Page 1 of 5

madeinussr Planeta Spordid

Posted: 20. Mar 2009 23:18
by madeinussr
Kuna siin foorumis kahjuks ühtegi asjalikku Planeta Spordi teemat pole siis räägin lühidalt enda omadest,
lisan ka paar pilti. Nimelt oman kolme seda sorti ratast, 2 tänavasõidu Planeta Sporti 1983 ja 1982a
ja krossiversiooni K-15 (aastaarv teadmata). Kohe alustuseks ja hoiatuseks ütlen ära,
et ei aja taga mingit musta numbrit ega ole väga originaali friik.
Meeldib kui ratas on komplektne ja omadega harmoonias.
Lisaks on see minu teema ja vastavalt läbu tasemele teen siin korrektuure.

Alustan siis kronoloogilises järjekorras alates rataste saamisest.

Esimsesena sain endale 1983a. Kollase tänavasõidu Spordi, biker.ee
kuulutuse kaudu, hind oli meeldivalt soodne (omanikul oli lääneratas ja
soovis vastutasuks tsiklisõidu kindaid).
Tsiklil olid veneaegsed dokumendid.
Läksin kohale, tegime ostumüügi lepingu ja raha ning ratas vahetasid omanikku.

Image
Image
Image
Image
Image

Toorikuna tundus ratas hea kuid tegelikkuses oli asi päris nutune.
Mootor nägi välja kui uus, samas kolb, silinder ja väntvõll olid pekkis.
Nagu ikka arvati, et kui tegu on Planeta Spordiga siis on tal eraldi õlipump
ja omaniku sõber sõitis puhta bensiiniga mootori kokku.
Õlejäänud suuremad vead ja ratsid vaadake piltidelt.

Posted: 20. Mar 2009 23:27
by madeinussr
Teiseks õnnestus hankida endale ühe siinse kasutaja krossi Sport K-15.
Kontakti sain niimoodi, ratta eelmine omanik otsis rattale väntvõlli ja kolbi.
Tegin ettepaneku ratas hoopis mulle müüa, peale paaripäevast mõtlemist oli ta nõus.
Hind oli soolasem kui eelmisel rattal, samas tegu oli minu esimese päris krossikaga.
Õnneks oli samas kohas pakkuda veel üks viiesajane CZ millele mu sõber käpa peale pani.

Niisiis ühel ilusal talvehommikul ajasime tema kastikale hääle sisse ja sõitsime ratastele järele.
Eelnevalt olin saanud sellised pildid:

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 20. Mar 2009 23:36
by madeinussr
Kolmanda Spordi sain tänu kasutajale Raivoku, kes mind pidevalt varustab/pedereerib oma soovi ja kb kuulutustega.
Nendes müüakse pidevalt mõnda tsiklit, mida tema arvates minul väga võiks vaja minna.
Seekord pani ta pihta, sest seda ratast ja sellise hinnaga oli mul juba ammu vaja läinud.

Tegu oli 1982a Spordiga, osaliselt küll varustatud vale(vanema japside mudeli juppidega).
Asi, mis mind kohe ostma tõmbas oli aga ratta komplektsus ja eesti dokumentide olemasolu,
õhtul kell 10 nägin kuulutust, hetkepärast helistasin ja hommikul poole kaheksast sõitsin järele.
Samal hommikul käisime Tallinna ARK-st läbi ja registreerisin ratta enda nimele.

Image
Image
Image

Posted: 20. Mar 2009 23:40
by madeinussr
Jätkan siis esimese 1983 aasta Spordiga.
Kui ratta koju tõin, siis siis vaatasin seda ratast ja tekkis üsna nukker tunne.

Igasugune kokkupuude sellise rattaga enne puudus, mul oli küll olemas juba paar Ishi ja muud kaherattalist aga see polnud see.
Olin sellest kultusrattast vaid lugusi kuulnud ja nüüd selle omanik olles ei olnudki erilisi emotsioone..

Püssi põõsasse ei visanud ja hakkasin hooga puuduvaid juppe otsima,
tagumise rattaga läks lihsalt, selle sain sõber teints'ilt.
Edasi viisid mu otsingud uue kolvi ja väntvõlli kallale, vahepeal olin isegi nii meeleheitel, et kaalusin Kloostrimetsast 2800.- eest väntvõlli ostmist.
Õnneks sai kaine mõistus ja ka ihnus minust võitu ja ostmata see väntõvll jäi.

Vaheapeal lükkasin suuremad männiokkad raamilt maha, võtsin lahti esihargi (alumiinium oli korralikult ära ussitanud seal).
Amordi torud olid suht soonilised ja eriti kasutada ei kõlba. Sai ka eemaldatud tagumine "kondel" eks tsinkplekist tagumiseporika.
Uue otsimisest sai ülimalt keeruline ülesanne, Kloostrimetsas küll müüdi uut kroomitud varianti aga see maksis 400~ ja ma jällegi ei raatsinud.
Lõpuks sain sobiva, kahjuks küll värvitud variandi, peale
Nobody'ga ühte suuremat kahesse tehtud Izhi ostu ühe ostetud ratta küljest.

Nagu siis piltidelt näha on tagaporikas ja ratas uus, ka sadulaalused raamiotsad on jälle otseks väänatud ja kokku keevitatud.

Image
Image

Projekt jäi ootele kuna minu tagasihoidliku motoperre saabus Planeta K-15.

Posted: 29. Mar 2009 21:03
by madeinussr
K-15

Ratas käes, tuli kohe tegutsema hakata, ratas oli tunduvalt korralikum kui
minu esimene Sport, seega otsustasin selle ennem sõitma panna.
Jällegi käisin läbi tuntud tee, amordid laiali, puhtaks ja kokku tagasi nii esimesed kui tagumised.

Paak oli pealt praoga, tinutasin ka seda, kuigi see töö tuleb uuesti ette võtta ja paak tuleb keevitada.
Ostsin uue tagumise rehvi, vana oli juba täitsa kandiliseks kulunud.
Esimene rehv oli kobe aga esipiduri kaanel oli ära murdunud trossipinguti koidja.
Õnneks käis mul isa mingil hetkel keevitamise kursustel ja andsin talle selle kaane kaasa,
midagi ta sinna kinni s****s ja siiani kestab.
Ega rohkem palju teha polnudki mõned määrimised pingutamised ja reguleerimised.

Nii, järgmiseks tuli ette võtta mootor, mootor nagu nad ikka on tüüpveaga, väntvõll ja kolb olid korralikult kinni jooksnud.
Aga Kurtna laadalt sai korraliku väntvõlliga mootori osta sealt siis võtsin väntvõlli, kolvi ostsin Rakverest.
Eriti midagi remontida ei viitsinud, pesin jupid puhtaks ja ladusin kokku,
elnevalt vahetasin välja katkised detailid. Laagrid ja simmerid jäid samaks.

Ütlen ausalt, et sain selle mootoriga isegi oma 5km sõita, selle ajaga
jooksis ta 2x korda kokku. Ei käinud ta korralikult ei sõitnud ta korralikult
jne, eks sai lisaõhku, süüde oli vale ja kolb oli pask jne. Igatahes samal
päeval kui ma ta kokku sain võtsin ta uuesti laiali.

Loll pea on ihule nuhtluseks..

Image
Image
Image

Posted: 29. Mar 2009 23:08
by madeinussr
Planeta Sport 1982.

Selle ratta sain komplektsena, müüja ütles, et ei lähe käima lubab ainult.
Plaan oli kohe sõitma panna ja siis hiljem värv ja muud asjad. Läks aga veidi teistmoodi.

Tõin ratta maale tegin juppideks, samas lammutasin ära oma 1983 a. Spordi - kaks kärbest ühe hoobiga.
Lammutamise käigus selgusid ka probleemsed kohad, mõlema ratta esiporikad on rikutud,
1982 aasta omal on jupp eest maha võetud ja tagumine porikas on vana tüübi oma. Teisel rattal samuti esimest porikat näritud.
Lisaks sellele on pooled 1982 a. ratta tagumise ratta kodaratest kahest kodarast kokku keevitatud
(tundub, et mootori loomajõud polegi nii väga müüt enam).
Lisaks oli murdnud raami üks tagumine mootorikinnitus ja süütepooli kinnitus.

Kui rattad pulkadeks viisime Nobody ga rattad Koplisse liivapritsi (tal oli üks jupiter 2-e raam ja pudinad).
Seal läks 2 päeva ja saime pritsitud ja epoksiidkrunditud jupid tagasi.
nüüd ilmnesid siis veel mõned puudused raamil, kehvemad keevitused tuli tühjaks käiata ja uuesti korralikult täis keevitada.
Suuremad vead keevitatud, saab vast varsti pahteldama hakata ja sealt edasi värvima, värv tuleb suhteliselt sarnane originaalile.
Raami värviks tuleb sadolini ühekomponentne hall autovärv koodnimega Dingo.
Paak ja küljekarbid tulevad oranzid, värviks tikkurila mingisugune metallivärv.

Image
Image
Image

Posted: 30. Mar 2009 07:14
by roosakummik
Jõudu väga ilusti asja kallal.

Posted: 30. Mar 2009 17:27
by Simpsonsiim
Raami värviks tuleb sadolini ühekomponentne hall autovärv koodnimega Dingo.
Paak ja küljekarbid tulevad oranzid, värviks tikkurila mingisugune metallivärv
Ma nüüd risustan siin natuke teemat.
Miks just Sadolin ja miks just ühekomponentne? Kas kvaliteeti ei ole oluline, või on tegu tõesti nii hea värviga?

Posted: 30. Mar 2009 17:40
by raivoku
Simpsonsiim wrote: Ma nüüd risustan siin natuke teemat.
Miks just Sadolin ja miks just ühekomponentne? Kas kvaliteeti ei ole oluline, või on tegu tõesti nii hea värviga?

Odav, kvaliteet olematu, kuid selle eest saab ise teha. Ja hoiab raha "kõvasti kokku". Miks muidu spray värvid on väga moes.
Korraliku värvimise peale läheks ca 1k pappi. Isetehes saab selle ahjuvärviga 4korda üle lasta. Ega muud vahet polegi :P :P

Posted: 30. Mar 2009 17:57
by madeinussr
Läkski läbuks nagu ma kartsin, põhjus ise tahan värvida ja hind.
Kvaliteet on loomulikult oluline kuid ratas tuleb siiski sõitmiseks.
On veel põhjuseid vaja?
Olen seda värviteemat juba lahanud ka nii, et ei viitsi sellel teemal enam oma mõtteid eriti avaldada.

Posted: 08. Apr 2009 00:06
by Kaits74
Olles ise aastast 90 juba spordi omanik, siis võin kindlalt väita, et tänasel päeval on rohkem kui 2 igatahes parem kui lihtsalt üks korralik.
Sarnaselt sinu sportidele sain ka endale suhteliselt raipe seisus ja mitte komplektse ratta: polnud juhtmestiku, näidikute plokk pärit planeta 4 ja esituli ilmselt ka. Muus osas nagu ikka 82' masin, vene karpaga.
Mingil hetkel värvisin ta ka koduste vahenditega üle (tollel ajal olid nitro värvid ja tolmuimeja). Kuid üle 10 aastane paus nõuab nüüd ikkagi uuesti ja korralikult tegemist.

Posted: 13. Apr 2009 22:31
by madeinussr
Täna on ajalooline päev, õnn tuli jälle minu õuele.
Ehk asi on siis jälle nii kaugel, et minu üks kolmest Spordist üks lõpuks jälle sõidab :)
Tegu on mudeliga K-15.
Tegin kiirelt paar videot ka

http://www.youtube.com/watch?v=xrvXW7pj ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=fs6Bd-Gb ... re=channel

Homme lähen väikest sissesõitu ka tegema, täna plärtsus niisama õues.

Jikovi karpa tundub ennast õigustavat, samamoodi ka elektron süüde.
Sissesõidu pean nüüd ilusti hellalt tegema, et ratas kestma jääks.
Nokitsemist on aga see teebki asja lõbusaks.

Räägin väikese eelloo ka siia juurde.
Mootor käis täiesti juppideks, laagrid ja simmerid kõik uued, kõik mis räbal läks samuti vahetusse
kui jubin olemas või saada oli. Võntvõll oli õnneks korralik nii, et vaja läks ainult uut kolbi ja rõngaid koos puurimisega.
Õnnestus hankida ka Jikovi karpa, mis peaks kuuluma tegelt "viiesajalsele" CZ-ile.
Panin mootori ilusti ja rahulikult kokku ja tulemust näete oma silmaga.
Image
Image
Image
Image
Image

Kui aega on siis teen vast mingi pikema/parema video ka, teemaks võiks siis olla ratta reaalsed võimed talle mõeldud keskkonnas.

Posted: 16. Apr 2009 17:34
by motokalev
usun et kuskil karjääris täitsa mõnus sellisega mürada. Kuigi praeguseks ajaks on veidi kahju juba sellise masinaga kihutada ja lõhkuda teda. Minul vähemalt oleks kahju :P

Posted: 17. Apr 2009 08:51
by madeinussr
Mõistan su muret ja olen sinuga täiesti nõus, et kihutamisks ja lõhkumiseks selliseid vanakesi kasutada ei tohi.
Sellepärast kavatsengi enda uunikut kenasti hoida. Eestlastel tuleks õppust võtta teistest maadest,
kus korraldatakse regulaarselt vanade krossikate võiduajamisi, kus rajad vastavad 1970-1980 aastatele
motokalev wrote:usun et kuskil karjääris täitsa mõnus sellisega mürada. Kuigi praeguseks ajaks on veidi kahju juba sellise masinaga kihutada ja lõhkuda teda. Minul vähemalt oleks kahju :P

Posted: 17. Apr 2009 09:40
by izh350
:roll:

Posted: 17. Apr 2009 10:16
by motokalev
Läheb veidi OT-ks jälle, kuid siiski kui jääda vaatama neid sport I¸e ja CZ-te ja mõelda sellele, et mis ajal nendega krossi sõideti. Tol ajal ju polnud suurt midagi nii advanced tehnika tsiklitel ja insenärid polnud ka vast nii targad, et kaalu jaotuseid ja asju täpselt paika panna. Kuna ka turvavarustus sõitjatel oli suhteliselt napp siis pidid ikka suht hulljulged tol ajal olema :lol: no muidugi olid rajad ka leebemad kuid siiski. Olen veel kuskilt kuulnud, et päris paljud sport iz-ide omanikud lõpetasid haiglas (see küll selline naised saunas rääkisid jutt), et ei oska öelda kui tõde see on aga tol ajal oli tegu ikka väga väga karmide aparaatidega.

Posted: 19. May 2009 13:19
by madeinussr

Posted: 05. Oct 2009 00:46
by madeinussr
Nii, talve pealetung tähendab jälle tubasemaid tegemisi.
Äkki saab nüüd midagi valmis ka, siiani enamasti kogunud.
Kaks head leidu oli veel vahepeal, ühe bikerlase käest tõin Saaremaalt Jaapani variandi juppe kõvasti, kõik suht defkad pisividinad.
Ning eile enne Kurtna laadale müüma jõudmist käisin läbi ühe kaasfoorumlase juurest kellelt ostsin ühe vene versiooni Spordi.
70% komplektne, mitte just kõige kabedam aga no mõned seal olevad jupid olid minu ühel rattal kehvad. Mootorit polnud vaja ja seetõttu läks see ühele motokuuri kasutajale edasi. kade ei tohi olla :)

Posted: 05. Oct 2009 08:38
by Kaarup
Sa võiksid masinal pe*se natuke kõrgemale tõsta, mudu sõites tagu rehv täitsa koopas, lõhud veel ära äkki midagi.

Posted: 05. Oct 2009 23:22
by madeinussr
Natukene siis tegemistest, täna võtsin oma viimati ostetud ratta lahti, kontrollisin, et kõik mutrid keeravad ja mis ei keeranud need asendasin.
Sama soojaga hakkasin teda ka kokku laduma, paremad jupid jätan Spordile, mis kõige kobedam plaanis teha. Praeguse seisuga võib mootori peale tõsta, natukene veel nokitseda ja käivitamist proovida. Praegu kahjuks ei tea millal ma aega saan jälle.




Nõukogude geniaalsed insenerid tahtsid, et sellel rattal oleks just selline amordi käik ja nii ta ka jääb.
Kaarup wrote:Sa võiksid masinal pe*se natuke kõrgemale tõsta, mudu sõites tagu rehv täitsa koopas, lõhud veel ära äkki midagi.

Posted: 09. Oct 2009 16:38
by madeinussr
Täna lisandus veel peaaegu uus K-15 summuti koos leegitoruga.

Posted: 12. Oct 2009 19:31
by Kaits74
madeinussr wrote:Nii, talve pealetung tähendab jälle tubasemaid tegemisi.
Äkki saab nüüd midagi valmis ka, siiani enamasti kogunud.
Kaks head leidu oli veel vahepeal, ühe bikerlase käest tõin Saaremaalt Jaapani variandi juppe kõvasti, kõik suht defkad pisividinad.
Ning eile enne Kurtna laadale müüma jõudmist käisin läbi ühe kaasfoorumlase juurest kellelt ostsin ühe vene versiooni Spordi.
70% komplektne, mitte just kõige kabedam aga no mõned seal olevad jupid olid minu ühel rattal kehvad. Mootorit polnud vaja ja seetõttu läks see ühele motokuuri kasutajale edasi. kade ei tohi olla :)
On sul kätte sattunud ka tavalise sport Iz-i esitule vidinaid? Pean silmas reflektorit ja kroomist kinnitusvõru.

Posted: 13. Oct 2009 00:09
by madeinussr
Kaits74 wrote: On sul kätte sattunud ka tavalise sport Iz-i esitule vidinaid? Pean silmas reflektorit ja kroomist kinnitusvõru.
Kahjuks mitte, on olemas küll kolm plastikust tulekopsikut ja kolm spidomeetrit (kaks vegelia borletti ehk uuema versiooni oma ja üks japsi tagurpidi spidokas) aga mitteühtegi sobivat reflektorit ja tulevõru. Väidetavalt pidi reflektoriks sobima mingi Ziguli oma. Kuid need andmed on kinnitamata.

Posted: 13. Oct 2009 20:54
by vootele
izh350 wrote:
madeinussr wrote: Eestlastel tuleks õppust võtta teistest maadest,
kus korraldatakse regulaarselt vanade krossikate võiduajamisi, kus rajad vastavad 1970-1980 aastatele
See oleks tore küll.Tsehhid näiteks sõidavad "vanakestega" sellistel põlluradadel-
http://www.youtube.com/watch?v=iWWxTfMZaPQ&NR=1

CEZETIMEES siit foorumist on näiteks käinud seal uhamas ja sugugi mitte kehvasti 8 ) .

Lätis sõidetakse ka vanade krossikate seeriat.

Ja et, päris OT poleks, siis madeinussr-ile edu.
K-15 on minu meelest viimane kena krossi IZ.Endale küll meeldivad rohkem veel vanemad 60-ndate nn. kahe toruga krossi Izid, aga ka K-15 pole üldse paha 8 ) .
Hm...mis siis K-16l viga on? Paagi alt reso?

Posted: 13. Oct 2009 21:49
by madeinussr
vootele wrote: Hm...mis siis K-16l viga on? Paagi alt reso?
Kellele ema kellele tütar, Vootele see sinu endine, mis Kurtna muuseumis praegu, on väidetavalt hoopis K-17 !

Posted: 10. Nov 2009 01:15
by madeinussr
Viimane kord kui krossikaga sõitsin siis jäi ta imelikult kombel täpselt koduukse ees seisma.
Pärast seda üritasin paar korda teda käivitada aga suht edutult.
Täna eemaldasin leegitoru ja silindripea. Silinder kolb ja rõngad näevad väga ilusad välja.
Tundus, et silindripea ja silindri vahelt lasi läbi, ei teagi nüüd kas see võis mõjutada ka käivitumist?
Karpa puhastasin ära, vahetasin ka süütepooli ja küünla. Ratas siiski käima ei läinud.
Praegu ratas seisab, oleks vaja minski süüdet ja KET-1 süütekarpi, mis kindlalt töötaks.
Minu omaga on küll säde aga ma pole selle korrasolekus enam nii kindel,
kuna vahetasin seal mingi hetk kondensaatorit (hiljem ratas siiski töötas).
Amordid oleks ka vaja korda teha, siis oleks käima saades sõidulusti törts jälle rohkem.

Posted: 24. Jan 2010 18:49
by madeinussr
Täna tegelesin päev otsa tagumiste amortidega, sain kõik vahetamist vajavad jupid kenasti vahetatud. Tundub, et jäid ka kenasti õli pidama.
Siiski jäid minu arvates väga kanged. Usun, et siin võib olla tegemist väheke vale õlikogusega panin 75ml kuna P5 kataloog nii ütleb,
samas kuskil oli kirjas ka et 60ml. Seega ei teagi nüüd..
Järgmisel korral tegelen esimeste amordidega. Õli on olemas, peab lihtsalt veidikene tihendite saadavust uurima.
Paagi võtsin ka tuuldumiseks maha ja lasin kuivale. Nimelt on ees servas suur pragu kui paak piisavalt tuuldunud on siis saab vast kinni keevitada selle.
Enne tänast remondituuri, lappisin ka sadulanaha.

Posted: 14. Feb 2010 01:06
by madeinussr
Linnas olles loen Aivari ja CEZETIMEHE C¸-ide teemasid ja hammas läheb väga verele.
Käisin kloostrimetsas ja simmeri poes, hankisin ka paar jublakat ja remontisin ära K-15 esihargi.
Ega mul suurt midagi seal võimalik teha polnud, hark juppideks, vanad simmerid ja õli/pa*k välja.
Uus õli ja simmerid asemele, lisaks veel porikatte kummid.
Kahjuks on amordi juhttorud üsna kõvasti kannatada saanud, nimelt on kroom kohati päris maas ja pinnal augud sees.
Võrdlesin tavalise Spordi putketega neid, pikkuse vahe 2cm krossika kasuks.
Nii, et kui väga häda käes saab ka neid kasutada, vedru peab vist ainult lühemaks närima.
Hargi sain kenasti kokku, õli ka kusagilt kohe läbi ei hakanud ajama, panin 275ml,
sest see kogus oli mul mõlema toru jaoks olemas. Kui keegi täpset mõõtu teab võiks teada anda.

Ahjaa, kloostrimetsas on müügil tsehhide C´-i kalendrid, ostsin omale ka ühe, 220.- maksis, aga ilus, suur ja mis peamine -
mootorrataste piltidega. See oli hea ost, mõni jäi veel, nii et kiirustage sõbrad motikafännid :)

Image
Image
Image
Image

Posted: 14. Feb 2010 01:11
by madeinussr
Huvitav oleks veel teada, kas keegi suudaks uued amorditorud mulle valmis teha, pikkus 600mm, läbimõõt 35mm, seinapaksust hetkel ei tea aga pakun et 4mm. Kui saaks sellist roostevaba toru siis paremates pinkides keeraks vajaliku keerme ka vast peale ja freesiks stopperseibi soone? Mis targemad arvavad? :roll:

roostevabast amorditorust

Posted: 14. Feb 2010 09:56
by v301060
oppozit.ru foorumis oli sellest juttu. Seal väideti, et roostevaba on amorditoru jaoks liiga pehme materjal, ning vajavat termilist töötlemist. Kas Eestis sellist tööd tehakse...

Posted: 20. Mar 2010 02:13
by Kaits74
Kas porikummid esihargile õnnestus originaalid saada? Või tegid kombirovkad?
Silmajärgi vaadates tunduvad amordi alumised otsad natuke sujuvama kujuga olevat kui tänavarattal.
Kuidas tänava versioonid edenevad?

Posted: 20. Mar 2010 09:33
by madeinussr
Krossika esihargi kummikatted on kloostrimetsast ostetud universaalsed.
Tänava rattale ostsin Jawa omad ja need sobivad ka üsna kenasti. Krossika hargi alumised otsad on jah tiba teise kujuga ja pikemad.
Mul on tava hargist ka pildid tehtud võrdluseks ja varsti laen need ülesse ka.

Posted: 21. Mar 2010 13:14
by argo1974
Ma otsisin mõni aeg tagasi oma japsi vanatehnikale uusi amorditorusid, originaalis olid kõvakroomitud. USA-s tehakse neid tänapäeval järele, saada on nii kõvakroomitud kui ka roostevaba varianti. Ma võtsin roostevabad, pidi olema kõrge niklisisaldusega teras (läigivad ka kergelt sinakalt).

Posted: 21. Apr 2010 10:05
by madeinussr
Hinnad on ka sellised vist et võtavad näost kergelt siniseks?
argo1974 wrote:Ma otsisin mõni aeg tagasi oma japsi vanatehnikale uusi amorditorusid, originaalis olid kõvakroomitud. USA-s tehakse neid tänapäeval järele, saada on nii kõvakroomitud kui ka roostevaba varianti. Ma võtsin roostevabad, pidi olema kõrge niklisisaldusega teras (läigivad ka kergelt sinakalt).
Kevad on käes ja näpud sügelevad jälle mõne vanema rattaga sõidu järele. Hetkel kõik rattad seisavad erinevatel põhjustel.
Samas kõikide ühiseks nimetajaks on korraliku süüte puudumine.
Oleks vaja leida mingi lääne süüde, mis on lihtne ja toimib.
Tean, et see ei ole kerge ülesanne aga kui kellegil on infot siis ärge hoidke seda omale.

Posted: 21. Apr 2010 11:22
by Tushaar
madeinussr wrote:Hinnad on ka sellised vist et võtavad näost kergelt siniseks?
argo1974 wrote:Ma otsisin mõni aeg tagasi oma japsi vanatehnikale uusi amorditorusid, originaalis olid kõvakroomitud. USA-s tehakse neid tänapäeval järele, saada on nii kõvakroomitud kui ka roostevaba varianti. Ma võtsin roostevabad, pidi olema kõrge niklisisaldusega teras (läigivad ka kergelt sinakalt).
Kevad on käes ja näpud sügelevad jälle mõne vanema rattaga sõidu järele. Hetkel kõik rattad seisavad erinevatel põhjustel.
Samas kõikide ühiseks nimetajaks on korraliku süüte puudumine.
Oleks vaja leida mingi lääne süüde, mis on lihtne ja toimib.
Tean, et see ei ole kerge ülesanne aga kui kellegil on infot siis ärge hoidke seda omale.
Nagu mu sõber küsis Planeta spordi leegitoru sinu käest? Sellepärast ei saa ta ikka veel sõita.

Posted: 22. Apr 2010 23:20
by Kaits74
Tushaar wrote:
madeinussr wrote:Hinnad on ka sellised vist et võtavad näost kergelt siniseks?
argo1974 wrote:Ma otsisin mõni aeg tagasi oma japsi vanatehnikale uusi amorditorusid, originaalis olid kõvakroomitud. USA-s tehakse neid tänapäeval järele, saada on nii kõvakroomitud kui ka roostevaba varianti. Ma võtsin roostevabad, pidi olema kõrge niklisisaldusega teras (läigivad ka kergelt sinakalt).
Kevad on käes ja näpud sügelevad jälle mõne vanema rattaga sõidu järele. Hetkel kõik rattad seisavad erinevatel põhjustel.
Samas kõikide ühiseks nimetajaks on korraliku süüte puudumine.
Oleks vaja leida mingi lääne süüde, mis on lihtne ja toimib.
Tean, et see ei ole kerge ülesanne aga kui kellegil on infot siis ärge hoidke seda omale.
Nagu mu sõber küsis Planeta spordi leegitoru sinu käest? Sellepärast ei saa ta ikka veel sõita.
Mina teab seda mängu...

Kunagi sai ka oma Sport IZ teema kokku korjatud seetõttu, et kodanikud supermoded jne. olid kõvad takka kiitjad ja justkui huvilised, aga lubasid nad mis lubasid, lubadusteks need jäid. Seda mitmel korral erinevate küsimuste puhul.
Nii, et vaadakem tõele parem näkku ja lubage seda mida tahate või suudate, üle jäänu on vaht mis vaid ebameeldivalt "määrib" ootaja ootusi...
Vabandust teemast väljas kommentaari pärast, aga tundus just kui teemasse, eelnevasse kommentaari

Posted: 22. Apr 2010 23:23
by Kaits74
PS! Jutt käis muidugi ühe teise foorumo modedest ja lubajatest...

Posted: 22. Apr 2010 23:33
by madeinussr
Kaits74 wrote:PS! Jutt käis muidugi ühe teise foorumo modedest ja lubajatest...
Ah selle tõttu sa oma kodinad kokku korjasidki sealt. Jube kahju igatahes, väga huvitav ja hariv teema oli.
Oled sa oma Spordi loo (valmimise päeviku) juba kuhugile mujale ülesse laadinud?

Posted: 23. Apr 2010 00:10
by Kaits74
madeinussr wrote:
Kaits74 wrote:PS! Jutt käis muidugi ühe teise foorumo modedest ja lubajatest...
Ah selle tõttu sa oma kodinad kokku korjasidki sealt. Jube kahju igatahes, väga huvitav ja hariv teema oli.
Oled sa oma Spordi loo (valmimise päeviku) juba kuhugile mujale ülesse laadinud?
Tekkis muidugi mõte, et koondaks kusagil foorumis Sport IZ-i omanikud kuidagi ühte teemasse. Paistab, et aastal 2010 sõitvate rataste omanike suht napilt.
Siiani pole miskit kuhugi üles pannud. Eks teema ja diskusioon tuleb uuesti arndada, kuid pildi ja video materjal kõik säilinud ja rattad ka alles.

Posted: 23. Apr 2010 09:18
by argo1974
Firma, kust kahvlitorud tellisin: http://www.frankmain.qpg.com
Maksid 225$ paar.
Samas 35mm on suht levinud läbimõõt, et äkki kannataks mingitest valmistorudest ümber teha.

Posted: 26. May 2010 23:52
by madeinussr
Pole vist kahvlitorudest väga lugu enam.
Täna sain kahe Spordi võrra rikkamaks.
Inimese ahnusel ei ole piire :oops:
Pildid tulevikus, lootetavasti saab nüüd vähemalt ühe kuuest ka tänavalegaalseks...

Posted: 27. May 2010 02:37
by argo1974
madeinussr wrote:Inimese ahnusel ei ole piire :oops:
Vastupidi, see ongi asjade loomulik käik - tehnika peabki koonduma säilitajate ja restaureerijate kätte ;)

Posted: 27. May 2010 14:19
by madeinussr
Lubatud pildid siin, lisaks sain kaasa veel ühe karpatõ spordi :)

Image
Image
Image
Image

PS: kui kellelgi on üle karpaadi tagumist ratast andke palun teada. Saatuse iroonial müüsin enda oma viimasel Kurtna laadal maha. :roll:

Posted: 27. May 2010 14:32
by v301060
madeinussr wrote:Pole vist kahvlitorudest väga lugu enam.
Täna sain kahe Spordi võrra rikkamaks.
Inimese ahnusel ei ole piire :oops:
Pildid tulevikus, lootetavasti saab nüüd vähemalt ühe kuuest ka tänavalegaalseks...
Kui kuuest(!) Planeta Spordist pole ükski(!) tänavalegaalne...siis on asi restaureerimisest küll kaugel :D

Posted: 27. May 2010 15:02
by Kaarup
No see kelk on küll enesetapuriist :D