Voshod-3M 1989,RS07

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Voshod-3M 1989,RS07

Unread post by MAZ » 16. Jan 2009 12:43

Sai siis foorumikaaslase Mik käest muretsetud endale Voshod 3M väikse vahetuskauba käigus.Oskan ainult nii palju öelda,et masin on väga hea, paremat voshodi pole seni mul olnud.
Kahjuks puuduvad sellel masinal plastmassist katted tagumiste jalaraudade juurde.
Samuti on küljes vale kickstarter ja käiguvahetsue hoob, kui kellellgi
on korralikke õigeid palun ande teada.
Muudest asjadest veel,et tagumised pidurid tuleb ära reguleerida.
Spidomeetri tross ära vahetada ning siis kevadel arvele võtta.
Aga üldiselt on Mik väga hea töö teinud.
Image



User avatar
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 471
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 » 16. Jan 2009 14:20

Tõesti, Mik on väga ilusa masinaga hakkama saanud! See pole ka ime, et masin korralik on, kui põhimõtteliselt kõikidele kuluvatele osadele on kapitaalremont tehtud.


Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!

User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 16. Jan 2009 19:05

Hetkel on vaja need ülalpool mainitud asjad ära teha, sai muretsetud ka originaal pump istme alla :D



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 17. Mar 2009 20:47

Image
Väike progress mõned puuduvad ja vajalikud originaal osad.
Üks plastmass katte on saanud räsida ilmselt peab kui muidu ei saa klaasriidega ära lappima,et ilusam välja näeks!
Kui see soolaplöga ära sulab ja ilm juba soojem ajan masina välja ja kruvin mõned asjad külge. mis vaja.
Hetkel ei ole veel: suunatulesid(originaale) kickstarterit, spidotrossi!
Äkki on kellelgi fotot milline näeb välja Voshod 3M originaal tööriistade kott koos tööriistadega välja?



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 14. May 2011 17:15

Kuna teema juba aastaid soikus, otsustasin täna,et võtan siis "härjal sarvist" ja hakkan selle masina hädasid ja hingeelu lahkama.
Ja nii ma ta välja ajasin,et tööle asuda:
Image
Automoto kasutaja XTA käest sain ka õige 1989.a kasutuses olnud numbrimärgi.
Image
Võtsin teiselt Voshodile ära pumba ja panin selle vastavasse kohta istme alla.
Image
Nüüd olemas ka karburaator, eelmine läks Jupiteri peale ja markeeringu poolest see ka pole see päris õige aga usun,et ajab asja ära. Tänud kasutajale N2O siinkohal.
:wink:
Image

Otsustasin enne mootori vigade kallale minekut uurida natuke teiste detailide ja liikuv osade seisu. Varasemalt oli probleemiks,tagumised pidurid ning otsustasin sellest alustada.
Tükk tegemist oli tagumise rattavõlli kättesaamisega aga tuli välja ja sai ka uut grafiit määret vahele.
Image
Tagarattal oli varasemalt probleemiks lahtised kodarad, pingutasin siis need ka ära,nii,et tükk aega ei tohiks sellega enam muret olla. Aga siis jõudsin ka selguseni,et eelmine omanik on miskit vist kahe silma vahele jätnud..
Image
Sile klots :lol: nagu ma kahtlustasin ega siin pole miskit on valida mitu võimalust:
1.Esiratta klotsid taha tõsta
2. Vanadele neetida uued katted, kasutada saan hetkel Moskvich 412 omasid.Aga need on liiga paksud jälle. Seega vaja oleks teada, kui paksud on Voshod 3M klotsid originaalis?
3. Poest osta, kõige kergem vastupanu tee.

Mootori juurde lähen ilmselt alles siis kui muud reguleerimis tööd ja määrimis tööd tehtud ja tagaratas ilusti all koos pidurikilbiga.



kivipurustaja666
Tavakasutaja
Posts: 37
Joined: 31. Dec 2010 01:00

Unread post by kivipurustaja666 » 14. May 2011 17:38

See veokas ka sinu oma?



erw1nike
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 28. Oct 2010 00:00
Location: Viljandi/Pärnu
Contact:

Unread post by erw1nike » 17. Mar 2012 13:59

Üks ilusamaid voshode mida olen näinud!!Selliseid enam naljalt ei leia;)



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 18. Mar 2012 19:29

Ma tänan : ). Tahaks uue silindri osta,sest vana on omadega ikka väga ära kulunud, kust otsast seda puuritud on mina küll aru ei saa. Aga see pole oluline. Kui saab uue silindri ja silindripea hakkab masin jälle sõitma.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 20. May 2012 16:30

Kolm päeva olen vana asjaga mässanud ja lõpuks saadab mind ka edu.
Sai siis kõik vana silindri mäng ,koos peaga maha võetud ja asendatud vanema mudeli korras osadega. Surve on nüüd põlemiskambris ikka tõsiselt teine tera,võrreldes vanade osadega. Karburaator sai ka ära remontitud aga proovida pole veel saanud,kas põhjalikult tehtud töö, ka vilja kannab. Kuid kaua pole õnneks vaja oodata.
Lisaks tuli veel teha ka muid töid,mida on ikka oma jagu.
Kuna fotoaparaat on katki,siis pildimaterjali juurde pole pakkuda.
Kuid ära on tehtud:
- tagumine pidurisüsteem+reguleerimine
- puudunud detailid tagasi kruvitud
- kraani tihend vahetatud, vana totaalselt ära kivistunud
- määrimis ja reguleerimis tööd.
- peeglid kinnitatud
- kiiver remonditud
- kodarad pingutatud.

Kuid teha on see eest veel küllaga.
- spidomeeter asendada, praegune on ilmselt mittetöökorras
- käigukasti kaane tihend ära vahetada,kuna peale tükk aega seismist avastasin,et õli on kuhugi välja tilkunud.
- esitule juures reguleerimis tööd.
- hulganisti polte üle pingutada
- laibarauad kinnitada.
- mõned tihendid valmistada
- gaasitross osta koos spidomeetri trossiga.
- esiteljelt kaduma läinud mutter uus teha treipingis(kuna on vaskakeermega)

Tahan asja töökorda seada,sest suvel on vaja lähiümbruses ringi sõita. Olgu ta siis või mitteoriginaalsete osadega. Sellepärast ei hakka originaal osade otsimisega momendil aega raiskama.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 29. May 2012 18:06

Enam vähem kõik,mis loetletud on tehtud. Vaja osta veel spidomeeteri tross ja mõned pisi vidinad ehk. Kuid üldiselt ratas on juba enam vähem sõidukorras. Tahaksin panna ette ka tuuleklaasi aga voshodil ja minskil, tuleb välja on erisugune klaas ja tavaline salvo oma ei sobigi ette.

Mootor juba lubab tööle minna aga, hetkel on mõistatuseks see,et gaasi keerates sureb mootor kohe ära. Peal on karburaator K-36,kuna K-62 ei pea nõelklapp. Käima saamiseks tuleb vahepeal ikka korralikult vaeva näha.
Nõel on hetkel altpoolt teises astmes.
Panin süüte varasemaks ja siis peaaegu käis aga täis tuure keerates hakkas karburaatorisse tagasi lööma. Hilisemaks keerates ei käi mootor üldse.
Hetkel ei saa ma aru,mis koterman on nüüd mootorisse roninud.

Pakkuge targemad nüüd välja,mis edasi teha? Endal on pool päeva selle masinaga mässamisest juba juhe koos.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 31. May 2012 19:09

Tundub,et probleem ei ole siiski halvaks läinud tihendid või kehv karburaator.
Ilmselt on süütekarp kui selline omadega lühises osaliselt. Sai räägitud mitme tuttavaga sellel teemal ja kõik sümptomid viitavad just sellele.
Hetkel on plaan,teha ringi kontakt süütele. Kuniks saab uuritud,mis on konkreetsel süütemängul viga.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 04. Jun 2012 20:15

Paar pilti ka hetke olukorrast
Image
Image



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 05. Jun 2012 18:33

Täna siis sai selgeks,mis on selle nii müstilise vea põhjus. Proovisin erinevaid karburaatoreid, isegi sõbra käest laenatud süütemängu.
Kuid,miskit ei muutunud ikka samamoodi "aevastab" karburaatorisse tagasi.
Kutsusin tuttava appi ja lasin tal käivituseetrit lasta karteripoolte vahele samal ajal kui proovin käima lüüa. Ning ,mis ma avastasin?
Tundub,et karteripoolte vaheline tihend on kas ära surnud või nii kehva,et sealt võtab lisaõhku sisse. Tulemus hoopis see,et mootor läheb peeneks nii kui käivituseetrit lasta karteripoolte vahele. Mina ei tea,kes seda viimast remonti tegi sellel mootoril aga tihend on ilmselt ikka väga kehva sinna saanud. Nüüd ei ole muud varianti kas teine mootor tuua või kapitaalselt kõik nullist üles teha. Taaskord kaob kogu minu aeg remondi peale, sõita ei saa vist selle aparaadiga ka see aasta mitte. :evil:



MargusM
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Unread post by MargusM » 05. Jun 2012 21:46

No ma pakun välja, et enne teise mootori muretsemist oleks odavam ja lihtsam ikka olemas olev mootor korda saada. Uus tihendi komplekt ca.15¤ ja pakun, et mootor maha, laiali, kokku, peale max 2 tundi ja pill liigub jälle. Tihendite kvaliteet muidugi kõigub üsna palju. Endal selline juhus, kus üks komplekt sobis mootoriga ideaalselt samas teise firma toodang, aga ei kannatanud mingit kriitikat- tihendi paksus kõikus niipalju, et oli silmaga nähtav, lisaks enamus poldi- tihvti auke poole augu jagu möödas. Aga ära lase pead norgu natuke vaeva ja massin liigub jälle :D



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 06. Jun 2012 08:14

Üldiselt tuleb mul võtta mitte ainult selle voshodi vaid ka Jupiteri mootori remont ette,kuna mõlematel on sarnased sündroomid. Ise asi,kuna ma leian piisavalt vaba aega selleks. Kuid tahaks veel selle aasta sees need tööd tehtud saada.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 22. Jun 2012 08:22

Eile käisin tuttava eksperdi juures Voshod 3M mootoriga,et saada selgusele,miks see ei tööta. Ütleks,et viga polnudki iseenesest väga keeruline,kuid kümmekond pisiasja,mis olid ära kulunud või lahti logisenud tegid olukorra hullemaks. Põhimõtteliselt sai mootor lahti võetud ja selle sisu uuritud, midagi väga katastroofilist polnud.Küll aga olid vanast ajast jäänud karteri põhja kolvirõnga tükid,mis olid juba jõudnud end juba kolvi peale paigutada.
Välja vahetamisele läksid kõik kahtlased elemendid ja katkised osad,kaasa arvatud laagrid ja ASK tihendid(kaelustihendid). Lisaks tahan rõhutada,et sinna kus on ettenähtud papitihend tuleb see ka panna, silikoon ei ole tihendi asendus vahend vaid kõige enam abi vahend tihendi paigal hoidmiseks ja sidumiseks liitepinnaga.

Peale Jaanipäeva läheb mootori peale tõstmiseks, lisaks avastasin mootori maha monteerides veel kahtlasi asju. Alati suudab see ratas mind üllatada, kahjuks siiani küll negatiivsete asjadega. :(
Kuid peale mootori põhjalikku remonti on lootust selle masinaga ka sõita see suvi.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 16. Oct 2012 18:57

Suvi läbi ja mootorrattaga teha pole mitte miskit teha saanud.
Kutsusin siis tuttava appi,kuna koos teha on parem ja saab kiiremini hakkama. Aga no vigu on mida parandada annab. Vähemalt 2013.a peab asi valmis olema. Enam ei taha selle masinaga seotud tööd järgmisse aastasse ka lükata, kuna nii on juba viimased 3,5 aastat tehtud.
1. esimene ketitähik,mis küljes oli lendab prügikasti.

Image
Muid juppe sai ka doonor masina pealt juurde kruvitud. Lisaks peale tuleb 6V elektrisüsteem.
Image
Nädalavahetusel peaks saama juba hääli kuulda ja siis jääb veel pisitööde probleemid.



User avatar
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 206
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ » 03. Nov 2012 14:10

Kuna talv tuleb peale, ei jõudnud süütemänguni. Ilmselt kevadel tuleb jätkata peale lume sulamist,sealt kus pooleli jäi. Kuna vaja paraleelselt mitme asjaga tegelda,siis aeg kaob lihtsalt ära muude asjade peale.
Kuid,sellegi poolest,kui kellegil mõni doonor Voshod 3M või selle üksikosasid pakkuda, palun märku anda :wink: Edaspidi tahaks originaal osad tagasi pista.



Post Reply