eeskirjades ei ole seda, kuid vanad tegelased ikka kontrollivad.
kere numbri pärast kartsin ka algul, et kruntimine ja värvimine täidavad sissestantsitud numbrid ära kuid nii ei läinud. number paistab ilusti välja ja on vastavuses birkaga :)raivoku wrote:Kusjuures ega sa ei likvideerinud jalaraudade juures neid numbreid,mis on raami sissestantsitud. Olen näinud nii mõnelgi raamil, et see koht on mingil tundmatul x põhjusel üle pahteldatud, kuna ei sada aru millega tegu - või ei klapi pirka ja raami number.
Viimati arkis sooviti ka toda numbrit näha. Võimalik, et eeskirjades ei ole seda, kuid vanad tegelased ikka kontrollivad.
Siit kohe küsimus: kuidas suhtutakse mootori numbri ja birka peal oleva numbri vastavusse ARKis, kas üldse vaadatakse seda?
CCCPower wrote:
Siit kohe küsimus: kuidas suhtutakse mootori numbri ja birka peal oleva numbri vastavusse ARKis, kas üldse vaadatakse seda?
Mootori number ei huvita enam kedagi, sest seda ei ole pirkasse taotud.
Uutes dokkides ei ole isegi 638 märget.
Omanikele endile on see vaid tähtis. Vanemate izidel on mootori ja pirka peal üks ja sama number, mis on eraldi vaatamisväärsus.
mu birkal on mootori number kirjas ja see on täiesti sama mis mootori pealgi. Birka peal tunduvad need numbrid veidi kahtlased, nagu oleks üle löödud vms
birka -> http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/birka.jpg
birka -> http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/birka.jpg
jawa 360le annab panna 638 käimari, kui sa väheke 3 võlli, ehk neljadat käiku ehk veohammakat töötled, kui selle ära korda teed.taimo_80 wrote:need numbrid pekstaksegi sisse, kuna kui juhuslikult värv peaks maha tulema, jäävad numbrid alles.
Muuseas küsin, et kas jawa 360-nele mõne muu jawa käimar ka sobib, kuna ml endal ka 3 käik sisse ei lähe ja nagu ma lugesin, pidi terve käimari välja vahetama.
Räägi kodanik "simson" iga sellest murest. Ta peaks sulle leidma ka korraliku vana jawa käigukasti, kui teda piisavalt moosid.
Raivo@ viimasel ajal vahendaja.
nonii, esikahvel on hooldatud ja raami küljes :) sammuke jälle edasi!
nüüd peab laagreid otsima hakkama!
CCCPower
nüüd peab laagreid otsima hakkama!
seda küll jah kuid see mootori number seal on kahtlaselt löödud, kas teile ei tundu?taimo_80 wrote:need numbrid pekstaksegi sisse, kuna kui juhuslikult värv peaks maha tulema, jäävad numbrid alles.
CCCPower
CCCPower wrote:nonii, esikahvel on hooldatud ja raami küljes :) sammuke jälle edasi!
nüüd peab laagreid otsima hakkama!seda küll jah kuid see mootori number seal on kahtlaselt löödud, kas teile ei tundu?taimo_80 wrote:need numbrid pekstaksegi sisse, kuna kui juhuslikult värv peaks maha tulema, jäävad numbrid alles.
CCCPower
mootori numbrid pekstakse seetõttu niimoodi sisse, kuna arvatavati paigaldamise käigus võib toimuda ka mootorite vahetus. Raami ja pirka numbrid peavad ju ühtima, seega saab raami numbri ennem sisse taguda. Mootorid käivad aga enne stendis ja vigade ilmnemisel, on leitud, et kui kõik muu on töökorras pekstakse ka mootori number sisse.
Ma ise pean ka ühel raamil vahetama esipirka kuna pirka ja mootori number ei kattu. Kuskile kirja see ei lähe, seetõttu on see vaid enda lõbuna.
Esikahvlist.
Sa esikahvli tihendid ka ära vahetasid? Need on tavaliselt suht ära kulunud. Kahvlitorud tuleks ka ära õlitada, et nad rooste ei lähe. Siin paar roostetäppi ja tihend on õhtal, kuna see rooste sööb pehme tihendi ära ning siis hakkab õli jooksma.
Rattalaagriteks on pandud 302, ise panin ka C3 laagrid lisaks, st loksuga.
Kinnised või lahtised, oma maitse järgi. Kinnised peavad samahästi, ainuke asi, et hooldamine on kergem.
raivoku wrote: Esikahvlist.
Sa esikahvli tihendid ka ära vahetasid? Need on tavaliselt suht ära kulunud. Kahvlitorud tuleks ka ära õlitada, et nad rooste ei lähe. Siin paar roostetäppi ja tihend on õhtal, kuna see rooste sööb pehme tihendi ära ning siis hakkab õli jooksma.
Rattalaagriteks on pandud 302, ise panin ka C3 laagrid lisaks, st loksuga.
Kinnised või lahtised, oma maitse järgi. Kinnised peavad samahästi, ainuke asi, et hooldamine on kergem.
esikahvlisse läksid uued simmerid, torud olid ilusad simmeri tööpiirkonnas, ülevalt poolt ikka veits krobelised.
laagrid:
kas laagreid tellitakse nende samade 3205 jne numbrite järgi? mõnes kohas olen veel mingeid tähti näinud laagri numbri taga, on neil tähtsust?
et siis: 2 x 3205, 6305, 6303 jna rattasse 2 x 302
äkki oskab soovitada mõnda odavamat maaletoojat/edasimüüjat
Oleneb kui suur su rahakott on sealt saab ka valida laagri tootjat.CCCPower wrote:
laagrid:
kas laagreid tellitakse nende samade 3205 jne numbrite järgi? mõnes kohas olen veel mingeid tähti näinud laagri numbri taga, on neil tähtsust?
et siis: 2 x 3205, 6305, 6303 jna rattasse 2 x 302
äkki oskab soovitada mõnda odavamat maaletoojat/edasimüüjat
http://www.baltilaager.ee/
http://alas-kuul.ee/webmain.nsf
http://www.kavial.info/lang/4/
http://varson.ee/
tähed tähendavad lisasid. Kas kinnine laager või lahtine, millest küljekaaned tehtud on(plastik,teras), millest separaator on jne. Ja ka loksu.
nb see 2x305 hinnaklass korralikul laagril jääb sinna 350eegi kanti tükk
Laagrid
tüüp Laagri- Ja Tihendikeskus OÜ KAVIAL OÜ Baltilaager Varson
3205 420,08 391,76 315,00 427,16
6303 73,16 109,74 69,00 81,42
6305 102,66 152,22 99,00 116,82
Hinnad sisaldavad 18% KM'i
Baltilaagris on laagrid kohe olemas ja hind on ka soodsaim ning toodang KOYO'lt. Pole paha!
3205 420,08 391,76 315,00 427,16
6303 73,16 109,74 69,00 81,42
6305 102,66 152,22 99,00 116,82
Hinnad sisaldavad 18% KM'i
Baltilaagris on laagrid kohe olemas ja hind on ka soodsaim ning toodang KOYO'lt. Pole paha!
sammuke jälle edasi...
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/6.jpg
tagaratta laagreid/tihendeid üle vaadates selgus, et ühelt poolt on puudu detail nr. 12 (vt. alumiselt pildilt). Kas sellist juppi saab ka poest või peab otsima hakkama?
Samamoodi on puudu veel istmepleki küljes olevad kummijullad ning esikahvli kummist tolmukaitsmete klambrid, küsin neid poest kõigepealt. Kui seal pole siis on jälle jama juures.
muidu on masin juba üsna sõbraks saanud, no et olen ise kõik lahti võtnud ja uurinud/puhastanud/parandanud ja kokku pannud. Mootorile proovin uuel aastal hea doktori leida, kes ta sisemuse korda teeks :)
CCCPower
http://web.starman.ee/hoyer/pildid/638/6.jpg
tagaratta laagreid/tihendeid üle vaadates selgus, et ühelt poolt on puudu detail nr. 12 (vt. alumiselt pildilt). Kas sellist juppi saab ka poest või peab otsima hakkama?
Samamoodi on puudu veel istmepleki küljes olevad kummijullad ning esikahvli kummist tolmukaitsmete klambrid, küsin neid poest kõigepealt. Kui seal pole siis on jälle jama juures.
muidu on masin juba üsna sõbraks saanud, no et olen ise kõik lahti võtnud ja uurinud/puhastanud/parandanud ja kokku pannud. Mootorile proovin uuel aastal hea doktori leida, kes ta sisemuse korda teeks :)
CCCPower
See detail 12 on universaalne. Tundub et sa otsid taga seda nn plekkkatet, mis ei lase mustusel määrdeni, laagrini. Seda leiad suvalise jawa ratta küljest. Poest ei tea kas leidub - võimalik.
Istme pleki küljes olevad kummijullasid saab jawa.ee esinduse kaudu peaks olema 2,5eeki tk. Ma ise pean neid endale ka juurde soetama. Sai siin 5tk ostetud eelmine aasta kuid puudu tuli.
Esikahvli Kandossi klambrid, njah neid ma ei teagi kust saab poest ka neid ei saa. Ma pean uurima mis mul on olemas.
NB kui sul need klambrid puudu on siis eks on ka puudu karpa- õhufiltri vahel oleva "muhvi" peal olev klamber. Sama disainiga on teine. Enamikel jawadel on see ka loojakirja läinud.
Uhh vist said kõik küsimused.
Istme pleki küljes olevad kummijullasid saab jawa.ee esinduse kaudu peaks olema 2,5eeki tk. Ma ise pean neid endale ka juurde soetama. Sai siin 5tk ostetud eelmine aasta kuid puudu tuli.
Esikahvli Kandossi klambrid, njah neid ma ei teagi kust saab poest ka neid ei saa. Ma pean uurima mis mul on olemas.
NB kui sul need klambrid puudu on siis eks on ka puudu karpa- õhufiltri vahel oleva "muhvi" peal olev klamber. Sama disainiga on teine. Enamikel jawadel on see ka loojakirja läinud.
Uhh vist said kõik küsimused.
sain laagrid kätte. tootja KOYO, Balti Laagrist. mõned laagrid tähisega C3, mida see tähendab täpsemalt ja miks see kasulik/kahjulik on? käes hoides on mööda telge olev loks täiesti tuntav, algul ehmatas ära isegi.raivoku wrote:Rattalaagriteks on pandud 302, ise panin ka C3 laagrid lisaks, st loksuga. Kinnised või lahtised, oma maitse järgi. Kinnised peavad samahästi, ainuke asi, et hooldamine on kergem.
kokku läks terve laagriring ning 2 laagrit rattasse ~750 kr
CCCPower wrote:sain laagrid kätte. tootja KOYO, Balti Laagrist. mõned laagrid tähisega C3, mida see tähendab täpsemalt ja miks see kasulik/kahjulik on? käes hoides on mööda telge olev loks täiesti tuntav, algul ehmatas ära isegi.raivoku wrote:Rattalaagriteks on pandud 302, ise panin ka C3 laagrid lisaks, st loksuga. Kinnised või lahtised, oma maitse järgi. Kinnised peavad samahästi, ainuke asi, et hooldamine on kergem.
kokku läks terve laagriring ning 2 laagrit rattasse ~750 kr
See tähendab seda, et kui sul väheke laager uuena kuuma saab siis kiilub kinni tavaline. See c3 on paisumis pilu, st kuumasaades töötab korralikult.
See on nii ja naa ei ole rahuliku inimese käes midagi juhtunud. Mu korviga jawal on koyo laagrid sees ratastes. Sai omal ajal ostetud. Erilist vahet mina ei näe skfiga võrreldes paarkend kroonsa äkki odavam vaid.
tänks Raivo express vastuse eest
mootori läbisõit on 17000 km. kuid mootorit on poolitatud meisli/haamri meetodil ning mootoripooltel täkked sees. Loodan, et vävtvõll on kõlbulik. Palju väntvõllile tehas ressurssi annab?
kuidas hinnata kolvi/silindri korrasolekut? võibolla peaksin laskma silindrid üle puurida nind uued kolvid sisse. senimaani pole mootorit puuritud ilmselt.
kui need asjad lahendatud siis läheb mootor Unicman'i kätesse operatsioonile.
CCCPower
mootori läbisõit on 17000 km. kuid mootorit on poolitatud meisli/haamri meetodil ning mootoripooltel täkked sees. Loodan, et vävtvõll on kõlbulik. Palju väntvõllile tehas ressurssi annab?
kuidas hinnata kolvi/silindri korrasolekut? võibolla peaksin laskma silindrid üle puurida nind uued kolvid sisse. senimaani pole mootorit puuritud ilmselt.
kui need asjad lahendatud siis läheb mootor Unicman'i kätesse operatsioonile.
CCCPower
Mine räägi Reigoga, ta ütleb sulle kohe ära kas on vaja puurida või mitte. Eks ta rohkem oskab kohe ülejäänud asjade kohta ka mainida. Eks ta aega võtab kuid kaugelt ei oska mina ka aidata. Näeksin ma sul detaile siis saaks ka täpsustada.CCCPower wrote:tänks Raivo express vastuse eest
mootori läbisõit on 17000 km. kuid mootorit on poolitatud meisli/haamri meetodil ning mootoripooltel täkked sees. Loodan, et vävtvõll on kõlbulik. Palju väntvõllile tehas ressurssi annab?
kuidas hinnata kolvi/silindri korrasolekut? võibolla peaksin laskma silindrid üle puurida nind uued kolvid sisse. senimaani pole mootorit puuritud ilmselt.
kui need asjad lahendatud siis läheb mootor Unicman'i kätesse operatsioonile.
CCCPower
Ülikorralike karterite leidmine on suht keeruline. Mina tegin ka paaris asjas kompromissi, kui omale otsisin.
Siinjuures laagritele on kuskil ressurssi 25tuh km sõitu. Samas mu enda masinal oli ls 13tuh ja laagritel oli juba tunda kulumist. Väntvõlli keskmised laagrid kuluvad ka suht palju, nende vahetus on ka üks hea jama.
Üldiselt seda, mis on kulunud ja mis mitte sead oskab sulle täpsemini öelda, mõni kes on neid mootoreid lammutanud palju.
Lisaks veel niipalju, et n.C5 tähistusega laagreid kasutatakse räigelt forsitud mootorites- ikka samal põhjusel, et kuumenedes kokku ei jookseks. C3 on tavamootorile õige valik- idasuunitlusega ratastel loksud ja kuumenemised nagu jumal juhatab, aga C3 andestab piisavalt palju... Oma Dnepri laagrid (käigukast, mootor, rattad) lappasin kõik C3 KOYOd sisse, hooaeg möödas ja valik tundub olema õige.CCCPower wrote:sain laagrid kätte. tootja KOYO, Balti Laagrist. mõned laagrid tähisega C3, mida see tähendab täpsemalt ja miks see kasulik/kahjulik on? käes hoides on mööda telge olev loks täiesti tuntav, algul ehmatas ära isegi.raivoku wrote:Rattalaagriteks on pandud 302, ise panin ka C3 laagrid lisaks, st loksuga. Kinnised või lahtised, oma maitse järgi. Kinnised peavad samahästi, ainuke asi, et hooldamine on kergem.
kokku läks terve laagriring ning 2 laagrit rattasse ~750 kr
ajaloost
sain natuke inffi masina tausta kohta:
nimelt eelmine omanik ostis selle Illuka kandist 2004 aasta alguses ühelt mehelt. mees pidi esimene omanik olema, kes sõitis sellega 90ndate algul, siis tsikkel seisis mõnda aega ja enne eelmist omanikku oli jawa pojale külavahepilliks. Nii tundub, et ma olen vähemalt neljas omanik sellel 638'l.
Et siis mees illuka kandist --> tema poeg --> eelmine omanik Kurtna kandist --> mina
läbisõit eelmise omaniku kätte jõudes oli 11,5k km, minu kätte jõudes aga 17k km
mootoripooli on vähemalt kaks korda lahti võetud, teine kord oli 2006 suvel kui eelmine omanik remontis käigukasti.
eelmine omanik ei jäänud kordagi päris teepeale. probleeme tekitasid konde, harjad, pooleks läinud gaasitross ja kord lendas ka 4. käik aga alati vedas kuidagi koju ära.
CCCPower
nimelt eelmine omanik ostis selle Illuka kandist 2004 aasta alguses ühelt mehelt. mees pidi esimene omanik olema, kes sõitis sellega 90ndate algul, siis tsikkel seisis mõnda aega ja enne eelmist omanikku oli jawa pojale külavahepilliks. Nii tundub, et ma olen vähemalt neljas omanik sellel 638'l.
Et siis mees illuka kandist --> tema poeg --> eelmine omanik Kurtna kandist --> mina
läbisõit eelmise omaniku kätte jõudes oli 11,5k km, minu kätte jõudes aga 17k km
mootoripooli on vähemalt kaks korda lahti võetud, teine kord oli 2006 suvel kui eelmine omanik remontis käigukasti.
eelmine omanik ei jäänud kordagi päris teepeale. probleeme tekitasid konde, harjad, pooleks läinud gaasitross ja kord lendas ka 4. käik aga alati vedas kuidagi koju ära.
CCCPower
kui kõik hästi läheb, siis on mootor juba laupäeval remondis. enamus juppe on juba käes, Tänud Kloostrimetsa Motopoele kiire teeninduse eest, hommikul tellisin ja õhtuks olid jupid Cargoga Jõhvis!
aga kolvid on vaja ka siiski uued saada sest parempoolsel kolvil läheb sõrm näpuga lükates sisse :S ja rõngad loksuvad ka liialt palju oma soontes. aga küsimus selles, et ma pole kolvi mõõdus kindel, et kas on orig. või on 1,2 jne remont. kolvilt ei leidnud mingit märki peale noolekese ja L või P tähe. kuidas kindlaks teha, kas silindreid on puuritud ning sees remontkolb või on kõik orig. mõõdus???
CCCPower
aga kolvid on vaja ka siiski uued saada sest parempoolsel kolvil läheb sõrm näpuga lükates sisse :S ja rõngad loksuvad ka liialt palju oma soontes. aga küsimus selles, et ma pole kolvi mõõdus kindel, et kas on orig. või on 1,2 jne remont. kolvilt ei leidnud mingit märki peale noolekese ja L või P tähe. kuidas kindlaks teha, kas silindreid on puuritud ning sees remontkolb või on kõik orig. mõõdus???
CCCPower
- tsiklivend
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 10. Jan 2005 01:00
- Location: Tartu
- Contact:
Siis on sul veel tehase mõõt sees,mitte remont kolvid seesCCCPower wrote:kui kõik hästi läheb, siis on mootor juba laupäeval remondis. enamus juppe on juba käes, Tänud Kloostrimetsa Motopoele kiire teeninduse eest, hommikul tellisin ja õhtuks olid jupid Cargoga Jõhvis!
aga kolvid on vaja ka siiski uued saada sest parempoolsel kolvil läheb sõrm näpuga lükates sisse :S ja rõngad loksuvad ka liialt palju oma soontes. aga küsimus selles, et ma pole kolvi mõõdus kindel, et kas on orig. või on 1,2 jne remont. kolvilt ei leidnud mingit märki peale noolekese ja L või P tähe. kuidas kindlaks teha, kas silindreid on puuritud ning sees remontkolb või on kõik orig. mõõdus???
CCCPower
Kui märki ei ole peal siis on sul tehase mõõt. Tehase mõõdul puuduvad kõik märgid remondi kohta( Tehase mõõdul leidub vaid L ja P ning noor. vist oli ka jawa märk) remontmõõtudel on aga toksitud peale ka I , II kahjuks kõrgemaid ei tea, kas on rooma või araabia numbrid peal kuni 6da remondini.tsiklivend wrote:Siis on sul veel tehase mõõt sees,mitte remont kolvid seesCCCPower wrote:kui kõik hästi läheb, siis on mootor juba laupäeval remondis. enamus juppe on juba käes, Tänud Kloostrimetsa Motopoele kiire teeninduse eest, hommikul tellisin ja õhtuks olid jupid Cargoga Jõhvis!
aga kolvid on vaja ka siiski uued saada sest parempoolsel kolvil läheb sõrm näpuga lükates sisse :S ja rõngad loksuvad ka liialt palju oma soontes. aga küsimus selles, et ma pole kolvi mõõdus kindel, et kas on orig. või on 1,2 jne remont. kolvilt ei leidnud mingit märki peale noolekese ja L või P tähe. kuidas kindlaks teha, kas silindreid on puuritud ning sees remontkolb või on kõik orig. mõõdus???
CCCPower
Sõrmede sissesurumisega ongi jama väheke. Nimelt tehasest tulevad juba enamik selliseid kolbe sisse, millel sõrm läheb lopsti sisse. Ei oska selle vastu midagi soovitada.
Kui sa Andrese (kloostrimetsast) tellisid kolvid siis võid kindel olla et rõngad on ka õiged. Logisevad sees. hmm esmakordselt kuulen. Mõõda pilu ära ja ka rõnga laius kas mõlemad on 2mm.
iga rõnga pilu peab eraldi veel üle vaatama kas on õige, pannes ühe rõnga eraldi silindrisse ja siis vaadates tema pilu . Üleval oli pilu väheke teine kui all. Kuid usun, et kokkupanija kaeb selle üle.