Auto mootoriga Motikas :)

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Qy03
Posts: 4
Joined: 10. Dec 2007 01:00

Auto mootoriga Motikas :)

Unread post by Qy03 »

On plaan ehitama hakkata aga kogemusi vähe keegi oskab abi pakkuda?? On keegi teinud???
karpaadid
Tavakasutaja
Posts: 50
Joined: 25. Dec 2007 01:00
Location: Jõgevamaa/Tartu

Unread post by karpaadid »

Sa mõtled trike-stiilis või kaherattalist?Eks neid trikesid on ikka varem kokku klopsitud
Qy03
Posts: 4
Joined: 10. Dec 2007 01:00

Unread post by Qy03 »

Ma mõtlen 2 rattalist :)
User avatar
hs33
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 25. May 2004 00:00
Location: Läänemaa/Tallinn

Unread post by hs33 »

Ühes tehnikamaailma numbris rääkis urali ja Zazi ristsugutisest.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Jõgevatreffil oli näha saporozetsi mootoriga ratast.

Emmiliste raamisele on ka teisi erinevaid väiksemõõdulisi automootoreid tõstetud.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Rääkinud isegi ühe sellise ehitajaga, kellel kauge/lähedane kogemus olemas. Emmilise raamist ei jäänud suurt lõpuks midagi järgi. Probleemiks, et originaaltorud painutab naksti kõveraks, esi- tagahargist rääkimata. Tähendab sisuliselt uue raami ehitamist, et saada toimivat ja kestvat asja. Tapariist on ta niikuinii.. mootorratta kohta raske ja parasjagu võimas ka.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
priito
Auliige
Posts: 133
Joined: 23. Nov 2003 01:00
Location: Eesti

Unread post by priito »

.. olen kuulnud ka tehtud väiksema kubatuuriga traktorimootoriga tsiklist. :roll:
Jawa 250; Iz Planeta 4
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

Wartburg-i mootor on kah emmilise raamile topitud.
Sõidaks või seenele... www.sohver.ee
goonster15
Posts: 9
Joined: 26. Jan 2006 01:00
Contact:

Unread post by goonster15 »

Mootori väändemoment hakkab rattast kallutama ühele poole.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

goonster15 wrote:Mootori väändemoment hakkab rattast kallutama ühele poole.
Irww
Väändemoment hakkab ratast kallutama kiirendamisel vaid tahapoole.
Ainus, mis vähimalgi määral küljele kallutab on väntvõllil tekkiv INERTSMOMENT pöörete muutumisel :wink:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
goonster15
Posts: 9
Joined: 26. Jan 2006 01:00
Contact:

Unread post by goonster15 »

Sorry, my bad. Inertsmoment siis.
Ago
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 08. Dec 2007 01:00
Contact:

Unread post by Ago »

Ka paljud mäkketõusu tsiklid on automootoritega. Ja jõudu neil on...
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

goonster15 wrote:Sorry, my bad. Inertsmoment siis.
No tegelikult sai mõeldud seda asja veidi ning raami ei hakka midagi muu kallutama, kui üldse vaid väntvõllilaagrid. Veerhõõrde korral on see jõud aga märkimismäärselt pea olematu, seega ei saa arvestada. Küll aga hakka kardaan mootorit raamivahel väänama, tahtes raami ja mootorile nn keeret sisse keerata. Seega tasuks teha vajalikke tugevusarvutusi, kuid järsu gaasikeeramisega tsikkel külili küll ei kuku mingite jõudude pärast.

Inertsmoment samuti ei mõjuta otseselt raami väändumist, üksnes hõõrdejõud laagrites, tagaratta reduktoris ja veertakistus. Inertsmoment iseloomustab vaid keha massijaotust ümber pöörlemistelje.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... 00766&pg=0
Siin on kui ma ei eksi üks automootoriga motikas...
Samas on ka harleyde ja cruiserite seas kallina tuntud Boss Hoss, kus kasutatakse ka V4, V6 ja isegi V8 mootoreid...
Mõned pildid neist: http://www.mountainbosshoss.com/gallery.htm
Wikist Boss Hoss kohta midagi...
http://en.wikipedia.org/wiki/Boss_Hoss
Midagi huvitavat veel...
http://www.city-data.com/forum/automoti ... tures.html
http://www.motorland.ru/1mc2007/img/2801/mcnrapom.jpg - venelaste leiutis vist... http://thekneeslider.com/archives/2006/ ... otorcycle/
Head ehitamist ja jõudu...
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
Qy03
Posts: 4
Joined: 10. Dec 2007 01:00

Unread post by Qy03 »

Tahaks panna opel rekordi 2,2i mootorit.On kellegil aimu palju see kalub ja kas taha oleks mõistlik ehitada auto enda amordid või jäävad liiga jäigaks????
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Qy03 wrote:Tahaks panna opel rekordi 2,2i mootorit.On kellegil aimu palju see kalub ja kas taha oleks mõistlik ehitada auto enda amordid või jäävad liiga jäigaks????
Tallinnas peale 8't alkoholi enam ei müüda.. ma ei tea, kuidas mujal lood on :roll:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
hs33
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 25. May 2004 00:00
Location: Läänemaa/Tallinn

Unread post by hs33 »

Läänemaal ei tohiks nagu probleeme olla. VIST :wink:
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Kesk-Eestis saavad alaealised ka kätte. :roll:

Aga kui rekordi mootoriga tsikkel, siis tuleb raam jms asjad küll teha lasta (või ise teha). Aga kuna niisugune asi ka pappi maksab, siis usun, et mingist suvalisest leidurleost siin küll ehitajat ei saa.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Tahaks panna opel rekordi 2,2i mootorit.On kellegil aimu palju see kalub ja kas taha oleks mõistlik ehitada auto enda amordid või jäävad liiga jäigaks????
Kui sa sellist "pisikest" malmkolakat tahad motika raamile toppida, siis mul veel parem idee. Ehita parem Zil-130 mootoriga, see ainult "natukene" raskem, aga see-eest 8 silindrit ja 6 L töömahtu. Kusjuures raami polegi vaja teha, kõik asjad saad otse mootori külge kinnitada.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
hannes_s
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 12. Jan 2005 01:00
Contact:

Unread post by hannes_s »

ainuke eelis, mida sellisel pillil http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... 00766&pg=0 võrreldes tehase toodanguga on-inimesed tulevad ja küsivad "OO, KUIDAS TEGID" no vaadake seda kuulutust, 10 000 eek eest sellist asja küll valmis ei tee, kui just väga palju häid tutvusi pole. ja kuidas selline veel arvele võetakse????
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Kui vajad abi ehitamisel, siis hästi. Esmalt räägi, mis tööriistad sul olemas on? Keevitus (millega), freespink (toru otste treimiseks), treipink (erinevad puksid, võllid).

Kui sellele ära vastad, siis räägime edasi. :wink:
hannes_s wrote:inimesed tulevad ja küsivad "OO, KUIDAS TEGID" no vaadake seda kuulutust, 10 000 eek eest sellist asja küll valmis ei tee, kui just väga palju häid tutvusi pole. ja kuidas selline veel arvele võetakse????
Väga lihtsalt, raam keevitatakse Kavoris või Vihuris paberitega keevitajate käeall, torumaterjal peab olema tõmmatud torust, juures peavad olema dokumendid materjalide kohta (tugevustingimused, momendid jne) k.a. ostutsekid. Veermiku ja piduriosad peavad olema tehasetoodang, niisamuti ka vedrustus. Kui keegi oleks nii kena ja otsiks üles täpsed juhendid. Sirvisin neid kunagi tktk masinaehituse õppeosakonna ruumides.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo »

Einoh, kui rekordi mootor, siis võiks juba rekordi keret ja veermikku ka kasutada. Kui näiteks ühe ratta ära võtad, ongi trike valmis.
Last edited by vaalo on 06. Feb 2008 06:27, edited 1 time in total.
Qy03
Posts: 4
Joined: 10. Dec 2007 01:00

Unread post by Qy03 »

Ma ei taha seda teha selliseks et saab ka tänavapeal sõita.Licalt enda lõbuks. Olemas on ikka tõmmatud torud keevitus jne.Tahaks soovitusi millisele raamile seda yldse mõelda võiks???
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Tugevale raamile. Pead mõne hea konstruktsiooni välja hauduma, et raam raskust kannataks ja piisavalt jäik oleks. Vedrustuse jaoks sobiksid vast mõne emmilise detailid.

Rekordi mootorit sa arvatavasti seeriatootmises oleva/olnud tsikli raamile panna ei taha? Kui tahad, siis see oleks üks rumal tegu...

Ma kahtlen selles, kas see asi kunagi valmis saab...
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

rallitaja wrote:Vedrustuse jaoks sobiksid vast mõne emmilise detailid.
Ei sobi mitte ükski!
Qy03 wrote:Tahaks soovitusi millisele raamile seda yldse mõelda võiks???
Isegi oma lõbuks tehes, pead vähegi toimiva asja korral selle siiski ise tegema.
Mootorivalikut ma ei viitsi arvustama hakatagi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
priito
Auliige
Posts: 133
Joined: 23. Nov 2003 01:00
Location: Eesti

Unread post by priito »

Paar aastat tagasi tegi mäkketõusudel kaasa üks civicu 1.2-se mootoriga tsikkel. Raam tundus olevat ise tehtud: 0-st.
Läks sitasti tööle ja iga vennike seda tööle ei jaksandki tirida. Sellisega oleks paras kuskil metsas jahil käia. Maanteele- misjaoks?
Vast paljud on seda oma silmagagi näinud. Paras kolakas...
Jawa 250; Iz Planeta 4
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Nobody wrote:freespink (toru otste treimiseks)
Sirvisin neid kunagi tktk masinaehituse õppeosakonna ruumides.
Esiteks....freespingil freesitakse mitte ei treita:P Treimiseks on treipink.
Ja vaevalt,et sa neid masinaehitus alas lugesid.....transporditeaduskonna pärusmaa on see student formula ehitus;)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Minu näpukas :roll:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Jorxx
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 11. Aug 2005 00:00
Location: Pärnumaa
Contact:

Unread post by Jorxx »

Selleks, et auto mootorit kaherattalisele installeerida peavad olema sul kuldsed käed ja kuldaju. Nende puudumisel läheb eelarve suuremaks kui tava-lihtsurelikule tasukukohane on. Ja kuna sa siit foorumist küsima tuled kuidas ja millele teha, siis kuldaju sul puudub. KEEP IT REAL!
Jorxx @ seadis pilgu lääne poole...
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

RE:

Unread post by vintizvint »

Mull tuttavaks selle eelmainitud honda omanik, "kollase peletise teamist"
Aga teemast:
Se masin ehitati nönda et tömmati mootor lae-alla ja keevitati raam ymber. Mootori valikuks soovitaksin ikka midagi lahjemat: fiesta, honda,
golf.Kunagi sai ka ise aretatud 01-e mootor dnepri raami aga ylekandega
läksid närvid krussi :twisted: ja asi löppes kuusakoskis.
Löpsönaks: www.hillclimb.ee Sealt vali "team" ja iseloomustuse alt saad
Voltsile Vöi Erksile kirja saata.
Post Reply