Page 1 of 2

Iz Jupiter 4k 1981.a RS07

Posted: 11. Jan 2009 18:38
by MAZ
Nii siis üle pika aja jälle midagi millest kirjutada:
Siin siis Izhi Jupiter 4k projekt, tegemist siseturu varjandiga, ekspordi omal on/peaksid olema kroomitud porilauad ja 18" veljed.Sai siis suvel tegema hakatud ja nüüd on nii kaugel,et vaja elekter korda teha ja siis
sidur ja esihargi puksid ära vahetada ja korras!
Kahjuks pole säilinud originaal korvi, mis peaks käima masina juurde.Confused

Lisaks on ka osasid puudus.Laughing
*süütelukk koos võtmega
*suunatulede relee
*1 suunatuli
*roolilukk koos võtmega
*külgkorv muidugi
*trosse vaja mõned sebida eelkõige esipiduri ja spidomeetri oma
*pirne vaja ka kusagil 6 tk.
*12V 6Ah aku sebida, hetkel on rolleri oma mul,et lihtsalt elektrit testida.
*esipidurilink koos kinnitusega
*esihargipuksid
*Jupiter 4 logo küljekarbikaanele
* 2 x piibud
* 2 x käepideme kummid
*paremas seisus tõukeleevendi nupp.
*parem iste praegune on kehva eest
ratas enne tegemist
Image
Image
Image
Image

Tegemisest: esmalt sai siis lahti lamutatud.Masin kohe juppideks selleks kulus
vähem kui tund.
Avastasin,et raam on kõver ilmselt matsu pandud, sai küll seda raami sirgestatud
kuid hea ei jäänud. Samuti kas Jupiter 4 siseturu varjandi raam mitte hall ei peaks olema?
Sõber värvis mustaks? Mis on ikkagi õige värv.[url]

Posted: 12. Jan 2009 10:44
by roosakummik
mis istmel viga on- vana kunstnahk maha ja uus peale. kui vajad abi sadula kordategemisel pöördu minu poole, olen õppind asja ja teinud sadulaid.

Posted: 12. Jan 2009 12:23
by MAZ
tegelikult peaks neid originaal istmeid ikka liikuma kuivõrd pole tegemist miski rariteediga. Minu istemel on see esiots suht jama. Kas seda kuidagi niimoodi ei anna ära parandada,et ei peaks tervet istet laiali lammutama?

Posted: 13. Jan 2009 12:09
by roosakummik
annab küll- tulemus ei ole nii hea, selleks tuleks ikkagi vana maha võtta sirgeks lõigata ja uus nahk otsa õmmelda- olen ka nii teinud.

Posted: 13. Jan 2009 13:10
by MAZ
roosakummik wrote:annab küll- tulemus ei ole nii hea, selleks tuleks ikkagi vana maha võtta sirgeks lõigata ja uus nahk otsa õmmelda- olen ka nii teinud.
to:roosakmmik
Ma arvan,et kevadepoole vaatan seda asja, hetkel ei ole aega mootorratastega tegelda.

Natuke veel juttu: huvitav on,see,et see Izh on üsna roostevaba.Ma olen märganud,et küljekarbid hakkavad esimesena ära roostetama aga sellel olid täiesti roostevabad, isegi aku poole karp. Samas krunt värvi ühelgi juppil alla ei olnud.Mootor on korra enne mind remonditud ja sisse sõit 1000km ära tehtud.Spidomeetri peal on originaal läbisõit.
Hetkel ainus mure,elektriga, vana süüteluku põhi oli läbi omadega.
Alguses sai selle vana süütelukuga proovitud, tuled sain tööle ja ka neutraali anduri aga sädet kätte ei saanud. Testriga kontrollides selgus,et voolu süütepoolidele ei tule.
Siit küsimus: kus kohast tuleb Jupiter/Planeta 4 vool süütepoolidele,kas parempoolsest käepidemest, otse läbi süüteluku või läbi signaali????

Posted: 14. Jan 2009 17:23
by mk
To: RS07

Ära aja seda sise- ja välisturu jaoks mõeldud asja nii keeruliseks. Tegelikult on tegu nn. "maapiirkodadesse" mõeldud veidi odavama versiooniga. Neil olid paljud kroomkatted asendatud värviga.

Analooge leiab pea kõigi tehaste toodangust, ilmselt üheks tuntumaks on AZLK-2140, kus samuti ratsiti terve rida sõlmi ära, et odavam oleks.

Posted: 14. Jan 2009 18:45
by MAZ
mk wrote:To: RS07

Ära aja seda sise- ja välisturu jaoks mõeldud asja nii keeruliseks. Tegelikult on tegu nn. "maapiirkodadesse" mõeldud veidi odavama versiooniga. Neil olid paljud kroomkatted asendatud värviga.

Analooge leiab pea kõigi tehaste toodangust, ilmselt üheks tuntumaks on AZLK-2140, kus samuti ratsiti terve rida sõlmi ära, et odavam oleks.
tegelt kui palju neid Jupitere eksporti läks nt: Poolasse viidud Izh 56 on samad nagu meie turule mõeldud. Samas soome eksporditud msainad olid märksa modifitseeritud, ilmselt soomes kohapeal,et neid saaks turustada.

Posted: 14. Jan 2009 21:03
by vintizvint
RS07 wrote: Siit küsimus: kus kohast tuleb Jupiter/Planeta 4 vool süütepoolidele,kas parempoolsest käepidemest, otse läbi süüteluku või läbi signaali????
http://en.shematic.net/page-92.html

Posted: 14. Jan 2009 23:13
by mk
Ekspordiks mõeldud masinad ei omanud tõesti mingeid erilisi eripärasid. Rohkelt kroomi, poleerimist ja muud suurt midagi. Ainult et kohalejõudes oli nende seisund tihtipeale selline, et enamasti tuli detailid üle värvida ja kroomida.

Aga vähe sellest, tehti ka tõelisi hübriide lääne rahva meelitamiseks. Puuriti silindreid suuremaks, asendati vidinaid (peeglid, paak jne) ja reklaamiti seda kui tõelist maailmaimet. Nii näiteks sai Planeta Sport endale 400 cc, Voshodi paagi ja külgkorvi (mis tehase poolt oli rangelt ebasoovitatav).

Posted: 14. Jan 2009 23:37
by izh350
:roll:

Posted: 15. Jan 2009 10:07
by MAZ
Aitäh abi ja selgitus töö eest teemasse ekspodi mudelid.
to vintizvint , see on Jupiter 3 skeem sellest on mul kahjuks väga vähe abi.

Posted: 15. Jan 2009 12:25
by Nobody
RS07 wrote:Aitäh abi ja selgitus töö eest teemasse ekspodi mudelid.
to vintizvint , see on Jupiter 3 skeem sellest on mul kahjuks väga vähe abi.
Vastan su küsimusele, läbi signaali ei tule kunagi süütepoolile pinget peale, siis peaks süütepool töötama koguaeg. Pinge tuleb ikka läbi süütelüliti.

Posted: 15. Jan 2009 13:28
by MAZ
Leidisn ka netist korralikku Iz Jupiter 4 elektri skeemi, panen üles ehk kellegil tulevikus veel vaja.
Image

Posted: 21. Jan 2009 19:17
by MAZ
Mõned pildid kokkupanekust augustis 2008 kahjuks värvimise fotod on sõbra arvutis aga ka värvimise fotod tulevad.
Image
Image
Image
Mõned uuemad fotod hetke seisust
Image
Image

Posted: 21. Jan 2009 22:16
by roosakummik
kuidas sa raami värvisid, kas pintsliga :lol:

Posted: 21. Jan 2009 22:24
by MAZ
roosakummik wrote:kuidas sa raami värvisid, kas pintsliga :lol:
Mis pintsliga?, ikka värvipüstol ja kompressor, kust sa seda pintslit juttu võttad, see,et ühe foto peal on kogemata mingi pintsel ei loe midagi see on juhuslik elemnt 8 )

Posted: 21. Jan 2009 22:27
by karlerik110
Kaks iludust viimaselt pildil koos 8 ) Väga kena Iz!

Posted: 21. Jan 2009 22:45
by MAZ
karlerik110 wrote:Kaks iludust viimaselt pildil koos 8 ) Väga kena Iz!
ma loodan selle tagumise kolmandaga ka nii kaugele jõuda,et tasub juba käed külge pista :lol: , praegu on ta väga vrakk aga kuid tegemiseks läheb ilmub vastav teema 8 )

Posted: 31. Aug 2009 23:54
by minsk22
Vaatan ja vaatan, kas see on ostetud lääne-virumaalt? Hirmsasti meenutab mu vana jupiter 4-a..

Posted: 01. Sep 2009 09:03
by MAZ
See ei ole minu teada Lääne-Virumaalt toodud, vaid hoopis Võrumaalt!
Hetkel on asi nii kaugel,et kõik peaaegu on korda tehtud, lahtised asjad kinni keeratud,hooldused ja reguleerimised tehtud.
Kuid ainus asi, mis takistab sellega sõita on see,et tarvis on korraliku karburaatorit. See originaal on sisuliselt kas nii umbes või mina ei saa aru kuidas sellega tööle asi ei lähe.
Hetkel on peal Murovei oma kuid sellega jälle uputab.
Proovisin ka K-36 kuid see ei istu sinna otsa korralikult ja hakkas õhku vahelt võtma.
Mõned fotod ka:
Image
Image
PS! kasutasin auto akut seekord kuna kõik väiksemad 12V on omadega läbi.
Ennem kui asi korralikult tühikäigul tööle ei saa ei näe ka mõtet uut akut osta.

Posted: 01. Sep 2009 15:32
by Motohull
auto 24v akuga l2hevad syytepoolid varsti peppu

Posted: 01. Sep 2009 16:04
by ToTuRauno
autol on 24v aku ? 12v ei peaksolema ?

Posted: 01. Sep 2009 17:12
by MAZ
Naljamehed kus kohast te 24V näete :evil: ? See on kõige tavalisem 12V auto aku!
Ma ei tea ka ühtegi sõiduautot millel oleks 24V aku? Kõige rohkem olen selliste 24V kokku puutunud vaid kallurite ja traktorite juures!
Ok, foto on liiga väike,et lugeda12V küljepealt seda välja olen sellega nõus.
Rolleri omad, mis mul on, kõik prügi need ei võta enam ka laadides voolu sisse.
Vene ajal ja ka 90.dael oli tihti 12V elektrisüsteemiga mootorrattastel millel külgkorv küljes, auto aku korvis ja tihiti polnud ka 12V akusid mootorrattale võtta siis pandi ka kaks 6V kokku!

Posted: 01. Sep 2009 17:16
by Kavross
võibgi olla auto aku, ennemgi pandud tööle auto akukga omast kogemusest tean õelda. Lihtsalt ei soovita täis auto akukga jamada see võib küll midagi ära kärsatada aga pool tossaka akuga on täitsa norm :wink:

Posted: 01. Sep 2009 18:38
by MAZ
Poolide,releede, süütelukkude ja generaatorite riknemine on omaette teadus, kuid siin pole midagi üleloomulikku ega müstilist.
Poolide riknemine on enamasti sellest tingitud,et süüde unustatakse sisse
poolid lähevad kuumaks ja (võivad) lühistuda.
Generaator, relee puhul on ohtlik see,et kui pinge läheb suuremaks kui tootja seda on ettenäind. Nt 6V pinge asemel on 6,5-8V pinge või ka keegi "tark" paneb 12V aku, 6V elektrisüsteemi taha. Siis küll mitte koheselt
kuid teatud aja möödudes need seadmed lühistuvad.
6,5 V puhul on see protsess aegalasem kuid 12V puhul kärssavad
need asjad üsna ruttu ära.
Auto aku puhul ainus vahe mootorratta 12V akuga võrreldes on mõõdud ja suurem mahtuvus (Ah).

Posted: 01. Sep 2009 19:29
by MAZ
Viiksin jutu edasi vähe teistele teemadele.
Nimelt siis Izh sisuliselt komplektne puud on veel originaal külgkorv.
Kui väga tahta võiks veel sama aasta Planeta 3 olla kõrval!

Üritasin ka leiutada mingit pakiraami taha aga see,mis mul on sobib kõige rohkem minsk ja Voshodile. Izhile oleks parem selline mida ka Jawadel kasutati.
Image
Image
See raamat on olnud mulle suureks abiks.
Aga, ei lähe need asjad nii kergelt kui sooviks, sain küll mootori korraks käima kuid tundub,et kakub kusagilt õhku lisaks käimise ajal hakkas sellist ollust tulema:
Image
Image
No ma ei tea mis see on nagu oleks vesi õliga segi?
Samuti pole ka laadimist, selle veaks saab olla ilmselt halb massi ühendus või siis harjad!

Posted: 01. Sep 2009 19:52
by langmati
mul tuli sellist ollust hooratta ruumist jupiter 3. Kas jupiter 4 on tõesti 12v aga kas siis jupiter 3 on ka 12v?

TERE

Posted: 01. Sep 2009 20:03
by jaan6
Jup 3 ikka ju 6 volti ja jup 4 12 v.

Posted: 16. Jun 2010 19:51
by schanzez
Rs07, saad sa selle el skeemi kuhugi suuremalt üles panna, oleks endale ka seda vaja.

Posted: 17. Jun 2010 15:53
by Prii
RS07 wrote: No ma ei tea mis see on nagu oleks vesi õliga segi?
Samuti pole ka laadimist, selle veaks saab olla ilmselt halb massi ühendus või siis harjad!
Keera hooratta ruumi plaat maha ja vaata, mis karu kõhupool ütleb. Kui kokku paned, siis ära unusta sinna õli panna hoorattaruumi.
Kuna sul mingit möga hakkas tulema, siis võivad hooratta ruumi poolsed väntvõlli simmerid surnud olla, kuna lööb rõhu sinna ruumi sisse. Samuti olen kuulnud, et kui sisemised simmerid valet pidi panna, siis hakkab sealt lisaõhku võtma.

Laadimise poolelt on sul loodetavasti õige suund.

Posted: 17. Jun 2010 21:17
by MAZ
to schanzez selle skeemi sain ma Google otsinguga, seal on ta 3 suuremana olemas, täpset aadressi ma enam ei mäleta, ka mitte seda kas sain selle skeemi vene keelse otsinguga või inglise keelsega.

to Prii: Olles peaaegu aasta möödas kui ma viimati siin teemas sõna võtsin siis kevadel hakkasin uurima seda,mis sügisel pooleli jäi. Vahetasin purunenud gaasitrossi välja ja laadimise sain ka tagasi, põhjuseks oli halb kontakt kerega. Lisaks ostsin uued harjad generaatorile ja samuti uued simmerid. Vahetasin prooviks ära generaatori simmeri, siis tänu kasutaja N2O abiga sain ka süüte seadmise selgeks :wink: . Tulemus....
tööle läheb mootor aga hakkab kohe lõhkuma, s.t käima läheb küll alles teisest löögist kuid käib vaid täis tuuridel. Vana generaatori simmer oli kivi kõva, seega Prii oletus,et ilmselt on ka sees simmerid kivistunud on ilmselt karm aga tõene väide.
Ühesõnaga, on järgmised võimalused:
- ostan Planeta mootori sinna peale,mida on mugavam remontida.
- ostan töötava Jupiter 4 mootori
- pean selle praeguse mootori pulkadeks võtma, sest ilmselt simmerid on omadega surnud sinna sisse, ma ei tea ka kes või kuna viimati seal remonti tegi!

Loodetavasti saab selle ratta ikka liikuma, kuid kergelt see ei tule.

Edit skeem on suuremana siin leidsin lõpuks üles ka
http://moto-planeta.ru/uploads/posts/20 ... _pic_1.jpg

Posted: 13. Jul 2011 18:09
by MAZ
Pole ammu saanud siia midagi kirjutada aga nüüd on põhjust.
Nimelt tegin vahapeal kulutusi ja ostsin korraliku istme selle katkise asemele.
Siis sain ka sellise pakiraami,mis peaks olema universaalne ja ka 80datel kasutuses olnud lisa vidin.
Image
Ning,mis põhiline sain ka külgkorvi osta,mida tuttav ei vajanud.
Image
Mootori osas on selge see,et ASK tihendid(simmerid) on kutud ja tuleb kogu süsteem pulkadeks võtta. Kuid selle töö lasen teha ilmselt mõnel asjatundjal.
Aga seda siis sügise poole.
Praegu oleks eesmärgiks mootor korda teha, korvile istmed muretseda ning mõned pisi asjad,mis puudus on ja kui hästi läheb näen 2012 seda pilli Vana-Kolga laadal Nõos.

Posted: 26. Jul 2011 10:45
by kivipurustaja666
Mu vana korvi oled juba külge ka keeranud?Sõidab ka muidu see aparaat sul?

Posted: 26. Jul 2011 18:07
by MAZ
Külge proovisin ja ühildumine on 1:1 aga sõitmisest asi kaugel mootor läheb "lõhkuma" ja vajaks tõsisemat remonti, see,kes seal viimati selle mootori pilbasteks kiskus tegi kas seda tööd väga sitasti või on aeg oma töö teinud (loe: kivistunud kaelustihendid=ASK tihendid). Seega mootori remont oleks järgmine loogiline samm.

Posted: 26. Jul 2011 19:55
by raivoku
Ega see remont nüüd nii keeruline ka ole ju.

Jupiter samadel põhimõtetel, kui jawad ju.
Laiali võtmine tõmmitsatega ja hunnik sitta maha pesta- see kõige keerulisem.
Kokkupaneku jaoks jah võiks keegi appi tulla, kes silmab, et midagi väga halvasti kokku ei saa. Või detailid ülikulunud poleks.
Tavaliselt kokkupanek vaid 25% kogu remondist, juhul kui sa kardad, et halvasti saab ning ise kokku ei taha panna.

Posted: 26. Jul 2011 20:33
by MAZ
Õige vaja on tõmmitsat ja korralikke tööriistasid,kuid lahtivõtmisel on seal üks aga, nimelt on käigukastis reguleerimise seibid ja neid ei tohi segi ajada või ära kaotada vastasel juhul on käikude sees püsimine või vahetus,üsna võimatu ettevõtmine. Kui juba asi pulkadeks läheb siis tuleb ka laagrid ära vahetada. Ja selles osas olen nõus,et kui pole varem seda ise teinud tuleb asjatundjaga koos teha,muidu on tulemus see,et varsti võtad uuesti jälle laiali. Aga jah selle viimasega on see häda,et palju neid Jupiteri mootori asjatundjaid on ja neid,keda ma tean neil pole aega jällegi.

Posted: 26. Jul 2011 23:57
by raivoku
Nu käigukast peaks ikka olema loogika järgi ju 2 (3) võlli 2 telje peal üks telg jookseb sidurist läbi . Sellest poolest tuleb alustada. Pesed mootori väljast puhtaks ja surud siduri poolt võllid sisse. Ühelt poolt vast ikka mõlemad teljed välja ulatuvad ja õrnalt nokitsedes nad ka sisse lähevad. Puu kaigas või kummist/vasest haamer abiks.

Terve pakina võtad käigukasti jalust ära. Laiali neid kukkuda lihtsalt ei lase. Kahvlite võll jääb vast vaid jalgu.

Aeglaselt ja mõistusega harutades see töö tehtav.

tõmmitsatest
Nägid ju minu jawa jaoks tõmmitsaid küll. Lihtsad tugevamast lehest tehtud plaadid millele avad sisse tehtud.

Kokkupaneku kohapealt - kui asi puhas ja endal ka veidi loogilist mõtlemist, siis praktiliselt iga vene tehnikaga kokkupuutunud tuttav sobib.

Posted: 27. Jul 2011 09:20
by MAZ
Üks tõmbits on mul tehtud aga seda ei leia üles, kadunud kuhugi asjade alla ära.

Mootor sai kunagi ära pestud pealt ja ütleme,et käperdada on ta piisavalt puhas. Tihendid saan ise meisterdada,sest selleks on nüüd oskus+ tööriistad olemas. Ainuke asi,millega võib jama tekkida on nende diftide välja saamisega, kruvikeeraja vahele pistmine pole hea mõte.
Teiseks kui tekib vajadus karteri pooli lihvida siis jääb mõistusest puudus, originaalis Jupiteril karteripoolte vahel tihendit pole. Põhimõtteliselt peaksid liite pinnad olema nii,et nad istuvad tihendalt kokku ja õli sealt immitseda ei tohiks. Aga nagu venelasel ikka mõni mootor kukkus hästi välja,teine aga jälle mitte. Kuid probleem seisneb selles,et lihvitud karteri pooltega on vaja ka uusi seibe käikugasti nii,et asi lihtne pole.

Hetkel mootorit laiali kiskuda ei tahaks,sest üks asi on pooleli ja see vaja jalust ära saada, vastasel juhul võib see juhtuda,et asi jääbki määramata ajaks laiali.

Posted: 27. Jul 2011 11:01
by kivipurustaja666
Mina olen enda jupiteride mootorid kõik ilma tõmmitsateta lahti võtnud,Vai kuumutades,jupi mootoripoolte vahel on tehasest mingi tehniline lakk muide,saab kasutada ka silikooni.Muidugi kui tahad võid moto minu juurde vedada sügisel siis rohkem aega mul.

Posted: 27. Jul 2011 13:27
by mk
Jupiteri mootor võta lahti nii, et parem pool jääks alla. Ükski võll lahtivõtmisel ette ei jää. Ainult pööra tähelepanu 1. käigu hammasrattale (see kõige suurem) vahevõllil (ehk see, mille otsa ei kinnitu sidur). See on täpselt nii suur, et otse mootoripooli lahti tõmmates jääb väntvõllikambri serva taha kinni mõned millimeetrid. Selleks ajaks on karteripooled umbes cm jagu üksteisest eemaldunud ja pooli annab üksteise suhtes juba veidi keerata. Asi on lihtsalt selles, et vahel stoperdati see hammasratas võlli külge kinni ja jõudu kasutades tõmbad kogu võlli välja. Mälu järgi on Jupiteri mootoril ainus koht, kuhu karteripoolte vahele võib kruvikeeraja ajada, esimese mootorikinnituse juures.

Käigukasti seibidega on nii, et ära usalda mingil juhul varemtehtut. On see siis mõne varasema remondimehe töö või juba tehases tehtu. Mul on halbu kogemusi ka tuttuute Jupiteride mootoritega, millel on tehases ikka totaalne jama kokku keeratud. Selle kohta, kuhu seibe panna ja kuidas reguleerida, on mul olemas head kirjandust. Kui järgmine kord kohtume, siis võtan kaasa. Reguleerimisseibide komplekt maksis vanas rahas 40 krooni ja on igati kättesaadav.

Kokkupanekul on eriti tähtis jälgida, et käiguvahetusmehhanism õigesti kokku saab. Selle jaoks on sinna hammasratastele löödud kärnid, mis kokkupanekul kohakuti peavad olema. Kui sa käiguvahetusmehhanismi ei puutu, siis pole seda nõuannet vaja. Iseenesest saab tööd täisesti tehtud nii, et käiguvahetusvõll jääb paika.

Samuti on natuke nihverdamist hoorattaga. See peab jääma täpselt keskele, et pahandusi ei hakkaks tegema. Ja eriti jälgi seda, et hooratas õiget pidi oleks, muidu keerab kinnituspoldi lahti ja selle tagajärjed on samuti kurvad.

Ja veel niipalju, et kui väntvõllilaagreid ostma lähed, siis ära sinna tavalõtkuga laagreid pane. Sobivad kas C3 või kui eriti pöördesse tahad ajada, siis ka C4.

Posted: 27. Jul 2011 14:05
by MAZ
mk wrote: Samuti on natuke nihverdamist hoorattaga. See peab jääma täpselt keskele, et pahandusi ei hakkaks tegema. Ja eriti jälgi seda, et hooratas õiget pidi oleks, muidu keerab kinnituspoldi lahti ja selle tagajärjed on samuti kurvad.
Kas ma saan aru,et kolvid peaks jääma samale tasapinnale? Kuidas aru saada,et kas hooratas on õiget pidi?

Kirjandus kuluks abiks ära küll ja usun,et kui kohtume varsti võib seda teemat arutada,kuidas seda mootorit teha siis õigesti :wink:

Posted: 28. Jul 2011 12:31
by mk
Tunnistan ausalt, et sellest kolviküsimusest ma küll aru ei saanud.

Hooratas on siis õiget pidi, kui hooratta pöörlemisel kinnituspoldi pea "jookseb ees" ja "saba tuleb järgi". Jooniselt on seda ilmselgelt lihtsam vaadata, kui püüda seletada.

Posted: 28. Jul 2011 19:57
by BlackDevil18
kas see üldse omab tähtsust,mis pidi on hooratas?????...isiklikul kogemusel küll aru pole erinevusest saanud,ükskord oli mul hooratas üht pidi,ja teinekord teist pidi,ma küll aru ei saanud,et midagi teisiti oleks mootori töös-polnud vibratsiooni ega midagi....

Posted: 28. Jul 2011 21:21
by kivipurustaja666
See kumbapidi hooratas sees on ei oma praktikas tähtsust,kui polt on ilusti kinni keeratud.Keskel võiks küll ilusti passida,muidu võib vastu käima hakata :lol:

Posted: 29. Jul 2011 10:41
by mk
See, kumbapidi hooratas sees on, on vastupidiselt siinavaldatud arvamustele vägagi tähtis. Kui tagurpidi sees, siis võib kinnituspolt ennast lahti keerata. Selle on nii krossi- kui ringrajal selle mootoriga sõitjad omal nahal järgi katsetanud ja samuti on see rasvaselt tehasemanuaalis kirjas. Kui tasakesi kulgeda, siis pole asi võibolla tõesti nii hull ja pahandusi ei juhtu.

Ma ei saa nüüd tõesti aru, milles see probleem on. Kui mõned väidavad, et neil pole probleeme olnud tagurpidi hoorattaga ja mõned väidavad, et on, siis eks igaüks teeb oma mootorit kokku pannes sellest omad järeldused. Olen näinud ka kunagi oma kardisõidu ajast mopeedimootorit, kus mingi remondimees oli ilma kepsu ülemise puksita mootori kokku ladunud ja ka sai mootori tööle. Ega siis see ei tähenda, et nii tulebki teha.

Rahu, ainult rahu. Oleme sõbrad edasi.