Nobody: "vana" Iz 56
Nobody: "vana" Iz 56
Hakkasin ühekaupa siis ratast kokku laduma. Esialgu oli plaanis teha miski palja raamiga sõitev iz. Tasapisi hakkas aga näppu jääma ka iz 56 osi. Mootor, esihark, iste, taguporilaud, mootorikatted. (Porilauda koos tulega pildil pole, kuid muidu olemas). Ühesõnaga kehtib ka siin, nagu mujalgi mul reegel, et enne tuleb kõik osad külge otsida, seejärel korda teha ning alles siis võib püstoli alla viimisele mõelda.
Ahjaa, ratas on täiesti töö- ja sõidukorras. Käima läheb üllatavalt kergelt.
Minu muudest ratastest on juttu siin:
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... pic&t=5595
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... 9877#49877
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... 9876#49876
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... opic&t=238
Ahjaa, ratas on täiesti töö- ja sõidukorras. Käima läheb üllatavalt kergelt.
Minu muudest ratastest on juttu siin:
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... pic&t=5595
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... 9877#49877
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... 9876#49876
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... opic&t=238
Last edited by Nobody on 21. Aug 2010 16:55, edited 6 times in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- vintizvint
- Tavakasutaja
- Posts: 151
- Joined: 13. Feb 2008 01:00
- Location: Soome> Riihimäki
- Contact:
Re: Nobody: Iz 56/Planeta
Täiesti mõnus projekt talve igavuse peletamiseks ja ajaveetmiseks....Nobody wrote:Nagu ikka, jääb kõigil üle varuosi, nii ka minul. Hakkasin ühekaupa siis ratast kokku laduma. Esialgu oli plaanis teha miski palja raamiga sõitev iz...
Sellest paljaraamiga IZ - ist: Ennast on pikemat aega huvitanud nö. custom
Rotika tegemine, natukene teistmoodi väljakutse... kuid ilmselt saab selle õnne( tuse) osanikuks mõni "riisirakett"
Head nokitsemist, peatselt teen ka endavalduses olevast "Jupist" juttu siia kusagile...
Re: Nobody: Iz 56/Planeta
Tõsi ta on , et ennem tuleb masin korralikult valmis ehitada kui saab mõtlema hakata viimistlemisele... tavaliselt tükib asi olema sedasi , et ei jõua ära oodata milline ratas juba ühestükis välja näeb ning sellest tingituna liig vara kokkupanek ( viimistlemine). Tänu liigsele kiirustamisele võib tekkida ka selline probleem , et peale raami värvimist on vaja sinna midagi juurde keevitada võinii....eks ise on kõik läbi elatud ja nii need kogemused tulevad. Aga edu sulle projektigaNobody wrote: Ühesõnaga kehtib ka siin, nagu mujalgi mul reegel, et enne tuleb kõik osad külge otsida, seejärel korda teha ning alles siis võib püstoli alla viimisele mõelda.
Estonian Chopper Forum
http://www.estonianchopper.com
Yamaha XS 650 1977a
http://www.estonianchopper.com
Yamaha XS 650 1977a
Vahepeal on juurde otsitud margikohaseid osi. Korraliku kummiga 56 tagumised jalarauad, ilma spidoreduktorita esipidurikilp, õige juhtraud süsteemiga, tagumine iste, vanematüübi 56 mootor.
Tõenäoliselt võiks lisanduda veel vertikaalse kinnitusega sisselaske-kollektoriga silinder
Hetkel tahaksin veel komplektseks saada trossiga tagapidurisüsteemi. Olemas on õige raam ja sõbralt saan ehk ka pidurihoova. Kuid kogu info trossi kinnitumisest pidurisüsteemi kohta on teretulnud, niisamuti selle jupid.
Hetkel on püsiv huvi veel:
Lapatsistme korraliku metallist konstruktsiooni vastu
Asjalike 19" velgede vastu
Mootorikinnituste vastu, kus esimesed servad ära painutatud
3-triibuga küljekarpide vastu (eriti tööriistakarp)
Kuna sain vana-izi raami, siis tõenäoliselt jääb üle pildil näha olev esimese Jupiteri raam, millele on tagumine mootorikinnitus kellegipoolt juurde keevitatud. Õnneks on see kergesti eemaldatav.
Tõenäoliselt võiks lisanduda veel vertikaalse kinnitusega sisselaske-kollektoriga silinder
Hetkel tahaksin veel komplektseks saada trossiga tagapidurisüsteemi. Olemas on õige raam ja sõbralt saan ehk ka pidurihoova. Kuid kogu info trossi kinnitumisest pidurisüsteemi kohta on teretulnud, niisamuti selle jupid.
Hetkel on püsiv huvi veel:
Lapatsistme korraliku metallist konstruktsiooni vastu
Asjalike 19" velgede vastu
Mootorikinnituste vastu, kus esimesed servad ära painutatud
3-triibuga küljekarpide vastu (eriti tööriistakarp)
Kuna sain vana-izi raami, siis tõenäoliselt jääb üle pildil näha olev esimese Jupiteri raam, millele on tagumine mootorikinnitus kellegipoolt juurde keevitatud. Õnneks on see kergesti eemaldatav.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kuna sõjavägi on tegevusest mõnda aega eemal hoidnud, on siiski olnud võimalust oma hobiga tegelda. Seekord siis püüan kokku saada ühte vanematüübilist 56. Eks vaatame, mida tulevik toob ja mis värvikattest saab. Olen kokku saanud ka vanematüübilise mootori jupid. Eriline huvi on tagaporilaua vastu.
Nimetatud vanema tüübiline raam on pildil, hetkel on seda pisut kõpitsetud ning parandatud mõnda kõveraks paindunud kinnituskõrva ja lahtisemat värvi.
Alustame siiski pisidetailidest. Veel veidi keevitada ja liivapritsi....
Otsitud korralik iste ka olemas..
Loomulikult ka vanematüübiline esipidurirumm, mis enda teadmata oli siiski kuuris olemas.
Nimetatud vanema tüübiline raam on pildil, hetkel on seda pisut kõpitsetud ning parandatud mõnda kõveraks paindunud kinnituskõrva ja lahtisemat värvi.
Alustame siiski pisidetailidest. Veel veidi keevitada ja liivapritsi....
Otsitud korralik iste ka olemas..
Loomulikult ka vanematüübiline esipidurirumm, mis enda teadmata oli siiski kuuris olemas.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kuna linnalubasi on vaja sisustada ja nimekal rattal ei tahaks raisku ka lasta minna, siis sai seekord käsile võetud lapatsistme korda seadmine. Kuna olulised detailid olid läbi mädanenud, kordi keevitatud ning ei ole õnnestunud paremat leida, tuli hakata esialgu detaile ise valmistama.
Mõned jupid veel välja otsitud, ühtteist 56 juures veel nokitsetud.
Hetkel on pika nimekirja jagu juppe/detaile, mis on puudu või pole päris selle mudeli omad.
Mõned jupid veel välja otsitud, ühtteist 56 juures veel nokitsetud.
Hetkel on pika nimekirja jagu juppe/detaile, mis on puudu või pole päris selle mudeli omad.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Esimene iste hakkab ilmet võtma. Üht-teist "ajutist asendust" on veel tehtud, kuniks õige või terve detail omandatud saab.
Istme raam võtab kuju:
Küljekarbid on hetkel sellised, vajavad tööd:
Üldmulje:
Olen huvitatud veel järgnevaist:
Iz 56 porilauad, küljekarbid, summutid, terve lapatsiste või selle raam, esihark (võib olla ka kuni 3 seeria, vaja doonorile asenduseks), 19" rattad, küljejalg+plaat, juhtraud jne.
Ühesõnaga võib pakkuda igas seisus iz 56te.
Istme raam võtab kuju:
Küljekarbid on hetkel sellised, vajavad tööd:
Üldmulje:
Olen huvitatud veel järgnevaist:
Iz 56 porilauad, küljekarbid, summutid, terve lapatsiste või selle raam, esihark (võib olla ka kuni 3 seeria, vaja doonorile asenduseks), 19" rattad, küljejalg+plaat, juhtraud jne.
Ühesõnaga võib pakkuda igas seisus iz 56te.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Rattad alla!
Iz sai esmapilgul korralikuna tunduvad 19" rattad alla.
Heasti kuluks ära:
Parem küljekarp, 3 triibuga
Küljejala poolne mootorikinnitusplaat
Heasti kuluks ära:
Parem küljekarp, 3 triibuga
Küljejala poolne mootorikinnitusplaat
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Küljekarpidega tuleb sul küll kõvasti nöökimist. Targem vist tõesti uued osta.
Paned raami osadele laki ka peale või jääb lihtsalt 2 kihti värvi? Millal põhiosad värvid ja mis värvi ratas tuleb?
Keevita aga edasi, siis tuleb ka tulemus.
Paned raami osadele laki ka peale või jääb lihtsalt 2 kihti värvi? Millal põhiosad värvid ja mis värvi ratas tuleb?
Keevita aga edasi, siis tuleb ka tulemus.
Jawa 250; Iz Planeta 4
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
Peaaegu nagu pealinna soomlane Kari Munõ
Küljekarpide probleem tundub ka lahendatav olema. Ühelt toorikult saan karbipõhja, teiselt saan kaane. Kokku tuleb korralik karp. Raamiosadele jääb hetkel vähemalt poolmatt pulbervärv (sai harjutamise pärast proovitud). Ülejäänud ratta värvi peale pole veel mõelnud. Sellega õnneks veel aega.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Midagi suurt muutunud pole, ootan puuduvaid juppe. Üks vahepala tagahargi puksidega. Vanad puksi välimised võrud sai välja tõmmatud. Sisse oli murdunud-kinni roostetanud vana võll. See oli kummipukside peal. Arvatavasti kellegi omalooming, ehk keegi teab või on ka varem nii näinud. Igatahes läksid sisse uued puksid, nii nagu peaks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Hakkan vist juba iseendale tüütuks muutuma, sest suurt midagi ratta puhul ei toimu. Ehk kellelegi on abi ja siiski huvitav lugeda...
Suured tänud foorumikasutajatele:
suslik83 - lugematute infokillukeste, esitule, tagahargi ja paljude teiste juppide eest
isandpauk (AM)- info, juppide ja abi eest
Kristens - korraliku küljekarbi eest
madeinussr - vanatüübi pidurihoob, lugematu koguse rummi/õlle kooslahendamise jpm eest
neid kasutajaid on veelgi, ei jõuagi kõiki ära nimetada, ärge pahandage
Samas tänu neile inimestele olen hakanud ennast kiruma. Nimelt alustasin ma ratta ehitust vanaraua kokkuostust päästetud kättejuhtuvatest juppidest. Välja on jõudnud selleni, et tahan saada esimese otsa iz-56 kokku panna. Olen ringi vaadanud, suund on õige, aga sinna ei ole veel ligilähedalegi jõudnud. Igatahes ratas on täna selline, otsin veel sobilikke summutajaid (ERITI VASAKPOOLSET). Osta.ee's lipsasid need käest ära.
Tagahark on saanud alla uued puksid, sirgendatud, keevitatud, kaetud ajutise värviga. Esialgu võin rahule jääda. Tööd on veel tagaamordi poldilukustusseibi kinnitustest murdunud poltide välja puurimisega-keermestamisega ning vaja ka puksidele simmerid paigutada (mõnest tihendipoest letikaup)
Järgmine samm on trossiga tagapiduri kokkupanek. Selleks pean treima 2 trossikõri kinnituspuksi tagumisele alumiiniumkorpusele ja esimesele ketipingutile. Trossi plaanin teha mõnest vanast kõrist ja motopoes müüdavast trossist (müüakse meetrikaupa)
Olen huvitatud iz-56 sumbutajatest (eriti vasakpoolne), suurest esitule reflektorist võruga, silindrist pika kollektoriga (kinnitused püstised), vanatüübilisest tuledelülitist, piduritule lülitist.
Parimat!
Suured tänud foorumikasutajatele:
suslik83 - lugematute infokillukeste, esitule, tagahargi ja paljude teiste juppide eest
isandpauk (AM)- info, juppide ja abi eest
Kristens - korraliku küljekarbi eest
madeinussr - vanatüübi pidurihoob, lugematu koguse rummi/õlle kooslahendamise jpm eest
neid kasutajaid on veelgi, ei jõuagi kõiki ära nimetada, ärge pahandage
Samas tänu neile inimestele olen hakanud ennast kiruma. Nimelt alustasin ma ratta ehitust vanaraua kokkuostust päästetud kättejuhtuvatest juppidest. Välja on jõudnud selleni, et tahan saada esimese otsa iz-56 kokku panna. Olen ringi vaadanud, suund on õige, aga sinna ei ole veel ligilähedalegi jõudnud. Igatahes ratas on täna selline, otsin veel sobilikke summutajaid (ERITI VASAKPOOLSET). Osta.ee's lipsasid need käest ära.
Tagahark on saanud alla uued puksid, sirgendatud, keevitatud, kaetud ajutise värviga. Esialgu võin rahule jääda. Tööd on veel tagaamordi poldilukustusseibi kinnitustest murdunud poltide välja puurimisega-keermestamisega ning vaja ka puksidele simmerid paigutada (mõnest tihendipoest letikaup)
Järgmine samm on trossiga tagapiduri kokkupanek. Selleks pean treima 2 trossikõri kinnituspuksi tagumisele alumiiniumkorpusele ja esimesele ketipingutile. Trossi plaanin teha mõnest vanast kõrist ja motopoes müüdavast trossist (müüakse meetrikaupa)
Olen huvitatud iz-56 sumbutajatest (eriti vasakpoolne), suurest esitule reflektorist võruga, silindrist pika kollektoriga (kinnitused püstised), vanatüübilisest tuledelülitist, piduritule lülitist.
Parimat!
Last edited by Nobody on 15. Jan 2011 19:19, edited 2 times in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1552
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
iz
sahtlist vist isegi leidsin selle pidurite töötamiseks mõeldud lüliti...polt mille tagumises (pea) osas on juhtmete kinnitamiseks kaks pesa ja koostu läbib terasest tihvt. poldiga seadistad hoova asendi sobivaks ning nüüd kui hoova liigutada poldist eemale päästad liikuma ka tihvti poldi seest ning see omakorda lühistab kahe poldi all olevad klemmid.......
krt , et ma pilte ei teinud sellest jubinast! aga keerme järgi julgen aravata, et eks ta vast peaks olema see pudin!
krt , et ma pilte ei teinud sellest jubinast! aga keerme järgi julgen aravata, et eks ta vast peaks olema see pudin!
elu ongi mäng!
Esimene alukeevituse katsetus tehtud. Ehk siis kett oli söönud ära korpuse alumise serva:
Tänud inimestele headele.. pika malmist kollektoriga vana 56 silinder. Enamuse jaoks väärtusetu ja nõuab veel tööd, kuid endisele omanikule tänud tänud!
Üks suurepärane Iz 56 erinevuste võrdlustabel. Kiitused AM foorumlasele isandpauk!
http://www.jogevamc.ee/pictures/izh/diff/
Tänud inimestele headele.. pika malmist kollektoriga vana 56 silinder. Enamuse jaoks väärtusetu ja nõuab veel tööd, kuid endisele omanikule tänud tänud!
Üks suurepärane Iz 56 erinevuste võrdlustabel. Kiitused AM foorumlasele isandpauk!
http://www.jogevamc.ee/pictures/izh/diff/
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1552
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Mina olen 3 tüüpi näinud:Myrka wrote:Võin küll eksida ( targad vast parandavad ) aga 49 käib karburaatur otse silindri külge ilma kollektorita ja on tunduvalt ümaram. Kas 56 erinevate aastakäikude silidritel ka mingi vahe (peale sisselaske kollektori ) on?
1) nagu ülal pildil, pikk malmist kollektor
2) samad vertikaalsed kinnitused, lühem kollektor
3) horisontaalsete kinnitustega kollektor, ülevoolu kanalite plaadid juba "tavaparase" kujuga nagu Planeta 1,2 jne
Ähmaselt on mälus ka, et 3. tüüpi silindril tuli sisse mingi aeg ka muutus kanalite kujus (karteri ja silindri vahel). Enam ei ole kindel, võin valesti mäletada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.