Page 2 of 5

Posted: 27. May 2010 16:36
by karpaadid
Kena Karpatõ Sport. Üsna defitsiitse paremale-üles kulgeva heas korras leegitoru leidmisega võib veidi aega minna. Klassikaliselt on ka puudu küljekarbid.
Aga mis siin ikka seletada, pole mul kahjuks üleliigseid rattaid ega ketirattaid pakkuda.

Posted: 27. May 2010 16:46
by madeinussr
v301060 wrote:
madeinussr wrote:Pole vist kahvlitorudest väga lugu enam.
Täna sain kahe Spordi võrra rikkamaks.
Inimese ahnusel ei ole piire :oops:
Pildid tulevikus, lootetavasti saab nüüd vähemalt ühe kuuest ka tänavalegaalseks...
Kui kuuest(!) Planeta Spordist pole ükski(!) tänavalegaalne...siis on asi restaureerimisest küll kaugel :D
No nad ei ole veel tänavalegaalsed aga kahele on olemas dokumendid.
Praegu pole lihtsalt rattad piisavalt komplektsed, et ülevaatusele minna :)
Lisaks on muidugi see restaureerimine väga kole sõna, kasutaks parem heasse seisukorda sättimist enda puhul.

Posted: 27. May 2010 20:58
by Kaits74
Punane ratas nõuab teist sadulat ja tagumist porikat.
Kas kogu kupatuse said ühest kohast või olid eraldi müüjad?

Posted: 27. May 2010 22:25
by madeinussr
Punase sain osta.ee oksjonilt, õnneks müüdi vales kategoorias ja väga ei pakutud.
Kusjuures ta pole väga puhas vanatüübi ratas: jämedate kodaratega rattad, uuematüübi esiporilauaküljes olev trossihoidja,
sadul ja tagaporikas. lülitid, spido, karpa. Samas birka ja mootori nr klapivad, aasta on 1980,
viimastele võidgi juba väga palju, st. enamus uuema tüübi juppe panna.
Aga midagi mul talle japsi juppidest olemas ka varasemast on, praegu on see ratas ametlikult ootel.
Teise ratta sain ühe kunagise motokuurlase käest, seda Planeta Spordi
mootoriga tõukekelku võisite näha, "saates eesti nokitseb". Üsna esimestes saadetes, juutuubis praegugi vist lõik üleval.
Kaits74 wrote:Punane ratas nõuab teist sadulat ja tagumist porikat.
Kas kogu kupatuse said ühest kohast või olid eraldi müüjad?
ps: karpaadid, üsna defitsiitne leegitoru ja summuti õnneks olemas, samuti ka ketirattad, puudu vaid paljas ratas, samas esimene ratas on omadega ka suht õhtal.

Posted: 27. May 2010 22:36
by v301060
madeinussr wrote:Punase sain osta.ee oksjonilt, õnneks müüdi vales kategoorias ja väga ei pakutud.
Kusjuures ta pole väga puhas vanatüübi ratas: jämedate kodaratega rattad, uuematüübi esiporilauaküljes olev trossihoidja,
sadul ja tagaporikas. lülitid, spido, karpa. Samas birka ja mootori nr klapivad, aasta on 1980,
viimastele võidgi juba väga palju, st. enamus uuema tüübi juppe panna.
Aga midagi mul talle japsi juppidest olemas ka varasemast on, praegu on see ratas ametlikult ootel.
Teise ratta sain ühe kunagise motokuurlase käest, seda Planeta Spordi
mootoriga tõukekelku võisite näha, "saates eesti nokitseb". Üsna esimestes saadetes, juutuubis praegugi vist lõik üleval.
Punase ratta müüja küsis "vähemalt!" 3500 krooni ja ei olnud 2000 eest nõus müüma - osta.ee-s lõppes oksjon vist 1650-ne peal, miinus komisjonitasu :D

Posted: 28. May 2010 00:03
by madeinussr
v301060 wrote: Punase ratta müüja küsis "vähemalt!" 3500 krooni ja ei olnud 2000 eest nõus müüma - osta.ee-s lõppes oksjon vist 1650-ne peal, miinus komisjonitasu :D
Täpselt nii oligi :) ega ta just kõige paremat hinda ei saanud.
Samas oli see just täpselt see hind mis mina sellises seisukorras ratta eest maksaksin.

Posted: 05. Jun 2010 23:48
by madeinussr
Eile ja täna sai päris hulk tööd ära tehtud.
Komplekteerin õigete juppidega kahte ratast, üks see punane "japside" ratas ja teine 1983 vene ratas.
Praegu on peamine idee kaks ratast komplektseks saada ja võibolla ka sõitma.

Olen enda varudest leidnud paar asja mille olemasolust mul endal aimugi polnud.
3 esitule võru ja reflektorid (reflektorid sobib ziguli oma).
Tegelt olidki need asjad mul enda arvates siiani puudu.
Lisaks leidsin ühe peaaegu komplektse juhtmekomplekti ja mõned 12V süütesüsteemid.

12V 9A aku on puudu, teab keegi kust 300 eegu skaalas midagi saab?
Homme ja millalgi ka tulevikus on plaan teha erineva põlvkonna Sportide juppidest võrdlevaid pilte.
Nagu näiteks spidomeetrid, esituled, porilauad, mootorid, lenksupudinad, amordid, rattad, pidurikilbid, süüted, peeglid jne.
Homme kui ilm ja kõiksevägevam annab saan "venelase" käima.

Täna aga selgus peale minu teada komplektse ja enamvähem töökorras mootri raamile tõstmist pisiasi,
et tal karterist veohammasratta alt tüki välja on löönud.
Õnneks on tükk alles ja võibolla annab asi tagasi joota/keevitada.
Igatahes see kinnistas veelkord teadmist, et kui tsikkel on müügis "pisiveaga" siis ei piisa ainult tema väikesest sättimisest.
Ikka peab kõik laiali kiskuma ja ise korralikult remontima.

Jällenägemiseni.

Posted: 06. Jun 2010 11:26
by Nobody
12V 9A aku on puudu, teab keegi kust 300 eegu skaalas midagi saab?
Akukeskuse pood Tondil või näiteks TTÜ tehnopoli kandis. Hea valik, mõistusepärased hinnad.

Posted: 11. Jun 2010 19:08
by -mustadpapud
sul on üpris vedand nende masinatega , jõudu ja jaksu edasi sulle nendega !

Posted: 13. Jun 2010 20:40
by Kaits74
On sul võimalik viimasena soetatud "punase" mootori eesmisest kinnitusest pilte üles panna?
Kas mootoril ka õlipump ja küljekarbis õlipaak olid?
Mis läbimõõtu esitule serv on? Mõtlen seda osa kuhu tulevõru peaks peale minema.

Posted: 13. Jun 2010 23:43
by madeinussr
Kaits74 wrote:On sul võimalik viimasena soetatud "punase" mootori eesmisest kinnitusest pilte üles panna?
Kas mootoril ka õlipump ja küljekarbis õlipaak olid?
Mis läbimõõtu esitule serv on? Mõtlen seda osa kuhu tulevõru peaks peale minema.
Pole mahti saandki mingeid pilte teha, aga eks teen.
Õlipumpa pole, samuti nagu pole ka õlipaaki, Paljud jupid olid venelase omad pandud, ise arvan et pole kunagi käinudki tal õlipumpa, sisselaske kollektor oli ilma õlitusauguta.

Posted: 21. Jul 2010 17:50
by Aspelund
Siin valik vaateid PSi õlituse detailidele.

http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/276227/

A.

Posted: 22. Jul 2010 23:02
by Prii
Aspelundi piltidest jäi silma SEE PILT. Tekkis küsimus, et kuhu jooksevad originaalis need Mikuni karburaatorist tulevad kaks ülevoolude voolikut? Teoorias peaks nad jooksma mootori taha alla, kuid kas originaalseades teevad voolikud äkki jõnksu (nagu paljudel lääne krossiratastel)? Ja kui teevad, siis kui kõrgele see voolikute jõnks tuleb?

Posted: 23. Jul 2010 07:51
by jumbu
Prii wrote:Aspelundi piltidest jäi silma SEE PILT. Tekkis küsimus, et kuhu jooksevad originaalis need Mikuni karburaatorist tulevad kaks ülevoolude voolikut? Teoorias peaks nad jooksma mootori taha alla, kuid kas originaalseades teevad voolikud äkki jõnksu (nagu paljudel lääne krossiratastel)? Ja kui teevad, siis kui kõrgele see voolikute jõnks tuleb?
Paljudel ida krossikatel: kawasaki, suzuki jt. ripuvad sirgelt tagumise kiige vahelt välja.

Posted: 23. Jul 2010 09:05
by Prii
jumbu wrote: Paljudel ida krossikatel: kawasaki, suzuki jt. ripuvad sirgelt tagumise kiige vahelt välja.
Seda küll, aga paljudel teeb ka jõnksu. Minu küsimus ongi, et kas PS-il originaalis teevad eelmainitud voolikud jõnksu või mitte, kuigi reaalselt vast mingit erilist vahet ei tohiks olla..

Vabandust OT pärast.

Posted: 12. Dec 2010 11:20
by madeinussr
Image
Midagi siiski toimub :)

hei

Posted: 13. Dec 2010 21:01
by iz350super
Kust need jupid välja võlusid, kui tohib küsida?

Posted: 13. Dec 2010 23:05
by madeinussr
Küsida tohib alati, kui on mõistlikud küsimused.
Väntvõll oli varasemast ajast juba sõbra abil lahti pressitud, kepsu ostsin Kurtna laadalt.

Posted: 14. Dec 2010 01:21
by Nobody
Kepsud erineva pikkusega? Mille oma, mille asemel? Kuidas erinevad pikkused tasa teed? Mõne muu kolviga?

Posted: 14. Dec 2010 01:28
by madeinussr
Nüüd siis natukene juttu spidomeetritest, süüte- ja roolilukkudest ning esituledest.
Image
Mul on kokku 5 plastist tuld, millest igalühel mingisugune häda, ühel onnäpitsatega paar tükki välja kangutatud, teisel jälle reflektori võru kinnitused puruks.
Igatahes on mul üks korpus, mille reflektori poolse osa läbimõõt on 176mm ja 4 tk mille mõõt on 180mm. Suurematele on olemas kolm võru ja reflektorit väiksema omad on puudu.
Image
Olemas on neli spidomeetrit, kaks uuemat, siis üks korralik Jawa 638 oma ja üks vanema tüübi spido. Kas keegi teab mis moodi kinnitus vanem spido tulekorpusesse.
Image
Image

Posted: 14. Dec 2010 01:29
by madeinussr
Alumine keps on laagridoonor, muud vidinad jäävad ikka enamvähem mõõtu.
Nobody wrote:Kepsud erineva pikkusega? Mille oma, mille asemel? Kuidas erinevad pikkused tasa teed? Mõne muu kolviga?

Posted: 14. Dec 2010 02:16
by madeinussr
Image
Image

Kunagi küsitud pildid.

Posted: 15. Dec 2010 17:57
by madeinussr
Väike mõttevahetus süütelukkudest.
Kas pildil olev südamik on sama, mis näiteks vanematel Moskvit¹itel ukselinkides? Mul oleks vaja võtme toorikut.
Image
Image
Lõpetuseks midagi ilusat kah :)
Image

Posted: 15. Dec 2010 19:01
by Kaits74
Mis mõõdus ja mis numbriga see kepsu alumine laager on?
On endal ka plaanis paar võlli taastada.
Kui keeruline see kepsu alumise laagri vahetus üldse on?

Posted: 16. Dec 2010 12:37
by teints
Mis mõõdus ja mis numbriga see kepsu alumine laager on?
Tavalise Planeta kepsu alumine laager on täpselt samade mõõtudega (29x37x16) nagu Planeta Spordil. Ainuke vahe ongi see, et laagri välissaale on tavalisel eraldi, Spordil on välissaaleks termiliselt töödeldud kepsu enda pind. Ühelgi laagri detailil pole ühtki numbrit. Kas seda laagrikomplekti (tapp, nõelad-separaator, välissaale) kuskilt ka eraldi (ilma kepsuta) osta saab, seda ma ei tea. Põlva poes oli saada ainult nõelad-separaator.
Mis mõõdus ja mis numbriga see kepsu alumine laager on?
Laagrivahetus ei ole keeruline, kui on vajalikud teadmised ja vahendid.

Posted: 16. Dec 2010 15:42
by Prii
madeinussr wrote: Lõpetuseks midagi ilusat kah :)
Ma arvan, et selle pildi eest sa saad veel mitu aastat PS-e :D

Sry OT pärast.

Posted: 16. Dec 2010 21:46
by iz350super
Väntvõll on tõesti aus.

Posted: 16. Jan 2011 17:05
by madeinussr
Tere.

Vahepeal on tegelikult nii mõndagi toimunud, pole lihtsalt kajastanud.
Sain valmis esimese tule ja rooliluku. Näevad teised nüüd päris viisakad välja.
Image
Image
Lisaks sellele toimub ühe Spordi mootori koostamine, kõik jupid mis sisse lähevad on uued või väga korralikud. Tuunima mootorit ei hakka, see peaks minema minu "suvel sõidu" Spordi peale.
Viimase ja tegelikult kõige huvitavama protsessina olen alustanud KET-1A süütekarbi koopia tegemist tänapäevaste juppidega.
Tööpõhimõte on selgeks tehtud, skeemid välja otsitud ja kaks enda karpi lahti muugitud ja komponendid üle kontrollitud. Nüüd on vaja lihtsalt mõne targema elektroonikuga rääkida kas minu valitud asenduskomponendid ikka sobivad üks ühele.
Image
Image

Posted: 16. Jan 2011 18:21
by MAZ
Räägi lähemalt kuidas sa selle roolilukku korda tegid, tundub,et oled lasnud lausa uue võtme teha. Mind huvitab,kas seda lukusüdamikku saab ka kätte kuidagi või ei?

Posted: 16. Jan 2011 18:31
by madeinussr
Ostsin võtmetooriku omale ja siis viilisin luku muukide järgi asja parajaks.
Süüteluku saab lahti võtta ja endal võtsingi.
Keerad kõik kruvid ja mutrid lahti mis seal on. Lukusüdamiku saab kätte peale väikese difti eemaldamist. Vaata mul on kusagil lukusüdamikust isegi pilt. Kui täpsemalt tahad küsida siis msn.

Posted: 16. Jan 2011 18:35
by MAZ
No tänud sulle info eest, msn aadress mul vahepeal muutunud, vana jäädavalt lukus.
Poeta enda oma mulle postkasti ja siis saab täpsemalt vestelda,kui vaja.

Posted: 13. Feb 2011 01:30
by madeinussr
Aega läks aga asja saab. Edasi tuleb nüüd veel üks raam komplekteerida.
Image

Posted: 19. Jan 2012 00:28
by madeinussr
Enne ja pärast..asja liiguvad.
Image
Image

Posted: 19. Jan 2012 01:10
by Nobody
Kas raami lasid uuesti üle pritsida ja tegid pulbriga või on lastud püstoliga? Mäletan, et ammu sai koos käidud neid liivaprintsimas ja epokruntimas. Muide, millal demoõhtu tuleb? :)

Või see pilt petab ja raam on ikka halli värviga üle lastud? Sellisel juhul kas masin liiga kirjuks ei lähe? Hall, must, oranz?

Posted: 19. Jan 2012 08:23
by madeinussr
Tere mehed.

Kõik asjad on uuesti pitsitud ja kahekordselt pulbervärvitud.
Alla tsinkpulbervärv ja peale hall võ must.

Originaalis ongi konkreetne ratas kolmevärviline, hall, oranz ja mõned osad mustad(tagakiige, ketikaitse, tule kinnitused, mootorikinnitused, seisuhark,heebli kinnitused,tagumised jalatoed, tagumise ratta distantspuks ja tagatulealus).

Demoõhtu tuleb varsti :wink:

Posted: 19. Jan 2012 12:54
by MAZ
Mind huvitab,et mis esitule kasuks omanik otsustas,kas CCCP üldlevinud esituli või Ida-Saksamaa toodangu Ruhla heaks? Viimane peaks olema vähemalt esimestel Planeta sportidel.

Posted: 19. Jan 2012 13:40
by madeinussr
Valida polnud midagi ja eks ratta üritan teha ikka võimalikult ajatruu, seega ikka USSR toodang. Kas mitte Jaapani juppidega Sportidel mitte Bosh el. jubinad mitte polnud?

See ratas siis on konkreetselt minu esimene sport, väljanägemiselt oli ta kõige rääbakam aga õnneks mootor oli väljanägemiselt ja sisult parim.
1983 aasta toonides ja juppidega komplekteeritult ta tuleb.

Kui kellelgi on konstruktiivset kriitikat või vastukaja siis ootan seda väga.
Sest internetis olen kohanud neid rattaid sajal erineval moel komplekteerituna.
Eriti huvitab mind tagakiige pikkuse, mootorikinnituse ja tagumise porilaua tüübi omavahelise komplekteerimise suhe.
RS07 wrote:Mind huvitab,et mis esitule kasuks omanik otsustas,kas CCCP üldlevinud esituli või Ida-Saksamaa toodangu Ruhla heaks? Viimane peaks olema vähemalt esimestel Planeta sportidel.

Posted: 25. Jan 2012 00:38
by madeinussr
Seltsimehed, jää minekuni on vähem kui 100 päeva ;)

Image

Posted: 25. Jan 2012 17:31
by iz350super
Millal võib siis suurt iz planeta sportide massipilti näha : ) ?

Posted: 25. Jan 2012 19:18
by mk
madeinussr wrote: Eriti huvitab mind tagakiige pikkuse, mootorikinnituse ja tagumise porilaua tüübi omavahelise komplekteerimise suhe.
Tervitusi. Jäik mootorikinnitus ilmus 1977. aasta teises pooles. Samal aastal hakati ka uut tüüpi tagumist porilauda külge monteerima (see kandiline, mis tuntud ka 4. ja 5. seeria ratastelt). Igatahes tulid tehasest 1977. aasta lõpus ka juba pika tagakiigega Spordid, kuid mõnedel 1977. a keskel tehtud tehasefotodel on märgata, et kiige oli veel lühike, aga porilaud juba kandiline. Ilmselt kestis see anomaalia vaid mõned kuud, kuna komplekteeriti laojääke.

Kui Sul on veel konkreetseid küsimusi, siis lase aga käia. Aastate jooksul tehti Sportidel üle poolesaja muudatuse ja kõigi nende ettevuristamine ei ole just kergemate killast. Jõudu

Posted: 25. Jan 2012 19:33
by teints
Ühest vene foorumist lugesin, et 1977 aasta oligi Planeta Spordile murranguline aasta. Samal aastal olevat ka õlitussüsteemide tootmine lõpetatud.
Seltsimehed, jää minekuni on vähem kui 100 päeva Wink
Siis pean ka liigutama hakkama. Sinu Sport valmib meeletu kiirusega.

Posted: 25. Jan 2012 21:11
by madeinussr
Mk oleks sulle tõesti mõned küsimused.

1977 aastal tuli jäik mootorikinnitus, mul on 1980a birkaga ratas millel mootor kummipuksidel...mootori ja birka nr isegi kattusid vist.
Rattal on lühike tagakiige ja sirge summuti. Tagaporilaud oli uuem tüüp, sadul ja porikas on ratsitud põhja alt.

eelnevalt sellest ka siin teemas põgusalt juttu olnud.
Image
Mis võiks olla selle ratta algne tagaporikas ja kas sellises seades nagu ta pildilt paistab on ta peale esimeste suunatulede enamjaolt audentne? Paagil juba ka kolmanda seerja Izhi-lt tuttav embleem.

Posted: 25. Jan 2012 22:33
by mk
Kirjutan pikema kommentaari homme, praegu on tuli takus. Kas saaksid vahepeal mootori või birka pealt numbrite ees oleva tähe siia kirja panna, siis on asi palju selgem. Homseni.

EDIT: Kuramus, jõudsin juba teate ära saata, kui nägin paar postitust üleval pool juba mootori numbrit pildilt. Kas birkal on täpselt sama kombinatsioon?

Posted: 26. Jan 2012 11:06
by mk
Hommikust.

Minu arust on Sul kõige ehtsam 1975. aasta isend. Kas see 1980 on birkal kirjas? Kui nii, siis minu arust on ainus mõistlik seletus see, et ekspordiks tehtud siklid olid valdavalt kummipuksidel mootoritega ja tagantjärgi komplekteeriti laojääkidest piiri taha saatmiseks ka 1980. aastal sellise kompleksusega. 1975. aastale viitavad nii küljesolevad jupid kui ka "Б"-täht.

Aga mis esmapilgul valesti on, kui 1975. a eeskujuks võtta:
- tagumine porikas ja koos sellega ka iste;
- tagumine tuli (õige tuli on sellel aastakäigul nii see suur klassikaline "Stanley", kui ka tunduvalt väiksem, millel on ümar keskosa; leian hiljem pildi ka - komplekteerida võib mõlematega, seda teist on tunduvalt raskem leida);
- karburaator (õige on muidugi Mikuni, aga vihje annab ka see, kas lenksul on külmkäivitushoova kinnitusauk, mida kasutati K-62M-il; see muidugi ei välista võimalust, et auk on olemas, aga keegi on selle ise sinna teinud või on lenksu vahetatud);
- lenksulülitid (mina tean vähemalt kolme erinevat inglisekeelsete kirjadega varianti, aga 1975. a lõpus olid juba kindlasti küljes ka need "tavalised jaapanlased", mida meil siin vast ikka veel leiab);
- spidomeeter (seda ma piltidelt ei näe, aga "tagurpidi" on õige);
- esimesed suunatuled (tagumised on õiged); Ps. 1975. a teises pooles muutusid suunatulede metallkorpus juba ka "teravatipulisteks", nii et komplekteerida võiks mõlematega;
- signaal;
- paak (peab olema kleepsudega);
- puudu on väikesed "Stanley" helkurid tulekinnituse juurest;
- jalatoe kumm;
- õhupuhasti;
- peeglit ma pildilt ei näe, aga peab olema lenksu otsast;
- summuti peab kindlasti sirge olema;
- on veel mõningaid "sisemisi" erinevusi. Nt teistsuguse konfiguratsiooniga spidoajam esirattas, dioodiblokk jne, aga enamus neist väliselt paistma ei jää.

Mind tõesti väga huvitab, kust see 1980 tuli. Kui birkal on nii kirjas, siis komplekteeri see ratas nii, nagu tahad. Kõik on õige, sest ilmselt on tegu vanadest laojääkidest komplekteeritud isendiga. Aga kui see aastaarv on kaheldav, siis tee ikka "õige" 1975. Neid juppe ikka liigub veel. Kiirustada pole siis mõtet, sest mõnikord jäävad need jupid juhuslikult jalgu, aga kui pingsalt otsida, siis tead ilmselt isegi...

Posted: 26. Jan 2012 15:45
by madeinussr
Leidsin pildi ka birkast.
Algus on 198.. see nr mis sealt järele tuleb seda ma ei tea, ise eeldasin, et null, Seega tegu ikka kompotiga? Mis hiljem jääkidest komplekteeritud.
Iseenesest mul on olemas nii spido, japsi lülitid, signaal ja veel asju, äkki komplekteerin ta tõesti sinna 1975...kooslusesse.
Kuidas sellel ajastul värvivalik oli, kas ainult see tumehall ja kollane?
Spordi värvivalikutest pole ma siiani aru saanud päris täpselt, tean, et see minu must, hall, oranz on üks viimastest originaallahendustest.

http://fotoalbum.ee/photos/madeinussr/93178453/